Ik ben researcher, van BA (hons) tot PhD. De andere weg ken ik niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:04 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Ook een onderzoeksmaster is toch wel degelijk wat anders dan een PhD. Bovendien gelden voor onderzoekmasters in tegenstelling tot 'normale' masters in grotere mate een eisenpakket/sollicitatie waardoor je primair gegeven bezwaar sowieso niet opgaat.
Naar mijn mening is dat verder aan de universiteit om te bepalen, maar ik zou zeggen dat een 'normale' master gewoon toegankelijk moet zijn voor eenieder die een bachelor gehaald heeft (het verondersteld immers wel een bepaald niveau, ookal is het met slechts zesjes). Voor meer 'bijzondere' masters zou ik wel meer eisen stellen ( onderzoeksmasters, bijzonder zware mastertrajecten, duale trajecten etc.), maar dit gebeurt nu ook al. Het Nederlandse systeem zit wat betreft doorstroming en onderwijstoegankelijkheid dan ook prima in elkaar. Let wel: het financiële aspect van het studeren heb ik er verder niet in betrokken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik ben researcher, van BA (hons) tot PhD. De andere weg ken ik niet.
Mijn primaire bezwaar is dat mensen met een 6 voor hun BA niet toegelaten moeten mogen worden op een masters, onderzoeksmasters of 'normale' masters.
Is ook aan de universiteit om te bepalen, daarom ben ik blij dat bij de universiteiten in Ierland/Groot-Brittannië zulke dingen dus goed geregeld zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:17 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Naar mijn mening is dat verder aan de universiteit om te bepalen, maar ik zou zeggen dat een 'normale' master gewoon toegankelijk moet zijn voor eenieder die een bachelor gehaald heeft (het verondersteld immers wel een bepaald niveau, ookal is het met slechts zesjes). Voor meer 'bijzondere' masters zou ik wel meer eisen stellen ( onderzoeksmasters, bijzonder zware mastertrajecten, duale trajecten etc.), maar dit gebeurt nu ook al. Het Nederlandse systeem zit wat betreft doorstroming en onderwijstoegankelijkheid dan ook prima in elkaar. Let wel: het financiële aspect van het studeren heb ik er verder niet in betrokken.
Edit: volgens mij dwalen we een beetje af.
Jep, laten we het daar bij laten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:17 schreef Degodvader het volgende:
Edit: volgens mij dwalen we een beetje af.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:03 schreef laforest het volgende:
[..]
Als je bij onze universiteit verder wilt naar een masters of PhD wilt dan moet je een 2.1 of first class honours hebben, mag je jezelf niet eens aanmelden met een 6. Heel relevant.
Irritante verkapte kijk-mij-een-in Engeland-studeren posts die weinig toevoegen. Het systeem in Engeland verschilt te sterk met die in Nederland om die vergelijking te maken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:57 schreef laforest het volgende:
[..]
Onzin, je kunt best een researchmaster doen, niet alle masters zijn 'taught'.
Deze is dan ook handig voor je doorstroom naar je PhD ne als je geen PhD wilt doen dan heb je terminste echte kennis, nieuwe actuele kennis waar je zelf aan meegeholpen hebt. Als je dan ook nog een paar artikelen in een journal weet te krijgen, nou dan staat dat goed op je CV.
Een beetje afgeven op Britse PhD's en degrees, omdat je er zelf geen hebt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:27 schreef miro86 het volgende:
[..]
[..]
Irritante verkapte kijk-mij-een-in Engeland-studeren posts die weinig toevoegen. Het systeem in Engeland verschilt te sterk met die in Nederland om die vergelijking te maken.
Sommige verschillen zijn:
1) Voor het BaMa systeem duurde een standaard wo opleiding in Nederland 4 jaar. Nu is dat opgesplits in 3j+1j, maar nog steeds als je alleen je bachelor hebt heb je voor menig werkgever nog helemaal niets. Je master is nog steeds onderdeel van je 4 jarige opleiding.
2) In Engeland is een standaard opleiding 3 jaar. De meeste mensen gaan direct werken. Taught masters zijn een vrij nieuw begrip - je had Oxbridge masters (krijg je automatisch na een paar jaar) en een Mphil titel die je kreeg na je eerste jaar PhD. Een taught master heeft ook een andere betekenis dan in Nederland (bijv. om van studie richting te switchen) in plaats van om je opleiding af te maken.
3) Een PhD in Nederland is behoorlijk anders dan een PhD in Engeland. In Nederland begin je daaraan na 4-5 jaar studie; in Engeland soms al na 3jaar. In Engeland ben je student tijdens je PhD. In Nederland ben je als promovendus meestal een werknemer van de universiteit. Bovendien verschillen de twee in lengte en opzet. Bij sommige PhDs in Engeland ben je nog verplicht om vakken te lopen...(wel te begrijpen gezien je soms net van je 3j bachelor af komt in Engeland, maar eigenlijk ondenkbaar in Nederland waar je wordt verwacht om de materie al onder de knie te hebben)
4) Cijfers werken ook totaal anders. Onvoldoendes komen erg zelden voor in Engeland en 2/3 slaagt met een 2:1 of een first.
Al met al genoeg verschillen...
Joh, dat gaat om onderzoek. Niet om de kwaliteit van het onderwijs.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Een beetje afgeven op Britse PhD's en degrees, omdat je er zelf geen hebt.
Ik zeg alleen dat de systemen te verschillend zijn om de vergelijking te maken. En, nee, ik heb geen PhD van een Britse uni. Ik zou ook geen PhD in Engeland willen doen - voor PhDs moet je eigenlijk naar de VS.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Een beetje afgeven op Britse PhD's en degrees, omdat je er zelf geen hebt.
[Ranking]
Top tien, staat geen enkele Nederlandse universiteit bij, maar wel vol met Britse.
Ik laat het er bij, want anders gaan we nog verder offtopic. I get your point. do not agree fully.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:53 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat de systemen te verschillend zijn om de vergelijking te maken. En, nee, ik heb geen PhD van een Britse uni. Ik zou ook geen PhD in Engeland willen doen - voor PhDs moet je eigenlijk naar de VS.
Je mag lekker trots zijn met je diploma'tje van de London Metropolitan - een bachelor Media Entertainment Management van Inholland is nog meer waard.
Ja, sommige universiteiten in England zijn beter dan de gemiddelde universiteit in Nederland, zowel qua onderwijs als qua onderzoek (denk aan Oxbridge, UCL en mss nog een paar van de Russell Group), maar de overige universiteiten zijn bar en bar slecht. Nogmaals, de twee systemen vergelijken slaat nergens op. Appels en peren.
Groot terug naar middelgroot komt veel voor. Andersom eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:57 schreef Wootism het volgende:
Vind het überhaupt een vreemde beredenering van TS dat hij durft aan te kloppen bij de grotere kantoren met een middelmatige cijferlijst. Ja niet geschoten is altijd mis, maar feitelijk maak je met dat soort cijfers maar weinig indruk via de reguliere sollicitatieprocedure.
Ik zou het gewoon proberen bij de kleinere kantoren, daar je stinkende best doen en veel werkervaring opbouwen. Dan kan je over een paar jaar bij de grote jongens aankloppen met een leuk portfolio.
Dan verschillen onze meningen daarover.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:09 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik studeer niet aan een Nederlandse universiteit. Het is triest dat ze mensen met een 6 überhaupt een masters laten doen, werkelijk. Zoiets als een chirurg laten opereren met een 6 voor zijn studie, lekker.
En waarom PhD anders?
Ik heb hierboven al over een vergelijking PhD-masters geschreven, ik zal het niet herhalen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:13 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dan verschillen onze meningen daarover.
Omdat een master, zoals gezegd, in Nederland eigenlijk gewoon een logisch vervolg is van je bachelor, aangezien het vroeger een vierjarige opleiding was. Alleen een bachelor wordt in Nederland vaak als niet als een afgeronde studie beschouwd, terwijl dat in Engeland heel anders is. Daar stoppen mensen heel vaak na het behalen van hun bachelor met studeren.
Bij een PhD doe je onderzoek en promoveer je, dan vind ik het logischer dat daaraan eisen gesteld worden, zoals bijvoorbeeld een bepaald gemiddelde. Ik vind een PhD dan ook echt niet te vergelijken met een master.
Wanneer ben je dan een persoon voor de 'zuidas' volgens jou? Daarnaast zou ik graag willen weten in hoeverre de eisen die middelgrote en kleine kantoren stellen aan toekomstige werknemers verschillen van de grote kantoren?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:11 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Groot terug naar middelgroot komt veel voor. Andersom eigenlijk niet.
Overigens TS, romantiseer het beeld niet te hard. Je bent nog steeds een kantoorpik die verrekte hard en veel moet werken, en de cultuur moet je ook maar net liggen. Laat je niet leiden door boeken als Zo zuidas of de serie Suits.
Begrijp me niet verkeerd, ik werk er met liefde. Hou echter wel rekening met offers die je moet brengen en of je wel de persoon bent voor de 'zuidas'.
Dat eerste is lastig in te schatten, vaak kun je het maar gedeeltelijk voorspellen en moet je het daadwerkelijk ervaren om zeker te zijn. Hierboven omschreef iemand het als een wereldje op een eiland. Ik denk dat dat redelijk in de buurt komt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:20 schreef harddriver het volgende:
[..]
Wanneer ben je dan een persoon voor de 'zuidas' volgens jou? Daarnaast zou ik graag willen weten in hoeverre de eisen die middelgrote en kleine kantoren stellen aan toekomstige werknemers verschillen van de grote kantoren?
Dat was niet zo slim.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:11 schreef Mieppie02 het volgende:
Ik heb me tijdens mijn bachelor nooit gerealiseerd dat goede cijfers zeer belangrijk zijn.
Ik zou ipv de vakken overdoen eerder proberen alsnog een stage te regelen en die goed af te sluiten, daar heb je denk ik meer aan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:15 schreef evelien89 het volgende:
Beetje hetzelfde probleem hier. Gemiddeld cijfer bachelor een 7,3, werkervaring en nevenactiviteiten niet erg boeiend. Ik hoopte mijn master cum laude af te kunnen ronden en stage te lopen dit jaar, maar helaas. Ben zelf ziek geweest in de eerste periodes en mede door overlijdens in mijn omgeving is het een faal geworden. Ik heb vakken laten lopen, zodat ik ze volgend jaar nog een keer kan volgen in de hoop op een goed cijfer. Als ik echter de wel afgeronde vakken wil herkansen om cum laude te halen ben ik nóg langer bezig. Ik neem aan dat een werkgever het ook niet ziet zitten als je jaren doet over een aantal vakken waarvoor 1,5 jaar staat. Erg jammer, want ik heb de motivatie nu weer helemaal terug en ik weet dat ik beter kan dan mijn lijst aantoont.
Maar wat betreft het verhaal van TS. Kun je jezelf opwerken naar de top? Dus nu een baan accepteren bij een middelgroot kantoor, daar alles geven en dan opnieuw proberen binnen te komen bij een topper?
Van middelgroot naar groot komt nauwelijks voor. Hoe oud ben je? Onder de 25/26 hoef je je nergens zorgen om te maken als je er wat langer over hebt gedaan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:15 schreef evelien89 het volgende:
Beetje hetzelfde probleem hier. Gemiddeld cijfer bachelor een 7,3, werkervaring en nevenactiviteiten niet erg boeiend. Ik hoopte mijn master cum laude af te kunnen ronden en stage te lopen dit jaar, maar helaas. Ben zelf ziek geweest in de eerste periodes en mede door overlijdens in mijn omgeving is het een faal geworden. Ik heb vakken laten lopen, zodat ik ze volgend jaar nog een keer kan volgen in de hoop op een goed cijfer. Als ik echter de wel afgeronde vakken wil herkansen om cum laude te halen ben ik nóg langer bezig. Ik neem aan dat een werkgever het ook niet ziet zitten als je jaren doet over een aantal vakken waarvoor 1,5 jaar staat. Erg jammer, want ik heb de motivatie nu weer helemaal terug en ik weet dat ik beter kan dan mijn lijst aantoont.
Maar wat betreft het verhaal van TS. Kun je jezelf opwerken naar de top? Dus nu een baan accepteren bij een middelgroot kantoor, daar alles geven en dan opnieuw proberen binnen te komen bij een topper?
25.. Heb voor mijn studie fulltime gewerkt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Van middelgroot naar groot komt nauwelijks voor. Hoe oud ben je? Onder de 25/26 hoef je je nergens zorgen om te maken als je er wat langer over hebt gedaan.
Kun je een hbo commerciële economie-student kort uitleggen waarom dat dan zo is? Gewoon benieuwdquote:Op donderdag 31 juli 2014 19:09 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een grote valkuil. Het blijft werk, hard werk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |