abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143513847
Onder spoiler ivm een herkenbare, niet veel voorkomende naam, en absoluut niet tevreden (ik zal nooit een naaister worden, de letters zaten echt goed toen ik ze op de vlag vastpinde)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143514176
Ik vind die letters juist hartstikke leuk zo!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143515957
dank je...ik baal nog een beetje ;)
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:37:58 #204
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_143516314
Och gehaakte knuffels O+
Mijn favoriete knuffel is een olifant gebreid en gehaakt door mijn oma. Het zielige beest is letterlijk tot de draad versleten.

Een vriendin zag een ketting van een omhaakte steen en daardoor raakte geinspireerd. Ik heb een dikke schelp gepakt en dat omhaakt.
Hier het resultaat. (Niet de beste foto)
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  Moderator zondag 17 augustus 2014 @ 20:15:11 #205
184769 crew  Deisyy
pi_143524058
Ik vind dat ik onderhand wel genoeg shawls gebreid heb, nu wil ik iets anders, haken!

Nu is het wel zo dat ik op de lagere school voor het laatst heb gehaakt (35 jaar geleden), maar dat lijkt me geen probleem ik zal vanavond eens een proefstukje haken.

Mijn doel: een lapjesdeken om de kamer van mijn studerende dochter op te fleuren, heeft iemand tips, ideeën of een patroon?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_143544400
Hallo,

Vanwege het slechte weer, weer aan het haken geslagen :) 3 maand geleden deze poncho al afgemaakt voor mn dochter, was m vergeten te showen hier!

En het resultaat aan (alweer 3 maand geleden)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu bezig met n babydekentje van scheepjes stone washed, is ook al bijna af *O*
haken is cool
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:07:02 #207
432369 Muntdrop
Zoete Stevige Drop
pi_143561823
Wat leuk die poncho! Welke wol heb je daarvoor gebruikt?

quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:15 schreef Deisyy het volgende:
Ik vind dat ik onderhand wel genoeg shawls gebreid heb, nu wil ik iets anders, haken!

Nu is het wel zo dat ik op de lagere school voor het laatst heb gehaakt (35 jaar geleden), maar dat lijkt me geen probleem ik zal vanavond eens een proefstukje haken.

Mijn doel: een lapjesdeken om de kamer van mijn studerende dochter op te fleuren, heeft iemand tips, ideeën of een patroon?
Iets met granny squares? Je kan veel verschillende varianten vinden op internet

https://www.etsy.com/uk/l(...)mit-crab-in-a-teapot Dit patroon is echt geweldig! Een heremietkreeft in een theepot, hoe kom je erop :+
  Moderator maandag 18 augustus 2014 @ 18:44:36 #208
184769 crew  Deisyy
pi_143563035
Ik heb inmiddels een leuk patroon met granny squares gevonden, heb besloten katoen i.p.v. wol te gebruiken, nu van de week nog kleurtjes gaan kiezen, maar daar wil mijn dochter wel bij zijn.

Wat een leuke haakdingen zie ik in dit topic, zoals die mini poncho O+
pi_143564934
Prachtig MissN.

ik heb ondertussen 2 doekjes af.. alleen de uiltjes nog.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 18 augustus 2014 @ 21:30:14 #210
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143570148
Is dat nou moeilijk, zo'n doekje? Ik wil een leuk kraamkadootje maken voor een vriendin en ook voor mijn buurvrouw. Kindjes komen pas in november en januari, dus ik heb de tijd.

Ik ben wel echt beginner, ik kan nu een simpele amigurumi haken, bestaande uit louter vasten... Maar goed, ook pas bezig aan tweede projectje, nog een poot en de staart, en hij is af?
pi_143571069
Ik gebruik dit patroon
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator maandag 18 augustus 2014 @ 22:28:21 #212
184769 crew  Deisyy
pi_143572905
Dat ziet er volgens mij een beetje uit als mijn granny square, die ik vanavond met behulp van youtube heb gehaakt. Het is gemaakt van een restje breiwol, dus de vorm is niet zo mooi, maar ik ben wel een beetje trots op mijn eerste haaklapje.

pi_143588620
Ah, er wordt weer gehaakt! Leuk, vooral de poncho. Ik wil er al lang een voor mijn dochtertje maken. Ik zag er pas een liggen op de buitenschoolse opvang, wees de poncho aan en kreeg te horen dat ze zoiets absoluut niet wilde. Volgend jaar beter, hopelijk.

mousemicky, een granny square haken is ontzettend makkelijk. In het patroon van Vicky staat een link naar een heel duidelijke tutorial. En je kunt er inderdaad ook een YouTube-filmpje bij zoeken. Zij bijv.:

pi_143588670
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:28 schreef Deisyy het volgende:
Dat ziet er volgens mij een beetje uit als mijn granny square, die ik vanavond met behulp van youtube heb gehaakt. Het is gemaakt van een restje breiwol, dus de vorm is niet zo mooi, maar ik ben wel een beetje trots op mijn eerste haaklapje.

[ afbeelding ]
Het begin is er! ^O^ Wat wil je gaan maken?
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:37:38 #215
184769 crew  Deisyy
pi_143591550
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het begin is er! ^O^ Wat wil je gaan maken?
Dat was een proefstukje voor een lapjesdeken om de studentenkamer van mijn dochter op te fleuren, donderdag gaan we samen katoen halen, dus ik moet nog even wachten voor ik kan beginnen, maar ik heb er nu al zin in.

Granny squares zijn inderdaad makkelijk om te haken, dit was mijn eerste haakwerkje sinds zo'n 30 jaar en dat ging me prima af met deze youtube.

Ik krijg mijn dochter ook niet in zo'n poncho ;) , maar ze zijn wel ontzettend leuk!
pi_143592091
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:37 schreef Deisyy het volgende:

Ik krijg mijn dochter ook niet in zo'n poncho ;) , maar ze zijn wel ontzettend leuk!
Dus het wordt niet beter als ze ouder worden? :(

Wat bijzonder om zo'n deken voor je studerende dochter te maken! Ik wil om een soortgelijke reden zo'n deken maken, een deken die een leven lang meegaat. Eerst op haar peuterkamertje, dan later mee als ze gaat studeren en misschien ligt ze er ooit met haar eigen kind onder.
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:58:47 #217
184769 crew  Deisyy
pi_143592207
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dus het wordt niet beter als ze ouder worden? :(

Wat bijzonder om zo'n deken voor je studerende dochter te maken! Ik wil om een soortgelijke reden zo'n deken maken, een deken die een leven lang meegaat. Eerst op haar peuterkamertje, dan later mee als ze gaat studeren en misschien ligt ze er ooit met haar eigen kind onder.
Het wordt alleen maar erger ;(

Wat een mooie achterliggende gedachte om zo'n deken voor je dochter te maken, al ben ik daar zelf wat laat mee, maar beter laat dan nooit.
pi_143592210
Misschien maak ik ook ooit nog wel eens een deken.. ooit :D Ik zie hele mooie voorbijkomen in de FB-groepen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_143592292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:58 schreef Deisyy het volgende:

Wat een mooie achterliggende gedachte om zo'n deken voor je dochter te maken, al ben ik daar zelf wat laat mee, maar beter laat dan nooit.
In dit tempo heb ik er ook nog geen één tegen de tijd dat zij 18 is. :+

Ik heb een paar tassen vol wol en katoen gekregen als cadeau na de verdediging van mijn proefschrift. Ik wil graag een lapjesachtige deken maken van dat garen, een deken die gelijktijdig een herinnering is aan een belangrijk wapenfeit. Maar ik kan maar niet De Ideale Deken vinden.
pi_143601915
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:31 schreef kvd het volgende:
Onder spoiler ivm een herkenbare, niet veel voorkomende naam, en absoluut niet tevreden (ik zal nooit een naaister worden, de letters zaten echt goed toen ik ze op de vlag vastpinde)
SPOILER
Ik weet niet of het nog gaat... maar ik zou zelf de S nog proberen los te peuteren.. een beetje draaien en dan weer vastnaaien.. Dat maakt het verschil denk ik.

letters haken en vastzetten is altijd een crime ;) Het is heel goed gelukt hoor :*
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143602308
Ik ben zelf hier mee bezig....

Lekker theeleuten O+ op mijn haakzolder :D

Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_143602455
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:46 schreef Dottey het volgende:

[..]

Ik weet niet of het nog gaat... maar ik zou zelf de S nog proberen los te peuteren.. een beetje draaien en dan weer vastnaaien.. Dat maakt het verschil denk ik.

letters haken en vastzetten is altijd een crime ;) Het is heel goed gelukt hoor :*
Dank je....en net te laat, als het goed is bezorgd de post het morgen bij een nieuwsgierig neefje :)
pi_143602480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:55 schreef Dottey het volgende:

[ afbeelding ]
Wat heerlijk zo'n eigen plek O+
pi_143602551
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:59 schreef kvd het volgende:

[..]

Wat heerlijk zo'n eigen plek O+
De mandala is een wipje :D
pi_143602595
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:55 schreef Dottey het volgende:

[ afbeelding ]
Hey, met die ben ik ook bezig. Heb je gezien dat er inmiddels ook een square versie van is?
pi_143602627
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:02 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Hey, met die ben ik ook bezig. Heb je gezien dat er inmiddels ook een square versie van is?
Ja hoor O+

het gaat een hoes worden voor een pianokrukje :D
Ik volg trouwen patronen altijd maar mwah mwah ^^, en doe mijn eigen ding.
pi_143602722
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:02 schreef Dottey het volgende:

[..]

Ja hoor O+

het gaat een hoes worden voor een pianokrukje :D
Ik volg trouwen patronen altijd maar mwah mwah ^^, en doe mijn eigen ding.

Soms zijn instructies ook zo gaar opgeschreven dat je bijna verplicht bent te improviseren :Y

Leuk een krukje hiermee! O+
pi_143603048
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:05 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Soms zijn instructies ook zo gaar opgeschreven dat je bijna verplicht bent te improviseren :Y

Leuk een krukje hiermee! O+
Ik vind het van haar wel meevallen.. alleen vond ik het ruk dat je verwezen wordt voor een aantal rondes naar het origineel geschreven en die dus echt niet klopt of rijmt met hoe zij het beschrijft.. Dus gewoon foto turen en ongeveer en op een aantal steken uitkomen :p

Je hebt haakskillz en een creatief brein of je hebt het niet O+

edit: ik wil daar niemand mee kwetsen natuurlijk. Ik snap dat er beginners zijn die echt nog niet zonder geschreven of getekend patroon kunnen (en ook dat er mensen zijn die het nooit zonder kunnen en toch fantastisch kunnen haken ) :*

wat ik ermee ga doen:

Je ziet het.. al een eindje op weg ;)

[ Bericht 20% gewijzigd door Dottey op 19-08-2014 20:24:53 ]
pi_143603648
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:01 schreef Dottey het volgende:

[..]

De mandala is een wipje :D
Hij ligt daar mooi te wippen dan ;)

Mooie vrolijke kleuren zijn het.

Oh, en I hazz brains and I is creative (in thinking...but hazz no haakskillzzzz (yet)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:05:01 #230
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143609032
Af!

O, en t is echt mini. Patroon was met naald 3,5 geschreven, ik heb gehaakt met 2,5 (want garen), en ik denk dat ie totaal nog geen 10cm hoog wordt. Volgende keer doe ik dat dus echt anders...

[ Bericht 43% gewijzigd door mousemicky op 20-08-2014 19:54:43 (Af!) ]
pi_143646698
@muntdrop de poncho is van phildar partner 6; jade, grenadine, fuchsia en canard.
haken is cool
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:53:17 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_143651569
Leuk tijgertje,MM! En Claudia, die gorilla, geweldig!!! O+
in de haak.
pi_143656147
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:05 schreef mousemicky het volgende:
Af!

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

O, en t is echt mini. Patroon was met naald 3,5 geschreven, ik heb gehaakt met 2,5 (want garen), en ik denk dat ie totaal nog geen 10cm hoog wordt. Volgende keer doe ik dat dus echt anders...
Waaarom? Te veel gepriegel? Ik vind 'em goed gelukt!

Ik heb een applicatie gemaakt (komt op een tasje):

pi_143656480
Wat komen er weer veel leuke dingen voorbij. Ik heb ook niet stilgezeten in de vakantie. Ik heb mijn tas af gemaakt:

Ik heb dikke merino wol gekocht voor naald 7/8 en ik wil er een winter deken van haken. Ik zit zelf te twijfelen tussen de ripple of gewoon strepen van vasten. Suggesties?
pi_143657327
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:05 schreef MarSuSt het volgende:
Wat komen er weer veel leuke dingen voorbij. Ik heb ook niet stilgezeten in de vakantie. Ik heb mijn tas af gemaakt:
[ afbeelding ]
Ooh, wat mooi O+ . Wat voor patroon en garen heb je hiervoor gebruikt? Zou graag zoiets kunnen, misschien een project voor komende winter (dan is ie vast in de zomer af ;))
pi_143657760
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:58 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ooh, wat mooi O+ . Wat voor patroon en garen heb je hiervoor gebruikt? Zou graag zoiets kunnen, misschien een project voor komende winter (dan is ie vast in de zomer af ;))
Dank je wel. Ik haakte 25 vierkantjes (direct aan elkaar) en gebruikte dit patroon:http://lindevrouwsweb.blogspot.nl/2012/04/granny-striped-bag.html. Ik haakte met naald 4.0 en restjes catania grande en softfun. Als iets niet duidelijk is hoor ik het graag.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 augustus 2014 @ 12:30:12 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_143661038
Even een proefpotje gemaakt voor op t kvd van een vriendin

rechter oog moet even anders neergezet worden, maar t gaat om t idee

[ Bericht 20% gewijzigd door Ynske op 21-08-2014 12:36:22 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_143662845
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:30 schreef Ynske het volgende:
Even een proefpotje gemaakt voor op t kvd van een vriendin

[ afbeelding ]

rechter oog moet even anders neergezet worden, maar t gaat om t idee
Voor mij? :D
  zondag 24 augustus 2014 @ 16:38:36 #239
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143777223
Ik reageer te weinig hier, wat een mooie dingen komen er toch voorbij!

Ik ben met mijn schaapproject weer verder aan het gaan (kind is afgelopen donderdag geboren), maar ik ga nooooooit meer wat met phildar douce maken. Wat een geklooi zeg. :(
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_143779621
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:38 schreef Susie het volgende:
Ik reageer te weinig hier, wat een mooie dingen komen er toch voorbij!

Ik ben met mijn schaapproject weer verder aan het gaan (kind is afgelopen donderdag geboren), maar ik ga nooooooit meer wat met phildar douce maken. Wat een geklooi zeg. :(
Ja? Shoot. Ik had het juist als garen op het oog voor een hondje dat ik nog eens wil maken.
  zondag 24 augustus 2014 @ 19:09:55 #241
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143783506
Je ziet letterlijk geen steek :D Dus tip hier opgevolgd om eerst met gewoon garen te haken en daarna eroverheen met de douce. Dat ging een aantal weken geleden met het oor prima, maar nu met het lijfje gaat het niet zo fijn...
Ook gelijk net gewoon garen mee haken, zie je het nog lastig.
Maar misschien lukt het jou wel heel goed? Ik ben er geen ster in in ieder geval. :+
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:14:41 #242
413105 MarSuSt
de Haakster
pi_143852204
Zou ik jullie als ervaren haaksters en dus (web)winkel bezoekers wat mogen vragen? Als we het hebben over een kleine webwinkel (jaja, die van mij), wat zou voor jullie de reden zijn om er iets te kopen? Wat is het belangrijkst, bijvoorbeeld de prijs, service, duidelijkheid van de site, korting vanaf een bepaald bedrag of liever een kadootje? Ik wil de webwinkel graag zo aantrekkelijk mogelijk maken en kan jullie mening heel goed gebruiken.
pi_143858199
MarSuSt: voor mij is de combinatie tussen prijs, assortiment en service/levertijd van belang. Ik wil graag zo snel mogelijk mijn spullen in huis (wie niet? :+) en ik vind het fijn als ik alles in één bestelling kan krijgen (garen en bijv. oogjes, vulling, lijm). Daarnaast let ik ook op de prijs.

Ik winkel zelf graag bij Hobbydoos om deze redenen. Het enige nadeel van die site vind ik dat die onoverzichtelijk is. Een reden waarom ik naar een andere winkel uit zou kunnen wijken (vooral als beginnend haker) is als er aantrekkelijke pakketten te koop zijn. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een leuk patroon met alle materialen erbij of aan een pakket met verschillende Drops-bollen of zo (en dan niet zo belachelijk veel als nu vaak in een pakket zitten).

Waar ik ook nog naar op zoek ben: een winkel met fijne veiligheidsoogjes, niet die irritante dingen die je nauwelijks bevestigd krijgt.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:25:08 #244
432369 Muntdrop
Zoete Stevige Drop
pi_143858734
Ik kwam er dus vandaag achter dat je het uitstekende stokje van veiligheidsoogjes eraf moet knippen :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:31:25 #245
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_143858988
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:25 schreef Muntdrop het volgende:
Ik kwam er dus vandaag achter dat je het uitstekende stokje van veiligheidsoogjes eraf moet knippen :')
Waarom? Dat zit toch binnenin het hoofdje? Ook nietgedaan de vorige keer hoor...
pi_143859451
Veiligheidsoogjes. :r
  Moderator/colorchick dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:05:49 #247
382129 crew  Donna
pi_143860430
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:25 schreef Muntdrop het volgende:
Huh waarom?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:23:04 #248
432369 Muntdrop
Zoete Stevige Drop
pi_143861204
Nouja ik maak vaak kleine knuffeltjes, en dan is het nog behoorlijk lastig om de vulling mooi te verdelen. Overigens vind ik die dingen helemaal niks, ik heb er een zooi besteld maar het achterkantje wat erbij hoort gaat er alleen met grof geweld op. Zou het werken als ik mijn een lijmpistool gewoon een ring om het stokje lijm? :')
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:30:07 #249
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143861565
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:14 schreef MarSuSt het volgende:
Zou ik jullie als ervaren haaksters en dus (web)winkel bezoekers wat mogen vragen? Als we het hebben over een kleine webwinkel (jaja, die van mij), wat zou voor jullie de reden zijn om er iets te kopen? Wat is het belangrijkst, bijvoorbeeld de prijs, service, duidelijkheid van de site, korting vanaf een bepaald bedrag of liever een kadootje? Ik wil de webwinkel graag zo aantrekkelijk mogelijk maken en kan jullie mening heel goed gebruiken.
Prijs en levertijd. Alhoewel ik best een dagje langer wil wachten als het goedkoper is.
En als je het hebt over korting bij een bepaald bedrag of een kadootje, dan vind ik het eerste interessanter.
  Moderator/colorchick dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:15:47 #250
382129 crew  Donna
pi_143864192
Ik heb eigenlijk nooit problemen met veiligheidsoogjes haha. Girlpower! :6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')