Martijn zal heus echt weten dat nog steeds meer dan de helft van Nederland en meer meekijkt.quote:Martijn Froon heeft direct na de vermissing media-aandacht gezocht. Daarna niet meer.
Ik denk niet dat half Nederland zijn FB-updates volgt
Het FB-account van Lisanne verdween ook vrij snel. Dat van Kris is er nog.
Hij had pijn, zijn tranen bedwingen 1 vandaag, maar ik voelde ''dit gaan wij nièt opgeven!!''.quote:Ik vind die pa nog extreem kalm
Hij zal geen foto's uploaden waarvan is afgesproken dat ze niet openbaar gemaakt worden. Maar zijn FB-berichten zijn duidelijk niet op half Nederland gericht.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:05 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Martijn zal heus echt weten dat nog steeds meer dan de helft van Nederland en meer meekijkt.
En terecht. Naast Panama dat eerst die meiden niet is gaan zoeken (althans niet op de juiste plek terwijl dat voor iedereen duidelijk is!) ook nog eens zo behandeld worden door geen bevestiging te krijgen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 02:12 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Hij had pijn, zijn tranen bedwingen 1 vandaag, maar ik voelde ''dit gaan wij nièt opgeven!!''.
Ja, hoe moet ik dat weten? Hij LIJKT echt. MAAR: als ie echt is, kan ie niet op 1 april genomen zijn.quote:Is die foto nu echt of niet? (Lisanne op de top)
Ik photoshop sinds 2009. Nìèt professioneel.quote:Ja, hoe moet ik dat weten? Hij LIJKT echt. MAAR: als ie echt is, kan ie niet op 1 april genomen zijn.
Waarom zou Martin een nep foto op FB plaatsen.quote:Hij zal geen foto's uploaden waarvan is afgesproken dat ze niet openbaar gemaakt worden. Maar zijn FB-berichten zijn duidelijk niet op half Nederland gericht.
Bij mij welt het idee op, dat de ouders van Lisanne meer met wrok en een schuldvraag zitten. Zelf zijn ze nooit verder gekomen dan Duitsland. Hun dochter zal even bedachtzaam zijn. En dan krijgt ze Kris als collega, die in Peru met haar familie is geweest..quote:
Puur afgaand op de foto's en die meiden niet kennend, zie ik dat er ook in. Lisanne is echt (nog) een meisje, met een beetje moeilijke glimlach, zelfs op haar laatste foto.quote:Op donderdag 31 juli 2014 04:46 schreef Perico het volgende:
[..]
Bij mij welt het idee op, dat de ouders van Lisanne meer met wrok en een schuldvraag zitten. Zelf zijn ze nooit verder gekomen dan Duitsland. Hun dochter zal even bedachtzaam zijn. En dan krijgt ze Kris als collega, die in Peru met haar familie is geweest..
En dan zien de ouders Lisanne vertrekken naar Panama. Iets, waarvoor ze misschien wel is overgehaald. Dan krijgen ze het vreselijke nieuws te horen, maar is het altijd ook: Kris en Lisanne, in één adem. Je merkt nu, dat ze die twee-eenheid niet meer gewild hebben. De website is er nu voor Kris alleen. Ze willen alleen rouwen om hun dochter.
De vader van Kris staat er duidelijk anders in. Hij vindt troost in het feit, dat ze er gelukkig uitzien op de laatste foto's en dat ze het naar hun zin hadden. Die ouders van Lisanne berouwen denkelijk de hele trip, zo kenden zij hun dochter waarschijnlijk niet. Van het Schwarzwald naar de Panamese jungle is wel een grote stap...
Tuurlijk niet El-Matador.quote:Ik weet alleen niet of het Kris echt aan te rekenen is
Inderdaad een goede kaart. Is Lisanne "girl 1" en Kris "girl 2"?quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:55 schreef El_Matador het volgende:
Ok, eindelijk hebben we duidelijkheid over de vindplaatsen. Deze kaart gemaakt door miura is gebaseerd op direct contact met Feliciano. Hij is niet heel erg anders dan de vorige kaart, de afstanden zijn alleen ietsje groter:
[ afbeelding ]
Bij de volgende OP update gaat deze de OP in, om eindelijk duidelijkheid te hebben over het WAAR. Pas als we dat duidelijk hebben kunnen we de HOE en WAAROM vragen beantwoorden...
Wederom dank aan miura. En met name Feliciano.
Volgens mij klopt dat niet helemaal:quote:Op donderdag 31 juli 2014 07:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Inderdaad een goede kaart. Is Lisanne "girl 1" en Kris "girl 2"?
In dat geval zijn de stoffelijke overschotten toch helemaal niet dicht bij elkaar gevonden zoals Ouder1 beweerde?
Ik postte dat volgens mij direct na de vondst (toen ik nog geen idee had van de kaartjes en afstanden enzo).quote:Op donderdag 31 juli 2014 07:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Wat betreft de rugzak bedacht ik nog een mogelijkheid die hier misschien nog niet aan de orde is geweest:
De rugzak is opzettelijk in de rivier gegooid, door een van de meiden zelf, vermoedelijk Lisanne (girl 1 op de kaart).
Er kan een moment geweest zijn dat ze wist dat ze ging sterven. Op dat moment heeft ze met een laatste krachtsinspanning de rugzak in het water gesmeten, in de hoop dat hij gevonden zou worden.
Bedankt voor het nieuwe kaartje! Maar dan zou er dus ook iets vlakbij de vindplaats van de rugzak hebben kunnen afspelen. Misschien geen tijd meer om de rugzak optie rugzak te pakken, omdat de meiden bijvoorbeeld weg vluchtten,quote:Op donderdag 31 juli 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik postte dat volgens mij direct na de vondst (toen ik nog geen idee had van de kaartjes en afstanden enzo).
De afstand tussen de gevonden lichaamsdelen en de rugzak is niet zo groot (~2 km), zeker niet voor 2,5 maand regen.
Het zou kunnen, al denk ik nog steeds dat de rugzak in situ is omdat de inhoud niet (zwaar) beschadigd was.
Is van miura, ik heb hem alleen op imgur gezet.quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:15 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Bedankt voor het nieuwe kaartje! Maar dan zou er dus ook iets vlakbij de vindplaats van de rugzak hebben kunnen afspelen. Misschien geen tijd meer om de rugzak optie rugzak te pakken, omdat de meiden bijvoorbeeld weg vluchtten,
Nee, want ze staan ook nog niet officieel als overleden geregistreerd in Nederland.quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:13 schreef MidnightB00m het volgende:
Dr. kloothommel, ik moet zeggen dat ik het met je eens ben qua signalen die op de website van Kris staan. Heb er eergisteren ook nog even over zitten broeien, vandaar mijn vragen of de ouders van Lisanne dan wél die schriftelijke bevestiging hebben gekregen van de DNA-match,[...]
Oh full credits to Miura then!quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is van miura, ik heb hem alleen op imgur gezet.
Ik denk dat de rugzak de plek van overlijden is en de resten kunnen makkelijk een paar km door roofdieren stroomopwaarts gebracht zijn. De schoen van Lisanne (bij het bot van Kris) lag achter een boom (dus niet in de rivier). Dat kan een roofdier/aaseter gedaan hebben, of ze kan daar omgekomen zijn. Kris' heupbot lag daar vlakbij en dat is allebei niet ver van de rugzak.
Alleen het broekje is vreemd en erg ver weg stroomopwaarts.
Hoe kan dat? En hoe kom je aan deze info?quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:37 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Nee, want ze staan ook nog niet officieel als overleden geregistreerd in Nederland.
Het hele verhaal zou begrijpelijker worden wanneer zou blijken, bij nader inzien, het bekkenbot toch van Lisanne is en niet van Kris.quote:Op donderdag 31 juli 2014 07:48 schreef El_Matador het volgende:
het bekkenbot van Kris is bij de schoen van Lisanne gevonden, dat echt vlakbij (geen >100'en meters)
Of niet pijnlijk. Juist het stilzwijgen na een overlijden is vaak pijnlijk voor de nabestaanden. Doen alsof iemand nooit bestaan heeft, dat is pijnlijk.quote:Op donderdag 31 juli 2014 09:54 schreef Markeerstift het volgende:
Al die persoonlijkheids analyses over de ouders hier. Lijkt me pijnlijk om te lezen als ik een van de ouders was. De ouders van Lisanne willen (en kunnen) dit hoofdstuk graag afsluiten en dat kan niet als je steeds weer naar boven wordt gehaald in de media, als er een website bestaat waar ze gezocht wordt of als ze nog een online leven op fb heeft. De familie van Kris kan het nog niet afsluiten, hebben nog te veel open eindjes, waaronder zelfs de DNA match. Dat maakt hen imo niet meer ondernemend of krachtiger dan de familie van Lisanne.
Dat vermoeden krijg ik dus ook steeds sterker.quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het hele verhaal zou begrijpelijker worden wanneer zou blijken, bij nader inzien, het bekkenbot toch van Lisanne is en niet van Kris.
Dat het bekkenbot zo ver verwijderd is van de spijkerbroek (waar het bekkenbot immers in gezeten heeft), blijft vreemd.
De meest logische verklaring hiervoor is voor mij: foutje gemaakt bij de DNA test.
Bij mijn weten is alleen de linkerschoen van Lisanne gevonden, met daarin nog een gedeelte van haar voet. Vlakbij is ook een bekkenbot gevonden. Aannemelijk zou zijn geweest wanneer dit bekkenbot ook van Lisanne zou zijn geweest.quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:07 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dat vermoeden krijg ik dus ook steeds sterker. Maar de schoen van Lisanne is dan wel weer gevonden...
Waar is de schoen van Kris dan gevonden?quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ervan uitgaande dat de lichamen van Kris en Lisanne grotendeels zijn opgegeten door roofdieren en/of aaseters, is het niet verwonderlijk dat er tot dusver nog maar zo weinig skeletdelen (en kledingresten) zijn gevonden. Men heeft immers alleen langs de rivier gezocht.
Dieren nemen hun buit mee naar een plek waar ze niet gestoord kunnen worden door concurrerende aaseters: de jungle in.
Bronquote:Volgens de Panamese krant La Prensa zaten de spullen in een rugzak in de rivier Culebra. Het blad meldde dat ook onderkleding, 83 dollar en het paspoort van Lisanne Froon in de rugzak zijn gevonden.
De schoen van Kris, die er overigens meer uitziet als een strandgympie dan een echte wandelschoen, is volgens mij enkele kilometers stroomopwaarts gevonden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:34 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Waar is de schoen van Kris dan gevonden?
[..]
Bron
Onderkleding? Vertaalfoutje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |