abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142983441
Over die lijst die in beeld kwam op een youtube filmpje met namen, emailadressen en adressen en eenMV aanhanger ging bellen. Die lijst schijnt gewoon jaren oud geweest te zijn enstond oaeen australisch adres op. De vraag had gewoonveelmeer moeten zijn, wat isde overeenkomst tussen die mensen dat ze op 1 lijst staan...niet of ze iemand aan boord vandat vliegtuig kende, maar goed daar is ook al genoeg over geschreven/gezegd
pi_142983491
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 08:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

Het zoveelste POEP stukje van Vrijland waar geeen hol, maar dan ookgeen hol van klopt!!!!
Daar berekent ie hoe groot de kans is dat je zelf slachtoffer bent (nou ja bijna dan, want geloof niet dat wiskunde zijn sterkste vak is) en niet of je iemand kent die aan boord heeft gezeten:

"
martinvrijland / July 30, 2014

De kans dat er iemand op vlucht MH17 zat is 280 op 17 miljoen. Dat is 0,0016% kans. Eigenlijk moet ik dan nog kijken naar het aantal Nederlanders. Dat waren er 173. Dat maakt de kans 173 / 17 miljoen x 100 = 0,0010 % Dat is een duizendste van 1% kans. Een kans van 1 op honderduizend dat er een Nederlander in dat vliegtuig zat. Dat is ongeveer dezelfde kans dat er 1 Nederlander in 2x de Amsterdam Arena vol fans zat. Hoe kan het dat toch zoveel mensen zeggen iemand te kennen?
De Hongaarse schrijver Frigyes Karinthy opperde in 1929 als eerste in een kort verhaal het idee dat iedereen ter wereld via vijf anderen mensen bereikt kon worden. De bewering leek in 1967 wetenschappelijk onderbouwd door een experiment van de sociaal psycholoog Stanley Milgram. Zijn onderzoek verscheen echter niet in een toonaangevend wetenschappelijk tijdschrift, maar in een populair psychologieblad. Later bleek dat uit zijn experimenten geen wetenschappelijke conclusies kunnen worden getrokken. De meeste postpakketten waarmee hij via enkele mensen een persoon in Boston hoopte te bereiken, kwamen nooit aan. Ook in latere experimenten lukte het slechts in enkele gevallen om het eindstation te bereiken en bleef onbekend waarom de andere pakketten waren gestrand. Facebook heeft de wereld wellicht enigszins verkleind in die zin, maar dat met 17 miljoen mensen er zoveel mensen lijken te bestaan die ‘wel iemand kennen die erbij betrokken was‘, is toch erg bijzonder.
Ik wil natuurlijk kijken hoe groot de kans is dat je iemand kende die aan boord van vlucht MH17 zat. Stel dat Frigyes Karinthy gelijk had (wat bewezen niet waar is) of stel dat iedere Nederlander via 5 personen alle ander Nederlanders zou kennen; dan betekent dat je 17 miljoen / 5 = 3,4 miljoen mensen via anderen kent (via 5 mensen). Dan is de kans dat je iemand kende die aan boord van MH 17 zat 173 / 3,4 miljoen = 0,005 %. Die kans is dus geen 1% maar 5 gedeeld door honderdduizend van 1%. DIe kans is dus extreem klein.'

Maar ja als je als "journalist/onderzoeker" een week later nog niet eens weet hoeveel nederlanders aan boord waren, ga je in mijn ogen sowieso mank.
Die jongen heeft duidelijk de wiskunde lessen op school geskipt _O-
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:03:17 #103
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_142983513
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:56 schreef liedetector het volgende:
Over die lijst die in beeld kwam op een youtube filmpje met namen, emailadressen en adressen en eenMV aanhanger ging bellen. Die lijst schijnt gewoon jaren oud geweest te zijn enstond oaeen australisch adres op. De vraag had gewoonveelmeer moeten zijn, wat isde overeenkomst tussen die mensen dat ze op 1 lijst staan...niet of ze iemand aan boord vandat vliegtuig kende, maar goed daar is ook al genoeg over geschreven/gezegd
Aha.. blijft evengoed vreemd waarom iemand een verouderde lijst met NAW meeneemt in zijn koffer. En ja er stonden ook paar NAW uit down under op en paar mensen van een bank. Waar is de logische verklaring?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_142983596
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:47 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Zou best kunnen dat ik het op MV heb gelezen want daar heb ik ook even geneusd deze week, ik kom daar niet eens zo heel vaak. Ik heb daar iig ook dat bellen van de mensen op die lijst wat in die koffer gezat gezien dus het zal wel van MV komen. Laten we de berekening percentage in het midden laten want het is niet eens van groot belang, evengoed vind ik die mensen op de lijst in die koffer vreemd. Niemand op die lijst kende iemand in het vliegtuig dus dan kun je toch niet over nabestaanden praten? Waarom staan die mensen dan op die lijst met naam, adres en telefoonnummer? Maar het zal vast op toeval berusten en een logische verklaring hebben. Ik ben daar wel benieuwd naar.
Misschien zou je eens kunnen proberen niet alles wat je gevoel je zegt te geloven.
pi_142983624
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:03 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Aha.. blijft evengoed vreemd waarom iemand een verouderde lijst met NAW meeneemt in zijn koffer. En ja er stonden ook paar NAW uit down under op en paar mensen van een bank. Waar is de logische verklaring?
We zullen de regering een brief schrijven of ze jou even willen inlichten over die lijst. Want jij hebt wel recht op een verklaring.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:13:42 #106
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142983646
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 09:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Die lijst met NAW + tel van mensen die in een open koffer lag en duidelijk in beeld kwam.

Dus een telefoon lijst word gevonden in een koffer, wat is er bekend over de lijst?
Exact niks!
De lijst ligt in een koffer, er staat natuurlijk niet bij deze lijst is van.. dus in feite kan het overal van zijn, niks bijzonders aan er waren 298 mensen aan boord dus kan echt van alles zijn contact personen voor bedrijven voor aids onderzoek stage plekken gewoon random lijst maar op de achterkant staat een tekening van een kindje... ga zo maar even door.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:14:42 #107
189978 controlaltdelete
pi_142983666
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien zou je eens kunnen proberen niet alles wat je gevoel je zegt te geloven.
Dat is het laatste wat ik doe en een dooddoener waar je me steeds mee de oren wast. Ik zie een hoop merkwaardigheden het is niet eens gebaseerd op wat ik geloof. Tot nu geloof ik niks van de mainstream media. Ik zoek naar logische verklaringen voor al deze merkwaardigheden.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_142983703
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:14 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat is het laatste wat ik doe en een dooddoener waar je me steeds mee de oren wast. Ik zie een hoop merkwaardigheden het is niet eens gebaseerd op wat ik geloof. Tot nu geloof ik niks van de mainstream media. Ik zoek naar logische verklaringen voor al deze merkwaardigheden.
En ik blijf je er mee om de oren wassen. Als jij niet ziet hoe schandalig je hier bezig bent is dat blijkbaar nodig.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:18:46 #109
189978 controlaltdelete
pi_142983736
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:13 schreef theguyver het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dus een telefoon lijst word gevonden in een koffer, wat is er bekend over de lijst?
Exact niks!
De lijst ligt in een koffer, er staat natuurlijk niet bij deze lijst is van.. dus in feite kan het overal van zijn, niks bijzonders aan er waren 298 mensen aan boord dus kan echt van alles zijn contact personen voor bedrijven voor aids onderzoek stage plekken gewoon random lijst maar op de achterkant staat een tekening van een kindje... ga zo maar even door.
Oh dat is een logische verklaring voor jou? Als jij op die lijst zou staan en je hebt geen connecties met wie dan ook in dat vliegtuig zou jij dat niet vreemd vinden? Vonden die mensen die gebeld werden iig ook. Maar goed je hebt me overtuigd maar niet echt :)
  Forum Admin zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:19:48 #110
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_142983751
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 08:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

Het zoveelste POEP stukje van Vrijland waar geeen hol, maar dan ookgeen hol van klopt!!!!
Daar berekent ie hoe groot de kans is dat je zelf slachtoffer bent (nou ja bijna dan, want geloof niet dat wiskunde zijn sterkste vak is) en niet of je iemand kent die aan boord heeft gezeten:

"
martinvrijland / July 30, 2014

De kans dat er iemand op vlucht MH17 zat is 280 op 17 miljoen. Dat is 0,0016% kans. Eigenlijk moet ik dan nog kijken naar het aantal Nederlanders. Dat waren er 173. Dat maakt de kans 173 / 17 miljoen x 100 = 0,0010 % Dat is een duizendste van 1% kans. Een kans van 1 op honderduizend dat er een Nederlander in dat vliegtuig zat. Dat is ongeveer dezelfde kans dat er 1 Nederlander in 2x de Amsterdam Arena vol fans zat. Hoe kan het dat toch zoveel mensen zeggen iemand te kennen?
De Hongaarse schrijver Frigyes Karinthy opperde in 1929 als eerste in een kort verhaal het idee dat iedereen ter wereld via vijf anderen mensen bereikt kon worden. De bewering leek in 1967 wetenschappelijk onderbouwd door een experiment van de sociaal psycholoog Stanley Milgram. Zijn onderzoek verscheen echter niet in een toonaangevend wetenschappelijk tijdschrift, maar in een populair psychologieblad. Later bleek dat uit zijn experimenten geen wetenschappelijke conclusies kunnen worden getrokken. De meeste postpakketten waarmee hij via enkele mensen een persoon in Boston hoopte te bereiken, kwamen nooit aan. Ook in latere experimenten lukte het slechts in enkele gevallen om het eindstation te bereiken en bleef onbekend waarom de andere pakketten waren gestrand. Facebook heeft de wereld wellicht enigszins verkleind in die zin, maar dat met 17 miljoen mensen er zoveel mensen lijken te bestaan die ‘wel iemand kennen die erbij betrokken was‘, is toch erg bijzonder.
Ik wil natuurlijk kijken hoe groot de kans is dat je iemand kende die aan boord van vlucht MH17 zat. Stel dat Frigyes Karinthy gelijk had (wat bewezen niet waar is) of stel dat iedere Nederlander via 5 personen alle ander Nederlanders zou kennen; dan betekent dat je 17 miljoen / 5 = 3,4 miljoen mensen via anderen kent (via 5 mensen). Dan is de kans dat je iemand kende die aan boord van MH 17 zat 173 / 3,4 miljoen = 0,005 %. Die kans is dus geen 1% maar 5 gedeeld door honderdduizend van 1%. DIe kans is dus extreem klein.'

Maar ja als je als "journalist/onderzoeker" een week later nog niet eens weet hoeveel nederlanders aan boord waren, ga je in mijn ogen sowieso mank.
Bij die 17 / 5 laat hij zien dusdanig weinig verstand van wiskunde te hebben.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_142983758
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:14 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik zoek naar logische verklaringen voor al deze merkwaardigheden.
En dan kom je met dit soort troep aanzetten.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:21:45 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142983793
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:18 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Oh dat is een logische verklaring voor jou? Als jij op die lijst zou staan en je hebt geen connecties met wie dan ook in dat vliegtuig zou jij dat niet vreemd vinden? Vonden die mensen die gebeld werden iig ook. Maar goed je hebt me overtuigd maar niet echt :)
Wat staat er bij die lijst?
Van wie is die koffer, wat staat er op de envelop? wie neemt zoiets mee?

Er kunnen 1001 antwoorden zijn waarom een telefoonlijst in een koffer zit!
staat er een land nummer bij de telefoo nummers we weten dat er erg veel landen vertegenwoordigt zijn, als het land nummer verkeerd is .. tja..

.
pi_142983820
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:18 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Hoe haalt men het in zijn botte hoofd om die mensen te gaan bellen. Logisch dat ze het vreemd vonden dat een wildvreemde zo brutaal is om ze te bellen en op hoge toon verklaringen te eisen. Dan spoor je gewoon niet, bent ziekelijk nieuwsgierig en ontbeert elke vorm van fatsoen en empathie.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:24:36 #114
189978 controlaltdelete
pi_142983839
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En ik blijf je er mee om de oren wassen. Als jij niet ziet hoe schandalig je hier bezig bent is dat blijkbaar nodig.
Waarom is dat schandalig? Ik haal toch niemand door het slijk, er zijn gelukkig steeds meer mensen die zien dat er iets niet klopt en dat heeft helemaal niets te maken met respectloos zijn naar slachtoffers en nabestaanden. Bovendien zoeken die nabestaanden zelf vaak zat de media op zelfs meteen al na de crash. Maar goed ik zei alreeds eerder: geloof wat je wilt geloven.
pi_142983859
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:21 schreef theguyver het volgende:
staat er een land nummer bij de telefoo nummers we weten dat er erg veel landen vertegenwoordigt zijn, als het land nummer verkeerd is .. tja..
was niet nodig, in veel gevallen stond er een adres bij, zegt genoeg
pi_142983862
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:24 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Waarom is dat schandalig? Ik haal toch niemand door het slijk, er zijn gelukkig steeds meer mensen die zien dat er iets niet klopt en dat heeft helemaal niets te maken met respectloos zijn naar slachtoffers en nabestaanden. Bovendien zoeken die nabestaanden zelf vaak zat de media op zelfs meteen al na de crash. Maar goed ik zei alreeds eerder: geloof wat je wilt geloven.
Hoe durf je het te zeggen.
pi_142983878
Dus dat een ander dat doet en jij het verdedigt is wel okay?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:29:12 #118
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142983918
quote:

[..]

Vaak nee, als een legertje journalisten voor je deur staat omdat jou naam ergens naar boven komt drijven tijdens een gebeurtenis dan wijst 80% het af en 20% staat de pers te woord.
De anderen roepen dan nog even op voor ( ligt aan welke situatie) om het een halt toe te roepen.

Zie SH bijna 30 slachtoffers maar een paar famillies zochten de media of werden gestalkt door de media..
Van de 196 nederlandse slachtoffers heb ik nauwelijks iemand op de media af zien stappen en hun verhaal zien doen. ( hoeft ook niet eigen keuze )
pi_142983966
quote:

[..]

Bovendien zoeken die nabestaanden zelf vaak zat de media op zelfs meteen al na de crash.
Wanneer en in welk programma?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:32:52 #120
189978 controlaltdelete
pi_142983971
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:29 schreef theguyver het volgende:

[..]

Vaak nee, als een legertje journalisten voor je deur staat omdat jou naam ergens naar boven komt drijven tijdens een gebeurtenis dan wijst 80% het af en 20% staat de pers te woord.
De anderen roepen dan nog even op voor ( ligt aan welke situatie) om het een halt toe te roepen.

Zie SH bijna 30 slachtoffers maar een paar famillies zochten de media of werden gestalkt door de media..
Van de 196 nederlandse slachtoffers heb ik nauwelijks iemand op de media af zien stappen en hun verhaal zien doen. ( hoeft ook niet eigen keuze )
Ja ja ik laat het hierbij want we komen er toch niet samen uit in dit topic zonder verwijten e.d. Nogmaals ik hoop van ganser harte dat jullie gelijk hebben en ik niet. Laten we het daarbij houden. PEACE
pi_142983984
Niks peace, kom je verhaal maar uitleggen.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:37:59 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142984046
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:32 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja ja ik laat het hierbij want we komen er toch niet samen uit in dit topic zonder verwijten e.d. Nogmaals ik hoop van ganser harte dat jullie gelijk hebben en ik niet. Laten we het daarbij houden. PEACE
JIJ had het over de lijst jij wou een logische verklaring over een stuk papier met telefoon nummers, ik geef gewoon aan dat er 1001 en 1 verklaringen voor kunnen zijn.
Dus wat wil je nu?

Ik zeg niet dat ik gelijk heb ik geeef je alleen voorbeelden!
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 10:40:05 #123
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142984072
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:32 schreef Specularium het volgende:

[..]

http://tvblik.nl/knevel-v(...)nden-van-vlucht-mh17

Dit was de enige meen ik.. geen idee verder, ik kijk geen TV ;)
pi_142984079
Ik vind het juist goed dat Vrijland zelf iets probeert uit te zoeken ipv alleen andere na te wauwelen. Er zijn al veel te veel 'journalisten' die niks anders doen dan persberichten overtikken. En het bellen van de namen op de lijst (wat overigens werd voorgesteld en uitgevoerd door een bezoeker van de site) vond ik een slimme actie. Niks respectloos aan, gewoon journalistiek werk. En de uitkomst was inderdaad bijzonder opmerkelijk.
Wat mij betreft ^O^

(nu wilde ik een thumbup neerzetten, maar die verscheen links naast mijn naam ipv in bericht. Kwam uit het rijtje boven het reactievenster. Wat is daar de functie van? Ik heb er maar iets neutraals van gemaakt, om je eigen post nou te gaan thumb-uppen en ik kon t ook niet helemaal wisen...)
pi_142984110
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:32 schreef Specularium het volgende:

[..]

De enigen die ik enigzins vlak na de ramp in de media heb gezien is de familie Frederiksz met de oproep aan Poetin. "Send my children home"

http://www.deondernemer.n(...)y-children-home.html

Verder kan ik me niemand voor de geest halen. Maar goed, ik zit ook niet 24/7 achter de TV....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')