abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143130269
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Kaarten Israel & Gaza

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_143130297
@ nummer_zoveel, ik had het over Hamas.

Jij vindt het niet om van te kotsen dat een groepering hun eigen bevolking opoffert om zo de tegenstander pijn te kunnen doen?
pi_143130326
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, nou. Die raketten raken zelden hun doel. Prutswerk is het. :')
Elke dode is er een te veel, er vallen gewonden en mensen moeten steeds de schuilkelders in. Als Israël ook niet de vorige operaties had gedaan vielen er nog veel meer doden door raketten.
pi_143130372
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:45 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Elke dode is er een te veel
Je slaat de spijker op z'n kop daar.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_143130392
quote:

[..]

Elke dode is er een te veel, er vallen gewonden en mensen moeten steeds de schuilkelders in. Als Israël ook niet de vorige operaties had gedaan vielen er nog veel meer doden door raketten.
Ja man, de operaties van Israel laten de raketaanvallen ook niet toenemen natuurlijk :')
pi_143130406
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:44 schreef theunderdog het volgende:

Jij vindt het niet om van te kotsen dat een groepering hun eigen bevolking opoffert om zo de tegenstander pijn te kunnen doen?
Iedereen vindt Hamas verwerpelijk op een paar dubieuze internationale partijen na.

Maar hoe zou een Palestijnse partij de boel wel moeten aanpakken? De pre-Hamas tijd laat zien dat je alleen maar overlopen wordt als je niks doet.
pi_143130430
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Iedereen vindt Hamas verwerpelijk op een paar dubieuze internationale partijen.

Maar hoe zou een Palestijnse partij de boel wel moeten aanpakken? De pre-Hamas tijd laat zien dat je alleen maar overlopen wordt als je niks doet.
Er is geen andere mogelijkheid, het is dan ook volstrekt logisch dat Hamas zoveel steun heeft.

Ze zijn het verzet.
pi_143130529
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:44 schreef theunderdog het volgende:

Waar heb je het over?
pi_143130544
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
Je hebt mijn vorige bericht niet goed gelezen denk ik.
pi_143130622
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je hebt mijn vorige bericht niet goed gelezen denk ik.
Jawel.
pi_143130626
quote:

[..]

Leg eens uit wat Israel heeft gedaan in deze vorige operaties om meer doden door raketten te voorkomen?
pi_143130635
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Jawel.
Nee. Lees eerst zijn bericht.
pi_143130663
quote:
13s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee. Lees eerst zijn bericht.
Ik heb het wel gelezen en zou niet weten waar ik van zou moeten kotsen. Dat mag ie me dan eens uitleggen. :)
pi_143130696
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb het wel gelezen en zou niet weten waar ik van zou moeten kotsen. Dat mag ie me dan eens uitleggen. :)
Dat staat vrij helder beargumenteerd in zijn post. Ja, het is niet alsof alles voorgekauwd gaat worden, enige inspanning van jouw kant is wel vereist.
pi_143130704
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dus nogmaals, jij moet niet kotsen van het feit dat Hamas hun eigen bevolking (de mensen uit Gaza) gebruikt om Israel pijn te doen?

Zoals wapens/raketten in ziekenhuizen, scholen enz?
pi_143130721
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Iedereen vindt Hamas verwerpelijk op een paar dubieuze internationale partijen na.

Dit is ook wat je op de West Bank ziet, Fatah was bereid om genoegen te nemen met de Gaza-strook en de West Bank en Israel te erkennen. Vervolgens zijn de kolonisten gewoon doorgegaan met landjepik en onderdrukking.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:58:09 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143130733
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:37 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Waarom om wel?
Om de joodse staat te bouwen op het grondgebied waar zij recht op menen te hebben, namelijk de gazastrook.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143130769
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus nogmaals, jij moet niet kotsen van het feit dat Hamas hun eigen bevolking (de mensen uit Gaza) gebruikt om Israel pijn te doen?

Zoals wapens/raketten in ziekenhuizen, scholen enz?
Ja, is dat zo, IN scholen en IN ziekenhuizen? Of er vlak bij, wat gezien het ruimtegebrek en de vele mensen die er dicht op elkaar wonen de oorzaak is?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:59:29 #19
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_143130784

Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_143130791
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Om de joodse staat te bouwen op het grondgebied waar zij recht op menen te hebben, namelijk de gazastrook.
Nee, die hoeven ze niet. Echt niet.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:00:54 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143130837
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:59 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, die hoeven ze niet. Echt niet.
Feiglin wil 'm wel graag hebben gezien zijn uitspraken!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143130850
quote:

[..]

Ja, is dat zo, IN scholen en IN ziekenhuizen? Of er vlak bij, wat gezien het ruimtegebrek en de vele mensen die er dicht op elkaar wonen de oorzaak is?
Er in, vlakbij..

Je snapt wat ik bedoel. Het maakt Hamas niet uit hoeveel mensen uit Gaza slachtoffer worden van hun acties, zolang ze Israel maar pijn kunnen doen.

Dezelfde filosofie als IDF: het maakt niet uit hoeveel doden, gewonden er vallen, zolang wij Hamas maar pijn kunnen doen.

Twee walgelijke terroristische organisaties.
pi_143130868
quote:

[..]

Gast, er is genoeg open ruimte om vanuit te schieten in Gaza. Israël wil die schadelijke elementen gewoon onschadelijk maken. Waarom verstoppen die Hamas-leden zich?
pi_143130889
quote:
5s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Gast, er is genoeg open ruimte om vanuit te schieten in Gaza. Israël wil die schadelijke elementen gewoon onschadelijk maken. Waarom verstoppen die Hamas-leden zich?
Nee, Israël heeft vrijwel exact dezelfde filosofie als Hamas.

Opportunisme.
pi_143130905
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:01 schreef theunderdog het volgende:
Er in, vlakbij..

Je snapt wat ik bedoel. Het maakt Hamas niet uit hoeveel mensen uit Gaza slachtoffer worden van hun acties, zolang ze Israel maar pijn kunnen doen.

Dezelfde filosofie als IDF: het maakt niet uit hoeveel doden, gewonden er vallen, zolang wij Hamas maar pijn kunnen doen.

Twee walgelijke terroristische organisaties.
Vergeet je even het verschil te vermelden dat Israël al decennialang vrede aanbiedt, maar dat Palestijnen/Hamas dit niet accepteert.
pi_143130923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Vergeet je even het verschil te vermelden dat Israël al decennialang vrede aanbiedt, maar dat Palestijnen/Hamas dit niet accepteert.
Vrede = door koloniseren.
pi_143130928
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Opportunisme.
Als je gelijk zou hebben dan hadden ze in het verleden wel meer veroverd gebied behouden.
pi_143130941
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Als je gelijk zou hebben dan hadden ze in het verleden wel meer veroverd gebied behouden.
Robert M was nog zieker dan Dutroux..
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:04:42 #29
414204 WoordenShuffelaar
pi_143130945
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:03 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Israël wil helemaal geen vrede. Geef eens betrouwbare, onafhankelijke bronnen dan?
pi_143130946
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vrede = door koloniseren.
pi_143130948
quote:
5s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Omdat ze toch niet echt graag dood willen zonder wat te bereiken?

Sorry, maar hoe slim is het om ergens een open veldje op te zoeken en van daaruit tegen israel te gaan vechten? Ik ben geen hamas fan, maar dat ze dat niet doen snap ik wel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143130955
quote:

[..]

Ja vrede met een paar 'voorwaarden' _O-
pi_143130957
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Opportunisme.
Nee. Israël beschermt haar burgers met raketten (iron dome), Hamas beschermt zijn raketten met burgers.

Minor detail.

Hier: http://www.gatestoneinstitute.org/pics/large/619.jpg moet je kijken hoeveel empty spaces er in Gaza zijn. Hamas kan toch ook vanuit die gebieden schieten?
pi_143130971
quote:

[..]

Als je met vrede bedoeld jij doet niets terwijl wij lekker doorgaan met landjepik dan heb je gelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143130975
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:04 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Israël wil helemaal geen vrede. Geef eens betrouwbare, onafhankelijke bronnen dan?
Zoek ze lekker zelf, voordat je het tegenovergestelde beweert.
pi_143130989
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:47 schreef balaverde het volgende:

[..]

Ja man, de operaties van Israel laten de raketaanvallen ook niet toenemen natuurlijk :')
Nee, natuurlijk niet. Ze vernietigen juist dingen omdat rakettenaanvallen te voorkomen.
Of denk je dat ze voor de lol bombarderen?
pi_143131006
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja vrede met een paar 'voorwaarden' _O-
Op een gegeven moment waren er nauwelijks voorwaarden over aan de Israëlische kant. Nog vond Arafat dat niet genoeg.
pi_143131030
quote:
13s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee. Israël beschermt haar burgers met raketten (iron dome), Hamas beschermt zijn raketten met burgers.

Minor detail.

Hier: http://www.gatestoneinstitute.org/pics/large/619.jpg moet je kijken hoeveel empty spaces er in Gaza zijn. Hamas kan toch ook vanuit die gebieden schieten?
Daar heb je nog een groot verschil ja.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:07:20 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143131034
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Op een gegeven moment waren er nauwelijks voorwaarden over aan de Israëlische kant. Nog vond Arafat dat niet genoeg.
Welk vredesvoorstel is dat precies geweest in welk jaar/maand?
Een gedicht over Maanvis
pi_143131041
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:05 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Ze vernietigen juist dingen omdat rakettenaanvallen te voorkomen.
Of denk je dat ze voor de lol bombarderen?
Ja, plus Gaza is Israël en behoort tot de Joden. Dus waarom zouden ze hun eigen grondgebied bombarderen? Is toch niet logisch?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:07:31 #41
414204 WoordenShuffelaar
pi_143131044
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Zoek ze lekker zelf, voordat je het tegenovergestelde beweert.
Je kan niet zomaar iets beweren zonder bewijs voor te leveren.
pi_143131051
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:54 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Leg eens uit wat Israel heeft gedaan in deze vorige operaties om meer doden door raketten te voorkomen?
Hetzelfde als nu.
pi_143131073
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En hoe bereiken ze dat precies met deze operatie?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:08:35 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143131088
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:07 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Hetzelfde als nu.
[ afbeelding ]
op dat plaatje ontbreken de burgerdoden die gevallen zijn. waarom zetten ze die er gewoon niet bij?
Een gedicht over Maanvis
pi_143131089
quote:

[..]

Hetzelfde als nu.
[ afbeelding ]
Ja, en weet je hoeveel scholen Hamas had kunnen bouwen in plaats van tunnels? Plaats die flyer ook aub.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:09:04 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143131100
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:08 schreef oksel12 het volgende:

[..]

En hoe bereiken ze dat precies met deze operatie?
Moshe Feiglin had daar een plan voor, dat ie aan Netanyahu heeft voorgesteld.
Een gedicht over Maanvis
pi_143131109
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ow je hebt het nu over bijna twee decennia geleden... Good game, well played
pi_143131113
quote:

[..]

Hetzelfde als nu.
[ afbeelding ]
Deze statistieken zijn al langsgekomen en bekritiseerd. Ga het niet nog een keer doen.

Daarnaast zou Israel nog steeds niks hebben bereikt, zelfs als ze 750 terroristen gedood zouden hebben. Het vergroot alleen steun die Hamas krijgt van de lokalen.
pi_143131128
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

op dat plaatje ontbreken de burgerdoden die gevallen zijn. waarom zetten ze die er gewoon niet bij?
Hoe kan Israël de burgerdoden tellen?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:10:24 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143131149
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:09 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Hoe kan Israël de burgerdoden tellen?
op dezelfde manier als ze nu de uitgeschakelde terroristen tellen.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')