abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143139328
quote:
19s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
De latinokant lijkt me in dit geval belangrijker dan de verkrachterkant.
Dit doe je aan de lopende band en riekt wel heel sterk naar racisme. De vorige keer dat ik je daar op wees kreeg je je eerste fittie tegen mij.
pi_143139355
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Over die schoen van Kris die volgens jullie de schoen van Kris niet is. De vader van Kris heeft vorige heeft in het een na laatste EenVandaag-interview (als motivatie voor het naar Panama gaan en de druk op het onderzoek houden) gezegd dat er niks te begraven wiel beharve een jeansshort, een (bekken)bot en een schoen.

Ook de afgelopen dagen (en ze zijn geïnterviewd) heb ik de ouders van Kris niet horen zeggen dat ze er aan wtwijfelen dat de schoen van Kris is. De ouders lijken er dus niet (nee, nog steeds niet) aan te twijfelen dat die schoen van Kris is.

Waarom mensen hier dan wel?
Omdat men het beter weet dan de ouders. :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:06:16 #228
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143139381
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als ze van het pad af gegrepen/getrokken zijn, kan het zijn dat ze niet wisten in welke richting de daders vertrokken. Als ze hen bij de Mirador hadden ontmoet dan dachten ze ws dat zij weer die kant op zouden gaan/terug. Dan is het in mijn ogen begrijpelijk dat zij hen niet achterna gingen lopen maar de andere kant op gingen.
Het enige probleem met dat hele verkrachterscenario, is dat er totaal geen aanwijzing voor bestaat. Het is niet uit te sluiten, maar op dit moment ook helemaal niet aannemelijk. Ik snap ook niet dat je er zo aan vast blijft houden. Het is toch veel plausibeler dat een combinatie van ongeluk/verdwaling/verkeerde beslissingen die meiden fataal is geworden? Dat zijn nou juist dé factoren die 99 van de 100 keer een rol spelen bij dood in de jungle.

Daarom ben ik nou zo voorstander om het simpel te houden. Het meest waarschijnlijke is vaak het juiste, tenzij anders bewezen. Als je zo ver blijft zoeken, kom je nog uit op ontvoering door aliens. Ik weet, nogal gechargeerd gezegd, maar dat misdrijfgedoe werkt mijns inziens nogal vervuilend voor de theorievorming.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:06:18 #229
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143139384
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:54 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

daar hemelen ze het NFI op :7 ,alsof ze in contact zijn met het NFI :Y
Als ik me goed herinner, zeiden ze zoiets als:

Van deze laatste foto, gemaakt met de digitale camera die door het NFI is onderzocht, heeft men de exacte locatie vast weten te stellen.

Ze zeiden dus niet expliciet dat het NFI die locatie heeft vastgesteld. Ik vermoed dat de locatie is vastgesteld met behulp van de afgedrukte foto en de gidsen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:06:18 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143139385
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:23 schreef StaceySinger het volgende:
het is opmerkelijk dat inwoners uit Boquete al aangaven dat er ten Noorden van het Pianista pad gezocht moest worden - zie hier

[ afbeelding ]

op 8 April hoort dan iemand een helikopter -maar... die vliegt naar het zuiden ?
April 8, 2014 at 8:06am

i can now see the helicopter, it is leaving this area heading south
Niks opmerkelijks aan. En Feliciano wou dat ook meteen al. Het is eerder opmerkelijk dat de autoriteiten het NIET wilden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:08:08 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143139520
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:36 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Van wat ik heb gezien had ik niet de indruk dat je die beekjes zo via het pad kon volgen. Ofwel, de beekjes niet evenredig aan het pad lopen maar je deze moet oversteken als je het pad volgt.
Die indruk had ik ook.
pi_143139532
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:01 schreef Reconquista. het volgende:
Dan blijven ze nog minimaal 8 dagen in leven gezien het aantal pogingen tot een noodoproep.
Dat is toch niet vreemd in dat scenario?
pi_143139595
quote:
Over die schoen van Kris die volgens jullie de schoen van Kris niet is. De vader van Kris heeft vorige heeft in het een na laatste EenVandaag-interview (als motivatie voor het naar Panama gaan en de druk op het onderzoek houden) gezegd dat er niks te begraven wiel beharve een jeansshort, een (bekken)bot en een schoen.

Ook de afgelopen dagen (en ze zijn geïnterviewd) heb ik de ouders van Kris niet horen zeggen dat ze er aan wtwijfelen dat de schoen van Kris is. De ouders lijken er dus niet (nee, nog steeds niet) aan te twijfelen dat die schoen van Kris is.

Voor de allerlaatste keer, het is wel haar schoen maar op de laatste foto had ze andere schoenen aan lijkt het mij.
pi_143139676
quote:

Flauw antwoord: de ouders twijfelen er ook niet aan dat ze hebben kunnen verdwalen

Normaal antwoord: omdat velen de overeenkomst tussen de gevonden schoenen niet zien met de schoenen die Kris op de laatste foto draagt. Dat roept vragen op bij sommige. Op zich niet gek toch?

Over het nut van deze discussie kunnen de meningen verschillen uiteraard.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:10:43 #235
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143139689
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die indruk had ik ook.
Eens, die indruk had ik ook, maar het zijn maar hele kleine beekjes, die misschien nog wel makkelijker te volgen zijn dan het pad. Misschien waren die na het oplopen van letsel makkelijker te volgen. Ik weet, niet heel logisch, maar das bergafwaarts gaan ook niet. Misschien dan toch de gedachte dat die beekjes ergens uit zouden komen... hmm ik weet niet, geen bevredigende theorie..
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:11:03 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143139713
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik zit te denken dat als dat scenario hout snijdt, ze hen al ontmoet hebben voor of op de Mirador en dat die mannen hen aanboden hen naar die watervallen te brengen. gewoon een leuke toevallige ontmoeting. Dat zou namelijk ook verklaren waarom ze doorgelopen zijn terwijl ze zelf anderen af hebben geraden zonder gids op pad te gaan (tot Mirador makkelijke trail).
Daarom vraag ik me ook af of de meiden ergens op het web over die watervallen hebben kunnen lezen. Zo niet dan lijkt het mij vreemder dat ze alleen zouden zijn doorgelopen.

Dan is alles happy-the-peppy tot de meiden (14:00) bedenken dat ze terug moeten om voor het donker in Boquet te kunnen zijn. Dan slaat de sfeer om. Dat zou ook verklaren waarom er dan ruim voor donker maar 2 tot 2,5 uur na de laatste foto pas alarm wordt geslagen (tijd onenigheid, tijd incident, tijd vertrek daders tot zeker buiten hoorafstand) . En waarom er geen foto is gemaakt bij de tweede waterval. Het zou de locatie van het broekje ook kunnen verklaren. Als de meiden daar geweest zijn lijkt mij dat het moment om om te keren en niet om verder te lopen.
De toeristische watervallen (waar meer mensen heengaan als trip/hike) zijn daar niet.
Plus de "watervallen" waar ze het bij EenVandaag over hebben zijn dus bergbeekjes die even een klein stukje meer verval hebben. Dat zijn geen echte watervallen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 06-08-2014 21:21:57 ]
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:11:55 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143139785
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Sommigen hier kijken echt teveel films.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:12:43 #238
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143139830
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Het feit dat ze een uur na het bereiken van de top, dus bij de afdaling al het noodnummer hebben geprobeerd te bellen duidt er volgens mij toch echt op dat ze toen een ongeluk hebben gehad .
Inderdaad. Een noodnummer bel je als je in nood bent. Maar nood kan verschillende vormen aannemen. In volgorde van afnemende waarschijnlijkheid, kan ik de volgende noodgevallen bedenken:

A. Niet meer terug kunnen:
- Van een steen afgegleden, enkel verstuikt, niet meer kunnen lopen.
- Idem, maar dan met gebroken been / enkel / voet.
- De weg terug niet meer kunnen vinden, zonder dat er sprake is van een ongeval.
- Van een ravijntje zijn afgevallen, weg terug niet meer kunnen vinden
- Elkaar kwijtgeraakt, weg terug niet meer willen / kunnen vinden

B. Niet meer terug durven:
- Een gevaarlijk dier zijn tegengekomen
- Een enge man op de weg terug
- Verkracht door een enge man
- Verkracht door een groep enge mannen
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:13:47 #239
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143139916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:06 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Het enige probleem met dat hele verkrachterscenario, is dat er totaal geen aanwijzing voor bestaat. Het is niet uit te sluiten, maar op dit moment ook helemaal niet aannemelijk. Ik snap ook niet dat je er zo aan vast blijft houden. Het is toch veel plausibeler dat een combinatie van ongeluk/verdwaling/verkeerde beslissingen die meiden fataal is geworden? Dat zijn nou juist dé factoren die 99 van de 100 keer een rol spelen bij dood in de jungle.

Daarom ben ik nou zo voorstander om het simpel te houden. Het meest waarschijnlijke is vaak het juiste, tenzij anders bewezen. Als je zo ver blijft zoeken, kom je nog uit op ontvoering door aliens. Ik weet, nogal gechargeerd gezegd, maar dat misdrijfgedoe werkt mijns inziens nogal vervuilend voor de theorievorming.
:Y
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143139970
Kan het zijn dat de alarmoproepen op 11 april gedaan zijn doordat iemand die de telefoon vond of in bezit had, dus niet Kris of Lisanne, de herhaaltoets heeft gebruikt? Om te zien wat het laatst gebelde nummer was?
pi_143140008
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:19 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Ja, en ik zit te denken aan die laatste 3 wat zichtbare foto's vanaf onderaf genomen, takken en rotswand.
Ik heb het idee nu weer dat ze ergens ''niet meer uitkonden''.
Misschien een schuilplek geweest.
Dus vastzaten.
En idd zo blijf je bezig.
Als water hun resten en spullen er uit kan spoelen, kunnen ze er zelf ook uitkomen lijkt mij.
pi_143140028
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als ik me goed herinner, zeiden ze zoiets als:

Van deze laatste foto, gemaakt met de digitale camera die door het NFI is onderzocht, heeft men de exacte locatie vast weten te stellen.

Ze zeiden dus niet expliciet dat het NFI die locatie heeft vastgesteld. Ik vermoed dat de locatie is vastgesteld met behulp van de afgedrukte foto en de gidsen.
Letterlijk zegt de voiceover dit "Uit de digitale camera, die is onderzocht door het NFI, kan de exacte locatie worden teruggevonden"
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:15:20 #243
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143140039
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:10 schreef UncleFunk het volgende:
Mijn punt is dat lokale gidsen het toch wel zouden weten of er zijpaden zijn op dat stuk, tijdelijk of altijd.
De vraag is: wat is een pad? Dieren maken ook "paden".
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:15:34 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143140061
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:09 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Voor de allerlaatste keer, het is wel haar schoen maar op de laatste foto had ze andere schoenen aan lijkt het mij.

En toen is dat ding zelf maar de jungle ingewandeld? Of een creepy dader is "even" naar het logeeradres van Kris en Lisanne gegaan en heeft daar de schoenen van Kris opgehaald, is het pokke-eind weer terug gewandeld en heeft die schoenen (of iig 1) in de jungle geelgd als dwaalspoor?

Ja, vast..
pi_143140063
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Over films gesproken. Ik ga nu deze kijken.

Miracles is a series of epic tales of survival. Each episode features a remarkable story of someone's fight against the elements, time and death. The environments are extreme, with 'mother nature' at her most unforgiving. The one thing that all the central characters have in common is that they should have died. Was it fitness, luck, co-incidence or a miracle that saved them? The series will investigate the physiology of the individuals involved, the mental strength of those survivors and the changes in their environment in a scientific analysis of the circumstances of their survival.
This episode tells the incredible survival story of Hayden Adcock, a backpacker traveling in Laos who becomes hopelessly lost in the jungle during a huge cyclone and the efforts of Australian embassy staff in Laos and local villagers to find him.

Was hier eerder gepost. Lijkt me toch interessant.

woensdag 6 augustus 2014 @ 21:17:34 #246
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143140208
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:11 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Ik blijf daar ook bij idd. Ik geloof niet dat ze dan al bellen omdat ze verdwaald zijn. Er was nog genoeg licht en ze hadden, naar ik aanneem, nog de tegenwoordigheid van geest om te weten waar ze ongeveer naartoe moesten (berg op) om richting Boquete te lopen. Mijn verwachting is dat je pas gaat bellen als de duisternis in gaat vallen en het besef komt dat je de nacht in een jungle moet doorbrengen.

Er moet iets gebeurd zijn waardoor ze niet terug die berg op konden. Dus denk ik aan letsel, of een slangebeet oid. Maar als je niet die bergop kan, waarom dan wel eraf gaan? Waarom niet wachten?

Aannemende dat ze bergaf strompelen om welke reden dan ook (misschien schuilplaats zoeken oid) komen ze bij een rivier uit. Wellicht één van de betere plekken in de jungle. Overzicht, veiligheid (relatief), rustpunt. Daar maken ze nieuwe plannen. Verder trekken, blijven wachten enz. Vraag is natuurlijk wat t letsel is en wie het heeft. Gevoelsmatig zeg ik Kris en dat ze hier haar broek uit trekt en misschien ook schoen(en). Wellicht blijven ze daar een tijdje. Overdag wat verkennen/zoeken en 's nachts bij de rivier blijven.

Hiervandaan wordt het lastig beredeneren. Hebben ze de rivier overgestoken omdat er geen hulp kwam? Moesten ze uberhaupt die rivier over om verder te komen (verder naar de jungle in, maargoed, een mens wil soms verder al is het verder de shit in)? Misschien dat zijriviertje, maar mijns inziens niet de hoofdrivier? Waarom hier niet de gewonde achterlaten en teruglopen naar Boquete? Qua afstand in afzienbare tijd te doen, of waren ze hier al helemaal verdwaald?

De eerste vraag blijft hoe dan ook waarom ze die berg verder afdalen. Vanaf daar gaat het van kwaad tot erger en is het vrij moeilijk om één foute beslissing weer goed te maken.
Ze hebben vermoedelijk wel enkele dagen gewacht, maar niemand kwam hen redden. Pas op 4 april kwam de "grote zoekactie" op gang. Ze hadden op dat moment dus al 3 nachten in de wildernis doorgebracht. Ik kan me goed voorstellen dat ze gedacht hebben: als we hier blijven gaan we sowieso dood, we moeten een uitweg zoeken.
pi_143140234
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:15 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Over films gesproken. Ik ga nu deze kijken.

Miracles is a series of epic tales of survival. Each episode features a remarkable story of someone's fight against the elements, time and death. The environments are extreme, with 'mother nature' at her most unforgiving. The one thing that all the central characters have in common is that they should have died. Was it fitness, luck, co-incidence or a miracle that saved them? The series will investigate the physiology of the individuals involved, the mental strength of those survivors and the changes in their environment in a scientific analysis of the circumstances of their survival.
This episode tells the incredible survival story of Hayden Adcock, a backpacker traveling in Laos who becomes hopelessly lost in the jungle during a huge cyclone and the efforts of Australian embassy staff in Laos and local villagers to find him.

Was hier eerder gepost. Lijkt me toch interessant.

al 10 keer
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143140284
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Inderdaad. Een noodnummer bel je als je in nood bent. Maar nood kan verschillende vormen aannemen. In volgorde van afnemende waarschijnlijkheid, kan ik de volgende noodgevallen bedenken:

A. Niet meer terug kunnen:
- Van een steen afgegleden, enkel verstuikt, niet meer kunnen lopen.
- Idem, maar dan met gebroken been / enkel / voet.
- De weg terug niet meer kunnen vinden, zonder dat er sprake is van een ongeval.
- Van een ravijntje zijn afgevallen, weg terug niet meer kunnen vinden
- Elkaar kwijtgeraakt, weg terug niet meer willen / kunnen vinden

B. Niet meer terug durven:
- Een gevaarlijk dier zijn tegengekomen
- Een enge man op de weg terug
- Verkracht door een enge man
- Verkracht door een groep enge mannen
Goede opsomming
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:19:21 #249
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143140324
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een verkrachting zie ik niet als een erotische ontmoeting. Zeker niet eentje waar je een condoom voor meeneemt als vrouw zijnde (die jij dacht te zien liggen bij de inhoud van de rugtas).
Dat is inderdaad een zeer eenzijdig erotische ontmoeting. Voor de verkrachter erotisch (althans dat veronderstel ik), voor het slachtoffer traumatisch.

Maar die condooms kunnen natuurlijk gewoon voor hun reguliere contacten geweest zijn - dat staat er los van.
pi_143140348
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als water hun resten en spullen er uit kan spoelen, kunnen ze er zelf ook uitkomen lijkt mij.
Dat hoeft niet, dat ligt aan de omgeving van ''het gat''.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')