Ze dalen toch vrijwillig af aan de andere kant, ze maken zelfs nog een foto bij de waterval.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe toevallig is het dat meiden die anderen waarschuwen geen trails te lopen zonder gids doorlopen na de Mirador? Alleen? Hoe toevallig is het dat een eerdere verdwaalde toerist werd opgevangen door indianen? Hoe toevallig is het dat één van beide meiden tijdens het toiletteren wordt overvallen door één of meerdere grote enge dieren? Hoe toevallig is het dat ze elkaar én het pad 8 dagen kwijt zijn en dat niet het pad wordt gevonden maar de ander die overleden is? Hoe toevallig is het eigenlijk dat dit juist hén moest overkomen?
minimaal 10 zelfs.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:01 schreef Reconquista. het volgende:
Dan blijven ze nog minimaal 8 dagen in leven gezien het aantal pogingen tot een noodoproep.
Iedereen heeft het steeds over ene Baru, wie is dat steeds?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:55 schreef UncleFunk het volgende: Ben heel benieuwd wat Baru te melden heeft hierover.
Dat lijkt mij ook niet. Toch wordt er op de vorige pagina gesteld dat ze mogelijk een zijpad zijn ingeslagen, dat nu mogelijk niet goed of helemaal niet meer zichtbaar is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zijpaden zijn er niet en waarom zou je een zijpad inslaan als je op een recht pad loopt ?
Barú is een vulkaan in de buurt van Boquetequote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:01 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Iedereen heeft het steeds over ene Baru, wie is dat steeds?
Een lokale gids die tegenwoordig in Europa verblijft.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:01 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Iedereen heeft het steeds over ene Baru, wie is dat steeds?
Er kunnen (tijdelijke) zijpaden zijn geweest die nu zijn volgegroeid maar begin april nog duidelijk zichtbaar waren en wellicht als het hoofdpad uitzagen. Binnen een maand na de start van regenseizoen kan het het echter helemaal begroeid zijn. Als je terugloop ziet alles er uberhaupt al anders uit dan de heenweg en een verkeerde afslag is dan zo gemaakt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:02 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook niet. Toch wordt er op de vorige pagina gesteld dat ze mogelijk een zijpad zijn ingeslagen, dat nu mogelijk niet goed of helemaal niet meer zichtbaar is.
Duitsland of een ander Duitstalig land als ik zijn Engels met soms Duitse woorden ertussen zo bekijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:03 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Een lokale gids die tegenwoordig in Europa verblijft.
Mijn punt is dat lokale gidsen het toch wel zouden weten of er zijpaden zijn op dat stuk, tijdelijk of altijd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:09 schreef ednet94 het volgende:
[..]
Er kunnen (tijdelijke) zijpaden zijn geweest die nu zijn volgegroeid maar begin april nog duidelijk zichtbaar waren en wellicht als het hoofdpad uitzagen. Binnen een maand na de start van regenseizoen kan het het echter helemaal begroeid zijn. Als je terugloop ziet alles er uberhaupt al anders uit dan de heenweg en een verkeerde afslag is dan zo gemaakt.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:03 schreef Domnivoor het volgende: Barú is een vulkaan in de buurt van Boquete : ' )
Welke van de 2 is het nou jongensquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:03 schreef UncleFunk het volgende: Een lokale gids die tegenwoordig in Europa verblijft.
Ik blijf daar ook bij idd. Ik geloof niet dat ze dan al bellen omdat ze verdwaald zijn. Er was nog genoeg licht en ze hadden, naar ik aanneem, nog de tegenwoordigheid van geest om te weten waar ze ongeveer naartoe moesten (berg op) om richting Boquete te lopen. Mijn verwachting is dat je pas gaat bellen als de duisternis in gaat vallen en het besef komt dat je de nacht in een jungle moet doorbrengen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Het feit dat ze een uur na het bereiken van de top, dus bij de afdaling al het noodnummer hebben geprobeerd te bellen duidt er volgens mij toch echt op dat ze toen een ongeluk hebben gehad .
welke lokale gids ?quote:
Een verkrachting zie ik niet als een erotische ontmoeting. Zeker niet eentje waar je een condoom voor meeneemt als vrouw zijnde (die jij dacht te zien liggen bij de inhoud van de rugtas).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar wees jij erotische ontmoetingen enkele dagen geleden nog niet verontwaardigd terzijde?
Feliciano Gonzales. Klik op het beluisteren van de audio-documentaire en spoel door naar 17:15:quote:
Misschien een verkeerde inschatting gemaakt, gewond geraakt, geen bereik op mobiel en nog volop licht.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:11 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Er moet iets gebeurd zijn waardoor ze niet terug die berg op konden. Dus denk ik aan letsel, of een slangebeet oid. Maar als je niet die bergop kan, waarom dan wel eraf gaan? Waarom niet wachten?
Hebben jullie dat filmpje gezien van dat panamese tv-kanaal? Geloven jullie dan nog steeds dat het zo vreselijk moeilijk is om het pad kwijt te raken. Het mag niet eens een pad heten joh. Als er ergens een veldmuis heeft gelopen krijg je misschien nog wel een beter pad.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:02 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook niet. Toch wordt er op de vorige pagina gesteld dat ze mogelijk een zijpad zijn ingeslagen, dat nu mogelijk niet goed of helemaal niet meer zichtbaar is.
Zeker niet. De ouders zijn er evenwel stellig van overtuigd dat verdwalen of een ongeluk onmogelijkheden zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:17 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Hebben jullie dat filmpje gezien van dat panamese tv-kanaal? Geloven jullie dan nog steeds dat het zo vreselijk moeilijk is om het pad kwijt te raken. Het mag niet eens een pad heten joh. Als er ergens een veldmuis heeft gelopen krijg je misschien nog wel een beter pad.
Sommige zijpaden zullen ze wel weten andere paden niet (meer). Paden veranderen in jungles veranderen regelmatig. Zal onmogelijk zijn ze allemaal te herinneren. Zie ook een video die hier ergens is voorbij gekomen waarbij ze overnachten in een hutje wat van het hoofdpad afligt. Er zijn dus wel zijpaden. Dat de gids ze niet (allemaal) heeft gezegd/aangewezen betekent ook niet dat ze er niet zijn (geweest).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:10 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Mijn punt is dat lokale gidsen het toch wel zouden weten of er zijpaden zijn op dat stuk, tijdelijk of altijd.
Volgens mij is er alleen DNA gevonden in de schoen met resten. Op de andere was niets te vinden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:17 schreef Grijzemassa het volgende:
Het kan wel zijn dat het de schoen van Kris is, alleen als je naar de laatste foto kijkt van Kris, heeft ze daar volgens mij andere schoenen aan. Als er wel misdaad in het spel is zou de gevonden schoen dus
bedoeld kunnen zijn om te misleiden en het op een ongeluk of verdwaling te laten lijken. En dat men niet beseft heeft dat de foto van Kris nog tevoorschijn zou komen? De ouders herkennen de schoen dus wel als zijnde van Kris en zelfs DNA zou kloppen.
- er is geen DNA op/in de schoen aangetroffenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:17 schreef Grijzemassa het volgende:
De ouders herkennen de schoen dus wel als zijnde van Kris en zelfs DNA zou kloppen.
Ja, en ik zit te denken aan die laatste 3 wat zichtbare foto's vanaf onderaf genomen, takken en rotswand.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:52 schreef VaLkyRie het volgende:
Irritant eigenlijk dat we nog geen steek verder zijn gekomen al die tijd. Straks gaan we weer discussieren over water drinken, dan over hoelang je nog leeft zonder te eten, dan over drugskoeriers, dan weer over verdwalen en dan komen we weer bij de verkrachters uit.
Crosspost . Ik heb ook mijn twijfels of de blauwe / zwarte schoen wel van Kris is. Volgens mij niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- er is geen DNA op/in de schoen aangetroffen
- de ouders hebben die schoen "herkend" op het moment dat ze in shock waren; hun dochter was hoogstvermoedelijk bevestigd dood, ik zou daar niet teveel waarde aan hechten
Ik zie met de beste wil van de wereld geen blauwe Timberlands/Docs op noch de Schipholfoto noch de laatste foto van Kris. Dat zijn bruinige bergschoenen, net als Lisanne had.
Eens ja. Wellicht dat toch door het soort verwonding bergafwaarts wel lukte maar bergopwaarts niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:11 schreef VaLkyRie het volgende:
Ik blijf daar ook bij idd. Ik geloof niet dat ze dan al bellen omdat ze verdwaald zijn. Er was nog genoeg licht en ze hadden, naar ik aanneem, nog de tegenwoordigheid van geest om te weten waar ze ongeveer naartoe moesten (berg op) om richting Boquete te lopen. Mijn verwachting is dat je pas gaat bellen als de duisternis in gaat vallen en het besef komt dat je de nacht in een jungle moet doorbrengen.
Er moet iets gebeurd zijn waardoor ze niet terug die berg op konden. Dus denk ik aan letsel, of een slangebeet oid. Maar als je niet die bergop kan, waarom dan wel eraf gaan? Waarom niet wachten?
- als ze daar samen waren, zouden ze dan samen daar overleden zijn?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:19 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Ja, en ik zit te denken aan die laatste 3 wat zichtbare foto's vanaf onderaf genomen, takken en rotswand.
Ik heb het idee nu weer dat ze ergens ''niet meer uitkonden''.
Dus vastzaten.
En idd zo blijf je bezig.
Haha inderdaad. Genoeg mogelijkheden hiervoor.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:17 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Hebben jullie dat filmpje gezien van dat panamese tv-kanaal? Geloven jullie dan nog steeds dat het zo vreselijk moeilijk is om het pad kwijt te raken. Het mag niet eens een pad heten joh. Als er ergens een veldmuis heeft gelopen krijg je misschien nog wel een beter pad.
Ik denk eigenlijk dat ze vrij snel (misschien zelfs die oproep van 16:30) na de eerste noodoproep omhoog geklommen zijn in de hoop bereik te vinden (ongeveer de roze richting op, richting hetquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:22 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Eens ja. Wellicht dat toch door het soort verwonding bergafwaarts wel lukte maar bergopwaarts niet.
Wachten waarop bedoel je? Redding?
We weten natuurlijk niet of ze dat niet gedaan hebben. Zou kunnen dat ze wel een dag of langer rond dat gebied zijn gebleven en pas later verder naar beneden zijn gegaan. Er vanuitgaande dat er iets gebeurd is rond 15:00 uur dan waren ze in ieder geval in de buurt van water (beek 1 of beek 2) dat lijkt mij persoonlijk wel een 'prettig' gegeven in een situatie waarin ik moet overleven zonder eten.
Zou zomaar kunnen dat ze enkele dagen in de buurt van de beekjes zijn gebleven en pas later (toen redding uitbleef) verder naar beneden zijn gegaan richting de rivier.
Ik bedoel dat als het wel haar schoen is, dan had ze deze schoenen niet aan op de wandeling!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- er is geen DNA op/in de schoen aangetroffen
- de ouders hebben die schoen "herkend" op het moment dat ze in shock waren; hun dochter was hoogstvermoedelijk bevestigd dood, ik zou daar niet teveel waarde aan hechten
Ik zie met de beste wil van de wereld geen blauwe Timberlands/Docs op noch de Schipholfoto noch de laatste foto van Kris. Dat zijn bruinige bergschoenen, net als Lisanne had.
Ik geloof het ook niet. De ouders wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:24 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Genoeg mogelijkheden hiervoor.
Niets is uit te sluiten, maar ik acht de kans dat je zware Timberlands gaat meeslepen als je al bergschoenen draagt (en geen slippers, waarvan er van elke meid 2 paar op de kamer lagen) en je gaat "een paar uurtjes hiken" zeer zeer klein.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:26 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik bedoel dat als het wel haar schoen is, dan had ze deze schoenen niet aan op de wandeling!
Omhoog? is dat niet juist bergafwaarts?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat ze vrij snel (misschien zelfs die oproep van 16:30) na de eerste noodoproep omhoog geklommen zijn in de hoop bereik te vinden (ongeveer de roze richting op, richting het
platform van Alto Romero, dat Baru als paddock omschrijft). Daar staat ook een huis, nr 12.
[ afbeelding ]
Niet logisch. Je neemt hooguit een paar slippers mee in een dag rugzak en gaat niet sjouwen met een extra paar schoenen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:26 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik bedoel dat als het wel haar schoen is, dan had ze deze schoenen niet aan op de wandeling!
Quebrada 2 wel. Maar stel dat er tussen Quebrada 1 en 2 iets gebeurd is, ze doen de eerste oproep tussen 15:00 en 16:00, en konden niet terug naar de Mirador/ander pad genomen, dan lijkt het logisch vanaf de paddock/platform te bellen. Dat is ook maar iets van een half uurtje omhoog (zonder verwonding dat is).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:28 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Omhoog? is dat niet juist bergafwaarts?
Die indruk had ik ook meteen toen ik deze foto zagquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niets is uit te sluiten, maar ik acht de kans dat je zware Timberlands gaat meeslepen als je al bergschoenen draagt (en geen slippers, waarvan er van elke meid 2 paar op de kamer lagen) en je gaat "een paar uurtjes hiken" zeer zeer klein.
Ik zie er ook geen vrouwelijke schoen in. Volgens mij is het gewoon een verloren afgetrapte schoen van een lokale Panamees.
Veel te breed voor een vrouwenvoet, lijkt me. Maar ben geen Al Bundy.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:29 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Die indruk had ik ook meteen toen ik deze foto zag
[ afbeelding ]
Mja, ze hadden idd een tijdje kunnen blijven wachten en pas later naar beneden zijn gegaan, of wellicht één van die beekjes gevolgd in de hoop iets tegen te komen en zodoende bij de rivier zijn aanbeland. Komen die beekjes uit in de rivier?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:22 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Eens ja. Wellicht dat toch door het soort verwonding bergafwaarts wel lukte maar bergopwaarts niet.
We weten natuurlijk niet of ze dat niet gedaan hebben. Zou kunnen dat ze wel een dag of langer rond dat gebied zijn gebleven en pas later verder naar beneden zijn gegaan. Er vanuitgaande dat er iets gebeurd is rond 15:00 uur dan waren ze in ieder geval in de buurt van water (beek 1 of beek 2) dat lijkt mij persoonlijk wel een 'prettig' gegeven in een situatie waarin ik moet overleven zonder eten.
Zou zomaar kunnen dat ze enkele dagen in de buurt van de beekjes zijn gebleven en pas later (toen redding uitbleef) verder naar beneden zijn gegaan richting de rivier.
Ik denk ook niet dat ze ze extra mee had, maar er klopt iets niet. Of iemand (dader of cover-up} heeft de schoen gedropt of de foto is niet oke. Foto van Kris geknipt en op die plek geplakt bij het watervalletje.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niets is uit te sluiten, maar ik acht de kans dat je zware Timberlands gaat meeslepen als je al bergschoenen draagt (en geen slippers, waarvan er van elke meid 2 paar op de kamer lagen) en je gaat "een paar uurtjes hiken" zeer zeer klein.
Ik zie er ook geen vrouwelijke schoen in. Volgens mij is het gewoon een verloren afgetrapte schoen van een lokale Panamees.
Ja, maar echt pas 2-4 uur later ofzo.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:31 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Mja, ze hadden idd een tijdje kunnen blijven wachten en pas later naar beneden zijn gegaan, of wellicht één van die beekjes gevolgd in de hoop iets tegen te komen en zodoende bij de rivier zijn aanbeland. Komen die beekjes uit in de rivier?
Schoen is niet van Kris lijkt me echt het meest logische. Ik zou me er niet op blindstaren, er zijn hardere datapunten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:32 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze ze extra mee had, maar er klopt iets niet. Of iemand (dader of cover-up} heeft de schoen gedropt of de foto is niet oke. Foto van Kris geknipt en op die plek geplakt bij het watervalletje.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:22 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Niet alles gaat bergafwaarts. Je hebt ook weer bergkammen die haaks op de hoogste bergkam staan. Het kan dus ook zijn gebeurd dat ze dachten het pad terugomhoog hadden genomen maar in feite een ander pad op een andere helling omhoog hebben genomen. Toen ze dat in de gaten kregen en ook dat het dan ook te laat begon te worden om voor het donker terug te kunnen komen probeerden ze wellicht het noodnummer te bellen. Wellicht is dat ook nog een mogelijke optie?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:28 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Omhoog? is dat niet juist bergafwaarts?
Dat zijn geen Timberlands. Ik heb blauwe Timberlands en die hebben een beige bovenrand. En zien er even 'lomp' uit als mannenschoenen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:29 schreef Stupidisco het volgende:
Die indruk had ik ook meteen toen ik deze foto zag
[ afbeelding ]
Dit is overigens een uitvergroting van de schoen:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Veel te breed voor een vrouwenvoet, lijkt me. Maar ben geen Al Bundy.
Dat, of dat er iets gebeurd is in de riviervallei (tussen Q1 en 2) en 1e keer "gebeld" (15:00-16:00) en om bereik te zoeken is een van de meiden (ongeluk)/allebei omhoog gelopen naar de paddock (dichterbij dan Mirador) en heeft daar de oproep om 16:30 gedaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:33 schreef ednet94 het volgende:
[..]
[..]
Niet alles gaat bergafwaarts. Je hebt ook weer bergkammen die haaks op de hoogste bergkam staan. Het kan dus ook zijn gebeurd dat ze dachten het pad terugomhoog hadden genomen maar in feite een ander pad op een andere helling omhoog hebben genomen. Toen ze dat in de gaten kregen en ook dat het dan ook te laat begon te worden om voor het donker terug te kunnen komen probeerden ze wellicht het noodnummer te bellen. Wellicht is dat ook nog een mogelijke optie?
Van wat ik heb gezien had ik niet de indruk dat je die beekjes zo via het pad kon volgen. Ofwel, de beekjes niet evenredig aan het pad lopen maar je deze moet oversteken als je het pad volgt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:31 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Mja, ze hadden idd een tijdje kunnen blijven wachten en pas later naar beneden zijn gegaan, of wellicht één van die beekjes gevolgd in de hoop iets tegen te komen en zodoende bij de rivier zijn aanbeland. Komen die beekjes uit in de rivier?
Het noodnummer werd toch ruimschoots voor donker gebeld? In het tempo waarmee zij het eerste stuk de berg opgingen hadden ze de bewoonde wereld ook weer voor de duisternis kunnen bereiken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:33 schreef ednet94 het volgende:
[..]
[..]
Niet alles gaat bergafwaarts. Je hebt ook weer bergkammen die haaks op de hoogste bergkam staan. Het kan dus ook zijn gebeurd dat ze dachten het pad terugomhoog hadden genomen maar in feite een ander pad op een andere helling omhoog hebben genomen. Toen ze dat in de gaten kregen en ook dat het dan ook te laat begon te worden om voor het donker terug te kunnen komen probeerden ze wellicht het noodnummer te bellen. Wellicht is dat ook nog een mogelijke optie?
Die conclusie hebben ze volgens mij ook zelf getrokkenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar echt pas 2-4 uur later ofzo.
Wat ook gezegd wordt door Van Passel. Ze kunnen de eerste noodoproep nooit bij de 1e rivier gedaan hebben.
Dat is dus precies het rare ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:36 schreef Rubella het volgende:
[..]
Het noodnummer werd toch ruimschoots voor donker gebeld? In het tempo waarmee zij het eerste stuk de berg opgingen hadden ze de bewoonde wereld ook weer voor de duisternis kunnen bereiken.
Wie is ze? Ik snap het niet?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:37 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Die conclusie hebben ze volgens mij ook zelf getrokken
Ik zie de vergelijking ook niet hoor.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Schoen is niet van Kris lijkt me echt het meest logische. Ik zou me er niet op blindstaren, er zijn hardere datapunten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |