abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143002592
Vandaag een Sony KDL-50W805B gekocht, alles lijkt prima te werken, behalve de CI+ module doet moeilijk.

Ik krijg te zien:
"CA-module niet toegestaan voor deze service"

Na de module paar keer erin/eruit gedaan te hebben en in andere menu's geprobeerd krijg ik nu de melding, uw toestel is niet volledig ci+ geschikt.

Iemand dit eerder gehad? Hoe los ik dit op?
  † In Memoriam † zaterdag 2 augustus 2014 @ 23:03:01 #2
16961 legacythe2nd
pi_143002838
Je moet de CI module updaten via het menu op je TV.
  † In Memoriam † zaterdag 2 augustus 2014 @ 23:08:31 #3
16961 legacythe2nd
pi_143002985
Ik weet niet meer of dit de juiste volgorde is, maar dit heb ik gevonden op een andere site.

quote:
1. Om de CA-module van de Sony Bravia te
updaten dien je allereerst op de ‘home’ toets op de
afstandsbediening te drukken.
2. Vervolgens selecteer je ‘instellingen’ met de
pijltoetsen. Let op, druk nog niet op de OK-toets. De
OK-toets is de ronde toets tussen de pijltoetsen.
3. Ga met de pijltoetsen naar boven of beneden en
selecteer ‘digitaal set up’. Druk vervolgens op OK.
4. Selecteer ‘Instellingen CA-Module’

5. Je ziet een menu verschijnen met een aantal opties.
Kies ‘nieuwe software’ en druk op OK.
6. Er verschijnt een melding met de vraag ‘wilt u de
nieuwe software inladen’. Kies voor de optie ‘ja’.
7. Haal na het voltooien van de update eerst de
stekker van het toestel uit het stopcontact.
Vervolgens haal je de CA-module uit het toestel
en stopt deze er opnieuw in. Stop de stekker van
het toestel weer in het stopcontact.
8. Na het plaatsen van de stekker in het stopcontact
dien je terug te gaan naar de instellingen van de
CA-Module. Selecteer de optie ‘module informatie’
en druk op OK.
pi_143003180
Zorg dat je naar kanaal 220 gaat (ik weet niet of dit alleen bij Ziggo is of ook de overige providers), als je de CAM module update. Als je een ander kanaal pakt dan zal er een kans zijn dat hij aangeeft dat er geen update beschikbaar is, terwijl op kanaal 220 dit wel het geval is.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
  † In Memoriam † zaterdag 2 augustus 2014 @ 23:23:00 #5
16961 legacythe2nd
pi_143005020
Updaten werkt dus niet, zie screenshots:

stap 1:

stap 2:

stap 3:

Je zou zeggen dat het dus goed gaat. Na een seconde of 10 krijg ik:

En even later:
pi_143005184
Ik heb trouwens dit tegen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1593145

Een oude module zou dus niet werken op TV's van 2014?
pi_143005225
Heb je wel een nederlands toestel gekocht... Of een nieuwe cam module?
pi_143005252
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:18 schreef xminator het volgende:
Heb je wel een nederlands toestel gekocht... Of een nieuwe cam module?
Taal is gewoon Nederlands. Bij de Mediamarkt gekocht.

Wel een oude module, 5 jaar geleden gekocht.
pi_143005305
quote:
Voor de eerste generatie CI+ 1.2 modules die vóór januari 2012 verkocht werden, komt Ziggo met een softwareupdate. Deze modules bevatten momenteel nog oudere software, waardoor ze niet werken in combinatie met nieuwe 2013 televisiemodellen.
http://nl.hardware.info/n(...)teractieve-televisie
pi_143059987
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:19 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Taal is gewoon Nederlands. Bij de Mediamarkt gekocht.

Wel een oude module, 5 jaar geleden gekocht.
Ik zal je even uit de droom helpen. Je hebt een nieuwe televisie die een CI+ module versie 1.3 vereist, terwijl de oude module die je hebt CI+ versie 1.2 ondersteunt.

Je zou dus zeggen dat je de module moet updaten, en tot voor kort was dat ook zo. Maar Ziggo heeft een smerigheidje uitgehaald en de updates voor CI+ modules van versie 1.2 naar versie 1.3 van het kabelnet gehaald. Dat betekent dat je je oude module niet meer kunt updaten en dus een nieuwe versie 1.3 CI+ module zult moeten kopen.

Ziggo doet dit alleen maar om extra geld binnen te kunnen harken. Ze hebben zelf namelijk financiėle belangen in Quantis, de importeur van de nieuwe CI+ modules, en bovendien hopen ze door iedereen met een nieuwe CI+ v1.3 TV te dwingen om ook een nieuwe module te kopen dat meer abonnees gebruik gaan maken van hun - betaalde - interactieve aanbod. Met de oude CI+ v1.2 modules kan namelijk niet gebruik worden gemaakt van de interactieve diensten van Ziggo, ook niet na een update naar v1.3. Dat komt omdat de hardware van de CI+ v1.3 modules verschilt van de hardware van de oude v1.2 modules.

In gewoon Nederlands: je wordt genaaid en zult een nieuwe - en dure - zogenaamde 'interactieve' CI+ v1.3 module moeten kopen.
pi_143077842
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:36 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ik zal je even uit de droom helpen. Je hebt een nieuwe televisie die een CI+ module versie 1.3 vereist, terwijl de oude module die je hebt CI+ versie 1.2 ondersteunt.

Je zou dus zeggen dat je de module moet updaten, en tot voor kort was dat ook zo. Maar Ziggo heeft een smerigheidje uitgehaald en de updates voor CI+ modules van versie 1.2 naar versie 1.3 van het kabelnet gehaald. Dat betekent dat je je oude module niet meer kunt updaten en dus een nieuwe versie 1.3 CI+ module zult moeten kopen.

Ziggo doet dit alleen maar om extra geld binnen te kunnen harken. Ze hebben zelf namelijk financiėle belangen in Quantis, de importeur van de nieuwe CI+ modules, en bovendien hopen ze door iedereen met een nieuwe CI+ v1.3 TV te dwingen om ook een nieuwe module te kopen dat meer abonnees gebruik gaan maken van hun - betaalde - interactieve aanbod. Met de oude CI+ v1.2 modules kan namelijk niet gebruik worden gemaakt van de interactieve diensten van Ziggo, ook niet na een update naar v1.3. Dat komt omdat de hardware van de CI+ v1.3 modules verschilt van de hardware van de oude v1.2 modules.

In gewoon Nederlands: je wordt genaaid en zult een nieuwe - en dure - zogenaamde 'interactieve' CI+ v1.3 module moeten kopen.
Ok, helder.

Zit dus niks anders op dan een nieuwe module kopen.
pi_143077848
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 05:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ok, helder.

Zit dus niks anders op dan een nieuwe module kopen.
Ja, tenzij je een kennis of familielid hebt in Zeeland die kabeltelevisie heeft van Delta en tevens een CI+ televisie. Voor zover ik weet staat de update van v1.2 naar v1.3 namelijk nog steeds op het kabelnet van Delta, dus daar zou je de module nog kunnen updaten. Daarna werkt de oude module dan ook met Ziggo in je nieuwe televisie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')