dat was even gek om mijn naam zo te lezenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:53 schreef trui het volgende:
dottey angel heeft een blokkendeken gemaakt die ook zo is opgebouwd, maar zij doet 't net een beetje anders geloof ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Would buy!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:11 schreef Dottey het volgende:
Dit is de tweede Guus die ik heb gemaakt.
Hij is net, van de haak, geboren![]()
[ afbeelding ]
in de kleuren vanille ijsjes, cappuccino en chocolade![]()
Spuug, wat lever je toch altijd prachtig werk af!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een mooie dingen komen er weer voorbij! Wat een werk om zo'n shawl met haaknaald 2,5 te maken Sarabirespect voor je doorzettingsvermogen! En ik vind Ivans etui heel leuk!
Ik heb een deken af. Gemaakt van cygnus vierkanten die door mij een beetje zijn aangepast, omdat ik anders meer dan een bol garen per vierkant nodig zou hebben. Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Nou, dat is wel een van de mooiste complimentenquote:
Dank je wel!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:29 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Spuug, wat lever je toch altijd prachtig werk af!
ah, klopt! ik werd vast beïnvloed door jouw naam hier.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:59 schreef Dottey het volgende:
[..]
dat was even gek om mijn naam zo te lezen
edit: oh het is dottie![]()
Binnenkort ga ik mijn nieuwe oven uittesten. Zodra alle verhuisdozen uitgepakt zijn. De keuken is nu nog een bende!quote:
Dat ken ik nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:15 schreef Claudia_x het volgende:
Wat haak je netjes, Dottey!
Emma het poppenkind doet me aan Sassa uit het Zandkasteel denken.
Wat een vrolijkertquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb weer eens zelf iets ontworpen!
[ afbeelding ]
Oh, is dat jouw blog? Ik vind het ontzettend knap om zoiets gedetailleerds te ontwerpen. Daar moet je een creatief inzicht voor hebben dat ikzelf eenvoudigweg niet heb en waar ik dus met veel bewondering naar kijk.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:26 schreef Dottey het volgende:
[..]
Dat ken ik niet![]()
hier is meer te zien van haar.
[ afbeelding ]
Maar thanks. Ik haak best vlot en veel, denk dat het daardoor komt dat de steken aardig gelijk zijn.
Ook thanks aan de anderen voor de complimentjes![]()
een dino! Omg, mega cute! Ga je dat patroon verkopen? (Min vriendje is paleontoloog, onze kleine moet uiteraard dinoknuffels)...quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb weer eens zelf iets ontworpen!
[ afbeelding ]
Euh...ik zie toch echt een zelf ontworpen dino voorbij komen, dus vlak je eigen skills niet uit!quote:Op zondag 10 augustus 2014 06:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, is dat jouw blog? Ik vind het ontzettend knap om zoiets gedetailleerds te ontwerpen. Daar moet je een creatief inzicht voor hebben dat ikzelf eenvoudigweg niet heb en waar ik dus met veel bewondering naar kijk.
Ik heb het patroon al gratis op Ravelry gezet! En ik heb er nog een in de maak, een variant. M'n meisje wou namelijk ook een dino en ik houd er niet van om twee keer dezelfde dingen te maken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
een dino! Omg, mega cute! Ga je dat patroon verkopen? (Min vriendje is paleontoloog, onze kleine moet uiteraard dinoknuffels)...
Hij is leukquote:Op zondag 10 augustus 2014 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het patroon al gratis op Ravelry gezet! En ik heb er nog een in de maak, een variant. M'n meisje wou namelijk ook een dino en ik houd er niet van om twee keer dezelfde dingen te maken.
Dank voor de complimenten, mensen, maar de dingen die ik maak zijn niet heel creatief. Ik teken meestal ongeveer iets na en probeer maar wat. Dat is iets heel anders dan iets oorspronkelijks maken!
quote:Op zondag 10 augustus 2014 06:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, is dat jouw blog? Ik vind het ontzettend knap om zoiets gedetailleerds te ontwerpen. Daar moet je een creatief inzicht voor hebben dat ikzelf eenvoudigweg niet heb en waar ik dus met veel bewondering naar kijk.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:01 schreef kvd het volgende:
[..]
Hij is leuk
En ik blijk Mr Tibbles gepind te hebben, niet wetende dat die van jou is
Je dames-dino is ook een schatje!quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]Die is tegen verwachting in behoorlijk populair. (Ik moet altijd lachen om mensen die mijn patronen met veel dikker garen maken en ineens met een gehaakte kat zitten die groter is dan hun eigen poes.
)
Ik ben zelf nooit helemaal tevreden over m'n patronen en dat is dan ook de hoofdreden dat ik er niks voor vraag: ik zou er eigenlijk nog wat aan moeten sleutelen, maar daar heb ik geen zin in. Zo ook deze dino: niet tevreden over de pootjes. Ik had er in ieder geval één "voet" bij moeten maken Maar ach.
Ik sla bij gebrek aan creatief inzicht plaatjes op waar ik ooit iets mee wil. Zo heb ik dit nog op mijn verlanglijstje staan:quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:27 schreef kvd het volgende:
[..]
Je dames-dino is ook een schatje!
Hoop dat ik over een tijdje ook dat creatieve inzicht hebben om zelf wat te gaan ontwerpen Lijkt me geweldig dat er iets uit je handen kan komen wat je zelf hebt bedacht.
Ik heb dat eergisteren bij de Wiebra gekocht...quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand trouwens nog een suggestie voor huidskleurig garen? Ben ik al lang naar op zoek. (Zowel katoen als wol!)
Haak er kussens van. Dan hebben ze wel een vierkant hoofd, maar als het goed is herken je ze dan ook (en dan het kuifje, de oren, de hoed er later aan maken zodat die boven het kussentje stijgen). Tenzij Ivan het natuurlijk heel erg leuk vindt om ze als traktatie te gebruiken (alhoewel ik me afvraag of mensen ze nog herkennen als ze maar 1 figuurtje thuis hebben staan. Kuifje is dan gewoon een jongen met een plukje haar, Bobby een normaal hondje enzovoort.)quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik sla bij gebrek aan creatief inzicht plaatjes op waar ik ooit iets mee wil. Zo heb ik dit nog op mijn verlanglijstje staan:
[ afbeelding ]
Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik ermee wil. Verrasingseieren maken? Misschien wel aardig voor Ivans verjaardag.
Zo gaat dat dan.(Ik was alweer vergeten dat ik dat idee had.)
Oh, dan zijn mijn patronen heel geschikt, want dat zijn allemaal (min of meer rechte) lappen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:59 schreef Uccie het volgende:
Toch even posten in dit topic...ik ben mijn haakskills aan het verbeteren. Vooralsnog ben ik echt een topper in het haken....zolang het rechte lappen zijn
Maar ik ben bezig met de 30-days challenge en mijn einddoel is een patroon van Claudia te kunnen haken.
Verder geniet ik van al jullie toffe dingen!
Ronde kussens! Best een leuk idee. Wel véél meer werk! Ik ga maar eens beginnen met verrassingseieren, want die gaan lekker snel. Dan voeg ik wel meer detail toe. Het minimalisme van de iconen werkt alleen doordat je alle figuren inderdaad bij elkaar hebt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:44 schreef kvd het volgende:
[..]
Haak er kussens van. Dan hebben ze wel een vierkant hoofd, maar als het goed is herken je ze dan ook (en dan het kuifje, de oren, de hoed er later aan maken zodat die boven het kussentje stijgen). Tenzij Ivan het natuurlijk heel erg leuk vindt om ze als traktatie te gebruiken (alhoewel ik me afvraag of mensen ze nog herkennen als ze maar 1 figuurtje thuis hebben staan. Kuifje is dan gewoon een jongen met een plukje haar, Bobby een normaal hondje enzovoort.)
Oh hahaha ik vond het er elk ingewikkeld uitzien, het eindproduct dan, dus dacht, daar moet je vast heel veel rare vormen voor hakenquote:Op maandag 11 augustus 2014 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dan zijn mijn patronen heel geschikt, want dat zijn allemaal rechte lappen.Ik houd van lappen haken. Het gaat ook enorm snel. Het netjes aan elkaar naaien van de lappen is wel relatief veel werk. Daar moet je je niet op verkijken. (Ik vind het zelf altijd leuk om te doen, leuker dan het aannaaien van ledematen.)
Oh, dank voor de tips!! Vooral de Muskat perzik ziet er goed uit. Moet ik alleen nog een optie hebben voor fijner haakkatoen. Daar gebruik ik nu vaak zachtroze voor of juist offwhite of geel. Maar het is het telkens net niet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:39 schreef trui het volgende:
Claudia, het ligt natuurlijk ook aan wat je verder voor garens hebt, maar ik gebruik vaak Drops Muskat. De Perzik kleur uit die lijn vind ik wel aardig geschikt als huidskleur. http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/muskat-perzik-10.asp
bij Nepal & Alpaca zou ik denk ik de zachtroze kiezen.
softfun heeft zalm, dat leent zich er ook wel goed voor.
Catania nr 263quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dank voor de tips!! Vooral de Muskat perzik ziet er goed uit. Moet ik alleen nog een optie hebben voor fijner haakkatoen. Daar gebruik ik nu vaak zachtroze voor of juist offwhite of geel. Maar het is het telkens net niet.
Jullie zijn geweldig.quote:
o.O Verliefd...quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:57 schreef HannaHaak het volgende:
Ik heb vanmiddag een egel theepot warmer gemaakt. Jammer dat ik haast geen thee drink, want ik vind hem wel erg leuk geworden.
[ afbeelding ]
dit is de verwijzing op Ravelry en waar ik het tijdschrift gevonden heb weet ik niet meer.quote:Op maandag 11 augustus 2014 21:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je het patroontje vandaan hebt?
Wat een schatje.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:50 schreef -Spring het volgende:
Ik heb nog maar een Tekubi gemaakt in het regenachtige Zwitserland.
Heel erg bedanktquote:Op maandag 11 augustus 2014 22:33 schreef HannaHaak het volgende:
[..]
dit is de verwijzing op Ravelry en waar ik het tijdschrift gevonden heb weet ik niet meer.
Lief! Voor iemand in het bijzonder?quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:50 schreef -Spring het volgende:
Ik heb nog maar een Tekubi gemaakt in het regenachtige Zwitserland.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Leuk plan!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:08 schreef -Spring het volgende:
Dank jullie!
Claudia, in ons dorpje wordt jaarlijks een braderietje gehouden met schilderijen, vilten spulletjes, beelden, sieraden en ander handwerk. Ik wil daar een keer met wat haakspulletjes gaan staan en denk dat die Tekubi's daar wel leuk voor zijn. Ik wil verder nog wat mutsjes en vogeltjes aan een tak gaan maken, denk ik. En nog wat knuffels.Wat zou volgens jullie nog goed verkopen?
strengels nr 022 is rozig huidskleurtjequote:Op maandag 11 augustus 2014 20:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dank voor de tips!! Vooral de Muskat perzik ziet er goed uit. Moet ik alleen nog een optie hebben voor fijner haakkatoen. Daar gebruik ik nu vaak zachtroze voor of juist offwhite of geel. Maar het is het telkens net niet.
Dan vind ik Emma eigenlijk leuker dan Sassa...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:15 schreef Claudia_x het volgende:
Wat haak je netjes, Dottey!
Emma het poppenkind doet me aan Sassa uit het Zandkasteel denken.
True!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dan vind ik Emma eigenlijk leuker dan Sassa...
Dat is dat muisje ook wel, want ik heb met een naald van 1,5 mm gewerkt. Er komt dus wel wat gepriegel bij kijken, zeker bij het begin en het einde van het lijfje. Maar de technieken zelf zijn heel eenvoudig. Gewoon eens proberen! Het fijne aan de relatief kleine dingen is dat ze weinig aan materiaal kosten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat gaaf die muis! Ik wil dat ook wel leren, die amigudingessen, maar het ziet er zo teeny-tiny-priegelig uit dat ik nu al vrees dat met mijn lompe vingers nooit te kunnen.
Hier staat er uitleg bij:quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wow.... respect, dat is echt gaaf
Wat voor garen gebruik je daarvoor? Gewoon borduurgaren of zo?
Dank jequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier staat er uitleg bij:
"I started with a 0.6mm hook. In hindsight I should have probably started with a 1.0mm in order to ease myself into it. I've now moved on to the 0.4mm hook which I purchased from the Etsy store, Threads and Links. I crochet with common polyester sewing thread because it's cheap and strong. I have used embroidery thread and cotton thread and have found that they sometimes rip. This may be because I'm a little heavy handed."
Ja, het is Drops Paris! Ik heb hetzelfde als jij: het garen splijt snel maar de kleuren zijn mooi. Ik ben nu zo aan het garen gewend dat ik er prima mee kan haken.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:10 schreef kwakz0r het volgende:
Maar wel een heel leuk resultaat!
Is t drops Paris? Ik vind dat toch zulk rotspul om mee te werkenmaar de kleurtjes zijn zo mooi...
Qua dikte Catania Grande. Splijt helemaal niet, maar wel stugger om mee te werken en veel minder kleuren.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, het is Drops Paris! Ik heb hetzelfde als jij: het garen splijt snel maar de kleuren zijn mooi. Ik ben nu zo aan het garen gewend dat ik er prima mee kan haken.
Weet jij een goed alternatief qua dikte?
Ah, ga ik dan zeker eens proberen! Ik gebruik Drops Paris meestal voor projecten waarbij het niet erg is dat het garen stug is, dus het enige nadeel lijkt me de beperkte kleurenkeuze.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Qua dikte Catania Grande. Splijt helemaal niet, maar wel stugger om mee te werken en veel minder kleuren.
Ik vind wol en merino ook veel fijner. Knuffels zien er ook zachter uit. Maar die kleurtjes he.... Zuchtquote:Op zondag 17 augustus 2014 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, ga ik dan zeker eens proberen! Ik gebruik Drops Paris meestal voor projecten waarbij het niet erg is dat het garen stug is, dus het enige nadeel lijkt me de beperkte kleurenkeuze.
Ik haak trouwens steek vaker met wol. Ik heb het liefst dat m'n knuffels zacht en knuffelbaar zijn. Bij zo'n gorilla zit dat er sowieso niet in en dan is katoen de betere keuze.
Ze hebben bij Grande wat kleuren toegevoegd die minder hard zijn (mint, lila, koperbruin etc). Maar het geel is inderdaad niet om aan te zien en ze hebben ook maar 1 soort roze. Maar het is even dik als Drops Paris en splijt absoluut niet.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind wol en merino ook veel fijner. Knuffels zien er ook zachter uit. Maar die kleurtjes he.... Zucht
Ik vind van Catania grande de kleuren zo "hard". Drops heeft dat grijzige wat ik zo mooi vind.
Ik heb mijn dino met lange nek gemaakt met BC Garn Semilla. Ik vond dat fijn garen om mee te haken en de knuffel is stevig genoeg om nek en hoofd te kunnen 'dragen'. Katoen is er dus helemaal niet voor nodig en nu is de knuffel veel zachter. Ik had bovendien aan een halve bol genoeg, dus dat viel qua prijs ook wel mee. En de kleuren van dat merk zijn ook erg mooi! (Het is geen alternatief voor Drops Paris want dunner.)quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind wol en merino ook veel fijner. Knuffels zien er ook zachter uit. Maar die kleurtjes he.... Zucht
oh dat ziet er mooi uit!quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb mijn dino met lange nek gemaakt met BC Garn Semilla. Ik vond dat fijn garen om mee te haken en de knuffel is stevig genoeg om nek en hoofd te kunnen 'dragen'. Katoen is er dus helemaal niet voor nodig en nu is de knuffel veel zachter. Ik had bovendien aan een halve bol genoeg, dus dat viel qua prijs ook wel mee. En de kleuren van dat merk zijn ook erg mooi! (Het is geen alternatief voor Drops Paris want dunner.)
Ik heb voor m'n promotie aan mensen gevraagd om wol en/of katoen en ik heb een enorme variatie aan garen gekregen. Erg leuk, want het biedt mij de gelegenheid om meer te proberen dan Drops, Phildar en Catania, waar ik nu elke keer op terugval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |