abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142870620
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer chte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Isralische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Isral 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost - IDF blog

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
Dit, dus.
pi_142870634
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:31 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wat denk jij dat er realitisch gaat gebeuren als je of Amerikaanse of Russische militairen al dan niet doelbewust om het leven brengt.
Bij per ongeluk niks maar het is totaal niet relevant voor dit topic, dus laten we er maar over ophouden.
pi_142870635

Check de video.

http://www.channel4.com/n(...)s-ceasefire-shelling

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2014 00:33:59 ]
pi_142870641
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:33 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Bij per ongeluk niks maar het is totaal niet relevant voor dit topic, dus laten we er maar over ophouden.
Goed plan!
quote:
Ik vraag me af wat het doelwit was.
pi_142870666
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 06:41 schreef Karrs het volgende:

[..]

[..]

Goh, zou die meneer iets anders zeggen dan je eigen standpunt? :')
Of die meneer mijn standpunt verkondigt, kan me niet eens zo veel schelen.
Hij gaat van bevooroordeelde standpunten uit, waarvan de eerste 3 minuten al te weerleggen zijn.
Als iemand 3 minuten lang onzin kletst, is mijn geduld gewoon op.[
quote]7s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:37 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ja. Geldt voor beide zijden. Ik hou zelf zoveel mogelijk de gewoonte aan om alles te wantrouwen wat er voor nieuws uit die contreien komt.
[/quote]Nou ja, je gaat er wel van uit dat de moslims de joden haten en andersom niet. Lijkt me een diode: beschuldigingen de ene kant op gaan door, de andere kant op stagneren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142870668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:34 schreef Nintex het volgende:

[..]

Goed plan!

[..]

Ik vraag me af wat het doelwit was.
Een woonwijk
pi_142870862
Trouwens, gister was er een hoop gedoe over dat ziekenhuis, volgens deze Italiaanse journalist was het inderdaad Hamas zelf die het geraakt had:
gabrielebarbati twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 16:46:44 Out of #Gaza far from #Hamas retaliation: misfired rocket killed children yday in Shati. Witness: militants rushed and cleared debris reageer retweet
Lijkt me achteraf gezien ook 'logisch', want als Israel had geschoten had het gebouw er niet meer gestaan :X
pi_142870865
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:23 schreef sp3c het volgende:
vermoeiende discussie dit

als Luxemburg raketten op ons gaat zitten afschieten dan vegen we het van de kaart
doet Rusland het dan hebben we die optie niet want Rusland is veel sterker, in dat geval proberen we via andere routes onze zin te krijgen

iets dat de palestijnen niet helemaal lijken te begrijpen, zinloos doorvechten om het vechten wint helemaal niemand iets mee
Ze hebben al van alles geprobeerd. El Fatah heeft toegegeven aan de belangrijkste israelische eis: niet meer willen vernietigen van de joodse staat israel. Klinkt als een redelijke eis, waaraan dus voldaan wordt. Maar het stoppen van nieuwe nederzettingen in bezet gebied, een even redelijke eis, die zelfs door de VN-regels bekrachtigd wordt, wordt door Israel volkomen genegeerd. Alsof het bezetten van gebied volkomen normaal is en protest daartegen abnormaal.

De joden presenteren zich, als ik de documentaire van Simon Schama mag geloven, als leraren van de mensheid. In Israel en Palestina en Gaza steken zij Macchiavelli naar de kroon. Ik durf te zeggen, dat Macchiavelli slimmer was.

Het zijn minder de Palestijnen die doorvechten dan de joodse staat Israel die doorvecht. Die heeft belang bij verdere trammelant. Peace, piece by piece!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:52:27 #9
165802 Reki
no comment.
pi_142870923
quote:
Is dat n van die precisie-bommetjes?
zie ondertitel :)
pi_142870933
quote:
9s.gif Op woensdag 30 juli 2014 00:52 schreef Reki het volgende:

[..]

Is dat n van die precisie-bommetjes?
Nee, een stuk of 3 a 4 telde ik er
  woensdag 30 juli 2014 @ 00:55:05 #11
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142870955
quote:
Met dit soort beelden nog steeds aanhouden dat het doelwit hamas is :')
pi_142871087
Hamas releases video of tunnel infiltration into Israel

Footage released by Hamas' military wing purports to show infiltration near Nahal Oz on the Gaza border on Monday, in which five soldiers were killed.

Video en artikel: http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.607925

Zozo :{
pi_142871118
quote:
IDF-soldiers criticize lack of safety measures outside battlefield
After four soldiers die at a rally point outside Gaza, IDF reservists and regulars say 'we have not received a single briefing' about procedures for mortar attacks.

Four of the IDF soldiers who were killed Monday died not in combat but because they were in the line of fire. The soldiers were staying in one of the rally points near the Gaza Strip when a mortar was fired on their location – and the soldiers could not find cover.

"The writing was on the wall," said one of the combat reservists also staying near the border," I'm not sure where is safer, inside or outside (Gaza)."

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4552042,00.html
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142871121
Ik hoor steeds meer geluiden op gaan om de export van Isral naar de EU bloot te leggen. Er wordt oa veel fruit en bloemen gexporteerd wat allemaal niet zo bekend is(vanwege vast wel in te beelden redenen) onder de consument. Denken jullie dat dit een goed idee is om 'druk' uit te oefenen?
  woensdag 30 juli 2014 @ 03:23:08 #15
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_142872622
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_142873868
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 01:07 schreef Speculant. het volgende:
Ik hoor steeds meer geluiden op gaan om de export van Isral naar de EU bloot te leggen. Er wordt oa veel fruit en bloemen gexporteerd wat allemaal niet zo bekend is(vanwege vast wel in te beelden redenen) onder de consument. Denken jullie dat dit een goed idee is om 'druk' uit te oefenen?
Ik las gisteren dat in Belgie de regering oppert om producten uit die regio van etiketten te voorzien zodat mensen kunnen kiezen of ze willen boycotten of niet ...
met wat ben je dan eigenlijk bezig zeg ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_142873993
Watch how israel drops bombs every 5 minutes on houses along a street in Gaza, and reduces the whole area to rubble in ONE hour.

[youtube[/youtube]
Life is what happens while planning other things
  woensdag 30 juli 2014 @ 09:10:10 #18
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142874004
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:09 schreef JCats het volgende:
Watch how israel drops bombs every 5 minutes on houses along a street in Gaza, and reduces the whole area to rubble in ONE hour.

[youtube[/youtube]
Mag je niet plaatsen dit, is propaganda.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_142874328
quote:
U.N. says more rockets found at one of its Gaza schools

GAZA, July 29 (Reuters) - The United Nations agency that looks after Palestinian refugees said on Tuesday it had found a cache of rockets at one of its schools in the Gaza Strip and deplored those who had put them there.

United Nations Relief and Works Agency (UNRWA) spokesman Chris Gunness condemned those responsible for placing civilians in harm's way by storing the rockets at the school but he did not specifically blame any particular party.

"We condemn the group or groups who endangered civilians by placing these munitions in our school. This is yet another flagrant violation of the neutrality of our premises. We call on all the warring parties to respect the inviolability of U.N. property," Gunness said in a statement.

Israel has targeted a few UNRWA sites during fighting in the current 22-day-old campaign against Islamist militants in the Gaza Strip, and has in the past said the agency's property was used for hostile purposes.

Over 1,200 Palestinians, mostly civilians and 53 Israeli soldiers have been killed in the fighting as Israel attempts to neutralise the threat of militant attacks and rocket fire on its territory.

U.N. Secretary-General Ban Ki-moon last week expressed alarm at the discovery of 20 rockets at a vacant UNRWA school and at another school a week before that.

Gunness said the body had called in a U.N munitions expert to dispose of the rockets and make the school premises safe, and added that he could not get to the site due to fighting in the area. (Reporting by Nidal al-Mughrabi, Writing by Ori Lewis; Editing by Bernard Orr)
bron
  woensdag 30 juli 2014 @ 09:51:18 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142874657
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:32 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Apart toch dat ondanks alle propaganda alleen de berichten mbt Hamas bevestigd worden door de VN.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:17:03 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142875173
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Apart toch dat ondanks alle propaganda alleen de berichten mbt Hamas bevestigd worden door de VN.
Welke berichten mbt Isral worden niet bevestigd door de VN?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_142875423
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Aangezien de VN Hulporganisaties geen hulp hoeven te verlenen aan Isral hebben ze er ook geen scholen, vluchtelingenkampen, ziekenhuizen en dergelijke. Er valt dus ook niets te bevestigen vanuit Isral als het gaat om de VN.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:30:40 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142875452
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:28 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Aangezien de VN Hulporganisaties geen hulp hoeven te verlenen aan Isral hebben ze er ook geen scholen, vluchtelingenkampen, ziekenhuizen en dergelijke. Er valt dus ook niets te bevestigen vanuit Isral als het gaat om de VN.
Israel heeft ook niets te verbergen verder, die voeren een open strijd met een duidelijk doel.

Hamas en de halve wereld ontkennen het menselijk schild etc gebeuren keihard, en de leugens vliegen over en weer, maar juist de zaken mbt Hamas worden door een onafhankelijke bron bevestigd.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 30 juli 2014 @ 10:33:30 #24
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142875520
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 09:09 schreef JCats het volgende:

[youtube[/youtube]
Mooi werk, gaat sneller dan een bulldozer _O_
pi_142875574
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 10:33 schreef .Exe het volgende:

[..]

Mooi werk, gaat sneller dan een bulldozer _O_
Hihihi, veilig achter je pc provoceren.

Hihihihi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: