Dat is vooral om te kijken of er kans is dat je een soa hebt toch? Als je met een prostituee seks gehad hebt bijvoorbeeld wordt je geweigerd bijvoorbeeld dacht ik.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:40 schreef Maanvis het volgende:
is het trouwens illegaal om te liegen op het formulier wat je moet invullen? het gaat ze namelijk niets aan met wie ik sex heb gehad en wat voor geslacht die personen hadden...
klopt en als je als man op mannen valt word je sowieso geweigerdquote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:00 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Dat is vooral om te kijken of er kans is dat je een soa hebt toch? Als je met een prostituee seks gehad hebt bijvoorbeeld wordt je geweigerd bijvoorbeeld dacht ik.
Ik voel mij gediscrimineerd. Misschien ga ik als protest wel lekker liegen dat ik regelmatig naar de hoeren ga.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:11 schreef Bos81 het volgende:
Gisteren ben ik door Sanquin gebeld over de multi-componenten donatie.
Begin september (ik mag toch pas weer doneren vanaf eind augustus, omdat mijn laatste volbloeddonatie eind juni was) mag ik voor het eerst aan die machine![]()
Haast jammer dat uit protest lesbo worden geen zin heeft he?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik voel mij gediscrimineerd. Misschien ga ik als protest wel lekker liegen dat ik regelmatig naar de hoeren ga.
als lesbo mag het wel, tenzij je als bi-vrouw ook sex hebt met bi-mannen ofzo, dan denk ik dat er een groot risico isquote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:57 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Haast jammer dat uit protest lesbo worden geen zin heeft he?
Daarom zegt ze ook dat uit protest lesbo worden GEEN zin heeftquote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als lesbo mag het wel, tenzij je als bi-vrouw ook sex hebt met bi-mannen ofzo, dan denk ik dat er een groot risico is.
sorry, ik ben er niet bij met mijn hoofdquote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:09 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Daarom zegt ze ook dat uit protest lesbo worden GEEN zin heeft
Wat wil je daarmee bereiken? Het gaat ze inderdaad niets aan met wie jij seks hebt, maar het gaat ze wel iets aan of het mogelijk een risico kan zijn, voor het bloed, niet voor jou. Zij oordelen niet over met wie jij seks hebt, zij (be)oordelen jouw bloed.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:40 schreef Maanvis het volgende:
is het trouwens illegaal om te liegen op het formulier wat je moet invullen? het gaat ze namelijk niets aan met wie ik sex heb gehad en wat voor geslacht die personen hadden...
Je krijgt uitstel, je wordt niet geweigerd. Tenzij je elke 3 maanden gaat, dan heeft het geen zin.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:00 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Dat is vooral om te kijken of er kans is dat je een soa hebt toch? Als je met een prostituee seks gehad hebt bijvoorbeeld wordt je geweigerd bijvoorbeeld dacht ik.
ja da's ook wel weer zo, ik vind het gewoon klote dat ze homo's standaard weigeren als risicogroep. of lievergezegd, mensen die ooit sex met een man hebben gehad. Ik ben zelf bi maar doe het altijd safe..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:22 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee bereiken? Het gaat ze inderdaad niets aan met wie jij seks hebt, maar het gaat ze wel iets aan of het mogelijk een risico kan zijn, voor het bloed, niet voor jou. Zij oordelen niet over met wie jij seks hebt, zij (be)oordelen jouw bloed.
Wat denk jij wat de patiënten die jouw, mogelijk besmette, bloed krijgen ervan vinden dat jij wil liegen?
Ik had het vooral over hiv en aids en zo.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:23 schreef wyccie het volgende:
Je krijgt uitstel, je wordt niet geweigerd.
Je ondertekent dat je hem naar waarheid invult. Ik denk, in zo'n prachtige 'stel dat-situatie', je in het meest extreme geval best de sjaak kunt zijn als je door liegen andere mensen bewust in gevaar brengt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:40 schreef Maanvis het volgende:
En dat is het beleid dat Sanquin voert, om de ontvanger van het bloed zo min mogelijk risico te laten lopen. Die zijn immers al ziek genoeg.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja da's ook wel weer zo, ik vind het gewoon klote dat ze homo's standaard weigeren als risicogroep. of lievergezegd, mensen die ooit sex met een man hebben gehad. Ik ben zelf bi maar doe het altijd safe..
Daarom zeg ik ook dat dat geen zin heeft.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als lesbo mag het wel, tenzij je als bi-vrouw ook sex hebt met bi-mannen ofzo, dan denk ik dat er een groot risico is.
Ik mocht 3 jaar geleden ook meteen weer bloed geven, terwijl ik in 2003 mijn tot dan toe enige donatie had.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:45 schreef Buurpoes het volgende:
Ik ben vrijdag weer geweest.Goedgekeurd!
En dat na drie jaar afwezigheid..
Ik had er al een stuk of 15 op zitten, maar te licht geworden wat tot flauwvallen leidde. Nu ben ik weer zwaarderquote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:15 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik mocht 3 jaar geleden ook meteen weer bloed geven, terwijl ik in 2003 mijn tot dan toe enige donatie had.![]()
Hiep hiep...Hb!!!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik had er al een stuk of 15 op zitten, maar te licht geworden wat tot flauwvallen leidde. Nu ben ik weer zwaarder
En Hb was hoger dan ooit!!
Okee. Nee ik stopte toendertijd vanwege het opheffen van de dichstbijzijnde locatie...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:20 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik had er al een stuk of 15 op zitten, maar te licht geworden wat tot flauwvallen leidde. Nu ben ik weer zwaarder
En Hb was hoger dan ooit!!
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:40 schreef Maanvis het volgende:
Klopt, in een extreem geval zou het een veroordeling en gevangenisstraf voor dood door schuld op kunnen leveren. Of als ze een hele serie bloedproducten moeten weggooien dan de bedrijfsschade moeten vergoeden, dure grap...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:07 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Je ondertekent dat je hem naar waarheid invult. Ik denk, in zo'n prachtige 'stel dat-situatie', je in het meest extreme geval best de sjaak kunt zijn als je door liegen andere mensen bewust in gevaar brengt.
Dat is ook een rot-streek, lokaties opheffen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:21 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Okee. Nee ik stopte toendertijd vanwege het opheffen van de dichstbijzijnde locatie...![]()
En volbloed kan wel in de buurt?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:28 schreef Erasmo het volgende:
Ik moet 40 kilometer rijden om plasma te geven
Ze zijn heul, heul erg blij met mijn plasma of in ieder geval iets wat er in zitquote:
Niet drie jaar later, ik ben gestopt in 2003 (dacht ik) en ben drie jaar geleden (2011) weer gestart, omdat ik toen dichtbij de afnamelocatie was gaan wonen. Nu woon ik er inmiddels weer wat verder vandaan, maar dichtbij genoeg om te fietsen en met de bus is nu ook een optie, want gratis...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:27 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat is ook een rot-streek, lokaties opheffen.![]()
Groot gelijk dat je ermee gekapt was. Waarom besloot je drie jaar later er toch weer voor te gaan?
Die vragen zijn er niet voor niets, vul dat formulier gewoon naar waarheid inquote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:40 schreef Maanvis het volgende:
nee die zijn er om mensen uit te sluiten die ooit sex met mannen hebben gehad, heeft niets met risico's te maken want een vrouw die elke dag sex met een ander heeft mag gewoon bloed gevenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:23 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Die vragen zijn er niet voor niets, vul dat formulier gewoon naar waarheid in
Inderdaad... en toch zou ik het niet doenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee die zijn er om mensen uit te sluiten die ooit sex met mannen hebben gehad, heeft niets met risico's te maken want een vrouw die elke dag sex met een ander heeft mag gewoon bloed geven.
dan kun je toch beter gewoon een soa test doen ipv mensen op hun sexuele verleden uitsluitenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:28 schreef quinoahipster het volgende:
Het heeft natuurlijk wel met risico's te maken, want hiv komt onder homo's nou eenmaal veel vaker voor dan onder hetero's.
En ja, voor het gemak sluiten ze daarom een hele groep uit, maar de primaire taak van Sanquin is nou eenmaal niet het bevorderen van de homo-emancipatie, maar het zorgen voor zo veilig mogelijk bloed.
Dat vind jij. Sanquin zal er vast ook wel over nagedacht hebben.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan kun je toch beter gewoon een soa test doen ipv mensen op hun sexuele verleden uitsluiten
geen jarenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:37 schreef quinoahipster het volgende:
Klopt, maar het probleem is dat het even duurt voordat hiv opspoorbaar is.
ze veranderen het nog wel, bij sanquin zelf zijn veel mensen het er niet mee eens dat homo's standaard worden uitgesloten.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:39 schreef quinoahipster het volgende:
Ze zullen wel denken 'eens homo, altijd homo'![]()
Nee serieus, normen zijn altijd een beetje arbitrair, maar zeker in dit geval zijn ze er niet voor niets.
Als vrouw kan ik ook worden uitgesloten met seksuele activiteiten. Zoals met partners uit bepaalde Afrikaanse gebieden, of in ruil voor drank/drugs/geld. Het is gewoon risicogedrag en beleid van sanquin is daarop aangepast. Als je het daar niet mee eens bent stuur je je menig maar naar de klachtenfunctionaris van de bloedbankquote:Op donderdag 28 augustus 2014 15:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee die zijn er om mensen uit te sluiten die ooit sex met mannen hebben gehad, heeft niets met risico's te maken want een vrouw die elke dag sex met een ander heeft mag gewoon bloed geven.
Volgens mij alleen HIVquote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:05 schreef Elvi het volgende:
Test Sanquin het bloed trouwens standaard op SOA's met die buisjes bloed die je afgeeft steeds?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |