abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142909713
quote:
Martijn Froon heeft direct na de vermissing media-aandacht gezocht. Daarna niet meer.
Ik denk niet dat half Nederland zijn FB-updates volgt ;)
Het FB-account van Lisanne verdween ook vrij snel. Dat van Kris is er nog.
Martijn zal heus echt weten dat nog steeds meer dan de helft van Nederland en meer meekijkt.
Journalisten etc. etc. Juist zovelen. Waarom plaatst juist hij Martin een gephotoshopt pic!
..Als dat een PS pic. was. Maar,.. hij weet velen kijken. En dat toch vragen oproept toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door caracamel68 op 31-07-2014 02:16:39 ]
pi_142909811
quote:
Ik vind die pa nog extreem kalm
Hij had pijn, zijn tranen bedwingen 1 vandaag, maar ik voelde ''dit gaan wij nièt opgeven!!''.
Is die foto nu echt of niet? (Lisanne op de top)
  donderdag 31 juli 2014 @ 02:17:01 #178
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142909880
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 02:05 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Martijn zal heus echt weten dat nog steeds meer dan de helft van Nederland en meer meekijkt.

Hij zal geen foto's uploaden waarvan is afgesproken dat ze niet openbaar gemaakt worden. Maar zijn FB-berichten zijn duidelijk niet op half Nederland gericht.
Sjors Kremers is heel anders. Die blijft de zaak onder de aandacht brengen.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_142909898
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 02:12 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Hij had pijn, zijn tranen bedwingen 1 vandaag, maar ik voelde ''dit gaan wij nièt opgeven!!''.
En terecht. Naast Panama dat eerst die meiden niet is gaan zoeken (althans niet op de juiste plek terwijl dat voor iedereen duidelijk is!) ook nog eens zo behandeld worden door geen bevestiging te krijgen.

quote:
Is die foto nu echt of niet? (Lisanne op de top)
Ja, hoe moet ik dat weten? Hij LIJKT echt. MAAR: als ie echt is, kan ie niet op 1 april genomen zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142910034
quote:
Ja, hoe moet ik dat weten? Hij LIJKT echt. MAAR: als ie echt is, kan ie niet op 1 april genomen zijn.
Ik photoshop sinds 2009. Nìèt professioneel.
Maar wel (dènk/vermoed ik) redelijk goed, want ik krijg opdrachten als hobby, gratis, websites maak ik ook.
In de 1ste instantie dacht ik ècht. Dus echt! En dus echt de foto goed bekeken.

Door o.a StaceySinger begon ik te twijfelen (aan mezelf).

De linkerarm als daar ''afgesneden'' was (zoals StacySinger) dan is gewoon de arm te smal dat kan niet! (òòk dat zei een kunstenaar via FB).
En dat dacht ik dus ook al. Dus de linkerhelft klòpt.

Maar..de rèchterhelft, dus de rechterarm, ziet eruit als ''geblurd'' (vervaging). En dat is wat me dwars zit.
Ik zou dat graag willen weten gewoon. Het zou toch wel wat zeggen, of de foto echt is.

Maar....maar..Ikzelf heb foto's van mijzelf ook dat ik zie net zoals de rechtarm als op de foto.
Paar jaar terug andere iets slechtere camera en dat ik zie op me benen of b.v voorhoofd dat het lìjkt alsof het ''geblurd'' is. Dat ik nog dacht ''verdories, leuke foto maar lijkt niet echt''.
Maar dus niet zo is. Alleen door een niet echt goede camera niet ik mooi op de foto staat. Voorhoofd, armen, benen leken geblurd.Werkelijk!

Ik heb via FB vanavond (heb veel kunstenaars in me FB) gevraagd via pb en foto's laten zien wat jullie geplaatst hebben. Antwoord was: echt.

Ik heb toen een foto verzonden naar een kunstenaar van dus zònder Lisanne en de top. Dus alleen wat de achtergrond zou kunnen zijn. Maar slapen ze nu.

Want die foto zou dan toch op de top zijn genomen, Mirador, of niet?

