"zoveel maakt het me niet uit, er verandert weinig. Het blijven niet-joden, en dat is wat er toe doet"quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:42 schreef oksel12 het volgende:
Nee, maar er zitten echt wel meer verschillen tussen Serviërs en Russen dan Palestijnen en Jordaniërs. Zoveel maakt het me ook niet uit, of het nu Palestijnen, Jordaniërs of Arabieren zijn,er verandert weinig.
Uiteraard zijn de hedendaagse joden "ons volk". Alleen is er geen enkel bewijs dat zij een voor een nazaten zijn van die van 3000 jaar geleden.quote:Alle Joden zijn 'ons volk' punt.
Omdat die landen die je opnoemt niet bezet werden een een buitenlandse mogenheid noch met nederzettingen te maken hadden. Toen dat wel zo was hebben die landen ook lange onafhankelijkheidsstrijd gevoerd tegen de Engelsen en Frnsen. Zij konden zich focussen op de interne vijand dus; hun dictators. Maar prioriteiten op een rijtje; eerst de buitenlandse vijand en bezetter eruit trappen. Dan komt de interne vijand wel. Niets meer dan logisch.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:17 schreef oksel12 het volgende:
Als het goed is dit jaar dankzij de deal tussen Fatah en Hamas. Maar ik zei dat ze dan maar in opstand moeten komen tegen Hamas, de burgers in Libië, Syrië, Tunesië en Egypte kunnen het ook en daar is de overheid vele malen sterker.
Irrelevant, Joden hebben per definitie genetisch meer gemeen met andere joden dan met niet-joden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:48 schreef Aloulou het volgende:
[..]
"zoveel maakt het me niet uit, er verandert weinig. Het blijven niet-joden, en dat is wat er toe doet"
[..]
Uiteraard zijn de hedendaagse joden "ons volk". Alleen is er geen enkel bewijs dat zij een voor een nazaten zijn van die van 3000 jaar geleden.
Das prettig voor ze.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:53 schreef theunderdog het volgende:
Irrelevant, Joden hebben per definitie genetisch meer gemeen met andere joden dan met niet-joden.
"Joden hebben onderling veel meer gemeen", leuk voor je. "het land Israel is dus van de hedendaagse joden"....zulke verbanden moet je niet in je proefschrift op de uni leggen want dan ga je het never nooit reddenquote:Israel is dus van de joden.
Wat valt er aan uit te leggen dan?quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:58 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Das prettig voor ze.
[..]
"Joden hebben onderling veel meer gemeen", leuk voor je. "het land Israel is dus van de hedendaagse joden"....zulke verbanden moet je niet in je proefschrift op de uni leggen want dan ga je het never nooit redden![]()
Leg het mij eens uit, deze redenatie.
Je verdraait de discussie niet. Ik heb het niet over "het recht om te beschermen", noch had jij het erover. Jij komt met belachelijke gevolgtrekking dat omdat "joden veel meer met elkaar gemeen hebben dan met niet-joden".....dus "Israel is van de joden". Alsof ik zeg dat Nederlanders veel meer met elkaar gemeen hebben dan niet-Nederlanders...."dus Indonesie is van Nederlanders"quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:00 schreef theunderdog het volgende:
Wat valt er aan uit te leggen dan?
Joden zijn een volk, hebben een eigen land van de VN gekregen en beschermen dat land nu alsof hun leven er vanaf hangt (is ook zo)..
Waarom zouden ze dat recht niet hebben?
sommigen wel lijkt me, de rest heeft pech dat ze bij HAMAS zijn gaan wonenquote:Op maandag 4 augustus 2014 18:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Al die mensen die nu dakloos zijn hadden raketinstallaties in hun tuin?
Hoeft ook niet, het zijn Joden en dat is genoeg.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:48 schreef Aloulou het volgende:
Uiteraard zijn de hedendaagse joden "ons volk". Alleen is er geen enkel bewijs dat zij een voor een nazaten zijn van die van 3000 jaar geleden.
Maar die interne vijand zorgt voor meer dan duizend doden, met Fatah was dat niet gebeurt. Als de bevolking Hamas weg wil dan kan dat, dat was mijn punt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:50 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Omdat die landen die je opnoemt niet bezet werden een een buitenlandse mogenheid noch met nederzettingen te maken hadden. Toen dat wel zo was hebben die landen ook lange onafhankelijkheidsstrijd gevoerd tegen de Engelsen en Frnsen. Zij konden zich focussen op de interne vijand dus; hun dictators. Maar prioriteiten op een rijtje; eerst de buitenlandse vijand en bezetter eruit trappen. Dan komt de interne vijand wel. Niets meer dan logisch.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
sommigen wel lijkt me, de rest heeft pech dat ze bij HAMAS zijn gaan wonen
Dan is er geen claim op het land te leggen vanwege een volk wat er 3000 jaar een rijk had. Je kan niet bewijzen dat je een nazaat bent namelijk.quote:
Bezettingen slaan sowieso nergens op, dus daar ben ik het volkomen mee eens.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:03 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je verdraait de discussie niet. Ik heb het niet over "het recht om te beschermen", noch had jij het erover. Jij komt met belachelijke gevolgtrekking dat omdat "joden veel meer met elkaar gemeen hebben dan met niet-joden".....dus "Israel is van de joden". Alsof ik zeg dat Nederlanders veel meer met elkaar gemeen hebben dan niet-Nederlanders...."dus Indonesie is van Nederlanders"![]()
Israeliers mogen hun land beschermen, en dat houdt op bij de Westbank en de nederzettingen. Opheffen dus en aan dezelfde VN houden die hen een land gaf want diezelfde VN veroordeelt de jarenlange bezetting. Terugtrekken tot de grenzen van '67 en dan mag je bij elk raketje heel Gaza de tering in schieten.
Israel doet dat, net zoals de Fransen dat in koloniaal Algerije deden waarbij honderdduizen onafhankelijkheidsstrijders tegen de bezetting en ook nederzettingen zijn gestorven. Er is echter geen Algerijn die meent dat dat komt "door de Algerijnse strijders tegen de Franse bezetting". Net zoals dat voor veel Palestijnen geldt. Begint het een beetje te dagen inmiddels?quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:24 schreef oksel12 het volgende:
Maar die interne vijand zorgt voor meer dan duizend doden
Het is precies hetzelfde. De Fransen meenden dat Algerije een Franse provincie was en hadden het volgepropt met honderdduizenden Franse kolonisten (veelal arme boeren) die veel beter dan de Algerijnen leefden en ook afgescheiden van hen. De Algerijnen hebben uiteindelijk na vele verliezen hun onafhankelijkheid behaald. En inmiddels weet iedereen dat dat meer dan terecht was.quote:De onafhankelijkheidsstrijd tegen de Engelsen en Fransen is ook heel wat anders dan het 'verzet' van Hamas.
Je stelt Hamas gelijk aan de totale bevolking van Gaza? Ok, bedankt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:46 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Hamas moet zo hard mogelijk geraakt worden.
Het is walgelijk om burgerslachtoffers te voorkomen.quote:Kritiek op Google om 'walgelijk spelletje' Bomb Gaza
Google heeft veel kritiek gekregen voor het aanbieden van een spelletje genaamd 'Bomb Gaza'. In het spelletje is het de bedoeling om bommen te gooien en daarbij burgerslachtoffers te voorkomen. Dat schrijft The Independent.
Ze zijn democratisch verkozen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je stelt Hamas gelijk aan de totale bevolking van Gaza? Ok, bedankt.
Oh, het is nog geen genocide.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:33 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In Israël is het stelselmatig en van staatswege dat Palestijnen onderdrukt worden. Het feit dat nu bijna willekeurig burgers gedood worden, is in ieder geval staatsterrorisme, maar nog geen genocide.
Get over it!!!quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:31 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is precies hetzelfde. De Fransen meenden dat Algerije een Franse provincie was en hadden het volgepropt met honderdduizenden Franse kolonisten (veelal arme boeren) die veel <knip>
Een belangrijk verschil is dat Hamas en andere terroristen nooit kunnen winnen van Israël maar de onafhankelijkheidsstrijders wel van de Franse bezetters.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:31 schreef Aloulou het volgende:
Israel doet dat, net zoals de Fransen dat in koloniaal Algerije deden waarbij honderdduizen onafhankelijkheidsstrijders tegen de bezetting en ook nederzettingen zijn gestorven.
Dat snap ik ook wel, gelukkig zien minder Palestijnen dat zo dan in 2006.quote:Er is echter geen Algerijn die meent dat dat komt "door de Algerijnse strijders tegen de Franse bezetting". Net zoals dat voor veel Palestijnen geldt. Begint het een beetje te dagen inmiddels?
De baby's die door hun vaders mee het dak op werden gedragen bedoel je?quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:55 schreef theunderdog het volgende:
Ook de baby's waren aantoonbaar pro Hamas.
Nee, gewoon baby's.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:04 schreef Karrs het volgende:
[..]
De baby's die door hun vaders mee het dak op werden gedragen bedoel je?
Nee, maar Hamas moet zo zwak mogelijk worden gehouden en het moet worden voorkomen dat ze weer op Hamas zouden stemmen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je stelt Hamas gelijk aan de totale bevolking van Gaza? Ok, bedankt.
In je dromen.quote:
Waarom wil jij zo graag bewijs zien?quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In je dromen.
Het moet zolang deze nederzettingen en bezetting doorgaan er altijd ingewreven worden.
In je dromenquote:
Simpele figuren die dingen zoals 'get over it' zeggen over soortgelijke zaken, dan weet je al hoe laat het isquote:Op maandag 4 augustus 2014 20:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In je dromen![]()
Het blijft er ingewreven worden zodat men weet welke zogenaamde "democratische staat" keihard doorgaat met bezetting en nederzettingen en vrolijk doorkoloniseert in 2014.
De recente invasie van Gaza heeft Hamas weer in de kaarten gespeeld alsmede bredere verzet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:04 schreef oksel12 het volgende:
Dat snap ik ook wel, gelukkig zien minder Palestijnen dat zo dan in 2006.
Dus de meer dan 60 IDF-militairen die door het Palestijnse verzet zijn omgelegd is geen terrorisme?quote:Echter zijn raketten afvuren zonder militair doel en het opblazen van bussen met Israëlische toeristen feitelijk gewoon terrorisme.
Zeiden de Franse en Nederlandse kolonialen ook in N-Afrika en Indonesia. "Get over it". Spreken voor eigen parochie he. Maar dat kunnen ze vergeten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:15 schreef IsaacCuenca het volgende:
Simpele figuren die dingen zoals 'get over it' zeggen over soortgelijke zaken, dan weet je al hoe laat het is
Het was beter geweest als Indonesië gewoon nog steeds van ons was.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:18 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zeiden de Franse en Nederlandse kolonialen ook in N-Afrika en Indonesia. "Get over it". Spreken voor eigen parochie he. Maar dat kunnen ze vergeten.
Dan moet je ook niet zeuren als je de deksel weer eens op je bemoeizuchtige neus krijgt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In je dromen.
Het moet zolang deze nederzettingen en bezetting doorgaan er altijd ingewreven worden.
Dat is niet feitelijk terrorisme, ik vind het echter wel terrorisme.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:16 schreef Aloulou het volgende:
Dus de meer dan 60 IDF-militairen die door het Palestijnse verzet zijn omgelegd is geen terrorisme?
Ik klaag over de vele onschuldige Palestijnse doden in dit topic constant?quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Karrs het volgende:
Dan moet je ook niet zeuren als je de deksel weer eens op je bemoeizuchtige neus krijgt.
Op naar d volgende Palestijnse nederlaag dan maar?
Blijf huilen, Isaacquote:Op maandag 4 augustus 2014 20:15 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Simpele figuren die dingen zoals 'get over it' zeggen over soortgelijke zaken, dan weet je al hoe laat het is
quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:22 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat is niet feitelijk terrorisme, ik vind het echter wel terrorisme.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..], ik vind alle onzin die jij hier uitkraamt ook terrorisme
Preciesquote:
En ik wrijf er gewoon in dat je je aansteltquote:Op maandag 4 augustus 2014 20:23 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik klaag over de vele onschuldige Palestijnse doden in dit topic constant?
Probeer eens 3 posts te vinden van afgelopen waar ik daarover klaag![]()
Ik wrijf er gewoon in dat we hier met een staat hebben te maken dat aggressief doorkoloniseert, bezet en nederzettingen bouwt.
Hoeveel mensen zou ik met mijn 'onzin' al vermoorden hebben?quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..], ik vind alle onzin die jij hier uitkraamt ook terrorisme
Relevantie? We hebben het over Israel. Wat andere landen eromheen doen is totaal irrelevant. Die hebben er niets mee te maken. Israel is een parlementaire democratie waar het beleid dus een uitkomst is van de bevolking die op democratische wijze volksvertegenwoordigers kiest. Het frapante is dus dat de bezettingspolitiek en nederzettingspolitiek in Israel blijkbaar een uitkomst is van democratische verkiezingen en een volk dat stemt op volksvertegenwoordigersquote:Op maandag 4 augustus 2014 20:27 schreef Karrs het volgende:
En wil je trouwens ook even wijzen op de term 'overdrijven is ook een vak'. Want als Israël zo waanzinnig evil is... hoe noem je dan dat wat er in Syrië en Irak gebeurt?
quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In je dromen![]()
Het blijft er ingewreven worden zodat men weet welke zogenaamde "democratische staat" keihard doorgaat met bezetting en nederzettingen en vrolijk doorkoloniseert in 2014.
Israel moet stoppen met de nederzettingen eens of oneens? indien je het er oneens mee bent, waarom?quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:27 schreef Karrs het volgende:
[..]
En ik wrijf er gewoon in dat je je aanstelt![]()
En wil je trouwens ook even wijzen op de term 'overdrijven is ook een vak'. Want als Israël zo waanzinnig evil is... hoe noem je dan dat wat er in Syrië en Irak gebeurt?
"Even erg"?
Beetje deodorant/parfum, en klaar.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:59 schreef Yasmin23 het volgende:
'"The smell of bodies knocks people down - it is horrible to see human bodies thrown on to the streets like that," Abu Sada told Al Jazeera. "The missiles are hitting everyone…there is nowhere for us to seek shelter."
http://www.aljazeera.com/(...)484111948791470.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |