abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2014 @ 12:46:26 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146326394
Aanstaande vrijdag krijgen we een delegatie uit Afghanistan op bezoek hier in China.

Men is hier driftig (dus niet in Afghanistan) in de weer geweest met het schema, wat resulteerde in een propvol programma, van ca. 07:30 in de ochtend tot 18:00 in de avond.

Misschien is dit wel een heel naïve vraag, maar moeten we rekening houden c.q. tijd vrijmaken met/voor het gebed in het schema?

Toen ik in Egypte werkte stortte iedereen zich om de haverklap naar de grond, maar dat was lokaal.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_146326449
Dit vind ik een interessante vraag! Ben benieuwd naar 't antwoord!
Ja doei.
pi_146326642
Ik zou er tijd voor vrijmaken. Afghanen zijn doorgaans Soenniet en die bidden als het goed is meermaals per dag.
Extremistisch gematigd.
pi_146326703
Kun je dat niet ergens bij die delegatie navragen? Bij de regelneef/-nicht van hun kant bijvoorbeeld? Die zal toch wel weten of daar behoefte aan is?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146326847
Volgens mij mag een moslim die op reis is zich aanpassen aan beperkingen in zn beschikbare tijd en kan dan bepaalde dagelijkse gebeden 'combineren'
De ochtendgebeden dan direkt in ene na het opstaan doen en vervolgens de middag-en-avond gebeden aan het einde van de dag.

Oftewel, ook moslims kunnen flexibel genoeg zijn en als ze zelf niet al van tevoren gemeld hebben dat ze bepaalde extra pauze's wilden hebben, hoef je ook geen rekening te houden met eisen die ze helemaal niet stellen.
Eerlijk gezegd denk ik dat het hun fout is als ze wel een bepaalde afspraak maken ergens, maar ze zelf bepaalde toezeggingen verwachten die ze zelf niet voorheen meldden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_146330230
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:59 schreef RM-rf het volgende:
Volgens mij mag een moslim die op reis is zich aanpassen aan beperkingen in zn beschikbare tijd en kan dan bepaalde dagelijkse gebeden 'combineren'
De ochtendgebeden dan direkt in ene na het opstaan doen en vervolgens de middag-en-avond gebeden aan het einde van de dag.

Oftewel, ook moslims kunnen flexibel genoeg zijn en als ze zelf niet al van tevoren gemeld hebben dat ze bepaalde extra pauze's wilden hebben, hoef je ook geen rekening te houden met eisen die ze helemaal niet stellen.
Eerlijk gezegd denk ik dat het hun fout is als ze wel een bepaalde afspraak maken ergens, maar ze zelf bepaalde toezeggingen verwachten die ze zelf niet voorheen meldden.
je snapt niet echt hoe het met delegaties werkt of wel?
  woensdag 5 november 2014 @ 15:28:04 #7
111528 Viajero
Who dares wins
pi_146332434
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 12:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Kun je dat niet ergens bij die delegatie navragen? Bij de regelneef/-nicht van hun kant bijvoorbeeld? Die zal toch wel weten of daar behoefte aan is?
Dit. Worden bij dat soort bezoeken sowieso niet de agenda met beide kanten doorgesproken en overeengekomen?

Ik zou ook voor de zekerheid het menu voor zowel ontbijt, lunch als avondeten doornemen, dat ze niet een enorm varken aan het spit gooien voor die Afghanen.

/edit/ de alcohol cultuur ligt voor zover ik weet ook enigszins ander bij chinezen en Afghanen. Misschien ook even checken of het ok is als de chinezen alcohol drinken aan tafel. /edit/

Bij mijn internationale meetings wordt meestal een agenda overeengekomen. Maar goed, dat is Europa, Midden Oosten en N an Z Amerika, ik weet weinig van Azie.

Is de taal Engels of zijn er vertalers? Lijkt me super interessant zo'n meeting! ^O^
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 6 november 2014 @ 01:07:42 #8
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_146356096
Als moslims reizen dan hoeven ze niet te bidden zolang ze het later maar inhalen. Maar ja, iedereen lijkt het weer net iets anders uit te leggen.

Ligt ook aan de mensen die komen. Met jonge wilde 'zakenlui' zal het feest worden. :P
reset
pi_146356584
Als een gebed niet op tijd gedaan mag worden dan kan deze op een later tijdstip ingehaald worden(bron, mijn oma was moslim). Maar ik weet niet hoe jou gasten daar over zullen denken. Bidden kost meestal ongeveer 5 minuten, 10 minuten tot een kwartier totaal met voorbereiding/afsluiting. Voor zover ik weet heeft het wel de voorkeur om op de juiste tijd te bidden.

Indien mogelijk zou ik wel tijd inplannen voor het middaggebed, hou er ook rekening mee dat er wel een geschikte ruimte moet zijn, iets met een schoon tapijt heeft in mijn ervaring de voorkeur en dat je weet in welke richting ze moeten bidden.

Ik zou dit in ieder geval doen en nog navragen of het zeer wenselijk is dat er ook tijd wordt ingepland voor de overige momenten en aangeven dat het organisatorisch gezien helaas zeer lastig wordt om meer dan 1 moment in te plannen om te bidden.
"Those beautiful days for them I live"
  donderdag 6 november 2014 @ 04:24:51 #10
15080 static
pi_146357311
We hebben hier in het dorp (oftewel hoofdkantoor dat zo groot is dat het een klein dorp is) ergens een gebedsruimte.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_146700733
Grappig dat mensen niet snappen dat 't hier om een delegatie gaat, diplomatieke banden dus, waar je juist alles eraan moet doen om de delegatie tevreden te stellen.

Inspelen op zulke dingen is juist handig.
  maandag 17 november 2014 @ 11:25:27 #12
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_146737381
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 01:14 schreef mylamboisblack het volgende:
Grappig dat mensen niet snappen dat 't hier om een delegatie gaat, diplomatieke banden dus, waar je juist alles eraan moet doen om de delegatie tevreden te stellen.

Inspelen op zulke dingen is juist handig.
Een delegatie heeft niet automatisch diplomatieke banden. Kan wel, maar hoeft niet.
reset
  woensdag 26 november 2014 @ 10:13:29 #13
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_147014501
Weet je wel zeker dat ze allemaal moslim zijn en willen bidden?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_147014772
Zo jammer, dat static niet even laat weten hoe is is gegaan?! -O-
vrijdag 7 november jl.
Interessante vraag en een aantal users komen met opties.

Doe je wel vaker static ! (8>
  vrijdag 28 november 2014 @ 15:55:30 #15
15080 static
pi_147089773
Ohwja, ik ben net een Iwanius. :+

Anyway, het is met een sisser afgelopen; de delegatie was voor 80% expats - vooral Britten en een verdwaalde Zuid Afrikaan die tot mijn verbazing vragen ging stellen in het Zuid Afrikaans/Nederlands dialect omdat hij erachter was gekomen dat ik Nederlands ben.

Niemand heeft gepiept over bidden, ging allemaal prima. :)

Toch heb ik een reisje ernaartoe geweigerd. Gewoon, omdat. KAA / [Static's belevenissen #5] Rondje Azië
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')