abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142877395
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:32 schreef Cue_ het volgende:
Okcupid: Datingwebsite laat gebruikers onterecht geloven dat ze matchen
http://www.nu.nl/lifestyl(...)oven-ze-matchen.html
Ik vind dat een raar verhaal, je kan letterlijk de gemeenschappelijke vragen en antwoorden inzien waar die match op gebaseerd is. Reken maar dat ik vragen door ging spitten als ik zag dat ik bijvoorbeeld een 90% match had en je kon dan echt wel zien dat er over bepaalde (belangrijke) zaken hetzelfde gedacht werd waardoor je een goede match hebt.

Daarbij weet je toch welke teksten je ingevuld hebt en welke foto's je geupload hebt :?
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 30 juli 2014 @ 11:43:50 #152
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_142877427
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:42 schreef Miauw_Zedong het volgende:

Daarbij weet je toch welke teksten je ingevuld hebt en welke foto's je geupload hebt :?
"He er is ineens een foto weg, vaag" *upload opnieuw*
pi_142877463
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

"He er is ineens een foto weg, vaag" *upload opnieuw*
Zij: "Wat leuk dat je net zoals ik zo into paarden bent!! O+"
Jij: :{ Negerwat???
pi_142877510
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:42 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Ik vind dat een raar verhaal, je kan letterlijk de gemeenschappelijke vragen en antwoorden inzien waar die match op gebaseerd is. Reken maar dat ik vragen door ging spitten als ik zag dat ik bijvoorbeeld een 90% match had en je kon dan echt wel zien dat er over bepaalde (belangrijke) zaken hetzelfde gedacht werd waardoor je een goede match hebt.

Daar is toch makkelijk om heen te werken?
Ze laten jou het een zien op je eigen profiel maar anderen iets anders
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:38 schreef yats het volgende:

[..]

Is zij als man geboren?
Ja
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_142877588
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:38 schreef yats het volgende:

[..]

Is zij als man geboren?
Dat zie je toch duidelijk aan het gezicht.
pi_142877641
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Daar is toch makkelijk om heen te werken?
Ze laten jou het een zien op je eigen profiel maar anderen iets anders

[..]

Ja
Ja maar dat bedoel ik... stel... ze zouden mij koppelen aan een paardenmeisje (iewww!!) en ze zouden een groot deel van onze artificiele 94% match baseren op het feit dat ik zogenaamd paarden helemaal de shit vind door dit stukje aan mijn profiel toe te voegen:

Interesses:

"Paarden, omg ik hou van paarden... paarden zijn fucking nice. Ze zijn fucking nice, paarden."

dan zou je zeggen dat de kans groot is dat dat soort discrepanties aan het licht komen op het moment dat je uitgebreid met elkaar gaat zitten kletsen. Aangezien weinig overeenkomende interesses etc. hebben omdat onze match artificieel is.
  woensdag 30 juli 2014 @ 11:52:37 #157
416931 yats
(non) Average Joe
pi_142877731
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:46 schreef rhubarbje het volgende:

Ja
Ok, verder geen flauw idee wie het is overigens. Ik heb niets met 'sterren' etc en kijk bijna geen tv.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 30 juli 2014 @ 11:53:18 #158
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_142877750
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:50 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Ja maar dat bedoel ik... stel... ze zouden mij koppelen aan een paardenmeisje (iewww!!) en ze zouden een groot deel van onze artificiele 94% match baseren op het feit dat ik zogenaamd paarden helemaal de shit vind door dit stukje aan mijn profiel toe te voegen:

Interesses:

"Paarden, omg ik hou van paarden... paarden zijn fucking nice. Ze zijn fucking nice, paarden."

dan zou je zeggen dat de kans groot is dat dat soort discrepanties aan het licht komen op het moment dat je uitgebreid met elkaar gaat zitten kletsen. Aangezien weinig overeenkomende interesses etc. hebben omdat onze match artificieel is.
Paardenmeisjes hebben soms ook wel eens andere interesses waar je je dan maar op focust. Zoals ze zeggen, gesprekken houden wat langer stand, mensen kijken misschien wat verder dan enkel "paardenmeisje"
Ze zeggen niet dat het een perfecte match is/word :P
pi_142877765
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:17 schreef MrChocolademelk het volgende:

[..]

Aah! zo erg zal het toch niet zijn!
Ik zeg niet dat het nooit leuk is maar niets heeft voor beide kanten langetermijnperspectief gehad de afgelopen tijd. Maar ach, dat heb je wel eens.
pi_142877824
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat zie je toch duidelijk aan het gezicht.
Ik vraag me serieus af of jullie dat ook zouden zeggen als je niet zou weten in welke context ik die foto plaats

Ik ken genoeg vrouwen met mannelijkere gelaatstrekken. Alleen al in de serie waar zij in speelt.
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_142877833
quote:
7s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Paardenmeisjes hebben soms ook wel eens andere interesses waar je je dan maar op focust. Zoals ze zeggen, gesprekken houden wat langer stand, mensen kijken misschien wat verder dan enkel "paardenmeisje"
Ze zeggen niet dat het een perfecte match is/word :P
Nee tuurlijk, het hele paardenmeisjeding was ook maar een voorbeeld. Gaat er om dat je teksten gaat verzinnen (zelfbedachte overeenkomsten in interesses etc.) en dat dat soort discrepanties vroeg of laat wel een keer aan het licht zouden moeten komen.

Ik vond het namelijk altijd wel prettig om tijdens dates over gezamelijke interesses die ik gezien had via de website te praten :P
pi_142877859
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:55 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of jullie dat ook zouden zeggen als je niet zou weten in welke context ik die foto plaats

Ik ken genoeg vrouwen met mannelijkere gelaatstrekken. Alleen al in de serie waar zij in speelt.
Inderdaad, dat zie je echt niet aan elke man of vrouw zó makkelijk.
pi_142877891
quote:

[..]

Dan zou ik zeggen dat ze een goed lijf heeft, maar wel een wat mannelijk gezicht.
pi_142877972
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:56 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Nee tuurlijk, het hele paardenmeisjeding was ook maar een voorbeeld. Gaat er om dat je teksten gaat verzinnen (zelfbedachte overeenkomsten in interesses etc.) en dat dat soort discrepanties vroeg of laat wel een keer aan het licht zouden moeten komen.

Ik vond het namelijk altijd wel prettig om tijdens dates over gezamelijke interesses die ik gezien had via de website te praten :P
Ik denk dat het aanpassen ook wat meer subtiel was dan hele zinnen toevoegen over interesses die er niet zijn...

En ik denk dat het wel even duurt voor je er achter komt. Hoe vaak vraagt iemand iets relevants naar aanleiding van je profiel :')
En gesprekken gaan bij mij vaak niet direct over mijn of de ander zijn interesses maar meer over euhm dingen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:00:10 #165
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_142877979
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:56 schreef Miauw_Zedong het volgende:

Ik ging gewoon mee in je voorbeeld ;)
Onderzoek wees enkel uit dat mensen sneller en langer met elkaar praatte als ze een hogere matchscore hadden dan bij een lagere.
Mensen zullen vast wel eens hebben gedacht van "huh rare match" . Stond volgens mij verder in of er ook echt meer dates uitkwamen of meer succesverhalen.

Tijdens dates merk ik vanzelf wel wat gezamenlijke interesses zijn. Heb ik de datingsite dan echt niet voor nodig :)
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:04:06 #166
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_142878131
quote:
De datingwebsite liet mensen die geen goede match vormden geloven dat ze dat wel deden, met een overeenkomstpercentage van maar liefst 90 procent. Daarnaast werden teksten bij profielen veranderd en sommige foto's verwijderd.
En nog steeds wordt er minder streng gemodereerd als bij e-matching. :P
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:05:07 #167
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_142878169
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:04 schreef -Splash- het volgende:
als
-O-
pi_142878240
quote:
Oh god, ik las gisteren het blogbericht van OKC zelf al en ik zag al van mijlenver aankomen dat nieuwssites er dit soort verdraaiingen aan zouden geven :')
pi_142878330
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:04 schreef -Splash- het volgende:

[..]

En nog steeds wordt er minder streng gemodereerd als bij e-matching. :P
DAN. MINDER DAN.
pi_142878386
Oh wat cue zegt.

En ik vind die vragen bij OKC wel rielekst, er zitten een paar vragen bij die echt dealbreakers zijn en dat kun je van tevoren dan al zien.
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:13:26 #171
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_142878444
Meh.. ik ben ziek. Ik ga half dood en mag tiepvauten maken ja! :(
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_142878464
Precies, daar kijk ik ook altijd even doorheen voordat ik me überhaupt iets aantrek van een matchpercentage. Soms heb je tientallen triviale vragen waarin je verschilt van mening en is er niks aan de hand, andere keren heb je een match van boven de 90% maar wil ze geen kinderen én geen katten :{w.
pi_142878467
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:13 schreef -Splash- het volgende:
Meh.. ik ben ziek. Ik ga half dood en mag tiepvauten maken ja! :(
Ik ben veul zieker en ook nog eens Turks en ik maak ze ook niet.
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:15:27 #174
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_142878520
quote:
16s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:14 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik ben veul zieker en ook nog eens Turks en ik maak ze ook niet.
Je hebt mij aangestoken.
pi_142878535
Allochtonisch zijn is wel tof ja. Je kan met dingen wegkomen die een regular Neerlandschen dude niet hoeft te flikken.
pi_142879540
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:15 schreef Weissman het volgende:
Allochtonisch zijn is wel tof ja. Je kan met dingen wegkomen die een regular Neerlandschen dude niet hoeft te flikken.
"Eej psst meisje", dat soort werk.
pi_142880435
quote:

[..]

Orange is the new black denk ik?
pi_142880461
quote:
10s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:15 schreef Weissman het volgende:
Zoals? Ga ik ze morgenavond testen.
pi_142880812
Jezus, OKc gaat wel heel snel hoor. Je blijft berichtjes beantwoorden en als je dan klaar bent zijn er al weer nieuwe. Echt zo duidelijk waarom vrouwen vaak niks terug typen!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_142881159
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:18 schreef rhubarbje het volgende:
Jezus, OKc gaat wel heel snel hoor. Je blijft berichtjes beantwoorden en als je dan klaar bent zijn er al weer nieuwe. Echt zo duidelijk waarom vrouwen vaak niks terug typen!
Heb ik als man dan weer weinig last van. Maar het verklaart wel onbeantwoorde berichten.
pi_142881604
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:18 schreef rhubarbje het volgende:
Ik zei het toch!!
pi_142882919
quote:
Grappig.

Niks van gemerkt bij de laatste OKCupid date.

Lief schattig Amsterdams reismeisje, die natuurlijk komend jaar moet studeren en helemaal niet gaat reizen :')
Klopte helemaal met haar profiel (helaas).
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_142883405
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:26 schreef Godshand het volgende:

[..]

Grappig.

Niks van gemerkt bij de laatste OKCupid date.

Lief schattig Amsterdams reismeisje, die natuurlijk komend jaar moet studeren en helemaal niet gaat reizen :')
Klopte helemaal met haar profiel (helaas).
Helaas?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_142883435
-belastend materiaal-

Hoe interpunctie het verschil kan maken tussen een gesprek en een verhoor.

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2014 17:14:13 ]
pi_142884097
Zet dan ook gelijk je eigen foto erbij, c_c.
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
pi_142884815
quote:
13s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:57 schreef Hungry_Joe het volgende:
Zet dan ook gelijk je eigen foto erbij, c_c.
Die wordt niet in miniatuur weergegeven, ik heb 'm niet weggeknipt. En de beste jongen is er onherkenbaar, trek je string ff uit je reet :').
pi_142885018
Kun je wel bijdehand gaan doen, maar dit is dus precies wat de pubers in de Tinderreeks ook deden voor er (terecht) gezeik van kwam. Al was het dan nog inclusief naam én foto en dan zelf buiten schot blijven uiteraard. Erg zwak. Blur het dan weg ofzo.
pi_142885592
quote:
13s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:27 schreef Hungry_Joe het volgende:
Kun je wel bijdehand gaan doen, maar dit is dus precies wat de pubers in de Tinderreeks ook deden voor er (terecht) gezeik van kwam. Al was het dan nog inclusief naam én foto en dan zelf buiten schot blijven uiteraard. Erg zwak. Blur het dan weg ofzo.
Dus je vergelijkt de foto's van tinder waarbij ze duidelijk in zicht waren en er persoonlijke gegevens bij stonden met een miniatuurfoto waar je met de beste wil in de wereld iemand niet kunt herkennen. Nee ok. Sterk.

Die redenatie is bijna emo-smiley waardig man.
pi_142885811
Wat minder sterk is, is dat jij kennelijk weet te bepalen of er iemand in te herkennen valt of niet. Knip of blur het gewoon weg. Moeilijk he?
pi_142886381
quote:
13s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:41 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dus je vergelijkt de foto's van tinder waarbij ze duidelijk in zicht waren en er persoonlijke gegevens bij stonden met een miniatuurfoto waar je met de beste wil in de wereld iemand niet kunt herkennen. Nee ok. Sterk.

Die redenatie is bijna emo-smiley waardig man.
Kom op, als je degene kent herken je hem echt wel. Dus dat is leuk voor zijn eventuele vrouw.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_142886448
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 15:47 schreef Hungry_Joe het volgende:
Wat minder sterk is, is dat jij kennelijk weet te bepalen of er iemand in te herkennen valt of niet. Knip of blur het gewoon weg. Moeilijk he?
Neu, helemaal niet moeilijk, maar je had het ook kunnen melden zonder als een gefrustreerd puberjongetje die erachter komt dat hij door z'n klasgenoten uitgelachen wordt te klinken. Áls je de foto herkenbaar zou vinden.
pi_142887346
Nou ja, foto blijft staan, dus ik ben gekke Henkie en het mag weer kennelijk. Zullen de jongens en meisjes in de Tinder-reeks vast erg leuk vinden om te horen.

Gaan we het weer over luizige interpunctie hebben. Krijg ik óók jeuk van, maar half NL doet er tegenwoordig aan. Waaronder opvallend veel E-Matching types trouwens.
pi_142889283
Waarom zou ik in godsnaam iets geven om wat de kinderen in het tindertopic denken? En wáárom geef jij iets om de kinderen in het tindertopic? Je noemt ze vaak zat, hebben ze je uitgeroepen als overblijfpapa ofzo?

Maar goed. Foto is weg. Uit respect voor de slachtoffers van dit dilemma is een donatie gedaan aan de stichting Stel Je Niet Zo Aan. Laten we het over iets hebben waar jij geen jeuk van krijgt.
pi_142890063
Nee, jij geeft nergens een neuk om. Inclusief iemands privacy, dat blijkt. Ik haal het alleen aan omdat het daar nogal tot een discussie leidde onlangs waarop besloten werd geen screenshots meer te plaatsen. Dan het dan hier wel zou kunnen is weer een stuitend voorbeeld van de twee maten waarmee hier gemodereerd wordt. Maar dat is verder buiten jou om en ook daar hoef jij je geen neuk van aan te trekken, wees gerust. Je kunt dus gewoon tof blijven doen met foto's en schijtlollige onderschriften.
  woensdag 30 juli 2014 @ 17:56:52 #195
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_142890352
Was jullie date niet leuk ofzo?
pi_142890618
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:40 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Helaas?
Ja, daardoor lijkt ze wel teveel als een kopie van de andere Amsterdamse reismeisjes die ik op Paiq, OkCupid en Tinder aantref.

Maar goed, het unieke kan nog komen natuurlijk. We zullen zien..
pi_142890722
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:44 schreef Hungry_Joe het volgende:
Nee, jij geeft nergens een neuk om. Inclusief iemands privacy, dat blijkt. Ik haal het alleen aan omdat het daar nogal tot een discussie leidde onlangs waarop besloten werd geen screenshots meer te plaatsen. Dan het dan hier wel zou kunnen is weer een stuitend voorbeeld van de twee maten waarmee hier gemodereerd wordt. Maar dat is verder buiten jou om en ook daar hoef jij je geen neuk van aan te trekken, wees gerust. Je kunt dus gewoon tof blijven doen met foto's en schijtlollige onderschriften.
Je moet echt even uit je ivoren toren kruipen HJ. Geloof het of niet, ik ging (en ga, deels) er echt van uit dat die foto al onherkenbaar klein was. Zoals te zien was, was het een screenshot van m'n telefoon. Wellicht dat het fullscreen beter te zien was, dat kan. In plaats van er gewoon wat over te zeggen, moet dat weer op de gepatenteerde Verongelijkte Boze Man-toon, die blijkbaar elders meer indruk maakt. Wat dan vervolgens de kers op de hypocriete taart is, is het feit dat je dat godvergeten Tindertopic erbij haalt. De veredelde slowchat waarin de ene kont harder gelikt wordt dan de andere, maar waarbij we ondertussen wel vrolijk persoonlijke foto's van users die niet in de hardcore kliek horen over de app gooien en samen uitlachen. Of wou je zeggen dat dat echtheuswaar niet meer gebeurt, of dat jij er geen deel van uitmaakt?

Kom op man.
pi_142890748
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juli 2014 17:44 schreef Hungry_Joe het volgende:
Ach wat Re betreft gaan dit topic en het Tinder topic allebei dicht. Als er niet in elke post het woord datingsite of Tinder staat is het offtopic...
pi_142890779
pi_142891088
quote:
2s.gif Op woensdag 30 juli 2014 18:10 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Je moet echt even uit je ivoren toren kruipen HJ. Geloof het of niet, ik ging (en ga, deels) er echt van uit dat die foto al onherkenbaar klein was. Zoals te zien was, was het een screenshot van m'n telefoon. Wellicht dat het fullscreen beter te zien was, dat kan. In plaats van er gewoon wat over te zeggen, moet dat weer op de gepatenteerde Verongelijkte Boze Man-toon, die blijkbaar elders meer indruk maakt. Wat dan vervolgens de kers op de hypocriete taart is, is het feit dat je dat godvergeten Tindertopic erbij haalt. De veredelde slowchat waarin de ene kont harder gelikt wordt dan de andere, maar waarbij we ondertussen wel vrolijk persoonlijke foto's van users die niet in de hardcore kliek horen over de app gooien en samen uitlachen. Of wou je zeggen dat dat echtheuswaar niet meer gebeurt, of dat jij er geen deel van uitmaakt?

Kom op man.
Daar ga je dan onterecht vanuit, of wil je nu echt zeggen dat een bekende van die knakker hem niet zou herkennen? Bovendien is het nogal een hellend vlak waar je je op begeeft op het moment dat je er hier foto's in gaat gooien. Als volgens jou een zonnebril en een iets kleinere foto iemand onherkenbaar maakt moet je misschien even een reality check doen. Ik geef alleen aan dat je dan ook de ballen moet hebben er je eigen foto bij te plaatsen. En in plaats van toe te geven dat je die ontbeert komt prompt dat KijkMijEensDeSnappyChickZijn-toontje weer om de hoek. Flikker toch op joh. Dat maakt dan op mij weer weinig indruk.

Waar je verder over bazelt weet ik niet. Ik zit in geen enkele groepsapp namelijk en hoor - de Goden zij geprezen - al zeker niet tot de hardcore kliek. Dat ze die daar hebben zal allemaal wel, IK heb er in ieder geval geen behoefte aan. Maar je bent nogal op de hoogte en dat zou nogal de hersenverweking kunnen verklaren waardoor jij het normaal vind om iemands foto's op een openbaar forum te flikkeren. En ik maar denken dat ik te weinig fatsoen in mijn sodemieter had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')