abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143137474
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Kaarten Israel & Gaza

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
pi_143137584
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:28 schreef tapirrr het volgende:
Als je nu durft te beweren dat Israel lijdt onder de 'kritiek' van de VS tegen Israel dan neem ik je niet meer serieus. Als er 1 land is dat de afgelopen 60 jaar zonder morren geld en wapens heeft gedoneerd aan Israel is het de VS.
Ze hebben geleden door de steun aan het MB. En ze verliezen steun onder de Amerikaanse bevolking door de kritiek van de VS.
pi_143137756
Om toch een nuance aan de nederzettingen te brengen. De kolonisten die er nu zijn, zijn er nu eenmaal. Sterker nog, veel van de joden die er wonen zijn kinderen, kleinkinderen van de kolonisten.

Wat moet Israël doen?

Moeten we alle blanke mensen in de VS ook verdrijven? omdat veel daar van naar alle waarschijnlijk leven in de VS dankzij kolonisatie.

En wat met de Nederlanders in Indonesië?
pi_143137791
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Mijn excuses, gemist. Dan nog vind ik je argument zwak, want het begon met deze post:

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:16 schreef gohan16 het volgende:
Locale bevolking van de Palestijnse gebieden van voor 1948 heeft daar eeuwen geleefd.
Waarna jij reageerde met:

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Onjuist. Immigratie was toen al decennia booming.
Dus jij stelt dat omdat de immigratie al decennia booming was (welke decennia heb je het dan over?) kunnen er geen Palestijnen hebben geleefd in Palestina?
  Moderator woensdag 6 augustus 2014 @ 20:43:46 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143138111
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:36 schreef theunderdog het volgende:
Om toch een nuance aan de nederzettingen te brengen. De kolonisten die er nu zijn, zijn er nu eenmaal. Sterker nog, veel van de joden die er wonen zijn kinderen, kleinkinderen van de kolonisten.

Wat moet Israël doen?

Moeten we alle blanke mensen in de VS ook verdrijven? omdat veel daar van naar alle waarschijnlijk leven in de VS dankzij kolonisatie.

En wat met de Nederlanders in Indonesië?
met kolonisten worden niet die gasten die in Tel Aviv wonen bedoeld maar die figuren die in de enclaves wonen die in palestijns gebied worden gebouwd

die moeten gewoon weer normaal in Israel gaan wonen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_143138162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

met kolonisten worden niet die gasten die in Tel Aviv wonen bedoeld maar die figuren die in de enclaves wonen die in palestijns gebied worden gebouwd

die moeten gewoon weer normaal in Israel gaan wonen
Dat weet ik, maar die kan je lastig weer naar Israel sturen.

Die wonen nu gewoon daar.
  Moderator woensdag 6 augustus 2014 @ 20:48:25 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143138352
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar die kan je lastig weer naar Israel sturen.

Die wonen nu gewoon daar.
de meeste woningen staan leeg en Israel heeft al vaker wat van die kolonies ontruimt

ik zie het probleem niet, de oudere settlements zou ik niet teruggeven aan de palestijnen maar alles wat na bv 2000 is bijgebouwd kun je gewoon ontruimen en aan de palestijnen geven

of opblazen, whatever :D
pi_143138414
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

de meeste woningen staan leeg en Israel heeft al vaker wat van die kolonies ontruimt

ik zie het probleem niet, de oudere settlements zou ik niet teruggeven aan de palestijnen maar alles wat na bv 2000 is bijgebouwd kun je gewoon ontruimen en aan de palestijnen geven

of opblazen, whatever :D
Dat gaat niet zo makkelijk. Die kolonisten maken ook gezinnen, wonen er al generaties lang enz enz.

Die na 2000 niet natuurlijk, maar goed.
pi_143138509
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat gaat niet zo makkelijk. Die kolonisten maken ook gezinnen, wonen er al generaties lang enz enz.

Waar een wil is is een weg :Y
pi_143138652
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waar een wil is is een weg :Y
Hihihihhi....

Nee.
pi_143138709
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hihihihhi....

Nee.
Wel. Ze hebben het toch al eerder gedaan?
pi_143138820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wel. Ze hebben het toch al eerder gedaan?
Ja, maar moreel is dat fout.
pi_143138959
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Gahaha GAhahahahah

Israël is sowieso moraal fout dus kan dat er ook nog wel bij
pi_143138978
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Gahaha GAhahahahah

Israël is sowieso moraal fout dus kan dat er ook nog wel bij
:')
  Moderator woensdag 6 augustus 2014 @ 21:00:41 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143138979
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

de grote 4 steden zijn nauwelijks 30 jaar oud (die zou ik overigens gewoon houden)

het valt echt wel mee hoe moeilijk dit is allemaal, lijkt mij prima wisselgeld voor als er een keer serieus over vrede gesproken gaat worden

sterker nog, endgame voor Israel lijkt mij het ontruimen van de Gazastrook, met de Westbank als de officiele palestijnse staat

daar zou ik best wat van die deurpjes voor op willen offeren
pi_143139086
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')
:Y
pi_143139105
Oxfam
@oxfamgb
If the rate of destruction in #Gaza was applied to the UK, an astonishing 2.27 MILLION people would have lost their homes by now.
pi_143139154
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

de grote 4 steden zijn nauwelijks 30 jaar oud (die zou ik overigens gewoon houden)

het valt echt wel mee hoe moeilijk dit is allemaal, lijkt mij prima wisselgeld voor als er een keer serieus over vrede gesproken gaat worden

sterker nog, endgame voor Israel lijkt mij het ontruimen van de Gazastrook, met de Westbank als de officiele palestijnse staat

daar zou ik best wat van die deurpjes voor op willen offeren
Idd :)
  Moderator woensdag 6 augustus 2014 @ 21:03:31 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143139178
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

dat is bouwen op bezet gebied net zo goed
pi_143139206
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is bouwen op bezet gebied net zo goed
Uiteraard.
  Moderator woensdag 6 augustus 2014 @ 21:07:24 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143139440
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

ff voor je begint te juichen

ik bedoel met het ontruimen van de Gazastrook dat alle palestijnen eruit gaan he?
want die kant gaan we absoluut op, goedschiks of kwaadschiks, die krijgen dan wat extra land in de Negev met evt wat huizen erop (niet Eilat) en dan is dit conflict voor Israel gewoon afgelopen
pi_143139614
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Tfoe, jij wordt blij als gaza wordt ontruimd ?
pi_143139628
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

ff voor je begint te juichen

ik bedoel met het ontruimen van de Gazastrook dat alle palestijnen eruit gaan he?
want die kant gaan we absoluut op, goedschiks of kwaadschiks, die krijgen dan wat extra land in de Negev met evt wat huizen erop (niet Eilat) en dan is dit conflict voor Israel gewoon afgelopen
Nja als dat beter voor ze is.. Als Israël ze dan met rust laat. Maar dan hebben ze wel verloren...
Op deze manier in Gaza hebben ze ook geen normaal leven.
pi_143139656
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja als dat beter voor ze is.. Als Israël ze dan met rust laat. Maar dan hebben ze wel verloren...
Op deze manier in Gaza hebben ze ook geen normaal leven.
:r
pi_143139690
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tfoe, jij wordt blij als gaza wordt ontruimd ?
Beter dan dat ze zitten opgesloten. En dat er dan weer bommen op worden gegooid. Heb er geen vertrouwen in dat Israël die opsluiting zal stoppen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')