Toch..twijfel ik (door jullie hier...)
quote:
Hij zal geen foto's uploaden waarvan is afgesproken dat ze niet openbaar gemaakt worden. Maar zijn FB-berichten zijn duidelijk niet op half Nederland gericht.
Waarom zou Martin een nep foto op FB plaatsen.
Hij weet echt heus dat meer dan half Nederland, sterker, de halve wereld als je niet uitkijkt ermee bezig is....en dat dan vragen oproept..
Of..zou hij daar maling aan hebben?
Daar zou ik dan geen prettig gevoel bij hebben. Dat jij weet iedereen op de wereld ermee bezig is en hij een nep foto zou plaatsen?
Want je weet de media aandacht...en al die vragen die dat weer oproepen en/of tot verwarring kunnen brengen? Dat zou Martin toch ook weten?

[ Bericht 5% gewijzigd door caracamel68 op 31-07-2014 07:18:37 ]
  donderdag 31 juli 2014 @ 04:46:01 #181
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_142911265
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 22:51 schreef Yaaar het volgende:
Hoe anders zijn de families?
Bij mij welt het idee op, dat de ouders van Lisanne meer met wrok en een schuldvraag zitten. Zelf zijn ze nooit verder gekomen dan Duitsland. Hun dochter zal even bedachtzaam zijn. En dan krijgt ze Kris als collega, die in Peru met haar familie is geweest..

En dan zien de ouders Lisanne vertrekken naar Panama. Iets, waarvoor ze misschien wel is overgehaald. Dan krijgen ze het vreselijke nieuws te horen, maar is het altijd ook: Kris en Lisanne, in één adem. Je merkt nu, dat ze die twee-eenheid niet meer gewild hebben. De website is er nu voor Kris alleen. Ze willen alleen rouwen om hun dochter.

De vader van Kris staat er duidelijk anders in. Hij vindt troost in het feit, dat ze er gelukkig uitzien op de laatste foto's en dat ze het naar hun zin hadden. Die ouders van Lisanne berouwen denkelijk de hele trip, zo kenden zij hun dochter waarschijnlijk niet. Van het Schwarzwald naar de Panamese jungle is wel een grote stap...
pi_142911310
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 04:46 schreef Perico het volgende:

[..]

Bij mij welt het idee op, dat de ouders van Lisanne meer met wrok en een schuldvraag zitten. Zelf zijn ze nooit verder gekomen dan Duitsland. Hun dochter zal even bedachtzaam zijn. En dan krijgt ze Kris als collega, die in Peru met haar familie is geweest..

En dan zien de ouders Lisanne vertrekken naar Panama. Iets, waarvoor ze misschien wel is overgehaald. Dan krijgen ze het vreselijke nieuws te horen, maar is het altijd ook: Kris en Lisanne, in één adem. Je merkt nu, dat ze die twee-eenheid niet meer gewild hebben. De website is er nu voor Kris alleen. Ze willen alleen rouwen om hun dochter.

De vader van Kris staat er duidelijk anders in. Hij vindt troost in het feit, dat ze er gelukkig uitzien op de laatste foto's en dat ze het naar hun zin hadden. Die ouders van Lisanne berouwen denkelijk de hele trip, zo kenden zij hun dochter waarschijnlijk niet. Van het Schwarzwald naar de Panamese jungle is wel een grote stap...
Puur afgaand op de foto's en die meiden niet kennend, zie ik dat er ook in. Lisanne is echt (nog) een meisje, met een beetje moeilijke glimlach, zelfs op haar laatste foto.

Ik weet alleen niet of het Kris echt aan te rekenen is, uiteindelijk kiezen mensen gewoon voor zo'n avontuur en Lisanne wilde graag vrijwilligerswerk doen daar en was dan ook -onbekend, maar vooral onbemind met de Latijns-Amerikaanse cultuur- vreselijk boos en gefrustreerd over...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142911698
quote:
Ik weet alleen niet of het Kris echt aan te rekenen is
Tuurlijk niet El-Matador.
Beiden meiden stonden vrolijk op de top zoals de vader zei.
Wie of wat kan iemand de schuld(gevoel) geven.
Zeker niet Kris.

Ik denk dat de ouders van Lisanne de zaak helemaal op hun eigen manier willen verwerken.
Ze zijn totaal anders als de ouders van Kris.
  donderdag 31 juli 2014 @ 07:42:15 #184
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142911962
quote:
4s.gif Op donderdag 31 juli 2014 01:55 schreef El_Matador het volgende:
Ok, eindelijk hebben we duidelijkheid over de vindplaatsen. Deze kaart gemaakt door miura is gebaseerd op direct contact met Feliciano. Hij is niet heel erg anders dan de vorige kaart, de afstanden zijn alleen ietsje groter:

[ afbeelding ]

Bij de volgende OP update gaat deze de OP in, om eindelijk duidelijkheid te hebben over het WAAR. Pas als we dat duidelijk hebben kunnen we de HOE en WAAROM vragen beantwoorden...

Wederom dank aan miura. En met name Feliciano. _O_
Inderdaad een goede kaart. Is Lisanne "girl 1" en Kris "girl 2"?

In dat geval zijn de stoffelijke overschotten toch helemaal niet dicht bij elkaar gevonden zoals Ouder1 beweerde?
pi_142912005
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 07:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Inderdaad een goede kaart. Is Lisanne "girl 1" en Kris "girl 2"?

In dat geval zijn de stoffelijke overschotten toch helemaal niet dicht bij elkaar gevonden zoals Ouder1 beweerde?
Volgens mij klopt dat niet helemaal:
- het bekkenbot van Kris is bij de schoen van Lisanne gevonden, dat echt vlakbij (geen >100'en meters)
- de schoen van Kris is wat stroomopwaarts gevonden
- het spijkerbroekje van Kris nog verder stroomopwaarts (bij Dangerous crossings)

Dus "Kris" is over 3 plekken verspreid gevonden en Lisanne maar op 1 plek. De rugzak nog verder stroomafwaarts.

donderdag 31 juli 2014 @ 07:51:14 #186
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142912033
Wat betreft de rugzak bedacht ik nog een mogelijkheid die hier misschien nog niet aan de orde is geweest:

De rugzak is opzettelijk in de rivier gegooid, door een van de meiden zelf, vermoedelijk Lisanne (girl 1 op de kaart).

Er kan een moment geweest zijn dat ze wist dat ze ging sterven. Op dat moment heeft ze met een laatste krachtsinspanning de rugzak in het water gesmeten, in de hoop dat hij gevonden zou worden.
pi_142912067
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 07:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Wat betreft de rugzak bedacht ik nog een mogelijkheid die hier misschien nog niet aan de orde is geweest:

De rugzak is opzettelijk in de rivier gegooid, door een van de meiden zelf, vermoedelijk Lisanne (girl 1 op de kaart).

Er kan een moment geweest zijn dat ze wist dat ze ging sterven. Op dat moment heeft ze met een laatste krachtsinspanning de rugzak in het water gesmeten, in de hoop dat hij gevonden zou worden.
Ik postte dat volgens mij direct na de vondst (toen ik nog geen idee had van de kaartjes en afstanden enzo).

De afstand tussen de gevonden lichaamsdelen en de rugzak is niet zo groot (~2 km), zeker niet voor 2,5 maand regen.

Het zou kunnen, al denk ik nog steeds dat de rugzak in situ is omdat de inhoud niet (zwaar) beschadigd was.

pi_142912230
Dr. kloothommel, ik moet zeggen dat ik het met je eens ben qua signalen die op de website van Kris staan. Heb er eergisteren ook nog even over zitten broeien, vandaar mijn vragen of de ouders van Lisanne dan wél die schriftelijke bevestiging hebben gekregen van de DNA-match, waar het paspoort van Kris is en of er vreemde transacties zijn gebeurd met pinpassen/creditcards.
pi_142912260
quote:
19s.gif Op donderdag 31 juli 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik postte dat volgens mij direct na de vondst (toen ik nog geen idee had van de kaartjes en afstanden enzo).

De afstand tussen de gevonden lichaamsdelen en de rugzak is niet zo groot (~2 km), zeker niet voor 2,5 maand regen.

Het zou kunnen, al denk ik nog steeds dat de rugzak in situ is omdat de inhoud niet (zwaar) beschadigd was.
Bedankt voor het nieuwe kaartje! Maar dan zou er dus ook iets vlakbij de vindplaats van de rugzak hebben kunnen afspelen. Misschien geen tijd meer om de rugzak optie rugzak te pakken, omdat de meiden bijvoorbeeld weg vluchtten,
pi_142912306
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 08:15 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Bedankt voor het nieuwe kaartje! Maar dan zou er dus ook iets vlakbij de vindplaats van de rugzak hebben kunnen afspelen. Misschien geen tijd meer om de rugzak optie rugzak te pakken, omdat de meiden bijvoorbeeld weg vluchtten,
Is van miura, ik heb hem alleen op imgur gezet.

Ik denk dat de rugzak de plek van overlijden is en de resten kunnen makkelijk een paar km door roofdieren stroomopwaarts gebracht zijn. De schoen van Lisanne (bij het bot van Kris) lag achter een boom (dus niet in de rivier). Dat kan een roofdier/aaseter gedaan hebben, of ze kan daar omgekomen zijn. Kris' heupbot lag daar vlakbij en dat is allebei niet ver van de rugzak.

Alleen het broekje is vreemd en erg ver weg stroomopwaarts.

donderdag 31 juli 2014 @ 08:37:38 #191
327807 Mariposas
יה&#14
pi_142912485
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 08:13 schreef MidnightB00m het volgende:
Dr. kloothommel, ik moet zeggen dat ik het met je eens ben qua signalen die op de website van Kris staan. Heb er eergisteren ook nog even over zitten broeien, vandaar mijn vragen of de ouders van Lisanne dan wél die schriftelijke bevestiging hebben gekregen van de DNA-match,[...]
Nee, want ze staan ook nog niet officieel als overleden geregistreerd in Nederland.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_142913869
Al die persoonlijkheids analyses over de ouders hier. Lijkt me pijnlijk om te lezen als ik een van de ouders was. De ouders van Lisanne willen (en kunnen) dit hoofdstuk graag afsluiten en dat kan niet als je steeds weer naar boven wordt gehaald in de media, als er een website bestaat waar ze gezocht wordt of als ze nog een online leven op fb heeft. De familie van Kris kan het nog niet afsluiten, hebben nog te veel open eindjes, waaronder zelfs de DNA match. Dat maakt hen imo niet meer ondernemend of krachtiger dan de familie van Lisanne.
pi_142914003
quote:
19s.gif Op donderdag 31 juli 2014 08:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is van miura, ik heb hem alleen op imgur gezet.

Ik denk dat de rugzak de plek van overlijden is en de resten kunnen makkelijk een paar km door roofdieren stroomopwaarts gebracht zijn. De schoen van Lisanne (bij het bot van Kris) lag achter een boom (dus niet in de rivier). Dat kan een roofdier/aaseter gedaan hebben, of ze kan daar omgekomen zijn. Kris' heupbot lag daar vlakbij en dat is allebei niet ver van de rugzak.

Alleen het broekje is vreemd en erg ver weg stroomopwaarts.
Oh full credits to Miura then! :) Eens met je, dat vermoed ik ook, maar het broekje klopt inderdaad dan weer niet. Vooral om het dichtgeknoopd is. Of de heupbot is niet van Kris... :?

quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 08:37 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Nee, want ze staan ook nog niet officieel als overleden geregistreerd in Nederland.
Hoe kan dat? En hoe kom je aan deze info? :)
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:02:30 #194
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142914062
quote:
19s.gif Op donderdag 31 juli 2014 07:48 schreef El_Matador het volgende:
het bekkenbot van Kris is bij de schoen van Lisanne gevonden, dat echt vlakbij (geen >100'en meters)
Het hele verhaal zou begrijpelijker worden wanneer zou blijken, bij nader inzien, het bekkenbot toch van Lisanne is en niet van Kris.

Dat het bekkenbot zo ver verwijderd is van de spijkerbroek (waar het bekkenbot immers in gezeten heeft), blijft vreemd.

De meest logische verklaring hiervoor is voor mij: foutje gemaakt bij de DNA test.
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:07:04 #195
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142914127
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 09:54 schreef Markeerstift het volgende:
Al die persoonlijkheids analyses over de ouders hier. Lijkt me pijnlijk om te lezen als ik een van de ouders was. De ouders van Lisanne willen (en kunnen) dit hoofdstuk graag afsluiten en dat kan niet als je steeds weer naar boven wordt gehaald in de media, als er een website bestaat waar ze gezocht wordt of als ze nog een online leven op fb heeft. De familie van Kris kan het nog niet afsluiten, hebben nog te veel open eindjes, waaronder zelfs de DNA match. Dat maakt hen imo niet meer ondernemend of krachtiger dan de familie van Lisanne.
Of niet pijnlijk. Juist het stilzwijgen na een overlijden is vaak pijnlijk voor de nabestaanden. Doen alsof iemand nooit bestaan heeft, dat is pijnlijk.

Het staat de familie vrij om dit forum te lezen of niet. En daar eventueel ook troost uit te putten. In onze gedachten, in onze zoektocht naar de waarheid, zijn hun dochters nog in leven.
pi_142914143
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het hele verhaal zou begrijpelijker worden wanneer zou blijken, bij nader inzien, het bekkenbot toch van Lisanne is en niet van Kris.

Dat het bekkenbot zo ver verwijderd is van de spijkerbroek (waar het bekkenbot immers in gezeten heeft), blijft vreemd.

De meest logische verklaring hiervoor is voor mij: foutje gemaakt bij de DNA test.
Dat vermoeden krijg ik dus ook steeds sterker.
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:11:08 #197
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142914239
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:07 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Dat vermoeden krijg ik dus ook steeds sterker. Maar de schoen van Lisanne is dan wel weer gevonden...
Bij mijn weten is alleen de linkerschoen van Lisanne gevonden, met daarin nog een gedeelte van haar voet. Vlakbij is ook een bekkenbot gevonden. Aannemelijk zou zijn geweest wanneer dit bekkenbot ook van Lisanne zou zijn geweest.

Maar, vreemd genoeg, was er een DNA match tussen het bekkenbot en de familie van Kris. Voor de Panamese overheid kwam dat heel gunstig uit, maar verder is er geen enkele logische verklaring voor te bedenken.
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:15:31 #198
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142914341
Ervan uitgaande dat de lichamen van Kris en Lisanne grotendeels zijn opgegeten door roofdieren en/of aaseters, is het niet verwonderlijk dat er tot dusver nog maar zo weinig skeletdelen (en kledingresten) zijn gevonden. Men heeft immers alleen langs de rivier gezocht.

Dieren nemen hun buit mee naar een plek waar ze niet gestoord kunnen worden door concurrerende aaseters: de jungle in.
pi_142914759
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ervan uitgaande dat de lichamen van Kris en Lisanne grotendeels zijn opgegeten door roofdieren en/of aaseters, is het niet verwonderlijk dat er tot dusver nog maar zo weinig skeletdelen (en kledingresten) zijn gevonden. Men heeft immers alleen langs de rivier gezocht.

Dieren nemen hun buit mee naar een plek waar ze niet gestoord kunnen worden door concurrerende aaseters: de jungle in.
Waar is de schoen van Kris dan gevonden?

quote:
Volgens de Panamese krant La Prensa zaten de spullen in een rugzak in de rivier Culebra. Het blad meldde dat ook onderkleding, 83 dollar en het paspoort van Lisanne Froon in de rugzak zijn gevonden.
Bron
Onderkleding? Vertaalfoutje?
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:37:02 #200
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142914814
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:34 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Waar is de schoen van Kris dan gevonden?

[..]

Bron
Onderkleding? Vertaalfoutje?
De schoen van Kris, die er overigens meer uitziet als een strandgympie dan een echte wandelschoen, is volgens mij enkele kilometers stroomopwaarts gevonden.

Met die onderkleding worden de BH's bedoeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')