Lamprou maar één jaartje ofzo, is een echte Feyenoorder. Bilal heeft een hekel aan Ajax gekregen en van Goossens en Hahn weet ik het niet maar wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:00 schreef heiden6 het volgende:
Met die Basacikoglu erbij hebben we nu al vier spelers onder contract die in Duivendrecht in de jeugdopleiding hebben gezeten.(Bassie, Goossens, Hahn en Lamprou)
Boulahrouz en Schaken ook.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:00 schreef heiden6 het volgende:
Met die Basacikoglu erbij hebben we nu al vier spelers onder contract die in Duivendrecht in de jeugdopleiding hebben gezeten.(Bassie, Goossens, Hahn en Lamprou)
Het heeft niet mijn voorkeur.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:14 schreef PIETR het volgende:
[..]
Lamprou maar één jaartje ofzo, is een echte Feyenoorder. Bilal heeft een hekel aan Ajax gekregen en van Goossens en Hahn weet ik het niet maar wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?
Je hebt gelijk.quote:
Boeiend joh. Waar ze in hun jeugd hebben gespeeld daar kan ik me echt niet druk over maken hoor.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het heeft niet mijn voorkeur.
Maar Lamprou is sowieso een echte Feyenoorder ja.
Tim de Cler, Ron Vlaar.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:19 schreef SuperHarregarre het volgende:
Bijna alle profs hebben wel een keertje bij de grote drie gebald. Maakt je niet gelijk een clubman. Dat kun je ook zien aan sommige van onze voormalige spelers.
Hoe boeiend is dat? Witschge, Scholten, Van Vossen, Koeman, Eddy PG.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zolang ze niet in hun actieve carriere bij Ajax hebben gespeeld,
Vlaar heeft nooit bij Ajax gespeeld.quote:
Klopt, maar hij was vroeger wel Ajax-supporter.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Vlaar heeft nooit bij Ajax gespeeld.
Je doelt op het verhaal van dat dekbed? Dat maakt hem een Ajax-supporter?quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Klopt, maar hij was vroeger wel Ajax-supporter.
Ik ben in dezelfde periode Feyenoord-fan geworden, en ik heb er weinig begrip voor.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je doelt op het verhaal van dat dekbed? Dat maakt hem een Ajax-supporter?
Voor mensen buiten Rotterdam was het midden jaren negentig niet heel erg raar dat je fan (want dat is het dan) werd van Ajax. Dat zal dus wel voor veel meer leeftijdsgenoten gelden.
Dat kan. Het is erg naïef om te denken dat succes niet aantrekkelijk is. Zeker in de jeugd is het het makkelijkst om gewoon met de meute mee te gaan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik ben in dezelfde periode Feyenoord-fan geworden, en ik heb er weinig begrip voor.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik ben in dezelfde periode Feyenoord-fan geworden, en ik heb er weinig begrip voor.
Vanaf 94 ongeveer.quote:
Het zou leuk zijn als meerdere mensen hun eerste herinneringen vertellen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 05:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zo oud ben ik nog niet.Het vroegste dat ik me kan herinneren zijn denk ik radioverslagen van Hans van Vliet. En dan daarna met bord op schoot samenvattingen kijken. Later pas naar het stadion.
Hans van Vliet blijft ook m'n favoriete commentator. Dat "onpartijdige" commentaar op TV is gewoon zaaddodend saai. "Goede sliding, kan de bal naar Emerton, voorzet...JAAAAAAAH JAAAAAAAAAAAH JAAAAAAAAAAAAAAAAAH JAAAAAAAAAAAAAH! Pierre van Hooijdonk!"
"Feyenoord in de halve finale! Godverredomme wat was het spannend vanavond zeg."
als het lukt om die naar Feyenoord te krijgen maak ik een diepe buiging naar Van Geelquote:Op zondag 3 augustus 2014 09:55 schreef Sunri5e het volgende:
Eerste bod op Zapata afgewezen. Blijkt dus toch om koop te gaan.
Telesport heeft het over huur.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:55 schreef Sunri5e het volgende:
Eerste bod op Zapata afgewezen. Blijkt dus toch om koop te gaan.
Met een persoonlijk gesprek bereik je altijd meerquote:Op zondag 3 augustus 2014 10:13 schreef Cara het volgende:
Verschil Italiaanse bronnen melden dat Napoli gedecideerd nee heeft gezegd tegen huur, snappen niet waarom van Geel toch is gaan vliegen.
Maar waarom dan je huisjurist meenemen? Die neem je pas helemaal aan het eind mee normaal gesproken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met een persoonlijk gesprek bereik je altijd meer
Misschien spreekt die Italiaans, wat er in de kranten staat hoeft natuurlijk ook niet waar te zijn, misschien hadden ze vooraf wel de indruk dat een deal erin zat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Maar waarom dan je huisjurist meenemen? Die neem je pas helemaal aan het eind mee normaal gesproken.
Waarschijnlijk om een verhuur met optie tot koop te bedingen en meteen te laten zien serieus te zijn?quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:13 schreef Cara het volgende:
Verschil Italiaanse bronnen melden dat Napoli gedecideerd nee heeft gezegd tegen huur, snappen niet waarom van Geel toch is gaan vliegen.
Om hem te kopen?quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:13 schreef Cara het volgende:
dat is ook nog een optie inderdaadquote:Op zondag 3 augustus 2014 11:13 schreef Caland het volgende:
Lijkt mij onhaalbaar die Zapata. Zelfs met een huurconstructie. Is die jurist niet gewoon mee omdat Van Geel Clasie gaat verkopen?
Misschien combinatie? Clasie die verkocht wordt in combinatie met huur van die spits?quote:Op zondag 3 augustus 2014 11:13 schreef Caland het volgende:
Lijkt mij onhaalbaar die Zapata. Zelfs met een huurconstructie. Is die jurist niet gewoon mee omdat Van Geel Clasie gaat verkopen?
5 miljoen voor Guidettiquote:Martin van Geel vloog zaterdagochtend naar Napels. Daar sprak de technisch directeur met vertegenwoordigers van die club over de mogelijke komst van Duvan Zapata. Feyenoord wil de 23-jarige spits uit Colombia huren, eventueel met een optie tot koop.
Zapata is in Napels derde keus geworden achter de Argentijn Gonzalo Higuain en de Spanjaard Michu. Hij mag vertrekken. Feyenoord is overigens niet de enige geïnteresseerde club, zodat Napoli eerder een overgang naar Rotterdam blokkeerde.
Niettemin wilde Van Geel een poging ondernemen, hoewel hij vooraf wist dat het moeilijk zou gaan worden. Vanavond of morgenochtend zal hij rapport uitbrengen.
Guidetti
Mocht het niet lukken Zapata binnen te halen, zal de technisch directeur van Feyenoord proberen John Guidetti aan tafel te krijgen. De Zweed geldt als een zeer serieuze optie. Hij is razend populair in Rotterdam, waar hij aan de basis stond van de wederopstanding van Feyenoord, maar door een virusinfectie kwam hij bijna twee jaar niet in actie.
Vorig seizoen wist hij als huurling van Stoke City niet te overtuigen. Guidetti verblijft momenteel met zijn club Manchester City in de Verengide Staten voor de International Champions Cup. Hij traint volledig mee en valt regelmatig in, wat Feyenoord sterkt in de gedachte dat de spits echt op de weg terug is. Probleem is in dit geval de transfersom. City wil vijf miljoen hebben voor Guidetti, die zelf ook een miljoenensalaris verdient. Pas als beide partijen, City én Guidetti bereid zijn iets in te leveren, is een transfer bespreekbaar.
Dost
Ook Bas Dost geldt nog steeds als alternatief, al geloven steeds minder mensen in zijn komst. Dost verdient in Wolfsburg een megasalaris van zo’n 2,2 miljoen euro netto per jaar. Hij zal flink moeten inleveren voor een transfer naar De Kuip. Slechts een huurconstructie kan uitkomst bieden, maar zulke deals worden pas laat in de transferwindow gesloten.
Het tekent de zwaarte van de opdracht van Martin van Geel dat hij wedt op drie spitsen tegelijk. Intern bij Feyenoord gaat iedereen er van uit dat, wanneer Zapata níet komt, de kans groot is dat het nog wel even kan duren voordat de gedroomde aanvalsleider zich meldt. En dat Feyenoord de competitie begint, uit bij ADO Den Haag, met Mitchell Te Vrede als eerste spits.
Dat lijkt me duidelijk van niet, Napoli heeft er zelf pas bijna 8 miljoen voor betaald.quote:
Napoli geeft zelf aan dat ze niet willen verhuren en alleen willen verkopen. Lijkt en dus wel.quote:Op zondag 3 augustus 2014 11:20 schreef Cara het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk van niet, Napoli heeft er zelf pas bijna 8 miljoen voor betaald.
Als ik het zo inschat gaat het aantrekken van Guidetti een hele moeilijke opgave worden, zo niet onmogelijk.quote:Op zondag 3 augustus 2014 11:15 schreef Muto het volgende:
[..]
5 miljoen voor Guidetti. Mooi niet doen dus.
quote:John Guidetti may return to Holland as Manchester City deem striker surplus to requirements
Manchester City manager Manuel Pellegrini will allow striker John Guidetti to return to Holland in order to kickstart a career that has so far failed to live up to its early hype.
Feyenoord and Ajax are among several European clubs who have enquired about the 22-year-old Swede, above, whose only first-team appearance for City came in a League Cup tie against West Brom in 2010.
Guidetti secured Premier League experience for Stoke last season, but failed to sparkle on a loan move.
With Sergio Aguero and Alvaro Negredo absent in pre-season, Guidetti has had another chance to shine.
But when the duo return it is expected he will be out in the cold again and swiftly moved on.
wordt het weer tijd voor een goeie ijsbalquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:19 schreef Dr.Mikey het volgende:
Als hij naar Ajax gaat wens ik hem de Karel Anker.
Als Wim Jansen was het toch.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
wordt het weer tijd voor een goeie ijsbal
Ja ik was bij die wedstrijd, tijdje terug welquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:25 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Als Wim Jansen was het toch.
Als hij daar echt heen gaat neemt niemand hem in de voetballerij nog serieus denk ik.
Dat is dan Dollar Dirk x1000.
Mankeert aan alle 3 wel wat maar lijken me ook alle 3 moeilijk haalbaarquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:35 schreef PIETR het volgende:
Zien jullie die Zapata wekelijks spelen ofzo?
Sowieso Guidetti > Zapata, Dost
Ja, dat snap ik, maar Feyenoord kan/wil dus nooit ophoesten wat Napoli wil hebben, los van wat die speler betaald moet krijgen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 11:23 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Napoli geeft zelf aan dat ze niet willen verhuren en alleen willen verkopen. Lijkt en dus wel.
Wat mankeert er aan zapata?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mankeert aan alle 3 wel wat maar lijken me ook alle 3 moeilijk haalbaar
Guidetti bij stoke city was een zielig vertoning.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:35 schreef PIETR het volgende:
Inderdaad. Koop gaat 'm niet worden. Want voor 5 miljoen krijg je Zapata niet mee.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:46 schreef Cara het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar Feyenoord kan/wil dus nooit ophoesten wat Napoli wil hebben, los van wat die speler betaald moet krijgen.
Is echt totaal niet realistisch.
Wat? Speelde daar nooit. Een zielige vertoning van die coach bedoel je? Dat hij Crouch verkoos boven een geweldenaar als Guidetti?quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:48 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Guidetti bij stoke city was een zielig vertoning.
Guidetti heeft al twee jaar niet meer gespeeld.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:35 schreef PIETR het volgende:
quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:56 schreef PIETR het volgende:
[..]
Wat? Speelde daar nooit. Een zielige vertoning van die coach bedoel je? Dat hij Crouch verkoos boven een geweldenaar als Guidetti?
Speelt wel elke pot in de voorbereiding, dus hij heeft toch nog iets van ritme. Maar die hoeft ook van mij niet te komen ofzo.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Guidetti heeft al twee jaar niet meer gespeeld.
Watquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:56 schreef PIETR het volgende:
[..]
Wat? Speelde daar nooit. Een zielige vertoning van die coach bedoel je? Dat hij Crouch verkoos boven een geweldenaar als Guidetti?
twitter:SSCNapoliNL twitterde op zondag 03-08-2014 om 12:58:04DUVAN ZAPATA: Eerste reactie van Napoli: 'We willen wachten.'. #Feyenoord zou EUR 5 miljoen geboden hebben exclusief bonus voor de speler. reageer retweet
twitter:SSCNapoliNL twitterde op zondag 03-08-2014 om 12:58:52DUVAN ZAPATA: Inclusief bonus zou dit uitkomen op het bedrag dat Napoli vorig seizoen betaald heeft voor de Colombiaan. #feyenoord #fr reageer retweet
twitter:SSCNapoliNL twitterde op zondag 03-08-2014 om 12:59:48DUVAN ZAPATA: Mogelijk zal er een nieuw bod komen voor de spits of zal er gekeken worden naar een huurperiode van één seizoen. #zapata reageer retweet
twitter:SSCNapoliNL twitterde op zondag 03-08-2014 om 13:00:47DUVAN ZAPATA: Uiteindelijk zal Benitez moeten beoordelen of Duvan weg kan. Ook Pandev zou reeds dichtbij een overgang zijn. reageer retweet
twitter:SSCNapoliNL twitterde op zondag 03-08-2014 om 13:27:03DUVAN ZAPATA: Naast #Feyenoord zou ook #Torino interesse hebben in de lange spits. reageer retweet
Zal dan ook wel iets tussen 1 en 1,5 miljoen krijgen als salaris. Denk niet dat ie heel veel wil gaan inleveren tov zijn salaris bij Napoli.quote:
Zo kan je dat bij elke aanwinst wel bekijken. Ze keuren die jongen en ik neem aan dat er geen gekke dingen gedaan worden op de trainingen. Als hij zijn been breekt is het domme pech en dat kan overal gebeuren.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:35 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Zal dan ook wel iets tussen 1 en 1,5 miljoen krijgen als salaris. Denk niet dat ie heel veel wil gaan inleveren tov zijn salaris bij Napoli.
Zou uiteraard wel een aanwinst zijn die normaliter onhaalbaar is voor NL club. Maar het blijft wel een gok, stel je voor dat ie bij de eerste training bij Feijenoord zijn been breekt..
Heeft in de voorbereiding in bijna alle wedstrijden van City meer dan 30 minuten gemaakt ..quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Guidetti heeft al twee jaar niet meer gespeeld.
Ik vind 7,5 miljoen wel erg veel geld hoor. Feyenoord heeft niet zoveel te besteden. Om nu alles stuk te gooien op een spits...quote:
Heel leuk allemaal, maar Guidetti is gewoon 20 cm te klein voor het spel dat teams als Stoke spelen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:40 schreef PIETR het volgende:
[..]
Houten klaas joh, die Crouch. Guidetti is veel beter.
Lazovic 2.0, gedoemd om te mislukken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind 7,5 miljoen wel erg veel geld hoor. Feyenoord heeft niet zoveel te besteden. Om nu alles stuk te gooien op een spits...
Dan heb ik liever Dost - lijkt me goedkoper - of nogmaals, die Griekse Pellè voor de helft van dat bedrag.
Maar denk niet dat de transfer doorgaat.
Nee.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:40 schreef PIETR het volgende:
[..]
Houten klaas joh, die Crouch. Guidetti is veel beter.
Nu alleen nog zijn kwaliteiten op het veld laten zien (wat waarschijnlijk niet meer gaat gebeuren), hij wordt niet betaald om de clown uit te hangen.quote:
Waarom niet? Voetballen verleer je niet hoor ..quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:43 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nu alleen nog zijn kwaliteiten op het veld laten zien (wat waarschijnlijk niet meer gaat gebeuren), hij wordt niet betaald om de clown uit te hangen.
Ben jij de zaakwaarnemer van Guidetti ofzo? Je staart je echt blind op die gozer.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:45 schreef PIETR het volgende:
[..]
Waarom niet? Voetballen verleer je niet hoor ..
Jawel, Torres na zijn knieblessure.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:45 schreef PIETR het volgende:
[..]
Waarom niet? Voetballen verleer je niet hoor ..
Zeg jij maar gewoon niets meer. Alsof je de afgelopen 10 jaar onder een steen hebt gelegen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:45 schreef RetRy32 het volgende:
Ik vind Zapata gewoon een goede deal.
Als je naar een hoog niveau streeft moet je transfers van hoog niveau doen.
Gewoon kanker hoge salarissen voor grote namen, even laten zien dat Feyenoord nog steeds wat is.
Je kan toch niet 3 potentiële wereldtoppers verkopen en dan gaan janken om een transfer van 7 miljoen.
Wat ik zeg gaat niet om financiën.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:47 schreef Cara het volgende:
[..]
Zeg jij maar gewoon niets meer. Alsof je de afgelopen 10 jaar onder een steen hebt gelegen.
Wauw.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:39 schreef PIETR het volgende:
[..]
Heeft in de voorbereiding in bijna alle wedstrijden van City meer dan 30 minuten gemaakt ..
Het principe dat de club bijna de kop heeft gekost.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:53 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Wat ik zeg gaat niet om financiën.
Maar om het principe.
En daar willen we graag niet nogmaals de fout mee ingaan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:53 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Wat ik zeg gaat niet om financiën.
Maar om het principe.
Bloteballentaal. We zijn net financieel veilig en je wel dat Van Geel met gevulde zak met z'n lul op ons spaargeld gaat slaan. Wij zijn Feyenoord, wij zijn de beste, baf swaffel van tien miljoen in je gezicht.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:45 schreef RetRy32 het volgende:
Ik vind Zapata gewoon een goede deal.
Als je naar een hoog niveau streeft moet je transfers van hoog niveau doen.
Gewoon kanker hoge salarissen voor grote namen, even laten zien dat Feyenoord nog steeds wat is.
Je kan toch niet 3 potentiële wereldtoppers verkopen en dan gaan janken om een transfer van 7 miljoen.
quote:Kuyt wijst club op 'nieuwe Robben': 'Toekomst van het Nederlands voetbal'
Zondag, 3 augustus 2014 om 13:50
Dirk Kuyt heeft het bestuur van Fenerbahçe gewezen op Jean-Paul Boëtius. Volgens AMKspor is de twintigjarige Feyenoorder bij voorzitter Aziz Yildirim aangeprezen als 'de nieuwe Arjen Robben'. "Hij is de toekomst van het Nederlandse voetbal", schrijft de Turkse krant.
Boëtius lijkt volgens het medium op de aanvaller van Bayern München, in de zin dat hij rap is en over de gave beschikt een tegenstander eenvoudig te kunnen uitspelen. Kuyt maakte de jongeling al een aantal keer mee bij Oranje en zou dusdanig onder de indruk zijn, dat hij de suggestie heeft gedaan om in ieder geval geregeld scouts naar Rotterdam te sturen.
Wat daar uit voortkomt zal moeten blijken, maar een zomers vertrek van Boëtius lijkt nagenoeg uitgesloten. Feyenoord raakte met Graziano Pellè, Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij al een kwartet dragende spelers kwijt, en Jordy Clasie aast eveneens op een vertrek. Voor de financiën hoeven Martin van Geel en consorten het in ieder geval niet meer te doen.
Op termijn kan Feyenoord best weer spelers van 7 miljoen euro of meer aantrekken. Maar nu vind ik het teveel geld, ook gezien ons budget voor aankopen op dit moment van zo'n 8 tot 11 miljoen. Dan moet je niet bijna alles stukslaan op 1 aankoop.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:10 schreef RetRy32 het volgende:
Oké. Maar dan moet men ook genoegen nemen met een 4de plaats in de Eredivisie.
Dan zou je met die vermeende 3,5 voor Basacikoglu al door het transferbudget heen zijn. Wilkshere en Bouhlarouz transfervrij. En dat was het dan wat aanwinsten betreft. Geld op.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op termijn kan Feyenoord best weer spelers van 7 miljoen euro of meer aantrekken. Maar nu vind ik het teveel geld, ook gezien ons budget voor aankopen op dit moment van zo'n 8 tot 11 miljoen. Dan moet je niet bijna alles stukslaan op 1 aankoop.
Niet fantastisch nee, maar is wel wedstrijdfit dus. In tegenstelling tot Dost.quote:
Nou en? 2 de plaats geeft alleen recht op (v)CL en daar falen toch in.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:10 schreef RetRy32 het volgende:
Oké. Maar dan moet men ook genoegen nemen met een 4de plaats in de Eredivisie.
Alsof wij nu zo hard falen? En vorige keer was toch ook niet kansloos?quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:16 schreef eight het volgende:
Nou en? 2 de plaats geeft alleen recht op (v)CL en daar falen toch in.
Precies. Al verwacht ik dat er na het aantrekken van een spits toch niet veel meer bijkomt. Maar het zou wel prettig zijn als we toch nog eventueel het vertrek van Clasie zouden kunnen opvangen. Ook al kun je van de transfersom van Clasie ook nog een deel herinvesteren.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:15 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dan zou je met die vermeende 3,5 voor Basacikoglu al door het transferbudget heen zijn. Wilkshere en Bouhlarouz transfervrij. En dat was het dan wat aanwinsten betreft. Geld op.
Maar we willen wel weer een keer kampioen worden toch?quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:16 schreef eight het volgende:
[..]
Nou en? 2 de plaats geeft alleen recht op (v)CL en daar falen toch in.
Ja, ik denk dat als Clasie vertrekt, het zo'n 10-12 miljoen mag gaan kosten (is dat redelijk?). Betekent toch dat er weer 4 miljoen te investeren is. Van wat ik eerder in dit topic had begrepen zou Ziyech daarmee haalbaar moeten zijn. En dat is een voetballer die bij Feyenoord denk ik wel goed van pas zou komen. Beetje creativiteit op het middenveld, mooie trap.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Precies. Al verwacht ik dat er na het aantrekken van een spits toch niet veel meer bijkomt. Maar het zou wel prettig zijn als we toch nog eventueel het vertrek van Clasie zouden kunnen opvangen. Ook al kun je van de transfersom van Clasie ook nog een deel herinvesteren.
Dost traint alweer enige weken volledig met de groep mee. Maar is nog niet wedstrijdfit nee.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:16 schreef PIETR het volgende:
[..]
Niet fantastisch nee, maar is wel wedstrijdfit dus. In tegenstelling tot Dost.
Dat verbaasd mij ook. Als Van Geel schijnbaar de hoofdprijs voor een goede spits over heeft vraag ik me af waarom hij niet meteen 7,5 of 8 miljoen voor Dost op tafel heeft gelegd. Dan hadden we hem nu al 2 weken in huis gehad.quote:Zapara is veel te duur. Praten over geduld, omdat de waarde dan omlaag gaat, maar ondertussen wel 7.5 miljoen bieden op 1 speler. Wacht, wat?
Ik denk dat 8 miljoen voor Clasie reëler is, ook gezien de bedragen waarvoor onze andere spelers zijn vertrokken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:21 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat als Clasie vertrekt, het zo'n 10-12 miljoen mag gaan kosten (is dat redelijk?). Betekent toch dat er weer 4 miljoen te investeren is. Van wat ik eerder in dit topic had begrepen zou Ziyech daarmee haalbaar moeten zijn. En dat is een voetballer die bij Feyenoord denk ik wel goed van pas zou komen. Beetje creativiteit op het middenveld, mooie trap.
Want Zapata >>> Dostquote:Op zondag 3 augustus 2014 14:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat verbaasd mij ook. Als Van Geel schijnbaar de hoofdprijs voor een goede spits over heeft vraag ik me af waarom hij niet meteen 7,5 of 8 miljoen voor Dost op tafel heeft gelegd. Dan hadden we hem nu al 2 weken in huis gehad.
Ziyech heeft als ik het goed heb nog maar een eenjarig contractquote:Op zondag 3 augustus 2014 14:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat 8 miljoen voor Clasie reëler is, ook gezien de bedragen waarvoor onze andere spelers zijn vertrokken.
In dat geval kan Feyenoord waarschijnlijk zo'n 2 tot 3 miljoen herinvesteren van die transfersom. Maar dat lijkt me onvoldoende voor het aantrekken van Ziyech of Toornstra bijvoorbeeld.
Daarom moet Van Geel nu niet alles uitgeven aan een spits.
Dan nog verwacht ik dat Ziyech zo'n 3,5 miljoen moet opbrengen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:32 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ziyech heeft als ik het goed heb nog maar een eenjarig contract
Op basis van het betere doelpunt gemiddelde van Zapata?quote:
Zapata lijkt mij fysiek sterker en sneller dan Dost. Het lijkt mij een speler die ook vanuit een actie kan scoren en tegen de middenlijn aan kan spelen, terwijl Dost alleen gevaarlijk is in de zestien, omdat hij traag als stront is.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:41 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Op basis van het betere doelpunt gemiddelde van Zapata?
Eens.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:43 schreef Toiletgebruiker het volgende:
[..]
Zapata lijkt mij fysiek sterker en sneller dan Dost. Het lijkt mij een speler die ook vanuit een actie kan scoren en tegen de middenlijn aan kan spelen, terwijl Dost alleen gevaarlijk is in de zestien, omdat hij traag als stront is.
Door zijn fysieke kracht kan hij makkelijker een bal afschermen, dat kan hij leren. Denk dat je meer mogelijkheden hebt met een spits als Zapata dan met een spits als Dost.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Eens.
Aan de andere kant zit ik nu wat beelden te kijken en zie ik hem niet echt als aanspeelpunt fingeren. Meer als iemand die heel de wedstrijd loert naar kansjes. Dat betekent dat je speltype wel flink aangepast dient te worden.
Tot hij tegenvalt jaquote:Op zondag 3 augustus 2014 14:59 schreef Euribob het volgende:
Toch heerlijk dat we weer eventueel een spits voor 7,5 miljoen kunnen binnenhalen.
Komt toch niet en dat bedrag geloof ik ook niet echt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:59 schreef Euribob het volgende:
Toch heerlijk dat we weer eventueel een spits voor 7,5 miljoen kunnen binnenhalen.
optelsomquote:Op zondag 3 augustus 2014 15:20 schreef Fuszy het volgende:
Hoe komen jullie aan die 7,5 miljoen eigenlijk? Of ik moet er vreselijk overeen gelezen hebben, want ik heb alleen 5 miljoen gezien. Dat bod is dan wel weer afgewezen.
Misschien is de vrouw van Van Geel ongesteld en dacht hij ik ga wel weekendje chillen in Italië met Jorisquote:Op zondag 3 augustus 2014 15:32 schreef Tomatenboer het volgende:
Toch vreemd dat Van Geel en Van Benthem dan samen afreizen voor een speler die waarschijnlijk toch niet weg mag, of waarvan het zeer onwaarschijnlijk is dat de deal rondkomt.
Tenzij Van Geel de kansen totaal verkeerd heeft ingeschat natuurlijk.
Of er spelen zaken die wij nog niet weten en is het stiekem al in kannen en kruiken. [/wishfull thinking]
Oke bedankt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:21 schreef hafcfan het volgende:
Iedereen hier lijkt Zapata ineens te kennen terwijl er normaal geen mens naar de Serie A kijkt in Nederland.
Jij hebt zeker nog nooit van youtubecompilaties gehoord.quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:21 schreef hafcfan het volgende:
Iedereen hier lijkt Zapata ineens te kennen terwijl er normaal geen mens naar de Serie A kijkt in Nederland.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog nooit van youtubecompilaties gehoord.
Staat genoteerd.quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:21 schreef hafcfan het volgende:
betaald fox zeker? of hebben ze nog een open kanaal tot t begin van de ED ?quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:55 schreef Caland het volgende:
Om 17.15 uur speelt #Feyenoord A1 in Zuid-Afrika op het toernooi in Durban tegen Everton. Dit duel is live te zien op @FOXSportsnl kanaal 3.
Op de betaalzender ja.quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:56 schreef Jimbo het volgende:
[..]
betaald fox zeker? of hebben ze nog een open kanaal tot t begin van de ED ?
Via youtube lijkt zelfs Freddy Adu goedquote:Op zondag 3 augustus 2014 16:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog nooit van youtubecompilaties gehoord.
Vorige keer was er ook een stream op het internet te vinden, dus dat zal deze keer ook wel zo zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:56 schreef Jimbo het volgende:
[..]
betaald fox zeker? of hebben ze nog een open kanaal tot t begin van de ED ?
quote:Op zondag 3 augustus 2014 05:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zo oud ben ik nog niet.Het vroegste dat ik me kan herinneren zijn denk ik radioverslagen van Hans van Vliet. En dan daarna met bord op schoot samenvattingen kijken. Later pas naar het stadion.
Hans van Vliet blijft ook m'n favoriete commentator. Dat "onpartijdige" commentaar op TV is gewoon zaaddodend saai. "Goede sliding, kan de bal naar Emerton, voorzet...JAAAAAAAH JAAAAAAAAAAAH JAAAAAAAAAAAAAAAAAH JAAAAAAAAAAAAAH! Pierre van Hooijdonk!"
"Feyenoord in de halve finale! Godverredomme wat was het spannend vanavond zeg."
Met Proost ?quote:
Nope. Meeste van deze spelers ken ik niet, staan voornamelijk eerstejaars A in het veld nu. Tussenstand na 12 minuten: 1-0 voor Feyenoord.quote:
Let op die Hamer. Vorig seizoen twee keer zien spelen, speelde toen echt goed. Is vorig seizoen lange tijd geblesseerd geweest.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:26 schreef Caland het volgende:
Zonder. Compleet nieuw elftal. 0-1 na een goede assist van Van Haaren, knap afgewerkt door Manusama.
Opstelling A1 Van Der Linden (K); Ulusoy, El Baad, Van Der Pijl, Van Eijk, V Haaren, Hamer, Vos (C), VD Putten, VD Struis, Manusama.
Braziliaanse speler toch? Net als Slabbekoorn geadopteerd dacht ik ..quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:30 schreef Muto het volgende:
[..]
Let op die Hamer. Vorig seizoen twee keer zien spelen, speelde toen echt goed. Is vorig seizoen lange tijd geblesseerd geweest.
Ja klopt. Je zag die Braziliaanse flair ook wel terug in hem.quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:32 schreef PIETR het volgende:
[..]
Braziliaanse speler toch? Net als Slabbekoorn geadopteerd dacht ik ..
Minder dan Clasie en wilde niet in de rol die Vormer nu heeft zitten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 19:33 schreef Henrys het volgende:
Dat we Mokotjo zo makkelijk hebben laten gaan
Vind hem echt niet minder dan Clasie op basis van vorig seizoen en nu weerquote:Op zondag 3 augustus 2014 19:35 schreef Typisch het volgende:
[..]
Minder dan Clasie en wilde niet in de rol die Vormer nu heeft zitten.
Dat mag.quote:Op zondag 3 augustus 2014 19:35 schreef Henrys het volgende:
[..]
Vind hem echt niet minder dan Clasie op basis van vorig seizoen en nu weer
Die gaat na vandaag denk ik naar Ajax, aangezien die geruchten er al waren.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:02 schreef indiaantje89 het volgende:
Mokotjo speelde ook weer heerlijk vandaag. Had ik toch graag in de selectie gehad.
Kunnen we wel gebruiken ja.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die gaat na vandaag denk ik naar Ajax, aangezien die geruchten er al waren.
Wij wel jaquote:Op zondag 3 augustus 2014 20:00 schreef Sunri5e het volgende:
Daar in Amsterdam hebben ze ook een topspits aangetrokken zeg
Soms sluit de wens van de club en de speler nou eenmaal niet aan. Wij hielden (terecht mijn inziens) Clasie als 1e keus, en Mokotjo wilde speelminuten maken. Lijkt me beide begrijpelijk. Het is wel een waardevolle speler ja, en lijkt me een prima aankoop mocht Clasie vertrekkenquote:Op zondag 3 augustus 2014 20:12 schreef Merkie het volgende:
Toch jammer dat we Mokotjo niet gehouden hebben.
Ik denk niet dat Jans het kan waarmaken bij een top 3 club, lijkt hij me te amicaal voor. Hij beoogt wel altijd leuk en aanvallend voetbal, dat is hem wel aan te prijzenquote:Op zondag 3 augustus 2014 21:06 schreef Antaris het volgende:
[..]
Dat zei ik hier ook al, maar mijn mening werd niet bepaald serieus genomen.
Dat werd gelijk al gezegd door een hoop Feyenoorders toen hij wegging.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:12 schreef Merkie het volgende:
Toch jammer dat we Mokotjo niet gehouden hebben.
Mokotjo heeft er bij ons niks van gebakken, dus zo raar is het niet dat Feyenoord hem heeft laten gaan. Misschien dat Erwin Mulder ook wel als een solide keeper overkomt als hij ergens in de provincie onder de lat zou staan met een bijbehorend verwachtingspatroon.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:56 schreef elCholo het volgende:
Ik hoop echt dat Mokotjo naar het buitenland gaat ipv naar Ajax of PSV. Ik denk dat we over een poos echt de haren uit ons kop trekken dat Feyenoord deze man zo makkelijk heeft laten gaan, nadat het hem totaal verkeerd gebruikt heeft en nooit op waarde heeft geschat.
Wat een kneus die zelf niet door heeft dat hij de boegbeeld was van een tekort aan talent binnen de selectie.quote:
Onzin, Mokotjo liet ook bij ons al zien wat voor klasse hij had. Helaas ook veel als back gebruikt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Mokotjo heeft er bij ons niks van gebakken, dus zo raar is het niet dat Feyenoord hem heeft laten gaan. Misschien dat Erwin Mulder ook wel als een solide keeper overkomt als hij ergens in de provincie onder de lat zou staan met een bijbehorend verwachtingspatroon.
Volgens mij verveelt Drenthe zich echt de tyfus. Die man heeft ondertussen alles al een keer gedaanquote:Op zondag 3 augustus 2014 22:17 schreef Freire het volgende:
Trouwens, Drenthe heeft een paar willekeurige Reading fans uitgenodigd bij hem thuis voor een FIFA toernooi![]()
Drenthe is echt knettergek. Kijk op zijn Instagram wat die winnaar heeft gewonnen. Zijn spelersshirt + een stapeltje cash. Hoe vet is dat dan?quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:17 schreef Freire het volgende:
Trouwens, Drenthe heeft een paar willekeurige Reading fans uitgenodigd bij hem thuis voor een FIFA toernooi![]()
Mokotjo heeft nooit een serieuze kans gehad op zijn positie, en dan bedoel ik het vertrouwen van de trainer krijgen en een serie wedstrijden achter elkaar in de basis. Ik vond vaak dat wanneer hij speelde, hij een van de beteren was. Je zag bij ons al dat hij over een prima techniek en een bovengemiddeld inzicht beschikte.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Mokotjo heeft er bij ons niks van gebakken, dus zo raar is het niet dat Feyenoord hem heeft laten gaan. Misschien dat Erwin Mulder ook wel als een solide keeper overkomt als hij ergens in de provincie onder de lat zou staan met een bijbehorend verwachtingspatroon.
Tuurlijk welquote:Op zondag 3 augustus 2014 22:13 schreef PIETR het volgende:
Wat een overdreven gedoe. Zo goed is Mokotjo niet. Zou bij ons niet in de basis staan.
Hij wilde zich niet nog een jaar in de Vormer-rol (reserve) schikken. Dus dat hij beter is dan Vormer is leuk, maar heb je verder niet zoveel aan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:00 schreef elCholo het volgende:
[..]
Mokotjo heeft nooit een serieuze kans gehad op zijn positie, en dan bedoel ik het vertrouwen van de trainer krijgen en een serie wedstrijden achter elkaar in de basis. Ik vond vaak dat wanneer hij speelde, hij een van de beteren was. Je zag bij ons al dat hij over een prima techniek en een bovengemiddeld inzicht beschikte.
Ik zeg niet dat hij beter is dan Clasie, maar een klasse beter dan Vormer is hij zeker wel.
Niet zo gek dat Mokotjo zich niet in de Vormer rol wilde schikken. Hij was een van de betere voetballers van de selectie.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:18 schreef Typisch het volgende:
Hij wilde zich niet nog een jaar in de Vormer-rol (reserve) schikken. Dus dat hij beter is dan Vormer is leuk, maar heb je verder niet zoveel aan.
Klopt, het was dus voor zowel Feyenoord als Mokotjo tijd om uit elkaar te gaan. Al dan niet terecht, beide trainers hebben het niet in hem zien zitten en dan is het goed dat je zo'n speler laat gaan imo.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:35 schreef elCholo het volgende:
[..]
Niet zo gek dat Mokotjo zich niet in de Vormer rol wilde schikken. Hij was een van de betere voetballers van de selectie.
Ik weet zeker dat hij echt wel prima had gerendeerd op het middenveld.... Maar ja hij had de pech met eerst de onkunde van Mario Been, en vervolgens met Immers die heilig was bij Koeman.
Was er wel hoor. Maar dat Mario Been de voorkeur gaf aan Leerdam op het middenveld zegt al genoeg. En op de rechtsback deed hij het echt niet onverdienstelijk, op een enkele wedstrijd na, er vanuit gaande dat toen meerdere spelers keer op keer faalden. Maar dat dat niet zijn postiei is mag wel duidelijk zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja er was geen oplossing voor Mokotjo bij Feyenoord. Hij was niet goed genoeg om Clasie uit de basis te spelen, faalde op de rechtsback positie en nam geen genoegen met een reserverol. Tja dan houdt het op.
Moko speelt bij NEC als hybride controleur.quote:Op maandag 4 augustus 2014 02:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Mokotjo was gewoon niet goed genoeg bij ons, dat kon iedereen destijds wel zien. Als hij de kans kreeg gaf hij alleen maar tikjes breed en liet verder niks speciaals zien. Bij een counterploeg als PEC komt hij veel beter tot z'n recht.
Dat had iedereen op het veld, geen wedstrijdritme en scherpte, wel fresh, maar geen scherpte.quote:Op maandag 4 augustus 2014 07:48 schreef Thunder0x het volgende:
Mokotjo was in zijn Feyenoord tijd niet zo goed als hij nu is. Viel me wel op dat hij best vaak knullig balverlies had waardoor ajax best gevaarlijk kon worden.
Ik zie hem niet naar ajax gaan.
Tuurlijk, te zielig voor woorden dat Koeman hem niet verhuurde en niet bij de selectie haalde, gewoon geestelijke mishandeling van een speler.quote:Op maandag 4 augustus 2014 06:46 schreef ace_eleven het volgende:
Ik gun die jongen dan ook gewoon succes bij Zwolle (en verbaas me dan ook dat Twente m niet heeft opgepikt eigenlijk)
Mokotjo de beste CDM van de eredivisie na Clasie noemenquote:Op maandag 4 augustus 2014 02:40 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Moko speelt bij NEC als hybride controleur.
Bij Feyenoord speelde hij altijd in een zeer verdedigende rol waardoor hij zijn kwaliteiten (aanvallend) niet kon gebruiken.
Moko is de beste CDM van de eredivisie als Clasie vertrekt.
Jammer joh, bij een voetballende ploeg die goed speelt komt Mokotjo goed tot zijn recht.
310quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:26 schreef JaafkeEHV het volgende:
hoeveel feyenoord-fans gaan er morgen naar turkije?
Het is wel een hoop geld ja, maar niet onverantwoord mbt de binnengekomen geldstromen en kijkend wat er nog nodig is qua versterking.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:29 schreef Pleun2011 het volgende:
Van Geel heeft 5 miljoen geboden op Zapata lees ik..
Die Bilal zie ik ons echt niet met verlies verkopen hoor. Als hij minder brengt dan de verwachtingen denk ik dat hij hetzelfde waard blijft, als hij daadwerkelijk zo een groeibriljantje is kun je hem in een paar jaar voor het veelvoudige verkopenquote:Zo te zien gaan we weer terug naar het uitgeven van risicovolle grote transferbedragen.. Jammer. Vind 3,5 voor Bilal gevoelsmatig ook veel teveel. Die jongen heeft nog niet eens een volledig seizoen eredivisie in de benen.
3.5 is net op het randje ja..als hij flopt zal je er niet heel veel op verliezen. Wel leuk om hem erbij te hebben want Schaken en Verhoek zijn beiden niet om aan te gluren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:37 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Het is wel een hoop geld ja, maar niet onverantwoord mbt de binnengekomen geldstromen en kijkend wat er nog nodig is qua versterking.
Uiteindelijk wilden we allemaal een rechtsback, een rechtsbuiten en een spits erbij en het besteedbaar budget was rond de 10 mln. Nu hebben we een transfervrije back, transfervrije ervaren speler, en een vleugelspeler voor 3.5mln. Als we een redelijk trefzekere spits kunnen binnenhengelen voor rond de 5 mln valt alles ruim binnen de marges en zijn we versterkt op plaatsen waar er gaten vielen in de selectie. Missen we hooguit nog een versterking voor linksback.
[..]
Die Bilal zie ik ons echt niet met verlies verkopen hoor. Als hij minder brengt dan de verwachtingen denk ik dat hij hetzelfde waard blijft, als hij daadwerkelijk zo een groeibriljantje is kun je hem in een paar jaar voor het veelvoudige verkopen
Jeetje 90 kilo. Wat een dikzak.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Pfoe, die Zapata is negert, 1,89 en 90 kilo.
Gegarandeerd 40 goals tegen alle jochies in de eredivisie.
Ik ken hem ook niet echt, maar als ie iets vlotter is dan een Zeefuik zal het ook niet zo snel tegenvallen. In de eredivisie zie je eigenlijk niet zo veel fysiek sterke spitsen falen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
3.5 is net op het randje ja..als hij flopt zal je er niet heel veel op verliezen. Wel leuk om hem erbij te hebben want Schaken en Verhoek zijn beiden niet om aan te gluren.
Verder ken ik Zapata niet eigenlijk.. Ben beetje bang voor Lazovic 2.0
Zelfs Demouge deed het niet slecht. Dan moet deze speler toch een makkie hebben aan de Eredivisie?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:04 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik ken hem ook niet echt, maar als ie iets vlotter is dan een Zeefuik zal het ook niet zo snel tegenvallen. In de eredivisie zie je eigenlijk niet zo veel fysiek sterke spitsen falen.
Op basis van zijn compilaties() kiest hij vrij behoorlijk positie, kan goed ruimte creeren/ open draaien, en is scoort hij vrij makkelijk (ook met t hoofd). Maar ja, compilaties, ik zie hem ook niet heel veel bijzonders doen
Ze hadden hem gewoon moeten verhuren, dan had je hem nu terug kunnen halen en had je een vervanger voor Clasie gehad.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja er was geen oplossing voor Mokotjo bij Feyenoord. Hij was niet goed genoeg om Clasie uit de basis te spelen, faalde op de rechtsback positie en nam geen genoegen met een reserverol. Tja dan houdt het op.
Vervanger voor Clasie? Gaat die weg dan?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:14 schreef Luni het volgende:
[..]
Ze hadden hem gewoon moeten verhuren, dan had je hem nu terug kunnen halen en had je een vervanger voor Clasie gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Zoals het mij bijstaat liep zijn contract af, en wilde hij niet bijtekenen om vervolgens verhuurd te worden. Vanuit Feyenoord had het natuurlijk ideaal geweest om een speler extern speelminuten te kunnen laten maken en bij vertrek van Clasie een vervanger klaar te hebben staan, maar ik vind het niet onlogisch dat hij daarvoor pastquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:14 schreef Luni het volgende:
[..]
Ze hadden hem gewoon moeten verhuren, dan had je hem nu terug kunnen halen en had je een vervanger voor Clasie gehad.
Nelom/Woudenberg?quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:37 schreef ace_eleven het volgende:
Missen we hooguit nog een versterking voor linksback.
wie danquote:Op maandag 4 augustus 2014 08:41 schreef Sunri5e het volgende:
Mokotjo de beste CDM van de eredivisie na Clasie noemen![]()
Ja, dan houdt het op.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:35 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Zoals het mij bijstaat liep zijn contract af, en wilde hij niet bijtekenen om vervolgens verhuurd te worden.
Ik weet niet of ik hier nou om moet lachen of huilen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hiljemark = Clasie
Mokotje daar net onder.
Vakantie van maken. Goed eten. Goede wijn. Week zonder vrouw.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:13 schreef Cara het volgende:
Napoli wil een week wachten. Daar zit je dan, samen met je huisjurist
Balotelli ophalen ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:16 schreef Sejt het volgende:
[..]
Vakantie van maken. Goed eten. Goede wijn. Week zonder vrouw.
Wat wil je meer?
van Geel hosselt zo het nummer van Ruby.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:16 schreef Sejt het volgende:
[..]
Vakantie van maken. Goed eten. Goede wijn. Week zonder vrouw.
Wat wil je meer?
Zijn contract liep af en dat ging hij sowieso niet verlengen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:14 schreef Luni het volgende:
[..]
Lekkere opkomst in een stadion voor 80.000 bezoekersquote:Weinig interesse Besiktas-fans voor return
Geschreven op 2014-08-04 om 11:14:48 | Bekeken: 27941 | Reacties: 455 | Foto: Pro Shots |
Besiktas - Feyenoord zal in een verre van uitverkocht Atatürk Olympisch Stadion worden afgewerkt. Naar verwachting zal een kwart van het stadion dat 80.000 toeschouwers kan huisvesten gevuld zijn. Dat meldt Turksvoetbal.net vandaag.
Tot nu toe zouden er 11.000 tickets aan Besiktas-fans zijn verkocht. Men denkt dat de verkoop nog ietwat aantrekt voor het laatste duel in het tweeluik van aanstaande woensdag. Uiteindelijk worden er 20 tot 25.000 mensen verwacht.
FYIquote:Gele kaart voor uiting ondershirt
Geplaatst op maandag 4 augustus 2014 om 15:23
De KNVB gaat komend seizoen het tonen van uitingen op een shirt onder het wedstrijdshirt bestraffen met een gele kaart.
Dat werd bekend op de jaarlijkse scheidsrechtersbijeenkomst in Zeist.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:27 schreef Thunder0x het volgende:
5 miljoen veel vinden voor een spits![]()
![]()
Goedkoper dan dat ga je ze niet vinden, als uberhaupt Napoli hier akkoord mee gaat. Of je moet gokken op een spits ala Pelle die op zn gat ligt en toevallig ergens opduikt
5 mil zou een prima deal zijn.
Het is veel, maar dat zijn nou eenmaal de prijzen voor een enigszins redelijke speler tegenwoordig. Anders kom je weer bij de Verhoeks uit, en daar wil Feyenoord nou juist net vanaf. Als je voor in totaal 8,5 miljoen aan transfergeld uitgeeft en 2 degelijke transfervrije verdedigers en 2 talentvolle jonge aanvallers haalt, is dat zeker geen onverstandig of riskant beleid.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:29 schreef Pleun2011 het volgende:
Van Geel heeft 5 miljoen geboden op Zapata lees ik.. Zo te zien gaan we weer terug naar het uitgeven van risicovolle grote transferbedragen.. Jammer. Vind 3,5 voor Bilal gevoelsmatig ook veel teveel. Die jongen heeft nog niet eens een volledig seizoen eredivisie in de benen.
Van mij hadden ze nog wel een tussenstap mogen maken. Je gaat nu in feite van niks kunnen uitgeven/transfervrij spelers aantrekken naar hetzelfde uitgeven aan individuele spelers als Ajax en PSV. En dan klinkt "degelijk transfervrij" en "2 talentvolle jonge aanvallers" mooi, maar voor hetzelfde geld falen ze alle 4 keihard. Ajax en PSV hebben dan reserves, wij kunnen opnieuw beginnen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:37 schreef erik013 het volgende:
[..]
Het is veel, maar dat zijn nou eenmaal de prijzen voor een enigszins redelijke speler tegenwoordig. Anders kom je weer bij de Verhoeks uit, en daar wil Feyenoord nou juist net vanaf. Als je voor in totaal 8,5 miljoen aan transfergeld uitgeeft en 2 degelijke transfervrije verdedigers en 2 talentvolle jonge aanvallers haalt, is dat zeker geen onverstandig of riskant beleid.
Ja, want als je 33 miljoen verdient met transfers en je geeft er 8,5 miljoen van uit, ben je echt enorm roekeloos bezig.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:29 schreef Pleun2011 het volgende:
Van Geel heeft 5 miljoen geboden op Zapata lees ik.. Zo te zien gaan we weer terug naar het uitgeven van risicovolle grote transferbedragen.. Jammer. Vind 3,5 voor Bilal gevoelsmatig ook veel teveel. Die jongen heeft nog niet eens een volledig seizoen eredivisie in de benen.
Ok bedankt voor je inbreng.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Deze gast hoeft niet meer dan 3,5 miljoen te kosten - gok ik - en acht ik ook wel in staat tot een doelpunt of 20 in de Eredivisie.
Zelfs voor Pelle is er toen gewoon een dergelijk bedrag betaald. Spitsen zijn nou eenmaal duur.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:27 schreef Thunder0x het volgende:
5 miljoen veel vinden voor een spits![]()
![]()
Goedkoper dan dat ga je ze niet vinden, als uberhaupt Napoli hier akkoord mee gaat. Of je moet gokken op een spits ala Pelle die op zn gat ligt en toevallig ergens opduikt
5 mil zou een prima deal zijn.
Graag gedaan, mail jij Martin ff.quote:
Als je 2000 euro verdient, waarvan de schuldsanering 1500 inhoudt en je koopt van de rest de duurste tv die je kan vinden, ben je dan roekeloos bezig?quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, want als je 33 miljoen verdient met transfers en je geeft er 8,5 miljoen van uit, ben je echt enorm roekeloos bezig.
nee, want je hebt wel een toffe tv om naar te kijken terwijl je werkeloos thuis zitquote:Op maandag 4 augustus 2014 16:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je 2000 euro verdient, waarvan de schuldsanering 1500 inhoudt en je koopt van de rest de duurste tv die je kan vinden, ben je dan roekeloos bezig?
Pellè heeft Feyenoord 3 miljoen gekost toch? Dat is net iets meer dan de helft van dat bedrag.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfs voor Pelle is er toen gewoon een dergelijk bedrag betaald. Spitsen zijn nou eenmaal duur.
Maar toen wist je iig waar je voor betaalde. Ajax heeft dat nu ook wel goed voor elkaar met die Milik.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfs voor Pelle is er toen gewoon een dergelijk bedrag betaald. Spitsen zijn nou eenmaal duur.
Heb je geen geld voor kabel, kan je de hele dag naar omroep Max (Schaken en Verhoek) kijken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:59 schreef Jimbo het volgende:
[..]
nee, want je hebt wel een toffe tv om naar te kijken terwijl je werkeloos thuis zit
ik zie het probleem niet, natuurlijk heb je als werkeloze wel een ps3 - 4, een zooi gedownloade (want ja, je blijft werkeloos he) DVD's , en een paar wietplanten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:02 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Heb je geen geld voor kabel, kan je de hele dag naar omroep Max (Schaken en Verhoek) kijken.
#studentenlevenquote:Op maandag 4 augustus 2014 17:03 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ik zie het probleem niet, natuurlijk heb je als werkeloze wel een ps3 - 4, een zooi gedownloade (want ja, je blijft werkeloos he) DVD's , en een paar wietplanten.
beetje zitten gamen dvd's kijken en blowen..
Het leven kan slechter
nu ik weer werk heb ik een pleurishekel aan al dat uitkerings trekkende volk zoals studenten en werkelozenquote:
de huidskleur ?quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Hij heeft wel wat weg van Kalou
quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:05 schreef Jimbo het volgende:
[..]
nu ik weer werk heb ik een pleurishekel aan al dat uitkerings trekkende volk zoals studenten en werkelozen
De kanker van de samenleving zeg ik je !
Hoeveel weken hou je het dit keer vol....quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:05 schreef Jimbo het volgende:
[..]
nu ik weer werk heb ik een pleurishekel aan al dat uitkerings trekkende volk zoals studenten en werkelozen
guidetti was in rotterdam vd week.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:08 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hoeveel weken hou je het dit keer vol....![]()
ontopic: Is er nog iemand ergens gesignaleerd?
WERREKE VOOR DA CHELDquote:Op maandag 4 augustus 2014 17:05 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Cool, proficiat.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:09 schreef Jimbo het volgende:
[..]
guidetti was in rotterdam vd week.
Maar nu al 4 weken, dus zit gelijk aan mn jaarcontract vast
Klopt, lijken beide wel wat op Zwarte Piet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Hij heeft wel wat weg van Kalou
De moeder van Bruins op de keileweg.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:08 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hoeveel weken hou je het dit keer vol....![]()
ontopic: Is er nog iemand ergens gesignaleerd?
En toch zuigt ze niet zo hard als haar zoon bij ons op 10.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:11 schreef Caland het volgende:
[..]
De moeder van Bruins op de keileweg.
In de tijd van Been mocht ze nog gewoon aan het Maasgebouw staan...quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:11 schreef Caland het volgende:
[..]
De moeder van Bruins op de keileweg.
Die 'tussenstap' is de afgelopen jaren natuurlijk al gemaakt, tot aan de komst van Pellé. En volgens mij proberen ze nu toch ook, als het even kan, een transfervrije of gehuurde speler te halen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Van mij hadden ze nog wel een tussenstap mogen maken. Je gaat nu in feite van niks kunnen uitgeven/transfervrij spelers aantrekken naar hetzelfde uitgeven aan individuele spelers als Ajax en PSV.
Als je geen risico's wil lopen dan moet je geen voetbalclub leiden. Je hebt nooit garanties natuurlijk. Het gaat erom dat je die risico's verantwoord houdt en dat je ze zo afdekt dat je er zelfs in een worst-case scenario (dat ze alle 4 volledig zouden floppen) niet aan onderdoor gaat. En dat doet Feyenoord nu niet. Geen 4-jarige contracten maar 1 jaar voor dertigers en ze zullen maximaal 8 a 10 miljoen uitgeven en zelfs al bleek elke cent weggegooid geld (die kans is wel heel klein) dan komt Feyenoord daar niet in de problemen mee.quote:En dan klinkt "degelijk transfervrij" en "2 talentvolle jonge aanvallers" mooi, maar voor hetzelfde geld falen ze alle 4 keihard. Ajax en PSV hebben dan reserves, wij kunnen opnieuw beginnen.
Je moet het dan ook niet vergelijken met een dure TV kopen, eerder met de rest van het geld investeren in een fatsoenlijk pak, kappersbeurt en een simpele computer om je kansen op en bij sollicitaties of b.v. je eigen bedrijfje te verhogen. Nog steeds geen garanties op succes, maar als je niets doet weet je zeker dat je niet slaagt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je 2000 euro verdient, waarvan de schuldsanering 1500 inhoudt en je koopt van de rest de duurste tv die je kan vinden, ben je dan roekeloos bezig?
Compleet offtopic hoor, maar wat is dat toch dat men er automatisch vanuit gaat dat schuldsanering inhoudt dat men geen werk heeft? Dat heeft er totaal niets mee te maken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:25 schreef erik013 het volgende:
[..]
Je moet het dan ook niet vergelijken met een dure TV kopen, eerder met de rest van het geld investeren in een fatsoenlijk pak, kappersbeurt en een simpele computer om je kansen op en bij sollicitaties of b.v. je eigen bedrijfje te verhogen. Nog steeds geen garanties op succes, maar als je niets doet weet je zeker dat je niet slaagt.
Waaat?! Zat er iemand bij Feyenoord in de schuldsanering en moest hij daarom weg?quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Compleet offtopic hoor, maar wat is dat toch dat men er automatisch vanuit gaat dat schuldsanering inhoudt dat men geen werk heeft? Dat heeft er totaal niets mee te maken.
Zag het hier al een aantal malen voorbij komen, en tegen zoveel verkeerde aannames is mijn autistenbrein niet bestand.
De voorbeelden kloppen dan ook voor geen meter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BFF met GGMM
Ik zeg dan ook nergens niet versterken, ik plaats alleen m'n vraagtekens bij gelijk hoogste transfersommen in de eredivisie neerleggen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:19 schreef erik013 het volgende:
[..]
Die 'tussenstap' is de afgelopen jaren natuurlijk al gemaakt, tot aan de komst van Pellé. En volgens mij proberen ze nu toch ook, als het even kan, een transfervrije of gehuurde speler te halen?
Als je het elftal zag dat er tegen Besiktas stond, dan kreeg je het nog lastig om de eerste 7 te bereiken in de competitie. Het is belangrijk, juist voor de jeugd, dat ze dit jaar in elk geval een aantal wedstrijden Europa League spelen en zich ook komend jaar weer plaatsen bij de eerste 4. Het is juist onverantwoord beleid om je voorhoede dan niet te versterken.
[..]
Als je geen risico's wil lopen dan moet je geen voetbalclub leiden. Je hebt nooit garanties natuurlijk. Het gaat erom dat je die risico's verantwoord houdt en dat je ze zo afdekt dat je er zelfs in een worst-case scenario (dat ze alle 4 volledig zouden floppen) niet aan onderdoor gaat. En dat doet Feyenoord nu niet. Geen 4-jarige contracten maar 1 jaar voor dertigers en ze zullen maximaal 8 a 10 miljoen uitgeven en zelfs al bleek elke cent weggegooid geld (die kans is wel heel klein) dan komt Feyenoord daar niet in de problemen mee.
Ik vind dat je een beetje zeurt de laatste tijd Knut. Er is duidelijk gemaakt wat het te besteden budget is en welke spelers ze ervoor willen halen. Als ze hun wensenlijstje kunnen realiseren binnen dat budget is er toch geen probleem?quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nergens niet versterken, ik plaats alleen m'n vraagtekens bij gelijk hoogste transfersommen in de eredivisie neerleggen.
Wou niemand beledigen, en je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Hoewel je werkloosheid en schulden natuurlijk niet als volledig los staande dingen kan zien, in veel gevallen is er wel een verband tussen die 2. Daarnaast had ik het ook over een eigen bedrijfje, als ZZP'er ben je niet werkloos natuurlijk. Tenminste, als je wat klanten hebt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Compleet offtopic hoor, maar wat is dat toch dat men er automatisch vanuit gaat dat schuldsanering inhoudt dat men geen werk heeft? Dat heeft er totaal niets mee te maken.
Nogmaals: het gaat idd niet in alle gevallen op, m'n voorbeelden. Maar zie m'n verhaal daarboven dusquote:Zag het hier al een aantal malen voorbij komen, en tegen zoveel verkeerde aannames is mijn autistenbrein niet bestand.
De voorbeelden kloppen dan ook voor geen meter.
Nou ja, 3,5 miljoen + 5 miljoen is nog steeds minder dan 1/3e van wat ze binnen hebben gekregen, deze zomer... Als je dat aanhoudt en je herinvesteert nooit meer dan de helft van je transferinkomsten in nieuwe spelers dan doe je op financieel gebied goede zaken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nergens niet versterken, ik plaats alleen m'n vraagtekens bij gelijk hoogste transfersommen in de eredivisie neerleggen.
Idd, volgens mij zijn ze voorzichtig genoeg bij jullie nu. Dat zie je ook wel aan het feit dat Dost nog niet binnen is. Als ze onverantwoord en riskant beleid voerden dan hadden ze daar vorige maand direct 8 a 10 miljoen voor op de tafel gelegd (waarop z'n club er waarschijnlijk een strik omheen gedaan had), nu stoppen ze echter duidelijk waar het niet meer verantwoord is, door hem eerst te willen huren. Mocht het tegenvallen dan ben je alleen salaris/huursom kwijt, mocht ie er 30 maken dan kun je altijd nog bekijken of je hem (met dan nog 1-jarig contract) koopt voor een aantal miljoen die je er sowieso weer uithaalt bij doorverkoop.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:47 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik vind dat je een beetje zeurt de laatste tijd Knut. Er is duidelijk gemaakt wat het te besteden budget is en welke spelers ze ervoor willen halen. Als ze hun wensenlijstje kunnen realiseren binnen dat budget is er toch geen probleem?
Dus? Suarez (bij Groningen) kostte 7 miljoen geloof ik, maar dat bedrag haalden ze er in Amsterdam deze zomer alleen al bijna uit met het doorverkoop percentagequote:
Ja, maar dat is niet aan de orde. Bovendien consumeer je niet, maar investeer je.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je mag er toch wel vanuit gaan dat Rutten zorgt dat er meer rendement vanuit het middenveld (lees: Clasie, Vilenha) gaat komen en dat Boeitus dit seizoen stappen zet. En als Dost er maar 15 maakt, maar tegelijkertijd komen er komend seizoen vanaf rechts met die Mocroturk en diens invaller Manu samen ca. 8 goals meer ten opzichte van Schaken en Verhoek (die er gezamenlijk geloof ik maar 3 scoordenquote:Op maandag 4 augustus 2014 18:29 schreef Scrummie het volgende:
Zat net wat goaltjes van die Dost te bekijken op joetoep, maar potverdikkeme wat is die gozer afhankelijk van de aanvoer zeg. Dat word dus niets bij ons, Boetius heeft maar een matige voorzet tot nu toe, Alibilal weet ik niet, maar geloof dat dat ventje ook meer voor eigen succes gaat dan een voorzet op maat aflevert.
Gewoon niet doen dus.
Dat % wat ze vergeten waren ??quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:29 schreef erik013 het volgende:
[..]
Dus? Suarez (bij Groningen) kostte 7 miljoen geloof ik, maar dat bedrag haalden ze er in Amsterdam deze zomer alleen al bijna uit met het doorverkoop percentage![]()
Je moet er, zoals ik al zei, vanuit gaan dat je technische directie/staf een klein beetje weet wat ze doet en dat wanneer ze 3,5 miljoen in een speler investeren ze naast dat ze er vanuit gaan dat ie Feyenoord direct sportief zeer gezien vooruit helpt en daarnaast voor minimaal 5 de deur uit gaat ooit. En dat ze ook tegelijkertijd bekeken hebben of de club in de problemen komt bij een worst case-scenario dat ie z'n been dubbel breekt of een 'Verhoekje' wordt.
Als je alleen maar Verhoekjes haalt dan is niet die ietwat pittige transfersommen investeren het probleem, maar dan is het probleem dat je Martin van Geel (en de scouting onder hem) laat zitten.
Dit dus. Snap niet dat mensen dat vergelijken met Ajax en PSV. Die halen (en hebben daarvoor ook de luxe) voor 3 a 4 miljoen een verdediger voor de breedte om op de bank erbij te hebben, terwijl ze bij jullie alleen zulke bedragen uitgeven aan basisspelers met een grote directe meerwaarde en vermoedelijk veel restwaarde. Een 19-jarige buitenspeler die er in z'n eerste half jaar al 5 (= meer dan Schaken en Verhoek samen in het afgelopen gehele jaarquote:Op maandag 4 augustus 2014 18:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet aan de orde. Bovendien consumeer je niet, maar investeer je.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:27 schreef erik013 het volgende:
Dit dus. Snap niet dat mensen dat vergelijken met Ajax en PSV. Die halen (en hebben daarvoor ook de luxe) voor 3 a 4 miljoen een verdediger voor de breedte om op de bank erbij te hebben, terwijl ze bij jullie alleen zulke bedragen uitgeven aan basisspelers met een grote directe meerwaarde en vermoedelijk veel restwaarde. Een 19-jarige buitenspeler die er in z'n eerste half jaar al 5 (= meer dan Schaken en Verhoek samen in het afgelopen gehele jaar ) maakte zal er in een vol seizoen minimaal 8 maken komend jaar, zeker in de Kuip. Dat geld is een investering, geen uitgave. Alleen al als ie straks in de voorronde van de Europa League het winnende doelpunt maakt heeft ie bij wijze van spreke z'n halve transfersom al terugverdiend, want dan speel je weer een aantal Europese wedstrijden die naast de ervaring weer 1 a 2 miljoen opleveren. Zeer noodzakelijke investering dus.
Pas als ze voor de al bezette posities v.d. Hoorns en Viergevers gaan halen, zou ik me als Feyenoord-supporter zorgen gaan maken. Want op dit moment is die luxe er nog lang niet. Maar misschien hoeft dat ook niet eens, zolang je eigen jeugdopleiding zelf 'gratis' spelers van minimaal dat niveau blijven leveren. Van Beek b.v.
Ow, ik lees nu pas dat ze door administratief gekloot bij z'n transfer van Groningen maar 2 miljoen kregen i.p.v. 7,5 miljoen ofzo.quote:
dat klopt nietquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:34 schreef erik013 het volgende:
[..]
Ow, ik lees nu pas dat ze door administratief gekloot bij z'n transfer van Groningen maar 2 miljoen kregen i.p.v. 7,5 miljoen ofzo.(en dat durft zich dan SuperJoden te noemen
) En ook niet iemand die middels een contractopwaarderingkje dat later nog recht zette ofzo
http://www.ajaxshowtime.c(...)-door-haastwerk.htmlquote:
wat ik al zei dat klopt dus niet, (is ook later gecorrigeerd alleen heel klein), maar goed is niet belangrijk, zeker niet in dit topicquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:44 schreef erik013 het volgende:
[..]
http://www.ajaxshowtime.c(...)-door-haastwerk.html
Als Suarez z'n transfersom niet met 15 a 20 % omlaag had gekauwd dit WK (Barca scheen oorspronkelijk een bod voor te bereiden van ruim 100 miljoen) had dit geintje Ajax dus misschien (technisch gezien) wel meer dan 8 miljoen 'gekost'hoewel je dan ook meer binnen had gehaald natuurlijk, maar toch.
Maar goed, beetje offtopic. Is er eigenlijk iets bekend over de doodverkooppercentages bij alle spelers die Feyenoord verkocht heeft? Dan kun je de komende 2-4 jaar met een beetje mazzel nog aardig wat extra miljoentjes gaan binnenhalen als die jongens de stap van de subtop (Porto, Lazio etc.) naar de top zouden maken.
Idd. Volgens mij is Martin van Geel wat contracten en verkopen betreft een type 'jurist' en enorme detaillist, die als ie al een zeldzaam onzorgvuldigheidje begaat dat wel weer (achter de schermen) recht trekt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:30 schreef Tarado het volgende:
een oorspronkelijk een bod voor te bereiden van ruim 100 miljoen) had dit geintje Ajax dus misschien (technisch gezien) wel meer dan 8 miljoen 'gekost' hoewel je dan ook meer binnen had gehaald natuurlijk, maar toch.
Maar goed, beetje offtopic. Is er eigenlijk iets bekend over de doodverkooppercentages bij alle spelers die Feyenoord verkocht heeft? Dan kun je de komende 2-4 jaar met een beetje mazzel nog aardig wat extra miljoentjes gaan binnenhalen als die jongens de stap van de subtop (Porto, Lazio etc.) naar de top zouden maken.
wat ik al zei dat klopt dus niet, (is ook later gecorrigeerd alleen heel klein), maar goed is niet belangrijk, zeker niet in dit topic
Twee of drie keer? Een doorverkooppercentage werkt maar een keer he? Het is immers onderdeel tussen de overeenkomst tussen Feyenoord en Lazioquote:Op maandag 4 augustus 2014 20:52 schreef erik013 het volgende:
[..]
Idd. Volgens mij is Martin van Geel wat contracten en verkopen betreft een type 'jurist' en enorme detaillist, die als ie al een zeldzaam onzorgvuldigheidje begaat dat wel weer (achter de schermen) recht trekt.
Dat een speler als De Vrij voor 'slechts' 8 miljoen verkocht is terwijl je dat eigenlijk al bijna voor het WK voor hem kon krijgen en hij nu zo 5 miljoen extra waard was doet me enigszins vermoeden dat ie op goede doorverkoop-voorwaarden/percentages gegokt heeft. Je kan nu 2 a 3 miljoen extra cashen, of de komende 8 jaar misschien wel 2 of zelfs 3 keer 10 % van 35 miljoen meecashenZe wilden bij Lazio alles in het werk zetten om De Vrij te halen, dus zo'n voorwaarde krijg je ze wel akkoord mee. Als ik al zie wat ze voor David Luiz en voor die back die Van Gaal bij Koeman heeft opgehaald betaald hebben... En het wordt alleen nog maar gekker.
Is daar meer over bekend, Feyenoorders?
Idd, zegquote:Op maandag 4 augustus 2014 20:56 schreef Scrummie het volgende:
Geloof niet dat daar al wat over bekend is.
Maar, je zou toch denken, dat met het hele opleidingsvergoeding verhaal we over pakweg 10 jaar alleen al kunnen draaien op die vergoeding.
Sowieso al standaard zo'n vergoeding van 5-10 % zie ik, los van de andere afspreken die je maakt.quote:De opleidingsvergoeding wordt dus verdeeld onder alle clubs waar een speler actief was vanaf zijn 12e tot en met zijn 23e levensjaar. Per jaar heeft een club recht op een deel van de vergoeding. De verdeling is als volgt;
Levensjaar Deel van vergoeding Deel van totale transfersom
12 5% 0.25%
13 5% 0.25%
14 5% 0.25%
15 5% 0.25%
16 10% 0.5%
na 23 10% 0.5%
Maar wat we juist net niet doen is selectie in de breedte sterker maken. Nee, zo ongeveer het hele budget gaat naar 1 spits en 1 buitenspelers. Als die geblesseerd raken of tegenvallen zit je weer met buurman en buurman.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:45 schreef erik013 het volgende:
[..]
Zoals Ajax liet zien: een brede selectie is belangrijker voor de titel dan 1 topspits die er 28 maakt. Want dat laatste maakt je ook kwetsbaarder. Maar een breekijzer als Dost is toch wel enorm nuttig, alleen uit corners (en penalty's) etc. al maakt ie z'n doelpunten wel.
Tot dusver heeft Ajax een jonge ervaren verdediger, een talentvolle vleugelspeler en een 20 jarige spits met ervaring in de Bundesliga gehaald voor minder geld dan de 5 miljoen die van geel op een spits met alleen maar vraagtekens zou hebben geboden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:27 schreef erik013 het volgende:
[..]
Dit dus. Snap niet dat mensen dat vergelijken met Ajax en PSV. Die halen (en hebben daarvoor ook de luxe) voor 3 a 4 miljoen een verdediger voor de breedte om op de bank erbij te hebben, terwijl ze bij jullie alleen zulke bedragen uitgeven aan basisspelers met een grote directe meerwaarde en vermoedelijk veel restwaarde.
Ow, je hebt helemaal gelijk. Stomquote:Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Twee of drie keer? Een doorverkooppercentage werkt maar een keer he? Het is immers onderdeel tussen de overeenkomst tussen Feyenoord en Lazio
opleidingsvergoeding is in totaal 5%, die percentages die achter die jaren staan zijn relatieve en %-punt vergoedingenquote:Op maandag 4 augustus 2014 21:14 schreef erik013 het volgende:
[..]
Idd, zegMet de huidige (hyper)inflatie voor voetbalspelers kun je met de vergoeding voor Boeitus voor z'n transfer in 2019 je stadion bijna financieren
[..]
Sowieso al standaard zo'n vergoeding van 5-10 % zie ik, los van de andere afspreken die je maakt.
De breedte maken ze ook al wat sterker met spelers als Manu natuurlijk. En dat moet Feyenoord ook blijven doen, de jeugdopleiding is sterk genoeg om 'de bank' enigszins te dragen. Goed voor de doorstroming ook. Zie b.v. het vertrek van De Vrij en BMI, daar stonden met Van Beek (of hoe heet die jongen die nu zo goed speelde de laatste weken) en Kongolo direct 2 prima vervangers voor klaar. En voor hen zullen nu vast weer andere jongens doorschuiven. Meestal gasten die nauwelijks minder zijn dan wat Ajax bij AZ of Utrecht koopt voor op de bank.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar wat we juist net niet doen is selectie in de breedte sterker maken. Nee, zo ongeveer het hele budget gaat naar 1 spits en 1 buitenspelers. Als die geblesseerd raken of tegenvallen zit je weer met buurman en buurman.
Toch staat het bij jullie met Boulahrouz, Mathijsen en Wilkshire als die enigzins op niveau presteren i.c.m. Van Beek en Kongolo niet veel minder volgens mij. Moisander wordt ook nog eens verkocht geloof ik.quote:Tot dusver heeft Ajax een jonge ervaren verdediger
Feyenoord heeft ook een talentvolle vleugelspeler en een keeper gehaald toch? En is nu ook bezig met een spits die Bundesliga-ervaring heeft, en al een keer topscorer van Nederland is geweest.quote:een talentvolle vleugelspeler en een 20 jarige spits met ervaring in de Bundesliga gehaald voor minder geld dan de 5 miljoen die van geel op een spits met alleen maar vraagtekens zou hebben geboden.
Ah, op die manier. Nou ja, je hebt die andere talenten ook tot die leeftijd binnen boord kunnen houden. Zolang je zelf zorg dat je als club nog stappen vooruit zet en zo'n speler niet het idee krijgt dat ie zich op z'n 19e al niet meer kan doorontwikkelen daar moet je Boetius ook wel nog een tijdje vast kunnen houden. Maar dat betekend dus: de komende jaren eens prijzen pakken en Europees overwinteren, want om een 3e of 2e plek spelen zonder Europa League dat doen jongens als Boeitus en Vilenha al 2 jaar.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:36 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
opleidingsvergoeding is in totaal 5%, die percentages die achter die jaren staan zijn relatieve en %-punt vergoedingen
voor de jaren 12 t/m 15 krijg je in totaal dus maar 1%, evenveel als op iemands 22e+23e (wanneer Boetius zeer waarschijnlijk al niet meer bij ons speelt)
Nou ja, komt ook omdat wij het gewend zijn dat we in Nederland iedereen van 16, 17 die een bal raakt laten debuteren in het eerste. Waar je in het buitenland op je 21e nog vaak je debuut maakt (tenzij je echt een wereldtalent bent) ben je in de eredivisie op die leeftijd al niet eens meer een 'talent', maar een bijna dragende basisspeler met 2 tot 3 jaar ervaring in het eerste. Anders doe je iets foutquote:mijn inziens een beetje tot te oud doorgevoerd die opleidingskosten ...
Ik vind dat je een 'opleidingsvergoeding' zou moeten krijgen voor de tijd voordat iemand daadwerkelijk op het hoogste landelijke niveau doorbreekt. Ik vind het onterecht dat als iemand op zijn 22e verkast dat die kopende nieuwe club dan nog recht heeft op 10% van de 'opleidingsvergoeding'. Neem een Neymar, die nu al ¤8,8 miljoen verdient. Als die door wordt verkocht krijgt zijn nieuwe club nog opleidingsvergoedingquote:Op maandag 4 augustus 2014 22:03 schreef erik013 het volgende:
[..]
Ah, op die manier.
[..]
Nou ja, komt ook omdat wij het gewend zijn dat we in Nederland iedereen van 16, 17 die een bal raakt laten debuteren in het eerste. Waar je in het buitenland op je 21e nog vaak je debuut maakt (tenzij je echt een wereldtalent bent) ben je in de eredivisie op die leeftijd al niet eens meer een 'talent', maar een bijna dragende basisspeler met 2 tot 3 jaar ervaring in het eerste. Anders doe je iets foutDaarom zullen ze, internationaal gezien, iemand van 21-22 vaak nog als talent beschouwen die bij het eerste aanklopt, terwijl ze bij ons dan al bij het eerste uitzwaaien vaak.
Feyenoord zou eens moeten uitzoeken of en hoe ze kunnen zorgen dat ze bij uitgaande transfers voor 10 % eigendom van de speler blijven ofzo. Dat is voor een club die veel talentvolle jeugd op jonge leeftijd moet verkopen wel interessant.
Volledig mee eens idd. Nederland heeft al de 'pech' dat we hier elk jaar zelfs door Portugal worden leeggeroofd, mede omdat de KNVB er zeer streng op toeziet dat er niet te hoge schulden worden gemaakt en er netjes begroot wordt. Dan zou daar in elk geval nog tegenover moeten staan dat een competitie als de Nederlandse 'beschermd' wordt met voor ons gunstigere regels, zoals een maximaal aantal buitenlandse spelers per team en een Europees transferverbod voor spelers die nog geen 18 zijn. In Engeland heeft alleen City in z'n eentje al bijna een hogere begroting dan heel de eredivisie samen, maar er is geen enkele prikkel meer tot zelf opleiden van Engelse jeugd. Zelfs voor de C en B-teams halen ze al 15-16 jarigen uit het buitenland.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:08 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik vind dat je een 'opleidingsvergoeding' zou moeten krijgen voor de tijd voordat iemand daadwerkelijk op het hoogste landelijke niveau doorbreekt. Ik vind het onterecht dat als iemand op zijn 22e verkast dat die kopende nieuwe club dan nog recht heeft op 10% van de 'opleidingsvergoeding'. Neem een Neymar, die nu al ¤8,8 miljoen verdient. Als die door wordt verkocht krijgt zijn nieuwe club nog opleidingsvergoeding
Je kunt zeggen dat spelers zich nog wel ontwikkelen, maar op die voet kun je de opleidingsvergoeding laten doorlopen tot hun 28e (wat geloof ik in het algemeen gezien wordt als de top van een carriere, buiten die van keepers).
Maar ik denk dat ie De Vrij ook wel die transfer gunde, Lazio was zijn eerste keuze. En een speler die tot z'n 22e (?) je club trouw bleef en de afgelopen jaren bijtekende zelfs nadat ze 10e werden moet je natuurlijk niet te dwars gaan zitten. Dat merken andere spelers dan ook wel.quote:Ik geloof wel dat Van Geel actief probeert doorverkooppercentages te bedingen hoor. Bij Vlaar schijnt er een behoorlijke vergoeding tegenover te staan, en bij De Vrij lijkt het me ook zeer waarschijnlijk (want anders zijn ze wel heel gemakkelijk gedaald in de transfersom vanaf een wishful 12 naar 8.5, zo vroeg in de transferperiode)
Theoretisch zou je dit contractueel wel kunnen opvangen. Ik zou jou bijvoorbeeld ook een kaartje voor een voetbalwedstrijd kunnen verkopen onder de voorwaarde dat jij het niet aan iemand voor Ajax doorverkoopt, én onder de voorwaarde dat jij dit ook in een eventuele verkoop aan iemand anders bedingt (enzovoort). Als jij dit niet doet, ben jij (en niet de volgende koper, want die heeft inderdaad niets met mij te maken) aansprakelijk, maar zo ben ik wel "gedekt" (jij verkoopt het onder mijn voorwaarden en anders krijg ik mijn schade vergoed).quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Twee of drie keer? Een doorverkooppercentage werkt maar een keer he? Het is immers onderdeel tussen de overeenkomst tussen Feyenoord en Lazio
Zoiets zal vanuit (minimaal) UEFA-niveau geregeld moeten worden. Eigenlijk is het vrij ironisch, maar de kapitalistische Amerikanen hebben eigenlijk een enorm socialistisch systeem in de sport. Daar geldt niet het recht van de sterkste, maar geldt juist een salarisplafond en krijgen ook de zwakste broeders de beste talenten toebedeeld. Dat houdt de competities enigszins evenwichtig en dat wordt ook op lange termijn in het belang van de sport geacht.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:37 schreef erik013 het volgende:
Ik vraag me af wat de KNVB daar zelf in kan doen. Bij de overheid een regeling afdwingen dat je 15-jarige topsporters een jeugdcontract voor 1 of 2 jaar kan geven wellicht?
Dat noemen ze een kettingbeding.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:50 schreef Caland het volgende:
Nee sorry. Zo werkt dat natuurlijk niet.
Interessant. Een voorwaarde dus eigenlijk dat een voorwaarde bij verkoop ook weer (opnieuw) gesteld wordt aan de volgende eigenaar. Waarop die koper daarna ook weer die voorwaarde moet stellen, etc. Zoiets mag idd wel met immateriële zaken als merken, namen, huisstijlen, beelden e.d. om een bepaalde (bedrijfs)cultuur ofzo te bewaken, maar bij voetbalspelers? Een merk daar kun je voor 100 % eigenaar van zijn, maar met een arbeidscontract ben je niet voor 100 % eigenaar van die persoon. Tenzij dat in je arbeidscontract staat natuurlijkquote:Op maandag 4 augustus 2014 22:47 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Theoretisch zou je dit contractueel wel kunnen opvangen. Ik zou jou bijvoorbeeld ook een kaartje voor een voetbalwedstrijd kunnen verkopen onder de voorwaarde dat jij het niet aan iemand voor Ajax doorverkoopt, én onder de voorwaarde dat jij dit ook in een eventuele verkoop aan iemand anders bedingt (enzovoort). Als jij dit niet doet, ben jij (en niet de volgende koper, want die heeft inderdaad niets met mij te maken) aansprakelijk, maar zo ben ik wel "gedekt" (jij verkoopt het onder mijn voorwaarden en anders krijg ik mijn schade vergoed).
Zeker. Maar ik denk dat het dan makkelijker zou zijn om gewoon een soort holding op te zetten en spelers maar voor maximaal 90 % verkoopt. Voor de tegenpartij ook niet vervelend, want ze krijgen wel voor minder geld gewoon dezelfde speler fulltime in dienst.quote:De vraag is uiteraard of dit in de praktijk van het voetbal ook ooit zo gebeurt, maar het is wellicht een interessante (en in principe geldige) optie.
Daar gaat het ook wel om het geld idd, maar tevens echt om de sport. Hele goede regeling, die je eigenlijk eerder in Europa zou verwachten dan daar. Maar ik denk dat er in Amerika 1 zaak is die enigszins tegen geld opkan: sport.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:57 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Zoiets zal vanuit (minimaal) UEFA-niveau geregeld moeten worden. Eigenlijk is het vrij ironisch, maar de kapitalistische Amerikanen hebben eigenlijk een enorm socialistisch systeem in de sport. Daar geldt niet het recht van de sterkste, maar geldt juist een salarisplafond en krijgen ook de zwakste broeders de beste talenten toebedeeld. Dat houdt de competities enigszins evenwichtig en dat wordt ook op lange termijn in het belang van de sport geacht.
Precies. Het is vreemd dat juist in Europa, waar we over het algemeen socialer/gelijker en (net iets) minder kapitalistischer zijn een sport zo enorm hebben laten vercommercialiseren. In mijn ogen geen toeval dat sinds Blatter en z'n vriendjes bij de FIFA zitten, het in een stroomversnelling is gekomen.quote:Hier geldt een puur kapitalistisch systeem. Nu werkt het nog enigszins, maar toch steeds minder. Een land wellicht zou kunnen stoppen met het opleiden van chirurgen (enorm kostbaar), om ze vervolgens vanuit België en Nederland aan te trekken, maar dit is verschrikkelijk asociaal. Toch gebeurt dit in steeds sterker met zaken als voetbal, waarbij dit maatschappelijke gevoel niet zo speelt.
Hij was afgelopen seizoen, ondanks dat ie vaak op de bank zat, in principe toch gewoon weer fit en speelklaar? Zijn er nog steeds zulke twijfels over (de gevolgen van) z'n zenuwaandoening? Dat lijkt me een kwestie van een uitvoerige medische keuring, je ziet snel genoeg hoe z'n zenuwen en rest van z'n lichaam er aan toe zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:10 schreef PIETR het volgende:
Benitez wil Zapata niet laten gaan. Beter schakelen ze nu direct over op Guidetti.
Speelt alweer mee bij City, is dus gewoon fit. Hoop echt dat Feyenoord hem koopt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:16 schreef erik013 het volgende:
[..]
Hij was afgelopen seizoen, ondanks dat ie vaak op de bank zat, in principe toch gewoon weer fit en speelklaar? Zijn er nog steeds zulke twijfels over (de gevolgen van) z'n zenuwaandoening? Dat lijkt me een kwestie van een uitvoerige medische keuring, je ziet snel genoeg hoe z'n zenuwen en rest van z'n lichaam er aan toe zijn.
Het zou eventueel kunnen, je kan in principe (zolang het binnen de wet blijft) in een verkoopcontract als verkoopvoorwaarde stellen wat je wil. Zolang de tegenpartij daar rechtmatig voor tekent moet ie zich daar aan houden. Het is dan niet dat jouw voorwaarde over gaat op de koper weer daarna (want dat is onrechtmatig) maar je verplicht de eerste koper eigenlijk om zelf ook die voorwaarde weer opnieuw op stellen. Dat zou prima kunnen als je een club/bedrijf zou verkopen (logo, naam e.d. mogen ook bij latere doorverkoop niet veranderd worden b.v.) maar wat zou je in het geval van een persoon/voetballer voor voorwaarde moeten stellen? 'Ik, als eerste eigenaar, krijg bij elke doorverkoop 10 % van het betaalde bedrag'? Dan kun je beter gewoon voor 10 % eigenaar blijven, of het volledige portretrecht e.d. van die speler zelf kopen maar dat laatste is nogal omslachtig.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:50 schreef Caland het volgende:
Nee sorry. Zo werkt dat natuurlijk niet.
Is dat van Benitez uitdrukkelijk gecommuniceerd of is dat een gerucht?quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:10 schreef PIETR het volgende:
Benitez wil Zapata niet laten gaan. Beter schakelen ze nu direct over op Guidetti.
Lijkt me prima dan, hoewel het misschien zo 2 maanden gaat duren voordat ie wedstrijdritme op heeft gedaan en inzetbaar is. Na 2 jaar revalideren, trainen en wat invalbeurten is het een lange weg naar 90 minuten wekelijks spelen (tenzij je hem zegt dat ie over 2 weken in de Kuip tegen Ajax mag, wellicht versnelt dat z'n herstelperiode 4 maalquote:Op maandag 4 augustus 2014 23:21 schreef PIETR het volgende:
[..]
Speelt alweer mee bij City, is dus gewoon fit. Hoop echt dat Feyenoord hem koopt.
Bentiz wil hem inzetten in de vCL omdat hun eerste spits niet helemaal fit is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:36 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Is dat van Benitez uitdrukkelijk gecommuniceerd of is dat een gerucht?
Fredje had De Vrij, Janmaat, BMI, en Pellè vast ook graag willen inzetten in de vCL.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:06 schreef PIETR het volgende:
[..]
Bentiz wil hem inzetten in de vCL omdat hun eerste spits niet helemaal fit is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |