Culebra = adder/gifslangquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:31 schreef Rubella het volgende:
[..]
Slang is in het Spaans serpiente. Maar je bent warm, want colubridae is de familie van de gladde slangen in het Latijns.
Ik denk dat de locatie gevonden is door de ouders (op hun "hike" met de gidsen etc, waar ze die reportage over gemaakt hebben bij EenVandaag) d.m.v. de foto uit de digitale camera.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:27 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ik ook niet. Anders zouden ze ook die locatie van de 90 foto's naar boven moeten kunnen halen lijkt me.
Omdat de mensen een andere schoen zien door vooral andere kleur op foto's:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Over die schoen van Kris die volgens jullie de schoen van Kris niet is. De vader van Kris heeft vorige heeft in het een na laatste EenVandaag-interview (als motivatie voor het naar Panama gaan en de druk op het onderzoek houden) gezegd dat er niks te begraven wiel beharve een jeansshort, een (bekken)bot en een schoen.
Ook de afgelopen dagen (en ze zijn geïnterviewd) heb ik de ouders van Kris niet horen zeggen dat ze er aan wtwijfelen dat de schoen van Kris is. De ouders lijken er dus niet (nee, nog steeds niet) aan te twijfelen dat die schoen van Kris is.
Waarom mensen hier dan wel?
Uiteraard.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan heeft roepen naar elkaar ook weinig zin, net als vallen en bewusteloos raken.
Maar terug naar het begin:
- 14:00 - 1e quebrada - happy, alles ok
- 15:00 - nu zouden ze om moeten keren om terug te komen voor het donker
- 15:00-16:00 - eerste noodoproep
- 16:30 - tweede noodoproep
Wat is er gebeurd dat ze zijn gaan bellen?
- ongeluk (gevallen, gestruikeld, enkel verzwikt)
- beet (spin, slang, teek, aap, schorpioen)
- pad/weg kwijt
- elkaar kwijt
- de dorpsverkrachter tegengekomen
Andere mogelijkheden?
Ik twijfel niet dat hij van Kris is maar wel of ze die ook aanhad tijdens de wandeling. In de eerste 48 duur na hun verdwijning hadden diverse mensen toegang tot hun kamer, zonder dat de vermissing officieel bekend was. Er zouden dus spullen meegenomen kunnen zijn denk ik dan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mag het een béétje waarschijnlijk en logisch blijven? Zolang de ouders van Kris niet piepen dat de gevonden schoen niet van Kris is, ga ik er gewoon vanuit dat die wel van Kris is.
Hé, dat is nieuw voor mij. Ik had gedacht dat adder vibora was. Maar helaas moet ik nog wat uurtjes aan mijn cursus Latijns Amerikaans Spaans besteden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Culebra = adder/gifslang
De culebra gardena is levensgevaarlijk.
Je kan natuurlijk ook de suggesties en/of bevindingen die gedaan worden en waar je je niet in kan vinden gewoon links laten liggen. Zeker als men er maar over door blijft gaan. Dus de mensen die wel willen door discussiëren/redeneren over de schoenen die doen dat en de mensen die daar niet in geloven die slaan die reacties over. Dat doe ik zelf ook bij veel reacties die ik voorbij zie komen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mag het een béétje waarschijnlijk en logisch blijven? Zolang de ouders van Kris niet piepen dat de gevonden schoen niet van Kris is, ga ik er gewoon vanuit dat die wel van Kris is.
Wat verdwijnt? En de auroriteiten willen inschakelen, en als ze niet gaan zoeken zélf willen gaan zoeken vind ik verre van verdacht gedrag.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:31 schreef theavenger_ep het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat heel vaak de toeristen niet komen opdagen voor een trip. Dus waarom ben je als gids dan ongerust en ga je overleggen met autoriteiten. Als ik ongerust ben stop ik niet totdat deze verdwijnt!
Huh? Die blauwe schoen bedoel je? Die was toch in de jungle gevonden?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:35 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik twijfel niet dat hij van Kris is maar wel of ze die ook aanhad tijdens de wandeling. In de eerste 48 duur na hun verdwijning hadden diverse mensen toegang tot hun kamer, zonder dat de vermissing officieel bekend was. Er zouden dus spullen meegenomen kunnen zijn denk ik dan.
Ja, officieel klopt dat. Maar in het spraakgebruik is het anders.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:36 schreef Rubella het volgende:
[..]
Hé, dat is nieuw voor mij. Ik had gedacht dat adder vibora was. Maar helaas moet ik nog wat uurtjes aan mijn cursus Latijns Amerikaans Spaans besteden.
Shit, ben ik erin getrapt?? Bij ons zijn tuinslangen niet zo gevaarlijk namelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:36 schreef Rubella het volgende:
[..]
Hé, dat is nieuw voor mij. Ik had gedacht dat adder vibora was. Maar helaas moet ik nog wat uurtjes aan mijn cursus Latijns Amerikaans Spaans besteden.
Als ze die afstand zelf gelopen hadden, klopt dat. Maar ik kan me nog voorstellen dat ze met een slangebeet (of zwaar letsel) bij de rivier komen. Daar wellicht 'kamp' maken en willen wachten. Deels op hulp, deels op verbetering gezondheid ofzo. Beide duurt lang. Ze, of nog maar 1, trekken toch verder langs de rivier (of helemaal niet,). Die, of beide strompelend of in hun 'slaap' in de nacht, worden op een bepaald moment meegenomen door een flashflood. Alles belandt in de rivier (behalve misschien dat broekje van Kris) en ze verdrinken en ontbinden. Als het water zakt of rustiger wordt, spoelen op verschillende plekken verschillende delen aan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, klopt, dat behoort ook tot de mogelijkheden. Maar welk noodgeval er ook was - het was in elk geval niet een dodelijk en blijvend noodgeval. Anders zouden ze immers nooit in staat zijn geweest nog zoveel verder langs die rivier zijn gekomen.
Ik kan anders dat broekje gewoon niet bij die oversteek plaatsen. Dus ik denk dat die op de één of andere manier door een derde daar is gekomen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:06 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Het enige probleem met dat hele verkrachterscenario, is dat er totaal geen aanwijzing voor bestaat. Het is niet uit te sluiten, maar op dit moment ook helemaal niet aannemelijk. Ik snap ook niet dat je er zo aan vast blijft houden. Het is toch veel plausibeler dat een combinatie van ongeluk/verdwaling/verkeerde beslissingen die meiden fataal is geworden? Dat zijn nou juist dé factoren die 99 van de 100 keer een rol spelen bij dood in de jungle.
Daarom ben ik nou zo voorstander om het simpel te houden. Het meest waarschijnlijke is vaak het juiste, tenzij anders bewezen. Als je zo ver blijft zoeken, kom je nog uit op ontvoering door aliens. Ik weet, nogal gechargeerd gezegd, maar dat misdrijfgedoe werkt mijns inziens nogal vervuilend voor de theorievorming.
Nee, wat mij betreft niet, aangezien haar heup/bekkenbot ook is gevonden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Al zou het niet haar schoen zijn, zou dat alles veranderen? Scenario's wijzigen?
Hehehehe, mooi, ja, je hapte goed.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:38 schreef Rubella het volgende:
[..]
Shit, ben ik erin getrapt?? Bij ons zijn tuinslangen niet zo gevaarlijk namelijk.
Bushmaster noemde Baru ze in het Engels.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Culebra = adder/gifslang
Ja, want dan komt Alex Humphrey in beeld. Op dezelfde plek verdwenen, nooit teruggevonden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Al zou het niet haar schoen zijn, zou dat alles veranderen? Scenario's wijzigen?
Ik geloof dat astma geen rol speelde, maar had 1 van de twee een medische aandoening? epilepsie oid, iets wat zorgt voor aanvallen. Dan zou dat een optie kunnen zijn, maar voorzover ik weet waren ze gezond...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan heeft roepen naar elkaar ook weinig zin, net als vallen en bewusteloos raken.
Maar terug naar het begin:
- 14:00 - 1e quebrada - happy, alles ok
- 15:00 - nu zouden ze om moeten keren om terug te komen voor het donker
- 15:00-16:00 - eerste noodoproep
- 16:30 - tweede noodoproep
Wat is er gebeurd dat ze zijn gaan bellen?
- ongeluk (gevallen, gestruikeld, enkel verzwikt)
- beet (spin, slang, teek, aap, schorpioen)
- pad/weg kwijt
- elkaar kwijt
- de dorpsverkrachter tegengekomen
Andere mogelijkheden?
Ze hadden (voor zover we weten) bijna geen spullen bij en zouden (voor zo ver we weten) alleen naar de Mirador en terug gaan, maar ze slepen dat wel een extra paar zware schoenen mee? Hmm..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:35 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik twijfel niet dat hij van Kris is maar wel of ze die ook aanhad tijdens de wandeling. In de eerste 48 duur na hun verdwijning hadden diverse mensen toegang tot hun kamer, zonder dat de vermissing officieel bekend was. Er zouden dus spullen meegenomen kunnen zijn denk ik dan.
Dat denken we inderdaad allemaal, of in ieder geval de meest.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dat de locatie gevonden is door de ouders (op hun "hike" met de gidsen etc, waar ze die reportage over gemaakt hebben bij EenVandaag) d.m.v. de foto uit de digitale camera.
Zeker weten doe ik dat uiteraard niet. Maar anders hadden ze de locatie van de andere (zwarte + schimmige) inderdaad ook moeten weten.
Ja. Dat weet ik. Ik vraag: "Wisten ze dat die dingen (hoe je ze ook wilt noemen maakt mij niet uit) er waren?" Ja of Nee?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De toeristische watervallen (waar meer mensen heengaan als trip/hike) zijn daar niet.
Plus de "watervallen" waar ze het bij EenVandaag over hebben zijn dus bergbeekjes die even een klein stukje meer verval hebben. Dat zijn geen echte watervallen..
Ja, is een bekende in die streken. Dat is een groefkopadder.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bushmaster noemde Baru ze in het Engels.
Culebra gardena, grapjas..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Culebra = adder/gifslang
Je mag toch wel enig weerwoord/argumenten geven als je het ergens niet mee eens bent? Dit is een discussieforum nota ben..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:37 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook de suggesties en/of bevindingen die gedaan worden en waar je je niet in kan vinden gewoon links laten liggen. Zeker als men er maar over door blijft gaan. Dus de mensen die wel willen door discussiëren/redeneren over de schoenen die doen dat en de mensen die daar niet in geloven die slaan die reacties over. Dat doe ik zelf ook bij veel reacties die ik voorbij zie komen.
Of zeg ik nu iets raars? (algemene vraag, niet specifiek voor Whiskers)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |