Beter dan de slogan van Liverpool op je arm laten tatoeëren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:53 schreef Cara het volgende:
het had de titel van je autobiografie kunnen zijn
Maar je geluk laten afhangen van wat elf huurlingen op een grasveldje doen is dan ook weer niet heel volwassen te noemen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Mensen belachelijk maken om hun hobby, volwassen hoor.
Er is niets onvolwassen aan genieten van het leven en doen wat je leuk vindt.
Dat hadden ze moeten laten tatoeëren op hun arm.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Er is niets onvolwassen aan genieten van het leven en doen wat je leuk vindt.
*slogan van Lee Towers.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Beter dan de slogan van Liverpool op je arm laten tatoeëren.
De kraanmachinist die geen kraanmachinist was.quote:
En ook niet in Rotterdam is geboren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
De kraanmachinist die geen kraanmachinist was.
Wim van Hanegem ook niet. Maar dat is wel een held.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:31 schreef pqrstuvw het volgende:
[..]
En ook niet in Rotterdam is geboren.
Dus? Fans van NAC ook niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:03 schreef OllieWilliams het volgende:
dat manneke heeft niet eens de laatste keer dat Feyenoord kampioen werd meegemaakt
Fans van NAC pretenderen niet het grootste supporterslegioen te hebben.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dus? Fans van NAC ook niet.
De vader is erger.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:27 schreef Pascalus het volgende:
Ik heb ooit eens een soort documentaire over dat gozertje gezien. Die foto waar hij zijn middelvinger opsteekt werd op internet overal gepost, kereltje werd gepest op school, bijna depressief dit dat.
En dan toch zo'n tattoo laten zetten. Nee, daar zet je jezelf niet voor lul mee.
Wat staat er bij pa nou precies op z'n arm?quote:
Valt me nog mee dat er geen Guidetti staat.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:50 schreef regiliopeace het volgende:
Als hij naar PSV gaat hoeft hij in ieder geval zijn broek niet te laten zakken.
Je kunt je kind niet vroeg genoeg kennis laten nemen van het oeuvre van Lee Towers inderdaad.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:57 schreef PIETR het volgende:
[..]
Clubliefde, van vader op zoon. Niks mis mee.
Leuk zo'n kind die niet heeft mogen kiezen en geen succes in z'n jeugd heeft gekend.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:57 schreef PIETR het volgende:
[..]
Je wordt toch gewoon supporter van een club op basis van je geboorteplaats of ouders. Elke andere optie is voor meelopers.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leuk zo'n kind die niet heeft mogen kiezen en geen succes in z'n jeugd heeft gekend.
Natuurlijk wel. In de tijd dat de vader voor Feyenoord werd stelde de club nog iets voor. In de tijd van die zoon is het pure armoede. Dat doe je je kind niet aanquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:57 schreef PIETR het volgende:
[..]
Dit klopt niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Je wordt toch gewoon supporter van een club op basis van je geboorteplaats of ouders. Elke andere optie is voor meelopers.
Alleen als je niet zelf kan nadenken en geen eigen mening hebt, dan ben je dus gewoon een meeloper van je ouders/familie of van de mensen uit je buurt. Als iedereen louter deed wat zijn ouders deden was de mensheid nooit vooruit gegaan, zeer domme redenatie dus.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Je wordt toch gewoon supporter van een club op basis van je geboorteplaats of ouders. Elke andere optie is voor meelopers.
ik had je minder conservatief ingeschatquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Meh. Het is gewoon het meest logisch. Als je van kinds af aan al door je pa wordt meegenomen naar het stadion krijg je toch ook automatisch binding met die club, of dat nou wel of niet gedwongen is. Je kan inderdaad ook op latere leeftijd het succes achterna gaan, maar vaak zie je dat dat niet echt supporters zijn. Die zitten bijvoorbeeld elke week in het live-eredivisieverslagen topic de fanatiekeling uit te hangen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:10 schreef Adames het volgende:
[..]
ik had je minder conservatief ingeschat
Zal bij Feyenoord niet meevallen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:13 schreef Caland het volgende:
Je kan inderdaad ook op latere leeftijd het succes achterna gaan
Dat kan, maar dat hoeft dus niet. Het kan zijn dat het (type) voetbal van een andere club je meer aanspreekt. Het kan ook zijn dat je in een stad/gemeente gaat wonen waarbij het merendeel van je klas voor een andere club is en je daar bij wilt horen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Meh. Het is gewoon het meest logisch. Als je van kinds af aan al door je pa wordt meegenomen naar het stadion krijg je toch ook automatisch binding met die club, of dat nou wel of niet gedwongen is.
Wat bedoel je met ''het succes achterna gaan'', als je eerst voor Feyenoord bent en dan voor GAE omdat je in Deventer woont is dat niet bepaald het succes achterna gaan. Bovendien, als je enkel voor een club bent omdat papa en mama dat ook zijn, ben je ook geen echte supporter.quote:Je kan inderdaad ook op latere leeftijd het succes achterna gaan, maar vaak zie je dat dat niet echt supporters zijn.
Ja precies. Meelopers.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat hoeft dus niet. Het kan zijn dat het (type) voetbal van een andere club je meer aanspreekt. Het kan ook zijn dat je in een stad/gemeente gaat wonen waarbij het merendeel van je klas voor een andere club is en je daar bij wilt horen.
Exact, net zoals elk kind dat dus met zijn ouders meeloopt.quote:
Alsof je het als kind vervelend vindt om meegenomen te worden naar het stadion. De echte binding krijg je dan gaandeweg de jaren wel, vaak zie je toch dat die niet opeens stoppen met gaan op hun 16e ofzo.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Exact, net zoals elk kind dat dus met zijn ouders meeloopt.
Je hele leven lang ben je op zoek naar je eigen identiteit en zal je veel wisselen van (sub)culturen en in mindere mate zelfs persoonlijkheid. Of dat nou vanwege leeftijd is of vanwege meer eigen keuzes. Aangezien in de voetbalwereld ook een divers scala aan verschillende clubs zijn met eigen persoonlijkheid/cultuur, vind ik het nogal raar om te stellen dat ieder die juist níet de eigen keuze heeft kunnen maken voor zijn favoriete voetbalclub de echte voetbalsupporters zijn en ieder met een meer eigen keuze juist de meelopers.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Meh. Het is gewoon het meest logisch. Als je van kinds af aan al door je pa wordt meegenomen naar het stadion krijg je toch ook automatisch binding met die club, of dat nou wel of niet gedwongen is. Je kan inderdaad ook op latere leeftijd het succes achterna gaan, maar vaak zie je dat dat niet echt supporters zijn. Die zitten bijvoorbeeld elke week in het live-eredivisieverslagen topic de fanatiekeling uit te hangen.
Die met eigen keuze zijn 'toevallig' allemaal voor Ajaxquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:23 schreef Adames het volgende:
[..]
Je hele leven lang ben je op zoek naar je eigen identiteit en zal je veel wisselen van (sub)culturen en in mindere mate zelfs persoonlijkheid. Of dat nou vanwege leeftijd is of vanwege meer eigen keuzes. Aangezien in de voetbalwereld ook een divers scala aan verschillende clubs zijn met eigen persoonlijkheid/cultuur, vind ik het nogal raar om te stellen dat ieder die juist níet de eigen keuze heeft kunnen maken voor zijn favoriete voetbalclub de echte voetbalsupporters zijn en ieder met een meer eigen keuze juist de meelopers.
Als je club nooit iets wint wel, zo zijn veel kinderen. Maar weinig kinderen kunnen tegen hun verliesquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Alsof je het als kind vervelend vindt om meegenomen te worden naar het stadion.
Dat klopt, maar dan is het dus bijna een vorm van indoctrinatie en brainwashing, niet omdat het een vrijwillige keuze is. Net zoals de kinderen van SGP-ouders vaak ook gereformeerd zijn en denken dat dat de juiste religie is.quote:De echte binding krijg je dan gaandeweg de jaren wel, vaak zie je toch dat die niet opeens stoppen met gaan op hun 16e ofzo.
bron?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Die met eigen keuze zijn 'toevallig' allemaal voor Ajax
Maar vaak wel fans en geen supporters.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Man, wat een onzinquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je club nooit iets wint wel, zo zijn veel kinderen. Maar weinig kinderen kunnen tegen hun verlies
Klopt. Hier op FOK zitten ook maar weinig mensen die er vaak komen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar vaak wel fans en geen supporters.
Ze hebben die foto (gephotoshopt en wel) ook bij demonstraties in Spanje gebruikt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:33 schreef Silenus het volgende:
Wat een domme discussie.
Verder prima foto.Toch mooi als je deel uitmaakt van een -zeker in supporterskringen- iconische plaat. Clubliefde van vader op zoon. En of 'ie dan voor Feyenoord, Ajax of Heracles is maakt geen fuck uit.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:03 schreef Caland het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:12 schreef Intellectueel het volgende:
Feyenoord, de grootste tokkieclub van Nederland toch? Niets opvallend.
Klopt, het is beter om voor de club te worden die het meest wint. Gloryhunter. Nepsupporter.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Alleen als je niet zelf kan nadenken en geen eigen mening hebt, dan ben je dus gewoon een meeloper van je ouders/familie of van de mensen uit je buurt. Als iedereen louter deed wat zijn ouders deden was de mensheid nooit vooruit gegaan, zeer domme redenatie dus.
Ik ben mijn gehele leven al een Feyenoorder, tot een week geleden. Die hele club kan me gestolen worden nu.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:22 schreef hafcfan het volgende:
Ik werd voor Heracles dankzij mijn oma, omdat ze me lid maakte van de kids club. Juventus heb ik mee gekregen van mijn pa.
Door dat Allah gedoe?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:33 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik ben mijn gehele leven al een Feyenoorder, tot een week geleden. Die hele club kan me gestolen worden nu.
Voor wie ben je nu?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:33 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik ben mijn gehele leven al een Feyenoorder, tot een week geleden. Die hele club kan me gestolen worden nu.
Onder andere, alhoewel ik niet gelovig ben. Er is niets meer in die hele club waar ik me nog mee kan identificeren, en dat werd pijnlijk duidelijk tegen Besiktas thuis.quote:
Oh ja. Dat was echt plaatsvervangende schaamte. Kansloos gedoequote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:16 schreef Iwanius het volgende:
Jullie weten dat hij een zus heeft die ooit meedeed aan een puberruil tv?
Kortom een geestelijk gestoorde familie met een 'ziekte'.
Met een beetje 'pech' gaat 'ie dat ook niet meer meemakenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:03 schreef OllieWilliams het volgende:
dat manneke heeft niet eens de laatste keer dat Feyenoord kampioen werd meegemaakt
Van de makers vooral, vond ik dan. Wat hebben ekte ekte joden nou met dat verhaal te maken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:45 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Oh ja. Dat was echt plaatsvervangende schaamte. Kansloos gedoe
Dat zeker. Wat nog steeds niet wegneemt dat de deelnemers zelf ook maar wat graag aan de beeldvorming meewerkte.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Van de makers vooral, vond ik dan. Wat hebben ekte ekte joden nou met dat verhaal te maken.
Had sowieso een stuk leuker geweest als het echt een ruil was geweest met een echte Ajax supporter in Feyenoord familie en Feyenoord supporter in een echte Ajax familie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Van de makers vooral, vond ik dan. Wat hebben ekte ekte joden nou met dat verhaal te maken.
Niet waar.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef hafcfan het volgende:
[..]
M'n vader was voor Fortuna 54.quote:
Daar was het knulletje uiteraard zo van ontdaan en woedend door geworden dat hij zijn middelvinger opstak. Zo jong, zo politiek geëngageerd!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:55 schreef Caland het volgende:
Die eerste foto is overigens genomen vlak voor de UEFA-cup finale toen de moffen door de minuut stilte van Pim Fortuyn zongen. Wat nou geen goede opvoeding
Exact.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Daar was het knulletje uiteraard zo van ontdaan en woedend door geworden dat hij zijn middelvinger opstak. Zo jong, zo politiek geëngageerd!
1999 volgens mij was hij toen al geborenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:03 schreef OllieWilliams het volgende:
Je laat verstandig buiten beschouwing.quote:
Tokkiesquote:
Dat is wat anders.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je laat verstandig buiten beschouwing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |