abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143141201
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:31 schreef Rubella het volgende:

[..]

Slang is in het Spaans serpiente. Maar je bent warm, want colubridae is de familie van de gladde slangen in het Latijns.
Culebra = adder/gifslang

De culebra gardena is levensgevaarlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:33:56 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143141242
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:27 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ik ook niet. Anders zouden ze ook die locatie van de 90 foto's naar boven moeten kunnen halen lijkt me.
Ik denk dat de locatie gevonden is door de ouders (op hun "hike" met de gidsen etc, waar ze die reportage over gemaakt hebben bij EenVandaag) d.m.v. de foto uit de digitale camera.

Zeker weten doe ik dat uiteraard niet. Maar anders hadden ze de locatie van de andere (zwarte + schimmige) inderdaad ook moeten weten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143141274
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Over die schoen van Kris die volgens jullie de schoen van Kris niet is. De vader van Kris heeft vorige heeft in het een na laatste EenVandaag-interview (als motivatie voor het naar Panama gaan en de druk op het onderzoek houden) gezegd dat er niks te begraven wiel beharve een jeansshort, een (bekken)bot en een schoen.

Ook de afgelopen dagen (en ze zijn geïnterviewd) heb ik de ouders van Kris niet horen zeggen dat ze er aan wtwijfelen dat de schoen van Kris is. De ouders lijken er dus niet (nee, nog steeds niet) aan te twijfelen dat die schoen van Kris is.

Waarom mensen hier dan wel?
Omdat de mensen een andere schoen zien door vooral andere kleur op foto's:

Let eens op de verschillende kleuren haar van Kris.. van blond naar vuurtoren en terug..
Oftewel; lichtinval en filter doen veel met kleur.

Dan heb je het ook nog over droge schone schoenen, droge gedragen (vieze) schoenen en drijfnatte schoenen.
pi_143141279
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan heeft roepen naar elkaar ook weinig zin, net als vallen en bewusteloos raken.

Maar terug naar het begin:

- 14:00 - 1e quebrada - happy, alles ok
- 15:00 - nu zouden ze om moeten keren om terug te komen voor het donker
- 15:00-16:00 - eerste noodoproep
- 16:30 - tweede noodoproep

Wat is er gebeurd dat ze zijn gaan bellen?

- ongeluk (gevallen, gestruikeld, enkel verzwikt)
- beet (spin, slang, teek, aap, schorpioen)
- pad/weg kwijt
- elkaar kwijt
- de dorpsverkrachter tegengekomen

Andere mogelijkheden?
Uiteraard.

Dat een persoon tegenkomen een kleine kans is, wil tenslotte ook niet zeggen dat het helemaal niet kan.
pi_143141283
Hiking trails around Boquete

We review the hiking trail Sendero El Pianista, this is a must go for any hiker visiting Boquete.
Sendero El pianista

Sendero El pianista or in English “The Pianist Trail” is one of the least explored and visited places by tourist around Boquete, yet it can easily be reached by public transportation. Take a local minivan and ask the driver for Sendero El Pianista, he will call you when to get out. You arrive at some houses bordering an Alpine landscape with low elevation hills and farm animals grazing. The first hour the path is easy accessible even for children, fun walk children so far because of the river crossings by jumping stones.

After one hour of walking
After around one hour you arrive at the jungle where the trails takes up a higher difficulty level. Mud and wet stones make some places very slippery watch out for it. For about 30 minutes walking it is still safe to take your kids but after this we cannot recommend it. Crossing the river for the first time will take you on the trail up the mountain, which will take around one hour. This path is untouched and absolutely beautiful! The vegetation is growing denser and you can hear birds and insects making sounds. The higher you go the more clouds will pass like mist through the jungle, you will get wet but not soaked. Closer to the top the jungle transforms in the cloud forest. This forest is almost never free of clouds and the trees are totally covered with moss and vegetation. Words cannot describe how beautiful this is.

Top of the mountain
After two to three hours walking you will reach the top. Winds blow, clouds move along and the only thing you hear is vegetation moving in the wind. The locals tell us that if you are lucky you have a stunning view over the jungle valley but this happens only when you are lucky. We could only see clouds and jungle around us. If you follow the track it will take up to three or four days for reaching the next villages close to Bocas Del Torro. We turned back and followed the step like stones down which give the Sendero El Pianista its name.
Review of the hiking trail

Scales consist of points ranging from one to being easy or not cool to ten being awesome or very hard.

http://hike.equipment/hiking/boquete-panama/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143141355
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mag het een béétje waarschijnlijk en logisch blijven? Zolang de ouders van Kris niet piepen dat de gevonden schoen niet van Kris is, ga ik er gewoon vanuit dat die wel van Kris is.
Ik twijfel niet dat hij van Kris is maar wel of ze die ook aanhad tijdens de wandeling. In de eerste 48 duur na hun verdwijning hadden diverse mensen toegang tot hun kamer, zonder dat de vermissing officieel bekend was. Er zouden dus spullen meegenomen kunnen zijn denk ik dan.
pi_143141388
quote:
12s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Culebra = adder/gifslang

Hé, dat is nieuw voor mij. Ik had gedacht dat adder vibora was. Maar helaas moet ik nog wat uurtjes aan mijn cursus Latijns Amerikaans Spaans besteden.
pi_143141465
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mag het een béétje waarschijnlijk en logisch blijven? Zolang de ouders van Kris niet piepen dat de gevonden schoen niet van Kris is, ga ik er gewoon vanuit dat die wel van Kris is.
Je kan natuurlijk ook de suggesties en/of bevindingen die gedaan worden en waar je je niet in kan vinden gewoon links laten liggen. Zeker als men er maar over door blijft gaan. Dus de mensen die wel willen door discussiëren/redeneren over de schoenen die doen dat en de mensen die daar niet in geloven die slaan die reacties over. Dat doe ik zelf ook bij veel reacties die ik voorbij zie komen.

Of zeg ik nu iets raars? (algemene vraag, niet specifiek voor Whiskers)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:38:06 #284
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143141479
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:31 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen dat heel vaak de toeristen niet komen opdagen voor een trip. Dus waarom ben je als gids dan ongerust en ga je overleggen met autoriteiten. Als ik ongerust ben stop ik niet totdat deze verdwijnt!
Wat verdwijnt? En de auroriteiten willen inschakelen, en als ze niet gaan zoeken zélf willen gaan zoeken vind ik verre van verdacht gedrag.

Het valt me trouwens op hoe gretig men hier naar locals, inheemsen en gidsen en soms zelfs naar (één van) de meiden zelf wijst en ze verdacht vindt. Alsof er perse IEMAND de schuld moet hebben, alsof het niet gewoon een rottige samenloop van omstandigheden kan zijn geweest..
pi_143141488
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:35 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik twijfel niet dat hij van Kris is maar wel of ze die ook aanhad tijdens de wandeling. In de eerste 48 duur na hun verdwijning hadden diverse mensen toegang tot hun kamer, zonder dat de vermissing officieel bekend was. Er zouden dus spullen meegenomen kunnen zijn denk ik dan.
Huh? Die blauwe schoen bedoel je? Die was toch in de jungle gevonden?
pi_143141501
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:36 schreef Rubella het volgende:

[..]

Hé, dat is nieuw voor mij. Ik had gedacht dat adder vibora was. Maar helaas moet ik nog wat uurtjes aan mijn cursus Latijns Amerikaans Spaans besteden.
Ja, officieel klopt dat. Maar in het spraakgebruik is het anders.

Hier zegt men nauwelijks "hay una serpiente", maar spreekt men voornamelijk van culebra, ook als het biologisch gezien in een ander hokje hoort.

Zo ook met die Panamezen, er zullen ook niet alleen Culebrinidae (of hoe heten ze) voorkomen daar. Maakt niet uit; gifslang = culebra.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143141509
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:36 schreef Rubella het volgende:

[..]

Shit, ben ik erin getrapt?? Bij ons zijn tuinslangen niet zo gevaarlijk namelijk.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:38:34 #288
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143141510
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, klopt, dat behoort ook tot de mogelijkheden. Maar welk noodgeval er ook was - het was in elk geval niet een dodelijk en blijvend noodgeval. Anders zouden ze immers nooit in staat zijn geweest nog zoveel verder langs die rivier zijn gekomen.
Als ze die afstand zelf gelopen hadden, klopt dat. Maar ik kan me nog voorstellen dat ze met een slangebeet (of zwaar letsel) bij de rivier komen. Daar wellicht 'kamp' maken en willen wachten. Deels op hulp, deels op verbetering gezondheid ofzo. Beide duurt lang. Ze, of nog maar 1, trekken toch verder langs de rivier (of helemaal niet,). Die, of beide strompelend of in hun 'slaap' in de nacht, worden op een bepaald moment meegenomen door een flashflood. Alles belandt in de rivier (behalve misschien dat broekje van Kris) en ze verdrinken en ontbinden. Als het water zakt of rustiger wordt, spoelen op verschillende plekken verschillende delen aan.

Dan hebben ze dus de meeste tijd bij de rivier doorgebracht (wat logisch is, veiliger, overzichtelijk, ook vanuit de lucht) totdat de rivier eigenlijk de moordenaar wordt. Voor mij is nog steeeds het meest waarschijnlijke scenario...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143141542
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:06 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Het enige probleem met dat hele verkrachterscenario, is dat er totaal geen aanwijzing voor bestaat. Het is niet uit te sluiten, maar op dit moment ook helemaal niet aannemelijk. Ik snap ook niet dat je er zo aan vast blijft houden. Het is toch veel plausibeler dat een combinatie van ongeluk/verdwaling/verkeerde beslissingen die meiden fataal is geworden? Dat zijn nou juist dé factoren die 99 van de 100 keer een rol spelen bij dood in de jungle.

Daarom ben ik nou zo voorstander om het simpel te houden. Het meest waarschijnlijke is vaak het juiste, tenzij anders bewezen. Als je zo ver blijft zoeken, kom je nog uit op ontvoering door aliens. Ik weet, nogal gechargeerd gezegd, maar dat misdrijfgedoe werkt mijns inziens nogal vervuilend voor de theorievorming.
Ik kan anders dat broekje gewoon niet bij die oversteek plaatsen. Dus ik denk dat die op de één of andere manier door een derde daar is gekomen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:39:24 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143141550
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:31 schreef vencodark het volgende:

[..]

Al zou het niet haar schoen zijn, zou dat alles veranderen? Scenario's wijzigen?
Nee, wat mij betreft niet, aangezien haar heup/bekkenbot ook is gevonden.

Maar ik zou het wel erg raar vinden dat de ouders zo maar elke schoen als die van Kris zouden accepteren.
pi_143141553
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:38 schreef Rubella het volgende:

[..]

Shit, ben ik erin getrapt?? Bij ons zijn tuinslangen niet zo gevaarlijk namelijk.
Hehehehe, mooi, ja, je hapte goed.

Was een grap in Spanje op de excursies die ik begeleidde.

woensdag 6 augustus 2014 @ 21:39:53 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143141571
quote:

[..]

Culebra = adder/gifslang

Bushmaster noemde Baru ze in het Engels.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:40:10 #293
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143141590
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:31 schreef vencodark het volgende:

[..]

Al zou het niet haar schoen zijn, zou dat alles veranderen? Scenario's wijzigen?
Ja, want dan komt Alex Humphrey in beeld. Op dezelfde plek verdwenen, nooit teruggevonden.

De vraag is dan of die schoen er na 5 jaar nog zo goed uit kan zien. Dat durf ik niet te zeggen.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:41:21 #294
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143141625
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan heeft roepen naar elkaar ook weinig zin, net als vallen en bewusteloos raken.

Maar terug naar het begin:

- 14:00 - 1e quebrada - happy, alles ok
- 15:00 - nu zouden ze om moeten keren om terug te komen voor het donker
- 15:00-16:00 - eerste noodoproep
- 16:30 - tweede noodoproep

Wat is er gebeurd dat ze zijn gaan bellen?

- ongeluk (gevallen, gestruikeld, enkel verzwikt)
- beet (spin, slang, teek, aap, schorpioen)
- pad/weg kwijt
- elkaar kwijt
- de dorpsverkrachter tegengekomen

Andere mogelijkheden?
Ik geloof dat astma geen rol speelde, maar had 1 van de twee een medische aandoening? epilepsie oid, iets wat zorgt voor aanvallen. Dan zou dat een optie kunnen zijn, maar voorzover ik weet waren ze gezond...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:42:09 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143141659
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:35 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ze hadden (voor zover we weten) bijna geen spullen bij en zouden (voor zo ver we weten) alleen naar de Mirador en terug gaan, maar ze slepen dat wel een extra paar zware schoenen mee? Hmm..
pi_143141664
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk dat de locatie gevonden is door de ouders (op hun "hike" met de gidsen etc, waar ze die reportage over gemaakt hebben bij EenVandaag) d.m.v. de foto uit de digitale camera.

Zeker weten doe ik dat uiteraard niet. Maar anders hadden ze de locatie van de andere (zwarte + schimmige) inderdaad ook moeten weten.
Dat denken we inderdaad allemaal, of in ieder geval de meest.
Het komt alleen niet overeen met wat men zegt in de EenVandaag reportage.

Maar goed, ik ga ook uit van de eigen match van de bezochte locatie door de ouders/gidsen en de foto.
pi_143141683
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De toeristische watervallen (waar meer mensen heengaan als trip/hike) zijn daar niet.
Plus de "watervallen" waar ze het bij EenVandaag over hebben zijn dus bergbeekjes die even een klein stukje meer verval hebben. Dat zijn geen echte watervallen..
Ja. Dat weet ik. Ik vraag: "Wisten ze dat die dingen (hoe je ze ook wilt noemen maakt mij niet uit) er waren?" Ja of Nee?
Zo ja.. dan begrijpelijk dat ze doorliepen.
Zo nee, dan veel minder begrijpelijk en komt een derde/vierde eerder als mogelijkheid in beeld.
pi_143141716
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bushmaster noemde Baru ze in het Engels.
Ja, is een bekende in die streken. Dat is een groefkopadder.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:44:44 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143141764
quote:

[..]

Culebra = adder/gifslang

Culebra gardena, grapjas.. :D

Culebra:
Reptil sin extremidades, de cuerpo muy alargado y estrecho, con la cabeza aplastada, la boca grande y la piel escamosa; se aplica este nombre especialmente a los de tamaño pequeño o mediano; hay especies terrestres y especies acuáticas.

Ledematenloos reptiel, zeer lang en smal lichaam met een platte kop, grote mond en schilferige huid; De naam geldt in het bijzonder voor kleine en middelgrote omvang; Er terrestrische en aquatische soorten.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:46:11 #300
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143141824
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:37 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook de suggesties en/of bevindingen die gedaan worden en waar je je niet in kan vinden gewoon links laten liggen. Zeker als men er maar over door blijft gaan. Dus de mensen die wel willen door discussiëren/redeneren over de schoenen die doen dat en de mensen die daar niet in geloven die slaan die reacties over. Dat doe ik zelf ook bij veel reacties die ik voorbij zie komen.

Of zeg ik nu iets raars? (algemene vraag, niet specifiek voor Whiskers)
Je mag toch wel enig weerwoord/argumenten geven als je het ergens niet mee eens bent? Dit is een discussieforum nota ben..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')