Nee inderdaad, geen operationele samenwerking op die manier, maar ik meen te hebben gelezen dat Koerdische strijders moesten terugtrekken kort voordat er werd gebombardeerd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 08:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat van die Koerdische strijders las ik inderdaad. Maar ik mag aannemen dat ze niet alleen op basis van primitieve intel bombarderen. De Koerden zullen zelf geen beschikking hebben over geavanceerde locatiebepalingstechnieken. Het zal meer zijn: "wij zitten hier en rechts van ons wordt er geschoten".
Niet te vatten hoe die figuren zo ver zijn geindoctrineerd om zulke gruwelijkheden te doen.....quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daarom juist is het belangrijk om te zien. Als je niet de gruwelijkheden met je eigen ogen ziet, weet je niet hoe ver bepaalde mensen kunnen gaan als ze de kans krijgen.
Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:04 schreef penny-wise het volgende:
...
En dat uit naam van de islam? Zullen die pro-palestijnen nu ook de kant van ISIS kiezen nu er tegen ze opgetreden wordt door de VS....?
Die staan er boven XDquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
Weet iemand hoe Turkije in de hele situatie staat?
Precies. Gewoon iedereen van ISIS afschieten en een veilig land maken voor Islamieten, Christenen en Koerdenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 13:10 schreef Loekie1 het volgende:
Laat Rusland Oekraine innemen en Amerika Irak en laat ze er allebei iets moois van maken. Het is een taboe, maar het zou veel problemen oplossen.
En alle meisjes verslaafd aan de Biebert.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 13:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Precies. Gewoon iedereen van ISIS afschieten en een veilig land maken voor Islamieten, Christenen en KoerdenMaar wel met een Burger King en een Starbucks op elke hoek van de straat.
Moedigen die ISIS aan?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:13 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Die pro-palestijnen demonstranten in Den Haag bijv.
ze willen de hele wereld overnemen heb ik gehoord.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 13:25 schreef Leafeon672 het volgende:
Welke landen gaat IS nog meer binnenvallen? Koeweit? Jordanië?
Wel reëel blijven, hè?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 13:32 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ze willen de hele wereld overnemen heb ik gehoord.
Weet ik veel, vraag me dat gewoon af....quote:
Ik zou gokken dat ze weinig verschil zien tussen ISIS en het Israelische leger.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:10 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Weet ik veel, vraag me dat gewoon af....
Als je zo anti-Israel bent, wat denken ze dan van ISIS die alle ongelovigen wil afschieten....
Terwijl Isis en Hamas niet zo veel van elkaar verschillen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:12 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik zou gokken dat ze weinig verschil zien tussen ISIS en het Israelische leger.
dat zeg ik ook niet maar Isis krijgt nu wel te veel macht als ze die regio onderuit halen en belichamen. Dit gaat gewoon om olie. Niets meer en niets minder. Die yezdis is mooi meegenomen en leuke PR.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Alsof partijen maar één belang kunnen hebben.
Zwart-wit denken altijd van veel mensen.
Je kunt ook Israël een onrechtmatige staat vinden en ISIS een stel levensgevaarlijke clowns. Persoonlijk vind ik dat alles wat met een sprookjesboek in de hand oorlog voert tegen mensen die dat niet vinden en claimt dat zij de enige waarheid in pacht hebben met de grond gelijk gemaakt moet worden. In de 21e eeuw is geen ruimte meer voor overtuigingen die gebaseerd zijn op duizenden jaren oude verzinsels.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:10 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Weet ik veel, vraag me dat gewoon af....
Als je zo anti-Israel bent, wat denken ze dan van ISIS die alle ongelovigen wil afschieten....
Het probleem is niet direct het geloof. Het is een probleem van onvrede over hun situatie gekoppeld aan bepaalde elementen waardoor een Isis ontstaat. Die hele regio is een regio van onderdrukking. Degene met de meeste wapens dicteert. Dat moet veranderen en opgaan in samenwerking. Ze kunnen niet polderenquote:Op zondag 10 augustus 2014 09:33 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je kunt ook Israël een onrechtmatige staat vinden en ISIS een stel levensgevaarlijke clowns. Persoonlijk vind ik dat alles wat met een sprookjesboek in de hand oorlog voert tegen mensen die dat niet vinden en claimt dat zij de enige waarheid in pacht hebben met de grond gelijk gemaakt moet worden. In de 21e eeuw is geen ruimte meer voor overtuigingen die gebaseerd zijn op duizenden jaren oude verzinsels.
Daarom interesseert het motief van de VS mij niet zo. Alles wat die debielen schaadt is mooi meegenomen. Helaas is het een druppel op een gloeiende plaat, want de ene vorm van religieuze onzin zal wel weer vervangen worden door een andere vorm van religieuze onzin.
ze doen niet veel onder voor elkaar.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:12 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik zou gokken dat ze weinig verschil zien tussen ISIS en het Israelische leger.
Jawel, het probleem is wel het geloof. Het feit dat soennieten worden onderdrukt door een andere geloofsgroep, of dat christenen moeten maken dat ze weg komen heeft te maken met het feit dat hun uitleg over het geloof anders is, en dus een aanleiding om op die grond te selecteren. Het feit dat de groep met de meeste wapens dicteert is slechts een symptoom.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het probleem is niet direct het geloof. Het is een probleem van onvrede over hun situatie gekoppeld aan bepaalde elementen waardoor een Isis ontstaat. Die hele regio is een regio van onderdrukking. Degene met de meeste wapens dicteert. Dat moet veranderen en opgaan in samenwerking. Ze kunnen niet polderen
De basis is onvrede en het excuus is geloof.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Jawel, het probleem is wel het geloof. Het feit dat soennieten worden onderdrukt door een andere geloofsgroep, of dat christenen moeten maken dat ze weg komen heeft te maken met het feit dat hun uitleg over het geloof anders is, en dus een aanleiding om op die grond te selecteren. Het feit dat de groep met de meeste wapens dicteert is slechts een symptoom.
Het is volkomen verklaarbaar gedrag, want mensen klitten nu eenmaal samen. Is het niet om etnische afkomst, dan wel om hun geloof of voetbalclub. Feit is wel dat geloofsovertuiging hier de aanleiding is om te selecteren.
Dat er niet te polderen valt, heeft ook te maken met geloof. Met gelovigen kun je niet onderhandelen, want die zijn niet rationeel. Het heeft daarom ook geen zin om een andere taal dan geweld te spreken. Als rationele westerling kun je wel op de moral high horse gaan zitten en prediken dat het slecht is om mensen te vermoorden en daar een aantal seculiere morele argumenten bij halen, maar dat appelleert niet aan de levensovertuiging van geloofsextremisten en die zullen niet inbinden of plaats nemen aan de onderhandelingstafel.
Geloof is verdacht vaak het excuus.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
De basis is onvrede en het excuus is geloof.
Sociale onderdrukking, economische onderdrukking. Het zijn soms net gewone mensen. Daarnaast zal je vast wel een heel klein percentage mensen hebben die gewoon de kluts kwijt zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2014 10:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Geloof is verdacht vaak het excuus.
Waar kwam die onvrede vandaan?
Waar is die sociale en economische onderdrukking dan op gebaseerd? Dat is toch geen willekeur?quote:Op zondag 10 augustus 2014 10:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
Sociale onderdrukking, economische onderdrukking. Het zijn soms net gewone mensen. Daarnaast zal je vast wel een heel klein percentage mensen hebben die gewoon de kluts kwijt zijn.
Ze hebben simpelweg voor hun gevoel niets te verliezen. De enige manier waarop hun leven nog een bijdrage of zijn kan hebben in hun bestaan is als ze die inzetten. Dat geeft ze een gevoel van ik leef en wordt niet geleefd. Dat geeft ze het gevoel dat ze zelf hun leven kunnen bepalen.
We moeten proberen om de aanwas tegen te houden. Dat is samen werken aan een beter en rechtvaardig perspectief voor die regio. Ik geloof er zelf niet meer in. dat ooit gebeurd omdat de belangen te groot zijn om die mensen een eigen keus te geven. De mensen daar zelf moeten het gaan doen uiteindelijk. Wat wij voor ze kunnen doen is een ideologisch standpunt innemen en minder een economisch. Zodat duidelijk is waar wij voor staan.
ISIS zal over een tijdje plaats maken voor een andere groep fanatiekelingen. De speelplaat draait dan weer hetzelfde lied met een ander melodie.
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 10 augustus 2014 10:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Waar is die sociale en economische onderdrukking dan op gebaseerd? Dat is toch geen willekeur?
Er moet toch een reden zijn waarom deze ontevreden mensen onderdrukt zijn? Dat is toch niet op volkomen willekeurige basis besloten?quote:
Allemaal leuk en aardig, maar dit is wel het verkeerde topic.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:32 schreef Jigzoz het volgende:
Paar opties:
1. Er komt geen hond opdagen en die hele demo gaat niet door;
2. Er komt redelijk wat volk opdagen en het draait uit op vechtpartijen;
3. De demo gaat door en niemand neemt er aanstoot aan.
Ik gok op 3, hoewel optie 2 misschien wel goed zou zijn om dat hele gedoe in een stroomversnelling te krijgen.
Oeps.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dit is wel het verkeerde topic.
Dat verklaard zeker ook het geschreeuw Allah Ackbar, Allah wil dit, Allah wil dat????quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
De basis is onvrede en het excuus is geloof.
Isis lijkt me een stapje erger, maar wellicht alleen omdat ze daar de kans toe zien. M.i. is pro-Palastina overigens niet direct Pro-Hamas. Het lijkt me overduidelijk dat Hamas vaak niet in het belang van haar burgers dient.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:16 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Terwijl Isis en Hamas niet zo veel van elkaar verschillen.
zelfde als BOKO HARAM en zo zijn er nog wat stammen, in syrie alleen al 12 die elkaar bevechten in de naam van Allah in Africa zijn er ook meerdere groepen die ook wapens kopen van de russen met geld van afpersen en vrouwenhandel , verkopen elkaas vrouwenquote:Op zondag 10 augustus 2014 09:16 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Terwijl Isis en Hamas niet zo veel van elkaar verschillen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |