Wel een goed idee eigenlijk, maak er dan een groot pretpark van met een hele grote parkeerplaats.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:34 schreef gelly het volgende:
[..]
In nok helemaal nergens mee. In een ander topic roep je dat het hele midden-oosten genuked mag worden, wie is er dan niet goed bij z'n hoofd ?
Not this shit again, altijd maar weer dat 'maar atheisme is ook een geloof!111!1'quote:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:38 schreef regiliopeace het volgende:
Het is pas menens als Nederland een politiemissie start.
Mensen zijn schapen. Èèn geweldadige actie, wat passende propaganda en voordat je het weet volgt de massa.. Massahysterie. Zoiets kun je plannen.. :squote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen hoe een complete bevolkingsgroep er in 1 klap in kan omslaan dat ze al hun buren ineens gruwelijk willen verminken, of de vrouwen van de andere stam met een roestig kapmes van hun borsten ontdoen. Is het de armoede, de hitte, ondervoeding die ze gek maakt? Beestjes in het water?
Nee, sorry ik kan het totaal niet respecteren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:35 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dan nog moet je andermans geloof respecteren en jezelf niet de waarheid in pacht toeeigenen. Daar ontstaan ook talloze conflicten van. Jouw geloof is atheisme terwijl die in de Islam geloven. Laat ieder in zijn waarde.
Dat het in koudere regio's moeilijker is om te overleven en evolutie daar tot meer intelligentie zou leiden is misschien een verklaring, maar dat mag je niet zeggen omdat het racisme is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel ook locatie.
Ik ben wel erg simplistisch geografisch aan het afbakenen vandaag, maar het lijkt wel alsof ze overal tussen de 2 steenbok&kreeft- keerkringen bovengemiddeld sneller verhit, agressief, en lichtgeraakt zijn dan in de gematigde gebieden ten noorden en ten zuiden daarvan.
Ik heb nooit begrepen hoe een complete bevolkingsgroep er in 1 klap in kan omslaan dat ze al hun buren ineens gruwelijk willen verminken, of de vrouwen van de andere stam met een roestig kapmes van hun borsten ontdoen. Is het de armoede, de hitte, ondervoeding die ze gek maakt? Beestjes in het water?
De volgdrempel van de gemiddelde pvv-er is veel lager joh.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:39 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mensen zijn schapen. Èèn geweldadige actie, wat passende propaganda en voordat je het weet volgt de massa.. Massahysterie. Zoiets kun je plannen.. :s
Haha dat duurt niet lang meerquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:40 schreef Idanue het volgende:
[..]
Nog een paar posts en dan krijgen we de racisme kaart.
Respect opbrengen voor de islamquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh god, de beledigde moslim is weer eens in da house.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben nieuw hier! play it fair!
Het is al oorlog.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:21 schreef Fides het volgende:
[..]
Jij hebt niet door dat oorlog er juist voor zorgt dat er meer mensen zullen vluchten/migreren/asiel aan gaan vragen?
Ik zie PVV-volk nog geen onthoofdingen uitvoeren zoals bepaalde propaganda machines ons een paar jaar geleden liet geloven.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:42 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
De volgdrempel van de gemiddelde pvv-er is veel lager joh.
Dat komt omdat we een rechtssysteem hebben dat dat soort uitspattingen belet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie PVV-volk nog geen onthoofdingen uitvoeren zoals bepaalde propaganda machines ons een paar jaar geleden liet geloven.
Gelul natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:43 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Dat komt omdat we een rechtssysteem hebben dat dat soort uitspattingen belet.
De PVV zet de jihad op een subtielere wijze voort.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie PVV-volk nog geen onthoofdingen uitvoeren zoals bepaalde propaganda machines ons een paar jaar geleden liet geloven.
We respecteren elk geloof zolang het zich niet meer in de maatschappij probeert op te dringen, we hebben zelf gekozen voor massaal ontkerken en de kerk heeft geen fuck meer in te brengen hier.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:43 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik ben geen moslim, ik vind dat je gewoon alle religies moet respecteren ongeacht wat je zelf bent. Anders krijgen we precies dezelfde soort situaties als we nu zien in Palestina, Israel, Syrie en Irak.
Ah, das de nieuwste insteek van de propaganda machines? Goed om weer bij te zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De PVV zet de jihad op een subtielere wijze voort.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We respecteren elk geloof zolang het zich niet meer in de maatschappij probeert op te dringen, we hebben zelf gekozen voor massaal ontkerken en de kerk heeft geen fuck meer in te brengen hier.
En zolang de Islam zich puur en alleen als binnenshuize religie manifesteert en dus niet probeert maatschappelijke dingen als varkensvlees verkopen verbieden/tegengaan, niet schudden van handen van vrouwen etc, verplichte besnijdenis van vrouwen etc, op te dringen wordt het gewoon getolereerd.
Maar zodra je dus gaat proberen nederland en nederlanders te dwingen iets over te nemen van de Islam krijg je 100% terecht weerstand, we hebben er niet voor niets voor gekozen om ons niet meer te laten leiden door een eeuwenoud achterhaalde leer.
Dus we zijn prima tolerant, tot je zelf overgaat tot opdringen van je normen en waarden.
Jij denkt serieus dat wij Nederlanders beter zijn dan de rest van de mensheid?quote:
Jij denkt dat het huidige rechtssysteem het enige is dat ons überhaupt in toom houdt? Doe niet zo absurd naïef.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat wij Nederlanders beter zijn dan de rest van de mensheid?
Echt, als de omstandigheden gecreeerd worden voor haat en geweld zijn wij net zulke beesten als de rest!
Zo is het. Als er 1 land tolerant is, is het Nederland wel. Iets te tolerant zelfs m.i. mag best wat minder. Aangezien gebleken is dat velen die vrijheid niet aan kunnen, zouden de touwtjes best wat strakker aangetrokken mogen worden wat mij betreft. Duidelijk zijn. Iedereen hoort zich te gedragen, Christen of Moslim of wie dan ook, geldt voor iedereen. Als je de vrijheid niet aan kunt en zaken wil proberen te veranderen in het land waar je mag wonen, dan kun je beter teruggaan naar het land van origine.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We respecteren elk geloof zolang het zich niet meer in de maatschappij probeert op te dringen, we hebben zelf gekozen voor massaal ontkerken en de kerk heeft geen fuck meer in te brengen hier.
En zolang de Islam zich puur en alleen als binnenshuize religie manifesteert en dus niet probeert maatschappelijke dingen als varkensvlees verkopen verbieden/tegengaan, niet schudden van handen van vrouwen etc, verplichte besnijdenis van vrouwen etc, op te dringen wordt het gewoon getolereerd.
Maar zodra je dus gaat proberen nederland en nederlanders te dwingen iets over te nemen van de Islam krijg je 100% terecht weerstand, we hebben er niet voor niets voor gekozen om ons niet meer te laten leiden door een eeuwenoud achterhaalde leer.
Dus we zijn prima tolerant, tot je zelf overgaat tot opdringen van je normen en waarden.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:52 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Zo is het. Als er 1 land tolerant is, is het Nederland wel. Iets te tolerant zelfs m.i. mag best wat minder. Aangezien gebleken is dat velen die vrijheid niet aan kunnen, zouden de touwtjes best wat strakker aangetrokken mogen worden wat mij betreft. Duidelijk zijn. Iedereen hoort zich te gedragen, Christen of Moslim of wie dan ook, geldt voor iedereen. Als je de vrijheid niet aan kunt en zaken wil proberen te veranderen in het land waar je mag wonen, dan kun je beter teruggaan naar het land van origine.
Ja hoor, het is allemaal de schuld van de Westerse media.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:14 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dat komt doordat jouw westers beeld is vertekend door wat jij op CNN ziet. Wij willen hun olie en grondstoffen, wij maken hen graag zwart.
Ja, en die creëren wij dus blijkbaar niet. Al meer dan 70 jaar niet. Behalve de laatste jaren, door import van mensen die dat wel creëren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:50 schreef venomsnake het volgende:
Echt, als de omstandigheden gecreeerd worden voor haat en geweld
Goh, en laten we nu net tot de kern van het verhaal komen; deze omstandigheden worden vooral gecreëerd door...............ratatata, je raad het al: niet het Westenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:50 schreef venomsnake het volgende:
Echt, als de omstandigheden gecreeerd worden voor haat en geweld
Nou nou nou, dat is wel bijzonder overdreven. Er is nog steeds wel degelijk invloed vanuit die hoek. Prima op zich, er zijn immers bepaalde belangen mee gediend. En of die dan ideologisch of religieus zijn maakt in de basis geen enkel verschil. Behalve dan voor de dogmaticus die religie als kwaadaardig fenomeen ziet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is geen tolerantie. Dat is een "ik wil het niet zien zodat ik er niet mee lastig gevallen word". Dan valt er ook niets te tolereren.quote:En zolang de Islam zich puur en alleen als binnenshuize religie manifesteert en dus niet probeert maatschappelijke dingen als varkensvlees verkopen verbieden/tegengaan, niet schudden van handen van vrouwen etc, verplichte besnijdenis van vrouwen etc, op te dringen wordt het gewoon getolereerd.
Noem eens 5 voorbeelden van moslims die Nederlanders tot iets dwingen. Of dat op z'n minst proberen.quote:Maar zodra je dus gaat proberen nederland en nederlanders te dwingen iets over te nemen van de Islam krijg je 100% terecht weerstand, we hebben er niet voor niets voor gekozen om...
Ja goh, de uitdaging zit hem nou juist in het creëeren van een maatschappij waarin de randvoorwaarden voor een vreedzame en tolerante samenleving worden geschapen. Dat vereist een groot wederzijds begrip en respect dat vele onontwikkelde volkeren niet kennen. Iets simpels als vrijheid van meningsuiting of vrijheid van godsdienst is daarbij essentieel. Het feit dat dit in Nederland al honderden jaren erkend wordt en in vele andere landen nu nog steeds niet, zorgt ervoor dat Nederlanders inderdaad superieur zijn aan een groot deel van de rest van de mensheid.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat wij Nederlanders beter zijn dan de rest van de mensheid?
Echt, als de omstandigheden gecreeerd worden voor haat en geweld zijn wij net zulke beesten als de rest!
Als de VS "het westen" nu gewoon Saddam had laten zitten en Irak niet in chaos had achter gelaten dan was dit hele isis probleem in Irak nu niet aan de .............. ratatatata, je raad het al: orde geweest.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goh, en laten we nu net tot de kern van het verhaal komen; deze omstandigheden worden vooral gecreëerd door...............ratatata, je raad het al: niet het Westen
Die zijn te druk met het financieren van IS e.d.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:02 schreef .Exe het volgende:
Weer zijn het de Amerikanen die zich om het Iraakse volk bekommeren!
Waar blijven die humane Arabische landen nou?
Ik begrijp er niks van
Dat is de precieze definitie van tolereren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:57 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is geen tolerantie. Dat is een "ik wil het niet zien zodat ik er niet mee lastig gevallen word". Dan valt er ook niets te tolereren.
[..]
Omdat mischien de Arabische landen Irak niet binnenvielen ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:02 schreef .Exe het volgende:
Ik begrijp er niks van
Het gaat in dit filmpje niet over Hans Teeuwen, maar Pat condell die pijnlijk uitlegd hoe slecht de Islam is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En nog waag je het om respect te eisen? Ga heen.
Syrie, Iran en Libanon zijn allang actief tegen IS.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:02 schreef .Exe het volgende:
Ik begrijp er niks van
Nederland wacht nog altijd op een levering JSF'squote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:58 schreef Nielsch het volgende:
Lijkt me toch dat de VS, de EU, Irak, Iran, Syrie, Libanon en andere landen wel gehakt moeten kunnen maken van die IS-varkens. Meer samenwerking is dan wel nodig, dat is blijkbaar nog een moeilijk punt.
Hoe heette die Imam die homo's van flatgebouwen wilde gooien?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:57 schreef Xa1pt het volgende:
Noem eens 5 voorbeelden van moslims die Nederlanders tot iets dwingen. Of dat op z'n minst proberen.
Welke van de 100quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe heette die Imam die homo's van flatgebouwen wilde gooien?
Rusland en China hebben reeds moeten bijspringen omdat de VS bleef toekijken, en Iraanse troepen vechten op de grond tegen IS, maar volgens jou zijn het "weer de Amerikanen die zich om het Iraakse volk bekommeren".quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:02 schreef .Exe het volgende:
Ik begrijp er niks van
Ramenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja goh, de uitdaging zit hem nou juist in het creëeren van een maatschappij waarin de randvoorwaarden voor een vreedzame en tolerante samenleving worden geschapen. Dat vereist een groot wederzijds begrip en respect dat vele onontwikkelde volkeren niet kennen. Iets simpels als vrijheid van meningsuiting of vrijheid van godsdienst is daarbij essentieel. Het feit dat dit in Nederland al honderden jaren erkend wordt en in vele andere landen nu nog steeds niet, zorgt ervoor dat Nederlanders inderdaad superieur zijn aan een groot deel van de rest van de mensheid.
Het gaat er nu om dat in zowel Irak als Sirie hele bevolkingsgroepen dreigen te worden uitgemoord.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:04 schreef IR1907 het volgende:
[..]
Omdat mischien de Arabische landen Irak niet binnenvielen ?
Ik denk dat ik ook erg agressief en opgefokt zou raken van al die zandkorrels die overal tussen gaan zitten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:39 schreef Gripper het volgende:
Zou het niet beter zijn om gewoon het hele midden oosten plat te bombarderen.
Zeg maar alles tussen Cairo en New Delhi, en tussen de Caspische zee en Oman.
Los van een paar mooie gebouwen met gouden koepels erop en wat kunstig handschrift uit vroeger tijden enzo is er daar verder weinig (boven de grond) wat de moeite waard is. Alleen maar zand, stof en aggressieve mafketels die bij het minste of geringste hun buren ritueel beginnen af te slachten.
De wereld zou er niks aan missen denk ik.
Als de stofwolken en de fall-out een beetje zijn neergedaald maken we er dan 1 grote vlakte vol zonnepanelen van, is het olie/energie-vraagstuk ook meteen opgelost.
Wat doet Iran dan? De grote boeman van het Westen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:08 schreef .Exe het volgende:
[..]
Het gaat er nu om dat in zowel Irak als Sirie hele bevolkingsgroepen dreigen te worden uitgemoord.
Waarom wordt Irak niet geholpen door de Moslim landen verdomme![]()
Dan hoeft Amerika zich niet geroepen te voelen om in te grijpen!
Waarom is er geen militaire hulp van Moslim landen tegen de extremisten?!
Omdat die schijt hebben aan alles en iedereen, ikke ikke ikke en de rest kan stikken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:08 schreef .Exe het volgende:
[..]
Het gaat er nu om dat in zowel Irak als Sirie hele bevolkingsgroepen dreigen te worden uitgemoord.
Waarom wordt Irak niet geholpen door de Moslim landen verdomme![]()
Dan hoeft Amerika zich niet geroepen te voelen om in te grijpen!
Waarom is er geen militaire hulp van Moslim landen tegen de extremisten?!
Iran beter buiten beschouwing laten, dat ligt sowieso te gevoelig daar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:09 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Wat doet Iran dan? De grote boeman van het Westen?
Ik ben misschien naief in mijn denken jaquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:12 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Omdat die schijt hebben aan alles en iedereen, ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Die olie sjeiks bulken van het geld, hoe kan het dat er in de arabische wereld zoveel mensen honger lijden ?
Gewoon achterlijk tyfus volk.
Onze grote vrienden de Saudi's, waar Al Qaida vandaan kwam, en die de meeste militaire steun van de VS krijgen? Tja, daar moet je niets van verwachten...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:13 schreef .Exe het volgende:
[..]
Iran beter buiten beschouwing laten, dat ligt sowieso te gevoelig daar.
Buiten Iran zijn er zat landen met een militair apparaat die kunnen bombarderen in overleg met hun broeders van de regering in Irak.
Zolang ISIS buiten de grenzen van Iran zijn wordt er geen (meer actieve) actie ondernomen door Iran.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:13 schreef .Exe het volgende:
[..]
Iran beter buiten beschouwing laten, dat ligt sowieso te gevoelig daar.
Buiten Iran zijn er zat landen met een militair apparaat die kunnen bombarderen in overleg met hun broeders van de regering in Irak.
*bontkraagquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:15 schreef timmmmm het volgende:
Ontopic over de huidige crisis daar. Bondkraagboefjes hier bepraat je maar in een ander topic. Net als je haat voor andere users.
Iraanse troepen vechten al weken op Iraaks grondgebied, met ondersteuning van de Russische luchtmacht.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:16 schreef IR1907 het volgende:
[..]
Zolang ISIS buiten de grenzen van Iran zijn wordt er geen (meer actieve) actie ondernomen door Iran.
Ja, laten we het niet over de FNV gaan hebben, bondboefjes!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:15 schreef timmmmm het volgende:
Ontopic over de huidige crisis daar. Bondkraagboefjes hier bepraat je maar in een ander topic. Net als je haat voor andere users.
Totaal relevant, religie ligt ten grondslag aan dit conflict.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:17 schreef mig72 het volgende:
Het punt is dat deze kwestie over ISIS gaat en religie moet je erbuiten laten. Totaal irrelevant en heft niks te maken met jihad en andere propaganda taal gespuid door Westerse overheden.
ISIS heeft niets met religie te maken?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:17 schreef mig72 het volgende:
Het punt is dat deze kwestie over ISIS gaat en religie moet je erbuiten laten. Totaal irrelevant en heft niks te maken met jihad en andere propaganda taal gespuid door Westerse overheden.
Maar zijn er ook landen met `goede moslim` regeringen die HUN extremistische geloofsgenoten een halt toe roepen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:09 schreef Jordony het volgende:
Je moet respect hebben voor elk geloof dat iemand beleid. Maar we zijn in Nederland heel goed in het over één kam scheren van mensen met een bepaald geloof zoals moslims. Er zijn een heleboel 'goede' moslims op deze aardkloot, maar er is een groep zoals ISIS en Al Shabaab die het voor de rest verpesten. Met een beetje hulp van de media, is moslim nu een heel eng woord.
Maar kennelijk is de Koran zo dubbelzinnig, dat veel ellende zich afspeelt in de context van de islam.
Ik waardeer deze actie van de VS maar de VS is ook geen lieverdje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |