Ah topquote:Op maandag 4 augustus 2014 21:56 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik draai nu een weekje Yosemite op mijn mid 2009 MBP (2,66 GHz, wel 8 GB RAM en een SSD), draait prima.
Ervaring leert dat de ondersteunde computers alleen maar sneller worden van de nieuwste versie van OSX (verse installatie, dat wel).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:06 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ah topIk heb wel maar 4 GB en geen SSD, maar ik neem toch aan dat Yosemite niet trager is dan Mavericks?
Ik ga hem op een partitie installerenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ervaring leert dat de ondersteunde computers alleen maar sneller worden van de nieuwste versie van OSX (verse installatie, dat wel).
Sowieso raad ik altijd aan om een versie installatie te doen, ivm achtergebleven rotzooi wat niet in een TM backup wordt meegenomen. Daar zitten (voor zover ik weet) namelijk enkel bestanden en instellingen in.
Ik heb net de download aangezet... Ga nog nadenken of ik hem in ga zetten, of niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:32 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ik ga hem op een partitie installerenMaar ik was inderdaad van plan om een verse installatie te doen als de echte versie er is
Ik heb hem nog niet! Mijn backup wilde maar niet gaan werken dus nu maar even via zippen een online backup gemaakt van de belangrijkste dingen. Dus hopelijk kan ik over 10 minuten een partitie gaan maken en Yosemite erop gaan zetten, maar ik laat weten hoe het gaat!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik heb net de download aangezet... Ga nog nadenken of ik hem in ga zetten, of niet.
Hoe is de stabiliteit tot nu toe?
Tering zeg. Shazam heeft het nummer al herkend in de intro. Ik speelde Lorde - Tennis Court (Flume Remix) en na 5 seconden werd het nummer al herkend. Werkt echt zeer goed.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:47 schreef Klonk het volgende:
De nieuwe Shazam app voor mac's is geniaal
jeps, en keimakkelijk, heb het zo vaak dat ik een muziekje in reclame hoor en me afvraag wat dat is en hoppa shazam luistert mee en kan het me vertellenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:54 schreef Dimens het volgende:
[..]
Tering zeg. Shazam heeft het nummer al herkend in de intro. Ik speelde Lorde - Tennis Court (Flume Remix) en na 5 seconden werd het nummer al herkend. Werkt echt zeer goed.
Ik had het al op mijn iPhone maar daar duurt het langer om het op te starten en te luisteren en als er dan geluisterd wordt door Shazam, dan duurt het naar mijn idee ook langer. Nu is het nog net niet instant.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:01 schreef Klonk het volgende:
[..]
jeps, en keimakkelijk, heb het zo vaak dat ik een muziekje in reclame hoor en me afvraag wat dat is en hoppa shazam luistert mee en kan het me vertellen
Op een telefoon moet je het bewust aanzetten, eerst telefoon pakken, code intikken, app openen, op luisteren klikken, en op de mac draait ie constant op de achtergrondquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:05 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik had het al op mijn iPhone maar daar duurt het langer om het op te starten en te luisteren en als er dan geluisterd wordt door Shazam, dan duurt het naar mijn idee ook langer. Nu is het nog net niet instant.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:00 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ik heb hem nog niet! Mijn backup wilde maar niet gaan werken dus nu maar even via zippen een online backup gemaakt van de belangrijkste dingen. Dus hopelijk kan ik over 10 minuten een partitie gaan maken en Yosemite erop gaan zetten, maar ik laat weten hoe het gaat!
Edit 17:03
Gaat al lekkerPartitie maken duurt eeuwig en blijkbaar was ik te snel en had hij nog niet begrepen dat ik 25 GB wilde en niet 95 GB, dus nu weer een paar uur wachten en dan de partitie weer verwijderen of wijzigen en dan weer een eeuwigheid wachten. Yosemite gaat m met dit tempo pas morgen worden.
Edit 17:21
Yosemite is gedownload en klaar, partitie nog niet eens op de helft![]()
Eindelijk grotere iPhonequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
iPhone event 9 september.
Althans volgens de geruchten.
je kunt het gewoon uitzettenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:45 schreef n8n het volgende:
Ben niet zo illuminatie maar wat ik begreep is shazam continue aan het meeluisteren. Niemand met argusoren?
Nou, contact opgenomen met Apple. Maar ik heb geen ondersteuning meer dus telefonisch en via de chat kunnen ze me niet helpen. Ik kreeg wel de tip om naar de caches te kijken, dus dat ga ik nu maar doen. En anders zit er niks anders op dan een clean install of naar een genius bar toegaan. Wordt vervolgd...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:57 schreef JoelBaka het volgende:
[..]![]()
Gefaalde partitie kunnen onderbreken, alles leuk en aardig. Macbookje herstart. En toen dit:
[ afbeelding ]
Overig was toch echt geen 127 GB, eerder 30... Nu kan ik dus geen goede partitie meer maken en heb ik nog maar 10 GB over wat toch echt te weinig isWat nu?
(Ik heb al schijfhulp EHBO gedaan, dat zit allemaal goed en de partities zijn volgens schijfhulp helemaal prima.)
(En ik heb ook al met een programma gekeken wat hoeveel ruimte inneemt en daar geen gekke 100 gb bestanden, daar registreert hij de overige niet. )
Ze kunnen je wel helpen, alleen zijn er dan kosten aan verbonden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:13 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Nou, contact opgenomen met Apple. Maar ik heb geen ondersteuning meer dus telefonisch en via de chat kunnen ze me niet helpen. Ik kreeg wel de tip om naar de caches te kijken, dus dat ga ik nu maar doen. En anders zit er niks anders op dan een clean install of naar een genius bar toegaan. Wordt vervolgd...
Als mensen nog goede sites hebben met hoe je een goede clean install doet dan graag, er is zoveel informatie dat het lastig is om te zien wat het beste is.
Klopt, had ik er eigenlijk even bij moeten zettenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ze kunnen je wel helpen, alleen zijn er dan kosten aan verbonden.
OS X Mavericks: OS X wissen en opnieuw installeren
dat incident blijft 30 dagen geldig en men zal doorgaan tot er een oplossing is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:18 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Klopt, had ik er eigenlijk even bij moeten zettenMaar ¤49,- voor een chat gesprekje waarbij ik geen garantie heb dat ze het kunnen fiksen vind ik een beetje overdreven.
En heel erg bedankt voor de link(Stom dat ik die zelf niet kon vinden!)
Oh, dat is tenminste iets. Ik houd het in gedachten, momenteel kan ik geen ¤49,- missen maar mocht het in september nog niet opgelost zijn dan is het nog wel de moeite waard.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat incident blijft 30 dagen geldig en men zal doorgaan tot er een oplossing is.
Zou jij een foto van het appeltje aan de buitenkant kunnen maken? Ik heb last van een ingezakt appeltje, ben benieuwd of dat bij jou ook het probleem isquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:11 schreef zoodan het volgende:
Het Apple logo van mijn macbook pro is te zien in mijn scherm.. Ik ben hiervoor naar iCentre gegaan maar hier rekenen ze 80 euro onderzoekskosten als het niet onder garantie blijkt te vallen. [ afbeelding ]
Half september bezit ik de macbook 2 jaar dus ik moet niet te lang meer wachten, denken jullie dat vanaf maandag de nieuwe Apple store in Den Haag enigzins rustig zodat ik de genius bar kan bereiken?
waar heb je hem gekocht?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:11 schreef zoodan het volgende:
Het Apple logo van mijn macbook pro is te zien in mijn scherm.. Ik ben hiervoor naar iCentre gegaan maar hier rekenen ze 80 euro onderzoekskosten als het niet onder garantie blijkt te vallen. [ afbeelding ]
Half september bezit ik de macbook 2 jaar dus ik moet niet te lang meer wachten, denken jullie dat vanaf maandag de nieuwe Apple store in Den Haag enigzins rustig zodat ik de genius bar kan bereiken?
Dat is niet waar.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:41 schreef zoodan het volgende:
Op elektronica heb ik in principe recht op 2 jaar garantie, dat staat los van de 1 jaar garantie die apple zelf noemt. Dit konden ze bij de iCentre bevestigen.
Ik heb geen last van een ingevallen appeltje en ik heb dit probleem een aantal maanden
Ik zeg precies hetzelfde op een andere manier...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Je hebt 1 jaar via Apple daarna is het via het consumentenrecht
Hierbij heb ik geen bootable USB met Mavericks nodig toch?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:14 schreef Ynske het volgende:
OS X Mavericks: OS X wissen en opnieuw installeren
Nee, via de Recoveryquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:58 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Hierbij heb ik geen bootable USB met Mavericks nodig toch?
nee. opnieuw opstarten met alt ingedrukt, recover partitie selecteren, schijf wissen, OS X installeren. Vergeet niet eerst te backuppen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:58 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Hierbij heb ik geen bootable USB met Mavericks nodig toch?
quote:
Topquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:01 schreef n8n het volgende:
[..]
nee. opnieuw opstarten met alt ingedrukt, recover partitie selecteren, schijf wissen, OS X installeren. Vergeet niet eerst te backuppen.
Dat is niet waar.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Je hebt 1 jaar via Apple daarna is het via het consumentenrecht
Dat klopt, en dat is het consumentenrecht wat je via het punt van aankoop kunt claimen en niet via de fabrikantquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Je hebt recht op garantie gedurende de verwachte levensduur van het product.
Heb de laptop via apple.nl gekochtquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:23 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat is het consumentenrecht wat je via het punt van aankoop kunt claimen en niet via de fabrikant
[quote]
dan kun je consumentenrecht claimen via AppleCarequote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:23 schreef zoodan het volgende:
[..]
Heb de laptop via apple.nl gekocht
Backup onderbrokenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:02 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
[..]
TopMijn Backup werkt eindelijk, dus nog een klein uurtje wachten en ik kan beginnen ^^
Ik heb het er nu eindelijk opstaan en het werkt hier heerlijkquote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:20 schreef RvLaak het volgende:
Gisteren een minuut of 10 gespeeld met Yosemite, maar het kon me (nog) niet bekoren. Vond het te lelijk en Mail weigerde om m'n Exchange account mails te downloaden.
Besloten om toch maar te wachten op de release. Kijken of het dan beter is.
Ben nu alleen benieuwd of ik straffeloos de Yosemite partitie kan verwijderen, zonder dat het mijn boot menu (ALT-knop versie) verneukt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als het goed is kan je de partitie gewoon verwijderen, maar ik weet het niet helemaal zeker![]()
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:50 schreef HeatWave het volgende:
Oh ja, zal ook eens een testmacje uit de kast trekken, helemaal niet meer aan toegekomen.
Net een totaal gepimpte Mac Pro binnen hier. 7 ruggen aan computer
.
Was hij maar voor mijquote:
Jammer... Maar is het echt zo'n prullenbak, zoals vele boze tongen beweren?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Was hij maar voor mij.
Nieuwe Mac voor onze video-editter, ik heb hem alleen besteld.
Ik vind het echt een heel mooi ding, het is gewoon een cylinder idd, maar wel stijlvol, en heel erg klein vind ik.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:53 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jammer... Maar is het echt zo'n prullenbak, zoals vele boze tongen beweren?
Later als ik groot ben (quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind het echt een heel mooi ding, het is gewoon een cylinder idd, maar wel stijlvol, en heel erg klein vind ik.
Ik had een bug waarbij Safari opeens geen verbinding met internet kon maken (laadbalk bleef stilstaan) en alleen Safari afsluiten, WiFi uit en aan zetten en Safari weer opstarten hielp. Na het verwijderen van een Bluetooth preference file heb ik die bug niet meer gemerkt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:46 schreef ook_gek het volgende:
1
Safari heeft pas heel laat door dat er een internet verbinding is. Pas na 3 min kan in internetten. Terwijl de apple store gewoon direct werkt en daar kan ik wel apps dowoaden,
Dan heb je echt geen leven hequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:19 schreef Pino112 het volgende:
De eerste wachtenden staan er al in Den Haag
http://www.onemorething.n(...)pple-store-den-haag/quote:De opening vindt zaterdag 9 augustus om 10:00 uur plaats, voor de eerste duizend bezoekers zijn er gratis unieke t-shirts. De Passage gaat al om 07:00 uur open, er staat dan waarschijnlijk een lange rij. Op vrijdagavond worden de eerste fans voor de passage verwacht. Binnen wachten is er niet bij, het winkelcentrum zal voorafgaand aan de opening op vrijdagavond om 23.00 uur sluiten. Enthousiastelingen die dan al voor Apple Store wachten dienen buiten de passage een rij te vormen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:41 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Kansloos.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Plaatsvervangende schaamte.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 10:04 schreef Pino112 het volgende:
Den Haag is los: http://moby.to/ri56o8
Ziet er wel weer netjes uit dat pandquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 10:04 schreef Pino112 het volgende:
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 10:04 schreef Pino112 het volgende:
quote:
Ik heb hetzelfde gehad met een chinese MDP naar DVI adapter. Gewoon ook weer een goedkope van 4 euro voor terug gekocht die inmiddels alweer 2/3 jaar foutloos werkt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:09 schreef J.Appleseed het volgende:
Mijn 'probleem' met mijn beeldscherm bleek een defecte MiniDisplayPort naar HDMI-adapter te zijn.
Dan maar weer een (goedkope) besteld, ga écht niet 40 euro uitgeven voor een adapter
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 12:46 schreef Luigi het volgende:
Ach, die mensen doen weinig kwaad, toch?
Ze hadden ook anoniem kunnen zitten zeiken op mensen die iets ondernemen ipv lam achter hun pc te hangen.
Oh, wacht...
Dan doen we een meet. 😎quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:19 schreef o.us2.0 het volgende:
Als de volgende Apple Store in Rotterdam komt, en het komt niet in Alexandrium, Zuidplein () of een of ander afgesloten ruimte terecht, dan zit ik helemaal vooraan met mijn tentje met drie noodaccu's voor mijn iPhone en iPad.
#AppleStoreRotterdam #OudePostkantoor #Coolsingel #ARS #shoutoutforASPostkantoor #swag #nerdje
Zien we bij de volgende opening Fok! petjes?quote:
Ja foto's en gegevensquote:Op zondag 10 augustus 2014 14:35 schreef n8n het volgende:
Back-up van wat? Welke gegevens? Zou het ook ff in het/een android/Samsung telefoon topic vragen.
quote:Got this answer from Dropbox:
did some additional research in your problem and this is most likely because of how Timemachine watches something called FSEvents. Dropbox had to implement its own File Event watch methodology since the updates sometimes fail to be reported correctly to third party applications. With that said, it is possible that since we use different file events schemes time machine is not picking up Dropbox initiated changes. Unfortunately there is no way to completely fix this unless FSEvents allows third party applications to interact and read without delays so Dropbox can get information reliably from there.
Nee, anders was dat idd een oplossingquote:Op zondag 10 augustus 2014 14:45 schreef Ynske het volgende:
Zie je de telefoon bij devices? Dan handmatig overzetten?
welke melding krijg je ala je m wilt openen?quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:58 schreef Probability het volgende:
[..]
Nee, anders was dat idd een oplossing
Of zie hem wel maar kan hem niet openen
iPhoto kost 14 euro? Dacht dat het er standaard bij zat...
Vriend van mij met een 5s kon iPhoto zo gratis binnenhengelen, ik met mijn iPhone 5 niet. Was iets van 4 euro nog watte, geen 14 destijds.quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:58 schreef Probability het volgende:
[..]
Iets van dat het apparaat niet herkend wordt? En syncen lukt ook nietquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
welke melding krijg je ala je m wilt openen?
Ligt aan aankoop datum met t up to date program
iPhone voor op de MacBook bedoel ik, ze heeft geen iPhonequote:Op zondag 10 augustus 2014 15:02 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Vriend van mij met een 5s kon iPhoto zo gratis binnenhengelen, ik met mijn iPhone 5 niet. Was iets van 4 euro nog watte, geen 14 destijds.
je hebt geen iPhoto nodig, kan ook met image capture (heet het dacht ik). Zit er standaard op.quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:58 schreef Probability het volgende:
[..]
'Kan geen verbinding maken met het apparaatquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:03 schreef Probability het volgende:
[..]
Iets van dat het apparaat niet herkend wordt? En syncen lukt ook niet
Daarom heb ik een iPhone.
Fotolader herkent de telefoon niet..quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:05 schreef n8n het volgende:
[..]
je hebt geen iPhoto nodig, kan ook met image capture (heet het dacht ik). Zit er standaard op.
Gewoon kopen nu, het zal ongetwijfeld tegen die tijd iets sneller zijn maar als je hem nu nodig hebt waarom wachten he.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:11 schreef InTrePidIvity het volgende:
Beetje koffiedik kijken, maar hoe groot zal het verschil zijn tussen de huidige generatie MBPR en de nieuwe lijn die in 2015 verwacht wordt?
Zit het verschil alleen in de processor en, zo ja, hoe merkbaar zal dat verschil zijn? Is er al iets bekend van benchmarks?
Ik heb eigenlijk een nieuwe laptop nodig en wil de overstap naar Apple maken, maar twijfel nog over het aankoopmoment. Hoe groot was het verschil tussen de huidige lijn en die daarvoor?
Heeft Samsnung daar niet die "Kies" software ofzo voor? http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:09 schreef Probability het volgende:
[..]
Fotolader herkent de telefoon niet..
10.9.4 is de Mac os x versie misschien ligt het daar aan?
De minder legale, maar wel werkbare, manier om aan iPhoto te komen is om deze via een torrent te downloaden en vervolgens te proberen te updaten. De AppStore heeft bij mij toen het programma aan de lijst toegevoegdquote:Op zondag 10 augustus 2014 14:43 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja foto's en gegevens
Die kon ik niet vinden mobiel
Heb helium nu en easy back up maar die werken blijkbaar niet met Mac/komt niet op je computer te staan
Ik heb vorig jaar de accu van mijn Macbook 13" late 2009 vervangen, ik heb een replacement accu gekocht bij Q24u (Klik). Geen originele maar ook niet echt nepper de nep. (Hij zag er letterlijk bijna exact hetzelfde uit als die van mij, incl stikkers.) En koste maar ¤60,-quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:57 schreef Sala-adin het volgende:
Accu van mijn MBP 13'' uit 2010 moet vervangen worden, bij Apple kost dat 129 euro. Wie heeft ervaring met het zelf inbouwen van zo een accu en waar je dus een originele accu kan kopen voor minder geld
Ah nice aan zulke posts heb je ik wat bedankt!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:36 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar de accu van mijn Macbook 13" late 2009 vervangen, ik heb een replacement accu gekocht bij Q24u (Klik). Geen originele maar ook niet echt nepper de nep. (Hij zag er letterlijk bijna exact hetzelfde uit als die van mij, incl stikkers.) En koste maar ¤60,-Ik liep wel tegen problemen aan met de schroefjes, ik heb toen een speciaal setje bij Bizzix gekocht. Daar ben ik zeer negatief over. De schroevendraaiers waren top maar ik kreeg van PostNL een brief toegestuurd dat ik de porto niet had betaald wat wel het geval was, zelfs twee keer zoveel als PostNL zelf rekende. Dat was dus nogal naaiend.
Voor super goede handleidingen met foto's en alles moet je bij iFixit zijn.
Dus het is prima te doen maar check van te voren even hoe en wat qua schroefjes en vergelijk verschillende site's waar je de beste deal kan krijgen. Via eBay en DealExtreme kan je vast ook goede dingen vinden dus zoek op zoveel mogelijk plekken om voor jou het beste te krijgen
Android's en Macs gaan niet samenquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:09 schreef Probability het volgende:
[..]
Fotolader herkent de telefoon niet..
10.9.4 is de Mac os x versie misschien ligt het daar aan?
Disk Inventory X.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:43 schreef YuckFou het volgende:
Hmmmzzzz, mn mac begint nu al echt erg vol te lopen, deels natuurlijk door alle movjes die erop staan maar ik ben ook een stuk kwijt aan " backups" en "other" en ik heb met treesize achtige programma's proberen te achterhalen waar dit aan ligt maar ik kan het niet vinden...
[ afbeelding ]
Ik gebruik time machine voor m'n backups dus waar dit vandaan komt echt geen idee, net als het nogal vage "other" waar ik ook niet echt wijzer van wordt...ik baal hier wel van want het is 150Gb die ik dus kwijt ben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |