SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Willekeurige afgeronde haakkunsten uit de vorige OP:
NijntjesUK's takelwagen'
Een van Trui's juffenpotjes
Het bruidspaar van DonnaRush
HannaHaak's tas die veel bekijks op ravelry had
De koe van Mvr. Poes
En nog veel meer moois in het vorige topic
Hook on![]()
Is deze beter?quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:15 schreef kwakz0r het volgende:
Die in de OP klopt ook niet zie ik. Lekker dan. Is er geen beter linkje?
hm, deze begint ook met door 1 lusje. maar daarna klopt het wel alleen wordt het niet benoemd dat ze dat doen... ik vind het verwarrend voor beginners.quote:
Dit poppetje.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:51 schreef Mvr.Poes het volgende:
Spring, wat is een tekubi? Hij/zij ziet er wel goed uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:09 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dit poppetje.Ik weet verder ook niet of het een tekenfilmfiguur oid is. Ik vond het patroon in een FB-haakgroep.
Heb je je koe expres geen tepels gegeven?
Ik heb 'm ook eens gemaakt:Oeh...Hoe lang doe je daarover? Hij is leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor, geef niet op. Het is klaar, maar lijkt niet op een vogeltje. Dus dan maar een kopje ervan makenquote:Op donderdag 31 juli 2014 17:51 schreef Mvr.Poes het volgende:
Mijn koe in de OP![]()
Claudia wat een tof etui! Fijn dat je weer rust en tijd hebt om te haken.
Kvd en mousemickey aan het struggelen lees ik. Geef niet op! Als je het eenmaal in de vingers hebt denk je Oohhh zo simpel!
Ik geef zelf workshops en ik had een dame die zelf al een hele tijd aan het prutsen was en ook tijdens de workshop had ze het lastig. Ik ben met haar apart gaan zitten en het was zo tof om te zien hoe na 2,5 uur het kwartje viel![]()
Ergo : niet opgeven dus![]()
Spring, wat is een tekubi? Hij/zij ziet er wel goed uit!
Hebben jullie ook wel eens dat het ene bolletje catania lekkerder haakt dan het andere? Ik heb nu een bruin bolletje wat een stuk minder lekker haakt en snel splijt.
de koe of Tekubi?quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:29 schreef kvd het volgende:
[..]
Oeh...Hoe lang doe je daarover? Hij is leuk!
Hmmmm...net iets te lang (of eigenlijk te kort dag voor wat ik in gedachten heb). Maar hij gaat wel op de to do list!quote:
De oren zijn te lang en hadden iets naar voren gemoeten en één oogje zit te diep. Hij zit ook niet zo mooi vast op het doekje.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:06 schreef DonnaRush het volgende:
Wat is er mis met het knuffeldoekje? Ik vind m cute!
Ik haak de draadjes altijd mee, als ik met de volgende toer bezig ben. Of in ieder geval als ik het draadje tegenkom, haak ik daar de 3 stokjes overheen? (Als je snapt wat ik bedoel?) Scheelt weer afwerken op het eind? En het zit naar mijn mening stevig vast.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:41 schreef kvd het volgende:
Ik heb mijn knuffeldoek net in de la gelegd. Wou hem morgen aan iemand meegegeven, maar ik krijg de draadjes niet lekker weggewerktEn om het dan aan een kindje van nog geen 2 maanden te gaan geven lijkt me niet verstandig. Dus dan maar in alle rust het het weekend afmaken en later opsturen/geven.
Echt? Ik heb dat een paar keer gedaan en bij mij komen ze er dan half weer uit. Ik zal vast iets fout doenquote:Op donderdag 31 juli 2014 21:21 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik haak de draadjes altijd mee, als ik met de volgende toer bezig ben. Of in ieder geval als ik het draadje tegenkom, haak ik daar de 3 stokjes overheen? (Als je snapt wat ik bedoel?) Scheelt weer afwerken op het eind? En het zit naar mijn mening stevig vast.
Die is leuk! Waar heb je dat patroon vandaan? Ik kom met google alleen op een Spaanse site, en dat is niet een van mijn fortesquote:Op donderdag 31 juli 2014 17:29 schreef -Spring het volgende:
Leuk, Claudia! Die haai ook.Die had je al een tijdje in de planning, toch?
ik heb weer een Tekubi gebaard. Met Soft van Zeeman dit keer. Ik moet bekennen dat dat best fijn haakt!
[ link | afbeelding ]
Knippen? Voordat ik met de volgende kleur verder ga, maak ik een knoopje in de oude kleur. Als ik dan met de nieuwe kleur verder ga, haak ik dus 3 stokjes over de draad heen en knip de rest af.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:28 schreef kvd het volgende:
[..]
Echt? Ik heb dat een paar keer gedaan en bij mij komen ze er dan half weer uit. Ik zal vast iets fout doen
Ik snap je! Nu een beetje te laat maar ik neem het mee voor de volgende keer!quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:49 schreef Susie het volgende:
[..]
Knippen? Voordat ik met de volgende kleur verder ga, maak ik een knoopje in de oude kleur. Als ik dan met de nieuwe kleur verder ga, haak ik dus 3 stokjes over de draad heen en knip de rest af.
Ik haak dus niet in 1 stuk door zeg maar. Begin altijd opnieuw, pff, kan ik dit slecht uitleggen eigenlijk.
quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:45 schreef kvd het volgende:
Grrrrr...druk bezig een vogeltje te haken voor op een tutdoekje, kom ik erachter dat ik geen vasten aan het maken ben. Natuurlijk als ik al over de helft ben... Uithalen maar weer...
De verlengde vaste deed ik. Op zich werd het een mooi/beter formaat, maar toch redelijk wat gaten. ..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:09 schreef trui het volgende:
wat een mooie foto van je zoon ook, Claudia! en dat haaienetui is weer leuk!
[..]wat voor steek gebruikte je dan wel?
mevrPoes, een koe zonder uiers is toch echt niet af hoor.Maar in dit patroon zijn ze wel nogal prominent aanwezig, dus ik snap ook wel dat je dat wat anders wilde doen.
Wauw... Die mooi! Respect voor je geduldquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:57 schreef Sarabi het volgende:
Mijn South Bay is eindelijk klaar, met haaknaald 2,5 duurt dat toch erg lang
Maar goed het was de eerste waar ik aan begon...
[ afbeelding ]
Dankjewel allemaalquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een mooie dingen komen er weer voorbij! Wat een werk om zo'n shawl met haaknaald 2,5 te maken Sarabirespect voor je doorzettingsvermogen!
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:02 schreef -Spring het volgende:
Supermooi weer, spuug! Jij blockt altijd zo mooi ook. ♡
Sjaal is sjiek!
Ik heb Fenna gekocht.Eigenlijk uit nieuwsgierigheid en voor de heb. Geen idee wat ik ermee ga maken. Mss een grote knuffel of zo. En om er helemaal bij te horen kreeg ik een discussie met een andere klant omdat ik de laatste paar bollen meepakte.
Ik zei dat ik ze met liefde had afgestaan als ik niet al de hele afgelopen week elke dag was binnengelopen om te kijken of ze al binnen waren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]dus jij zegt "ja Gerda ik heb al vijftig bollen en ik ga ze verkopen op marktplaats"?
Wat een prachtige deken spuuglokje!
En wat een werk sarabi! Respect!
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:09 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik zei dat ik ze met liefde had afgestaan als ik niet al de hele afgelopen week elke dag was binnengelopen om te kijken of ze al binnen waren.
Staat tussen de bestanden op de facebookgroep Haken en Haakpatronen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 21:38 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Die is leuk! Waar heb je dat patroon vandaan? Ik kom met google alleen op een Spaanse site, en dat is niet een van mijn fortes
Thanks, gevonden! Gaat op de verlanglijst!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:34 schreef -Spring het volgende:
[..]
Staat tussen de bestanden op de facebookgroep Haken en Haakpatronen.
prachtig Spuug!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een mooie dingen komen er weer voorbij! Wat een werk om zo'n shawl met haaknaald 2,5 te maken Sarabirespect voor je doorzettingsvermogen! En ik vind Ivans etui heel leuk!
Ik heb een deken af. Gemaakt van cygnus vierkanten die door mij een beetje zijn aangepast, omdat ik anders meer dan een bol garen per vierkant nodig zou hebben. Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Wat leuk! Patroon zelf aangepast of een Japannertje?quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
Spuuglokje, prachtige kleuren als altijd!
DR, ik ben benieuwd!
Ik heb een "pandappel" gehaakt met wat zelfbedachte accessoires (vindt mijn dochtertje leuk om mee te spelen):
[ afbeelding ]
Wat een schatje...quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
DR, ik ben benieuwd!
Ik heb een "pandappel" gehaakt met wat zelfbedachte accessoires (vindt mijn dochtertje leuk om mee te spelen):
[ afbeelding ]
Die is echt ubercute <3! Leuk gedaan!quote:Op zondag 3 augustus 2014 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
DR, ik ben benieuwd!
[ afbeelding ]
Dan maar een halve koequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:09 schreef trui het volgende:
wat een mooie foto van je zoon ook, Claudia! en dat haaienetui is weer leuk!
[..]wat voor steek gebruikte je dan wel?
mevrPoes, een koe zonder uiers is toch echt niet af hoor.Maar in dit patroon zijn ze wel nogal prominent aanwezig, dus ik snap ook wel dat je dat wat anders wilde doen.
Ik heb dit patroon gevolgd. Alleen de appel en het mandje heb ik 'on the fly' gemaakt. Inmiddels is er nog wat fruit aan toegevoegd. Ik had geen idee hoe ik frambozen - een opdracht van dochterlief - moest maken, maar daar kwam ik een geniaal eenvoudig patroontje voor tegen. Daarom houd ik zo van Ravelry!quote:Op zondag 3 augustus 2014 18:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat leuk! Patroon zelf aangepast of een Japannertje?
Daaronder staan ook nog iets grotere krukjes voor het luttele bedrag van 350 euro.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:44 schreef trui het volgende:
wat een snoesje, die Pandapple!
Anne Claire Petit pakt het nog steeds erg handig aan mensen. Zie bijvoorbeeld hier een omhaakt krukje. Zouden mensen daar echt meer dan 200 euro voor over hebben?
Ik vind dat de leukste dingen om te haken: weinig werk, veel resultaat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:43 schreef DonnaRush het volgende:
Ik hoop dat ik ooit nog eens een nichtje (of zelf een dochter) mag krijgen. Mijn neefjes vinden keukentjes enzo helemaal niet leuk en ik wil zo graag eens zo'n enorme bult met gehaakt play food maken. Nu ik die frambozen zie krijg ik direct weer de kriebels!
Hartstikke leuk! Dat heb je goed gedaan voor een eerste projectje, netjes 'compact' gehaakt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:02 schreef mousemicky het volgende:
Jaaah! Mo de Olifant is af. Mijn eerste, niet perfect, maar nu al platgeknuffeld door zoonlief (letterlijk, hij ging er boven op liggen)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Thanks, trui ook natuurlijk.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hartstikke leuk! Dat heb je goed gedaan voor een eerste projectje, netjes 'compact' gehaakt.
Met welk garen haak je?quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:25 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Thanks, trui ook natuurlijk.
Nu begonnen aan iets op 'normaal' formaat, wat een gepriegel zeg, zo'n 2,5 naald. Ben blij dat ik groot ben begonnen, de steken gaan nu gemakkelijk, kan ik me concentreren op het gepriegel op Tom de Tiger.
Lana grossa cotone, handwerkwinkel had maar 2 kleuren catania, en dit kwam het meest in de buurt (en wel keus uit 25 kleuren). Op zich haakt het wel prima, het is alleen wennen dat gepriegel als je net met ribbonxl een olifant gemaakt hebtquote:
Wat een lieffie!quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:02 schreef mousemicky het volgende:
Jaaah! Mo de Olifant is af. Mijn eerste, niet perfect, maar nu al platgeknuffeld door zoonlief (letterlijk, hij ging er boven op liggen)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Lijkt me heerlijk werk, zo'n deken haken. Ik zoek al heel lang naar een patroon waar ik aan wil beginnen en kan maar niks naar m'n tevredenheid vinden. Maar pas kwam ik hier de deken van Kirsten tegen en die is zo geweldig dat ik me er misschien aan waag.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit is alles dat ik heb, dus er kan nog wel anderhalf meter aan... Maar goed, elke dag werk ik een stukje verder en dan is hij vanzelf af
Ik ben verliefd op je haai met vissen <3 echt heel cutequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk werk, zo'n deken haken. Ik zoek al heel lang naar een patroon waar ik aan wil beginnen en kan maar niks naar m'n tevredenheid vinden. Maar pas kwam ik hier de deken van Kirsten tegen en die is zo geweldig dat ik me er misschien aan waag.
Intussen in Amsterdam:
[ afbeelding ]
Wat gaafquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lijkt me heerlijk werk, zo'n deken haken. Ik zoek al heel lang naar een patroon waar ik aan wil beginnen en kan maar niks naar m'n tevredenheid vinden. Maar pas kwam ik hier de deken van Kirsten tegen en die is zo geweldig dat ik me er misschien aan waag.
Intussen in Amsterdam:
[ afbeelding ]
Visjes: http://www.ravelry.com/patterns/library/simple-fish-3quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:38 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Wat gaaf
Welk patroon heb je gebruikt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij begin je met 1 blok.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:43 schreef trui het volgende:
welkom Muntdrop! ze zijn leuk!
razztwittle, dat ziet er ook veelbelovend uit, ben benieuwd naar de mobiel! wordt 't zo'n gedraaide - met steeds langere draadjes?
ik zat te kijken naar dit kussen, van CherryHeart. hoe zou ze dat aan elkaar haken van de blokken nou precies gedaan hebben, denken jullie? rij voor rij? het werd me niet helemaal duidelijk uit de tekst, maar misschien heb ik niet goed gelezen hoor.
dat was even gek om mijn naam zo te lezenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:53 schreef trui het volgende:
dottey angel heeft een blokkendeken gemaakt die ook zo is opgebouwd, maar zij doet 't net een beetje anders geloof ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Would buy!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:11 schreef Dottey het volgende:
Dit is de tweede Guus die ik heb gemaakt.
Hij is net, van de haak, geboren![]()
[ afbeelding ]
in de kleuren vanille ijsjes, cappuccino en chocolade![]()
Spuug, wat lever je toch altijd prachtig werk af!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een mooie dingen komen er weer voorbij! Wat een werk om zo'n shawl met haaknaald 2,5 te maken Sarabirespect voor je doorzettingsvermogen! En ik vind Ivans etui heel leuk!
Ik heb een deken af. Gemaakt van cygnus vierkanten die door mij een beetje zijn aangepast, omdat ik anders meer dan een bol garen per vierkant nodig zou hebben. Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Nou, dat is wel een van de mooiste complimentenquote:
Dank je wel!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:29 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Spuug, wat lever je toch altijd prachtig werk af!
ah, klopt! ik werd vast beïnvloed door jouw naam hier.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:59 schreef Dottey het volgende:
[..]
dat was even gek om mijn naam zo te lezen
edit: oh het is dottie![]()
Binnenkort ga ik mijn nieuwe oven uittesten. Zodra alle verhuisdozen uitgepakt zijn. De keuken is nu nog een bende!quote:
Dat ken ik nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:15 schreef Claudia_x het volgende:
Wat haak je netjes, Dottey!
Emma het poppenkind doet me aan Sassa uit het Zandkasteel denken.
Wat een vrolijkertquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb weer eens zelf iets ontworpen!
[ afbeelding ]
Oh, is dat jouw blog? Ik vind het ontzettend knap om zoiets gedetailleerds te ontwerpen. Daar moet je een creatief inzicht voor hebben dat ikzelf eenvoudigweg niet heb en waar ik dus met veel bewondering naar kijk.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:26 schreef Dottey het volgende:
[..]
Dat ken ik niet![]()
hier is meer te zien van haar.
[ afbeelding ]
Maar thanks. Ik haak best vlot en veel, denk dat het daardoor komt dat de steken aardig gelijk zijn.
Ook thanks aan de anderen voor de complimentjes![]()
een dino! Omg, mega cute! Ga je dat patroon verkopen? (Min vriendje is paleontoloog, onze kleine moet uiteraard dinoknuffels)...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb weer eens zelf iets ontworpen!
[ afbeelding ]
Euh...ik zie toch echt een zelf ontworpen dino voorbij komen, dus vlak je eigen skills niet uit!quote:Op zondag 10 augustus 2014 06:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, is dat jouw blog? Ik vind het ontzettend knap om zoiets gedetailleerds te ontwerpen. Daar moet je een creatief inzicht voor hebben dat ikzelf eenvoudigweg niet heb en waar ik dus met veel bewondering naar kijk.
Ik heb het patroon al gratis op Ravelry gezet! En ik heb er nog een in de maak, een variant. M'n meisje wou namelijk ook een dino en ik houd er niet van om twee keer dezelfde dingen te maken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
een dino! Omg, mega cute! Ga je dat patroon verkopen? (Min vriendje is paleontoloog, onze kleine moet uiteraard dinoknuffels)...
Hij is leukquote:Op zondag 10 augustus 2014 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het patroon al gratis op Ravelry gezet! En ik heb er nog een in de maak, een variant. M'n meisje wou namelijk ook een dino en ik houd er niet van om twee keer dezelfde dingen te maken.
Dank voor de complimenten, mensen, maar de dingen die ik maak zijn niet heel creatief. Ik teken meestal ongeveer iets na en probeer maar wat. Dat is iets heel anders dan iets oorspronkelijks maken!
quote:Op zondag 10 augustus 2014 06:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, is dat jouw blog? Ik vind het ontzettend knap om zoiets gedetailleerds te ontwerpen. Daar moet je een creatief inzicht voor hebben dat ikzelf eenvoudigweg niet heb en waar ik dus met veel bewondering naar kijk.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:01 schreef kvd het volgende:
[..]
Hij is leuk
En ik blijk Mr Tibbles gepind te hebben, niet wetende dat die van jou is
Je dames-dino is ook een schatje!quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]Die is tegen verwachting in behoorlijk populair. (Ik moet altijd lachen om mensen die mijn patronen met veel dikker garen maken en ineens met een gehaakte kat zitten die groter is dan hun eigen poes.
)
Ik ben zelf nooit helemaal tevreden over m'n patronen en dat is dan ook de hoofdreden dat ik er niks voor vraag: ik zou er eigenlijk nog wat aan moeten sleutelen, maar daar heb ik geen zin in. Zo ook deze dino: niet tevreden over de pootjes. Ik had er in ieder geval één "voet" bij moeten maken Maar ach.
Ik sla bij gebrek aan creatief inzicht plaatjes op waar ik ooit iets mee wil. Zo heb ik dit nog op mijn verlanglijstje staan:quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:27 schreef kvd het volgende:
[..]
Je dames-dino is ook een schatje!
Hoop dat ik over een tijdje ook dat creatieve inzicht hebben om zelf wat te gaan ontwerpen Lijkt me geweldig dat er iets uit je handen kan komen wat je zelf hebt bedacht.
Ik heb dat eergisteren bij de Wiebra gekocht...quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand trouwens nog een suggestie voor huidskleurig garen? Ben ik al lang naar op zoek. (Zowel katoen als wol!)
Haak er kussens van. Dan hebben ze wel een vierkant hoofd, maar als het goed is herken je ze dan ook (en dan het kuifje, de oren, de hoed er later aan maken zodat die boven het kussentje stijgen). Tenzij Ivan het natuurlijk heel erg leuk vindt om ze als traktatie te gebruiken (alhoewel ik me afvraag of mensen ze nog herkennen als ze maar 1 figuurtje thuis hebben staan. Kuifje is dan gewoon een jongen met een plukje haar, Bobby een normaal hondje enzovoort.)quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik sla bij gebrek aan creatief inzicht plaatjes op waar ik ooit iets mee wil. Zo heb ik dit nog op mijn verlanglijstje staan:
[ afbeelding ]
Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik ermee wil. Verrasingseieren maken? Misschien wel aardig voor Ivans verjaardag.
Zo gaat dat dan.(Ik was alweer vergeten dat ik dat idee had.)
Oh, dan zijn mijn patronen heel geschikt, want dat zijn allemaal (min of meer rechte) lappen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:59 schreef Uccie het volgende:
Toch even posten in dit topic...ik ben mijn haakskills aan het verbeteren. Vooralsnog ben ik echt een topper in het haken....zolang het rechte lappen zijn
Maar ik ben bezig met de 30-days challenge en mijn einddoel is een patroon van Claudia te kunnen haken.
Verder geniet ik van al jullie toffe dingen!
Ronde kussens! Best een leuk idee. Wel véél meer werk! Ik ga maar eens beginnen met verrassingseieren, want die gaan lekker snel. Dan voeg ik wel meer detail toe. Het minimalisme van de iconen werkt alleen doordat je alle figuren inderdaad bij elkaar hebt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:44 schreef kvd het volgende:
[..]
Haak er kussens van. Dan hebben ze wel een vierkant hoofd, maar als het goed is herken je ze dan ook (en dan het kuifje, de oren, de hoed er later aan maken zodat die boven het kussentje stijgen). Tenzij Ivan het natuurlijk heel erg leuk vindt om ze als traktatie te gebruiken (alhoewel ik me afvraag of mensen ze nog herkennen als ze maar 1 figuurtje thuis hebben staan. Kuifje is dan gewoon een jongen met een plukje haar, Bobby een normaal hondje enzovoort.)
Oh hahaha ik vond het er elk ingewikkeld uitzien, het eindproduct dan, dus dacht, daar moet je vast heel veel rare vormen voor hakenquote:Op maandag 11 augustus 2014 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dan zijn mijn patronen heel geschikt, want dat zijn allemaal rechte lappen.Ik houd van lappen haken. Het gaat ook enorm snel. Het netjes aan elkaar naaien van de lappen is wel relatief veel werk. Daar moet je je niet op verkijken. (Ik vind het zelf altijd leuk om te doen, leuker dan het aannaaien van ledematen.)
Oh, dank voor de tips!! Vooral de Muskat perzik ziet er goed uit. Moet ik alleen nog een optie hebben voor fijner haakkatoen. Daar gebruik ik nu vaak zachtroze voor of juist offwhite of geel. Maar het is het telkens net niet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:39 schreef trui het volgende:
Claudia, het ligt natuurlijk ook aan wat je verder voor garens hebt, maar ik gebruik vaak Drops Muskat. De Perzik kleur uit die lijn vind ik wel aardig geschikt als huidskleur. http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/muskat-perzik-10.asp
bij Nepal & Alpaca zou ik denk ik de zachtroze kiezen.
softfun heeft zalm, dat leent zich er ook wel goed voor.
Catania nr 263quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dank voor de tips!! Vooral de Muskat perzik ziet er goed uit. Moet ik alleen nog een optie hebben voor fijner haakkatoen. Daar gebruik ik nu vaak zachtroze voor of juist offwhite of geel. Maar het is het telkens net niet.
Jullie zijn geweldig.quote:
o.O Verliefd...quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:57 schreef HannaHaak het volgende:
Ik heb vanmiddag een egel theepot warmer gemaakt. Jammer dat ik haast geen thee drink, want ik vind hem wel erg leuk geworden.
[ afbeelding ]
dit is de verwijzing op Ravelry en waar ik het tijdschrift gevonden heb weet ik niet meer.quote:Op maandag 11 augustus 2014 21:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je het patroontje vandaan hebt?
Wat een schatje.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:50 schreef -Spring het volgende:
Ik heb nog maar een Tekubi gemaakt in het regenachtige Zwitserland.
Heel erg bedanktquote:Op maandag 11 augustus 2014 22:33 schreef HannaHaak het volgende:
[..]
dit is de verwijzing op Ravelry en waar ik het tijdschrift gevonden heb weet ik niet meer.
Lief! Voor iemand in het bijzonder?quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:50 schreef -Spring het volgende:
Ik heb nog maar een Tekubi gemaakt in het regenachtige Zwitserland.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Leuk plan!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:08 schreef -Spring het volgende:
Dank jullie!
Claudia, in ons dorpje wordt jaarlijks een braderietje gehouden met schilderijen, vilten spulletjes, beelden, sieraden en ander handwerk. Ik wil daar een keer met wat haakspulletjes gaan staan en denk dat die Tekubi's daar wel leuk voor zijn. Ik wil verder nog wat mutsjes en vogeltjes aan een tak gaan maken, denk ik. En nog wat knuffels.Wat zou volgens jullie nog goed verkopen?
strengels nr 022 is rozig huidskleurtjequote:Op maandag 11 augustus 2014 20:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dank voor de tips!! Vooral de Muskat perzik ziet er goed uit. Moet ik alleen nog een optie hebben voor fijner haakkatoen. Daar gebruik ik nu vaak zachtroze voor of juist offwhite of geel. Maar het is het telkens net niet.
Dan vind ik Emma eigenlijk leuker dan Sassa...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:15 schreef Claudia_x het volgende:
Wat haak je netjes, Dottey!
Emma het poppenkind doet me aan Sassa uit het Zandkasteel denken.
True!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dan vind ik Emma eigenlijk leuker dan Sassa...
Dat is dat muisje ook wel, want ik heb met een naald van 1,5 mm gewerkt. Er komt dus wel wat gepriegel bij kijken, zeker bij het begin en het einde van het lijfje. Maar de technieken zelf zijn heel eenvoudig. Gewoon eens proberen! Het fijne aan de relatief kleine dingen is dat ze weinig aan materiaal kosten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat gaaf die muis! Ik wil dat ook wel leren, die amigudingessen, maar het ziet er zo teeny-tiny-priegelig uit dat ik nu al vrees dat met mijn lompe vingers nooit te kunnen.
Hier staat er uitleg bij:quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wow.... respect, dat is echt gaaf
Wat voor garen gebruik je daarvoor? Gewoon borduurgaren of zo?
Dank jequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier staat er uitleg bij:
"I started with a 0.6mm hook. In hindsight I should have probably started with a 1.0mm in order to ease myself into it. I've now moved on to the 0.4mm hook which I purchased from the Etsy store, Threads and Links. I crochet with common polyester sewing thread because it's cheap and strong. I have used embroidery thread and cotton thread and have found that they sometimes rip. This may be because I'm a little heavy handed."
Ja, het is Drops Paris! Ik heb hetzelfde als jij: het garen splijt snel maar de kleuren zijn mooi. Ik ben nu zo aan het garen gewend dat ik er prima mee kan haken.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:10 schreef kwakz0r het volgende:
Maar wel een heel leuk resultaat!
Is t drops Paris? Ik vind dat toch zulk rotspul om mee te werkenmaar de kleurtjes zijn zo mooi...
Qua dikte Catania Grande. Splijt helemaal niet, maar wel stugger om mee te werken en veel minder kleuren.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, het is Drops Paris! Ik heb hetzelfde als jij: het garen splijt snel maar de kleuren zijn mooi. Ik ben nu zo aan het garen gewend dat ik er prima mee kan haken.
Weet jij een goed alternatief qua dikte?
Ah, ga ik dan zeker eens proberen! Ik gebruik Drops Paris meestal voor projecten waarbij het niet erg is dat het garen stug is, dus het enige nadeel lijkt me de beperkte kleurenkeuze.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Qua dikte Catania Grande. Splijt helemaal niet, maar wel stugger om mee te werken en veel minder kleuren.
Ik vind wol en merino ook veel fijner. Knuffels zien er ook zachter uit. Maar die kleurtjes he.... Zuchtquote:Op zondag 17 augustus 2014 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, ga ik dan zeker eens proberen! Ik gebruik Drops Paris meestal voor projecten waarbij het niet erg is dat het garen stug is, dus het enige nadeel lijkt me de beperkte kleurenkeuze.
Ik haak trouwens steek vaker met wol. Ik heb het liefst dat m'n knuffels zacht en knuffelbaar zijn. Bij zo'n gorilla zit dat er sowieso niet in en dan is katoen de betere keuze.
Ze hebben bij Grande wat kleuren toegevoegd die minder hard zijn (mint, lila, koperbruin etc). Maar het geel is inderdaad niet om aan te zien en ze hebben ook maar 1 soort roze. Maar het is even dik als Drops Paris en splijt absoluut niet.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind wol en merino ook veel fijner. Knuffels zien er ook zachter uit. Maar die kleurtjes he.... Zucht
Ik vind van Catania grande de kleuren zo "hard". Drops heeft dat grijzige wat ik zo mooi vind.
Ik heb mijn dino met lange nek gemaakt met BC Garn Semilla. Ik vond dat fijn garen om mee te haken en de knuffel is stevig genoeg om nek en hoofd te kunnen 'dragen'. Katoen is er dus helemaal niet voor nodig en nu is de knuffel veel zachter. Ik had bovendien aan een halve bol genoeg, dus dat viel qua prijs ook wel mee. En de kleuren van dat merk zijn ook erg mooi! (Het is geen alternatief voor Drops Paris want dunner.)quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind wol en merino ook veel fijner. Knuffels zien er ook zachter uit. Maar die kleurtjes he.... Zucht
oh dat ziet er mooi uit!quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb mijn dino met lange nek gemaakt met BC Garn Semilla. Ik vond dat fijn garen om mee te haken en de knuffel is stevig genoeg om nek en hoofd te kunnen 'dragen'. Katoen is er dus helemaal niet voor nodig en nu is de knuffel veel zachter. Ik had bovendien aan een halve bol genoeg, dus dat viel qua prijs ook wel mee. En de kleuren van dat merk zijn ook erg mooi! (Het is geen alternatief voor Drops Paris want dunner.)
Ik heb voor m'n promotie aan mensen gevraagd om wol en/of katoen en ik heb een enorme variatie aan garen gekregen. Erg leuk, want het biedt mij de gelegenheid om meer te proberen dan Drops, Phildar en Catania, waar ik nu elke keer op terugval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu bezig met n babydekentje van scheepjes stone washed, is ook al bijna af
haken is cool
Iets met granny squares? Je kan veel verschillende varianten vinden op internetquote:Op zondag 17 augustus 2014 20:15 schreef Deisyy het volgende:
Ik vind dat ik onderhand wel genoeg shawls gebreid heb, nu wil ik iets anders, haken!
Nu is het wel zo dat ik op de lagere school voor het laatst heb gehaakt (35 jaar geleden), maar dat lijkt me geen probleem ik zal vanavond eens een proefstukje haken.
Mijn doel: een lapjesdeken om de kamer van mijn studerende dochter op te fleuren, heeft iemand tips, ideeën of een patroon?
Het begin is er!quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:28 schreef Deisyy het volgende:
Dat ziet er volgens mij een beetje uit als mijn granny square, die ik vanavond met behulp van youtube heb gehaakt. Het is gemaakt van een restje breiwol, dus de vorm is niet zo mooi, maar ik ben wel een beetje trots op mijn eerste haaklapje.
[ afbeelding ]
Dat was een proefstukje voor een lapjesdeken om de studentenkamer van mijn dochter op te fleuren, donderdag gaan we samen katoen halen, dus ik moet nog even wachten voor ik kan beginnen, maar ik heb er nu al zin in.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het begin is er!Wat wil je gaan maken?
Dus het wordt niet beter als ze ouder worden?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:37 schreef Deisyy het volgende:
Ik krijg mijn dochter ook niet in zo'n poncho, maar ze zijn wel ontzettend leuk!
Het wordt alleen maar ergerquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus het wordt niet beter als ze ouder worden?
Wat bijzonder om zo'n deken voor je studerende dochter te maken! Ik wil om een soortgelijke reden zo'n deken maken, een deken die een leven lang meegaat. Eerst op haar peuterkamertje, dan later mee als ze gaat studeren en misschien ligt ze er ooit met haar eigen kind onder.
In dit tempo heb ik er ook nog geen één tegen de tijd dat zij 18 is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:58 schreef Deisyy het volgende:
Wat een mooie achterliggende gedachte om zo'n deken voor je dochter te maken, al ben ik daar zelf wat laat mee, maar beter laat dan nooit.
quote:Op zondag 17 augustus 2014 16:31 schreef kvd het volgende:
Onder spoiler ivm een herkenbare, niet veel voorkomende naam, en absoluut niet tevreden (ik zal nooit een naaister worden, de letters zaten echt goed toen ik ze op de vlag vastpinde)Ik weet niet of het nog gaat... maar ik zou zelf de S nog proberen los te peuteren.. een beetje draaien en dan weer vastnaaien.. Dat maakt het verschil denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
letters haken en vastzetten is altijd een crimeHet is heel goed gelukt hoor
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Dank je....en net te laat, als het goed is bezorgd de post het morgen bij een nieuwsgierig neefjequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:46 schreef Dottey het volgende:
[..]
Ik weet niet of het nog gaat... maar ik zou zelf de S nog proberen los te peuteren.. een beetje draaien en dan weer vastnaaien.. Dat maakt het verschil denk ik.
letters haken en vastzetten is altijd een crimeHet is heel goed gelukt hoor
Wat heerlijk zo'n eigen plekquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:55 schreef Dottey het volgende:
Ik ben zelf hier mee bezig....
Lekker theeleutenop mijn haakzolder
[ afbeelding ]
De mandala is een wipjequote:
Hey, met die ben ik ook bezig. Heb je gezien dat er inmiddels ook een square versie van is?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:55 schreef Dottey het volgende:
Ik ben zelf hier mee bezig....
Lekker theeleutenop mijn haakzolder
[ afbeelding ]
Ja hoorquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:02 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Hey, met die ben ik ook bezig. Heb je gezien dat er inmiddels ook een square versie van is?
Soms zijn instructies ook zo gaar opgeschreven dat je bijna verplicht bent te improviserenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:02 schreef Dottey het volgende:
[..]
Ja hoor
het gaat een hoes worden voor een pianokrukje
Ik volg trouwen patronen altijd maar mwah mwah ^^, en doe mijn eigen ding.
Ik vind het van haar wel meevallen.. alleen vond ik het ruk dat je verwezen wordt voor een aantal rondes naar het origineel geschreven en die dus echt niet klopt of rijmt met hoe zij het beschrijft.. Dus gewoon foto turen en ongeveer en op een aantal steken uitkomen :pquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:05 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Soms zijn instructies ook zo gaar opgeschreven dat je bijna verplicht bent te improviseren
Leuk een krukje hiermee!
Hij ligt daar mooi te wippen danquote:
Waaarom? Te veel gepriegel? Ik vind 'em goed gelukt!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:05 schreef mousemicky het volgende:
Af!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
O, en t is echt mini. Patroon was met naald 3,5 geschreven, ik heb gehaakt met 2,5 (want garen), en ik denk dat ie totaal nog geen 10cm hoog wordt. Volgende keer doe ik dat dus echt anders...
Ooh, wat mooiquote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:05 schreef MarSuSt het volgende:
Wat komen er weer veel leuke dingen voorbij. Ik heb ook niet stilgezeten in de vakantie. Ik heb mijn tas af gemaakt:
[ afbeelding ]
Dank je wel. Ik haakte 25 vierkantjes (direct aan elkaar) en gebruikte dit patroon:http://lindevrouwsweb.blogspot.nl/2012/04/granny-striped-bag.html. Ik haakte met naald 4.0 en restjes catania grande en softfun. Als iets niet duidelijk is hoor ik het graag.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ooh, wat mooi. Wat voor patroon en garen heb je hiervoor gebruikt? Zou graag zoiets kunnen, misschien een project voor komende winter (dan is ie vast in de zomer af
)
Voor mij?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:30 schreef Ynske het volgende:
Even een proefpotje gemaakt voor op t kvd van een vriendin
[ afbeelding ]
rechter oog moet even anders neergezet worden, maar t gaat om t idee
Ja? Shoot. Ik had het juist als garen op het oog voor een hondje dat ik nog eens wil maken.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:38 schreef Susie het volgende:
Ik reageer te weinig hier, wat een mooie dingen komen er toch voorbij!
Ik ben met mijn schaapproject weer verder aan het gaan (kind is afgelopen donderdag geboren), maar ik ga nooooooit meer wat met phildar douce maken. Wat een geklooi zeg.
Waarom? Dat zit toch binnenin het hoofdje? Ook nietgedaan de vorige keer hoor...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:25 schreef Muntdrop het volgende:
Ik kwam er dus vandaag achter dat je het uitstekende stokje van veiligheidsoogjes eraf moet knippen
Huh waarom?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:25 schreef Muntdrop het volgende:
Ik kwam er dus vandaag achter dat je het uitstekende stokje van veiligheidsoogjes eraf moet knippen
Prijs en levertijd. Alhoewel ik best een dagje langer wil wachten als het goedkoper is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:14 schreef MarSuSt het volgende:
Zou ik jullie als ervaren haaksters en dus (web)winkel bezoekers wat mogen vragen? Als we het hebben over een kleine webwinkel (jaja, die van mij), wat zou voor jullie de reden zijn om er iets te kopen? Wat is het belangrijkst, bijvoorbeeld de prijs, service, duidelijkheid van de site, korting vanaf een bepaald bedrag of liever een kadootje? Ik wil de webwinkel graag zo aantrekkelijk mogelijk maken en kan jullie mening heel goed gebruiken.
Ja ik had vroeger hele fijne die gewoon normaal deden. Alleen had ik op een gegeven moment een hele zooi besteld op een site (goedkoopquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:15 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit problemen met veiligheidsoogjes haha. Girlpower!
Ik doe mijn best de verzendkosten laag te houden. Dank je voor je advies. Ik mag helaas geen Phildar, drops of hoooked verkopen. Deze merken willen dat je een winkel met etalage hebt en niet alleen een webwinkel. Ook kan ik niet van alle merken de prijzen laag houden. Zo heb ik Scheepjeswol, maar daarmee mag ik niet stunten met de prijs. Lastig mezelf dan te onderscheiden van al die andere webwinkels. Ik ben heel blij met jullie meningen, dank!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:13 schreef DonnaRush het volgende:
Ik snap dat die marges klein zijn en het is natuurlijk ook afhankelijk van de bestellingen die binnenkomen, maar ik bedoel meer zo van.
Ik heb liever dat de verzendkosten standaard ¤3,95 zijn dan dat ik voor een beetje al ¤6,95 moet betalen en het dan boven de ¤50 gratis is. Doe dan gewoon altijd verzendkosten betalen (ook boven de ¤50), maar de verzendkosten wat lager. Maar dat moet uiteraard wel uit kunnen.
Verzendkosten onder de ¤5 voor een pakketje vind ik altijd prima. Maar als ik ¤6,95 zie staan, dan haak ik direct af.
Ik zie dat jij al niet hoge verzendkosten hebt.. Heel stiekem vind ik het wel jammer dat je geen Phil Coton 3 hebt, geloof dat ik dat al eens eerder heb gezegd. Ik gebruik die 2 door elkaar heen en zal dat dan ook ergens bestellen waar beide aangeboden wordt.
Maar ik snap dat je je assortiment niet zomaar kan aanpassen haha. Catania heb je wel goedkoop
Ik heb dit geprobeerd met zo'n goedkoop apparaat, maar dat werkte niet. Ik denk dat de winkels die dat doen investeren in een dure en daar ben ik te klein voor. Maar zeker een goede tip!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 09:41 schreef Susie het volgende:
Weet niet of je dat al doet, maar laatst ontving ik de wolletjes ingeseald (uhhh...schrijf je dat zo??) Zo past het in een enveloppeEn dus door de brievenbus.
wat een dotje!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een applicatie gemaakt (komt op een tasje):
Leuke tas, MarSust!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:05 schreef MarSuSt het volgende:
Wat komen er weer veel leuke dingen voorbij. Ik heb ook niet stilgezeten in de vakantie. Ik heb mijn tas af gemaakt:
[ afbeelding ]
Ja, goed hè? Leuk om nieuwe dingen/technieken te leren, vind ik. Ik ga binnenkort aan onderstaande olifant beginnen en die bestaat vrijwel uit één stuk. De techniek die is gebruikt voor de poten is interessant.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:59 schreef trui het volgende:
[..]
wat een dotje!en dat oog is ook zo mooi!
wat een werkquote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:57 schreef trui het volgende:
Leuk, lijkt wel wat op de padma, maar nog iets meer 1 geheel inderdaad.
1 van m'n vakantieprojectjes is uitgemond in een AH-tas-bekleding (ik kan 't blijkbaar toch niet laten).
de kleuren zijn wat raar door 't lamplicht, maar ik ben zo blij dat 't vastnaaien gelukt is dat ik 'm toch vast wil laten zien.
[ afbeelding ]
nu de andere kant nog bedenken..!
Leuk! En wat een werk! Hoe heb je dat vastnaaien gedaan?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:57 schreef trui het volgende:
Leuk, lijkt wel wat op de padma, maar nog iets meer 1 geheel inderdaad.
1 van m'n vakantieprojectjes is uitgemond in een AH-tas-bekleding (ik kan 't blijkbaar toch niet laten).
de kleuren zijn wat raar door 't lamplicht, maar ik ben zo blij dat 't vastnaaien gelukt is dat ik 'm toch vast wil laten zien.
[ afbeelding ]
nu de andere kant nog bedenken..!
Leuk patroon, ben benieuwd. Wel een foto met hond als de deken af is!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:16 schreef Sunnythesun het volgende:
Wow die olifantjes zien er wel tof uit zeg!! Ben benieuwd hoe dat gaat..
Toffe tas ook![]()
nieuw garen binnen! Ik ga voor mijn hond (
je moet toch wat) een dekentje maken met Stylecraf extra chunky. Ik gebruik de kleuren van het Attic24-regenboogkussen pakket wat bij Wool warehouse te koop is, aangevuld met zwart. Het wordt een open patroontje, deze: https://www.etsy.com/nl/l(...)het-pattern-beatrice Maar dan dus met zwart ipv wit en iets andere kleuren.. Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden. En wat de hond er van vindt
die jat nu steeds mijn ripple namelijk
![]()
Maar eerst mijn omslagdoek afmaken
Dat zijn wel hele andere kleuren! Gaaf geworden hoor!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:36 schreef trui het volgende:
nog even een gewone daglicht foto hoor. (de kat denkt zoals altijd dat het eigenlijk om hem gaat, haha).
[ afbeelding ]
Het leek wel een heel andere tas door het licht denk ikquote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:47 schreef trui het volgende:
wat past ie mooi bij de kleur van de piano!
(en 't was maar 1 tas hoor, een halve zelfs.).
Nou ja, niet wereldschokkend.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:28 schreef Dottey het volgende:
Ik ben benieuwd wat voor bijzonder techniek er dan bij de poten zitmaar nieuwe technieken of manieren leren is altijd top
![]()
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:28 schreef Dottey het volgende:
Mooie tassen!
Ik ben benieuwd wat voor bijzonder techniek er dan bij de poten zitmaar nieuwe technieken of manieren leren is altijd top
![]()
Zelf heb ik ook weer wat afgerond. Ik heb door het klussen aan mijn haakpaleis niet zo veel tijd gehad om te haken.. maar vandaag een project afgerond en naar de eigenaresse gedaan.
Mijn pianokruk is af.
[ afbeelding ]Die is mooi geworden, erg vrolijke kleuren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je blog even opgeslagen, ziet er leuk uit!
neen. wel wat ideetjes though.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
Trui, nice! Heb je al een achterkant?
ja, dat heb ik wel eens gedaan bij kussenslopen en een dekbedovertrek, en ook bij kartonnen kaartjes, om er een doosje van te maken. Ik denk niet dat dat bij deze tas handig is om te doen, een dunne naald krijg je er al slechts met veel moeite doorheen, dus ik zie me daar niet even wat gaatjes in maken om in te haken.quote:Ik kwam trouwens een blog tegen van iemand die gaatjes maakt in bijvoorbeeld een tas en op die manier de basissteken voor het haakwerk voorbereidt. Heb je zoiets wel eens gedaan?
Oh.. ik haak altijd zo mijn creatiesquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, niet wereldschokkend.Maar ik heb nog niet eerder zo poten gemaakt en ik ben helemaal voor technieken die minder naaiwerk opleveren. Dit maakt het misschien wat duidelijker:
[ afbeelding ]
Hier staat het patroon.
Thanks!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 14:37 schreef kvd het volgende:
[..]
Die is mooi geworden, erg vrolijke kleuren.
En je blog even opgeslagen, ziet er leuk uit!
Ik weet niet hoe Padma in elkaar zit, maar dit is een kwestie van vlakken opdelen en dan elk van de pootjes in de vier nieuwe ringen haken. Dan daarna nog een rondje haken en tussen de poten in naaien.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:11 schreef trui het volgende:
Ah, als het hetzelfde is als bij de Padma snap ik 'm.
ah, zo! bij Padma begin je van onderaf, dus daar gaat het net andersom, maar verder is 't principe gelijk.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe Padma in elkaar zit, maar dit is een kwestie van vlakken opdelen en dan elk van de pootjes in de vier nieuwe ringen haken. Dan daarna nog een rondje haken en tussen de poten in naaien.
Dit maakt het denk ik wel duidelijker:
[ afbeelding ]
En dan haak je van poot naar poot als je aan de buik begint? Zoiets heb ik wel eens gedaan om een bek te creëren. Ik vond het al zo slim bedacht van mezelf.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:52 schreef trui het volgende:
[..]
ah, zo! bij Padma begin je van onderaf, dus daar gaat het net andersom, maar verder is 't principe gelijk.
Wat een schatje!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 19:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik overweeg dit bijtje als uitdeelcadeautje te maken voor Lena's verjaardag (net vrij snel gemaakt):
[ afbeelding ]
Misschien een sleutelhanger van maken? Ik zit nog te bedenken hoe ik 'em leuker kan maken voor kindjes.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |