Nee, studieschuld valt hier niet onder.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
met alle bijkomende kosten denk ik dat je direct de schuldhulpverlening in kan
Een paar duizend op creditcards toen we beide werkloos waren.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:05 schreef Seven. het volgende:
Wat voor schulden heb je ondertussen in de VS opgebouwd met je aanstaande ex?
Kan je dan wel het land voor lange tijd verlaten zonder dat af te tikken?quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:25 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Een paar duizend op creditcards toen we beide werkloos waren.
Dat zijn gezamenlijke kaarten die we in de scheiding settelen. Hij houdt in principe alles, de complete inboedel, de auto, en ook de kaarten met de schulden. De bezittingen zijn veel meer waard dan de schulden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 02:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan je dan wel het land voor lange tijd verlaten zonder dat af te tikken?
Maar desondanks niets aflossen aan DUO...quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:31 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Dat zijn gezamenlijke kaarten die we in de scheiding settelen. Hij houdt in principe alles, de complete inboedel, de auto, en ook de kaarten met de schulden. De bezittingen zijn veel meer waard dan de schulden.
Lekkere rente ook?quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:25 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Een paar duizend op creditcards toen we beide werkloos waren.
Mijn Amerikaanse man is niet verplicht mijn voor het huwelijk ontstane studieschuld te betalen. En zoals ik al eerder in dit topic zei, we zijn (zelfs tot nu toe) niet in staat geweest aan de eisen van DUO te voldoen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:41 schreef gomeli het volgende:
[..]
Maar desondanks niets aflossen aan DUO...
Jij bent dat wel. En zoals jij ook in dit topic zegt zijn jullie bezittingen meer waard dan jullie schulden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:01 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Mijn Amerikaanse man is niet verplicht mijn voor het huwelijk ontstane studieschuld te betalen. En zoals ik al eerder in dit topic zei, we zijn (zelfs tot nu toe) niet in staat geweest aan de eisen van DUO te voldoen.
De meeste van onze bezittingen waren al van hem van voor het huwelijk. Het is makkelijk oordelen voor jou maar jij weet niet wat onze situatie is geweest de afgelopen vijf jaar.quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:10 schreef gomeli het volgende:
[..]
Jij bent dat wel. En zoals jij ook in dit topic zegt zijn jullie bezittingen meer waard dan jullie schulden.
Je had dus ook andere keuzes kunnen maken dan je schulden niet af te betalen.
Ik weet dat inderdaad niet. Wat ik wel weet is dat uit topic lijkt dat je schuld op schuld stapelt en wegloopt van die schulden tot je niet anders kunt (DUO bv).quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:13 schreef Ainnir het volgende:
[..]
De meeste van onze bezittingen waren al van hem van voor het huwelijk. Het is makkelijk oordelen voor jou maar jij weet niet wat onze situatie is geweest de afgelopen vijf jaar.
Zo lijkt het misschien maar dat maakt niks uit. Wat belangrijk is nu dat ik orde op zaken stel en verantwoording neem voor de dingen die ik niet eerder heb kunnen regelen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:15 schreef gomeli het volgende:
[..]
Ik weet dat inderdaad niet. Wat ik wel weet is dat uit topic lijkt dat je schuld op schuld stapelt en wegloopt van die schulden tot je niet anders kunt (DUO bv).
Ik ben zwart wel een beetje aan het bijbeunen maar het valt niet mee.quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:47 schreef Geo4kant het volgende:
Kan je je webdev skills niet gebruiken om online (opdrachten te vinden voor) wat inkomsten te realiseren?
quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:26 schreef Ainnir het volgende:
Wat belangrijk is nu dat ik orde op zaken stel en verantwoording neem
Juist jaquote:Op zondag 3 augustus 2014 05:12 schreef Ainnir het volgende:
Ik ben zwart wel een beetje aan het bijbeunen
Heeft hij al die tijd ook meer ingebracht? Als dat niet het geval is, dan moet je dit plan zo snel mogelijk terugdraaien.quote:Op zondag 3 augustus 2014 03:31 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Dat zijn gezamenlijke kaarten die we in de scheiding settelen. Hij houdt in principe alles, de complete inboedel, de auto, en ook de kaarten met de schulden. De bezittingen zijn veel meer waard dan de schulden.
