abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:49:15 #102
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_143158996
ah, dat was inderdaad 1 van de opties die ik bedacht had, maar ik wist niet of dat er zo mooi regelmatig uit zou zien bij 't vastmaken. tnx!
in de haak.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:53:27 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_143159123
dottey angel heeft een blokkendeken gemaakt die ook zo is opgebouwd, maar zij doet 't net een beetje anders geloof ik.
in de haak.
pi_143204383
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:53 schreef trui het volgende:
dottey angel heeft een blokkendeken gemaakt die ook zo is opgebouwd, maar zij doet 't net een beetje anders geloof ik.
dat was even gek om mijn naam zo te lezen :D

edit: oh het is dottie :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Dottey op 08-08-2014 17:09:30 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143204723
Ik heb ook weer wat gemaakt :@
Mag ik even voorstellen?
Joris het konijn, Emma het poppenkind en Guus de Giraf O+

ze zijn alle drie bedoeld als kooppatroon (ooit) en nu al dikke vrienden op mijn bureau :D

Dit is de tweede Guus die ik heb gemaakt.
Hij is net, van de haak, geboren O+

in de kleuren vanille ijsjes, cappuccino en chocolade O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143204813
Wat leuk Dottey
Kwak
pi_143204911
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:14 schreef kwakz0r het volgende:
Wat leuk Dottey
pi_143205547

duitse st jacob schelp omslag doek (gebruik het als fijne sjaal met de punt van voren)

mijn zusje riep: Hey dat zijn net uilen oogjes in het midden! O+

hihi :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:48:51 #109
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143208060
Jeetje, wat een mooie dingen allemaal weer O+ ^O^

Ik snap je zusje wel hoor Dottey!

Kennen jullie het verhaal van een vriendin waarvoor ik Lode het Lam aan het maken ben? En dat dat nog heeeel ver weg is? Die is vandaag ingeleid en morgen proberen ze het nog een keer! :D Damn...ik moet aan de slag!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_143209325
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 17:11 schreef Dottey het volgende:

Dit is de tweede Guus die ik heb gemaakt.
Hij is net, van de haak, geboren O+
[ afbeelding ]
in de kleuren vanille ijsjes, cappuccino en chocolade O+
Would buy! ^O^
pi_143209367
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een mooie dingen komen er weer voorbij! Wat een werk om zo'n shawl met haaknaald 2,5 te maken Sarabi :o respect voor je doorzettingsvermogen! En ik vind Ivans etui heel leuk! O+

Ik heb een deken af. Gemaakt van cygnus vierkanten die door mij een beetje zijn aangepast, omdat ik anders meer dan een bol garen per vierkant nodig zou hebben. Dit is het resultaat:

[ afbeelding ]
Spuug, wat lever je toch altijd prachtig werk af! _O_
pi_143211017
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:27 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Would buy! ^O^
Nou, dat is wel een van de mooiste complimenten O+

vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:19:15 #113
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_143216520
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:29 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Spuug, wat lever je toch altijd prachtig werk af! _O_
Dank je wel! O+
  † In Memoriam † vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:34:35 #114
37843 lady-wrb
kortaf
pi_143217188
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:19 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Dank je wel! O+
bak je nog wel eens? O-)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 22:48:07 #115
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_143217709
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:59 schreef Dottey het volgende:

[..]

dat was even gek om mijn naam zo te lezen :D

edit: oh het is dottie :D

ah, klopt! ik werd vast beïnvloed door jouw naam hier. :)

leuke dingen heb je gemaakt!
in de haak.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:11:55 #116
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_143218595
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:34 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

bak je nog wel eens? O-)
Binnenkort ga ik mijn nieuwe oven uittesten. Zodra alle verhuisdozen uitgepakt zijn. De keuken is nu nog een bende! :D
pi_143218737
Wat haak je netjes, Dottey!

Emma het poppenkind doet me aan Sassa uit het Zandkasteel denken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143219405
Wauw wat leuk allemaal weer! Dottey echt leuk die knuffels!
pi_143235611
Ik heb weer eens zelf iets ontworpen!

pi_143243625
Oh hij js echt heel leuk!!
  Moderator/colorchick zaterdag 9 augustus 2014 @ 22:15:54 #121
382129 crew  Donna
pi_143243856
Ohh wat een leuke!
pi_143244193
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:15 schreef Claudia_x het volgende:

Dat ken ik niet :D

hier is meer te zien van haar.

Maar thanks. Ik haak best vlot en veel, denk dat het daardoor komt dat de steken aardig gelijk zijn.

Ook thanks aan de anderen voor de complimentjes O+ :*
pi_143244215
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:49 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een vrolijkert :D
pi_143252265
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 22:26 schreef Dottey het volgende:

[..]

Dat ken ik niet :D

hier is meer te zien van haar.
[ afbeelding ]

Maar thanks. Ik haak best vlot en veel, denk dat het daardoor komt dat de steken aardig gelijk zijn.

Ook thanks aan de anderen voor de complimentjes O+ :*
Oh, is dat jouw blog? Ik vind het ontzettend knap om zoiets gedetailleerds te ontwerpen. Daar moet je een creatief inzicht voor hebben dat ikzelf eenvoudigweg niet heb en waar ik dus met veel bewondering naar kijk. :Y)
pi_143252955
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 17:49 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]
een dino! Omg, mega cute! Ga je dat patroon verkopen? (Min vriendje is paleontoloog, onze kleine moet uiteraard dinoknuffels)...
Kwak
  zondag 10 augustus 2014 @ 09:50:06 #126
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143252978
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 06:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, is dat jouw blog? Ik vind het ontzettend knap om zoiets gedetailleerds te ontwerpen. Daar moet je een creatief inzicht voor hebben dat ikzelf eenvoudigweg niet heb en waar ik dus met veel bewondering naar kijk. :Y)
Euh...ik zie toch echt een zelf ontworpen dino voorbij komen, dus vlak je eigen skills niet uit!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Moderator/colorchick zondag 10 augustus 2014 @ 09:51:39 #127
382129 crew  Donna
pi_143252989
Haha idd Claudia, jij geen creatief inzicht?
pi_143254507
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 09:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

een dino! Omg, mega cute! Ga je dat patroon verkopen? (Min vriendje is paleontoloog, onze kleine moet uiteraard dinoknuffels)...
Ik heb het patroon al gratis op Ravelry gezet! En ik heb er nog een in de maak, een variant. M'n meisje wou namelijk ook een dino en ik houd er niet van om twee keer dezelfde dingen te maken. :Y)

Dank voor de complimenten, mensen, maar de dingen die ik maak zijn niet heel creatief. Ik teken meestal ongeveer iets na en probeer maar wat. Dat is iets heel anders dan iets oorspronkelijks maken!
pi_143257077
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb het patroon al gratis op Ravelry gezet! En ik heb er nog een in de maak, een variant. M'n meisje wou namelijk ook een dino en ik houd er niet van om twee keer dezelfde dingen te maken. :Y)

Dank voor de complimenten, mensen, maar de dingen die ik maak zijn niet heel creatief. Ik teken meestal ongeveer iets na en probeer maar wat. Dat is iets heel anders dan iets oorspronkelijks maken!
Hij is leuk

En ik blijk Mr Tibbles gepind te hebben, niet wetende dat die van jou is
pi_143264912
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 06:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:Y

Natuurlijk, geen creatief inzicht.... zegt de dame met al meerdere patronen op haar naam :P
  zondag 10 augustus 2014 @ 16:59:39 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_143267242
inderdaad, dat ontbreekt bij geen van jullie beiden! :) leuke dingen allemaal zeg! die dino is ook echt weer een schatje, Claudia!
in de haak.
pi_143277626
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:01 schreef kvd het volgende:

[..]

Hij is leuk

En ik blijk Mr Tibbles gepind te hebben, niet wetende dat die van jou is
:D Die is tegen verwachting in behoorlijk populair. (Ik moet altijd lachen om mensen die mijn patronen met veel dikker garen maken en ineens met een gehaakte kat zitten die groter is dan hun eigen poes. :+)

Ik ben zelf nooit helemaal tevreden over m'n patronen en dat is dan ook de hoofdreden dat ik er niks voor vraag: ik zou er eigenlijk nog wat aan moeten sleutelen, maar daar heb ik geen zin in. Zo ook deze dino: niet tevreden over de pootjes. Ik had er in ieder geval één "voet" bij moeten maken Maar ach.
pi_143293967
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D Die is tegen verwachting in behoorlijk populair. (Ik moet altijd lachen om mensen die mijn patronen met veel dikker garen maken en ineens met een gehaakte kat zitten die groter is dan hun eigen poes. :+)

Ik ben zelf nooit helemaal tevreden over m'n patronen en dat is dan ook de hoofdreden dat ik er niks voor vraag: ik zou er eigenlijk nog wat aan moeten sleutelen, maar daar heb ik geen zin in. Zo ook deze dino: niet tevreden over de pootjes. Ik had er in ieder geval één "voet" bij moeten maken Maar ach.

Je dames-dino is ook een schatje!

Hoop dat ik over een tijdje ook dat creatieve inzicht hebben om zelf wat te gaan ontwerpen Lijkt me geweldig dat er iets uit je handen kan komen wat je zelf hebt bedacht.
pi_143296856
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 10:27 schreef kvd het volgende:

[..]

Je dames-dino is ook een schatje!

Hoop dat ik over een tijdje ook dat creatieve inzicht hebben om zelf wat te gaan ontwerpen Lijkt me geweldig dat er iets uit je handen kan komen wat je zelf hebt bedacht.
Ik sla bij gebrek aan creatief inzicht plaatjes op waar ik ooit iets mee wil. Zo heb ik dit nog op mijn verlanglijstje staan:

Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik ermee wil. Verrasingseieren maken? Misschien wel aardig voor Ivans verjaardag.

Zo gaat dat dan. :+ (Ik was alweer vergeten dat ik dat idee had.)
pi_143297004
Iemand trouwens nog een suggestie voor huidskleurig garen? Ben ik al lang naar op zoek. (Zowel katoen als wol!)
pi_143297473
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:14 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand trouwens nog een suggestie voor huidskleurig garen? Ben ik al lang naar op zoek. (Zowel katoen als wol!)
Ik heb dat eergisteren bij de Wiebra gekocht...
pi_143297878
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik sla bij gebrek aan creatief inzicht plaatjes op waar ik ooit iets mee wil. Zo heb ik dit nog op mijn verlanglijstje staan:

[ afbeelding ]

Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik ermee wil. Verrasingseieren maken? Misschien wel aardig voor Ivans verjaardag.

Zo gaat dat dan. :+ (Ik was alweer vergeten dat ik dat idee had.)
Haak er kussens van. Dan hebben ze wel een vierkant hoofd, maar als het goed is herken je ze dan ook (en dan het kuifje, de oren, de hoed er later aan maken zodat die boven het kussentje stijgen). Tenzij Ivan het natuurlijk heel erg leuk vindt om ze als traktatie te gebruiken (alhoewel ik me afvraag of mensen ze nog herkennen als ze maar 1 figuurtje thuis hebben staan. Kuifje is dan gewoon een jongen met een plukje haar, Bobby een normaal hondje enzovoort.)
  maandag 11 augustus 2014 @ 12:59:25 #138
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_143298347
Toch even posten in dit topic...ik ben mijn haakskills aan het verbeteren. Vooralsnog ben ik echt een topper in het haken....zolang het rechte lappen zijn :')
Maar ik ben bezig met de 30-days challenge en mijn einddoel is een patroon van Claudia te kunnen haken.
Verder geniet ik van al jullie toffe dingen!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_143298692
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:59 schreef Uccie het volgende:
Toch even posten in dit topic...ik ben mijn haakskills aan het verbeteren. Vooralsnog ben ik echt een topper in het haken....zolang het rechte lappen zijn :')
Maar ik ben bezig met de 30-days challenge en mijn einddoel is een patroon van Claudia te kunnen haken.
Verder geniet ik van al jullie toffe dingen!
Oh, dan zijn mijn patronen heel geschikt, want dat zijn allemaal (min of meer rechte) lappen. :D Ik houd van lappen haken. Het gaat ook enorm snel. Het netjes aan elkaar naaien van de lappen is wel relatief veel werk. Daar moet je je niet op verkijken. (Ik vind het zelf altijd leuk om te doen, leuker dan het aannaaien van ledematen.)
pi_143298723
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:44 schreef kvd het volgende:

[..]

Haak er kussens van. Dan hebben ze wel een vierkant hoofd, maar als het goed is herken je ze dan ook (en dan het kuifje, de oren, de hoed er later aan maken zodat die boven het kussentje stijgen). Tenzij Ivan het natuurlijk heel erg leuk vindt om ze als traktatie te gebruiken (alhoewel ik me afvraag of mensen ze nog herkennen als ze maar 1 figuurtje thuis hebben staan. Kuifje is dan gewoon een jongen met een plukje haar, Bobby een normaal hondje enzovoort.)
Ronde kussens! Best een leuk idee. Wel véél meer werk! Ik ga maar eens beginnen met verrassingseieren, want die gaan lekker snel. Dan voeg ik wel meer detail toe. Het minimalisme van de iconen werkt alleen doordat je alle figuren inderdaad bij elkaar hebt.
  maandag 11 augustus 2014 @ 13:12:37 #141
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_143298779
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 13:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dan zijn mijn patronen heel geschikt, want dat zijn allemaal rechte lappen. :D Ik houd van lappen haken. Het gaat ook enorm snel. Het netjes aan elkaar naaien van de lappen is wel relatief veel werk. Daar moet je je niet op verkijken. (Ik vind het zelf altijd leuk om te doen, leuker dan het aannaaien van ledematen.)
Oh hahaha ik vond het er elk ingewikkeld uitzien, het eindproduct dan, dus dacht, daar moet je vast heel veel rare vormen voor haken :D
Maar wel tof dat je dat zelf kan ontwerpen. Dat stukje creatieviteit mis ik.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_143302376
pfffff....ik heb eindelijk de letters klaar voor mijn naamvlag-bestelling. Heb alleen de vlag kunnen uithalen omdat de letters breder werden dan ik gedacht had. Gevalletje van verkeerde volgorde plannen. Gelukkig was de vlag nog niet klaar.
Nu als een malle aan het werk, zou het leuk vinden als mijn neefje hem al op de mat heeft liggen als hij het weekend van de vakantie terug komt.
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:39:05 #143
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_143306052
Claudia, het ligt natuurlijk ook aan wat je verder voor garens hebt, maar ik gebruik vaak Drops Muskat. De Perzik kleur uit die lijn vind ik wel aardig geschikt als huidskleur. http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/muskat-perzik-10.asp

bij Nepal & Alpaca zou ik denk ik de zachtroze kiezen.

softfun heeft zalm, dat leent zich er ook wel goed voor.

[ Bericht 15% gewijzigd door trui op 11-08-2014 17:07:51 ]
in de haak.
pi_143310433
Ik heb vanmiddag een egel theepot warmer gemaakt. Jammer dat ik haast geen thee drink, want ik vind hem wel erg leuk geworden.
pi_143313756
Hij is geweldig. :D Jammer dat ik een thermoskan heb. :Y)
pi_143313849
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:39 schreef trui het volgende:
Claudia, het ligt natuurlijk ook aan wat je verder voor garens hebt, maar ik gebruik vaak Drops Muskat. De Perzik kleur uit die lijn vind ik wel aardig geschikt als huidskleur. http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/muskat-perzik-10.asp

bij Nepal & Alpaca zou ik denk ik de zachtroze kiezen.

softfun heeft zalm, dat leent zich er ook wel goed voor.
Oh, dank voor de tips!! Vooral de Muskat perzik ziet er goed uit. Moet ik alleen nog een optie hebben voor fijner haakkatoen. Daar gebruik ik nu vaak zachtroze voor of juist offwhite of geel. Maar het is het telkens net niet.
pi_143314416
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dank voor de tips!! Vooral de Muskat perzik ziet er goed uit. Moet ik alleen nog een optie hebben voor fijner haakkatoen. Daar gebruik ik nu vaak zachtroze voor of juist offwhite of geel. Maar het is het telkens net niet.
Catania nr 263 :)
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_143315004
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:27 schreef beefcake het volgende:

[..]

Catania nr 263 :)
Jullie zijn geweldig.
pi_143315672
Ik heb nog maar een Tekubi gemaakt in het regenachtige Zwitserland.

pi_143318009
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 18:57 schreef HannaHaak het volgende:
Ik heb vanmiddag een egel theepot warmer gemaakt. Jammer dat ik haast geen thee drink, want ik vind hem wel erg leuk geworden.
[ afbeelding ]
o.O Verliefd...
Mag ik vragen waar je het patroontje vandaan hebt? Of heb je het zelf ontworpen? Dit is echt geniaal
pi_143320366
Echt bijzonder leuk Hanna!!

Spring je Tekubi is heel erg leuk geworden! Klassieke maar oh zo mooie kleurencombinatie.
pi_143320926
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je het patroontje vandaan hebt?
dit is de verwijzing op Ravelry en waar ik het tijdschrift gevonden heb weet ik niet meer.
pi_143321001
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:50 schreef -Spring het volgende:

Wat een schatje.
pi_143321670
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 22:33 schreef HannaHaak het volgende:

[..]

dit is de verwijzing op Ravelry en waar ik het tijdschrift gevonden heb weet ik niet meer.
Heel erg bedankt :D
pi_143330679
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:50 schreef -Spring het volgende:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Lief! Voor iemand in het bijzonder?
pi_143332969
Dank jullie!

Claudia, in ons dorpje wordt jaarlijks een braderietje gehouden met schilderijen, vilten spulletjes, beelden, sieraden en ander handwerk. Ik wil daar een keer met wat haakspulletjes gaan staan en denk dat die Tekubi's daar wel leuk voor zijn. Ik wil verder nog wat mutsjes en vogeltjes aan een tak gaan maken, denk ik. En nog wat knuffels. :) Wat zou volgens jullie nog goed verkopen?
pi_143333595
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:08 schreef -Spring het volgende:
Dank jullie!

Claudia, in ons dorpje wordt jaarlijks een braderietje gehouden met schilderijen, vilten spulletjes, beelden, sieraden en ander handwerk. Ik wil daar een keer met wat haakspulletjes gaan staan en denk dat die Tekubi's daar wel leuk voor zijn. Ik wil verder nog wat mutsjes en vogeltjes aan een tak gaan maken, denk ik. En nog wat knuffels. :) Wat zou volgens jullie nog goed verkopen?
Leuk plan!

Ik weet niet hoe grootschalig het is, maar knuffels zijn wel veel werk. Wat mij geschikt lijkt voor op een braderie, is als je een paar grote en wat duurdere dingen hebt, en dan wat meer kleine/goedkope dingen. Een tijdje geleden was hier bijv. dit uiltje heel populair om te haken:

De ontwerpster daarvan stond er ook mee op braderieën. Ze zijn makkelijk te maken (al zijn de oogjes iets meer werk), multifunctioneel (ik hing ze in de kerstboom en ze hangen nu in Lena's kamer in een boom van masking tape) en je kunt ze eventueel in verschillende groottes maken (dat deed de maakster ook). Je zit dan misschien wel met het ethische dilemma of je zelf financieel beter mag worden van andermans patroon, maar in dit geval kun je niet echt spreken van concurrentie omdat zij waarschijnlijk nooit op een braderie in *** (waar je woont) komt. :+

Nou ja, mijn inschatting is dat dingen die je op kunt hangen (bijv. in een mobile) populair zullen zijn. Zulke wolkjes bijv. met een zonnetje erbij. En die zou je los kunnen verkopen; ze haken echt heel snel en makkelijk! Ik heb deze gemaakt:

Onderzetters zijn makkelijk te maken, maar ik weet niet of mensen die willen kopen:

En verder: een appliqué! Die kan een koper zelf naaien op wat dan ook ter decoratie. Ik heb deze bijvoorbeeld voor Ivan gemaakt:

Wat je zou kunnen doen, is een aantal basistasjes verkopen met losse appliqués erbij. Dit idee, maar dan dus tasje en appels/whatever los (die tasjes zijn makkelijk en snel te haken):

pi_143333723
Of zoiets: losse hartjes die je laag prijst. Mensen kunnen dan zelf kiezen hoeveel ze kopen en wat ze ermee doen. Je kunt er bijvoorbeeld een bunting van maken (zoals ik heb gedaan), maar ik heb bijv. ook van een enkele een ketting voor Lena gemaakt. En je kunt ze ook als appliqué gebruiken:

pi_143338335
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

strengels nr 022 is rozig huidskleurtje
catania 0263 is huidskleurtje die ik bij Emma het poppenkind heb gebruikt (er zit wel een glimmertje in)
pi_143352427
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:15 schreef Claudia_x het volgende:

Dan vind ik Emma eigenlijk leuker dan Sassa... :)
pi_143357934
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dan vind ik Emma eigenlijk leuker dan Sassa... :)
True!

M'n zoontje wou een 'gewone muis', een muis zonder ongein. Ik kon geen leuk patroon vinden en heb er zelf dit van gemaakt:

pi_143360453
Dat is wel een super toffe muis!
  Moderator/colorchick woensdag 13 augustus 2014 @ 09:13:45 #164
382129 crew  Donna
pi_143369011
Oh wat een lief muisje!
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:18:48 #165
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_143370313
Ik was met een andere wol de South Bay sjaal aan het maken, maar het patroon was niets voor mij en ik had te weinig wol.
Dus een maand geleden naar de Chineze winkel (hier in Portugal) geweest om te kijken wat ze voor wol hebben. Toen liep ik tegen mooi oud roze katoengaren voor een mooi prijsje. Daar genoeg garen gekocht voor een ander patroon van een omslagdoek.
Hier het resultaat.

Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_143393304
Nice, ieniminimuis! Is dat nou veel werk, zo'n sjaal?

Verder stil hier! Ik ben uit de dino's en heb weer een muisje gemaakt:

Ik ga er nog een kleine bunting bag bij maken. :+ Dit idee:

woensdag 13 augustus 2014 @ 22:09:30 #167
432369 Muntdrop
Zoete Stevige Drop
pi_143394458
Omg dat muisje is geweldig <3
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:02:17 #168
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_143438365
Gelukkig wordt er nog steeds druk gehaakt op fok *O*
  Moderator/colorchick vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:16:03 #169
382129 crew  Donna
pi_143438552
Leuk in zo'n bunting bag, ben heel benieuwd naar het resultaat!
pi_143440721

:Y)
pi_143440736
Oh die muisjes!! O+
Kwak
  Moderator/colorchick vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:32:20 #172
382129 crew  Donna
pi_143441079
Oh my gosh, adorable!!!
pi_143441497
Wat een cutie pie O+
pi_143447151
Door al deze dingen krijg ik prompt weer zin in amigurumi, maar eerst mijn deken af
  Moderator/colorchick vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:29:20 #175
382129 crew  Donna
pi_143448131
Ik heb een lijstje gemaakt wat nog af moet. Lang lijstje....
pi_143448817
Wat gaaf die muis O+ ! Ik wil dat ook wel leren, die amigudingessen, maar het ziet er zo teeny-tiny-priegelig uit dat ik nu al vrees dat met mijn lompe vingers nooit te kunnen.
pi_143450175
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 15:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat gaaf die muis O+ ! Ik wil dat ook wel leren, die amigudingessen, maar het ziet er zo teeny-tiny-priegelig uit dat ik nu al vrees dat met mijn lompe vingers nooit te kunnen.
Dat is dat muisje ook wel, want ik heb met een naald van 1,5 mm gewerkt. Er komt dus wel wat gepriegel bij kijken, zeker bij het begin en het einde van het lijfje. Maar de technieken zelf zijn heel eenvoudig. Gewoon eens proberen! Het fijne aan de relatief kleine dingen is dat ze weinig aan materiaal kosten. :Y)

Ik zit zelf te overwegen om aan micro-crochet te beginnen!

Het enige wat me ervan weerhoudt is dat ik mezelf nu al een freak vind met dat gehaak en als ik me op micro-crochet stort is daar geen ontkennen meer aan. :+
pi_143450241
Wow.... respect, dat is echt gaaf
Wat voor garen gebruik je daarvoor? Gewoon borduurgaren of zo?
pi_143450292
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wow.... respect, dat is echt gaaf
Wat voor garen gebruik je daarvoor? Gewoon borduurgaren of zo?
Hier staat er uitleg bij:

"I started with a 0.6mm hook. In hindsight I should have probably started with a 1.0mm in order to ease myself into it. I've now moved on to the 0.4mm hook which I purchased from the Etsy store, Threads and Links. I crochet with common polyester sewing thread because it's cheap and strong. I have used embroidery thread and cotton thread and have found that they sometimes rip. This may be because I'm a little heavy handed."
pi_143450325
Mijn vriend vindt het awesome.
  Moderator/colorchick vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:27:42 #181
382129 crew  Donna
pi_143451945
Ik ook!
pi_143452324
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hier staat er uitleg bij:

"I started with a 0.6mm hook. In hindsight I should have probably started with a 1.0mm in order to ease myself into it. I've now moved on to the 0.4mm hook which I purchased from the Etsy store, Threads and Links. I crochet with common polyester sewing thread because it's cheap and strong. I have used embroidery thread and cotton thread and have found that they sometimes rip. This may be because I'm a little heavy handed."
Dank je :D
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:56:32 #183
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_143458872
1 voordeel: het garen zal je de kop niet kosten... Maar wat een gepriegel Claudia, dapper als je je daaraan durft te wagen!
in de haak.
pi_143460604
Ik heb net weer een appeltasje af (dat was ooit mijn eerste project, toen voor het buurmeisje en dit keer voor mijn dochtertje). Ik moet nog een foto maken. Hierna ga ik een tas voor mijn zoontje maken, maar dan met een andere applicatie:

Als je op zoek bent naar applicaties, is deze verkoper een absolute aanrader. Ik vind haar ontwerpen vrijwel zonder uitzonderingen geweldig.
pi_143504617
Ugh, wat was dit een rotproject:

zondag 17 augustus 2014 @ 12:09:33 #186
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_143504785
Ziet er wel goed uit!
pi_143504808
Maar wel een heel leuk resultaat!

Is t drops Paris? Ik vind dat toch zulk rotspul om mee te werken :@ maar de kleurtjes zijn zo mooi...
Kwak
  zondag 17 augustus 2014 @ 12:22:56 #188
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143505119
Bokito! Hij is wel leuk Claudia. Ziet er uit als heel dik garen, ribbon XL oid? Gaat wel snel, maar ik kreeg er ontzettende pijn van in mijn polsen :(
pi_143505217
Hij is wel heel leuk :Y
pi_143506020
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:10 schreef kwakz0r het volgende:
Maar wel een heel leuk resultaat!

Is t drops Paris? Ik vind dat toch zulk rotspul om mee te werken :@ maar de kleurtjes zijn zo mooi...
Ja, het is Drops Paris! Ik heb hetzelfde als jij: het garen splijt snel maar de kleuren zijn mooi. Ik ben nu zo aan het garen gewend dat ik er prima mee kan haken.

Weet jij een goed alternatief qua dikte?
pi_143506074
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, het is Drops Paris! Ik heb hetzelfde als jij: het garen splijt snel maar de kleuren zijn mooi. Ik ben nu zo aan het garen gewend dat ik er prima mee kan haken.

Weet jij een goed alternatief qua dikte?
Qua dikte Catania Grande. Splijt helemaal niet, maar wel stugger om mee te werken en veel minder kleuren.
pi_143506158
Ik ben er bij nader inzien ook wel blij mee. M'n vriend vindt het een geweldig ding. :') Maar het was een enorm gedoe, met name om het oranje van gezicht aan het grijs van het hoofd te naaien. Daarna bleef er een gat over en dat moest je dan weer dichthaken - ik vond het maar een vervelend patroon. Met het borstelen van het garen op het hoofd was ik bang om m'n gehele project te verpesten en het monteren van de ledematen aan het lichaam kwam wel erg nauw.

Kortom: ik ben blij dat ik ervan af ben. Op naar leukere projecten!
pi_143506249
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:00 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Qua dikte Catania Grande. Splijt helemaal niet, maar wel stugger om mee te werken en veel minder kleuren.
Ah, ga ik dan zeker eens proberen! Ik gebruik Drops Paris meestal voor projecten waarbij het niet erg is dat het garen stug is, dus het enige nadeel lijkt me de beperkte kleurenkeuze.

Ik haak trouwens steek vaker met wol. Ik heb het liefst dat m'n knuffels zacht en knuffelbaar zijn. Bij zo'n gorilla zit dat er sowieso niet in en dan is katoen de betere keuze.
pi_143507078
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, ga ik dan zeker eens proberen! Ik gebruik Drops Paris meestal voor projecten waarbij het niet erg is dat het garen stug is, dus het enige nadeel lijkt me de beperkte kleurenkeuze.

Ik haak trouwens steek vaker met wol. Ik heb het liefst dat m'n knuffels zacht en knuffelbaar zijn. Bij zo'n gorilla zit dat er sowieso niet in en dan is katoen de betere keuze.
Ik vind wol en merino ook veel fijner. Knuffels zien er ook zachter uit. Maar die kleurtjes he.... Zucht O+

Ik vind van Catania grande de kleuren zo "hard". Drops heeft dat grijzige wat ik zo mooi vind.
Kwak
pi_143507516
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vind wol en merino ook veel fijner. Knuffels zien er ook zachter uit. Maar die kleurtjes he.... Zucht O+

Ik vind van Catania grande de kleuren zo "hard". Drops heeft dat grijzige wat ik zo mooi vind.
Ze hebben bij Grande wat kleuren toegevoegd die minder hard zijn (mint, lila, koperbruin etc). Maar het geel is inderdaad niet om aan te zien en ze hebben ook maar 1 soort roze. Maar het is even dik als Drops Paris en splijt absoluut niet.
pi_143508187
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb mijn dino met lange nek gemaakt met BC Garn Semilla. Ik vond dat fijn garen om mee te haken en de knuffel is stevig genoeg om nek en hoofd te kunnen 'dragen'. Katoen is er dus helemaal niet voor nodig en nu is de knuffel veel zachter. Ik had bovendien aan een halve bol genoeg, dus dat viel qua prijs ook wel mee. En de kleuren van dat merk zijn ook erg mooi! (Het is geen alternatief voor Drops Paris want dunner.)

Ik heb voor m'n promotie aan mensen gevraagd om wol en/of katoen en ik heb een enorme variatie aan garen gekregen. Erg leuk, want het biedt mij de gelegenheid om meer te proberen dan Drops, Phildar en Catania, waar ik nu elke keer op terugval.
pi_143509299
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb mijn dino met lange nek gemaakt met BC Garn Semilla. Ik vond dat fijn garen om mee te haken en de knuffel is stevig genoeg om nek en hoofd te kunnen 'dragen'. Katoen is er dus helemaal niet voor nodig en nu is de knuffel veel zachter. Ik had bovendien aan een halve bol genoeg, dus dat viel qua prijs ook wel mee. En de kleuren van dat merk zijn ook erg mooi! (Het is geen alternatief voor Drops Paris want dunner.)

Ik heb voor m'n promotie aan mensen gevraagd om wol en/of katoen en ik heb een enorme variatie aan garen gekregen. Erg leuk, want het biedt mij de gelegenheid om meer te proberen dan Drops, Phildar en Catania, waar ik nu elke keer op terugval.
oh dat ziet er mooi uit!

ik ben dol op phildar partner 3,5, drops alpaca (wel heel fijn, meer voor breien maar zo lief en zacht en pluizig), en cotton merino van drops is ook heeeel fijn spul!
Kwak
pi_143509443
Ik heb de andere dino met Drops Merino gemaakt (gekregen van miss_sly) en dat is inderdaad geweldig spul. Heel zacht en niet zo pluizig als BC Garn Semilla.

Drops Alpaca vind ik niet zo fijn voelen, kriebelig.
pi_143509902
Tijd om te gaan naaien...heb er geen zin in, vandaar dat ik het hier even plaats, even een stok achter de deur dat ik snel het resultaat moet showen :D

SPOILER
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:44:24 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_143509947
Claudia, wat ben jij productief de laatste tijd zeg! Prachtig allemaal O+
disclaimer
pi_143513847
Onder spoiler ivm een herkenbare, niet veel voorkomende naam, en absoluut niet tevreden (ik zal nooit een naaister worden, de letters zaten echt goed toen ik ze op de vlag vastpinde)
SPOILER
pi_143514176
Ik vind die letters juist hartstikke leuk zo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')