Ik heb er twee en een half jaar gewoond, en daarna twee maal per jaar terug.quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:55 schreef along het volgende:
(exact het meervoud voor jaar in Hong Kong gewoond
Valt wel mee, ik woon er namelijk al 6 jaar, ik heb het doorgelezen het gaat voornamelijk NIET over avonturen in land van bestemming maar voornamelijk om het showen van hotel kamers en restaurants. Maargoed jij bent een mod en kan mooi je rechten misbruiken, want dit had natuurlijk mooi gepast in bestaande topics, als ieder persoon zijn ego zou moeten strijken op dit forum, dan hadden we 1000e topics waarin men hun "avondturen" delen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:22 schreef static het volgende:
orleest zou je zien dat die verre allemaal over HK gaan.
ja voornamelijk tijdens de avondturen vanuit je hotel kamer te slow chatten over werk.quote:
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 04:07 schreef along het volgende:
Maargoed jij bent een mod en kan mooi je rechten misbruiken,
Dit gaat echt al jaren zo, sinds 2007 ofzo. Nigeria, Haiti, etc.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 04:07 schreef along het volgende:
want dit had natuurlijk mooi gepast in bestaande topics
Iedereen kan en mag dit soort topics maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 04:07 schreef along het volgende:
[..]
Valt wel mee, ik woon er namelijk al 6 jaar, ik heb het doorgelezen het gaat voornamelijk NIET over avonturen in land van bestemming maar voornamelijk om het showen van hotel kamers en restaurants. Maargoed jij bent een mod en kan mooi je rechten misbruiken, want dit had natuurlijk mooi gepast in bestaande topics, als ieder persoon zijn ego zou moeten strijken op dit forum, dan hadden we 1000e topics waarin men hun "avondturen" delen.
Tsja, dat is wat je meemaakt als je ergens voor je werk bent. Dan heb je weinig tijd (en zin) om de lokale festiviteiten mee te maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 07:10 schreef along het volgende:
[..]
ja voornamelijk tijdens de avondturen vanuit je hotel kamer te slow chatten over werk.
Och, dit gaat niet over vakantiereisjes met bijbehorende SOA's, gaat om ergens voor een paar maanden verblijven.quote:
Ga een dag naar Shenzhen, Huaqiangbei. Daar vind je electronica, vooral onderdelen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:19 schreef z80 het volgende:
en wat zijn de dingen die je gezien of gegeten moet hebben? ik ben dol op marktjes, stalletjes en elektronica, vooral de onderdelen.
Je gaat weer verkassen? Waar naar toe dit keer?quote:
Vet , welke branch?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:45 schreef static het volgende:
Basis Hong Kong, maar verantwoordelijk voor Zuid Oost Azie, iig een tijdje naar Jakarta ook.
Vertrek vanmiddag.
Telecom, Operationeel Management/Managed Services voor een fabrikant van mobiele telecom apparatuur (backbone). Zoals de Ericssons, Alcatels, NSN's enzo.quote:
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 10:41 schreef static het volgende:
[..]
Telecom, Operationeel Management/Managed Services voor een fabrikant van mobiele telecom apparatuur (backbone). Zoals de Ericssons, Alcatels, NSN's enzo.
Leuke baan, vlieg de hele wereld over.
PA nodig?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:44 schreef static het volgende:
In ieder geval een jaar, maar ga vaker reizen in de regio - HK wordt mijn thuisbasis (opnieuw).
had je toch die PA moeten nemenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:01 schreef static het volgende:
Was even vergeten dat de taxi-chauffeurs hier zelf de achterdeur opengooien als je in wil stappen. Blauwe ballen nu.
Ik snap het, ben je binnen een week je eigen baan kwijt iddquote:
Welk hotel zit je?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 15:34 schreef static het volgende:
Merk vrij weinig van de protesten/rellen overigens, terwijl ik toch redelijk dicht bij Mongkok ben.
heb je een vlam in de pan? of was het eten een beetje te pittig?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:27 schreef static het volgende:
Feels like coming home.
[ link | afbeelding ]
ik krijg al hoogtevrees als ik et naar kijkquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:27 schreef static het volgende:
Feels like coming home.
[ link | afbeelding ]
Ik ook ik kan er erg slecht tegen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:11 schreef Ole het volgende:
[..]
ik krijg al hoogtevrees als ik et naar kijk
Leuk! Alleen wel om een jaar lang in hotels te wonen is ook niet alles. Of is dit een serviced apartment?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 17:27 schreef static het volgende:
Feels like coming home.
[ link | afbeelding ]
Nee, dit is het kantoor, Ben nu in een hotel en op zoek naar een serviced apartment, maar wat zijn die rete-duur geworden zeg. Toen ik er eerst woonde lag het allemaal rond de 22.000 dollar, nu klimt het makkelijk naar 28.000.quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 04:20 schreef breaky het volgende:
[..]
Leuk! Alleen wel om een jaar lang in hotels te wonen is ook niet alles. Of is dit een serviced apartment?
Daar heb ik dus ook last van. We zitten op de 29e verdieping.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 21:11 schreef Ole het volgende:
[..]
ik krijg al hoogtevrees als ik et naar kijk
Kom je bier halen in Beijing?quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 06:01 schreef static het volgende:
[..]
Nee, dit is het kantoor, Ben nu in een hotel en op zoek naar een serviced apartment, maar wat zijn die rete-duur geworden zeg. Toen ik er eerst woonde lag het allemaal rond de 22.000 dollar, nu klimt het makkelijk naar 28.000.
Zit ook even te twijfelen, moet vanaf donderdag een week naar China en daar hoor ik wat de plannen precies zijn. Het is zeker dat ik naar Jakarta ga, als dat voor langere tijd is heeft het weinig zin om nu al een apartementje te nemen in HK.
Gisteren uit eten geweest met oud-collega's, was erg leuk. Sommigen 4 jaar niet gezien,
Maar ik heb wel een enorme jet-lag.
Hij werd boos?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:01 schreef static het volgende:
Was even vergeten dat de taxi-chauffeurs hier zelf de achterdeur opengooien als je in wil stappen. Blauwe ballen nu.
Ik zie je volgend jaar zomerquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 09:00 schreef static het volgende:
Tuurlijk, kom wel op de fiets vanuit Shenzhen.
Nou, bij mijj niet meer. Heb een flinke knauw gekregen toen ik in twee weken vloog van HK naar Amsterdam, naar Wenen, naar Kuala Lumpur, naar Geneve, naar Amsterdam en weer naar HK. Dat ging/gaat me niet in de koude kleren zitten.quote:Op zondag 12 oktober 2014 22:23 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn jetlag was na 1 dag over gelukkig!
Ik had alleen adam>hk, dat verklaard het ook wel denk ikquote:Op maandag 13 oktober 2014 05:42 schreef static het volgende:
[..]
Nou, bij mijj niet meer. Heb een flinke knauw gekregen toen ik in twee weken vloog van HK naar Amsterdam, naar Wenen, naar Kuala Lumpur, naar Geneve, naar Amsterdam en weer naar HK. Dat ging/gaat me niet in de koude kleren zitten.
Zat als een soort kasplantje op de bank.
Valium een optie? Ook gedaan van Thailand terug, nog nooit zo fris wakker geworden na een vlucht, nergens last van gehad. Nou is dat daar bij de lokale Etos te halen natuurlijk...quote:Op maandag 13 oktober 2014 05:42 schreef static het volgende:
[..]
Nou, bij mijj niet meer. Heb een flinke knauw gekregen toen ik in twee weken vloog van HK naar Amsterdam, naar Wenen, naar Kuala Lumpur, naar Geneve, naar Amsterdam en weer naar HK. Dat ging/gaat me niet in de koude kleren zitten.
Zat als een soort kasplantje op de bank.
Vlucht is geen probleem, bij het instappen zet ik mijn horloge al gelijk met de tijd van de bestemming, bij lange vluchten kegel ik dan op tijd een slaappil naar binnen zodat ik meteen in dat ritme zit.quote:Op maandag 13 oktober 2014 12:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Valium een optie? Ook gedaan van Thailand terug, nog nooit zo fris wakker geworden na een vlucht, nergens last van gehad. Nou is dat daar bij de lokale Etos te halen natuurlijk...
OK, nee dat gaat dan niet meer werken idd. Misschien toch tijd om eens ergens te settelenquote:Op maandag 13 oktober 2014 12:16 schreef static het volgende:
[..]
Vlucht is geen probleem, bij het instappen zet ik mijn horloge al gelijk met de tijd van de bestemming, bij lange vluchten kegel ik dan op tijd een slaappil naar binnen zodat ik meteen in dat ritme zit.
Is prima als dat één keer in de maand is ofzo, maar zo vaak verschillende tijdzones door in zo'n korte periode is killing, dat helpt dan niet meer.
Heb je er verder eigenlijk veel last van? Laten ze bijvoorbeeld de toeristen/no-locals meer met rust, of zit je er midden in? Kan je nog bijvoorbeeld veilig eten halen in een winkel ofzo?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 04:57 schreef static het volgende:
Tsja, Met 4 groepen te maken: de demonstranten, de anti-demonstranten, de mainland Chinezen en de lokale HK politie.
Ga denk ik strakjes ff die kant op. Zit in Sheung Wan. Ga ik eerst ff richting Tsim Sha Tsui met de Avenue of Stars enz en dan pak ik vandaag ook nog Mong Kok mee. Ben benieuwd hoeveel daar loos is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 05:27 schreef static het volgende:
Niet echt ergens last van, het is wel een stuk drukker op de weg omdat veel belangrijke wegen bezet zijn, taxi naar mijn werk duurt bijvoorbeeld een stuk langer, maar goed, maakt niet zoveel uit.
Ben nog niet echt in MongKok geweest, maar op straat lijkt het prima in orde te zijn, kan iig winkelen.
[..]
Kun je beter in de avond doen, elke avond om 20:00 start de lichtshow vanaf al die wolkenkrabbers.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 07:23 schreef shiznuts het volgende:
Ga ik eerst ff richting Tsim Sha Tsui met de Avenue of Stars enz
Volgens mij best te doen, al lijkt er nu wel wat shit te zijn, liep net door de lobby, daar hangt een televisie waar iedereen een beetje zenuwachtig naar keek - helaas versta ik het niet, miscchien was het ook wel wat anders.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 07:23 schreef shiznuts het volgende:
ook nog Mong Kok mee. Ben benieuwd hoeveel daar loos is.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 07:23 schreef shiznuts het volgende:
Eergisteren was ik op de peak aan het hiken. Kwam ik zelfs nog een NL'er tegen die hier de komende twee jaar werken gaat. Die zat er al twee weken, dus had als tip om Lamma eiland aan te doen en later nog een Hoegaarden wezen drinken op de Discovery pier.
Daar ben ik vanaf maandag.quote:
Ohw, dat is nog niets.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 07:23 schreef shiznuts het volgende:
Oh, en what's up met al dat gedroogde spul joh. Zelfs hagedissen. Yak!
Heeft zelfs het nieuws in Nederland gehaald, bizar.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 13:35 schreef static het volgende:
Rodney King praktijken hier in Hong Kong. Was net op het lokale nieuws een man die gearresteerd was (geboeid aan handen en voeten) en waar de politie - man of 6 - een minuut of 4 op losgaat met slaan, trappen, etc. terwijl de man op de grond lag.
Hehe, die kwam ik ook tegen bij de Walmart in Shenzhen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 04:18 schreef static het volgende:
Make up your mind.
[ link | afbeelding ]
zie pm. om data hier te gaan plaatsen lijkt me niet heel handig.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 09:34 schreef static het volgende:
Wanneer? Ben vanaf volgende week een paar keer op en neer naar Jakarta.
Ben je de enige Europeaan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:13 schreef static het volgende:
Best wel erg, zie steeds meer collega's van vroeger die me heel hartelijk begroeten, maar heb soms geen idee meer wie het zijn of hoe ze heten.
Is stad nog steeds zo smerig/lawaaierig/druk/vol smog? Je hebt overigens wel écht geluk gehad met die chauffeurquote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:35 schreef static het volgende:
Het is wel serieus oppassen met dat geld hier; staan zoveel nullen op dat je je zo vergist.
Taxi-ritje was net 43000, gaf ik per ongeluk 450000. Gelukkig was het een eerlijke chauffeur.
Maar het is allemaal wel belachelijk goedkoop, nadeel is dat je met een pak bankbiljetten ter grootte van een blik cola rondloopt. Doet me aan Nigeria denken.
Gelukkig stond de portier van het hotel klaar om mijn deur te openen, dus die keek hem met een scheef oog aan. Geloof idd dat ik daar geluk mee heb gehad,quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:05 schreef EDMAN- het volgende:
Is stad nog steeds zo smerig/lawaaierig/druk/vol smog? Je hebt overigens wel écht geluk gehad met die chauffeur
je loopt in Jakarta dan ook echt nergens naartoe, altijd taxi of achter op een motor. Mijn broer zei toen hij stage had waarom zou ik 500m lopen als ik ook voor 3 cent gereden kan worden (hij zat er zo lang dat hij de locals prijzen kreeg ipv de toeristenprijzen)quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:53 schreef static het volgende:
Wat een hitte hier zeg (+36 graden) met een luchtvochtigheid waar je U in het kwadraat tegen zegt.
Transpireer me een ongeluk, en dan ook nog eens in een pak.
In pak?! Ik vond het in korte broek/t-shirt al erg. Wel bizar dat je daar gewoon mensen met leren jassen of wollen truien over straat ziet gaan, nergens last vanquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:53 schreef static het volgende:
Wat een hitte hier zeg (+36 graden) met een luchtvochtigheid waar je U in het kwadraat tegen zegt.
Transpireer me een ongeluk, en dan ook nog eens in een pak.
Vooral de taxi, ga echt niet achterop een motor zitten (niet eens voorop). Inderdaad altijd taxi's, die kosten écht geen drol. Ben nog een beetje aan het kloten met het geld, dus gaf een chauffeur een fooi van een paar duizend Rupiah - hij sprong zowat een gat in de lucht. Toen ik het later nakeek bleek het omgerekend iets van 30 cent te zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:04 schreef Magneet het volgende:
[..]
je loopt in Jakarta dan ook echt nergens naartoe, altijd taxi of achter op een motor. Mijn broer zei toen hij stage had waarom zou ik 500m lopen als ik ook voor 3 cent gereden kan worden (hij zat er zo lang dat hij de locals prijzen kreeg ipv de toeristenprijzen)
leuk zo'n foto maar die business class interesseert mij een stuk minder dan die beeldschone flight attendents....quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:35 schreef static het volgende:
Ben ondertussen in Jakarta aangekomen. Wat een vriendelijke mensen zeg, doet me aan Maleisie denken.
En na dat gerommel met Garuda hebben was er toch een goedmakertje (niet expres natuurlijk), maar had de hele business class voor mijzelf, inclusief zes beeldschone Indonesische flight attendants die geen reet te doen hadden.
[ link | afbeelding ]
Dat durfde ik niet te vragen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:14 schreef komrad het volgende:
[..]
leuk zo'n foto maar die business class interesseert mij een stuk minder dan die beeldschone flight attendents....
Bij mij is het precies anders om, vandaag met 26 graden en ik zit er al aan te denken om een jas aan te trekken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 15:37 schreef andreas612 het volgende:
aziatische hitte gaat je niet in je koude kleren zitten (hi ha ho)
ik nam altijd schoon t-shirt mee naar school, op gegeven moment had ik schijt, zat ik daar in m'n korte broek, hemdje en slippers.
Ik word navenant betaald, dus comes with the job. En als je dat er niet voor over hebt om zeer grote contracten binnen te halen kun je maar beter putjes gaan scheppen en om exact 5 uur uitklokken om om 6 uur voor een bord dampende aardappels met moeder de vrouw aan te schuiven.quote:
hapt lekker Static.quote:Op maandag 27 oktober 2014 10:04 schreef static het volgende:
[..]
Ik word navenant betaald, dus comes with the job. En als je dat er niet voor over hebt om zeer grote contracten binnen te halen kun je maar beter putjes gaan scheppen en om exact 5 uur uitklokken om om 6 uur voor een bord dampende aardappels met moeder de vrouw aan te schuiven.
ben je al voorbereid op je missie woensdag ?quote:Op maandag 27 oktober 2014 18:11 schreef static het volgende:
Weet ik.
Sta overigens nog steeds versteld over de prijzen hier; heb hen een uur in een taxi gezeten (en dat zijn moderne Toyota's) en moest 50.000 afrekenen, dat is iets meer dan 3 euro.
Vandaag. ")quote:Op maandag 27 oktober 2014 18:14 schreef komrad het volgende:
[..]
ben je al voorbereid op je missie woensdag ?
Komen eraan.quote:Op maandag 27 oktober 2014 19:11 schreef andreas612 het volgende:
Dit topic zou beter zijn met wat flexe foto's
Garuda. En breek me de bek niet open.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 03:29 schreef Sparqq het volgende:
Dat ziet er allemaal bekend en vertouwd uit. Is dat HK airlines?
Die heb je niet zelf gemaaktquote:
Ik kon mijn whatsapp niet updaten (Google play) toen ik in China zat...quote:Op maandag 3 november 2014 09:06 schreef static het volgende:
Ben nu in China, het lijkt erop dat helemaal niets van Google hier meer toegang heeft.
Klopt. Dat beweer ik ook nergens.quote:
Heb ondertussen een alternatief; alles werkt van Google en Facebook (op mijn laptop); is ook een Android versie - ik PM je die.quote:Op maandag 3 november 2014 09:13 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Ik kon mijn whatsapp niet updaten (Google play) toen ik in China zat...
Gevolg, niet bereikbaar op whatsapp meer.
Uiteraard te maken met de protesten in Hong Kong.quote:Op maandag 3 november 2014 15:26 schreef Sparqq het volgende:
Ben een tevreden gebruiker van Astril. Google is totaal onbereikbaar geworden sinds een half jaar. Sinds een paar weken is de SCMP ook niet meer te lezen zonder VPN.
Via een omweg heb je ook vpnbook.com. Dat is een gratis service en redelijk betrouwbaar. Ik gebruik het om software op mijn Blackberry te kunnen updaten in Laos (Blackberry wordt niet ondersteund hier)quote:Op maandag 3 november 2014 15:26 schreef Sparqq het volgende:
Ben een tevreden gebruiker van Astril. Google is totaal onbereikbaar geworden sinds een half jaar. Sinds een paar weken is de SCMP ook niet meer te lezen zonder VPN.
Wat doen de prijzen in op HK Island? Als ik de hotel rates moet geloven is MongKok en TST aardig duur geworden inderdaad.quote:Op woensdag 5 november 2014 04:50 schreef static het volgende:
Ik word een beetje wanhopig nu; het vinden van een betaalbaar serviced apartement in Kowloon/MongKok/TST en omstreken is bijna onmogelijk, tenzij je maandelijks minstens 30.000 dollar neertelt.
Als ik dat aan mijn baas voorstel schieten spontaan de vlekken in zijn nek.
Misschien maar een andere uitvalsbasis kiezen, Jakarta ofzo.
We hadden ooit een service apt gehuurd in Causeway bay op Hennesy Road. Denk voor 3 a 4 weken hadden we 1500 euro ofzo betaald. Maar dan spreken we over 6 jaar geleden.quote:Op woensdag 5 november 2014 04:50 schreef static het volgende:
Ik word een beetje wanhopig nu; het vinden van een betaalbaar serviced apartement in Kowloon/MongKok/TST en omstreken is bijna onmogelijk, tenzij je maandelijks minstens 30.000 dollar neertelt.
HIj moet ook wel beslissen of hij het apt wel ziet zitten, ander dumpen ze hem in de eerste de beste aptquote:Op donderdag 6 november 2014 02:34 schreef breaky het volgende:
Waarom moet je trouwens zelf zoeken voor een apartement? Moet je werkgever dat niet voor je doen?
Of laten ze je jouw liever in een goedkoop 4 sterren hotel zitten?
Hahaa ja dat zou inderdaad minder zijn. Ik hoop voor je dat iets leuks vind dan. Heb je een maximum bedrag waarvoor je mag huren?quote:Op donderdag 6 november 2014 13:28 schreef static het volgende:
O.a. dat dus. Dan dumpen ze me bij de andere Chineze collega's in Kwai Chung.
per jaar, maand, week, dag?quote:Op vrijdag 7 november 2014 01:35 schreef static het volgende:
Ik krijg 20.000 dollar als vergoeding, alles daarboven betaal ikzelf,
Per maand. Ik zit nu in een studio ter grootte van een schoenendoos, die kost bijna 26.000 per maand.quote:
Dat is met de apartementen ook zo.quote:Op vrijdag 7 november 2014 09:48 schreef ASSpirine het volgende:
dan verhogen ze na een jaar gewoon de huurprijzen met zoveel ze maar willen
Misschien wel interessant om te vermelden dat het om HK dollar gaatquote:Op vrijdag 7 november 2014 09:58 schreef static het volgende:
aand, week, dag?
Per maand. Ik zit nu in een studio ter grootte van e
quote:Hi ---------,
We are pleased to inform you that your Employment Visa has been approved, please see attached. Kindly advise us your mailing address so that we can send you the original visa sticker.
If you are currently in Hong Kong, you are required to leave Hong Kong (at your own expense) and re-enter the country to activate the visa. Most of our contractors took a day trip to Macau and re-enter HK on the same day. However if you are residing outside HK, your Employment Visa will be activated upon your entry to Hong Kong, please bring the original visa sticker upon entry.
Heb daar binnenkort wel een meeting.quote:
Ik heb het tegenovergestelde: een gigantisch jeugdtrauma door een tandarts die erg trek-graag was terwijl het onnodig was. Maar ik heb drie verstandskiezen achtergelaten in Bangkok, en dat is altijd erg goed gegaan. Bovendien is men er volledig gewend aan 'medical tourism'. Geef maar een gil als je adressen nodig hebt.quote:Op woensdag 12 november 2014 02:50 schreef static het volgende:
Heb daar binnenkort wel een meeting.
Anyway, zit vanmiddag bij de tandarts hier, eerst maar even kijken wat er allemaal moet gebeuren. Schijt zeven kleuren bagger, heb nog nooit wat aan mijn tanden gehad, zelfs geen gaatje.
Dit wist je wel toch?quote:Op donderdag 13 november 2014 09:05 schreef static het volgende:
Hier mist wat volgens mij.
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 november 2014 13:09 schreef static het volgende:
Je kent me veel te goed.
Anyway, wel met vaatwasser, zie je niet vaak hier (in HK iig niet geloof ik).
Ik zou persoonlijk niet weten waarom je in hong kong zou willen zitten, kl is mooier maar dat zal wel niet gaan met je werk.quote:Op woensdag 5 november 2014 04:50 schreef static het volgende:
Ik leef gemiddeld 11 maanden per jaar in hotels (nu ook), als je ver van huis bent wil je gewoon je eigen stekkie hebben. En een serviced apartment biedt nagenoeg hetzelfde als een hotel, maar dan gewoon een apartement.quote:Op donderdag 20 november 2014 18:46 schreef y8987 het volgende:
Waarom wil je persee een appartement?, in een hotel word alles geregeld en als je veel werkt slaap je daar alleen.
Xie xie?quote:Op donderdag 20 november 2014 03:08 schreef static het volgende:
1) corporate rate, zet ik hier niet neer 2) vloeiend (twee woorden)
Ik ga elke vrijdag of zaterdag naar de Belg voor een goed biertje, stoof vlees en vlaamse frieten.quote:Op maandag 1 december 2014 04:12 schreef static het volgende:
Niet te vreten om eerlijk te zijn (geef mij maar gewone Franse frietjes).
Anyway: location, location, location. Geweldige locatie natuurlijk, met prijzen die daarbij horen.
Ging er vroeger elke vrijdag heen na een drukke werkweek voor een lekker glas wijn en een goede biefstuk.
Jazeker, sinds 2005.quote:Op dinsdag 2 december 2014 01:39 schreef breaky het volgende:
Doet je bedijf ook zaken in Laos trouwens?
Groots! Al ben ik wel nieuwschierig voor welk netwerkquote:Op dinsdag 2 december 2014 01:48 schreef static het volgende:
[..]
Jazeker, sinds 2005.
Waarschijnlijk kun jij nu mobiel bellen daardoor.
Zo, dat komt ook plots uit het niks zeg...quote:Op dinsdag 2 december 2014 02:10 schreef breaky het volgende:
Van sommige Chinezen is het erg moeilijk om vast te stellen of het om het mannelijke of vrouwlijke geslacht gaat....![]()
quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:14 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Zo, dat komt ook plots uit het niks zeg...
is het zo koud in hongkong? zo rond de 20 graden is toch goed te doen. alleen een beetje nat volgens de weerberichten.quote:Op woensdag 3 december 2014 00:37 schreef static het volgende:
Denk ik hip te zijn met mijn mooie bordeaux-gekleurde jas (ja, het is koud aan het worden hier), loopt half Hong Kong in dit soort jassen.
http://www.brooksbrothers(...)0354,default,pd.html
De airco kan toch ook verwarmen?quote:Op woensdag 3 december 2014 17:20 schreef ASSpirine het volgende:
Groot verschil is, dat men geen centrale verwarming hebben thuis en ze koude ook niet gewend zijn.
Ik ken mensen van West-Europa die naar HK zijn verhuisd, die ook zeggen dat de winters koud zijn in HK. Maar tzou eerder gewenning zijn. Als je grotendeels van het jaar boven de 25 graden rondloopt, dan voelt zo'n 14 graden wel koud aan.
En dan hebben we het nog niet over de gevoelstemperatuur!
Kan je zelf niet iets bijleggen of overleggen met je werkgever om extra budget ter beschikking te stellen? Had ik ook gedaan toen onroerend goed in Moscow onbetaalbaar begon te worden. Ik weet niet wat je salaris is, maar ik vond de investering die ik zelf moest doen prima om fijn te kunnen wonenquote:Op vrijdag 5 december 2014 01:17 schreef static het volgende:
Het is me nog steeds niet gelukt om een serviced apartment aan de Kowloon kant te vinden.
Iets dat betaalbaar is dan.
Zo doe ik het ook.quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:01 schreef Vincentkemper het volgende:
[..]
Kan je zelf niet iets bijleggen of overleggen met je werkgever om extra budget ter beschikking te stellen? Had ik ook gedaan toen onroerend goed in Moscow onbetaalbaar begon te worden. Ik weet niet wat je salaris is, maar ik vond de investering die ik zelf moest doen prima om fijn te kunnen wonen.
zit een redelijk randje spek aan deze damequote:Op dinsdag 30 december 2014 14:54 schreef static het volgende:
Die gaat zo de pan in om soep van te maken, wedden?
[ link | afbeelding ]
hoezo arm beestje. de vlooienbaal zag er goed uit. ik heb wel een beroerder uitziende besten richting slacht zien gaan.quote:Op woensdag 31 december 2014 08:16 schreef static het volgende:
Zie je, daar hangt het arme beestje:
[ link | afbeelding ]
UMTS werkt in Korea. Dat is volgens mij ondertussen wel standaard aanwezig bij de telefoons die ze verkopen in Europa? Koreaanse telefoon werken normaal gezien ook hier tegenwoordig. Bij budjet telefoons kun je misschien nog wel hebben dat ze geen GSM of UMTS ondersteunen maar iets lokaals( CDMA?). In Zuid-Azie verkochten ze ook veelal telefoons die geen GSM en UMTS ondersteunden waardoor je er dus eigenlijk niks mee kon doen in Europa(prijzen waren vaak belachelijk veel lager voor dezelfde type telefoons). In Korea zal ook wel zoiets zijn geweest(of nog steeds?) wat op zich wel jammer is want mocht je een 'uniek' telefoon model willen hebben je daar dan wel terecht kunt.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:57 schreef ASSpirine het volgende:
Ik kan me herinneren dat gsm's van Z-Korea in andere landen (met een andere soort netwerk) niet werkt en vice versa. Welke landen hebben een niet zo universeel netwerk? Kwestie dat ik weet waar je wel je eigen gsm kan gebruiken
Dat is de boosdoener dus. Maar moderne toestellen vreten zowat alles.quote:
Ik kan toch echt geen gebruik maken van het KPN 4G netwerk in Nederland omdat de iPhone 5 die frequentie niet ondersteunt...quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:47 schreef static het volgende:
[..]
Dat is de boosdoener dus. Maar moderne toestellen vreten zowat alles.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan toch echt geen gebruik maken van het KPN 4G netwerk in Nederland omdat de iPhone 5 die frequentie niet ondersteunt...
quote:
Nu nog normaal kunnen ademenquote:Op donderdag 15 januari 2015 11:22 schreef static het volgende:
Nou, het zonnetje staat hoog aan de hemel.
Veel plezier daar!quote:Op woensdag 14 januari 2015 23:15 schreef static het volgende:
Onderweg naar Jakarta. Schijnt nogal te regenen daar.
Dat was iets te voorbarig. Het is avond, maar toch.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:22 schreef static het volgende:
Nou, het zonnetje staat hoog aan de hemel.
En je werd zeker extra verwent door de stewards...quote:Op donderdag 15 januari 2015 12:06 schreef static het volgende:
Ook dat.![]()
Had overigens wéér de business class alleen voor mi.
Illigalen in china... wie/wat moet ik mij daar bij voorstellen?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:01 schreef static het volgende:
Was bijna opgepakt omdat ik geen business visum had. Politie kwam het kantoor controleren, meteen een exodus van mensen die geen visum hadden, via vluchtwegen, dienst-liften en weet ik wat.
Rennen was het iig.
Hahaquote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:01 schreef static het volgende:
Was bijna opgepakt omdat ik geen business visum had. Politie kwam het kantoor controleren, meteen een exodus van mensen die geen visum hadden, via vluchtwegen, dienst-liften en weet ik wat.
Rennen was het iig.
Kwam afgelopen vijdag uit Jakarta, daar is het een stuk warmer, moest dus weer even aan HK wennen.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:06 schreef ASSpirine het volgende:
In het weekend ertussen even naar Shenzhen/HK gegaan, daar was het wel veel aangenamer vertoeven. Daar kon ik tenminste gewoon in T-shirt rondlopen
Pittig eten daarquote:Op maandag 2 februari 2015 13:37 schreef static het volgende:
Over een week of 2 naar Chengdu, nooit geweest.
Omdat je er vaste klant bent?quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:40 schreef static het volgende:
Toch een aardig gebaar.
[ link | afbeelding ]
En ik maar blij zijn dat ik eindelijk bij een hotel goud status hebt gehaald en 2 keer een gratis room upgrade krijgquote:Op donderdag 5 februari 2015 18:28 schreef static het volgende:
Ja, en ik had een klucht over de airco die het niet deed. Ze stonden met zijn vieren te knipmessen 'as our valuable guest'.
Wat is hetquote:Op woensdag 4 februari 2015 08:40 schreef static het volgende:
Toch een aardig gebaar.
[ link | afbeelding ]
En die andere dingetjes manchetteknoopjesquote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:41 schreef static het volgende:
[..]
Zoiets:
http://www.montblanc.com/(...)ballpoint-pen-107452
Indonesische supermarkten zijn een verademing, netjes, schoon, westerse producten en schappelijk geprijst. Een pak speculaasjes voor 1 Euro, niet slecht.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:08 schreef static het volgende:
Toch geinig, zo aan de andere kant van de wereld.
[ link | afbeelding ]
Die Deense koekjes zijn anders maar 9 RMB hier voor een flinke doos.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:04 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Indonesische supermarkten zijn een verademing, netjes, schoon, westerse producten en schappelijk geprijst. Een pak speculaasjes voor 1 Euro, niet slecht.
Een doos Deense koekjes gaat voor meer dan 10 Euro in China.
Goed voor de frequent flyer puntenquote:Op woensdag 11 februari 2015 06:26 schreef static het volgende:
Ben weer even onder de pannen zeg.
Vanaf volgende week: Hong Kong > Parijs > Amsterdam (korte vakantie) > Chengdu > Hong Kong > Shenzhen > Kuala Lumpur > Jakarta.
Jeetje.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:51 schreef static het volgende:
Heb hier zo'n hekel aan, dat gesjouw met die verschillende currencies.
[ link | afbeelding ]
Hoeveel is dat nou waard?quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:51 schreef static het volgende:
Heb hier zo'n hekel aan, dat gesjouw met die verschillende currencies.
[ link | afbeelding ]
ik heb ze hier allemaal liggen, IDR (Indonesie), HKD (Hong Kong), RMB (China), USD (USA). Vooral met RMB en IDR loop al snel met flinke stapels. Maximale biljet is 15 E (RMB) en 7 E (IDR).quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:56 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Jeetje.
Welke zien we hier - op de euro na - allemaal?
Ah tof, thanks voor de opheldering!quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:36 schreef Sparqq het volgende:
[..]
ik heb ze hier allemaal liggen, IDR (Indonesie), HKD (Hong Kong), RMB (China), USD (USA). Vooral met RMB en IDR loop al snel met flinke stapels. Maximale biljet is 15 E (RMB) en 7 E (IDR).
Voordeel van Indonesie is dat je niet veel nodig hebt, wat heerlijk goedkoop is het daar. Dat kan je van China en HK niet zeggen.
Dat klopt. Een miljoen is 60 euro ofzo? Anyway, ga er zondag weer naartoe.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:36 schreef Sparqq het volgende:
Voordeel van Indonesie is dat je niet veel nodig hebt, wat heerlijk goedkoop is het daar.
Have fun, ik vind het een heerlijk land. Tegenwoordig heb je een dikke 70 Euro's nodig om een miljoen IDR te kopen, zal niet lang duren en dat zijn er 75.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:49 schreef static het volgende:
[..]
Dat klopt. Een miljoen is 60 euro ofzo? Anyway, ga er zondag weer naartoe.
Loop je daar miljonair te wezen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:54 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Have fun, ik vind het een heerlijk land. Tegenwoordig heb je een dikke 70 Euro's nodig op een miljoen IDR te kopen, zal niet lang duren en dat zijn er 75.
Ik wilde een mooie A4 map kopen die 2.4 miljoen was, en heb altijd al willen zeggen 'ik geef je nu 2 miljoen in cash'. Zo gezegd zo gedaan, niet gelukt.quote:
Hehe, mooie acties zijn dat.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:19 schreef static het volgende:
[..]
Ik wilde een mooie A4 map kopen die 2.4 miljoen was, en heb altijd al willen zeggen 'ik geef je nu 2 miljoen in cash'. Zo gezegd zo gedaan, niet gelukt.
120 euro voor een a4 map?quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:19 schreef static het volgende:
[..]
Ik wilde een mooie A4 map kopen die 2.4 miljoen was, en heb altijd al willen zeggen 'ik geef je nu 2 miljoen in cash'. Zo gezegd zo gedaan, niet gelukt.
ach, er zijn ook mensen die 10.000 euro voor een tas uitgeven. Dus die map is een koopje!quote:
Altijd leuk zo'n moessonregen.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:04 schreef static het volgende:
Net weer in Jakarta aangekomen, zelden zo'n regenbui gezien.
Gelukkig waren we al geland. Allemachtig zeg.
Da's een flink regenbuitje...quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:46 schreef static het volgende:
Taxi regelen was iets lastiger vanavond.
hij mocht leuk met DJI's Phantoms spelen in Shenzhenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:59 schreef static het volgende:
Lastig te bereiken via HK iig.
Anyway, hebben we hem ook weer.
[ link | afbeelding ]
Lao Kip (LAK) is ongeveer hetzelfde waard als IDR. Ik heb hier mensen met grote tassen vol met geld zien rondlopen. Voor mijn scooter heb ik bijna 16 miljoen betaald... in cash met briefjes van 50,000 LAK.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:19 schreef static het volgende:
[..]
met Cathay Pacific naar Seoel en van daar naar Tashkent ?quote:Op maandag 30 maart 2015 05:40 schreef static het volgende:
Ja, ik vind het nogal vervelend om met zo'n pak geld rond te lopen; het is geen drol waard, maar toch zie je het duidelijk.
Maar goed, eerste zorg is om hóe - op een beetje normale manier - van HK naar Tasknet te komen.
Seoul - Almaty en dan rechtstreeks naar Tashkent?quote:Op maandag 30 maart 2015 07:15 schreef static het volgende:
Doe liever Skyteam, dus inderdaad naar Seoul met Korean Airways. Alleen een erg lange tranist (iets van 12 uur daar).
Ik dacht in de gauwigheid dat het een metro was en vroeg me af was die vent op het spoor deed...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:22 schreef static het volgende:
Wordt HK Airport met de dag groter ofzo? Wat een afstanden.
[ link | afbeelding ]
Je kunt ook via Beijing met China Southern Airlines...vlieg je ook met Skyteamquote:Op maandag 30 maart 2015 07:15 schreef static het volgende:
Doe liever Skyteam, dus inderdaad naar Seoul met Korean Airways. Alleen een erg lange tranist (iets van 12 uur daar).
Nee, is echt HK airport.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik dacht in de gauwigheid dat het een metro was en vroeg me af was die vent op het spoor deed...
Ik vlieg nooit meer met China Southern, die hebben zo'n idioot boekingssysteem.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 03:43 schreef breaky het volgende:
[..]
Je kunt ook via Beijing met China Southern Airlines...vlieg je ook met Skyteam
Veel plezier in Tashkent....Ik lees dat het daar niet zo veilig is, dus biertje pakken kun je beter in je hotel doenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:32 schreef static het volgende:
[..]
Nee, is echt HK airport.
[..]
Ik vlieg nooit meer met China Southern, die hebben zo'n idioot boekingssysteem.
Anyway, vlieg zaterdag naar Seoul, daar blijf ik een dagje en dan door naar Tashkent. Allemaal met Korean Airlines.
Hoezo dat dan als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:25 schreef static het volgende:
Gaat leuk worden om Uzbeekse valuta te krijgen, mijn collega's adviseren om het ergens in een donker steegje op de zwarte markt te doen. Dollars wisselen dan, hè, voor de smeerpijpen onder ons.
In Tashkent zit in ieder fatsoenlijk hotel wel een wisselkantoor. Verwacht wel een enorme stapel met geld terug na het wisselen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:25 schreef static het volgende:
Gaat leuk worden om Uzbeekse valuta te krijgen, mijn collega's adviseren om het ergens in een donker steegje op de zwarte markt te doen. Dollars wisselen dan, hè, voor de smeerpijpen onder ons.
Voor zo'n grote stad zijn er maar erg weinig hotels en het is allemaal nog vrij prijzig ook. Ik zou voor de bekende namen gaan. Mischien is die Raddison Blue wat?quote:Op donderdag 2 april 2015 08:42 schreef static het volgende:
Hmm. Hotel boeking lijkt toch wel wat vreemd. Alle 'grote' hotels hebben websites met een reservering-systeem, maar geen enkele bevestiging. Zit er ook ééntje tussen die niet op mail, telefoon en FB reageert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |