Illigalen in china... wie/wat moet ik mij daar bij voorstellen?quote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:01 schreef static het volgende:
Was bijna opgepakt omdat ik geen business visum had. Politie kwam het kantoor controleren, meteen een exodus van mensen die geen visum hadden, via vluchtwegen, dienst-liften en weet ik wat.
Rennen was het iig.
Hahaquote:Op zaterdag 31 januari 2015 14:01 schreef static het volgende:
Was bijna opgepakt omdat ik geen business visum had. Politie kwam het kantoor controleren, meteen een exodus van mensen die geen visum hadden, via vluchtwegen, dienst-liften en weet ik wat.
Rennen was het iig.
Kwam afgelopen vijdag uit Jakarta, daar is het een stuk warmer, moest dus weer even aan HK wennen.quote:Op maandag 2 februari 2015 13:06 schreef ASSpirine het volgende:
In het weekend ertussen even naar Shenzhen/HK gegaan, daar was het wel veel aangenamer vertoeven. Daar kon ik tenminste gewoon in T-shirt rondlopen
Pittig eten daarquote:Op maandag 2 februari 2015 13:37 schreef static het volgende:
Over een week of 2 naar Chengdu, nooit geweest.
Omdat je er vaste klant bent?quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:40 schreef static het volgende:
Toch een aardig gebaar.
[ link | afbeelding ]
En ik maar blij zijn dat ik eindelijk bij een hotel goud status hebt gehaald en 2 keer een gratis room upgrade krijgquote:Op donderdag 5 februari 2015 18:28 schreef static het volgende:
Ja, en ik had een klucht over de airco die het niet deed. Ze stonden met zijn vieren te knipmessen 'as our valuable guest'.
Wat is hetquote:Op woensdag 4 februari 2015 08:40 schreef static het volgende:
Toch een aardig gebaar.
[ link | afbeelding ]
En die andere dingetjes manchetteknoopjesquote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:41 schreef static het volgende:
[..]
Zoiets:
http://www.montblanc.com/(...)ballpoint-pen-107452
Indonesische supermarkten zijn een verademing, netjes, schoon, westerse producten en schappelijk geprijst. Een pak speculaasjes voor 1 Euro, niet slecht.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:08 schreef static het volgende:
Toch geinig, zo aan de andere kant van de wereld.
[ link | afbeelding ]
Die Deense koekjes zijn anders maar 9 RMB hier voor een flinke doos.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:04 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Indonesische supermarkten zijn een verademing, netjes, schoon, westerse producten en schappelijk geprijst. Een pak speculaasjes voor 1 Euro, niet slecht.
Een doos Deense koekjes gaat voor meer dan 10 Euro in China.
Goed voor de frequent flyer puntenquote:Op woensdag 11 februari 2015 06:26 schreef static het volgende:
Ben weer even onder de pannen zeg.
Vanaf volgende week: Hong Kong > Parijs > Amsterdam (korte vakantie) > Chengdu > Hong Kong > Shenzhen > Kuala Lumpur > Jakarta.
Jeetje.quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:51 schreef static het volgende:
Heb hier zo'n hekel aan, dat gesjouw met die verschillende currencies.
[ link | afbeelding ]
Hoeveel is dat nou waard?quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:51 schreef static het volgende:
Heb hier zo'n hekel aan, dat gesjouw met die verschillende currencies.
[ link | afbeelding ]
ik heb ze hier allemaal liggen, IDR (Indonesie), HKD (Hong Kong), RMB (China), USD (USA). Vooral met RMB en IDR loop al snel met flinke stapels. Maximale biljet is 15 E (RMB) en 7 E (IDR).quote:Op woensdag 11 maart 2015 14:56 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Jeetje.
Welke zien we hier - op de euro na - allemaal?
Ah tof, thanks voor de opheldering!quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:36 schreef Sparqq het volgende:
[..]
ik heb ze hier allemaal liggen, IDR (Indonesie), HKD (Hong Kong), RMB (China), USD (USA). Vooral met RMB en IDR loop al snel met flinke stapels. Maximale biljet is 15 E (RMB) en 7 E (IDR).
Voordeel van Indonesie is dat je niet veel nodig hebt, wat heerlijk goedkoop is het daar. Dat kan je van China en HK niet zeggen.
Dat klopt. Een miljoen is 60 euro ofzo? Anyway, ga er zondag weer naartoe.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:36 schreef Sparqq het volgende:
Voordeel van Indonesie is dat je niet veel nodig hebt, wat heerlijk goedkoop is het daar.
Have fun, ik vind het een heerlijk land. Tegenwoordig heb je een dikke 70 Euro's nodig om een miljoen IDR te kopen, zal niet lang duren en dat zijn er 75.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:49 schreef static het volgende:
[..]
Dat klopt. Een miljoen is 60 euro ofzo? Anyway, ga er zondag weer naartoe.
Loop je daar miljonair te wezen.quote:Op woensdag 11 maart 2015 17:54 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Have fun, ik vind het een heerlijk land. Tegenwoordig heb je een dikke 70 Euro's nodig op een miljoen IDR te kopen, zal niet lang duren en dat zijn er 75.
Ik wilde een mooie A4 map kopen die 2.4 miljoen was, en heb altijd al willen zeggen 'ik geef je nu 2 miljoen in cash'. Zo gezegd zo gedaan, niet gelukt.quote:
Hehe, mooie acties zijn dat.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:19 schreef static het volgende:
[..]
Ik wilde een mooie A4 map kopen die 2.4 miljoen was, en heb altijd al willen zeggen 'ik geef je nu 2 miljoen in cash'. Zo gezegd zo gedaan, niet gelukt.
120 euro voor een a4 map?quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:19 schreef static het volgende:
[..]
Ik wilde een mooie A4 map kopen die 2.4 miljoen was, en heb altijd al willen zeggen 'ik geef je nu 2 miljoen in cash'. Zo gezegd zo gedaan, niet gelukt.
ach, er zijn ook mensen die 10.000 euro voor een tas uitgeven. Dus die map is een koopje!quote:
Altijd leuk zo'n moessonregen.quote:Op zondag 15 maart 2015 09:04 schreef static het volgende:
Net weer in Jakarta aangekomen, zelden zo'n regenbui gezien.
Gelukkig waren we al geland. Allemachtig zeg.
Da's een flink regenbuitje...quote:Op donderdag 19 maart 2015 17:46 schreef static het volgende:
Taxi regelen was iets lastiger vanavond.
hij mocht leuk met DJI's Phantoms spelen in Shenzhenquote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:59 schreef static het volgende:
Lastig te bereiken via HK iig.
Anyway, hebben we hem ook weer.
[ link | afbeelding ]
Lao Kip (LAK) is ongeveer hetzelfde waard als IDR. Ik heb hier mensen met grote tassen vol met geld zien rondlopen. Voor mijn scooter heb ik bijna 16 miljoen betaald... in cash met briefjes van 50,000 LAK.quote:Op woensdag 11 maart 2015 18:19 schreef static het volgende:
[..]
met Cathay Pacific naar Seoel en van daar naar Tashkent ?quote:Op maandag 30 maart 2015 05:40 schreef static het volgende:
Ja, ik vind het nogal vervelend om met zo'n pak geld rond te lopen; het is geen drol waard, maar toch zie je het duidelijk.
Maar goed, eerste zorg is om hóe - op een beetje normale manier - van HK naar Tasknet te komen.
Seoul - Almaty en dan rechtstreeks naar Tashkent?quote:Op maandag 30 maart 2015 07:15 schreef static het volgende:
Doe liever Skyteam, dus inderdaad naar Seoul met Korean Airways. Alleen een erg lange tranist (iets van 12 uur daar).
Ik dacht in de gauwigheid dat het een metro was en vroeg me af was die vent op het spoor deed...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:22 schreef static het volgende:
Wordt HK Airport met de dag groter ofzo? Wat een afstanden.
[ link | afbeelding ]
Je kunt ook via Beijing met China Southern Airlines...vlieg je ook met Skyteamquote:Op maandag 30 maart 2015 07:15 schreef static het volgende:
Doe liever Skyteam, dus inderdaad naar Seoul met Korean Airways. Alleen een erg lange tranist (iets van 12 uur daar).
Nee, is echt HK airport.quote:Op maandag 30 maart 2015 22:01 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik dacht in de gauwigheid dat het een metro was en vroeg me af was die vent op het spoor deed...
Ik vlieg nooit meer met China Southern, die hebben zo'n idioot boekingssysteem.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 03:43 schreef breaky het volgende:
[..]
Je kunt ook via Beijing met China Southern Airlines...vlieg je ook met Skyteam
Veel plezier in Tashkent....Ik lees dat het daar niet zo veilig is, dus biertje pakken kun je beter in je hotel doenquote:Op dinsdag 31 maart 2015 09:32 schreef static het volgende:
[..]
Nee, is echt HK airport.
[..]
Ik vlieg nooit meer met China Southern, die hebben zo'n idioot boekingssysteem.
Anyway, vlieg zaterdag naar Seoul, daar blijf ik een dagje en dan door naar Tashkent. Allemaal met Korean Airlines.
Hoezo dat dan als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:25 schreef static het volgende:
Gaat leuk worden om Uzbeekse valuta te krijgen, mijn collega's adviseren om het ergens in een donker steegje op de zwarte markt te doen. Dollars wisselen dan, hè, voor de smeerpijpen onder ons.
In Tashkent zit in ieder fatsoenlijk hotel wel een wisselkantoor. Verwacht wel een enorme stapel met geld terug na het wisselen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:25 schreef static het volgende:
Gaat leuk worden om Uzbeekse valuta te krijgen, mijn collega's adviseren om het ergens in een donker steegje op de zwarte markt te doen. Dollars wisselen dan, hè, voor de smeerpijpen onder ons.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |