abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:19:54 #51
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_143218948
Echte cheddar komt uit Cheddar in Engeland, waar de kaas rijpt in grotten. Kost een cent, maar dan heb je ook wat.

Wat Amerikanen gooien op hun hamburger (McD, BK) heeft natuurlijk niets met cheddar te maken (zit 10% in). Ik zondig me er ook aan.
pi_143219035
TT moet cheddar worden ^O^
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:30:25 #53
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_143219360
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:27 schreef CrashO het volgende:
Omdat iedereen toch zijn recept hier post :')

Pond HalfOmHalf gehakt
1 el worcestershire
1 el ketchup
1 rode ui gesnipperd
2 tl parika poeder
1 tl zout
1 tl zwarte peper
1 tl chilipoeder
1 teen geperste / hakte knoflook

Droge kruiden door elkaar gooien. Dan alles bij elkaar en 3 a 4 burgers kneden. Medium-rare bakken. El Voila :9~
Hoe je het broodje maakt is je eigen probleem :P
Spreekt me wel aan, vooral de pit die in de hamburger zit. De knoflook ook. Maar ik heb het nooit geprobeerd met half-om-half, misschien eens proberen.
pi_143219433
Ts koop eerst eens een goede pan
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:32:48 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143219436
Half om hallf vind ik armoede
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143219579
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Half om hallf vind ik armoede
Rund is altijd zo droog. Of je moet het zelf draaien, :{
Als je supermarkt meuk (of keurslager :') ) hebt kan je beter half om half pakken imo. Zit tenminste nog iets aan vet in

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2014 23:37:08 ]
pi_143219581
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Half om hallf vind ik armoede
Jij hebt ze nooit onder de oksel gedraaid
Ik zwaai naar dieren.
pi_143219608
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:36 schreef CrashO het volgende:

[..]

Rund is altijd zo droog. Of je moet het zelf draaien, :{
Droog??
Ik zwaai naar dieren.
pi_143219641
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:37 schreef Geerd het volgende:
Droog??
Mager..
Nee, ik bak er geen schoenzool van o|O . Maar shop wel als eckte pauper bij de supermarkt. ;)
pi_143219702
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:37 schreef CrashO het volgende:

[..]

Mager..
Nee, ik bak er geen schoenzool van o|O . Maar shop wel als eckte pauper bij de supermarkt. ;)
Ik haal het bij de slager.Das egt niet droog. Mijn badkamer is nog droger
Ik zwaai naar dieren.
pi_143219801
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:39 schreef Geerd het volgende:

Ik haal het bij de slager.Das egt niet droog. Mijn badkamer is nog droger
Dan gebruik je rund. Moet jij weten. Ik zeg alleen dat (kiloknaller :') ) rund zo droog als sinterklaas zijn anus wordt is en je dan beter hoh kan pakken.
En uiteraard de boel niet te hard kneden (=alle vocht eruit knijpen), gewoon losjes laten en een uurtje laten stijven in de koelkast.

Als je bij de slager shopt en je gewoon "knap" rundergehakt kan krijgen zou ik dat nemen ja

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2014 23:44:02 ]
pi_143219964
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:42 schreef CrashO het volgende:

[..]

Dan gebruik je rund. Moet jij weten. Ik zeg alleen dat (kiloknaller :') ) rund zo droog als sinterklaas zijn anus wordt is en je dan beter hoh kan pakken.
En uiteraard de boel niet te hard kneden (=alle vocht eruit knijpen), gewoon losjes laten en een uurtje laten stijven in de koelkast.

Als je bij de slager shopt en je gewoon "knap" rundergehakt kan krijgen zou ik dat nemen ja
Als je al weet dat het zo droog is waarom koop je het dan?
Ik zwaai naar dieren.
pi_143219988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:46 schreef Geerd het volgende:
Als je al weet dat het zo droog is waarom koop je het dan?
Doe ik niet, daarom koop ik half om half? :P Daar zit meestal nog wat vettere troep doorheen zodat het tenminste een normaal vetpercentage heeft.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2014 23:47:54 ]
pi_143220182
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:47 schreef CrashO het volgende:

[..]

Doe ik niet, daarom koop ik half om half? :P Daar zit meestal nog wat vettere troep doorheen zodat het tenminste een normaal vetpercentage heeft.
Bij de Jumbo !!! Om het zo maar te zeggen.
Jumbo heeft goed vlees.
Ik zwaai naar dieren.
pi_143220506
Liefst lamsgehakt, maar meestal runder, pondje.
Flinke snuf zout
Peper
Heel fijn gesnipperd uitje
Eitje
Mosterd
Beetje paneermeel of crushed beschuit
Chilipoeder
Knoflook pasta
En beetje paprika poeder


Goed mengen en kneden en schijfjes maken maar :) dun maken en voorzichtig draaien wat kans op breken is aanwezig :P
hardcoholic
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 00:09:44 #66
423625 Grietje-tit
I am the one orgasmatron
pi_143220784
Chilipoeder en wat knoflook, dat geeft wel de smaak he?
Zag ik bij het vorige recept ook al.
Knoflook heb ik er soms ingedaan, maar soms ook teveel (dorst 's nachts, wil je niet weten)
pi_143221385
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:09 schreef Grietje-tit het volgende:
Knoflook heb ik er soms ingedaan, maar soms ook teveel (dorst 's nachts, wil je niet weten)
Je zou hem ook nog even kunnen grillen voor dat je hem gebruikt[de knoflook], wikkelen in alufolie en minuutje of 15 in de oven met wat olijfolie eroverheen (ik doe altijd hele bollen tegelijk). Ook lekker voor kruidenboter :9 . Daarna pas pellen en persen. Neemt een stuk van die "scherpte" weg.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2014 00:28:33 ]
pi_143225822
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:27 schreef CrashO het volgende:

[..]

Je zou hem ook nog even kunnen grillen voor dat je hem gebruikt[de knoflook], wikkelen in alufolie en minuutje of 15 in de oven met wat olijfolie eroverheen (ik doe altijd hele bollen tegelijk). Ook lekker voor kruidenboter :9 . Daarna pas pellen en persen. Neemt een stuk van die "scherpte" weg.
Je kunt ze zelfs in hun geheel poffen in de oven, zonder olie of folie. Inderdaad lekker in kruidenboter.
Whatever...
pi_143225927
half om half is qua vet beter, maar varkensgehakt is niet te vreten, dus dat kan niet.

inderdaad vrij vet gehakt halen bij de slager, alleen zout/ peper erdoor heen, zo luchtig mogelijk mengen, zo min mogelijk stampen als je ze vormt, kuiltje in het midden, rustig een kant bakken tot je ziet dat de warmte er helemaal door heen is gekomen, dan andere kant bakken. net gaar van binnen is het beste.

en gooi erop wat je lekker vind. ik doe altijd ook ui ringen bakken, plakje kaas, majo/ketchup beetyje mosterd.

zo heb ik dat een amerikaan wel eens op tv zien doen, die claimde dat dit de originele hamburger was. zal wel niet , maar hij wist wat ie deed.
pi_143226127
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:58 schreef Grietje-tit het volgende:
Ik heb het eens een keer in een platte soepkom geprobeerd. Met de hamburger gewikkeld in vershoudfolie. Een beetje in vorm stampen, maar ach, het viel een beetje tegen.

Hamburgers maken is als b****, je moet het leren, puur uit ervaring. Vergeet de mensen die zeggen dat je het in een keer kunt en dat het simpel is. Is niet waar. De beste hamburger voor jezelf lukt je pas na jaren (dan ga ik er van uit dat je niet iedere dag hamburgers eet). Het is geduld. Maar is het wel waard, absoluut.
Het deksel van een jodekoekenblik is perfect voor hamburger patties ;)

http://www.bbq-nl.com/2010/02/redneck-hamburgerpers.html
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 09:35:52 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143226219
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 09:23 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Het deksel van een jodekoekenblik is perfect voor hamburger patties ;)

http://www.bbq-nl.com/2010/02/redneck-hamburgerpers.html
quote:
"Je legt er ruim plasticfolie overheen, drukt 150 gram van je burgermengsel er in en haalt het met plastic en al er uit en je hebt een mooie brede burger. De deksel hoef je niet eens af te wassen op die manier"
yuk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143226224
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 08:50 schreef pokkerdepok het volgende:
half om half is qua vet beter, maar varkensgehakt is niet te vreten, dus dat kan niet.

inderdaad vrij vet gehakt halen bij de slager, alleen zout/ peper erdoor heen, zo luchtig mogelijk mengen, zo min mogelijk stampen als je ze vormt, kuiltje in het midden, rustig een kant bakken tot je ziet dat de warmte er helemaal door heen is gekomen, dan andere kant bakken. net gaar van binnen is het beste.

en gooi erop wat je lekker vind. ik doe altijd ook ui ringen bakken, plakje kaas, majo/ketchup beetyje mosterd.

zo heb ik dat een amerikaan wel eens op tv zien doen, die claimde dat dit de originele hamburger was. zal wel niet , maar hij wist wat ie deed.
Dat is voor mij de truc ; vormen zodat ze heel blijven, maar toch enigzins los.
Whatever...
pi_143228136
Als ik niet naar de slager kan/ga, gebruik ik simpele rundertartaartjes. Wat minder lekker, maar toch nog zo'n vooruitgang op de supermarkthamburger.

En mijn hamburgerring is een stukje (ongebruikt natuurlijk) van die grijze regenpijpbuis.

En inderdaad een kuiltje maken.

En supermarkt cheddar is nep. Ik vind zelf gruyère of port salut wel lekker.
"Pools are perfect for holding water"
pi_143228875
Gewoon vet gehakt halen, en niet doorbakken natuurlijk. Gewoon lekkere kaas die een beetje smelt erop. Alleen het brood is lastig, ik haal altijd Italiaanse bollen, maar dan niet van dat schuimbrood uit de supermarkt natuurlijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_143231943
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 00:09 schreef Grietje-tit het volgende:
Chilipoeder en wat knoflook, dat geeft wel de smaak he?
Zag ik bij het vorige recept ook al.
Knoflook heb ik er soms ingedaan, maar soms ook teveel (dorst 's nachts, wil je niet weten)
Knoflook is dan wel een smaakmaker, maar in hamburgers laat ik het eruit. Vind het te snel overheersen. Chili, dat dan weer wel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')