Mwa uitroeiing hoeft niet, Gaza naar Egypte en de West Bank naar Jordanië.quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Buiten Israel is er consensus over de grenzen van '67. Maar als Israel moeilijk blijft doen, blijft er niets anders over dan uitroeiing van 1 van beide partijen.
De Palestijnse haat richting Israel is logisch.quote:Op donderdag 31 juli 2014 03:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Het was een school van de VN en er lagen twintig raketten.
Je gaat in een oorlog geen munitiedepot proberen onschadelijk te maken als vijand? Die is nieuw voor mij
[..]
Heb je de berichten van het rode kruis al gelezen? Daar riepen mensen op vooral niet te doneren, want ze hielpen ook joodse slachtoffers en die moesten kapot. En ja, zo ook andersom. Nog veel meer haat gezien in reacties. Ook naar autochtone Nederlanders toe, en moslims en joden toe. Dat de mensen van het rode hun leven wagen in oorlogsgebieden zonder naar afkomst te kijken boeit niet. Hun eigen haat is belangrijker
Is hier een betrouwbare bron voor? Heeft de VN dit zelf bevestigd?quote:Op donderdag 31 juli 2014 03:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je leest niet. De raketten lagen in een lege school. Dat die dan beschoten werd vanwege die raketten, is begrijpelijk.
Echter schiet Israel ook op scholen waar GEEN raketten liggen, maar honderden Palestijnen zitten om te schuilen. Daar lagen GEEN raketten. En dat is nu al meerdere keren gebeurd, met vele doden als gevolg. En de UN heeft daar duidelijk van te voren over gecommuniceerd, dus Israel weet dat daar alleen maar mensen zitten...
Het lijkt me meer een gerichte actie van Israel tegen de VN, waarschijnlijk uit woede over de beslissing om een onderzoek in te willen stellen naar de oorlogsmisdaden door Israel.
Tijden de oorlog destijds met Libanon bombardeerden ze trouwens ook bewust een VN-post. http://en.wikinews.org/wi(...)illed_4_UN_observers
Israel laat daarmee zien geen fuck te geven om de VN.
Hij spreekt gewoon de waarheid. Moslims en Joden hebben jarenlang vreedzaam naast elkaar geleefd.quote:Op donderdag 31 juli 2014 03:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... en dan zie ik vand e week een Palestijnse man tussen de puinhopen staan, en de reporter vraagt hem: Kunnen Palestijnen en Joden/;Israeli's ooit nog vreedzaam met elkaar leven? En die man roept met beide armen wijd "TUURLIJK! Als 2 onafhankelijke staten naast elkaar, als gelijken!"
... weet je hoe bijzonder dat is, op zo'n moment...? Erg knap.![]()
Netanyahu had het over een man moeten zijn op bepaalde momenten, en hij had het toen over het afslachten van onschuldige burgers, want blijkbaar is dat iets heel mannelijks.
Nou, die Palestijnse man daar tussen de wrakstukken van zijn buurt, die is 1000x de man die Netanyahu ooit zou kunnen zijn. Zeer veel respect voor zoiets, op zo'n moment.
Wat er is? Propaganda, hoezo?quote:
O.a. Hamas deelt die consensus niet ... De vraag is of Fatah, PLO etc. die consensus wel delen (die zijn in '64 al opgericht, nog voor de Zesdaagse Oorlog, dus nog voor "De Bezetting" ...).quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Buiten Israel is er consensus over de grenzen van '67. Maar als Israel moeilijk blijft doen, blijft er niets anders over dan uitroeiing van 1 van beide partijen.
Kritiek op IDF...quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Kritiek op IDF...WHAAA propaganda !
Nee, je ziet een walgelijke tweet van een IDF soldaat.quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Kritiek op IDF...
Ik zie geen kritiek hoor, ik zie een tweet van een IDF-soldaat (met een merkwaardige uitspraak, waar ik de context wel eens van zou willen weten), geplaatst om het IDF in slecht daglicht te plaatsen. Yep, propaganda.
Hoe kom je bij die uitspraak? Volgens mij vindt de meerderheid in Israel dat ze volkomen in hun recht staan om op de hele Westelijke Jordaanoever nederzettingen te bouwen en die gebieden te bezetten. De Joods kolonisten geloven gewoon dat God het hele gebied Palestina voor de Joden bestemd heeft.quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:46 schreef SilkTie het volgende:
[..]
O.a. Hamas deelt die consensus niet ... De vraag is of Fatah, PLO etc. die consensus wel delen (die zijn in '64 al opgericht, nog voor de Zesdaagse Oorlog, dus nog voor "De Bezetting" ...).
Een significant deel in Israël is bereid terug te keren naar de bestandslijnen van '67 (met uitzondering van Jeruzalem, maar ook daarvoor zal een oplossing gevonden worden), als men zeker weet dat er vrede zal zijn. Momenteel bestaat die zekerheid niet.
En moslims geloven dat alla de hele aarde voor islam bestemd heeft ...quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:56 schreef Breekfast het volgende:
De Joods kolonisten geloven gewoon dat God het hele gebied Palestina voor de Joden bestemd heeft.
Yup..quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:05 schreef zarGon het volgende:
Hm, Bolivia betitelt Israël als terreurstaat...
quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:21 schreef SilkTie het volgende:
Blijkbaar niet zo gigantisch, want vanuit Judea en Samaria worden geen raketten afgevuurd en wonen de meesten (helaas niet iedereen) in vrede naast elkaar.
Laten we wel wezen, waarschijnlijk moeten bij een uiteindelijke overeenkomst nederzettingen ontmanteld worden. Maar vrede valt of staat niet bij die nederzettingen, die staat of valt bij de dialoog tussen de groepen.
Waarom kan ik open met mijn Arabische vriend praten? Omdat wij elkaar respecteren. We proberen elkaar niet politiek te overtuigen, de ander op zijn fouten wijzen en beschuldigen. In het begin ging het wat stroef, aftasten, maar nu kunnen we elkaar in de maling nemen, uit de tent lokken en goed met de koppen tegen elkaar, enkel en alleen omdat we elkaar als mensen zien en als zodaning respecteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker, en ook die krankzinnige gedachte zorgt voor enorm veel ellende op deze wereld. Als je alleen al ziet hoe ISIS momenteel aan de gang is in Irak en Syrie.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En moslims geloven dat alla de hele aarde voor islam bestemd heeft ...
En nu ?
Je haalt hier een aantal dingen door elkaar.quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:56 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoe kom je bij die uitspraak? Volgens mij vindt de meerderheid in Israel dat ze volkomen in hun recht staan om op de hele Westelijke Jordaanoever nederzettingen te bouwen en die gebieden te bezetten. De Joods kolonisten geloven gewoon dat God het hele gebied Palestina voor de Joden bestemd heeft.
Waarom horen we hier niets over Egypte die de grenzen gesloten houdt ?quote:
Geen idee.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:23 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Waarom horen we hier niets over Egypte die de grenzen gesloten houdt ?
Je begint wel gemor te horen daarover. Maar ik denk dat Egypte zich beslist niet met deze 'zaak' wil inlaten. Die passen het principe toe van 'hek eromheen en ze vechten 't maar uit. We praten wel met de winnaar.'quote:
Egypte bemoeit zich op dit moment, en sinds de machtsgreep van SISI al eigenlijk, al actief met de Gazastrook.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je begint wel gemor te horen daarover. Maar ik denk dat Egypte zich beslist niet met deze 'zaak' wil inlaten. Die passen het principe toe van 'hek eromheen en ze vechten 't maar uit. We praten wel met de winnaar.'
Ja, inderdaad, door middel van staakt-het-vuren voorstellen. Die vergat ik, maar ik bedoelde eigenlijk meer de situatie op de grond/aan de grens.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:30 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Egypte bemoeit zich op dit moment, en sinds de machtsgreep van SISI al eigenlijk, al actief met de Gazastrook.
Dus het constant provoceren van Israel door nieuwe nederzettingen te bouwen in Palestijns gebied ondermijnt die dialoog totaal niet? Als ik met jou in gesprek ben en je ondertussen in je voet schiet loopt de dialoog denk ik wat minder soepel.quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:21 schreef SilkTie het volgende:
Blijkbaar niet zo gigantisch, want vanuit Judea en Samaria worden geen raketten afgevuurd en wonen de meesten (helaas niet iedereen) in vrede naast elkaar.
Laten we wel wezen, waarschijnlijk moeten bij een uiteindelijke overeenkomst nederzettingen ontmanteld worden. Maar vrede valt of staat niet bij die nederzettingen, die staat of valt bij de dialoog tussen de groepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |