abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142920168
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost - IDF blog

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142920644
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:12 schreef Janneke141 het volgende:
Zonder context is er weinig over die foto te zeggen.
Ik geef de context net spreek er schande van!!
  donderdag 31 juli 2014 @ 14:17:09 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142920737
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:13 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Ik geef de context net spreek er schande van!!
En waar haal je die context vandaan?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142920760
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En waar haal je die context vandaan?
Waarom stel je die vragen?
Doe je ook niet als Hamas iets beweert!
  donderdag 31 juli 2014 @ 14:19:50 #5
346939 Janneke141
pi_142920823
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:17 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Waarom stel je die vragen?
Omdat ik het me afvraag?
quote:
Doe je ook niet als Hamas iets beweert!
Jawel.

Dat eenzijdige "het past in mijn straatje dus het is waar, maar als het in het straatje van die ander past dan hangt het van de bron, de context of de photoshopper af en is het sowieso propaganda"-gelul komt me een beetje de neus uit. Van welke kant het dan ook komt.
pi_142920901
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat ik het me afvraag?
Vast.

[..]

quote:
Jawel.

Dat eenzijdige "het past in mijn straatje dus het is waar, maar als het in het straatje van die ander past dan hangt het van de bron, de context of de photoshopper af en is het sowieso propaganda"-gelul komt me een beetje de neus uit. Van welke kant het dan ook komt.
Bewijs maar dat je dat doet tot dusverre vind ik het hypocriet vooral.
pi_142921104
Is dit interview al langsgekomen?
http://www.dw.de/oz-lose-lose-situation-for-israel/a-17822511

Ik kan me er wel in vinden. Vooral:
quote:
The more Israeli casualties, the better it is for Hamas. The more Palestinian civilian casualties, the better it is for Hamas.
Daarom is het excessief bombarderen niet echt een goede keus naar mijn idee.
pi_142922802
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:53 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Wat een onzin :') welk belang heeft Israel om zomaar interventies uit te voeren, zonder enkele rede ? Alsof er wat te halen valt daar :')
90 % van Palestijns grondgebied ? stop maar met liegen want met dit zinnetje overtuig je me niet, gebasseerd op helemaal niets, dat is jou waarheid en die deel ik nog niet misschien.
De Palestijnen zijn nog niet in staat om voor drinkwater te zorgen, of om zelf electriciteit op te wekken, daar ligt overigens de prioriteit van Hamas ook niet, die willen de staat Israel tot de laatste joodse inwoner vernietigen, door te infilteren in Israel en aanslagen te plegen, alsmede door raketbeschietingen, het lukt ze alleen niet, en dat gaat ook nooit lukken.
En mensen hier op fok vragen zich af waarom Israel de grens dicht laat ? nou daar kan ik me wel in vinden.
Waarom is geen enkel normaal westers land Palestina gaan helpen ? de enige hulp die Palestina krijgt is hulp van de schurkenstaat Iran..
En daar is alles mee gezegd, de ruim 1300 doden zijn verschrijkelijk, en daarin gaat Israel misschien te ver, maar die schuld ligt tevens bij Hamas.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of er wat te halen valt? Jazeker, terreinwinst. Door deze confrontatie rechtvaardigen ze weer de bouw van een 3000 tal huizen, als 'straf'.

De Palestijnen waren in staat om zelf drinkwater en elektriciteit te verzorgen, tot Israël een hek om Palestina heeft gezet en de drinkwater- en elektriciteitstoevoer heeft beperkt. Wat was er volgens jou eerst, Israël die Palestina voortdurend aanviel (zoals te zien op de kaart begon dit al in 1947) of Hamas (ontstaan in 1987)?

Iemand verwoordde het laatst heel mooi: als een volwassene een kind in elkaar slaat en het kind verweert zichzelf hiertegen. Is het kind dan fout bezig? Israël moet zich eens gaan gedragen naar hoe ze zichzelf graag propaganderen tegenover de rest van de wereld: de enige democratische, liberale staat in het Midden-Oosten. Ondertussen een ander volk uit je land verdrijven is hypocriet als je jezelf zo voordoet. Dan liever een willekeurig land in de omgeving, die pretenderen namelijk niet beter te zijn dan de rest.

Daarnaast zijn vrijwel alle VN-resoluties (= het Westen?) tegen Israël en voor Palestina. Dus niet alleen Iran helpt Palestina, de belangen voor westerse landen individueel zijn echter te groot om daadwerkelijk in te willen grijpen.
pi_142922979
De etnische zuivering van Eretz israel gaat volgens plan. Het bloed van honderden onschuldigen kleeft aan de handen van zionisten. Als israel vrede wil, is het morgen vrede. Gewoon terugtrekken tot de grenzen van 1948 en het recht op terugkeer van de palestijnen erkennen. Dan kan een serieus begin gemaakt worden met overleg over een langdurige vrede, waarbij zowel het handvest van Hamas als het voortbestaan van israel als joodse staat meegenomen moeten worden.
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:24:25 #10
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142922999
@ISISpressoffice: ‪#‎BREAKING‬: ‪#‎Islamic‬ state declared a full military support to ‪#‎Hamas‬ brothers. - declaration video of the Emir will be posted soon. ‪#‎Gaza‬

Maar kies lekker de Hamaskant jongens, heel erg verstandig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:25:06 #11
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_142923021
Wat is het toch met die extreme focus op dit conflict? 22.000 doden in 70 jaar tijd.
In buurland Syrië doen ze er gewoon 25.000 in een jaar.
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:26:20 #12
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_142923078
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:23 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
De etnische zuivering van Eretz israel gaat volgens plan. Het bloed van honderden onschuldigen kleeft aan de handen van zionisten. Als israel vrede wil, is het morgen vrede. Gewoon terugtrekken tot de grenzen van 1948 en het recht op terugkeer van de palestijnen erkennen. Dan kan een serieus begin gemaakt worden met overleg over een langdurige vrede, waarbij zowel het handvest van Hamas als het voortbestaan van israel als joodse staat meegenomen moeten worden.
Etnische zuivering is ook al aan inflatie onderhevig kennelijk.

Morgen is MH17 ook een etnische zuivering geweest.
pi_142923079
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:24 schreef HeatWave het volgende:
@ISISpressoffice: ‪#‎BREAKING‬: ‪#‎Islamic‬ state declared a full military support to ‪#‎Hamas‬ brothers. - declaration video of the Emir will be posted soon. ‪#‎Gaza‬

Gaat isis zich er mee bemoeien ? :(
pi_142923093
bedoelde eigenlijk meer een verdrietige smiley...
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:26:57 #15
346939 Janneke141
pi_142923096
quote:

"Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig"
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:27:02 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142923099
quote:
Als israel vrede wil, is het morgen vrede. Gewoon terugtrekken tot de grenzen van 1948 en het recht op terugkeer van de palestijnen erkennen.
Wat is dit nou weer voor onzinpost? Zo lust ik er nog wel en paar. 'Als Palestijnen vrede willen, is het morgen vrede. Gewoon allemaal in Libanon gaan wonen en stoppen met raketten op Israel afschieten'.
Laffe huichelaar
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:27:04 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142923103
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Gaat isis zich er mee bemoeien ? :(
Blijkbaar. is natuurlijk ook gewoon hetzelfde, Hamas/ISIS.
Get woke, go broke!
pi_142923138
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nah nee. Isis is volgens mij een grote stap verder en geen hulp voor de normale Palestijnse bevolking ....
  donderdag 31 juli 2014 @ 15:28:25 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142923161
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah nee. Isis is volgens mij een grote stap verder en geen hulp voor de normale Palestijnse bevolking ....
Hamas ook niet :').
Get woke, go broke!
pi_142923169
quote:

Hoe gaan ze dat doen?
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_142923186
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hamas ook niet :').
Heb ik ook nergens gezegd :')
pi_142923201
quote:
:')

Totaal niet van een kant bekeken dit.
pi_142923532
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Euhm nee.... Sterker nog, ik meen dat hamas en isis helemaal niet zo heel best door 1 deur konde, die concureren nogal en hamas krijgt natuurlijk aardig wat hulp van iran en co.

Dat ze beide van lotje getikt zijn klopt wel trouwen, maar hetzelfde, nee.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142923621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
Wat is het toch met die extreme focus op dit conflict? 22.000 doden in 70 jaar tijd.
In buurland Syrië doen ze er gewoon 25.000 in een jaar.
Komt door de bijzonderheid van het conflict.. jodendom versus islam en Westen tegen het Oosten
pi_142923632
De hoeveelheid doden zegt niks over wie wel of niet gelijk heeft.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')