abonnement Unibet Coolblue
pi_142971152




- De vorige delen van deze reeks. -

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. }:|.
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, *O*.

- Statistieken van de Turken op FOK!-reeks. -

SPOILER: Memleketler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:08:20 #3
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_142971705
Sana küçük bir sır söylemek istiyorum. Kızım Laila hakkında. O sadece 16 iken o evvelsi günü komşu emdi. Ben davranması nasıl, bunun için onun iyi hava Tanrı iyi değil bulmak.
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
pi_142972158
quote:
8s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:08 schreef peterkailey het volgende:
Sana küçük bir sır söylemek istiyorum. Kızım Laila hakkında. O sadece 16 iken o evvelsi günü komşu emdi. Ben davranması nasıl, bunun için onun iyi hava Tanrı iyi değil bulmak.
Wat is dat voor scheef Turks?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:29:34 #6
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_142972496
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:20 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Wat is dat voor scheef Turks?
Ik ben het aan het leren O-)
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
pi_142972639
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Babelfish?
Terugvertaald met Google Translate:

quote:
I want to tell you a little secret. About my daughter Laila. He was only 16 when she sucked neighbor the day before. How I act, for it is not good to find God its good weather.
Die Laila heeft een identiteitscrisis. De ene keer is ze een man, en de andere keer een vrouw. _O-
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:52:30 #8
316019 PlayingWithFire
Peace cannot be kept by force.
pi_142973427
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:29 schreef peterkailey het volgende:

[..]

Ik ben het aan het leren O-)
Komt wel goed ;)!
Van fouten leer je.

Her ausen die beine.
~Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction~
pi_142973836
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:32 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Terugvertaald met Google Translate:

[..]

Die Laila heeft een identiteitscrisis. De ene keer is ze een man, en de andere keer een vrouw. _O-
Arme Laila :')
quote:
Waarom is een Turk met een tattoo geen echte Turk?
http://www.goeievraag.nl/(...)oo-echte-turk.180353

8)7 :P
pi_142974465
quote:
8s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:08 schreef peterkailey het volgende:
Sana küçük bir sır söylemek istiyorum. Kızım Laila hakkında. O sadece 16 iken o evvelsi günü komşu emdi. Ben davranması nasıl, bunun için onun iyi hava Tanrı iyi değil bulmak.
als dit turks is kan ik geen turks
pi_142974798
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:14 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

als dit turks is kan ik geen turks
Kun je voor een verkaasde Turk zeggen dat je het Turks zowel in schrift en spraak goed beheerst? Dus lezen, spreken en schrijven...
pi_142975170
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:22 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Kun je voor een verkaasde Turk zeggen dat je het Turks zowel in schrift en spraak goed beheerst? Dus lezen, spreken en schrijven...
Ja ik spreek wel vloeiend Turks geloof ik, maar Turken uit Turkije merken wel dat ik uit het buitenland kom. Lezen gaat wel traag en schrijven gaat niet zonder fouten helaas, maar ik heb dan ook nooit Turks gehad op school. Verder ben ik echt niet verkaasd :')

Hoe zit het bij jou?
pi_142975936
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:31 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Ja ik spreek wel vloeiend Turks geloof ik, maar Turken uit Turkije merken wel dat ik uit het buitenland kom. Lezen gaat wel traag en schrijven gaat niet zonder fouten helaas, maar ik heb dan ook nooit Turks gehad op school. Verder ben ik echt niet verkaasd :')

Hoe zit het bij jou?
Ik zou zeggen goed voor wat betreft het dagelijkse gebruik, maar voor gesprekken op hoger niveau, maar ook wat betreft volkstaal, zou ik nog wel aan mijn vocabulaire kunnen werken, met name de oudere Turkse woorden en uitdrukkingen. Maar wanneer ik op tv naar dit soort gesprekken luister, bijvoorbeeld naar praatprogramma's, kan ik alles goed volgen.
Lezen gaat ook bij mij nog een beetje stroef, omdat ik daar helaas niet zo geoefend in ben als dat ik zou willen.
En wat betreft het schrijven ben ik net als jij niet helemaal op de hoogte van de precieze taalregels omdat ik natuurlijk geen Turks onderwijs heb gehad (wel 2 jaartjes ofzo iedere week een uur op de basisschool, maar dat ben ik allemaal allang vergeten), dus dat beheers ik ook niet volledig.

Maar ik denk wel dat ik de taal bovengemiddeld goed beheers onder mijn generatie Turken in Nederland.

En sorry, ik dacht dat je had gezegd redelijk verkaasd te zijn op bepaalde punten. :P
pi_142976367
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:49 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik zou zeggen goed voor wat betreft het dagelijkse gebruik, maar voor gesprekken op hoger niveau, maar ook wat betreft volkstaal, zou ik nog wel aan mijn vocabulaire kunnen werken, met name de oudere Turkse woorden en uitdrukkingen. Maar wanneer ik op tv naar dit soort gesprekken luister, bijvoorbeeld naar praatprogramma's, kan ik alles goed volgen.
Lezen gaat ook bij mij nog een beetje stroef, omdat ik daar helaas niet zo geoefend in ben als dat ik zou willen.
En wat betreft het schrijven ben ik net als jij niet helemaal op de hoogte van de precieze taalregels omdat ik natuurlijk geen Turks onderwijs heb gehad (wel 2 jaartjes ofzo ieder week een uur op de basisschool, maar dat ben ik allemaal allang vergeten), dus dat beheers ik ook niet volledig.

En sorry, ik dacht dat je had gezegd redelijk verkaasd te zijn op bepaalde punten. :P
Ja op hoog niveau zou ik ook niet Turks kunnen spreken geloof ik, maar ik denk dat je dat al snel onder de knie hebt als je je daarop focust.

Ik kan me niet herinneren dat ik dat zei, kan je het quoten? Misschien dat ik verkaasd overkom, maar nee ik zou me niet labelen ( :+ ) als "verkaasd". Mensen hebben me op de meet gezien. Wellicht dat zij een wat objectiever beeld hebben van mij... ? :)
pi_142976660
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:57 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Ja op hoog niveau zou ik ook niet Turks kunnen spreken geloof ik, maar ik denk dat je dat al snel onder de knie hebt als je je daarop focust.

Ik kan me niet herinneren dat ik dat zei, kan je het quoten? Misschien dat ik verkaasd overkom, maar nee ik zou me niet labelen ( :+ ) als "verkaasd". Mensen hebben me op de meet gezien. Wellicht dat zij een wat objectiever beeld hebben van mij... ? :)
Ik zou niet met een quote kunnen komen, maar dat beeld van jou was me vaagjes bijgebleven. Neyse, nevermind. :P
pi_142976683
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:57 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Ja op hoog niveau zou ik ook niet Turks kunnen spreken geloof ik, maar ik denk dat je dat al snel onder de knie hebt als je je daarop focust.
Ik denk dat het gewoon een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen is.

quote:
Wellicht dat zij een wat objectiever beeld hebben van mij... ? :)
Je bent buitenaards.
pi_142977197
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:49 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik zou zeggen goed voor wat betreft het dagelijkse gebruik, maar voor gesprekken op hoger niveau, maar ook wat betreft volkstaal, zou ik nog wel aan mijn vocabulaire kunnen werken, met name de oudere Turkse woorden en uitdrukkingen. Maar wanneer ik op tv naar dit soort gesprekken luister, bijvoorbeeld naar praatprogramma's, kan ik alles goed volgen.
Ik denk dat ik 95% van de gesprekken op tv en in m'n omgeving moeiteloos kan volgen. Spreken gaat helaas niet vloeiend, dat komt simpelweg door onzekerheid over mijn uitspraak waardoor ik niet graag Turks spreek. :@

quote:
Lezen gaat ook bij mij nog een beetje stroef, omdat ik daar helaas niet zo geoefend in ben als dat ik zou willen.
Lezen... Dat gaat echt traag, maar ik kan gewoon een krant en boek lezen. Soms moet ik wel even een woordenboek erbij pakken als ik niet wat een woord betekent. :@

quote:
En wat betreft het schrijven ben ik net als jij niet helemaal op de hoogte van de precieze taalregels omdat ik natuurlijk geen Turks onderwijs heb gehad (wel 2 jaartjes ofzo iedere week een uur op de basisschool, maar dat ben ik allemaal allang vergeten), dus dat beheers ik ook niet volledig.
Turks onderwijs op de basisschool stelde ook niets voor. Ik had gedurende 6-7 jaar ofzo 1 uur les per week. Met tegenzin uiteraard, want het ging altijd ten koste van het knutseluurtje of een andere leuke activiteit. :'(

Wanneer ik Turks schrijf controleer ik op Google of de schrijfwijze hout snijdt (bijv. komt een bepaalde vervoeging voor, of een combinatie van woorden). Turks schrijven is voor mij hierdoor best wel een tijdrovend klusje.
pi_142977570
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 00:12 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik denk dat ik 95% van de gesprekken op tv en in m'n omgeving moeiteloos kan volgen. Spreken gaat helaas niet vloeiend, dat komt simpelweg door onzekerheid over mijn uitspraak waardoor ik niet graag Turks spreek. :@

[..]

Lezen... Dat gaat echt traag, maar ik kan gewoon een krant en boek lezen. Soms moet ik wel even een woordenboek erbij pakken als ik niet wat een woord betekent. :@

[..]

Turks onderwijs op de basisschool stelde ook niets voor. Ik had gedurende 6-7 jaar ofzo 1 uur les per week. Met tegenzin uiteraard, want het ging altijd ten koste van het knutseluurtje of een andere leuke activiteit. :'(

Wanneer ik Turks schrijf controleer ik op Google of de schrijfwijze hout snijdt (bijv. komt een bepaalde vervoeging voor, of een combinatie van woorden). Turks schrijven is voor mij hierdoor best wel een tijdrovend klusje.
Ja, precies. Zo ervaar ik het ook.
pi_142980270
Ik kwam er eergisteren achter dat het 'külot' is i.p.v. 'kilot'. Was enorm verbaasd. :').
pi_142983220
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:35 schreef zarGon het volgende:
Ik kwam er eergisteren achter dat het 'külot' is i.p.v. 'kilot'. Was enorm verbaasd. :').
Hahahahaha

Dat moment had ik jaaaaren geleden.

Ik vind het jammer dat ik van vele woorden de verkeerde spelling en uitspraak heb geleerd. Kunnen mijn ouders uiteraard ook niets aan doen, maar toch.

'kanafer' in plaats van 'kalorifer'
'gum' in plaats van 'kum' (dit is typisch Konya)
'battane' in plaats van 'battaniye'
'keldir' voor 'schuur' (ik heb jaaaaaaaaaaren gedacht dat 'keldir' een correct Turks woord is :@ ) - 'keldir' is een afgeleide van 'kelder'

Heel soms denk ik dat het makkelijker is om het Turks gewoon weer vanaf 0 te gaan leren. :')
pi_142983630
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:57 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Ja op hoog niveau zou ik ook niet Turks kunnen spreken geloof ik, maar ik denk dat je dat al snel onder de knie hebt als je je daarop focust.

Ik kan me niet herinneren dat ik dat zei, kan je het quoten? Misschien dat ik verkaasd overkom, maar nee ik zou me niet labelen ( :+ ) als "verkaasd". Mensen hebben me op de meet gezien. Wellicht dat zij een wat objectiever beeld hebben van mij... ? :)
Je woont op kamers, dus je bent sowieso niet zoals de andere Turken in Nederland :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_142983647
Meest beruchte....

O ayakkabinin 40 matti var mi?
pi_142984053
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:13 schreef Stimorol- het volgende:
Meest beruchte....

O ayakkabinin 40 matti var mi?
_O- Haha, dat klopt. Dat is zó funest voor je onderhandelingspositie. :+
pi_142984710
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:13 schreef Stimorol- het volgende:
Meest beruchte....

O ayakkabinin 40 matti var mi?
Hahahaha. :')
pi_142984842
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:20 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Hahahaha. :')
Dima! :W
pi_142987321
Zouden jullie een baan accepteren waar je per dag 2x 1.5 uur moet reizen (auto), maar je het op de werkvloer ontzettend naar je zin hebt + goed betaald krijgt (4000+ bruto)?
pi_142987843
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:27 schreef xaban06 het volgende:
Zouden jullie een baan accepteren waar je per dag 2x 1.5 uur moet reizen (auto), maar je het op de werkvloer ontzettend naar je zin hebt + goed betaald krijgt (4000+ bruto)?
wordt dit jou aangeboden ?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_142987868
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:35 schreef zarGon het volgende:
Ik kwam er eergisteren achter dat het 'külot' is i.p.v. 'kilot'. Was enorm verbaasd. :').
owwwwwkay dan heb ik nu dat moment :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_142988044
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

wordt dit jou aangeboden ?
Dat doet er niet toe :P of wel :@
pi_142988475
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:27 schreef xaban06 het volgende:
Zouden jullie een baan accepteren waar je per dag 2x 1.5 uur moet reizen (auto), maar je het op de werkvloer ontzettend naar je zin hebt + goed betaald krijgt (4000+ bruto)?
3 uur reistijd per dag, dat is 15 uur per week aan reistijd. Geloof me, dat wordt op den duur vermoeiend én die tijd gaat ten koste van je sociaal- en/of gezinsleven.

Ik moet nu 3 dagen in de week 2 uur reizen (1u enkele reis) met het OV. Ik vind het - zonder gezinsleven - al zo vermoeiend dat ik bereid ben om nóg duurder te gaan wonen in Amsterdam zodat ik op de fiets naar m'n werk kan.

Geld is niet alles. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142990927
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:28 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Dima! :W
Alooo nurien??
pi_142990962
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:27 schreef xaban06 het volgende:
Zouden jullie een baan accepteren waar je per dag 2x 1.5 uur moet reizen (auto), maar je het op de werkvloer ontzettend naar je zin hebt + goed betaald krijgt (4000+ bruto)?
Verhuizen een optie?
pi_142991386
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:27 schreef xaban06 het volgende:
Zouden jullie een baan accepteren waar je per dag 2x 1.5 uur moet reizen (auto), maar je het op de werkvloer ontzettend naar je zin hebt + goed betaald krijgt (4000+ bruto)?
Verhuizen. Misschien een tijdje reizen tot ik een geschikte woning had gevonden, maar zou het ongetwijfeld doen.
pi_142991921
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:27 schreef xaban06 het volgende:
Zouden jullie een baan accepteren waar je per dag 2x 1.5 uur moet reizen (auto), maar je het op de werkvloer ontzettend naar je zin hebt + goed betaald krijgt (4000+ bruto)?
Financieel zou het een stapje terug zijn en ik zit niet graag zolang in een auto maar als het een interessante baan is met een toekomst zou ik het wel overwegen.
Verhuizen kan altijd nog.
pi_142993345
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:27 schreef xaban06 het volgende:
Zouden jullie een baan accepteren waar je per dag 2x 1.5 uur moet reizen (auto), maar je het op de werkvloer ontzettend naar je zin hebt + goed betaald krijgt (4000+ bruto)?
Nee. 3 uur per dag in de auto, heen en terug. Plus files, autopech etc.

08.00 - 17.00 werkdag,
Betekend 06.15 - 06.30 uit huis, betekend 05.30 opstaan.

Betekend 18.30 thuis mits je geluk hebt.

No thanks :P
pi_142994052
Waar is iedereen..
pi_142995105
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:57 schreef Crip het volgende:
Waar is iedereen..
Ik ben hier

Waar ben jij?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_142996775
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:12 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Je woont op kamers, dus je bent sowieso niet zoals de andere Turken in Nederland :P
Klopt. Sowieso niet zoals andere Turken in Nederland. Maar dat komt niet omdat ik op kamers woon. :P
pi_143001511
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:52 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Klopt. Sowieso niet zoals andere Turken in Nederland. Maar dat komt niet omdat ik op kamers woon. :P
Nee, het komt door iets wat jou op kamers liet wonen. Hoe heb je trouwens je ouders zo ver gekregen om het toe te laten en dat dan samen met Nederlandse bimbo's?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_143001688
-nvm-
pi_143002452
Thanks voor de reacties. Jullie zeggen dus vooral verhuizen of niet doen vanwege de reistijd. Verhuizen is geen optie. Zolang onderweg, mja, zal na een tijd echt irriteren denk ik.
pi_143002605
zG jij bent redelijk into hardware, help: DIG / CI+ Cam module werkt niet op nieuwe TV
pi_143005533
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Unlabeled op 03-08-2014 17:39:52 ]
pi_143005916
Turk lan :D
pi_143008840
@Zargon;

http://www.ascmer.org/sayfa.aspx?IcerikId=663

quote:
AZERİ-ERMENİ ÇATIŞMASI KAPIDA MI?

Prof. Dr. Osman Metin Öztürk

I. Türkiye’den Azerbaycan’a giden askeri personel trafiği bir süredir dikkati çekmektedir. Medya ve AVİM Bültenleri üzerinden muttali olunan askeri personel ziyaret trafiği bağlamında; başlangıçta tuğgeneral ve tümgeneral seviyesinde gözüken Azerbaycan ziyaretleri sıradan (olağan) gelmişti, daha sonra korgeneral seviyesinde gerçekleştiği öğrenilen ziyaret de aynı şekilde normal görülmüştü. Ancak arkasından Kara Kuvvetleri Komutanı ve birkaç hafta önce de Genelkurmay Başkanı benzeri bir ziyareti gerçekleştirince, bir bütün olarak ziyaretler düşündürücü bulunmuştur.
pi_143011165
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:28 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Waaaaaaaaaat? Ze financierden je reis :D. Je hebt dan echt een rare familie en nu wil ik ze ontmoeten :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_143011389
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:34 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waaaaaaaaaat? Ze financierden je reis :D. Je hebt dan echt een rare familie en nu wil ik ze ontmoeten :P
Rare familie? Ja, zo'n familie is inderdaad zeldzaam. ;)

Ik vind het eigenlijk wel top van haar familie dat ze zo'n reis hebben gefinancierd. Ik was al blij dat ik op mijn 17e een weekje naar Griekenland mocht (kcv-reis), maar zo'n reis? _O_
pi_143012554
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 02:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Woop, nieuwe telefoon besteld

http://oneplus.net/
[ afbeelding ]

_O_
Ziet er goed uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')