Wat een lieve mensenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:18 schreef Ainnir het volgende:
Mijn ouders hebben het al duidelijk gemaakt dat inwonen en inschrijven bij hen niet gewenst is.
Wat voor diploma heb je en waar woon je in MURICA?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:31 schreef Ainnir het volgende:
Ik heb een Amerikaans paspoort maar heb hier al twee jaar geen werk kunnen vinden. Mijn Nederlandse diploma's en werkervaring zijn hier helaas niet veel waard.
Oké, maar da MOET je dus niet terug.. heb je veel kennissen/vrienden opgebouwd daar? Waar woon je eigenlijk? Misschien een studie volgen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:31 schreef Ainnir het volgende:
Ik heb een Amerikaans paspoort maar heb hier al twee jaar geen werk kunnen vinden. Mijn Nederlandse diploma's en werkervaring zijn hier helaas niet veel waard.
Misschien verhuizen naar de Bay Area? Daar stikt het van de IT baantjes.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:34 schreef Ainnir het volgende:
MAVO en MBO, IT. 10+ jaar werkervaring in NL.
Ik woon in California, omgeving Los Angeles.
Niet veel, en studie hier is zo ontzettend duur, dat kan ik niet betalen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:33 schreef Trebo het volgende:
[..]
Oké, maar da MOET je dus niet terug.. heb je veel kennissen/vrienden opgebouwd daar? Waar woon je eigenlijk? Misschien een studie volgen?
Verhuizen is duur, ik heb bijna geen geld, en MBO is hier nog minder waard dan een high school diploma. Ik kan nog niet eens bij een fast food tent aangenomen worden hier, heb al 2 jaar op vanalles gesolliciteerd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:35 schreef Trebo het volgende:
[..]
Misschien verhuizen naar de Bay Area? Daar stikt het van de IT baantjes.
Woon je in Orange County?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:34 schreef Ainnir het volgende:
MAVO en MBO, IT. 10+ jaar werkervaring in NL.
Ik woon in California, omgeving Los Angeles.
hoe oud ben je eigenlik?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:37 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Verhuizen is duur, ik heb bijna geen geld, en MBO is hier nog minder waard dan een high school diploma. Ik kan nog niet eens bij een fast food tent aangenomen worden hier, heb al 2 jaar op vanalles gesolliciteerd.
In NL heb ik meer en betere kansen op werk. Amerika is echt niet zo geweldig hoor.
Mooiste land ter wereldquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:37 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Amerika is echt niet zo geweldig hoor.
San Bernardino County.. niet city.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:39 schreef Ritskes het volgende:
[..]
verschrikkelijke stad zeggen ze
Maar misschien gok je wel te hoog op een baan?
Maar heb je wel onderzoek gedaan naar andere gebieden in de VS waar werk is in jouw branche?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:41 schreef Ainnir het volgende:
[..]
San Bernardino County.. niet city.
En nee niet echt, zonder Amerikaans high school diploma kan ik niet eens bij de McDonald's terecht, er staan er 20 voor me die bereid zijn dat werk te doen met een Bachelor's.
Nee, MBO is hier echt niet veel waard. Ik zal wel mijn Amerikaans paspoort houden, maar ik moet echt terug naar NL. Ik wil ook niet meer in Amerika wonen, het land bevalt me niet en ik heb er nooit kunnen wennen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:43 schreef Trebo het volgende:
[..]
Maar heb je wel onderzoek gedaan naar andere gebieden in de VS waar werk is in jouw branche?
Zo.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:18 schreef Ainnir het volgende:
Mijn ouders hebben het al duidelijk gemaakt dat inwonen bij hen niet gewenst is.
Of in Amerika gaan wonen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zo.
Zo hey... wat heb jij gedaan? Je broertjes en zusjes uit het raam geduwd toen je jong was?
Is dat een reden om je kind dood te verklaren? De VS is prima vliegbaar. Of hadden die ouders gewoon geen zin in die 100% controles + anale visitaties. Dan komt ze toch 1 a 2x per jaar lekker naar Nederland.quote:
Misschien met heftige ruzie weggegaan?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zo.
Zo hey... wat heb jij gedaan? Je broertjes en zusjes uit het raam geduwd toen je jong was?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Is dat een reden om je kind dood te verklaren? De VS is prima vliegbaar. Of hadden die ouders gewoon geen zin in die 100% controles + anale visitaties. Dan komt ze toch 1 a 2x per jaar lekker naar Nederland.
De VS is inderdaad prima vliegbaar, als je genoeg geld hebt. Zowel mijn ouders als ik hebben daar in de afgelopen vijf jaar geen geld voor gehad. Immigreren naar de VS en dat hele proces doorlopen was duur genoeg.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Is dat een reden om je kind dood te verklaren? De VS is prima vliegbaar. Of hadden die ouders gewoon geen zin in die 100% controles + anale visitaties. Dan komt ze toch 1 a 2x per jaar lekker naar Nederland.
WATquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Psst, die anale visitaties zijn niet normaal hoor Bas
We gaan scheiden omdat het gewoon niet werkt tussen ons, al langere tijd niet. Er is geen haast bij in de zin van ik word meteen op het vliegtuig gezet, scheiden duurt hier maanden. Maar ik zal wel moeten weten waar ik aan toe ben.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:41 schreef El_Matador het volgende:
Je lijkt me niet het type dat het beste voor zichzelf zoekt. Waarom ga je eigenlijk scheiden? Is daar zo'n haast bij? Beter gewoon rustig uitzoeken hoe en wat je rechten en plichten zijn en de bijbehorende kosten en die scheiding nog ff uitstellen.
Je bedoelt: hij heeft een goede baan en jij komt de Mac niet eens in? Ja, kan me voorstellen dat dat niet werkt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:45 schreef Ainnir het volgende:
[..]
We gaan scheiden omdat het gewoon niet werkt tussen ons, al langere tijd niet. Er is geen haast bij in de zin van ik word meteen op het vliegtuig gezet, scheiden duurt hier maanden. Maar ik zal wel moeten weten waar ik aan toe ben.
Hij heeft geen goede baan, daarom zijn we ook nog nooit naar NL terug geweest. De hele bedoeling van dit gedoe is dat ik meer voor mezelf kan zorgen, want hier krijg ik gewoon geen goede baan, dat is wel duidelijk. In NL heb ik nog een kans.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je bedoelt: hij heeft een goede baan en jij komt de Mac niet eens in? Ja, kan me voorstellen dat dat niet werkt.
Ik zou als je 32 bent en kinderen wil toch echt iets meer zelfstandigheid en inkomenszekerheid gaan regelen voor jezelf.
Sterkte iig. Ook met het teruggaan naar NL
We leven paycheck to paycheck, we krijgen hulp van zijn ouders die de scheidingskosten en vliegticket betalen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:50 schreef JoPiDo het volgende:
Hoeveel geld heb je nog? Verhuizen naar Nederland zal lastig worden als je niet ergens kunt overnachten, want een huurhuis vind je niet binnen een paar dagen zonder inkomen.
pfff, lastigquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:53 schreef Ainnir het volgende:
[..]
We leven paycheck to paycheck, we krijgen hulp van zijn ouders die de scheidingskosten en vliegticket betalen.
Groningen, Den Haag, Maastricht.. overal zo'n beetjequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:56 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
pfff, lastig
waar in Nederland heb je 'vroeger' gewoond?
En waar je ook woont belasting moeten betalen in de VS?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:34 schreef Trebo het volgende:
Ik zou trouwens een moord plegen voor een Amerikaans paspoort
I see. Verstandig besluit dan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:52 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Hij heeft geen goede baan, daarom zijn we ook nog nooit naar NL terug geweest. De hele bedoeling van dit gedoe is dat ik meer voor mezelf kan zorgen, want hier krijg ik gewoon geen goede baan, dat is wel duidelijk. In NL heb ik nog een kans.
Canada is onmogelijk, en Mexico zit ik echt niet op te wachten (spreek ook geen spaans). Nederland is bedoeld als begin, en vandaar ga ik wel kijken. Ik mis Europa, maar ik weet nog niet precies waar ik terecht wil komen uiteindelijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
I see. Verstandig besluit dan.
Maar waarom per se Nederland? Canada of Mexico gaat niet?
Amerika is ook leuk om te wonen, als je genoeg geld hebt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:01 schreef Chinless het volgende:
Om eerlijk te zijn wel beetje jaloers. Amerika lijkt me echt leuk om te wonen, zeker daar in CA.
Kan ik niet samen met jou wonen daar
Goh, je dacht dus het land te verlaten zonder te betalen, maar nu dat mislukt is wil je weer fijn een claim doen op de sociale zekerheid in Nederland?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:18 schreef Ainnir het volgende:
Mijn paspoort en ID kaart zijn verlopen, ik heb alleen nog een geldig rijbewijs. Ook heb ik achterstallige studieschuld.
Nederland is ook leuk om te wonen, als je genoeg geld hebt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:04 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Amerika is ook leuk om te wonen, als je genoeg geld hebt.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Goh, je dacht dus het land te verlaten zonder te betalen, maar nu dat mislukt is wil je weer fijn een claim doen op de sociale zekerheid in Nederland?
Ach, iedereen weet dat Nederland gekke Henkie van de wereld is als het op geld weggeven aankomt...
En jij denkt dat je alles weet?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Goh, je dacht dus het land te verlaten zonder te betalen, maar nu dat mislukt is wil je weer fijn een claim doen op de sociale zekerheid in Nederland?
Ach, iedereen weet dat Nederland gekke Henkie van de wereld is als het op geld weggeven aankomt...
Paspoort verlengen kan ik niet hier in Amerika zonder het huwelijk in Nederland te registreren. Verlengen zou ik dus in NL doen, aangezien ik op Amerikaans paspoort terug zal vliegen. Ik ben vertrokken Juni 2009, dus dat zal geen probleem zijn, heb zelfs nog een Digi-D gehad toen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zorg sowieso eerst maar eens dat je een geldig NL paspoort laat maken. Bij de ambassade kunnen ze je vast wel helpen.
Ik hoop dat je niet voor oktober 1994 uit NL bent vertrokken want dan heb je nog andere ongein omdat ze toen in NL de hele zooi gedigitaliseerd hebben. Dan ben je op SoFinummer enkel nog in je laatste woongemeente te vinden.
Dat gaat niet zo makkelijk, daar zijn een hoop papieren voor nodig, het is duur, en het duurt ook gewoon te lang.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dan registreer je dat huwelijk toch gewoon in NL. Meteen de scheidingspapieren erbijgooien en klaar ben je.
Maar ik ben in elk geval blij voor je dat je na 1994 vertrokken bent. Dat scheelt echt een heleboel ergernis.
Ik heb al een aantal vrienden die een slaapplek hebben aangeboden, ik weet alleen niet hoever ik kom zonder me in te schrijven en met verlopen ID enzo.. er komt allemaal zoveel bij kijkenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:49 schreef MPC60 het volgende:
Ik zou NU beginnen met solliciteren in NL, zorg dat je werk hebt als je land. Dit maakt het ook makkelijker om een woning en dergelijke te vinden. Verder zou ik toch echt bij je familie of vriendenkring proberen een slaapplek te regelen voor de eerste paar weken. Je hoeft je hiervoor niet in te schrijven en bij iemand op de bank liggen mag altijd, althans dat hoop ik maar voor je. Op het moment dat je je eerste salaris binnen hebt kun je actiever gaan zoeken naar een eigen woonruimte.
Dat zal je nog wel eens erg vies tegen kunnen vallen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:37 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Verhuizen is duur, ik heb bijna geen geld, en MBO is hier nog minder waard dan een high school diploma. Ik kan nog niet eens bij een fast food tent aangenomen worden hier, heb al 2 jaar op vanalles gesolliciteerd.
In NL heb ik meer en betere kansen op werk. Amerika is echt niet zo geweldig hoor.
Die slaapplek heb je dus, nu moet je via de ambassade een paspoort gaan regelen, uit ervaring weet ik dat deze mensen heel behulpzaam zijn! Maak je daar dus niet druk om. Nu moet je werk zien te vinden maar aangezien je nu al bij de McDonald's solliciteerde moet het geen probleem voor je zijn om tijdelijk dom werk te doen. Neem dus contact op met randstad of een ander uitzendbureau, dit kan allemaal via email. Leg je situatie uit, zorg dat je een datum van aankomst weet en blijf emailen met randstad en aanverwante.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:51 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Ik heb al een aantal vrienden die een slaapplek hebben aangeboden, ik weet alleen niet hoever ik kom zonder me in te schrijven en met verlopen ID enzo.. er komt allemaal zoveel bij kijken
Begonnen als helpdesk, later systeem/netwerkbeheer en hier in Amerika 2 jaar webdevelopment/netwerkbeheer bij een klein bedrijf.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:09 schreef SaXia2 het volgende:
10 jaar ervaring in de IT is redelijk wat, de vraag is echter als wat? Mogelijk dat ik een paar IT bedrijven voor je weet. Tenzij je niet meer in de IT werkzaam wil zijn.
Ik dacht echter aangezien je alles aanpakt is dit misschien al een optie in de ICT waaruit je verder kan groeien:
http://www.peak-it.nl/ict-vacature-helpdeskmedewerker-vacatures/
Naast Peak-IT heb je natuurlijk ook meerder IT bedrijven waar je weer kan instappen. Centric en KPN bijvoorbeeld.
Nu al solliciteren en inschrijven bij diverse woningcorporaties is niet een overbodige luxe.
Je kunt al kijken naar Anti-kraak woningen voor wanneer je je eerste loon ontvangt.
Je hebt wel voldaan aan de eisen om de NL-se nationaliteit te behouden nadat je bent getrouwd?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:49 schreef Ainnir het volgende:
Dat gaat niet zo makkelijk, daar zijn een hoop papieren voor nodig, het is duur, en het duurt ook gewoon te lang.
Dat is niet waar. Als ze weer bij haar ouders gaat wonen heeft ze gewoon recht op een WWB- uitkering. Wel kan het gevolgen hebben voor een eventuele uitkering die haar ouders ontvangen. Die kunnen worden gekort.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:43 schreef LittleLady het volgende:
Tja moeilijk, de banen liggen hier ook niet bepaald voor het oprapen, verder als je al bij je ouders zou gaan wonen heb je geen recht op inkomen, zij moeten jou dan onderhouden, zodra je zelfstandig bv op kamers woont kun je een bijstandsuitkering aanvragen.
Dan zou je bij een vriendin in moeten gaan wonen tijdelijk en je meteen suf solliciteren, zodat je zo snel mogelijk zelf een inkomen hebt en weer zelfstandig kan wonen
Bron?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:29 schreef RPG het volgende:
Misschien een vreemd idee omdat je je eigen op Nederland verheugt. Maar waarom kijk je niet voor een baan in Ierland? daar worden veel Nederlanders gevraagd, salaris is ergens tussen de 19.000 en 25.000 per jaar bij de meeste bedrijven en woon ruimte is ook makkelijk te vinden. Sommige bedrijven bieden zelfs relocatie pakket aan inclusief 2 weken in een hotel zitten.
Bron over dat Ierland veel Nederlanders vraagt.quote:
http://www.toplanguagejob(...)locations-2-country/ Dat zijn alleen al 282 posities voor Nederlanders. Hier in Dublin zijn Nederlanders gewenst omdat er veel grote bedrijven zitten (Linkedin, PayPal, eBay, Google, Facebook, HP en nog wel meer, en allemaal hebben ze ook Nederlanders nodig)quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:20 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Bron over dat Ierland veel Nederlanders vraagt.Ik ken wel iemand die een keer in Dublin ging solliciteren maar of Ieren echt Nederlanders vragen..
ik verbaas mij er eigenlijk over hoeveel bruikbare tips er al gegeven zijnquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:47 schreef Queller het volgende:
Overigens: wat trekt je topic een hoop voor- en zelfingenomen klootzakken aan zeg
Dat ook uiteraard. Maar het gehalte 'dat zal wel ....' en 'daar heb je weer zo'n....' in WGR is irritant hoog de laatste tijd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:55 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik verbaas mij er eigenlijk over hoeveel bruikbare tips er al gegeven zijn
Nee, want dat hoeft alleen als je je paspoort verlengt, wat ik dus niet heb kunnen doen hier (ook wegens kosten). Weer een andere reden waarom ik naar NL terug wil, ik zal dit alleen daar kunnen regelen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je hebt wel voldaan aan de eisen om de NL-se nationaliteit te behouden nadat je bent getrouwd?
http://www.rsonac.org/dut(...)ual-nationality.html
Zie: Mandatory additional document to prove exemption 3
Dat zie je verkeerd. Als je jouw paspoort wil verlengen moet je bewijzen dat je de Amerikaanse nationaliteit hebt verkregen door het huwelijk en dan moet je dus de bewijzen overleggen ander ben je de Nederlandse nationaliteit kwijt en krijg je dus geen paspoort. Je moet dus zorgen dat je die papieren hebt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:26 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Nee, want dat hoeft alleen als je je paspoort verlengt, wat ik dus niet heb kunnen doen hier (ook wegens kosten). Weer een andere reden waarom ik naar NL terug wil, ik zal dit alleen daar kunnen regelen.
In jouw geval zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met de ambassade en in elk geval zorgen dat je die papieren krijgt. Je verliest jouw NL nationaliteit tenzij je met die papieren op de proppen komt.quote:I qualify as an exemption. How can I prove this?
When you apply for a Dutch passport (first time after you gained your foreign nationality) you must state on the application form that you possess another nationality in addition to the Dutch nationality. During your application you will need to submit proof when and how you acquired this nationality by submitting your legalized naturalization certificate*. Also, you will need to submit additional requirements providing proof under which exemption you retained your Dutch nationality. See these listed below.
Geen juridische achtergrond hebbend, lijkt me dat heel raar, want dan zou ze statenloos worden:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Als je jouw paspoort wil verlengen moet je bewijzen dat je de Amerikaanse nationaliteit hebt verkregen door het huwelijk en dan moet je dus de bewijzen overleggen ander ben je de Nederlandse nationaliteit kwijt en krijg je dus geen paspoort. Je moet dus zorgen dat je die papieren hebt.
[..]
In jouw geval zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met de ambassade en in elk geval zorgen dat je die papieren krijgt. Je verliest jouw NL nationaliteit tenzij je met die papieren op de proppen komt.
Ze is gewoon Amerikaanse.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:42 schreef El_Matador het volgende:
Geen juridische achtergrond hebbend, lijkt me dat heel raar, want dan zou ze statenloos worden:
En dus geen Nederlandse meer?quote:
In principe niet:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dus geen Nederlandse meer?
Dan kan je sowieso geen nieuw paspoort aanvragen natuurlijk.
je kan toch geen 2 nationaliteiten meer hebben?
Maar:quote:If you voluntarily acquired another nationality on or after 1 April 2003 you automatically lost your Dutch nationality as well. However, under the amended Act, effective since 1 April 2003, the following exemptions have been introduced.
Bij 3 moet je dat echter bewijzen bij het aanvragen van jouw volgende paspoort (of eerder):quote:You will not lose your Dutch nationality:
1 if you were born in the country of your other nationality and have(/had) your principal residence there when you acquire(d) the nationality of that country; or
2 if, before you turned 18, you had your principal residence in the country of your other nationality for an uninterrupted period of five years; or
3 if you are married to a person who possesses the nationality you wish to acquire.
Nederland wil sinds een paar jaar de dubbele nationaliteit terugdringen en dat komt er meestal op neer dat men de Nederlandse nationaliteit verliest tenzij je er zelf werk van maakt (indien je die optie hebt).quote:Mandatory additional document to prove exemption 3
Legalized Naturalization Certificate**
Proof of residency (e.g. electricity bill);
Legalized marriage certificate
From your spouse (at the time of naturalization):
• Legalized birth certificate (issued no more than 1 year ago) which includes city/town of birth and the full names of the parent(s) OR legalized naturalization certificate (if spouse naturalized before you)
• Copy passport or other ID listing nationality at the time of your naturalization
• Affidavit of marital status OR legalized divorce decree (whichever is applicable)
Mijn paspoort is al meer dan een jaar verlopen, de kosten waar ik het over had was inclusief al het papierwerk wat met het registreren van het huwelijk mee zou komen, daarom heb ik het toen niet gedaan. Paspoort verlengen zal ik in NL moeten doen, want NL weet niet dat ik ook Amerikaan ben en dat wil ik ook zo houden. Dus terugvliegen naar NL doe ik op US paspoort.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geen juridische achtergrond hebbend, lijkt me dat heel raar, want dan zou ze statenloos worden:
- sinds dit jaar mag je van de VVD nog maar 1 nationaliteit hebben () en dus bij het verkrijgen van de VSAmerikaanse, verlies je automatisch de Nederlandse
- ze heeft geen geldig Nederlands paspoort - maar wel de Nederlandse nationaliteit
Ik zou dus, zeker met een scheiding op het oog, juist NIET die trouwpapieren overleggen, want dan verliest ze juist die Nederlandse, door dat stomme VVDplan.
@ TS: kom op, een nieuw paspoort kost iets van 100 dollar. Dat kan je toch wel betalen? De rest van je leven hangt ervanaf!?
Een vliegticket LAX-AMS kost je ongeveer 10 keer zoveel...
Nu doe je erg dom. Je gokt ook maar dat Nederland nu niet al weet dat je getrouwd bent en de Amerikaanse nationaliteit hebt gekregen maar als je met jouw US paspoort gaat reizen weten ze het zeker. Daarnaast ga je dus liegen bij de aanvraag van het paspoort en dat kan helemaal ernstige gevolgen hebben. Regel het nu aub goed want je hebt nu de kans, het kost wat geld en moet wat papieren regelen maar dan is het klaar.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:03 schreef Ainnir het volgende:
Paspoort verlengen zal ik in NL moeten doen, want NL weet niet dat ik ook Amerikaan ben en dat wil ik ook zo houden. Dus terugvliegen naar NL doe ik op US paspoort.
Hoe ga ik liegen bij het aanvragen van een paspoort in Nederland? Voor de Nederlandse wet ben ik nooit getrouwd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nu doe je erg dom. Je gokt ook maar dat Nederland nu niet al weet dat je getrouwd bent en de Amerikaanse nationaliteit hebt gekregen maar als je met jouw US paspoort gaat reizen weten ze het zeker. Daarnaast ga je dus liegen bij de aanvraag van het paspoort en dat kan helemaal ernstige gevolgen hebben. Regel het nu aub goed want je hebt nu de kans, het kost wat geld en moet wat papieren regelen maar dan is het klaar.
PS Bij welke gemeente had je in NL een paspoort willen krijgen?
Een paspoort aanvragen in Nederland wordt heel lastig want je staat nergens ingeschreven en als je je wilt inschrijven moet je een geldig paspoort laten zien.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:39 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Hoe ga ik liegen bij het aanvragen van een paspoort in Nederland? Voor de Nederlandse wet ben ik nooit getrouwd.
Waar weet ik nog niet, omdat ik nog niet weet waar ik terecht kom.
Verheug jij je altijd als je tegenslagen hebt omdat jouw piemel dan nog bozer wordt?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:19 schreef Bozepiemel het volgende:
Eerst lekker in Nederland geboren worden, opgroeien, studeren op de kosten van Nederland. Dan lekker naar Amerika verhuizen om je droom waar te maken en vervolgens als er een tegenslag is onmiddellijk weer verheugen en verhuizen naar Nederland, weer kosten maken.
Ik walg van mensen zoals jij.
Ik heb inmiddels al wat meer onderzoek gedaan en het is klote maar ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik moet het even stap voor stap doen, met als eerste stap NL paspoort hier vernieuwen, dat is het belangrijkste. Er komt gewoon heel veel bij kijken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Een paspoort aanvragen in Nederland wordt heel lastig want je staat nergens ingeschreven en als je je wilt inschrijven moet je een geldig paspoort laten zien.
De juiste weg is in de VS een nieuw paspoort aanvragen met al de noodzakelijke papieren dus jouw huwelijk laten registreren. Dan kun je scheiden en terug naar Nederland met jouw Nederlandse paspoort en kun je je weer inschrijven als Nederlander.
Als jij denkt dat jouw manier gaat werken dan moet je het zelf maar weten maar je werkt jezelf volgens mij enorm in de nesten.
Verkoop je laptop en je Warcraftcollectie en je kan makkelijk een nieuw paspoort aanvragen, blikkie Pepsi erbij...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:18 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al wat meer onderzoek gedaan en het is klote maar ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik moet het even stap voor stap doen, met als eerste stap NL paspoort hier vernieuwen, dat is het belangrijkste. Er komt gewoon heel veel bij kijken.
Zo eenvoudig is het helaas niet. Zolang we nog getrouwd zijn heb ik onderdak hier en ben ik verzekerd. Bij het consulaat kan ik niet zomaar mijn (meer dan een jaar) verlopen paspoort vernieuwen, je moet daar bewijs laten zien van geldig verblijf (wat dus mijn US paspoort is).quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verkoop je laptop en je Warcraftcollectie en je kan makkelijk een nieuw paspoort aanvragen, blikkie Pepsi erbij...
Nee, maar ik vraag me echt af waarom je niet eerst die scheiding doorzet, want dan ben je voor de wet niet meer getrouwd, dus nog gewoon Nederlandse en dan een nieuw paspoort aanvraagt.
De Nederlandse regering weet niet dat je getrouwd bent geweest.
Bij de ambassade/consulaat vraag je een nieuw paspoort aan en daarop vlieg je naar Nederland.
Dan heb je ook het "Amerikaverhaal" veel makkelijker en eerder afgesloten en ben en blijf je gewoon Nederlander.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:25 schreef Ainnir het volgende:
hij gaat verplicht zijn mij 2.5 jaar alimentatie te betalen. Dat gaat pas in op het moment van scheiden, dus hoe langer ik wacht met het doorzetten van de scheiding, hoe beter ik straks uit ben in NL.
ID is ook verlopen. En nee ik ga hem niet uitzuigen. Ik heb toendertijd alles voor hem achtergelaten, ik heb in Nederland geen spullen meer of niks. Hij houdt alles, de auto, de inboedel, de computers etc. Wij regelen de scheiding ook zelf, we gaan er geen rechtszaak van maken, en we beslissen samen hoeveel hij mij gaat betalen, dus alles gaat in onderling overleg. Het is niet meer dan fair dat hij me op gang helpt in NL (zeker aangezien ik ook 2+ jaar gewerkt heb hier tegen hoger salaris dan het zijne). Maar we zijn nog steeds gebonden aan de wetten hier.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Je gaat hem nog uitzuigen ook? Wat een walgelijke manier zeg.
Bewijs van verblijf is ook een identiteitskaart, die heb je ook neem ik aan. Of ook verlopen?
Oplossing; die eerst vernieuwen, dan scheiden, dan je Nederlandse paspoort verlengen (met je ID) en dan naar Nederland.quote:
Ook ID kan ik niet hier vernieuwen zonder bewijs van geldige verblijfsstatus.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Oplossing; die eerst vernieuwen, dan scheiden, dan je Nederlandse paspoort verlengen (met je ID) en dan naar Nederland.
Die katten zou ik me het minste zorgen over maken. De bureaucratie kan zo erg zijn dat je Nederland niet eens binnenkomt.
Ik heb een kat gehad en was ook erg aan haar gehecht, maar toen ik verhuisde was ik me wel bewust dat het voor haar beter was dat ze in goede handen was bij een goede vriendin.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:33 schreef Ainnir het volgende:
Ik weet niet of jij huisdieren hebt, maar die katten zijn als kinderen voor mij, en aangezien ik terugverhuis naar NL met alleen 2 koffers is de emotionele steun veel waard.
Die heb je toch? Je hebt een paspoort, nationaliteit, woont in een huis en hebt blijkbaar ergens een inkomen vandaan.quote:Ook ID kan ik niet hier vernieuwen zonder bewijs van geldige verblijfsstatus.
Slaapplekken heb in inmiddels al genoeg aangeboden gekregen, incl plaats voor katten. Quarantine is al een tijd geleden afgeschaft, enige wat nodig is zijn geldige inentingen, en exportverklaringen van de dierenarts, plus $200 bovenop het vliegticket.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
En over in Nederland aan slaapplaatsen komen (maar dan zonder katten, die kan je ook sowieso later laten versturen, de quarantaine en import van huisdieren is sowieso niet makkelijk en ook nog duur), check couchsurfing. Zorg wel dat je niet ook nog eens misbruik maakt van de gastvrijheid van anderen en neem kleine presentjes mee voor je gastheren en -dames.
Ja, maar ik moet veel bewijsmateriaal overleggen wat nogal op gaat lopen in kosten (gecertificeerde kopie van naturalisatiecertificaat, gecertificeerde kopie van trouwakte, verschillende verklaringen..) komt al snel rond de $500. Maar wat moet, dat moet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:34 schreef El_Matador het volgende:
Die heb je toch? Je hebt een paspoort, nationaliteit, woont in een huis en hebt blijkbaar ergens een inkomen vandaan.
"wat een kleine kutautootjes hier"quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn Amerikaanse neef was lachen, die raakte in een cultuurshock.
Volgens mij ga ik ook nog een cultuurshock krijgen als ik terugkom naar NL.. na 5 jaar. Alles is hier zo enorm groot en luxe. Maar dat went wel uiteindelijk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik rij overigens een kleine handgeschakelde hatchback hier, die zal ik wel gaan missen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"wat een kleine kutautootjes hier"
Dat valt alleszins mee.quote:
Ik reed in NL een uit de VS geimporteerde kleine handgeschakelde hatchback, dus ik weet precies wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:44 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Ik rij overigens een kleine handgeschakelde hatchback hier, die zal ik wel gaan missen.
Hij ging fietsen en was zwaar beledigd door al die agressive people die veel harder gingen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"wat een kleine kutautootjes hier"
Valt te begrijpen, in de VS hebben ze namelijk geen cultuur.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ze proberen er iets van te maken en die in Europa is achterhaald.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Valt te begrijpen, in de VS hebben ze namelijk geen cultuur.
Hoe kan "cultuur" nou weer "achterhaald" zijn?quote:
Zal wel iets van die hippe mainstream amerikanen zijnquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kan "cultuur" nou weer "achterhaald" zijn?
Klompendansen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kan "cultuur" nou weer "achterhaald" zijn?
Matige troll.quote:
Ik heb volgende week een afspraak bij het consulaat hier, kijken wat zij zeggen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 06:28 schreef Leandra het volgende:
Ga naar de ambassade, leg de situatie uit en luister wat zij te vertellen hebben.
Ga vooral niet op voorhand bedenken wat ze volgens jou zullen gaan zeggen.
Je bent nu in elk geval op de goede weg. Succes ermee.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:18 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al wat meer onderzoek gedaan en het is klote maar ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik moet het even stap voor stap doen, met als eerste stap NL paspoort hier vernieuwen, dat is het belangrijkste. Er komt gewoon heel veel bij kijken.
Goed zo. Ik wil je niet afzeiken of zo maar je komt voor een 32-jarige behoorlijk onzelfstandig over in dit topic, alsof je amper in staat bent om voor jezelf te zorgen en de juiste stappen te zetten. Elke suggestie wijs je af, of zo lijkt het. Hopelijk in het echte leven niet zo. Aanpakken, niet over alles moeilijk doen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 08:19 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Ik heb volgende week een afspraak bij het consulaat hier, kijken wat zij zeggen.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Goed zo. Ik wil je niet afzeiken of zo maar je komt voor een 32-jarige behoorlijk onzelfstandig over in dit topic, alsof je amper in staat bent om voor jezelf te zorgen en de juiste stappen te zetten. Elke suggestie wijs je af, of zo lijkt het. Hopelijk in het echte leven niet zo. Aanpakken, niet over alles moeilijk doen.
Wat ik niet goed snap, je verlopen paspoort doe je zielig over want duur. Maar 200 dollar voor je katten moet kunnen. Je lijkt je prioriteiten niet echt op een rijtje te hebben.
Ik zou ook de hoogste prioriteit bij de levende dingen hebben. Je neemt de zorg voor die beesten op je dus daar ligt een prioriteit. Daarnaast wil ze gewoon alles goed regelen als ik het goed begrijp, dat het erg complex is kan iedereen toch wel begrijpen. Weinig geld, scheiden, emigreren en nationaliteitsproblemen zijn geen kleine dingen als dat op je af komt mag je best even door de bomen het bos niet meer zien, als je uiteindelijk maar goed beseft wat je doet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:39 schreef Seven. het volgende:
Maar 200 dollar voor je katten moet kunnen.
Heb je Wespensteek weer, de linkse rakker.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zou ook de hoogste prioriteit bij de levende dingen hebben. Je neemt de zorg voor die beesten op je dus daar ligt een prioriteit. Daarnaast wil ze gewoon alles goed regelen als ik het goed begrijp, dat het erg complex is kan iedereen toch wel begrijpen. Weinig geld, scheiden, emigreren en nationaliteitsproblemen zijn geen kleine dingen als dat op je af komt mag je best even door de bomen het bos niet meer zien, als je uiteindelijk maar goed beseft wat je doet.
Daarom is ze nu heel goed bezig om te kijken hoeveel geld ze nodig heeft voor alles en wat ze allemaal wil. Zij denkt in mogelijkheden in een moeilijke situatie, jij bent blijkbaar een doemdenker die denkt dat plannen niet uitgevoerd kunnen worden voordat je echt begonnen bent. Daarnaast hebben mensen verschillende opvattingen over prioriteiten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heb je Wespensteek weer, de linkse rakker.
Als TS nog geen geld op kan hoesten voor een geldig paspoort, dan komt ze met die katten ook niet ver.
Waarom?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 05:34 schreef Trebo het volgende:
Ik zou trouwens een moord plegen voor een Amerikaans paspoort
Ik ben geen doemdenker, m'n beste jong. Ik ben al een paar keer succesvol geemigreerd en ik ben zo een vervelend persoon die een plan maakt en daar aan vasthoudt tot het lukt, waar TS slechts beren op de weg ziet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daarom is ze nu heel goed bezig om te kijken hoeveel geld ze nodig heeft voor alles en wat ze allemaal wil. Zij denkt in mogelijkheden in een moeilijke situatie, jij bent blijkbaar een doemdenker die denkt dat plannen niet uitgevoerd kunnen worden voordat je echt begonnen bent. Daarnaast hebben mensen verschillende opvattingen over prioriteiten.
Als ze geen geld kan ophoesten voor het paspoort kan ze gewoon in de VS blijven tot ze het geld heeft voor paspoort en de katten, de grap is dat ze gewoon 2 nationaliteiten heeft en dus in dat opzicht daar kan blijven zo lang ze nodig heeft om de plannen te realiseren.
Nadeel kan zijn dat ze voorlopig nergens recht op heeft in België.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:44 schreef Seven. het volgende:
Verder zou ik Belgie overwegen in plaats van Nederland.
Voordelen:
-Goedkoper wonen
-Prima werkgelegenheid voor Nederlanders
-Allerlei handige fiscale voordeeltjes
-Dichtbij Nederland, maar wel in Europa
-Het is een super fijn land om te wonen, leuke mensen en zo
-Goede gezondheidszorg
-Goedkope opleidingen, al is dat voor jou misschien niet erg relevant
Nadelen:
-Inschrijven bij de gemeente is een beetje lastig soms
-Formuliertjes voor van alles en nog wat
-Shoppen is echt 100 keer niks in Belgiedaarvoor beter NL of UK
Kan verder niet echt nadelen bedenken.
In Nederland heeft ze ook nergens recht op (ww pas na 26 weken werken, stufi is ze te oud voor, bijstand hebben ze ongetwijfeld wel regeltjes voor waar je eerst x tijd in Nederland gewoond moet hebben) maar betaalt ze zich dan wel blauw aan ziektekostenverzekering. In Belgie slechts 27 euro. Per jaar that is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nadeel kan zijn dat ze voorlopig nergens recht op heeft in België.
Als TS ervaring heeft in webdevelopment en andere it zooi, en niet moeilijk doet over de hoogte van haar eerste loon, dan heeft ze trouwens binnen een week werk.
Ik heb alles ook nog niet op een rijtje omdat we pas deze week besloten hebben te scheiden, en dat ik terug ga naar NL. Vorige week waren we samen nog aan het plannen om mij terug naar school te laten gaan hier, het is een hele omschakeling.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Goed zo. Ik wil je niet afzeiken of zo maar je komt voor een 32-jarige behoorlijk onzelfstandig over in dit topic, alsof je amper in staat bent om voor jezelf te zorgen en de juiste stappen te zetten. Elke suggestie wijs je af, of zo lijkt het. Hopelijk in het echte leven niet zo. Aanpakken, niet over alles moeilijk doen.
Wat ik niet goed snap, je verlopen paspoort doe je zielig over want duur. Maar 200 dollar voor je katten moet kunnen. Je lijkt je prioriteiten niet echt op een rijtje te hebben.
Op dit moment overweeg ik omgeving Maastricht, kan me waarschijnlijk bij een vriend tijdelijk inschrijven, en lekker boodschappen doen over de grens.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:44 schreef Seven. het volgende:
Verder zou ik Belgie overwegen in plaats van Nederland.
Voordelen:
-Goedkoper wonen
-Prima werkgelegenheid voor Nederlanders
-Allerlei handige fiscale voordeeltjes
-Dichtbij Nederland, maar wel in Europa
-Het is een super fijn land om te wonen, leuke mensen en zo
-Goede gezondheidszorg
-Goedkope opleidingen, al is dat voor jou misschien niet erg relevant
Nadelen:
-Inschrijven bij de gemeente is een beetje lastig soms
-Formuliertjes voor van alles en nog wat
-Shoppen is echt 100 keer niks in Belgiedaarvoor beter NL of UK
Kan verder niet echt nadelen bedenken.
Dit. Toen ik naar Amerika vertrok heb ik het compleet verkeerd aangepakt, nergens goed op voorbereid en ook dingen niet goed achtergelaten. Dit wil ik geen tweede keer doen. Hoelang het ook gaat duren uiteindelijk, ondanks dat we in een scheiding zitten laten we elkaar niet zomaar vallen en gaan we samen uitzoeken hoe dit het beste te doen. Zowel voor hem als voor mij.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daarom is ze nu heel goed bezig om te kijken hoeveel geld ze nodig heeft voor alles en wat ze allemaal wil. Zij denkt in mogelijkheden in een moeilijke situatie, jij bent blijkbaar een doemdenker die denkt dat plannen niet uitgevoerd kunnen worden voordat je echt begonnen bent. Daarnaast hebben mensen verschillende opvattingen over prioriteiten.
Als ze geen geld kan ophoesten voor het paspoort kan ze gewoon in de VS blijven tot ze het geld heeft voor paspoort en de katten, de grap is dat ze gewoon 2 nationaliteiten heeft en dus in dat opzicht daar kan blijven zo lang ze nodig heeft om de plannen te realiseren.
We gaan pas daadwerkelijk scheiden hier als de emigratiekant geregeld is, dat hebben we al afgesproken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben geen doemdenker, m'n beste jong. Ik ben al een paar keer succesvol geemigreerd en ik ben zo een vervelend persoon die een plan maakt en daar aan vasthoudt tot het lukt, waar TS slechts beren op de weg ziet.
Je gaat ook voorbij aan het feit dat ze werkloos is en op het punt staat om te gaan scheiden. Dus de tijd tikt wel degelijk, je kunt niet een jaar lang op je vrienden teren.
Waarom niet iets zelf beginnen? In de VS kun je als ondernemer genoeg verdienen, als je ITervaring hebt sowieso, er zijn altijd gaten in de markt voor IT.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:35 schreef Ainnir het volgende:
Vorige week waren we samen nog aan het plannen om mij terug naar school te laten gaan hier, het is een hele omschakeling.
Ik verwacht juist niks, daarom heb ik dit topic geopend. Ik heb geen recht op bijstand, ik zal de eerste tijd moeten rondkomen met wat ik meekrijg vanuit Amerika. Ik wil gewoon weten waar ik rekening mee moet houden en wat ik moet regelen in NL.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom niet iets zelf beginnen? In de VS kun je als ondernemer genoeg verdienen, als je ITervaring hebt sowieso, er zijn altijd gaten in de markt voor IT.
Je bent een echte Nederlander blijkt uit dit topic. Je verwacht van anderen dat ze voor je klaarstaan, dat ze je onderhouden, dat als je in Nederland komt, er een huis en weet ik veel wat voor je klaarstaat, je klaagt alleen over problemen en ziet geen kansen...
Ik vraag me af waarom je naar de VS bent gegaan (los van je man), want dat is nu juist het land van de mogelijkheden (als je tenminste zelf bereid bent moeite te doen).
Er zitten wat haken en ogen aan, het is onduidelijk of ik aan de voorwaarden ga voldoen, dus ik wil er niet van uitgaan. Zoals het er nu uitziet is het plan als volgt:quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In Nederland dacht ik wel. Je bent ten slotte dan hopelijk weer Nederlander.
Dat weet ik niet precies. Ik heb met DUO contact opgenomen via email, 2013 kan nog gewoon afgelost worden, maar de jaren 2010-2012 zijn inmiddels bij Intrum Justitia terechtgekomen. De achterstallige termijnen zijn over 2010 (¤ 1004,74), 2011 (¤ 1369,08) en 2012 (¤ 1369,08).quote:
Alles wat bij intrum justitia ligt zul je direct moeten betalen anders wordt zodra jij je bij vrienden inschrijft hun huis leeggetrokken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:34 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Dat weet ik niet precies. Ik heb met DUO contact opgenomen via email, 2013 kan nog gewoon afgelost worden, maar de jaren 2010-2012 zijn inmiddels bij Intrum Justitia terechtgekomen. De achterstallige termijnen zijn over 2010 (¤ 1004,74), 2011 (¤ 1369,08) en 2012 (¤ 1369,08).
Intrum heb ik net al een mailtje gestuurd om te kijken wat mijn mogelijkheden zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:44 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Alles wat bij intrum justitia ligt zul je direct moeten betalen anders wordt zodra jij je bij vrienden inschrijft hun huis leeggetrokken.![]()
Sidebar: Waarom heb je die 100 eutjes per maand niet afgetikt?
Dus op dit cruciale punt in je leven ben je volledig afhankelijk van zijn goodwill. Ik zou dit toch maar behandelen als urgent, ik denk niet dat hij zijn leven maandenlang on hold wil houden tot jij je zaakjes voor elkaar hebt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:40 schreef Ainnir het volgende:
[..]
We gaan pas daadwerkelijk scheiden hier als de emigratiekant geregeld is, dat hebben we al afgesproken.
Serieus, je hebt domweg je studieschuld niet afbetaald?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:34 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Dat weet ik niet precies. Ik heb met DUO contact opgenomen via email, 2013 kan nog gewoon afgelost worden, maar de jaren 2010-2012 zijn inmiddels bij Intrum Justitia terechtgekomen. De achterstallige termijnen zijn over 2010 (¤ 1004,74), 2011 (¤ 1369,08) en 2012 (¤ 1369,08).
Ik beschouw het ook zeker als urgent, maar jij kent onze persoonlijke situatie ook niet.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dus op dit cruciale punt in je leven ben je volledig afhankelijk van zijn goodwill. Ik zou dit toch maar behandelen als urgent, ik denk niet dat hij zijn leven maandenlang on hold wil houden tot jij je zaakjes voor elkaar hebt.
Als er geen geld is wat valt er dan te betalen?quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Serieus, je hebt domweg je studieschuld niet afbetaald?
My god, je hebt er nogal een bende van gemaakt.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:46 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Ik beschouw het ook zeker als urgent, maar jij kent onze persoonlijke situatie ook niet.
[..]
Als er geen geld is wat valt er dan te betalen?
Nee, studieschuld valt hier niet onder.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
met alle bijkomende kosten denk ik dat je direct de schuldhulpverlening in kan
Een paar duizend op creditcards toen we beide werkloos waren.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:05 schreef Seven. het volgende:
Wat voor schulden heb je ondertussen in de VS opgebouwd met je aanstaande ex?
Kan je dan wel het land voor lange tijd verlaten zonder dat af te tikken?quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:25 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Een paar duizend op creditcards toen we beide werkloos waren.
Dat zijn gezamenlijke kaarten die we in de scheiding settelen. Hij houdt in principe alles, de complete inboedel, de auto, en ook de kaarten met de schulden. De bezittingen zijn veel meer waard dan de schulden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan je dan wel het land voor lange tijd verlaten zonder dat af te tikken?
Maar desondanks niets aflossen aan DUO...quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:31 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Dat zijn gezamenlijke kaarten die we in de scheiding settelen. Hij houdt in principe alles, de complete inboedel, de auto, en ook de kaarten met de schulden. De bezittingen zijn veel meer waard dan de schulden.
Lekkere rente ook?quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:25 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Een paar duizend op creditcards toen we beide werkloos waren.
Mijn Amerikaanse man is niet verplicht mijn voor het huwelijk ontstane studieschuld te betalen. En zoals ik al eerder in dit topic zei, we zijn (zelfs tot nu toe) niet in staat geweest aan de eisen van DUO te voldoen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:41 schreef gomeli het volgende:
[..]
Maar desondanks niets aflossen aan DUO...
Jij bent dat wel. En zoals jij ook in dit topic zegt zijn jullie bezittingen meer waard dan jullie schulden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:01 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Mijn Amerikaanse man is niet verplicht mijn voor het huwelijk ontstane studieschuld te betalen. En zoals ik al eerder in dit topic zei, we zijn (zelfs tot nu toe) niet in staat geweest aan de eisen van DUO te voldoen.
De meeste van onze bezittingen waren al van hem van voor het huwelijk. Het is makkelijk oordelen voor jou maar jij weet niet wat onze situatie is geweest de afgelopen vijf jaar.quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:10 schreef gomeli het volgende:
[..]
Jij bent dat wel. En zoals jij ook in dit topic zegt zijn jullie bezittingen meer waard dan jullie schulden.
Je had dus ook andere keuzes kunnen maken dan je schulden niet af te betalen.
Ik weet dat inderdaad niet. Wat ik wel weet is dat uit topic lijkt dat je schuld op schuld stapelt en wegloopt van die schulden tot je niet anders kunt (DUO bv).quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:13 schreef Ainnir het volgende:
[..]
De meeste van onze bezittingen waren al van hem van voor het huwelijk. Het is makkelijk oordelen voor jou maar jij weet niet wat onze situatie is geweest de afgelopen vijf jaar.
Zo lijkt het misschien maar dat maakt niks uit. Wat belangrijk is nu dat ik orde op zaken stel en verantwoording neem voor de dingen die ik niet eerder heb kunnen regelen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:15 schreef gomeli het volgende:
[..]
Ik weet dat inderdaad niet. Wat ik wel weet is dat uit topic lijkt dat je schuld op schuld stapelt en wegloopt van die schulden tot je niet anders kunt (DUO bv).
Ik ben zwart wel een beetje aan het bijbeunen maar het valt niet mee.quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:47 schreef Geo4kant het volgende:
Kan je je webdev skills niet gebruiken om online (opdrachten te vinden voor) wat inkomsten te realiseren?
quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:26 schreef Ainnir het volgende:
Wat belangrijk is nu dat ik orde op zaken stel en verantwoording neem
Juist jaquote:Op zondag 3 augustus 2014 05:12 schreef Ainnir het volgende:
Ik ben zwart wel een beetje aan het bijbeunen
Heeft hij al die tijd ook meer ingebracht? Als dat niet het geval is, dan moet je dit plan zo snel mogelijk terugdraaien.quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:31 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Dat zijn gezamenlijke kaarten die we in de scheiding settelen. Hij houdt in principe alles, de complete inboedel, de auto, en ook de kaarten met de schulden. De bezittingen zijn veel meer waard dan de schulden.
Really?!quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:26 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Zo lijkt het misschien maar dat maakt niks uit. Wat belangrijk is nu dat ik orde op zaken stel en verantwoording neem voor de dingen die ik niet eerder heb kunnen regelen.
Het zit zo: toen we net getrouwd waren en ons leven hier in Amerika prioriteit had (en ik ook geen idee had waar ik aan begon), ja toen ben ik te naïef bezig geweest en heb veel dingen niet geregeld (sommige dingen waar ik nu pas achter kom zelfs)
Nu, jaren later gaan we scheiden en zal ik met de consequenties moeten omgaan. Eerlijk gezegd door alle dingen waar we mee hebben moeten omgaan hier en het gebrek aan post was ik die studieschuld zelfs vergeten. Ik probeer nu alleen uit te zoeken wat ik allemaal moet regelen, hoe ik het moet regelen, en om uit te zoeken hoe ik dit keer wel alles goed aanpak als ik naar de andere kant van de wereld verhuis.
Het ligt al bij Intrum Justitia, maar deze informatie is jaren oud. Dus dikke kans dat het dossier is doorgespeeld naar hogere instanties.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:18 schreef Parzival het volgende:
volgens mij doet het DUO niet zoveel hoor.. zodra je je inschrijft in een gemeente zal de DUO op de hoogte worden gesteld en krijg je vanzelf weer een brief voor afbetaling..
bij de ambassade kun je wel een paspoort aanvragen of iig hoe het een en ander in zn werk zou gaan.. weet alleen niet hoe Amerika omgaat met het land verlaten en openstaande schulden..
maar de vraag is.. wat wil je gaan doen? wat is je plan voor in NL.. je gaat naar een land waar je je banden mee hebt verbroken.. waar je niet zomaar recht hebt op een uitkering, woning of wat dan ook.. dus hoe ga je hier aan een baan komen? solliciteer je al vanuit de USA in NL? heb je al gesprekken enzo?
Je kunt je dus bij NIEMAND inschrijven en dat betekent dat je niet terug kunt komen voor je schulden afgelost zijn. Je zult toch echt met je reet van de bank af moeten komen en een baan moeten vinden die niet aansluit bij je ervaring zodat je je schulden af kunt betalen. Als dat allemaal gedaan is, dan kun je terugkomen overwegen zonder direct iemand uit je omgeving op te zadelen met jouw shit.quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:30 schreef Ainnir het volgende:
Mijn ouders zijn inmiddels ook van de schrik bekomen dat we gaan scheiden en hebben tijdelijk onderdak aangeboden en ook gezegd dat ik me bij hen kan inschrijven. Echter wil ik dit niet zomaar doen, want ik wil niet dat mogelijke schulden op hen verhaald kunnen worden. Het is een hele lastige situatie.
TS heeft helemaal geen plan, Anne! En ik zie ook nergens terug dat ze wel snapt dat ze het verkloot heeft, ze verschuilt zich achter 'ik was naief' maar ondertussen staat ze op het punt om exact dezelfde fouten weer te maken. Ze rent keihard weg van de Amerikaanse schulden, hopend dat haar man die wel oplost.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:27 schreef AnneX het volgende:
7777 stop even met zo hard bezig zijn tegen haar, please.
Het is TS inmiddels wel duidelijk, dat zij het aardig verkloot heeft hier en daar en financieel!
Heb je gemist, hoe de crisis een uitwerking heeft gehad in de US.
(Denk aan gezinnen in tentenkampen, waarover ik niks meer lees. Terzijde)
TS heeft een plan nu, met behulp van de fokkers.
FIjn dat zij daarop kan terugvallen om de zaken op een rijtje te krijgen.
Ondanks alles, succes TS en doorpakken.
Tunnel -einde -licht
Dat station ben je al lang gepasseerd.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:04 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Intrum heb ik net al een mailtje gestuurd om te kijken wat mijn mogelijkheden zijn.
het gaat om 4000 euro.. dat is nog wel te overzien hoor.. en ook Interim doet betalingsregelingen.. en ook zij doen aan afschrijvingen en onderhandelingen.. die onderhandelingen zullen ze pittig inzetten.. maar als je maar genoeg tegengas geeft kun je een goeie betalingsregeling treffen hoor..quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:38 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat station ben je al lang gepasseerd.
Er is nog maar 1 optie als je naar Nederland wil: betalen.
Beginnen met brieven? Dat was al ergens in 2011.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:35 schreef Parzival het volgende:
Waarom zou Interim gelijk een heel huis leegtrekken als zij zich ergens inschrijft? als ik in een studentenhuis ingeschreven sta halen ze echt niet de kamers van mijn mede-studenten leeg hoor.. dus dat kan gewoon..
daarnaast zullen ze beginnen met brieven ed.. en ook dat gaat eventjes duren.. je zult een BKR registratie hebben, maar dat is geen reden om geen paspoort af te geven dan zouden meerdere mensen zich niet meer in NL kunnen vestigen.. het is alleen lastig met het kopen van een huis, een lening aanvragen of enig andere vorm van krediet. maar ook daar kun je overheen komen..
Kijk ondertussen even naar banen, en schrijf al wat bedrijven aan.. ook de IT in NL is niet wat het geweest is.. vooraf onderzoek doen kan heel erg helpen (wat als je een baan in Groningen kan vinden en je hebt je net gefocussed op Maastricht..)
Iedereen maakt fouten (behalve Seven. misschien). TS moet natuurlijk wel een kans krijgen om de fouten weer op te lossen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
TS heeft helemaal geen plan, Anne! En ik zie ook nergens terug dat ze wel snapt dat ze het verkloot heeft, ze verschuilt zich achter 'ik was naief' maar ondertussen staat ze op het punt om exact dezelfde fouten weer te maken. Ze rent keihard weg van de Amerikaanse schulden, hopend dat haar man die wel oplost.
Het enige plan is dat ze een afspraak heeft met het consulaat. Verder is alles dat ze gepland heeft een recept voor een ramp waarin ze anderen in haar eigen problemen stort. Ze KAN niet terugkomen naar Nederland zonder anderen in problemen te brengen. Dan moet ze dat niet doen. Ze is 30, geen 18.
ja, maar je moet bedenken dat ze dat contact zijn kwijtgeraakt en in eerste instantie 0 kans hadden op dat geld.. nu TS een mail heeft gestuurd hebben ze dat dossier weer geopend..quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:44 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Beginnen met brieven? Dat was al ergens in 2011.
4000 euro is inderdaad wel te overzien, dat is het einde van de wereld niet.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:43 schreef Parzival het volgende:
[..]
het gaat om 4000 euro.. dat is nog wel te overzien hoor.. en ook Interim doet betalingsregelingen.. en ook zij doen aan afschrijvingen en onderhandelingen.. die onderhandelingen zullen ze pittig inzetten.. maar als je maar genoeg tegengas geeft kun je een goeie betalingsregeling treffen hoor..
Ik maak ook foutenquote:Op zondag 3 augustus 2014 09:46 schreef VrAnKiE het volgende:
[..]
Iedereen maakt fouten (behalve Seven. misschien). TS moet natuurlijk wel een kans krijgen om de fouten weer op te lossen.
Maargoed, als TS bang is dat het huis van haar ouders leeggetrokken vanwege haar schuld bij DUO zou ze wellicht navraag kunnen doen bij Interim? Of bij Nibud? http://www.nibud.nl/over-(...)t-met-het-nibud.html
Dat de schuld uiteindelijk betaald zal moeten worden lijkt me evident.
Wellicht dat een andere fok!ker weet waar je met dat soort vragen terechtkunt?
Zodra TS zich inschrijft in Nederland begint het systeem te piepen en zullen ze beslag leggen op haar woonadres. Er vanuit gaan dat ze over een vordering uit 2010 nu nog in dialoog gaan lijkt me wederom wat naïef.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:46 schreef Parzival het volgende:
[..]
ja, maar je moet bedenken dat ze dat contact zijn kwijtgeraakt en in eerste instantie 0 kans hadden op dat geld.. nu TS een mail heeft gestuurd hebben ze dat dossier weer geopend..
wat zouden, ze moeten binnenhalen nu dan? TS heeft geen geld (TS geld op USA rekening laten staan!).. en geen bezittingen.. en Interim kan echt geen remigratie of paspoort blokkeren hoor..
Precies! TS komt er in deze even niet uit en vraagt dus om hulp. Niks mis mee lijkt me. TS heeft zich aardig in de nesten gewerkt en staat er aardig alleen voor.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik maak ook fouten, maar ik los ze zelf op.
ze kunnen geen beslag leggen op een woning waar je ingeschreven staat.. TS kan makkelijk aantonen dat ze zelf geen bezittingen heeft.. zoals gezegd.. bij een studentenhuis gaan ze ook niet de kamers van de andere studenten leeghalen..quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:57 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Zodra TS zich inschrijft in Nederland begint het systeem te piepen en zullen ze beslag leggen op haar woonadres. Er vanuit gaan dat ze over een vordering uit 2010 nu nog in dialoog gaan lijkt me wederom wat naïef.
Ze kan het beste dat (kleine) bedrag lenen van vrienden en zsm aftikken. Dat gaat een hoop hoofdpijn schelen voor alle betrokkenen.
Je kunt toch sowieso met de instanties die over de schuld gaan in dialoog gaan? Dan weet je in ieder geval wat de mogelijkheden zijn, het lijkt me dat zij meer weten dan wat fokkers op een zolderkamerquote:Op zondag 3 augustus 2014 09:57 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Zodra TS zich inschrijft in Nederland begint het systeem te piepen en zullen ze beslag leggen op haar woonadres. Er vanuit gaan dat ze over een vordering uit 2010 nu nog in dialoog gaan lijkt me wederom wat naïef.
Ze kan het beste dat (kleine) bedrag lenen van vrienden en zsm aftikken. Dat gaat een hoop hoofdpijn schelen voor alle betrokkenen.
Ik snap ook wel dat ze er alleen voor staat en dat vind ik echt sneu. TS kan echter weinig met de suggesties omdat de problemen zo groot zijn, er zijn geen opties meer. Ik persoonlijk zie echt geen oplossing buiten daar blijven en de problemen oplossen vanuit een kutbaantje, want het lijkt erop dat ze in de VS weer een bende achterlaat terwijl de problemen hier alleen maar groter geworden zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:58 schreef VrAnKiE het volgende:
[..]
Precies! TS komt er in deze even niet uit en vraagt dus om hulp. Niks mis mee lijkt me. TS heeft zich aardig in de nesten gewerkt en staat er aardig alleen voor.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat ze het wel doen (al dan niet terecht). Vergelijkbare situatie waarbij een zoon met schulden bij zijn ouders introk. Kost een hoop stress en geld om het recht te trekken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:00 schreef Parzival het volgende:
[..]
ze kunnen geen beslag leggen op een woning waar je ingeschreven staat.. TS kan makkelijk aantonen dat ze zelf geen bezittingen heeft.. zoals gezegd.. bij een studentenhuis gaan ze ook niet de kamers van de andere studenten leeghalen..
Ze zullen niks doen. Ze wachten tot het systeem begint te piepen, tot die tijd kunnen ze niks.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:03 schreef VrAnKiE het volgende:
[..]
Je kunt toch sowieso met de instanties die over de schuld gaan in dialoog gaan? Dan weet je in ieder geval wat de mogelijkheden zijn, het lijkt me dat zij meer weten dan wat fokkers op een zolderkamerZou die instantie niet al "blij" zijn dat iemand met schulden zelf contact opneemt? Die hebben al 4 jaar brieven en deurwaarders naar haar laatst bekende adres gestuurd
![]()
Ik weet niet hoe incassobureaus werken, maar dat had je wellicht al gemerkt aan mijn verhaal...
Ik denk inderdaad wel dat je gelijk hebt wat betreft het zo snel mogelijk aflossen van die schuld bij Interim.
Dit is denk ik het beste wat je kan doen; tijdelijk bij je ouders zitten zonder in te schrijven. Je bent dan de facto dakloos als je terugkomt, waardoor je met prioriteit op de woningslijsten komt. Hoe dat allemaal precies werkt weet ik niet, misschien kun je het beste bellen met de woningcorporatie in de omgeving van waar je wilt wonen in NL, voordat je vertrekt (bellen via Skype is vrij goedkoop).quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:30 schreef Ainnir het volgende:
Mijn ouders zijn inmiddels ook van de schrik bekomen dat we gaan scheiden en hebben tijdelijk onderdak aangeboden en ook gezegd dat ik me bij hen kan inschrijven. Echter wil ik dit niet zomaar doen, want ik wil niet dat mogelijke schulden op hen verhaald kunnen worden. Het is een hele lastige situatie.
Kerel, kom eens van je toren af. Als je bijna aan de grond zit en wit niets kan krijgen, dan rest er alleen maar zwart. Zeker in de VS. Er valt simpelweg niets meer goed te doen.quote:
Uiteraard zal ze haar vangnet belasten. Haar ouders hebben tijdelijk onderdak toegezegd dus dat betekent per definitie "last" (lijkt me). Haar ouders zullen dat realiseren (neem ik aan), en ook snappen dat ze niet meteen een baan heeft en onderdak.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat ze er alleen voor staat en dat vind ik echt sneu. TS kan echter weinig met de suggesties omdat de problemen zo groot zijn, er zijn geen opties meer. Ik persoonlijk zie echt geen oplossing buiten daar blijven en de problemen oplossen vanuit een kutbaantje, want het lijkt erop dat ze in de VS weer een bende achterlaat terwijl de problemen hier alleen maar groter geworden zijn.
Ik zie echt niet hoe ze naar Nederland kan komen zonder grote problemen te veroorzaken voor haar vangnet. En ik denk dat ze haar kansen op passend werk te optimistisch inschat.
Goed bezig!quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:09 schreef Seven. het volgende:
TS, hier een goeie link over wat je ouders moeten doen om te voorkomen dat er geen beslag gelegd wordt:
www.strafbetalen.nl/tag/deurwaarder
quote:Voordat iemand met schulden bij jou intrekt: Wanneer je van tevoren weet dat jouw nieuwe huisbewoner schulden heeft kun je een inventaris opstellen door de deurwaarder of op een registratiekantoor.
Doe dit nog VÓÓR de persoon bij je in huis woont en zijn adresgegevens veranderd naar jouw huisadres. Je krijgt tevens een stempel met de datum zodat er geen twijfel over bestaat wanneer de inventaris is opgesteld.
Ziektekostenverzekeringquote:Op zondag 3 augustus 2014 10:12 schreef VrAnKiE het volgende:
[..]
Uiteraard zal ze haar vangnet belasten. Haar ouders hebben tijdelijk onderdak toegezegd dus dat betekent per definitie "last" (lijkt me). Haar ouders zullen dat realiseren (neem ik aan), en ook snappen dat ze niet meteen een baan heeft en onderdak.
De andere last die we dan nog hebben is de schuld die wellicht op haar ouders verhaald zou kunnen worden (begrijp ik uit andere posts). In dat laatste verhaal zal ze duidelijkheid moeten krijgen, en daarvoor kan ze denk ik het beste terecht bij Interim (of een organisatie zoals Nibud).
Zie jij nog meer lasten dan deze twee?
Oh ja, ze zal de belastingbetaler ook moeten belasten, dat was ik effe vergetenquote:Op zondag 3 augustus 2014 10:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ziektekostenverzekering
Twee katten
Leefgeld
Weinig kans op werk na werkloosheid en Amerika avontuur
Ik denk dat de situatie er niet beter op wordt als ze naar Nederland komt.
Wat mij een beetje zorgen baart is dat TS in dit topic ook aangegeven heeft dat ze niet weet of ze wel in Nederland wil blijven. Wat gebeurt er als ze in Nederland niet kan aarden? Emigreert ze dan weer om haar ouders achter te laten met de incasso? Volgens mij weet de TS domweg niet wat ze wil en maakt ze hier een noodsprong. Bon, misschien een beetje te R&P maar ze overziet de gevolgen voor anderen en zichzelf totaal niet.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:21 schreef VrAnKiE het volgende:
[..]
Oh ja, ze zal de belastingbetaler ook moeten belasten, dat was ik effe vergeten![]()
Ze geeft zelf aan dat ze zich in Amerika niet kan aarden, of het in Nederland beter wordt dat weet je inderdaad nooit van tevoren (maar dat lijkt me normaal bij (r)emigratie).
Ja, natuurlijk betaal ik die af. Dat is mijn allerhoogste prioriteit zelfs. Die van mij is overigens veel hoger dan die van TS.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:44 schreef Lienekien het volgende:
Betaal jij momenteel wel je studieschuld in Nederland af? TS niet, volgens mij.
Nu ja, dan vind ik de vergelijking op dat punt niet zo relevant.quote:Op zondag 3 augustus 2014 10:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk betaal ik die af. Dat is mijn allerhoogste prioriteit zelfs. Die van mij is overigens veel hoger dan die van TS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |