abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:12:30 #76
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_143131224
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:03 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar wat ga je nu doen als ik jouw fiets jat?
Zorgen dat je gepakt wordt en me schadeloos stelt.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_143131301
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het blijft hilarisch dit. De definitie is blijkbaar heel duidelijk, behalve voor alle libertariërs die er niet exact jouw denkbeelden op nahouden.
Een democratie met een grondwet die een overheid bindt aan minarchistisch mandaat en alle grond bezit en deze verpacht aan haar bevolking om deze taken te kunnen uitvoeren, is dat een libertarisch systeem?
Zolang je niet gedwongen word deel te nemen zou je dat als een libertarisch correct systeem kunnen zien, het gaat libertariers met name om dat spelregels niet zomaar achteraf veranderd kunnen worden (tenzij je daar zelf voor gekozen hebt). Overigens zal het gros van de libertariers wel een voorstander zijn voor een zeer beperkte of zelfs helemaal geen overheid.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143131329
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:03 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar wat ga je nu doen als ik jouw fiets jat?
Dat hangt er vanaf welke regels zijn afgesproken bij de "oprichtingsakte".
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143131375
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zorgen dat je gepakt wordt en me schadeloos stelt.
Ik heb geen geld op zak. Wel op de bank, maar daar kan jij niet bij want dat staat op een andere naam.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:18:46 #80
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_143131427
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:34 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

In een gesloten economie maakt de hoogte van belasting minder uit dan in een globale economie waar de belastingboerderijen met elkaar moeten concurreren. Voor grootverdieners en bepaalde hoogopgeleiden maakt het niet zo heel veel uit. Voor generalisten en laagopgeleiden dan weer wel.
Heb je het hier nu over belastinginners die met elkaar concurreren? Hoezo moeten belastinginners met elkaar concurreren als zij allemaal dezelfde "klant" hebben? Jij staat immers voor dat er nog steeds een centrale overheid is die rechtspraak, politie en defensie collectief regelt. Waarom zou je dan meerdere belastinginners hebben?

Bovendien is er geen winst te behalen in het innen van belasting, tenzij je dus een gedeelte van de geïnde belasting in eigen zak steekt. Vreemde praktijken zijn dat, en in mijn mening is dat nog veel misdadiger dan wat de overheid nu met ons belastinggeld doet.

Maar je trekt mijn vraag in ieder geval weer mooi buiten de lijnen van het speelveld.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:55 schreef raptorix het volgende:
Het gaat er vooral omdat je met minder regels en minder overhead er allemaal op vooruit gaat.
Mooie stelling, die zou ik graag ten minste gedeeltelijk onderbouwd zien. Ik ben helemaal voor minder administratieve rompslomp, maar door zo kort door de bocht te stellen dat minder regels en minder overhead altijd beter zijn is nou niet een teken van een doordachte reactie.

Bovendien zie ik libertariërs vooral veel roepen dat zij zelf beter weten waar hun geld aan besteedt moet worden, maar zie ik ze niet tot nauwelijks noemen wat de grote voordelen van minder regels en minder overhead nou daadwerkelijk dan zijn. Laat me raden: lagere kosten? Alsof dat alles is...
pi_143131641
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:18 schreef Belabor het volgende:
Bovendien zie ik libertariërs vooral veel roepen dat zij zelf beter weten waar hun geld aan besteedt moet worden, maar zie ik ze niet tot nauwelijks noemen wat de grote voordelen van minder regels en minder overhead nou daadwerkelijk dan zijn. Laat me raden: lagere kosten? Alsof dat alles is...
Ik zal je wat dingen noemen, ontwikkelingshulp, zelfs mensen in Afrika geven aan dat dit niet bevoordelijk is voor de ontwikkeling, om nog een leuke te noemen, wij gaven miljoenen aan India en Pakistan, en goh kijk eens wat ze er mee doen? Jawel een heus kernprogramma.

Dan nog een hele zut ambtenaren die zich alleen maar bezig houden met zinloze controles op winkelsluitingstijden, roken in cafe's en nog veel meer handhaving.

Dan subsidie op kunst, godverdomme als je te slecht bent om je eigen kunst te verkopen, dan is er gewoon geen vraag, en moet je het gewoon hobbymatig beoefenen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143131731
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zal je wat dingen noemen, ontwikkelingshulp, zelfs mensen in Afrika geven aan dat dit niet bevoordelijk is voor de ontwikkeling, om nog een leuke te noemen, wij gaven miljoenen aan India en Pakistan, en goh kijk eens wat ze er mee doen? Jawel een heus kernprogramma.

Dan nog een hele zut ambtenaren die zich alleen maar bezig houden met zinloze controles op winkelsluitingstijden, roken in cafe's en nog veel meer handhaving.

Dan subsidie op kunst, godverdomme als je te slecht bent om je eigen kunst te verkopen, dan is er gewoon geen vraag, en moet je het gewoon hobbymatig beoefenen.
:')

Te veel domheid in één post
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_143131734
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 17:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een democratie met een grondwet die een overheid bindt aan minarchistisch mandaat en alle grond bezit en deze verpacht aan haar bevolking om deze taken te kunnen uitvoeren, is dat een libertarisch systeem?
Ja. Zie hier
pi_143131813
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Met als verschil dat je toch centraal geregistreerd blijft als een persoon. Er blijft een organisatie verantwoordelijk voor jouw identificatie en daar kun je niet omheen.

[..]

Die kun je toch prima leveren als je allerlei misdaden begaat onder andere reputaties van andere firma's?
Uiteindelijk is identificatie ook maar een systeem van doorverwijzen. Anders verzand je in een semantische discussie over wat nu precies een identiteit maakt :P. En er is niets wat die -in dit geval- meest originaire ID enige vorm van meerwaarde boven de anderen geeft.

Ik kan me voorstellen dat je, als je bedrijfsmatig ID's uitvaardigt en je dus bezig houdt met het verifiëren daarvan, je ook biometrische kenmerken gaat gebruiken ter verificatie van iemands identiteit.

En je kan natuurlijk wel "zomaar" van ID wisselen. Maar als bedrijf A een reputatie heeft op het gebied van identiteitsverificatie kan ik me voorstellen dat partijen een identificatie van dit bedrijf gaan vragen om jouw identiteit vast te stellen. Net zoals jij je prima Hans Kazan kan laten noemen in een Somalisch paspoort dat je voor een paar tientjes in een kroeg koopt, maar ik meer waarde hecht aan de Nederlandse paspoorten omdat deze een meer geloofwaardige reputatie hebben.

En als je dan eenmaal bij bedrijf A bent geregistreerd met je biomedische kenmerken, kun je niet "zomaar" en nieuw ID bij dit bedrijf verkrijgen.

Stel je voor dat je je voor eBay zou moeten registreren met biomedische gegevens. Dat zou vrijwel garanderen dat oplichters slecht één kans krijgen. De tweede keer blijken hun gegevens al in het systeem voor te komen, en zitten ze nog steeds opgescheept met hun "ID" met bijbehorende reputatie. Daar heb je geen staat voor nodig.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:35:53 #85
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_143131916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zal je wat dingen noemen, ontwikkelingshulp, zelfs mensen in Afrika geven aan dat dit niet bevoordelijk is voor de ontwikkeling, om nog een leuke te noemen, wij gaven miljoenen aan India en Pakistan, en goh kijk eens wat ze er mee doen? Jawel een heus kernprogramma.

Dan nog een hele zut ambtenaren die zich alleen maar bezig houden met zinloze controles op winkelsluitingstijden, roken in cafe's en nog veel meer handhaving.

Dan subsidie op kunst, godverdomme als je te slecht bent om je eigen kunst te verkopen, dan is er gewoon geen vraag, en moet je het gewoon hobbymatig beoefenen.
Dit zijn allemaal discutabele punten die jouw eigen mening zijn en bovendien slecht beargumenteerd zijn. Ik had een betere beargumentering verwacht die gebaseerd was op feiten, niet op loos geschreeuw.
pi_143132080
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:29 schreef Push. het volgende:

[..]

:')

Te veel domheid in één post
Goed onderbouwd!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143132150
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:35 schreef Belabor het volgende:

[..]

Dit zijn allemaal discutabele punten die jouw eigen mening zijn en bovendien slecht beargumenteerd zijn. Ik had een betere beargumentering verwacht die gebaseerd was op feiten, niet op loos geschreeuw.
Het sturen van ontwikkelingsgeld naar landen die er kernprogramma's op onder na houden? Als je dat discutabel noemt....

Bovendien verwacht je van mij dat ik nu de complete begroting ga doorspitten op detail niveau om te vertellen hoe het anders moet?

Maargoed, 1 links je zegt misschien genoeg waarom 80% van de ambtenaren weg kan: http://www.at5.nl/artikel(...)er-bij-zon-dan-regen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:46:59 #88
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_143132266
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het sturen van ontwikkelingsgeld naar landen die er kernprogramma's op onder na houden? Als je dat discutabel noemt....

Bovendien verwacht je van mij dat ik nu de complete begroting ga doorspitten op detail niveau om te vertellen hoe het anders moet?

Maargoed, 1 links je zegt misschien genoeg waarom 80% van de ambtenaren weg kan: http://www.at5.nl/artikel(...)er-bij-zon-dan-regen
Jij legt een kernprogramma en ontwikkelingshulp direct met elkaar in verband. Heb je enig, maar dan ook enig bewijs dat deze landen deze ontwikkelingshulp gebruiken om het kernprogramma te ondersteunen. Heb je daadwerkelijk ook enig idee hoe dit kernprogramma er uit ziet, of baseer je dat enkel op "intuitie" en roddels?

Nee, ik verwacht niet dat je de begroting doorspit. Ik verwacht helemaal niet veel van je na je reactie op mijn post, eigenlijk.

Tevens ga je nu weer één lullig voorbeeld gebruiken om alle ambtenaars af te schrijven. Heb je er bij nagedacht dat deze resultaten misschien wel eens uit secundaire gegevens van een groter onderzoek in de horeca kunnen komen, en dat het doel van dat onderzoek veel groter was dan alleen dit nieuwsbericht? Nee waarschijnlijk niet. Je denkt dat mensen echt zo dom zijn om alleen onderzoek te doen naar dit soort zaken, maar denkt niet verder dan je AT5-nieuwbericht-neus lang is. Maar dat verwacht ik ook niet.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:47:15 #89
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_143132277


[ Bericht 100% gewijzigd door Belabor op 06-08-2014 18:47:29 ]
pi_143132339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zolang je niet gedwongen word deel te nemen zou je dat als een libertarisch correct systeem kunnen zien, het gaat libertariers met name om dat spelregels niet zomaar achteraf veranderd kunnen worden (tenzij je daar zelf voor gekozen hebt). Overigens zal het gros van de libertariers wel een voorstander zijn voor een zeer beperkte of zelfs helemaal geen overheid.
Je wordt wel gedwongen deel te nemen, dus kennelijk geen libertarisch systeem. Sterker nog, de overheid confisqueert je grond. Echter dit is een systeem daar door een libertariër in dit topic US geschetst.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:53:18 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143132447
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:10 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het huidige id systeem is een staatsmonopolie. Ik wil vrij zijn op de markt een id te kopen.
Wat dus de mogelijkheid biedt om er meerdere ID's op na te houden
pi_143132466
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat dus de mogelijkheid biedt om er meerdere ID's op na te houden
Eentje om netjes je werkgever, je bank en de KLM tevreden te stellen. En een om af en toe een fiets te jatten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_143132474
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je wordt wel gedwongen deel te nemen, dus kennelijk geen libertarisch systeem. Sterker nog, de overheid confisqueert je grond. Echter dit is een systeem daar door een libertariër in dit topic US geschetst.
Dwang en libertarisme gaan absoluut niet met elkaar samen, die persoon heeft het dan volledig niet begrepen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:55:50 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_143132525
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:32 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Uiteindelijk is identificatie ook maar een systeem van doorverwijzen. Anders verzand je in een semantische discussie over wat nu precies een identiteit maakt :P. En er is niets wat die -in dit geval- meest originaire ID enige vorm van meerwaarde boven de anderen geeft.

Ik kan me voorstellen dat je, als je bedrijfsmatig ID's uitvaardigt en je dus bezig houdt met het verifiëren daarvan, je ook biometrische kenmerken gaat gebruiken ter verificatie van iemands identiteit.

En je kan natuurlijk wel "zomaar" van ID wisselen. Maar als bedrijf A een reputatie heeft op het gebied van identiteitsverificatie kan ik me voorstellen dat partijen een identificatie van dit bedrijf gaan vragen om jouw identiteit vast te stellen. Net zoals jij je prima Hans Kazan kan laten noemen in een Somalisch paspoort dat je voor een paar tientjes in een kroeg koopt, maar ik meer waarde hecht aan de Nederlandse paspoorten omdat deze een meer geloofwaardige reputatie hebben.

En als je dan eenmaal bij bedrijf A bent geregistreerd met je biomedische kenmerken, kun je niet "zomaar" en nieuw ID bij dit bedrijf verkrijgen.

Stel je voor dat je je voor eBay zou moeten registreren met biomedische gegevens. Dat zou vrijwel garanderen dat oplichters slecht één kans krijgen. De tweede keer blijken hun gegevens al in het systeem voor te komen, en zitten ze nog steeds opgescheept met hun "ID" met bijbehorende reputatie. Daar heb je geen staat voor nodig.
Het punt is dat je ook een ID kan kopen bij bedrijf B, of C, of D....

Bovendien kun je dat schone ID ook wegstoppen wanneer je dat wilt in een vrij systeem.
pi_143132619
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:46 schreef Belabor het volgende:

[..]

Jij legt een kernprogramma en ontwikkelingshulp direct met elkaar in verband. Heb je enig, maar dan ook enig bewijs dat deze landen deze ontwikkelingshulp gebruiken om het kernprogramma te ondersteunen. Heb je daadwerkelijk ook enig idee hoe dit kernprogramma er uit ziet, of baseer je dat enkel op "intuitie" en roddels?

Nee, ik verwacht niet dat je de begroting doorspit. Ik verwacht helemaal niet veel van je na je reactie op mijn post, eigenlijk.

Tevens ga je nu weer één lullig voorbeeld gebruiken om alle ambtenaars af te schrijven. Heb je er bij nagedacht dat deze resultaten misschien wel eens uit secundaire gegevens van een groter onderzoek in de horeca kunnen komen, en dat het doel van dat onderzoek veel groter was dan alleen dit nieuwsbericht? Nee waarschijnlijk niet. Je denkt dat mensen echt zo dom zijn om alleen onderzoek te doen naar dit soort zaken, maar denkt niet verder dan je AT5-nieuwbericht-neus lang is. Maar dat verwacht ik ook niet.
Hier bron: Tot in deze eeuw gaven we nog 15 miljoen aan Pakistan

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)p-aan-Pakistan.dhtml

In 1998, deed men al uitgebreid nucleaire tests: http://en.wikipedia.org/wiki/Chagai-I

Kortom, een land dat wel budget vrij maakt voor het ontwikkelen van nucleaire wapens, zou al helemaal geen hulp van Nederland kunnen krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143132694
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dwang en libertarisme gaan absoluut niet met elkaar samen, die persoon heeft het dan volledig niet begrepen.
In wezen hebben minarchisten het dan ook niet begrepen natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143132951
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

In wezen hebben minarchisten het dan ook niet begrepen natuurlijk.
Omdat het praktisch onmogelijk is om je eigen libertarische staat op te richten zullen veel libertariers gerust compromissen willen aannemen, bijvoorbeeld in de vorm van minarchisme, ik zou er bijvoorbeeld ook voor zijn. Je moet niet vergeten dat je ook in een nieuw te vormen staat ordehandhaving nodig hebt, in theorie is het geen verplichting, maar elke weldenkende libertarier zal snappen dat dit praktisch is. Of dit nu particulier is of niet maakt niet zo heel veel uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143133633
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 16:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het feit dat jij kennelijk geen hulp bied als je er niet toe gedwongen word geeft al aan wat een verschrikkelijke asociaal je bent.
En wederom op de man spelen in plaats van de inhoud. Waarom zijn zoveel van die zogenaamde libertariers zo ontzettend agressief en bang voor inhoudelijke discussie?
pi_143133749
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat het praktisch onmogelijk is om je eigen libertarische staat op te richten zullen veel libertariers gerust compromissen willen aannemen, bijvoorbeeld in de vorm van minarchisme, ik zou er bijvoorbeeld ook voor zijn. Je moet niet vergeten dat je ook in een nieuw te vormen staat ordehandhaving nodig hebt, in theorie is het geen verplichting, maar elke weldenkende libertarier zal snappen dat dit praktisch is. Of dit nu particulier is of niet maakt niet zo heel veel uit.
Maar daarmee zeg je dus dat mensen die daadwerkelijk minarchistisch zijn geen libertariërs zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143133950
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar daarmee zeg je dus dat mensen die daadwerkelijk minarchistisch zijn geen libertariërs zijn.
minarchisten zijn fundamentalistische liberalen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')