abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143119802
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:14 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Jij noemt ze fascistisch dus wat vind je fascistisch aan die groep?
Ze zijn anti-Arabisch (oh sweet irony) en de denkbeelden die binnen de JDL de ronde legitimeren geweld, zolang het maar tot bescherming van Joden leidt. Verschillende leden zijn veroordeeld voor moord en een afgeleide variant van de JDL is binnen o.a. Europa verboden.
pi_143119840
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:14 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Het is ook vreemd dat voor een 'Gazacaust' er al tijden meer Palestijnen bijkomen dan vermoord worden :') :')! Heeft Gaza niet een enorme bevolkingsgroei net zoals de Westelijke Jordaanoever?
Dat is niet vreemd, een toenemend geboortecijfer kan ook het gevolg zijn van de Gazacaust.
pi_143119854
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze zijn anti-Arabisch (oh sweet irony) en de denkbeelden die binnen de JDL de ronde legitimeren geweld, zolang het maar tot bescherming van Joden leidt. Verschillende leden zijn veroordeeld voor moord en een afgeleide variant van de JDL is binnen o.a. Europa verboden.
Volgens mij zijn ze helemaal niet anti-Arabisch, maar zelfs al zouden ze het zijn, is dat tegenwoordig een synoniem voor fascistisch? Je gebruikt een term waarvan je helemaal niet weet wat de betekenis is!
pi_143119886
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is niet vreemd, een toenemend geboortecijfer kan ook het gevolg zijn van de Gazacaust.
Een 'Gazacaust' in het hele Midden-Oosten dan want volgens mij is het geboortecijfer in dat soort landen sowieso behoorlijk groot?!
pi_143120017
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:24 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze helemaal niet anti-Arabisch, maar zelfs al zouden ze het zijn, is dat tegenwoordig een synoniem voor fascistisch? Je gebruikt een term waarvan je helemaal niet weet wat de betekenis is!
Ze zijn niet alleen anti-Arabisch, dat leg ik je net uit. Dat ze anti-Arabisch zijn is alleen erg ironisch te noemen.
pi_143120049
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ze zijn niet alleen anti-Arabisch, dat leg ik je net uit. Dat ze anti-Arabisch zijn is alleen erg ironisch te noemen.
Ze zijn niet anti-Arabisch, hoe dan ook, jij noemde ze fascistisch maar kan het niet beargumenteren, of je weet gewoon niet wat fascistisch is, dat kan ook.
pi_143120079
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:25 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Een 'Gazacaust' in het hele Midden-Oosten dan want volgens mij is het geboortecijfer in dat soort landen sowieso behoorlijk groot?!
Nee, het geboortecijfer daarbij betrekken is onzinnig.
pi_143120085
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, het geboortecijfer daarbij betrekken is onzinnig.
Het sterftecijfer ligt in die andere landen zelfs hoger :') :').
pi_143120218
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:30 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Ze zijn niet anti-Arabisch, hoe dan ook, jij noemde ze fascistisch maar kan het niet beargumenteren, of je weet gewoon niet wat fascistisch is, dat kan ook.
Ik acht Wikipedia wel wat betrouwbaarder dan iemand die er belang bij heeft te zeggen dat het niet fascistisch is. Overigens heb ik dat wel degelijk beargumenteerd: ze achten geweld gerechtvaardigd zolang het maar Joden beschermt. En diverse leden zijn opgepakt voor moord en terrorisme jegens Arabische figuren.
pi_143120285
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik acht Wikipedia wel wat betrouwbaarder dan iemand die er belang bij heeft te zeggen dat het niet fascistisch is. Overigens heb ik dat wel degelijk beargumenteerd: ze achten geweld gerechtvaardigd zolang het maar Joden beschermt. En diverse leden zijn opgepakt voor moord en terrorisme jegens Arabische figuren.
Ook op wikipedia staat niet dat ze fascistisch zijn.
pi_143120401
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:39 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Ook op wikipedia staat niet dat ze fascistisch zijn.
Prima, dan verschillen we daarover van mening. Neemt niet weg dat jij het grappig vindt dat een radicale en extremistische beweging die geweld propageert meer sympathie krijgt onder de bevolking. :r
pi_143120417
..

[ Bericht 100% gewijzigd door Mylene op 06-08-2014 16:57:35 ]
pi_143120472
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
..
Of Stormfront ofzo.
pi_143120794
quote:
9s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of Stormfront ofzo.
Gahahaha.. gaat lekker zo :p
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:19:36 #65
66825 Reya
Fier Wallon
pi_143121463
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:13 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Overigens stuurde Guido Joris nog wat meer dan in De Morgen werd geplaatst:

[..]

Meer informatie: http://www.demorgen.be/dm(...)ers-hierbuiten.dhtml

Die viroloog heeft heel dubieuze termen en opmerkingen geplaatst, hij betreft zelf de geschiedenis erbij en feitelijk dus de voorouders van heel veel Joden, en gaat vervolgens zeggen dat zijn voorouders er niet bij mogen worden betrokken? Vreemd!
De term 'gazacaust' is inderdaad op zijn minst dubieus, als deze niet verwerpelijk is. Het argument aangaande het 'historisch krediet' is daarentegen wel degelijk gebaseerd op het historische feit dat Israël een status sui generis in de internationale betrekkingen kent, gebaseerd op het betreurenswaardige gegeven dat mensen met een joodse achtergrond in Europa veelal geen duurzaam veilige plaats kenden. Het lijkt er eerder op dat Van Ranst dit argument wil verwerpen, terwijl Joris het juist weer terug op tafel brengt. Ik ben het niet eens met Van Ranst, maar ik acht de reactie van Joris hoogst onverstandig.
pi_143121792
Private jets, restaurants, luxury hotels: the good life of senior Hamas officials http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4548202,00.html
pi_143121930
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Prima, dan verschillen we daarover van mening. Neemt niet weg dat jij het grappig vindt dat een radicale en extremistische beweging die geweld propageert meer sympathie krijgt onder de bevolking. :r
Ik vind het zelfs mooi.
pi_143121968
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, jou niet persoonlijk. Ik meen me te herinneren dat we het niet altijd eens zijn, maar dat er wel te praten valt met jou.
Thanks, al weet ik nog niet waar ik jou moet plaatsen :)
Ik meen mij te herinneren dat ik vond dat je een te rooskleurige bril op had :)
quote:
Ik weet niet of jij Kris Kristofferson kent? Die heeft een liedje, dat mij zeer aanspreekt.

Die dames gisteren bij KB didn't want to know. Die jongens van vanavond don't believe that no one want toe know.
Ik ken Kris alleen van de nummers die Elvis, Janis & Johnny van hem zongen. (Help me make it through the night, Why me lord (Elvis & Johnny), for the good times, me and bobby McGee)

Ik heb eigenlijk nooit naar Kris zelf geluisterd. Door jouw link heb ik wat andere nummers opgezet waaronder
en nog wat duets met Johnny en Rita.

Maar jouw link is zeker een zeer goed nummer. Als antwoord op het nummer, twijfel ik nu of het zin heeft, terwijl ik vroeger kennelijk hetzelfde deed als in dat nummer. Mijn nickname heb ik dan ook niet voor niets... Toch doe ik het datgene in het nummer nog steeds zo nu en dan, alleen dan een beetje verbitterd. Want tsja, zoals eerder gezegd lijkt het soms zo kansloos als je het objectief bekijkt. Je zag het zelf al bij KB. Maarja ook dar zing Kris minimaal 1 zinnetje over.
pi_143121978
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:19 schreef Reya het volgende:

[..]

De term 'gazacaust' is inderdaad op zijn minst dubieus, als deze niet verwerpelijk is. Het argument aangaande het 'historisch krediet' is daarentegen wel degelijk gebaseerd op het historische feit dat Israël een status sui generis in de internationale betrekkingen kent, gebaseerd op het betreurenswaardige gegeven dat mensen met een joodse achtergrond in Europa veelal geen duurzaam veilige plaats kenden. Het lijkt er eerder op dat Van Ranst dit argument wil verwerpen, terwijl Joris het juist weer terug op tafel brengt. Ik ben het niet eens met Van Ranst, maar ik acht de reactie van Joris hoogst onverstandig.
Dat is geen feit, dat is een mening, Van Ranst is juist degene die telkens verwijst naar het verleden, die telkens verwijzingen maakt naar WOII, en daardoor toch Joodse voorouders (en zelfs nog Joden die het direct hebben meegemaakt) van veel mensen (overigens is die Joris een katholiek naar het schijnt) betrekt in zijn relaas, als hij dat niet begrijpt, of wilt begrijpen, dan ligt het probleem toch echt bij hem in mijn ogen.
pi_143122030
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:41 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Gebaseerd op gegevens van officiële Palestijnse bronnen...
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:49 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Ik zal het nog eens zeggen. Bronnen:
- Officiële Palestijnse bronnen
Kun jij jouw Palestijnse bronnen dan ook met de rest van de wereld delen?
pi_143122040
Ook grappig om te lezen dat mensen in Gaza bijna geen schuilkelders hebben, of mogen aanleggen, omdat ze anders de tunnelnetwerken van Hamas onder de stad (waar Hamas zich verschuilt) in de weg zitten :') :').
pi_143122061
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:30 schreef oksel12 het volgende:
Private jets, restaurants, luxury hotels: the good life of senior Hamas officials http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4548202,00.html
Niet de eerste keer dat je hier naar refereert. Hoezo vind jij dat nieuws? Waarom is het hier wel opmerkelijk en andere landen niet?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:43:53 #75
66825 Reya
Fier Wallon
pi_143122174
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:37 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Dat is geen feit, dat is een mening, Van Ranst is juist degene die telkens verwijst naar het verleden, die telkens verwijzingen maakt naar WOII, en daardoor toch Joodse voorouders (en zelfs nog Joden die het direct hebben meegemaakt) van veel mensen (overigens is die Joris een katholiek naar het schijnt) betrekt in zijn relaas, als hij dat niet begrijpt, of wilt begrijpen, dan ligt het probleem toch echt bij hem in mijn ogen.
Het lijkt me geen mening dat Israël een sui generis status heeft in de internationale betrekkingen; dat is verder ook geen waarde-oordeel. Het lijkt me ook evident dat de grondslag voor deze status aan erosie onderhevig is, en hoe dan ook steeds meer de inzet van politieke strijd wordt. Van Ranst refereert hieraan, maar dat ondersteunt juist zijn punt: hij wenst dat Israël in diplomatieke zin 'genormaliseerd' wordt. Joris, door hieraan te refereren in een wel erg persoonlijke stijl, gaat in feite mee in de redeneerstijl van Van Ranst, en doet hiermee indirect zijn eigen argument weinig goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')