Dat gevoel heb ik ook. De weeënstorm was niet fijn maar ik denk vooral in combi met moe zijn, nog moeilijker op te vangen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 08:18 schreef marel88 het volgende:
Mornings!
En over pijn bij de bevalling, ik vond niet de intensiteit van de pijn, maar vooral de duur van de bevalling zwaar en uitputtend. Maar ik heb door een ruggeprik de meest intense weeën niet gevoeld, dus ik ben geen goed voorbeeld. Ik zie tegen de komende bevalling iig niet op, vertrouw op m'n ademhalingstechnieken en yoga-instelling en heb itt vorige keer minder weerstand tegen ziekenhuis of pijnbestrijding als escapes, dat voelt ook wel veilig.
Wat fijn!quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:55 schreef geppie het volgende:
Morning! Vandaag 38 weken
Dochtertje sliep bij mijn moeder dus heerlijk uitgeslapen. Kan een mens van opknappen zeg!
Eerst maar eens de balans zoeken met twee van die ukkiesquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:40 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Hier ook nog eens gefeliciteerd!
Wat een mooi menneke!
(Ik vind hem ontzettend op jou lijken)
Ben je nu al nummer 3 aan het plannen?
Ik zie nu de foto pas maar hijs vet!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:36 schreef Mangostine het volgende:
[..]
is natuurlijk opgedragen aan twinkle.
Zielig is dat hè, wij nemen ons meisje alleen mee in de maxicosi als we weggaan met de auto. De rest doen we ook met de benenwagenquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:53 schreef AwayTL het volgende:
Verse babies van GM en Twinkle.
Zijn vanochtend naar een speelboerderij geweest. Mini vond het helemaal mooi. Trampoline bounchen met buikbaby gaat ook nog goed :p. Viel me op hoeveel jonge kinderen in maxi cosi's vervoerd werden en daar dan de hele ochtend in zaten![]()
.
Die keus heb je iddquote:Op zondag 3 augustus 2014 11:28 schreef NotTheSame het volgende:
Geppie, lekker dat je hebt kunnen uitslapen!
Wisseldagen!
Crumpette hopelijk vliegen de dagen snel voorbij.
Ik blijf het raar vinden dat stuitekindjes niet erfelijk bepaald zijn. Zowel oma, mam als ik zijn bevallen van een (of meerdere) stuitekind(jes) terwijl er geen medische oorzaak voor gevonden is.
Ook bij Piranha heb ik weer het idee dat het een stuitekind word, vraag me niet waarom.
Ik zie overigens wel heel erg op tegen een natuurlijke bevalling. Draak is met een ks gekomen en misschien is het wel de angst voor het onbekende, shoot me, maar laat Piranha wat mij betreft maar gewoon weer met een ks komen. Als het goed is heb ik zelf een keuze maar er zal nog veel water naar de zee gedragen moeten worden voor ik voor een natuurlijke bevalling zal kiezen.
Toevallig! Nu kan het nog... Ik vond het wel warm onder zo'n handdoek, kapmantel en plastic ivm highlights. Zat steeds te wapperen en schuiven met die mantel voor wat frisse lucht.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:52 schreef Amsel het volgende:
[..]
Whaha, dat heb ik vrijdag ook gedaan!
Daar heb je adapters voor, maar ik zou als ik jou was wel even kijken of je mc erop past. Ik had een mc overgenomen van mijn collega die net als ons een Mutsy wagen had. Wij hebben nieuwe adapters moeten halen, omdat die van haar weer niet op ons onderstel pasten!quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:15 schreef krijgerrtje het volgende:
Wij zagen op vakantie in Frankrijk ook een stel met hun dochter, in 't restaurant. Kind in de maxicosi op de grond, de hele avond, vond ik ook zo sneu!
Het lijkt me wel handig om een maxicosi te hebben die ook op het onderstel van de kinderwagen past, maar dan inderdaad voor even korte stukjes
Ik zat net te googelen wat de afkortingen op m'n zwangerschapskaart eigenlijk betekenen en daaruit maak ik op dat het hoofdje idd volledig is ingedaaldquote:Op zondag 3 augustus 2014 14:18 schreef marel88 het volgende:
Is jouw mini al ingedaald? Ik las dat Rebel ook nog een hoogliggend kindje heeft? Ik heb er geen last van maar m'n vorige bevalling heeft daardoor lang geduurd, dus ben benieuwd of deze beeb wel al voor de bevalling de daling inzet...
Gelukkig maar!quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:05 schreef Heliotrope het volgende:
Dankjullie!blaasontsteking met hele hoge koorts en er goed ziek van zijn, in combinatie met het zwanger zijn.. Moet in ieder geval 24 uur aan het infuus. Ben wel blij hier te zijn, scheelt een hoop zorgen. Niets engs dus, vooral even flink geschrokken..
Thanx! Als Draak op bed ligt zal ii me er eens in verdiepen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die keus heb je idd![]()
Ik moet nu ff weg, hier staat informatie van de vakgroep gyns, dan kun je je voorbereiden op een keuzekom er anders later nog wel op terug.
overigens dat "zen" gevoel herken ik wel. Kleine dingen maak ik me totaal niet druk over en ik ben lang niet zo geirriteerd of emotioneel als ik had verwacht... ik zal het na de bevalling ook maar in de gaten houden dan!quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:04 schreef Zoë23 het volgende:
Hilmograppig dat jij dat ook hebt.
Positieve hormonen
NTS
Ja dat 'plotselinge' omslaan na de bevalling voelt echt vervelend.
Zal t over 1,5wk wel benoemen. Kan altijd in t dossier lijkt me
Aww dat is n vervelende situatie. Goed van je dat je je familie helpt
Crumpette
Hormonen zijn idd heftig..komt misschien later deze week wel dat je zin hebt om iets te ondernemen.
mooi dekentje
ja best goed! Moet morgen weer werken hequote:Op zondag 3 augustus 2014 20:40 schreef Crumpette het volgende:
ja heik denk dat die heel leuk zal staan in het ledikantje. en uberhaupt, oma-gebreide dingen zijn speciaal
![]()
SQ hoe ist met jouw verkoudheid en aids-pols?
Das fijn, dat ze ingedaald is. En ook wel prettig dat ze nog beweeglijk is, weet je dat het nog goed gaat daarbinnenquote:Op zondag 3 augustus 2014 18:10 schreef Amsel het volgende:
Ik zat net te googelen wat de afkortingen op m'n zwangerschapskaart eigenlijk betekenen en daaruit maak ik op dat het hoofdje idd volledig is ingedaaldWel gek dat je overal leest dat je je kindje dan minder zou voelen omdat het dan veel meer klem ligt; deze trappelt gewoon wild door.
aaahhquote:Op zondag 3 augustus 2014 20:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja best goed! Moet morgen weer werken hedus figures...
zes. Maar goed, ik ga maar een andere creatieve manier bedenken om mijn vakantiedagen te besteden, misschien gewoon elke week tot aan verlof een dagje vrij pakken ofzoquote:Op zondag 3 augustus 2014 22:02 schreef Crumpette het volgende:
[..]
aaahhzul je altijd zien.. hoelang nog tot je verlof? 4 weken? 5?
ligt aan je ramen, in mijn huis is dat ongeveer een uurtje werkquote:Op maandag 4 augustus 2014 08:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Alle ramen zemen aan de binnenkant is een klein klusje, r-a?.
26 weken vandaag..
Mooie mijlpaal, levensvatbaar!quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
Alle ramen zemen aan de binnenkant is een klein klusje, r-a?.
26 weken vandaag..
"de hele ochtend"quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ligt aan je ramen, in mijn huis is dat ongeveer een uurtje werk
Mogge! Heb je raar gedraaid soesa?
Mijn kint houdt zich alweer de hele ochtend muisstil dus ik verwacht weer een fijn stressdagje vandaag
Lief dat je het vraagt! Goed wel, alleen behoorlijk moe. Dat is toch wel een heel stuk meer dan de vorige zwangerschap (logisch ook wel) en daar baal ik wel van. Mini is de laatste dagen ook heel opstandig (communiceert alleen maar in de gebiedende wijs (niet doen! Blijf af! Van mij! niet afpakken! Mama, pap eten!!) en veel slaan, bijten en knijpen. En ik kan het even niet zo goed hebben. Maar met de zwangerschap gaat het volgens mij prima! Straks de termijnecho, kan ik weer even spiekenquote:Op maandag 4 augustus 2014 09:10 schreef Zoë23 het volgende:
Dankje marel
Lekker genieten!
niet fijn sq
Hoe gaat t met jou Phaidra?
leuk, echo! gaat er iemand met je mee? enquote:Op maandag 4 augustus 2014 09:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt! Goed wel, alleen behoorlijk moe. Dat is toch wel een heel stuk meer dan de vorige zwangerschap (logisch ook wel) en daar baal ik wel van. Mini is de laatste dagen ook heel opstandig (communiceert alleen maar in de gebiedende wijs (niet doen! Blijf af! Van mij! niet afpakken! Mama, pap eten!!) en veel slaan, bijten en knijpen. En ik kan het even niet zo goed hebben. Maar met de zwangerschap gaat het volgens mij prima! Straks de termijnecho, kan ik weer even spieken
Nee, ik ga alleen. Vriend is aan het werk en omdat het midden op de dag is, is het ook wat lastig regelen zonder meteen de hele dag vrij te moeten nemen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:24 schreef Crumpette het volgende:
[..]
leuk, echo! gaat er iemand met je mee? envoor vermoeidheid.
ja maar de mijnes is ook al iets groter en daardoor voel ik alles ook al wel wat vaker en beter inmiddels. Ben ook geenszins in paniek / overbezorgdheidsmodus, sorry als dat zo over kwam, ik weet alleen wel dat ik er extra op ga letten als er zulke diepe radiostilte isquote:Op maandag 4 augustus 2014 09:10 schreef Crumpette het volgende:
[..]
"de hele ochtend"![]()
tis nog vroeg! Mijn kint lijkt op zijn pa en is ook nooit echt wakker voor 11 uur..
ah, maar dat is ook fijn toch, dat je alles beter voelt?quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja maar de mijnes is ook al iets groter en daardoor voel ik alles ook al wel wat vaker en beter inmiddels. Ben ook geenszins in paniek / overbezorgdheidsmodus, sorry als dat zo over kwam, ik weet alleen wel dat ik er extra op ga letten als er zulke diepe radiostilte is
True.quote:Op maandag 4 augustus 2014 08:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ligt aan je ramen, in mijn huis is dat ongeveer een uurtje werk
mwah, lafjes. Ik ga er eens een koffie in gooien. Kan ook zijn dat ze gewoon raar ligt natuurlijk.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:11 schreef Cholula het volgende:
Wat fijn dat je een knipper hebt Gevalletje! Waarom onder zwaar voorbehoud 6w5d?
Veel plezier bij de echo Phaidra.
Beweegt Henka al SQ?
Ja bij de laatste echo en controle bleek ze al vrij laag in mn bekken te zitten, ik denk dat ze nu nog verder gezakt is. Een tweede kind daalt lang niet altijd in begreep ik, dus misschien was het wel iets anders maar Google was mijn vriend. Het voelde als messteken (dat klinkt wat dramatisch maar echt venijnig) heel laag in mn buik, rond blaas/baarmoedermond denk ik. Best wel nastyquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:13 schreef Stormqueen het volgende:
* Stormqueen ziet rechtertiet op en neer gaan
Jep, ze is er weer
Indalingssteken spees, nu al?
Voel je dat in je doos?
Ooh zo een had ik ook, hij tikte op het end nog net niet m'n huig aanquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ah,klink onprettig! Maar wel lekker dat ze gezakt is! Hier is alles vanaf de navel naar beneden juist leeg,misschien wil ze oraal geboren worden
Mental image
quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:23 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ooh zo een had ik ook, hij tikte op het end nog net niet m'n huig aan
Een handje dat even 'kietelt' daar benedenquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:03 schreef marel88 het volgende:
Wat fijn van de goede echo, Gevalletje!
Ik heb hier ook steken in m'n doos die ik bij m'n eerste zwangerschap nooit heb gehad, maar helaas waren dat geen indalingssteken, de mini ligt nog gewoon hoog. Wat het dan wel zijn?![]()
SD, wat fijn dat je nu zoveel beweging voelt, zo geruststellend hè!
En SQ, fijn dat Henka weer wakker is!
Ah, was dat het? Volgende keer zal ik dan terugzwaaien ipv heel hard "Au!" roepen...quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:07 schreef Cwen het volgende:
[..]
Een handje dat even 'kietelt' daar beneden. Geen grap trouwens, wij zagen 't toen op de echo. Handje dat bij je bmm ligt te porren voelt heel venijnig - toucheren van binnenuit!
nee de kosten van alles afvoeren en nieuw materiaal en opnieuw opmetselen zitten hem ook in de werktijd, zo'n metselaar is daar een paar dagen mee bezig omdat je qua verzakken van het cement niet alles tegelijk kan doen, de steiger (die nu niet nodig is met het dichtmaken), alle dagen de lift voor materiaal... De schoorsteen zit aan de voorkant (straat) van het huis, op 4 hoog... tis nogal een onhandige plek zeg maar.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:18 schreef Stormqueen het volgende:
Crumpette, moet je die kosten dan niet gewoon delen als zij er wel gebruik van maken?
En wat kost opnieuw opmetselen? Is dat alleen vanaf het dak omhoog? Wij hebben een siermuur met poort en zuilen van een metertje of tien lang en 2 meter hoog laten opmetselen en dat kostte 3800, dan kan een schoorsteen toch geen 3000 zijn?
teringquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:22 schreef Crumpette het volgende:
[..]
nee de kosten van alles afvoeren en nieuw materiaal en opnieuw opmetselen zitten hem ook in de werktijd, zo'n metselaar is daar een paar dagen mee bezig omdat je qua verzakken van het cement niet alles tegelijk kan doen, de steiger (die nu niet nodig is met het dichtmaken), alle dagen de lift voor materiaal... De schoorsteen zit aan de voorkant (straat) van het huis, op 4 hoog... tis nogal een onhandige plek zeg maar.
opnieuw opmetselen: grofweg 5000 (weet niet of dit ex- of in- is)
tussenoplossing: ongeveer 1350 (ex)
En idd die kosten zijn gedeeld, maar 2/3 is voor ons.
het is bij hun uberhaupt een uitgewoonde bende. met enkelglas en slechte CV, houten kozijnen waar je zo je vinger in kan steken enz. Ze wonen ook met 6 man (waarvan 3 volwassen kinderen, de oudste zo oud als ikquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
tering
En zij stoken dus echt nog een haard?
Zeg eens dat ze achterhaald bezig zijn
Klinkt knusquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:28 schreef Crumpette het volgende:
[..]
het is bij hun uberhaupt een uitgewoonde bende. met enkelglas en slechte CV, houten kozijnen waar je zo je vinger in kan steken enz. Ze wonen ook met 6 man (waarvan 3 volwassen kinderen, de oudste zo oud als ik) op veel te weinig ruimte. en 3 katten.
ja hier zitten de schoorstenen er ook in, inclusief schouwenquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:27 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens kunnen wij de schoorsteen ook niet verwijderen vanwege de buren. Het ding is al wel weg op de begane grond en de eerste verdieping, maar het rookkanaal op zolder kan niet verwijderd worden zonder dat de schoorsteen van het dak moet. En aan de andere kant hebben we hetzelfde issue met de schoorsteen op de keukenuitbouwhet lijkt een futiliteit, maar het scheelt gewoon 30 cm aan bruikbare ruimte op je zolder
28. Maar, moet er bij gezegd, dat 3 van de vier kinderen die ze hebben, lichtelijk speciaal zijn. De oudste heeft een baan waarbij hij pallets sorteert. geen grapjequote:Op maandag 4 augustus 2014 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klinkt knus
En hoe oud ben jij?
ja damn. ik zou niet willen ruilen, zeg maar.quote:
Ligt er heel erg aan, als je een beetje fatsoenlijk onderhouden dertiger jaren huis hebt, hoeft dat echt geen vermogen te kosten. En nieuwbouw krijgt uiteindelijk ook gebrekenquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:42 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja damn. ik zou niet willen ruilen, zeg maar.
volgende keer nieuwbouwprachtig zo'n oud pand hoor, maar het onderhoud
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |