Slaapplekken heb in inmiddels al genoeg aangeboden gekregen, incl plaats voor katten. Quarantine is al een tijd geleden afgeschaft, enige wat nodig is zijn geldige inentingen, en exportverklaringen van de dierenarts, plus $200 bovenop het vliegticket.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
En over in Nederland aan slaapplaatsen komen (maar dan zonder katten, die kan je ook sowieso later laten versturen, de quarantaine en import van huisdieren is sowieso niet makkelijk en ook nog duur), check couchsurfing. Zorg wel dat je niet ook nog eens misbruik maakt van de gastvrijheid van anderen en neem kleine presentjes mee voor je gastheren en -dames.
Ja, maar ik moet veel bewijsmateriaal overleggen wat nogal op gaat lopen in kosten (gecertificeerde kopie van naturalisatiecertificaat, gecertificeerde kopie van trouwakte, verschillende verklaringen..) komt al snel rond de $500. Maar wat moet, dat moet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:34 schreef El_Matador het volgende:
Die heb je toch? Je hebt een paspoort, nationaliteit, woont in een huis en hebt blijkbaar ergens een inkomen vandaan.
"wat een kleine kutautootjes hier"quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn Amerikaanse neef was lachen, die raakte in een cultuurshock.
Volgens mij ga ik ook nog een cultuurshock krijgen als ik terugkom naar NL.. na 5 jaar. Alles is hier zo enorm groot en luxe. Maar dat went wel uiteindelijk.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik rij overigens een kleine handgeschakelde hatchback hier, die zal ik wel gaan missen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"wat een kleine kutautootjes hier"
Dat valt alleszins mee.quote:
Ik reed in NL een uit de VS geimporteerde kleine handgeschakelde hatchback, dus ik weet precies wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:44 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Ik rij overigens een kleine handgeschakelde hatchback hier, die zal ik wel gaan missen.
Hij ging fietsen en was zwaar beledigd door al die agressive people die veel harder gingen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"wat een kleine kutautootjes hier"
Valt te begrijpen, in de VS hebben ze namelijk geen cultuur.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ze proberen er iets van te maken en die in Europa is achterhaald.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:50 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Valt te begrijpen, in de VS hebben ze namelijk geen cultuur.
Hoe kan "cultuur" nou weer "achterhaald" zijn?quote:
Zal wel iets van die hippe mainstream amerikanen zijnquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kan "cultuur" nou weer "achterhaald" zijn?
Klompendansen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kan "cultuur" nou weer "achterhaald" zijn?
Matige troll.quote:
Ik heb volgende week een afspraak bij het consulaat hier, kijken wat zij zeggen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 06:28 schreef Leandra het volgende:
Ga naar de ambassade, leg de situatie uit en luister wat zij te vertellen hebben.
Ga vooral niet op voorhand bedenken wat ze volgens jou zullen gaan zeggen.
Je bent nu in elk geval op de goede weg. Succes ermee.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:18 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels al wat meer onderzoek gedaan en het is klote maar ik ben bang dat je gelijk hebt. Ik moet het even stap voor stap doen, met als eerste stap NL paspoort hier vernieuwen, dat is het belangrijkste. Er komt gewoon heel veel bij kijken.
Goed zo. Ik wil je niet afzeiken of zo maar je komt voor een 32-jarige behoorlijk onzelfstandig over in dit topic, alsof je amper in staat bent om voor jezelf te zorgen en de juiste stappen te zetten. Elke suggestie wijs je af, of zo lijkt het. Hopelijk in het echte leven niet zo. Aanpakken, niet over alles moeilijk doen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 08:19 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Ik heb volgende week een afspraak bij het consulaat hier, kijken wat zij zeggen.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Goed zo. Ik wil je niet afzeiken of zo maar je komt voor een 32-jarige behoorlijk onzelfstandig over in dit topic, alsof je amper in staat bent om voor jezelf te zorgen en de juiste stappen te zetten. Elke suggestie wijs je af, of zo lijkt het. Hopelijk in het echte leven niet zo. Aanpakken, niet over alles moeilijk doen.
Wat ik niet goed snap, je verlopen paspoort doe je zielig over want duur. Maar 200 dollar voor je katten moet kunnen. Je lijkt je prioriteiten niet echt op een rijtje te hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |