abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143021020
Dankjullie! :) blaasontsteking met hele hoge koorts en er goed ziek van zijn, in combinatie met het zwanger zijn.. Moet in ieder geval 24 uur aan het infuus. Ben wel blij hier te zijn, scheelt een hoop zorgen. Niets engs dus, vooral even flink geschrokken..
pi_143021162
Jemig Helio! Als het geen griep is, wat dan wel? Wat goed dat je voor de zekerheid belde!

quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:18 schreef marel88 het volgende:

Is jouw mini al ingedaald? Ik las dat Rebel ook nog een hoogliggend kindje heeft? Ik heb er geen last van maar m'n vorige bevalling heeft daardoor lang geduurd, dus ben benieuwd of deze beeb wel al voor de bevalling de daling inzet...
Ik zat net te googelen wat de afkortingen op m'n zwangerschapskaart eigenlijk betekenen en daaruit maak ik op dat het hoofdje idd volledig is ingedaald :P Wel gek dat je overal leest dat je je kindje dan minder zou voelen omdat het dan veel meer klem ligt; deze trappelt gewoon wild door.
pi_143021191
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:05 schreef Heliotrope het volgende:
Dankjullie! :) blaasontsteking met hele hoge koorts en er goed ziek van zijn, in combinatie met het zwanger zijn.. Moet in ieder geval 24 uur aan het infuus. Ben wel blij hier te zijn, scheelt een hoop zorgen. Niets engs dus, vooral even flink geschrokken..
Gelukkig maar!
pi_143021448
Beterschap helio! :*
pi_143021817
Oh die hormonen van mij..

Normaal ben ik echt gestressed als ik iets regel als verjaardag of afscheid. Gister totaal geen last van. Zenn.
Vandaag verjaardag van (8> 's oma. Normaal gesproken ben ik niet zo dol op verjaardagen enzo (maakt niet uit van wie, het is meer die verplichte gesprekjes enzo) vond het nu echt reuze gezellig en was zelfs positief over een korte vakantie samen met schoonouders
Toen dacht ik.. Wow. Die hormonen van mij..

Gisteravond irriteerde ik me wat aan (8> dus ik vertel wat me dwars zit. Zegt hij. Das duidelijk. Sorry daarvoor.
:o geen eens ruzie. Mijn man vind het superfijn als ik zwanger ben. Heb normaal gesproken tijdens eisprong en menstru }) hormonster streken.

Bij mijn 1e zw.schap had ik dit ook. En na de geboorte viel ik echt in een soort gat. Kon bijna niet van gezelschap genieten, wilde veel thuis zijn en irriteerde me aan veel dingetjes. Alsof toen opeens alles eruit kwam zegmaar.
Uiteindelijk werd er een post natale depressie geconstateerd. Wat de vk niet zo raar vond gezien ik veel bekkenpijn had, slecht sliep door S haar Reflux enz

Maar ik denk dat het ook door de hormonen komt. Vind het helemaal prima hoor dat ik zo positief ben en weinig pieker enzo..maar hierdoor ben ik bang op herhaling van de pnd.

Alsof met de geboorte van de placenta al die 'fijne' hormonen weg gingen (lastig uit te leggen)
Heb hier wel gelezen dat sommige vrouwen depressief zijn tijdens de zwangerschap en niet kunnen wachten om te bevallen omdat ze zich dan beter voelen. Ik heb dat nu dus een beetje andersom..

Moet ik dit bespreken met de gyn? Sowieso extra aandacht voor herhaling op een pnd lijkt me wel verstandig toch?
  zondag 3 augustus 2014 @ 18:41:34 #231
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_143022075
Helio beterschap
pi_143022417
Haha apart hoe je dan zo anders kan zijn Zoë! Ik zou het inderdaad aankaarten, dat ze het eerder kunnen constateren en kunnen ingrijpen misschien.

Dat van onder de familie zijn, herken ik trouwens wel. Ik heb het ook nooit op familie dingetjes, vooral van mijn man zijn kant niet. Maar ik kan daar nu ineens enorm van genieten en heb het naar mijn zijn.
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:17:56 #233
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_143023524
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Die keus heb je idd :)

Ik moet nu ff weg, hier staat informatie van de vakgroep gyns, dan kun je je voorbereiden op een keuze :) kom er anders later nog wel op terug.
Thanx! Als Draak op bed ligt zal ii me er eens in verdiepen.

Helio beterschap :* !

Zoë, dat is inderdaad een omslag ja! Nooit geweten dat zwangerschapshormonen ook zo'n 'positieve' invloed konden hebben Wel rot dat het vervolgens zo om kan slaan. Misschien iets om alvast aan te kaarten bij de ha/vk/gyn?

Ik ben normaal ook niet zo'n familiemens. Eerder een einzelgänger. Maar nu alles zo met oma aan de gang is (wat overigens aflopende zaak is, ze leeft niet lang meer denken we) zet ik me we over m'n gevoel heen en probeer ik, net als de rest van de familie, m'n steentje bij te dragen, ook al valt het me heel zwaar.
pi_143025630
Helio :o Beterschap!

Ik zou het wel aankaarten ja Zoe! Lijkt me toch goed als je kunt proberen een eventuele pnd te ondervangen deze keer.. want hormonen zijn heftig!

Heel stom hoor, had wel 1000 nuttige dingen kunnen doen vandaag, maar voelde me na vertrek vriendje leeg, en heb geen bal gedaan :{ .. behalve een boodschapje en lekker koken, want als ik me zo voel draagt soep uit een zakje zowiezo nergens aan bij :').
Stomme hormonen, ik zou ook kunnen staan te springen om een weekje "single" te zijn, toch? maar nee...

Aan de andere kant kreeg ik een foto van mijn moeder van de deken die bijna af is O+ en hij is heel mooi!
pi_143025936
Hilmo
:D grappig dat jij dat ook hebt.
Positieve hormonen O+

NTS
Ja dat 'plotselinge' omslaan na de bevalling voelt echt vervelend.
Zal t over 1,5wk wel benoemen. Kan altijd in t dossier lijkt me

Aww dat is n vervelende situatie. Goed van je dat je je familie helpt

Crumpette
Hormonen zijn idd heftig..
:* komt misschien later deze week wel dat je zin hebt om iets te ondernemen.
O+ mooi dekentje
pi_143026196
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 20:04 schreef Zoë23 het volgende:
Hilmo
:D grappig dat jij dat ook hebt.
Positieve hormonen O+

NTS
Ja dat 'plotselinge' omslaan na de bevalling voelt echt vervelend.
Zal t over 1,5wk wel benoemen. Kan altijd in t dossier lijkt me

Aww dat is n vervelende situatie. Goed van je dat je je familie helpt

Crumpette
Hormonen zijn idd heftig..
:* komt misschien later deze week wel dat je zin hebt om iets te ondernemen.
O+ mooi dekentje
overigens dat "zen" gevoel herken ik wel. Kleine dingen maak ik me totaal niet druk over en ik ben lang niet zo geirriteerd of emotioneel als ik had verwacht... ik zal het na de bevalling ook maar in de gaten houden dan! ;)

Heb later in de week wel wat dingen gepland staan hoor, dus het komt wel goed allemaal.
  zondag 3 augustus 2014 @ 20:27:31 #237
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_143026972
Wat een prachtige deken crumpette! O+
Kwak
  zondag 3 augustus 2014 @ 20:28:49 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_143027024
Zoe, hopelijk blijft die terugval je dit keer bespaard :*

Crumpette, mooi dekentje!
disclaimer
pi_143027417
ja he O+ ik denk dat die heel leuk zal staan in het ledikantje. en uberhaupt, oma-gebreide dingen zijn speciaal *;

SQ hoe ist met jouw verkoudheid en aids-pols?
  zondag 3 augustus 2014 @ 20:41:00 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_143027452
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 20:40 schreef Crumpette het volgende:
ja he O+ ik denk dat die heel leuk zal staan in het ledikantje. en uberhaupt, oma-gebreide dingen zijn speciaal *;

SQ hoe ist met jouw verkoudheid en aids-pols?
ja best goed! Moet morgen weer werken he :') dus figures... _O-
disclaimer
pi_143027831
Die zwangerschapshormonen. Ik merk dat ik juist wat stabieler ben als het om belangrijke dingen gaat maar wel zomaar ineens zit te huilen om niks.

Mooie deken crumpette! En verder is het allemaal langs me heen gegaan. Zal proberen wat beter mee te lezen.

Gisterenavond mijn stukje voor de crematie geschreven. Moeilijk, maar ze vonden m mooi.
pi_143028180
Helio, wat een schrik, maar wat goed dat je het zekere voor het onzekere hebt genomen en gebeld hebt. Ik hoop dat je gauw opknapt!

quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:10 schreef Amsel het volgende:

Ik zat net te googelen wat de afkortingen op m'n zwangerschapskaart eigenlijk betekenen en daaruit maak ik op dat het hoofdje idd volledig is ingedaald :P Wel gek dat je overal leest dat je je kindje dan minder zou voelen omdat het dan veel meer klem ligt; deze trappelt gewoon wild door.
Das fijn, dat ze ingedaald is. En ook wel prettig dat ze nog beweeglijk is, weet je dat het nog goed gaat daarbinnen ;)

Crumpette, wat een supermooi dekentje! Gebreid dus? Dat patroonbreien vind ik zo knap...

En Zoë, ik heb ook een veel langere lont dan normaal, ik denk dat dát niet zozeer een reden is om je zorgen te maken. Maar het feit dat je je zorgen maakt of je pnd zich gaat herhalen zou ik zeker melden bij de gyn, het is belangrijk dat er mensen met jou waakzaam zijn in je kraamtijd. Je gyn kan daarbij helpen.

Ik heb vandaag m'n middagdutje overgeslagen, en nu MOE. Begin ik toch te merken dat ik in de buurt van de 40 weken kom :o
pi_143028262
Gaat snel, Marel!
pi_143028419
Zoë, zeker aankaarten hoor! Dan kun je na de bevalling misschien net wat beter in de gaten worden gehouden en is de drempel om aan de bel te trekken als het toch niet goed gaat (wat ik natuurlijk niet hoop!) wat lager, omdat het al bekend is.

Crumpette, mooie deken, en wat lief! De oma van Baard was al aan een dekentje begonnen voor onze baby ook. In het roze, want ze meende toch echt dat we een meisje zouden krijgen... Lief en best wel zielig tegelijkertijd. En sippig zijn om een week alleen snap ik heel goed. Ik zie al op tegen de komende week, omdat ik dan overdag alleen thuis ben en vriendlief werkt. :@.

Ik heb ook het idee dat ik nu stabieler ben dan gewoonlijk. :D. Kreeg net een mailtje dat het pakje dat we als eerste pakje hadden uitgezocht waarschijnlijk niet meer leverbaar is, en ik hoefde niet eens te huilen. :+. Sowieso happy hormones hier nu even, want de commode is vanmiddag opgehangen en ik vind het te gek. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_143029489
Bedankt voor jullie reacties. Zal t zeker aankaarten.

Dat lijkt me ook erg moeilijk cygne :*

Jammer dat je ziek was in je vakantie Sq -O-

DaD
O+ voor de happy hormones
Jammer van t 1e pakje.
pi_143031450
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 20:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja best goed! Moet morgen weer werken he :') dus figures... _O-
aaahh }:| zul je altijd zien.. hoelang nog tot je verlof? 4 weken? 5?
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:04:59 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_143031591
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:02 schreef Crumpette het volgende:

[..]

aaahh }:| zul je altijd zien.. hoelang nog tot je verlof? 4 weken? 5?
zes. Maar goed, ik ga maar een andere creatieve manier bedenken om mijn vakantiedagen te besteden, misschien gewoon elke week tot aan verlof een dagje vrij pakken ofzo :Y
disclaimer
pi_143033242
ohja dat is ook fijn lijkt me :Y

Marel, gebreid ja.. vierkantje voor vierkantje, met een aangepast patroon want het was niet helemaal naar haar zin _O- mutti is craftsy.
pi_143034003
Helio, beterschap zeg!

Zoe met de goede zwangerschapshormonen :) wat fijn! Lijkt mij wel idd een goed idee om je kraamtijd alvast te bespreken met je gyn!

Sterkte Cygne, wanneer is de crematie?

Mooi dekentje Crumpette

NTS, heel herkenbaar.. Regelmatig schiet er door m'n hoofd dat ik dit keer liever een geplande ks heb. De angst voor het onbekende en een spoed ingreep zijn hier ook flink aanwezig.
Aan de andere kant riep ik na de vorige keer meteen al: "de volgende keer doe ik het zelf, pak ik m'n kindje zelf aan en ben ik de eerste die hem/haar echt aanraakt en voelt".
Ik ben nu wel bijna klaar met m'n bevalplan en dat geeft mij wel rust om het straks goed te bespreken met de gyn.
Misschien ook een idee om alvast je gevoelens alvast op te schrijven?
pi_143034815
Loj, dinsdag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')