Really?!quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:26 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Zo lijkt het misschien maar dat maakt niks uit. Wat belangrijk is nu dat ik orde op zaken stel en verantwoording neem voor de dingen die ik niet eerder heb kunnen regelen.
Het zit zo: toen we net getrouwd waren en ons leven hier in Amerika prioriteit had (en ik ook geen idee had waar ik aan begon), ja toen ben ik te naïef bezig geweest en heb veel dingen niet geregeld (sommige dingen waar ik nu pas achter kom zelfs)
Nu, jaren later gaan we scheiden en zal ik met de consequenties moeten omgaan. Eerlijk gezegd door alle dingen waar we mee hebben moeten omgaan hier en het gebrek aan post was ik die studieschuld zelfs vergeten. Ik probeer nu alleen uit te zoeken wat ik allemaal moet regelen, hoe ik het moet regelen, en om uit te zoeken hoe ik dit keer wel alles goed aanpak als ik naar de andere kant van de wereld verhuis.
Het ligt al bij Intrum Justitia, maar deze informatie is jaren oud. Dus dikke kans dat het dossier is doorgespeeld naar hogere instanties.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:18 schreef Parzival het volgende:
volgens mij doet het DUO niet zoveel hoor.. zodra je je inschrijft in een gemeente zal de DUO op de hoogte worden gesteld en krijg je vanzelf weer een brief voor afbetaling..
bij de ambassade kun je wel een paspoort aanvragen of iig hoe het een en ander in zn werk zou gaan.. weet alleen niet hoe Amerika omgaat met het land verlaten en openstaande schulden..
maar de vraag is.. wat wil je gaan doen? wat is je plan voor in NL.. je gaat naar een land waar je je banden mee hebt verbroken.. waar je niet zomaar recht hebt op een uitkering, woning of wat dan ook.. dus hoe ga je hier aan een baan komen? solliciteer je al vanuit de USA in NL? heb je al gesprekken enzo?
Je kunt je dus bij NIEMAND inschrijven en dat betekent dat je niet terug kunt komen voor je schulden afgelost zijn. Je zult toch echt met je reet van de bank af moeten komen en een baan moeten vinden die niet aansluit bij je ervaring zodat je je schulden af kunt betalen. Als dat allemaal gedaan is, dan kun je terugkomen overwegen zonder direct iemand uit je omgeving op te zadelen met jouw shit.quote:Op zondag 3 augustus 2014 04:30 schreef Ainnir het volgende:
Mijn ouders zijn inmiddels ook van de schrik bekomen dat we gaan scheiden en hebben tijdelijk onderdak aangeboden en ook gezegd dat ik me bij hen kan inschrijven. Echter wil ik dit niet zomaar doen, want ik wil niet dat mogelijke schulden op hen verhaald kunnen worden. Het is een hele lastige situatie.
TS heeft helemaal geen plan, Anne! En ik zie ook nergens terug dat ze wel snapt dat ze het verkloot heeft, ze verschuilt zich achter 'ik was naief' maar ondertussen staat ze op het punt om exact dezelfde fouten weer te maken. Ze rent keihard weg van de Amerikaanse schulden, hopend dat haar man die wel oplost.quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:27 schreef AnneX het volgende:
7777 stop even met zo hard bezig zijn tegen haar, please.
Het is TS inmiddels wel duidelijk, dat zij het aardig verkloot heeft hier en daar en financieel!
Heb je gemist, hoe de crisis een uitwerking heeft gehad in de US.
(Denk aan gezinnen in tentenkampen, waarover ik niks meer lees. Terzijde)
TS heeft een plan nu, met behulp van de fokkers.
FIjn dat zij daarop kan terugvallen om de zaken op een rijtje te krijgen.
Ondanks alles, succes TS en doorpakken.
Tunnel -einde -licht
Dat station ben je al lang gepasseerd.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:04 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Intrum heb ik net al een mailtje gestuurd om te kijken wat mijn mogelijkheden zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |