Zodat Israel nog gerichter VN-scholen kan aanvallen. Goed punt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:43 schreef Karrs het volgende:
[..]
Amerika helpt Israël al vanaf het begin met het ontwikkelen van Iron Dome. Dat systeem zal later wellicht ook op de markt komen voor andere (westerse) partijen. Het gaat dus om contracten.
Nog iets: je moet in mijn opinie juist wél willen dat Israël investeert in aanvalswapens. Om die nóg preciezer te maken, zodat er nóg minder burgerslachtoffers vallen.
Nja snap wel dat die bedoeld dat het beter zou zijn als die dingen verder worden ontwikkeld dat er tenminste de mogelijkheid is om ze te gebruiken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:06 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Zodat Israel nog gerichter VN-scholen kan aanvallen. Goed punt.
Dit is toch wel een beetje huilen om niks....quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en zo gaan gesprekken de mist in , worden verkeerde conclusies getrokken en ontstaat er onbegrip.
Nee , dit zie je overal. In elke discussie gebeurd dit. In de samenleving gebeurd dit. Het zou zoveel schelen in de wereld als we wat minder snel mensen beschuldigen van dingen. En conclusies trekken zonder dat er een aanleiding voor is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:09 schreef Bramito het volgende:
[..]
Dit is toch wel een beetje huilen om niks....
Bij aanvallen midden in woonwijken? Altijd. Op andere manieren is het ook bijna niet mogelijk om iets gegarandeerd te raken, tenzij je direct vuurt (vanuit een tank bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja snap wel dat die bedoeld dat het beter zou zijn als die dingen verder worden ontwikkeld dat er tenminste de mogelijkheid is om ze te gebruiken.
Ik twijfel aan of er dan ook aan of er altijd gebruik van zal worden gemaakt.
Ja en ik ben bang dat het juist gebruikt gaat worden om meer slachtoffers te maken, ongeacht of het nou burgers of terroristen zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja snap wel dat die bedoeld dat het beter zou zijn als die dingen verder worden ontwikkeld dat er tenminste de mogelijkheid is om ze te gebruiken.
Ik twijfel aan of er dan ook aan of er altijd gebruik van zal worden gemaakt.
Ja dat zal moeten blijken... Ik heb er persoonlijk ook geen vertrouwen in dat Israël de juiste partij is voor die ontwikkelingen maar ja ..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:11 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Ja en ik ben bang dat het juist gebruikt gaat worden om meer slachtoffers te maken, ongeacht of het nou burgers of terroristen zijn.
Ik ben JUIST van mening dat Israël de juiste partij is voor die ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat zal moeten blijken... Ik heb er persoonlijk ook geen vertrouwen in dat Israël de juiste partij is voor die ontwikkelingen maar ja ..
Wat was Al-Qaida's rechtvaardiging voor 9/11? Het draait altijd om Israel en de Westerse steun voor het land. De terreurdreiging is nog nooit zo hoog geweest, dat weet je als je de media volgt. En het is de Palestijnse zaak die de voedingsbodem vormt voor de extremisten. Want ze mogen dan wel tegen Assad of het Iraakse regime vechten, dat zijn slechts toevallige conflicten, voor hen draait het nog steeds om Israel en de Palestijnen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:58 schreef Bramito het volgende:
[..]
En dat heeft wat precies te maken met het conflict in Gaza?
Inderdaad. Ik stel een vraag. Ik beschuldig niemand, daarom stel ik eerst de vraag, daarna kan ik rustig mijn conclusie trekken. Wat een gemiep zeg.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee , dit zie je overal. In elke discussie gebeurd dit. In de samenleving gebeurd dit. Het zou zoveel schelen in de wereld als we wat minder snel mensen beschuldigen van dingen. En conclusies trekken zonder dat er een aanleiding voor is.
Ze hadden nu ook al wat selectiever kunnen aanvallen. Hebben ze niet gedaan dus.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:17 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik ben JUIST van mening dat Israël de juiste partij is voor die ontwikkelingen.
Ik kan me niet voorstellen dat de recente gevechten grote invloed hebben op de terreurdreiging in Europa.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:17 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Wat was Al-Qaida's rechtvaardiging voor 9/11? Het draait altijd om Israel en de Westerse steun voor het land. De terreurdreiging is nog nooit zo hoog geweest, dat weet je als je de media volgt. En het is de Palestijnse zaak die de voedingsbodem vormt voor de extremisten. Want ze mogen dan wel tegen Assad of het Iraakse regime vechten, dat zijn slechts toevallige conflicten, voor hen draait het nog steeds om Israel en de Palestijnen.
Anders zou je aanslagen op de Russische en Syrische ambassades verwachten, niet op een Joods museum in Brussel.
Zeker niet alleen Palestina:quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:17 schreef meth1745 het volgende:
Wat was Al-Qaida's rechtvaardiging voor 9/11?
Daar zijn de Palestijen blijkbaar nog over verdeeld. (over wat niet) Hamas zal ook aangeklaagd worden vanwege het beschieten van burgerdoelen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Malki: Strafhof moet Israël vervolgen
Toegevoegd: dinsdag 5 aug 2014, 14:09
De Palestijnse minister van Buitenlandse Zaken Malki wil dat het Internationaal Strafhof (ICC) Israël vervolgt voor oorlogsmisdaden. Hij pleitte daarvoor tijdens een persconferentie in Den Haag.
Volgens Malki willen de Palestijnen graag lid worden van het Strafhof in Den Haag. "We moeten er alles aan doen om de schuldigen berecht te krijgen", zei de minister.
Recht halen
Malki is hoopvol dat er een permanent staakt-het-vuren komt, maar denkt dat Israël daar de sleutel voor in handen heeft. Hij vindt dat de westerse landen niks doen om de Palestijnen te helpen. "Ze moeten ons het recht geven, om ons recht te halen", aldus Malki.
De Palestijnse minister heeft later vanmiddag een afspraak met minister Timmermans. Hij zal Nederland niet om extra geld vragen, zei hij tijdens de persconferentie, maar wel om hulp bij de wederopbouw.
http://nos.nl/artikel/683(...)srael-vervolgen.html
Waarom een land wat enorm veel vijanden, en een slechte track-record qua VN-resolutes, heeft, in plaats van een relatief neutraal en kalm Scandinavisch landje?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:17 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik ben JUIST van mening dat Israël de juiste partij is voor die ontwikkelingen.
quote:Britse staatssecretaris stapt op vanwege Gaza
De Britse onderminister van geloofszaken en lokale gemeenschappen Sayeeda Warsi is dinsdag opgestapt. Dat schrijft zij op Twitter. Ze diende haar ontslag in, omdat ze het regeringsbeleid inzake Gaza niet langer zegt te kunnen steunen. Ze had erop aangedrongen dat 'de slachtingen onder de burgers in de Gazastrook moeten stoppen en dat de politiek moet ophouden te proberen de moord op kinderen te rechtvaardigen.'
Kan een terroristische organisatie ook voor het strafhof komen ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:27 schreef Bramito het volgende:
[..]
Daar zijn de Palestijen blijkbaar nog over verdeeld. (over wat niet) Hamas zal ook aangeklaagd worden vanwege het beschieten van burgerdoelen.
Het strafhof berecht mensen, geen organisaties. Nee dusquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kan een terroristische organisatie ook voor het strafhof komen ?
Mooiquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:32 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Het strafhof berecht mensen, geen organisaties. Ja dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |