Amerika helpt Israël al vanaf het begin met het ontwikkelen van Iron Dome. Dat systeem zal later wellicht ook op de markt komen voor andere (westerse) partijen. Het gaat dus om contracten.quote:
Loterij organiserenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
Israël ontwapenen
Ik denk dat dan diverse Arabische landen eerst met elkaar oorlog moeten voeren wie Jeruzalem als eerste mag binnenvallen.
Je kan niet ontkennen dat door de steun van andere partijen aan Israël er meer geld over blijft voor andere dingen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:43 schreef Karrs het volgende:
[..]
Amerika helpt Israël al vanaf het begin met het ontwikkelen van Iron Dome. Dat systeem zal later wellicht ook op de markt komen voor andere (westerse) partijen. Het gaat dus om contracten.
Nog iets: je moet in mijn opinie juist wél willen dat Israël investeert in aanvalswapens. Om die nóg preciezer te maken, zodat er nóg minder burgerslachtoffers vallen.
Gewoon het hele Midden Oosten ontwapenen, van Libië t/m Pakistan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
Israël ontwapenen
Ik denk dat dan diverse Arabische landen eerst met elkaar oorlog moeten voeren wie Jeruzalem als eerste mag binnenvallen.
Nee joh, de hele wereld. #Peace.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:47 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Gewoon het hele Midden Oosten ontwapenen, van Libië t/m Pakistan.
WTF? Ben je wat van plan ofzo?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:48 schreef meth1745 het volgende:
Uiteindelijk zal Europa de prijs betalen voor het Israelische optreden. Hoe lang voor de volgende terreuraanslag?
Op dit moment kan de VS ook totaal geen druk uitoefenen, omdat Israel dondersgoed weet dat de VS de financiele en militaire steun nooit zal intrekken, ook al leggen ze de hele Gazastrook in as.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:46 schreef Bramito het volgende:
Als je stopt met het financieren van Israël verlies je mogelijkheden om druk uit te oefenen. Ik ga ervan uit dat dat door zal werken in de aanvalsdoctrine van de IDF.
Maar dat is niet realistischquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nee joh, de hele wereld. #Peace.
You get my point.quote:
Waaruit maak jij op dat hij wat van plan is ? Hij bedoeld waarschijnlijk dat de haat bij bepaalde groepen zal toenemen door het optreden van Israel.. .quote:
Het kan altijd beter. In veel gevallen MOET het ook beter.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je kan niet ontkennen dat door de steun van andere partijen aan Israël er meer geld over blijft voor andere dingen.
En ben van mening dat Israël op dit moment al redelijk goed gerichte aanvallen kan uitvoeren alleen daar niet voor kiezen.
En waarom zal Europa de prijs betalen voor iets wat Europa niet heeft gedaan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:48 schreef meth1745 het volgende:
Uiteindelijk zal Europa de prijs betalen voor het Israelische optreden. Hoe lang voor de volgende terreuraanslag?
Wat er tegenwoordig allemaal wel niet kan:Pquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:54 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het kan altijd beter. In veel gevallen MOET het ook beter.
Klein voorbeeldje. Een aantal jaren geleden werd er een (wederom Israëlische) 40mm granaat geshowcased, die door een raam kan vliegen, dat ook daadwerkelijk detecteert - en dan direct explodeert. In tegenstelling tot een normale granaat, die doorvliegt naar het achtereinde van de kamer en daar ontploft. Dat doet ie door middel van een druksensor die de granaat vertelt: "deze weerstand is licht en duidt erop dat je door een raam bent gevlogen" waarop de granaat onmiddellijk *boem* doet.
Wat voor zin heeft dat? Nou... als je een gebouw hebt waar terroristen uit een raam schieten en een paar burgers hebben... uitgenodigd... dan doodt die granaat dus de terroristen (die vanzelfsprekend vlakbij het raam staan) en niet de burgers (die hopelijk achterin de ruimte staan).
Voor dat soort ontwikkelingen is geld nodig. Evenals (laser-)geleide granaten, raketten en bommen, in plaats van ongeleid spul.
1. De conclusie van meneer is uit de lucht gegrepen en raakt kant nog wal.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waaruit maak jij op dat hij wat van plan is ? Hij bedoeld waarschijnlijk dat de haat bij bepaalde groepen zal toenemen door het optreden van Israel.. .
En dat heeft wat precies te maken met het conflict in Gaza?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:53 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Terugkerende Syrië strijders, Aanslag in Brussel, Noorwegen terreur alarm...
Hij zegt nergens dat hij wat van plan is... Je had ook kunnen vragen waarom die dat denkt ipv te zeggen dat hij wat van plan is..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:57 schreef Bramito het volgende:
[..]
1. De conclusie van meneer is uit de lucht gegrepen en raakt kant nog wal.
2. Ik vraag of meneer wat van plan is omdat zie 1.
Tsja, daarvoor moet je wel vinden dat Israël extreem heeft gereageerd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat er tegenwoordig allemaal wel niet kan:P
Waarom dan niet die steun aan Israël als ze nu wat minder extreem zouden reageren ?
Dat kan ja, echter ik besloot iets anders.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hij zegt nergens dat hij wat van plan is... Je had ook kunnen vragen waarom die dat denkt ipv te zeggen dat hij wat van plan is..
Nja ik denk dat die 1800 volgens de laatste berichten wel realitisch is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
Tsja, daarvoor moet je wel vinden dat Israël extreem heeft gereageerd.
Laat nou eerst maar eens duidelijk worden hoeveel slachtoffers er écht gevallen zijn en wie daar verantwoordelijk voor was. Dan is het pas tijd voor conclusies. Nu weten we nog maar heel weinig (en vermoeden heel veel - maar daar kopen we helemaal niets voor).
Ja en zo gaan gesprekken de mist in , worden verkeerde conclusies getrokken en ontstaat er onbegrip.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:00 schreef Bramito het volgende:
[..]
Dat kan ja, echter ik besloot iets anders.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en zo gaan gesprekken de mist in , worden verkeerde conclusies getrokken en ontstaat er onbegrip oorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |