Daar heb ik er ook nog 1 van.quote:
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:34 schreef Werkman het volgende:
Opgeslagen of gebruikt: Dingen zoals draaitafels, cassettedecks, typemachines of mechanische apparatuur zoals naaimachines die je nog zelf met de hand moet bedienen?
Mijn aftrap:
- VHS video recorder met banden
- Naaimachine
- Lp en single collectie
- 2 jaren vijftig radio met houten ombouw
- Oude beeldbuis tv op zolder.
- Koelvries-combinatie van 30 jaar oud
- 2 reflexcamera's met rolletjes.
Oh wow, die typmachines heeft m'n moeder ook nog veel mee gewerkt door zo overstapten op computers.quote:Op dinsdag 23 september 2014 11:10 schreef Iwanius het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron.
Mijn moeder heeft nog een naaimachine staan uit de jaren '50, werkt nog als een tierelier (volgens mij een Singer).quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:05 schreef trabant het volgende:
Het is eerder dat ik van digitaal weer naar analoog terug ga.
Niet alleen heb ik eindelijk die mooie stereospullen die ik in mijn jonge jaren niet kon betalen bijeengescharreld: Thorens draaitafel, Luxman versterker, Tannoy boxen, dat werk.
Of mijn naaimachientje uit 1984 aangevuld met een collectie die nog ouder is (zo'n hamerslag Pfaff 6 komt tenminste met gemak door zes lagen denim heen).
Te zijner tijd wil ik deze telefoon op mijn bureau laten prijken; of dit hoekige ding dat ik in 1990 uit een Stasibunker heb meegeraust.
En die oude Nikon spiegelreflex gaat ook niet weg, al gebruik ik hem niet meer. Ik heb er teveel borden voor gewassen en kranten voor gelopen.
De manshoge Vendomatic koelkast met zware hengsels en dikke deur uit het trouwen van mijn ouders (1960) heeft mij in heel wat kamers en keukens vergezeld, maar een jaar of tien geleden was die toch te ver heen om weer op te knappen. Een jaren vijftig droogkap is in de jaren '80 al succesvol tot lamp omgebouwd.
En als ik tegen een handige jongen aanloop die mijn autoradiocassettespelers weer op orde brengt, heb ik weer muziek in de oldtimer.
Knoop is veelal handwerk, mijn buurvrouwen en tantes deden dat terwijl ik het kledingstuk nog aan had. Met wat routine gaat dat ook sneller dan de machine uitpakken, voetje vervangen, draad inrijgen etc.quote:Op vrijdag 26 september 2014 03:28 schreef EricOscuro het volgende:
Mijn moeder heeft nog een naaimachine staan uit de jaren '50, werkt nog als een tierelier (volgens mij een Singer).
Misschien moet ik zo langzamerhand eens om uitleg vragen over hoe het werkt, want moeder lief heeft al twee keer ernstige kanker overleeft. Het zou toch wel handig zijn als ik weet hoe ik een knoop, of een rits moet aanmaken... of soms een broek moet innemen voor een kleinere maat.
Dank je, ik ben direct genezen van het idee om een cursus te volgen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:00 schreef trabant het volgende:
[..]
Knoop is veelal handwerk, mijn buurvrouwen en tantes deden dat terwijl ik het kledingstuk nog aan had. Met wat routine gaat dat ook sneller dan de machine uitpakken, voetje vervangen, draad inrijgen etc.
Een rits vervangen is best wel een gevorderdenklus, wij hebben erg veel aan deze tutorial gehad, want boekjes die elk hetzelfde lapje stof anders noemen werken vooral verwarrend. Maar voor vijftien piek kun je het láten doen.
Als je een broek in elkaar zet komt alles bijeen in de taiieband. Zou je die willen inkorten moet er vreselijk veel los. Dat is lang niet altijd te doen. Je kunt ook wel botweg dwars door alles heen een figuurnaad knippen, maar zeker bij dikkere stoffen zit dat absoluut niet lekker.
Buiten analoge meuk heb ik dus ook nog herinneringen aan die meuk. Van de week vond ik achter een reserve toetsenbord nog mijn oude walkman.
Oh, ik heb het tweede deel niet verteld.quote:Op vrijdag 26 september 2014 22:58 schreef EricOscuro het volgende:
Dank je, ik ben direct genezen van het idee om een cursus te volgen.![]()
Beter zoek ik een oudere Turkse vrouw die voor tien of 15 euro het voor me wil doen.
Haha, Ik heb mijn echt wilde jonge jaren ook al achter de rug. Naakte jonge vrouwen zijn nog steeds leuk om naar te kijken, maar liever kijk ik nu uit naar een nieuwe stabiele relatie (met een vrouw die kan naaien, dat dan wel weer).quote:Op vrijdag 26 september 2014 23:09 schreef trabant het volgende:
[..]
Oh, ik heb het tweede deel niet verteld.
In mijn wilde jaren, jonge wilde jaren moet ik zeggen, kreeg ik wel eens pardoes meisjes over de vloer die meteen uit de kleren gingen. Niet omdat ik als een geweldig minnaar bekend stond, maar omdat ik een naaimachien had en heel strategisch in het centrum woonde. Het was innemend en er viel heel wat uit te leggen...![]()
Maar vraag je moeder asjeblieft of ze je wat wil leren, de mijne is helaas wel aan die rotziekte bezweken en heeft die kans niet gehad.
hoe groot is je verzameling?quote:Op zondag 12 oktober 2014 23:22 schreef Fladderaar666 het volgende:
[ afbeelding ]
(deze heb ik nog in ori kist)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een aantal die ik in mijn verzameling heb
ARP 2600, Jupiter 8, Yamaha CS80, Minimoog, Oberheim OB-Xa, Korg MS2000.quote:
OW, fotoos trouwens... 't is toch wel m'n lijstje met meest favoriete instrumenten...quote:
En jij ook.. foto'squote:Op zaterdag 18 oktober 2014 15:09 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
ARP 2600, Jupiter 8, Yamaha CS80, Minimoog, Oberheim OB-Xa, Korg MS2000.
Heb in totaal zo'n 15 verschillende complete Adler machines. Heb ook nog een aantal in onderdelen en een aantal slopers.quote:
Je vriend heeft smaakquote:Op zondag 19 oktober 2014 10:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
Leuk topic
Dikke beeldbuistv voor gewoon gebruik (niet echt analoog)
[ afbeelding ]
Beogram 4003, prachtig ding (heeft helaas wel nieuwe naald nodig)
[ afbeelding ]
Smena camera
[ afbeelding ]
Vendex typemachine
[ afbeelding ]
Mijn nieuwe singernaaimachine is ook gewoon analoog
[ afbeelding ]
Vriend heeft een computer die in een toetsenbord zit, is ie erg trots op, zal er eens naar vragen.
Is een commodore amiga
[ afbeelding ]
Technics SL1200 mk2 TOP platenspelers! Hiermee veel plaatjes de ether in gesmeten!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:31 schreef Ivy_Mike het volgende:
Een Philips buizenradio uit 1959 (gebruik ik nog steeds) met pick-up uit 1960
Een Braun buizenradio uit 1956 (collectors item)
De Technics SL1200 mk2 draaitafel gebruik ik gewoon om mijn vinyl-collectie af te spelen![]()
Oh ja, ik heb nog een Philips transistorradio uit 1961 ontvangt enkelt MG en LG.
Geweldige platenspelers idd, ben er zelf ook nog steeds erg gelukkig mee. Audiotechnica heeft de licentie overgekocht van Technics van dit model.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 16:12 schreef rutger86 het volgende:
[..]
Technics SL1200 mk2 TOP platenspelers! Hiermee veel plaatjes de ether in gesmeten!
Boehoequote:
Jaloers! (maar wel blij dat je hem ook nog gebruikt en het ding niet degradeert tot vensterbankdecoratie)quote:Op woensdag 17 december 2014 00:00 schreef wetirowsu het volgende:
Is een petroleumstelletje van groen email (BK ?) ook analoog ? Begin jaren vijftig, groene serie met gouden bandjes,af en toe nog in gebruik voor stoofpeertjes en draadjesvlees.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |