En die onafhankelijke staat heet Jordanië. Joden wonen al 3000 jaar in Israël. Palestijnen bestaan maar 60 jaar, daarvoor waren ze gewoon Arabieren.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Nergens heen, wat mij betreft houden ze israel, dat gun ik ze met liefde. Maar ik gun de palestijnen ook hun onafhankelijke staat.
De VN had net voor de opstand in Libië een rapport geschreven waarin ze de mensenrechten van het Kadafi regime prees.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom is de VN niet onafhankelijk?
Tot 1918 leefden er in het gebied 8% joden en het overgrote deel was een mix van Palestijns/Arabisch.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
En die onafhankelijke staat heet Jordanië. Joden wonen al 3000 jaar in Israël. Palestijnen bestaan maar 60 jaar, daarvoor waren ze gewoon Arabieren.
Precies, dus moeten volkeren niet zeuren over landjepik. Israël has won, just accept it and move on.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
geschiedenis dit geschiedenis dat, Nederland was ook voor frankrijk bestemd in de vorige eeuw, zie je ze daar nog steeds claims op maken?
Antisemitische post.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:26 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Nu niet de antisemitisme kaart spelen, jullie hebben de afgelopen 60 jaar kunnen doen wat jullie willen. Het houdt een keer op.
Je vergeet een belangrijk jaar: 1995.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
1993 - Oslo akkoorden
2000 - Arafat weigerde 100% Gaza + 97% Westbank + Oost Jeruzalem + miljarden euro's
2003 - Bush deed Clinton na in de hoop te bemiddelen met resulaat
2005 - Israël trekt zich terug uit Gaza
2006 - Hamas wint de verkiezingen
2008 - Palestijnen reageren niet op het aanbod van premier Olmert
2009 - Premier Netanyahu probeert het ook
2014 - volgens mij heeft Obama het nog geprobeerd
Al deze stappen zorgen voor de rotzooi nu. Wanneer Palestijnen voor de oorlog blijven kiezen, moeten ze niet ineens raar opkijken dat ze die oorlog ook krijgen. Nu ineens is heel Gaza onschuldig? Onzin natuurlijk. Het Palestijnse volk koos voor democratie en koos voor Hamas die de Joden wel even zouden uitroeien. En nu huilen dat ze verliezen van die Joden, en dom NL laat zich lekker manipuleren. De zotheid zit diep in de mens.
Als er een groep mensen je land binnenkomt en zegt dat ze de helft willen, vind ik het niet raar dat je dat niet accepteert. Dat klinkt misschien raar als je de huidige situatie bekijkt, maar op dat moment hadden de Palestijnen gewoon recht op 100% en kon je niet van ze verwachten minder te accepteren. Je plaatst het nu in zo'n scheve context dat het net lijkt alsof Israel al jarenlang vrede wil. Vanaf het moment dat Israel de bovenliggende partij werd hebben ze geen vinger meer uitgestoken om vrede te creëren.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
1993 - Oslo akkoorden
2000 - Arafat weigerde 100% Gaza + 97% Westbank + Oost Jeruzalem + miljarden euro's
Al deze stappen zorgen voor de rotzooi nu. Wanneer Palestijnen voor de oorlog blijven kiezen, moeten ze niet ineens raar opkijken dat ze die oorlog ook krijgen. Nu ineens is heel Gaza onschuldig? Onzin natuurlijk. Het Palestijnse volk koos voor democratie en koos voor Hamas die de Joden wel even zouden uitroeien. En nu huilen dat ze verliezen van die Joden, en dom NL laat zich lekker manipuleren. De zotheid zit diep in de mens.
gelukkig zei men dat niet toen Duitsland half europa had veroverd...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Precies, dus moeten volkeren niet zeuren over landjepik. Israël has won, just accept it and move on.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
rond welk datum is dat vredesvoorstel gedaan?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
1993 - Oslo akkoorden
Antizionisme is vrijwel altijd antisemitisch.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:30 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ik ben niet antisemitisch. Ik ben anti-zionist.
Nee.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:31 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Antizionisme is vrijwel altijd antisemitisch.
Sinds wanneer heeft de winnaar altijd gelijk?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Precies, dus moeten volkeren niet zeuren over landjepik. Israël has won, just accept it and move on.
Gewoon na de val van Osmaanse Rijk werden al die landen gevormd. Nergens deed men zo moeilijk, als bij dat kleine stukje land dat men aan de Joden wilde geven.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:13 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Bestemd? Op welke manier was de westbank bestemd voor Israel?
Zionisme zorgt voor 99% van het antisemitisme.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:31 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Als ik sommige foto's en filmpjes zie, met steekvlammen erop, dan denk ik "dat was geen bom..."quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Denk je dat grote opslagplaatsen door Hamas worden geriskeerd?
Dat lijkt me evident.quote:Ze verspreiden alles zoveel mogelijk om grote verliezen te voorkomen.
Ook dat zou kunnen... maar daar vraag ik mij het nut van af. Een platgegooide wijk biedt, door z'n onregelmatigheid, alleen maar extra dekking aan strijders die stiekem willen blijven.quote:Ik denk dat deze wijk is platgegooid om als buffer te dienen.
Ze hebben een land: Israel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:32 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ja, je gunt Joden geen land maar Arabieren die al 22 landen hebben wel.
Ah vandaar dat er zoveel haat tegen christenen is in de Arabisch wereld...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:32 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zionisme zorgt voor 99% van het antisemitisme.
Nee.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:31 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Om maar te zwijgen over al die Turkse(Turkische) landen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:32 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Toen volgde ik het nieuws nog echt iedere dag en dacht echt dat er vrede zou komen. Vervolgens liep Arafat Jihad weer te roepen. En dan maar denken dat de Palestijnen hun eigen land wilden hebben. Niet dus.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:14 schreef Ceberut het volgende:
Idd. Die ene keer had Arafat zoiets van, nee, dit is niet voldoende. Hadden de Palestijnen maar moeten instemmen.
Inclusief de oorlogen in de 60's en 70's.quote:Sterker nog, hadden ze in 1948 maar moeten instemmen, dan hadden ze nu al 60 jaar een eigen staat. Dit bewijst dat de Palestijnen geen vrede willen.
Ik gun de joden wel land, maar wat mij betreft hoef je daar geen ander volk voor uit te moorden. Wat mij betreft hebben ze nu al ruim voldoende en zouden ze best een deel terug kunnen geven. Ze hebben al 90% van de Palestijnen afgenomen, nog steeds niet genoeg?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:32 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom is de VN niet onafhankelijk?
Nee, dat heeft dan weer niks te maken met zionisme. Het is een feit dat zionisme leidt tot antisemitisme. Als zionisme morgen van de aardbodem zou verdwijnen, dan zou 99% van het antisemitisme verdwijnen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:32 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ah vandaar dat er zoveel haat tegen christenen is in de Arabisch wereld...
quote:Theodor Herzl (1860-1904), the founder of modern Zionism, recognized that anti-Semitism would further his cause, the creation of a separate state for Jews.
1995.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af.
Het is genoeg volgens de Israëlische regering, ze willen zelfs wat weggeven aan de Palestijnen. Vredes plan van Kerry, geaccepteerd door Israël maar niet door de Palestijnen:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:34 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ik gun de joden wel land, maar wat mij betreft hoef je daar geen ander volk voor uit te moorden. Wat mij betreft hebben ze nu al ruim voldoende en zouden ze best een deel terug kunnen geven. Ze hebben al 90% van de Palestijnen afgenomen, nog steeds niet genoeg?
Ja en de Palestijnen kunnen lekker naar Jordanië, Egypte, Syrië, Irak en Libanon, waar ze ook gewoon vandaan komen en dus zeker goed tussen passen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:24 schreef tapirrr het volgende:
Palestijnen zijn niet Arabieren, het maakt me niks uit wat een 'Hamas-dude' heeft gezegd. De joden kunnen lekker naar Amerika, een land waar ze goed tussenpassen.
En met zulke eenvoud kan het gaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is allemaal niet zo bijzonder hoor. Er zijn slechts paar dingen voor nodig, een hele heftige crisis, een man met charisma die opstaat , zondebok en het onmenselijke van die zondebok.
Dan veranderd het brein van de meeste mensen letterlijk. Waar we normaal mensen zien als mensen, zien we ze dan als objecten.
Ja maar waarom dan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:27 schreef oksel12 het volgende:
[..]
De VN had net voor de opstand in Libië een rapport geschreven waarin ze de mensenrechten van het Kadafi regime prees.
Een voorbeeld.
Teruggeven, je bedoelt compenseren voor wat ze het laatst gepakt hebben. Ik heb het over een nette 50%/50% verdeling, zou toch prachtig zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:36 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Het is genoeg volgens de Israëlische regering, ze willen zelfs wat weggeven aan de Palestijnen. Vredes plan van Kerry, geaccepteerd door Israël maar niet door de Palestijnen:
The division of Jerusalem, though without going into specifics;
A gradual Israeli withdrawal from most of the "West Bank," while retaining control over large Jewish settlement blocs;
A limited land swap to compensate the Palestinians for the settlement blocs;
Recognition of Israel as a "Jewish state"; and
Compensation for so-called "Palestinian refugees," but no "right of return" to Israel-proper.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, dat heeft dan weer niks te maken met zionisme. Het is een feit dat zionisme leidt tot antisemitisme. Als zionisme morgen van de aardbodem zou verdwijnen, dan zou 99% van het antisemitisme verdwijnen.
[..]
Dat zeg ik toch, ze prijzen een regime voor haar mensenrechten terwijl een objectief iemand dat onmogelijk zou doen.quote:
Die was er in 1948 maar dat vonden de Arabieren niet zo leuk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:37 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Teruggeven, je bedoelt compenseren voor wat ze het laatst gepakt hebben. Ik heb het over een nette 50%/50% verdeling, zou toch prachtig zijn.
Ja vond ik destijds ook wel heftig, maar wist niet of het er tussen paste. Ik dacht kennelijk van niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je vergeet een belangrijk jaar: 1995.
Past wel. Sterker nog, het was een breekpunt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja vond ik destijds ook wel heftig, maar wist niet of het er tussen paste. Ik dacht kennelijk van niet.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:37 schreef oksel12 het volgende:
[..]Niet-moslims zullen altijd gehaat worden in de Arabische wereld. Met of zonder zionisme, er blijft evenveel haat net zoals er haat tegen de christenen is.
Vandaar dat moslims evenveel rechten als joden hebben in Israël.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:40 schreef Ceberut het volgende:
[..]Moslims zullen altijd gehaat worden in de Joodse wereld. Met of zonder zionisme, er blijft evenveel haat net zoals er haat tegen de christenen is.
Als je een land maakt en daarin gewoon vredig samenleeft met de palestijnen is er geen enkel probleem!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:32 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Leugens.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:41 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Vandaar dat moslims evenveel rechten als joden hebben in Israël.
Mits de compensatie redelijk en proportioneel is (dus niet een blok woestijn voor de Joodse settlements), zou ik dit niet eens zo'n slecht plan vinden....quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:36 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Het is genoeg volgens de Israëlische regering, ze willen zelfs wat weggeven aan de Palestijnen. Vredes plan van Kerry, geaccepteerd door Israël maar niet door de Palestijnen:
The division of Jerusalem, though without going into specifics;
A gradual Israeli withdrawal from most of the "West Bank," while retaining control over large Jewish settlement blocs;
A limited land swap to compensate the Palestinians for the settlement blocs;
Recognition of Israel as a "Jewish state"; and
Compensation for so-called "Palestinian refugees," but no "right of return" to Israel-proper.
Incidenten...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:44 schreef Ceberut het volgende:
Een leuke Israëlische traditie: Price-tagging. Georganiseerd voor de Arabische medemens, toonbeeld van Isreëlische tolerantie.
zie feiglin's uitspraken. incidenten?quote:
De compensatie zal gebieden van Israël waar Arabieren wonen zijn, 20% van de Israëlische bevolking is Arabisch.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:46 schreef Roceco het volgende:
[..]
Mits de compensatie redelijk en proportioneel is (dus niet een blok woestijn voor de Joodse settlements), zou ik dit niet eens zo'n slecht plan vinden....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |