abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:52:40 #201
327807 Mariposas
יה&#14
pi_142915243
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:00 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

[..]

Hoe kan dat? En hoe kom je aan deze info? :)
De GBA, en waarschijnlijk omdat er nog geen officieel document is.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_142915500
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De schoen van Kris, die er overigens meer uitziet als een strandgympie dan een echte wandelschoen, is volgens mij enkele kilometers stroomopwaarts gevonden.

Met die onderkleding worden de BH's bedoeld.
Mooi zooitje dit hoor :o

quote:
De GBA, en waarschijnlijk omdat er nog geen officieel document is.
Ongelooflijk.
pi_142916187
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 02:27 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Ik photoshop sinds 2009. Nìèt professioneel.
Maar wel (dènk/vermoed ik) redelijk goed, want ik krijg opdrachten als hobby, gratis, websites maak ik ook.
In de 1ste instantie dacht ik ècht. Dus echt! En dus echt de foto goed bekeken.

Door o.a StaceySinger begon ik te twijfelen (aan mezelf).

De linkerarm als daar ''afgesneden'' was (zoals StacySinger) dan is gewoon de arm te smal dat kan niet! (òòk dat zei een kunstenaar via FB).
En dat dacht ik dus ook al. Dus de linkerhelft klòpt.

Maar..de rèchterhelft, dus de rechterarm, ziet eruit als ''geblurd'' (vervaging). En dat is wat me dwars zit.
Ik zou dat graag willen weten gewoon. Het zou toch wel wat zeggen, of de foto echt is.

Maar....maar..Ikzelf heb foto's van mijzelf ook dat ik zie net zoals de rechtarm als op de foto.
Paar jaar terug andere iets slechtere camera en dat ik zie op me benen of b.v voorhoofd dat het lìjkt alsof het ''geblurd'' is. Dat ik nog dacht ''verdories, leuke foto maar lijkt niet echt''.
Maar dus niet zo is. Alleen door een niet echt goede camera niet ik mooi op de foto staat. Voorhoofd, armen, benen leken geblurd.Werkelijk!

Ik heb via FB vanavond (heb veel kunstenaars in me FB) gevraagd via pb en foto's laten zien wat jullie geplaatst hebben. Antwoord was: echt.

Ik heb toen een foto verzonden naar een kunstenaar van dus zònder Lisanne en de top. Dus alleen wat de achtergrond zou kunnen zijn. Maar slapen ze nu.

Want die foto zou dan toch op de top zijn genomen, Mirador, of niet?

Toch..twijfel ik (door jullie hier...)

[..]

Waarom zou Martin een nep foto op FB plaatsen.
Hij weet echt heus dat meer dan half Nederland, sterker, de halve wereld als je niet uitkijkt ermee bezig is....en dat dan vragen oproept..
Of..zou hij daar maling aan hebben?
Daar zou ik dan geen prettig gevoel bij hebben. Dat jij weet iedereen op de wereld ermee bezig is en hij een nep foto zou plaatsen?
Want je weet de media aandacht...en al die vragen die dat weer oproepen en/of tot verwarring kunnen brengen? Dat zou Martin toch ook weten?

Hoe verklaar je die haar die zowat haaks op haar hoofd staat ?
Dat kan alleen als er wind staat !
De bladeren van de bomen ,daar zit geen bewegings onscherpte in .
Als ik in PS shake reduction toepas op het bladeren gebied komt er wel beweging in
Dus de bladeren staan stil en de haren bewegen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 31 juli 2014 @ 11:40:47 #204
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142916409
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het hele verhaal zou begrijpelijker worden wanneer zou blijken, bij nader inzien, het bekkenbot toch van Lisanne is en niet van Kris.

Dat het bekkenbot zo ver verwijderd is van de spijkerbroek (waar het bekkenbot immers in gezeten heeft), blijft vreemd.

De meest logische verklaring hiervoor is voor mij: foutje gemaakt bij de DNA test.
logisch is dan weer wel dat het beide uberhaupt gevonden is
pi_142916444
Iemand hier bekend met misdaadjournalist Hendrik Jan Korterink?

Dit staat vandaag op zijn site:
----------------------------------------------
Ik heb enige tijd geaarzeld of ik dit nu hier moet melden. De gegevens van die telefoons zijn al enige tijd bekend. Ook de ouders van Kris moeten dat weten en erover beschikken, maar om onduidelijke redenen – mogelijk afspraken met Panama? – is besloten deze nog niet officieel naar buiten te brengen. Terwijl er toch echt aardig wat mensen van op de hoogte zijn.

De gegevens van de telefoons zijn hartverscheurend. Er blijkt namelijk uit dat de meisjes nog een week – vermoedelijk acht dagen – in doodsnood en paniek moeten hebben rondgezworven. Wachtend en smekend om hulp. Er is een paar keer geprobeerd het alarmnummer 112 te bereiken. Misschien dachten ze dat het in Panama hetzelfde was. Maar ze konden sowieso niemand bereiken.

Ze hebben geprobeerd foto’s te maken, maar daar stond niets op. Misschien hebben ze geprobeerd de flitser te gebruiken als noodsignaal, of om bij te lichten.

Nu kun je ook hieruit – zoals de ouders van Kris – de conclusie trekken dat ze slachtoffer zijn geworden van een misdrijf. Maar dan zit je op hetzelfde niveau als de ouders van een van de omgekomen slachtoffers van de MH17 die nog denken dat hun kind het wel heeft overleefd en nu ergens wordt opgevangen door rebellen.

Het is ook haast niet te bevatten, dat je kind op zo’n manier om het leven komt. Je hart breekt als je eraan denkt hoe bang en wanhopig Kris en Lisanne moeten zijn geweest.

Dagenlang.

En wrang, om te beseffen dat ze wellicht gered hadden kunnen worden als in Panama meteen uitvoeriger en gerichter was gezocht.

Bron
pi_142916525
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:42 schreef Stupidisco het volgende:

Ik heb enige tijd geaarzeld of ik dit nu hier moet melden. De gegevens van die telefoons zijn al enige tijd bekend. Ook de ouders van Kris moeten dat weten en erover beschikken, maar om onduidelijke redenen – mogelijk afspraken met Panama? – is besloten deze nog niet officieel naar buiten te brengen. Terwijl er toch echt aardig wat mensen van op de hoogte zijn.

De gegevens van de telefoons zijn hartverscheurend. Er blijkt namelijk uit dat de meisjes nog een week – vermoedelijk acht dagen – in doodsnood en paniek moeten hebben rondgezworven. Wachtend en smekend om hulp. Er is een paar keer geprobeerd het alarmnummer 112 te bereiken. Misschien dachten ze dat het in Panama hetzelfde was. Maar ze konden sowieso niemand bereiken.

Ze hebben geprobeerd foto’s te maken, maar daar stond niets op. Misschien hebben ze geprobeerd de flitser te gebruiken als noodsignaal, of om bij te lichten.

Nu kun je ook hieruit – zoals de ouders van Kris – de conclusie trekken dat ze slachtoffer zijn geworden van een misdrijf. Maar dan zit je op hetzelfde niveau als de ouders van een van de omgekomen slachtoffers van de MH17 die nog denken dat hun kind het wel heeft overleefd en nu ergens wordt opgevangen door rebellen.

Het is ook haast niet te bevatten, dat je kind op zo’n manier om het leven komt. Je hart breekt als je eraan denkt hoe bang en wanhopig Kris en Lisanne moeten zijn geweest.

Dagenlang.

En wrang, om te beseffen dat ze wellicht gered hadden kunnen worden als in Panama meteen uitvoeriger en gerichter was gezocht.

Bron
Dat over foto's in 'doodsnood' komt niet echt overeen met wat vader van Kris: 'wuivend op de top' noemt. Denk dat dit BS is.
pi_142916818
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:42 schreef Stupidisco het volgende:

Bron
Bedankt voor posten, Stupidisco! :)

Ik heb wel paar artikels geprobeerd te lezen, maar ik vond het vrij onsymphatieke berichten en was snel afgehaakt.

Als ik feitelijk op dit bericht af, word ik ook misselijk. Die arme meiden dan... en het noodweer was inmiddels dan ook vermoedelijk uitgebroken...
pi_142916898
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:58 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Bedankt voor posten, Stupidisco! :)

Ik heb wel paar artikels geprobeerd te lezen, maar ik vond het vrij onsymphatieke berichten en was snel afgehaakt.

Als ik feitelijk op dit bericht af, word ik ook misselijk. Die arme meiden dan... en het noodweer was inmiddels dan ook vermoedelijk uitgebroken...
Zijn manier van schrijven heb ik ook moeite mee maar van de artikelen die ik van hem heb gelezen 'lijkt' het vaak wel alsof hij veel bronnen heeft in dit wereldje. Geen idee of hij dezelfde bronnen heeft als bijvoorbeeld John van den Heuvel die eerder ook meldde dat Kris en Lisanne nog meerdere dagen na 1 april in leven zijn geweest.
pi_142917051
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:01 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Zijn manier van schrijven heb ik ook moeite mee maar van de artikelen die ik van hem heb gelezen 'lijkt' het vaak wel alsof hij veel bronnen heeft in dit wereldje. Geen idee of hij dezelfde bronnen heeft als bijvoorbeeld John van den Heuvel die eerder ook meldde dat Kris en Lisanne nog meerdere dagen na 1 april in leven zijn geweest.
Ja he, bbrrr. Ik vraag me ook af wat zijn beweegreden is om dit zo te melden op zijn website als dit zo is. Ook respectloos naar de ouders, al hoewel Kris vader er wel graag over wilde praten als het kon volgens interview met 1Vandaag.

Getverderrie. Waarom zouden die meiden 112 bellen? Enige mogelijkheid is dat ze hebben gekozen voor 'noodomroep' op de telefoon, wordt dan automatisch het Nederlandse 112 gebeld?
pi_142917361
Als je al enige tijd in Panama bent, neem ik aan welk noodnummer je moet bellen in dit land. Er zat ook een verzekeringspasje in de rugzak, daar zullen ook telefoonnummers op staan. Wil niet zeggen dat er bereik was, natuurlijk. Dus ik zou beide proberen, beide noodnummers, die van Panama en die van Nederland.
pi_142917605
Zelfs als dat stuk van die misdaadverslaggever klopt, roept ook dat weer vragen op:

Vraag 1: hoe kun je proberen om foto's te maken waar niks op staat? Het was de eigen camera van die meiden, dus ze wisten hoe ie werkt. Bijlichten kan, maar dan zou er toch nog wel wát op te zien zijn?

Vraag 2: 112 bellen, kán. Misschien wisten ze inderdaad het lokale alarmnummer niet. Maar, die keuze zou ik logisch vinden. De vader van kris noemde de manier waarop de telefoons gebruikt zijn juist onlogisch?

En vraag 3: rondgezworven ok. Maar dan weten we nog niet hoe ze zijn gestorven..ongeluk? Toch vermoord?
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:56:17 #212
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142918410
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ervan uitgaande dat de lichamen van Kris en Lisanne grotendeels zijn opgegeten door roofdieren en/of aaseters, is het niet verwonderlijk dat er tot dusver nog maar zo weinig skeletdelen (en kledingresten) zijn gevonden. Men heeft immers alleen langs de rivier gezocht.

Dieren nemen hun buit mee naar een plek waar ze niet gestoord kunnen worden door concurrerende aaseters: de jungle in.
Dit dus. Als je alleen langs de rivier zoekt, vind je alleen zaken die langs de rivier liggen, of helemaal niets. Daaruit kun je niet concluderen dat de rivier er iets mee te maken heeft. Misschien liggen er meer resten in de jungle, verspreid rondom de rugzak. Alleen is dat moeilijk begaanbaar terrein.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_142918469
Ik hoop echt voor de familie, dat ze antwoorden krijgen. Dat is het enige wat telt.
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:09:12 #214
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142918756
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:25 schreef silliegirl het volgende:
Zelfs als dat stuk van die misdaadverslaggever klopt, roept ook dat weer vragen op:

Vraag 1: hoe kun je proberen om foto's te maken waar niks op staat? Het was de eigen camera van die meiden, dus ze wisten hoe ie werkt. Bijlichten kan, maar dan zou er toch nog wel wát op te zien zijn?

Mijn camera'tje doet hetzelfde: Als de camera denkt dat de belichting niet klopt dan wordt het een blanco foto van 4 kb, vooral in de zon-modus. Erg irritant is dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 31-07-2014 16:16:48 ]
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_142919710
mijn telefoon gaat ook vage of zelfs zwarte foto's maken als de batterij te ver leeg is.
pi_142919986
Als ik vermist zou raken en ik heb de mogelijkheid, dan zou ik, als de helikopters over vliegen, met alle mobieltjes en camera gaan flitsen of spiegelen. Net zoals je een vuurtje maakt, om op te vallen.
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:54:06 #217
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_142920137
8 dagen... Als ze daar gelijk waren gaan zoeken dan waren ze nog levend teruggekomen ook.
pi_142920576
ik lees hier pas net mee, maar wat de bh's in de tassen betreft en de korte broek met de dichte knoop.
Kan het niet zijn dat ze daar ergens zijn gaan "zwemmen/ zonnen"?
Als ik op het strand ben en ik doe mijn kleren uit dan doe ik ook weleens de knoop van mijn broek weer dicht (en als ik mijn kleren thuis in de was gooi niet)
  donderdag 31 juli 2014 @ 14:18:02 #219
141482 Q.
JurassiQ
pi_142920769
Doe mij zo'n telefoon die 8 dagen meegaat op een acculading.
For great justice!
pi_142920844
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:18 schreef Q. het volgende:
Doe mij zo'n telefoon die 8 dagen meegaat op een acculading.
Mijn Iphone 4s hooguit een dag
pi_142921494
trouwens, als de telefoons gewoon in de rugzakken zaten is het ook niet heel waarschijnlijk dat ze die nog in paniek gebruikt hebben toch? Tenminste als ik zelf in paniek zou zijn dan zou ik waarschijnlijk ook niet de moeite nemen om de telefoon na gebruik nog netjes op te bergen..
pi_142923681
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 09:54 schreef Markeerstift het volgende:
Al die persoonlijkheids analyses over de ouders hier. Lijkt me pijnlijk om te lezen als ik een van de ouders was. De ouders van Lisanne willen (en kunnen) dit hoofdstuk graag afsluiten en dat kan niet als je steeds weer naar boven wordt gehaald in de media, als er een website bestaat waar ze gezocht wordt of als ze nog een online leven op fb heeft. De familie van Kris kan het nog niet afsluiten, hebben nog te veel open eindjes, waaronder zelfs de DNA match. Dat maakt hen imo niet meer ondernemend of krachtiger dan de familie van Lisanne.
Vind ik ook. Ik snap ook niet waarom mensen voor de ouders spreken: ze zijn niet overtuigd van de dood, de ouders van Lisanne kunnen het wel afsluiten. Dat weten wij helemaal niet en dat wordt nergens gezegd. Het enige wat gezegd is, is dat de ouders van Lisanne op de achtergrond aanwezig zijn.

Overigens vind ik het ook een beetje gek dat mensen hier Kris een beetje 'aanrekenen' (of dat überhaupt neerzetten als speculatie) dat ze dat andere meisje heeft meegesleurd in het avontuur. :') :') Mijn god zeg, wij kennen die meiden helemaal niet. Het enige wat die ouders zeggen is dat Lisanne introvert is. Ik ben ook meer afwachtend, maar ik vind reizen ook leuk, heb dat gedaan en ga dat ook zeker wel weer doen. Als ik met een vriendin ga reizen en dingen ondernemen, word ik niet meegesleurd in 't avontuur. :')
pi_142923772
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:07 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Dat vermoeden krijg ik dus ook steeds sterker.
Met alle respect verder, maar als je daarover gaat twijfelen, fantaseren en speculeren dan is dat toch geen nieuws meer? Laat staan de realiteit?
pi_142924194
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 15:46 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Met alle respect verder, maar als je daarover gaat twijfelen, fantaseren en speculeren dan is dat toch geen nieuws meer? Laat staan de realiteit?
Hoe bedoel je met geen nieuws meer? :) We zijn hier inderdaad veel aan het twijfelen & speculeren. Ik probeer dat zo respectvol te doen naar de familie en de meiden.
Ik twijfel omdat er veel tegenstrijdige nieuwsberichten zijn, vertaalfouten zijn gemaakt, er in het begin in totaal verkeerde richting is gezocht door autoreiten en daarnaast hebben de ouders van Kris in ieder geval nog geen officiele DNA-bevestiging ontvangen. Helaas is er geen misdaad categorie meer op FOK.
pi_142924279
Goedemorgen allen.

- dank voor de link van die Kortebrink. Heb eerder iets geprobeerd te lezen van die man en hij zal goed werk verrichten (anders zou zo'n pagina niet lang bestaan), maar dit soort opmerkingen vind ik nogal vreemd:
"ze hebben nog 8 dagen geleefd"

De enige manier om die 8 dagen vast te stellen is aan de hand van de telefoons en de camera. De telefoons (ik meen een iPhone en een Samsung) gaan nooit ofte nimmer 8 dagen mee. Zelfs als ze die telefoons vol opgeladen hadden om ~13:00 op 1 april, gaan die dingen niet mee tot ~13:00 8 april. Hier in het topic is dat allang naar voren gekomen, door ervaringsdeskundigen met een iPhone. Ik heb zelf een Samsung en die is bij internetgebruik al na 3-4 uur (!) leeg. Zonder iets ermee te doen gaat ie hooguit 1,5 dag mee.
Enige manier om het langer te rekken zou zijn hem steeds uitzetten en weer aanzetten als je probeert te bellen maar ook dat kost batterij.
- in het gebied was geen bereik, dus noodoproepen kun je niet maken. Je kan alleen noodoproepen doen als je geen saldo hebt (neem aan dat de meiden niet met roaming maar met een lokale SIM werkten, roaming vreet je batterij nog sneller leeg)

Enige wat overblijft voor die 8 dagen is de camera. Dat kan natuurlijk wel. Die gebruik je niet de hele tijd en dan kan ie makkelijk 8 dagen mee.

Ik vind het alleen heel vreemd dat "niemand iets mag zeggen, maar IK (HJK) weet dat ze 8 dagen geleefd hebben, hoe ik dat weet mag ik niet zeggen" :')

--------------

Over de DNA-match van het heupbot:
- Kloothommel heeft een goede mogelijkheid; dat het heupbot niet van Kris is, maar van Lisanne. Gevonden vlakbij haar bergschoen, in de struiken achter een boom (zie commentaren Feliciano en hij wijst het zelfs aan op een van de video's in de OP)

In dat geval kan ik de ouders niet begrijpen dat ze niet nog veel bozer zijn, want zo wordt het hele verhaal anders en zou er van Kris geen DNAmateriaal zijn gevonden (enige sporen zijn een dichtgeknoopt broekje veel verder stroomopwaarts -de vondst die het dichtste bij Boquete ligt- en de schoen (Dr. Marten) van Kris die "enkele kms" stroomopwaarts van de schoen van Lisanne + heupbot van een van de meiden gevonden is).

Ja, er is een belang voor de Panamezen om te stellen/foutief te concluderen door vermenging van sporen dat het heupbot van Kris is, maar waarom zouden ze de monsters dan delen met het NFI, als het uitkomt niet van Kris te zijn, staan ze heel heel hard voor lul.

Als de meiden echt 8 dagen geleefd hebben, is het heel vreemd dat ze daar terecht zijn gekomen en niet terug hebben kunnen lopen naar Boquete. In 8 dagen kun je, zelfs als je verzwakt bent, nog wel die paar km bergop lopen, helemaal als je wacht tot laat in de middag of vroeg in de ochtend als het nog niet zo heet is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')