Rusland was al 'weg' sinds 1989. Het is eerder advies van vermijdt een WO3.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:52 schreef Copycat het volgende:
Om te vervolgen met:
"Rusland zoekt onbewust naar een confrontatie in het buitenland om het volk in eigen land energie te geven. Mijn advies aan het Kremlin: gebruik de Krim als overwinning op het Westen en trek je terug uit het oosten van Oekraïne."
De stuiptrekking van een failliet Rusland?
come againquote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dus kwaadwillende zie je niet ... dus alleen juiste modus is dus zinloos.
Atuinhek zegt dat een radar allleen vliegtuigen ziet in de juiste modus. Wat in vredesnaam heb je daaraan.quote:
De door mij geciteerde alinea geeft duidelijk het failliet van jouw argument weer. Op basis van het halfslachtig gebruiken van bronnen. Toevallig heb ik nrc.next net voor me liggen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:06 schreef Lambiekje het volgende:
Rusland was al 'weg' sinds 1989. Het is eerder advies van vermijdt een WO3.
Toeval bestaat niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
De door mij geciteerde alinea geeft duidelijk het failliet van jouw argument weer. Op basis van het halfslachtig gebruiken van bronnen. Toevallig heb ik nrc.next net voor me liggen.
Ik was de column vanquote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:11 schreef motorbloempje het volgende:
Toeval bestaat niet.
Jij zit in het complot.
Kan je hem hier plaatsen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik was de column vanKees Momma
aan het lezen. Over de ramp.
Ik heb een alibi.
Oh jammer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:17 schreef Copycat het volgende:
Lukt niet om mobiel te copy/pasten. Hij staat ook op Facebook. Op de pagina hetbestevoorkees.
quote:By this point he was shouting at the top of his voice, and suddenly noticed that the Russian journalist I was with had her dictaphone on, and I was making notes in my notebook. He grabbed the dictaphone from her hands and ordered one of the fighters to throw it at the wall. Pulling my notebook from my hands, he began to rip out the pages frantically.
Protesting only made it worse. He barked commands at his subordinates: Burn their notebooks! Seize their electronics! Search everything for compromising material and then destroy it! If you find anything, execute them as spies!
Working in eastern Ukraine has been difficult for all journalists and anger and threats are commonplace. This was the first time, however, that I felt a very real sense of danger. Dont think for one minute I will hesitate to have you shot, he yelled at the pair of us.
Dat is vele malen nauwkeuriger en geeft je veel meer informatie dan een simpele blip op een radar return... Dat is wat je er aan hebt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Atuinhek zegt dat een radar allleen vliegtuigen ziet in de juiste modus. Wat in vredesnaam heb je daaraan.
Dat lijkt me wat te simpel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:57 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Vliegtuigen, ook als ze geen transpondersignaal uitzenden zijn gewoon zichtbaar op de radar, er is dan echter geen informatie voorhanden zoals identificatie, hoogte, en type vliegtuig.
Een radar heeft een groter bereik doordat vliegtuigen dat signaal uitzenden en dat deel word secundaire radar genoemd.
[ afbeelding ]
Het groene is dus de primaire radar waarop elk vliegtuig gewoon zichtbaar is zolang het toestel binnen bereik is en ongeacht of het toestel een signaal uitzend.
Maar nu hetgeen waar ATuin-hek op doelt, de BUK heeft zijn eigen radar aan boord en is niet in staat om een passagiersvliegtuig van een militair vliegtuig te onderscheiden.
Men zag een doel en schoot het uit de lucht.
vandaar ook de laatste rare bocht.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:11 schreef xenoss het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat te simpel.
Misschien hebben ze eerst via andere wegen/radars gecheckt wat voor vliegtuig het was, en gaf het toestel geen passagiers-vliegtuig signaal meer (omdat dat uitgezet was), waarna men dacht dat het militair en vijandig was. Misschien is het neerhalen uitgelokt.
quote:Cockpit MH17 aan flarden geschoten
Volgens een Duitse expert is aan de hand van restanten van de cockpit vast te stellen dat deze is doorzeefd met een 30 mm kanon.
Dit is de standaardbewapening van de SU25 straaljager van de Oekraïense luchtmacht, het vliegtuig dat is gesignaleerd naast vlucht MH17 die is neergestort.
[..]
Er is slechts één conclusie die je kunt trekken en dat is deze: Dit vliegtuig is niet geraakt door een raket.
bron
dat type vliegtuig is met volle belading bij lange na niet in staat om op dezelfde hoogte te komen.quote:
Faal...quote:
een kogel hoeft niet alleen horizontaal afgeschoten te worden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:28 schreef gijsman het volgende:
[..]
dat type vliegtuig is met volle belading bij lange na niet in staat om op dezelfde hoogte te komen.
Dat is het fijne aan Lambiekje, zelf nooit lezen wat nota bene een aantal posts boven hem verteld word en aangehaald word door jou en mij, maar wel verwachten dat iedereen zijn stukjes tot in detail leest of kijkt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:28 schreef gijsman het volgende:
[..]
dat type vliegtuig is met volle belading bij lange na niet in staat om op dezelfde hoogte te komen.
Nog veel hardere faalquote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
een kogel hoeft niet alleen horizontaal afgeschoten te worden.
zeg dat maar tegen de duitse expert. Maar ja jij vind dat WTC ook kan instorten door een zielig nietszeggend brandje. Dus.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Faal...
Kijk voor de gein eens wat zo'n BUK raket doet.
best knap dat zo'n kogel die afstand nog kan overbruggenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
een kogel hoeft niet alleen horizontaal afgeschoten te worden.
Die duitse expert heeft het gewoon keihard fout. De raket in kwestie bevat een uit de kluiten gewassen fragmentatie granaat. De gatenpatroon is wat je zou verwachten als zo'n bom in de buurt van het vliegtuig af is gegaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
zeg dat maar tegen de duitse expert. Maar ja jij vind dat WTC ook kan instorten door een zielig nietszeggend brandje. Dus.
en wat nu als het en SU27 was? die kan dat wel. En Oekraine heeft een dergelijk ding.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is het fijne aan Lambiekje, zelf nooit lezen wat nota bene een aantal posts boven hem verteld word en aangehaald word door jou en mij, maar wel verwachten dat iedereen zijn stukjes tot in detail leest of kijkt.
quote:Moscow had claimed that the Su-25 was flying at the same altitude as Flight 17.
Stranger about the Russian claims, though, is that Ukraine does have Su-27 fighter jets in its arsenal -- a series that would have been capable of flying at altitude with MH17.
"[For the Russians to say] that [the Ukrainians] would use the Frogfoot" -- NATO's term for the Su-25 -- "is a particularly bizarre choice of airplane because it's purposely designed to fly at very low levels and be agile down there," Gleave said.
http://www.rferl.org/cont(...)t-su25/25466500.html
Dan mag dat eerst bewezen worden. En ook daarna past het schade patroon prima bij die van een raket.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en wat nu als het en SU27 was? die kan dat wel. En Oekraine heeft een dergelijk ding.
[..]
gewoon simpel een conclussie getrokken.quote:
Op twitter wordt niet tegengesproken dat de crash site inderdaad links van de laatste gemelde positie ligt. Ik neem aan dat de rode pin op de map inderdaad de site aangeeft.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het zou kunnen, wellicht is die laatste pin op de rode streep dan waar de cockpit ligt?
https://twitter.com/fligh(...)795725348864/photo/1quote:Paulik @onemorepash Jul 22
@flightradar24 Guys, could you approve/disprove that the last point (13:21:28) is actually based on received data and not on extrapolation?
Flightradar24 @flightradar24 Jul 22
@onemorepash We can confirm that data in this tweet is 100% correct and real data https://twitter.com/flightradar24/status/489806795725348864 …
djp3tros @djp3tros Jul 23
@flightradar24 Then how is it possible that the latest position is further then the crash site? @onemorepash pic.twitter.com/rTuf3s0NJ9
Paulik @onemorepash Jul 23
@djp3tros I don't understand why everyone considers it's impossible. This is a plain with non-zero init velocity, not a weight in vacuum.
Nee, die map kun je zo weggooien want daar klopt helemaal niets van, in de OP vind je een goede map.quote:Op woensdag 30 juli 2014 01:00 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Op twitter wordt niet tegengesproken dat de crash site inderdaad links van de laatste gemelde positie ligt. Ik neem aan dat de rode pin op de map inderdaad de site aangeeft.
[..]
https://twitter.com/fligh(...)795725348864/photo/1
Het blijft natuurlijk niet netjes rechtdoor vliegen na de ontploffing. Kan eender wat doen, duikvlucht, spiraal, bocht, afhankelijk van de schade. Of dit een "normale" dan wel een erg onwaarschijnlijke koers is voor een neerstortend vliegtuig, who knows. Of het aangeeft dat de piloot of de autopilot nog leefde/werkte, ook geen idee.
Doet me denken aan de vrij frequente fails die je met papieren vliegtuigjes meemaakt, waar je om het verst gooit en het belandt achter je...
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:59 schreef gijsman het volgende:
[..]
Het bewuste type komt met volle belading niet hoger dan 16000 ft volgens wikipedia
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:05 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen idee of dat de bewuste Wiki pagina is, maar feit is dat die straaljager er niet in de buurt kan komen.
Als de Russen zeggen dat de Su-25 "gedurende korte tijd" op die hoogte kan vliegen (wie exacte formulering wil kan het opzoeken), dan zou ik dat niet meteen afwijzen als onmogelijk. Hoe aannemelijk is het dat het Russische leger na zoveel dagen niets beters kon bedenken dan een verhaal dat met één simpele search zou kunnen ontkracht worden?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar komt nog bij dat de SU-25 helemaal niet op die hoogte kan vliegen.
Welnee, in de luchtvaart wordt met feet gewerkt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 04:55 schreef meth1745 het volgende:
• Een Amerikaanse definitie, gezien het gebruik van feet ipv meter.
Ze zijn op verschillende schaal, maar als je de lichtgroene grenzen vergelijkt dan ligt de main crash site inderdaad waar de rode streep is getrokken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 02:56 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nee, die map kun je zo weggooien want daar klopt helemaal niets van, in de OP vind je een goede map.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de hoogte, dat weet ik, maar het betekent niet dat men alles in feet meet. 100 feet/min is duidelijk van oorsprong een Amerikaanse/Engelse definitie, gezien het ronde getal.quote:Op woensdag 30 juli 2014 05:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, in de luchtvaart wordt met feet gewerkt.
Was er wel een BUK?quote:Die Buk kon tot iets van 70.000 voet hoog komen. Dan maakt het weinig uit of je op 33, 35 of 31 k feet gaat vliegen...
Die video's gezien van het materiaal dat over de weg vervoerd wordt? Ik denk dat daar nog de meeste bewijzen van zijn... van alles in deze vreemde zaak en vreselijke aanslag.quote:
Aanslagen op vliegtuigen zijn echt nieuw jaquote:[b]Op woensdag 30 juli 2014 05:58 schreef El_Matador het volgende:[/
Ik geloof trouwen niet zo in een "ongeluk". Werd heel snel door de media gezegd, en is ook wel logisch, maar waarom kan het niet gewoon wel een echte aanslag zijn? Is dat te schokkend? Ja, natuurlijk, maar zo werkt de wereld tegenwoordig...
Zeg ik dat?quote:Op woensdag 30 juli 2014 07:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Aanslagen op vliegtuigen zijn echt nieuw ja
Met "zo werkt de wereld tegenwoordig" insinueer je dat dit in het verleden niet gebeurde ja.quote:Op woensdag 30 juli 2014 07:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Het gebeurt niet al teveel he? In het NWStopic heb er een aantal gepost. Maar het is zeldzaam.
"er vloog een Su-25 in de buurt", that's all?quote:“The Su-25 was 3-5 km away from the Malaysian plane. Su-25 is capable of climbing to the altitude of 10,000 meters for a short period of time. Its standard armament includes R60 air-to-air missiles, which are capable of locking and hitting targets from 12 km and which are guaranteed to hit the target from the distance of 5 km.”
ze zijn er wel maar komt niet vaak voor.quote:Op woensdag 30 juli 2014 07:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Aanslagen op vliegtuigen zijn echt nieuw ja
Wat het interessant maakt is dat dit een maand van te voren werd voorspeld als manier om een beschieting uit te lokken op een niet militaire vluchtquote:Op woensdag 30 juli 2014 07:36 schreef meth1745 het volgende:
nee toch.. ..
Is dit het enige dat de Russen gezegd hebben?
[..]
"er vloog een Su-25 in de buurt", that's all?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:55 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Is geupload op 18 juni 2014, ze vertelt over een Oekraïense straaljager die achter een passagiersvliegtuig is gaan vliegen om de seperatisten te verleiden om te schieten. Toevallig dat er een maand later een passagierstoestel neergeschoten is...
Zit Engelse ondertiteling bij.
Die is al eerder gepost.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:40 schreef xenoss het volgende:
Hier staat een video van de BBC Russia, (gezegd wordt dat die later door de BBC verwijderd is van hun website).
Ooggetuigen (omwonenden) verklaren voor de camera dat zij een militair vliegtuig (jetfighter) zagen, die bij en onder het passagiersvliegtuig vloog ( 'iedereen heeft het gezien') en dat het geluid van de explosies van bóven kwam, in de lucht. Niet van beneden. Ook hebben zij gezien dat het vliegtuig een scherpe bocht maakte.
maakt niet uit zou zeggen verdiep je ook een beetje in de voorgaande delen er is al veel boeiende informatie voorbij gekomen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:50 schreef xenoss het volgende:
Ok had ik even gemist. Hij mag wat mij betreft ook wel nog een keer ;-)
Ik heb de voorgaande delen wel gevolgd, maar ik lees ook wel eens ergens overheen (zoals iedereen hier, gezien de vragen die mij eerder steeds opnieuw gesteld werden) of klik wel eens geen videolink aan (vooral niet als er niet bij staat waarom ik dat moet doen of wat er te zien is - al ging dat in dit geval niet op).quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
maakt niet uit zou zeggen verdiep je ook een beetje in de voorgaande delen er is al veel boeiende informatie voorbij gekomen.
btw heb mijn post ge-edit omdat ik je nog wat uitleg wou geven over geluid, Ik wil daarbij even aangeven dat geluid een rare route kan geven voor het hoorbaar is op de grond.
Het zou zomaar kunnen dat er in de buurt een militair vliegtuig was en dat MH17 alsnog door een fout werd geraakt ik sluit dat zeker niet uit.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:10 schreef xenoss het volgende:
[..]
Ik heb de voorgaande delen wel gevolgd, maar ik lees ook wel eens ergens overheen (zoals iedereen hier, gezien de vragen die mij eerder steeds opnieuw gesteld werden) of klik wel eens geen videolink aan (vooral niet als er niet bij staat waarom ik dat moet doen of wat er te zien is - al ging dat in dit geval niet op).
Ik geloof wel dat er militaire vliegtuigen rond het passagiersvliegtuig hebben gevlogen en dat de bocht is gemaakt. Verder heb ik geen idee of er een BUK is gebruikt of iets anders en door wie dan en of het vliegtuig wel de MH17 was.
Ik geloof alleen niet in het 'per ongeluk' neerschieten. Als het per ongeluk was, is dat ongelukje opgezet. En ik heb nog steeds grote twijfels bij de beelden van de slachtoffers, die mij echt teveel op poppen leken. En de manier waarop de wrakstukken en de inhoud van koffers en paspoorten getoond zijn, is in mijn ogen ook niet natuurlijk en lijkt erg veel op propaganda.
Verder ben ik nog steeds geintrigeerd door de Russisch-talige tweet van 15 juni waarin het neerhalen van een toestel met 'eurotoeristen, maar zónder echte slachtoffers werd aangekondigd.
Dat het de bedoeling was om het meevliegende vliegtuig te beschieten en per ongeluk de MH17 werd geraakt, dat denk ik al helemáál niet (als jij dat bedoelt).quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen dat er in de buurt een militair vliegtuig was en dat MH17 alsnog door een fout werd geraakt ik sluit dat zeker niet uit.
Nee je begrijpt me verkeerd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:28 schreef xenoss het volgende:
[..]
Dat het de bedoeling was om het meevliegende vliegtuig te beschieten en per ongeluk de MH17 werd geraakt, dat denk ik al helemáál niet (als jij dat bedoelt).
Peter Haisenko (Duitse piloot) is van mening dat MH17 door een straaljager met kogels is neergehaald.quote:Shocking Analysis of the ‘Shooting Down’ of Malaysian MH17[/b]
The tragedy of Malaysian MH 017 continues to elude any light of clarity being cast over it. The flight recorders are in England and are evaluated. What can come of it? Maybe more than you would assume. Especially the voice recorder will be interesting when you look at the picture of a cockpit fragment. As an expert in aviation I closely looked at the images of the wreckage that are circulating on the Internet.
First, I was amazed at how few photos can be found from the wreckage with Google. All are in low resolution, except one: The fragment of the cockpit below the window on the pilots side. This image, however, is shocking. In Washington, you can now hear views expresssed of a “potentially tragic error / accident” regarding MH 017. Given this particular cockpit image it does not surprise me at all.
Entry and exit impact holes of projectiles in the cockpit area
I recommend to click on the little picture to the right. You can download this photo as a PDF in good resolution. This is necessary, because that will allow you understand what I am describing here. The facts speak clear and loud and are beyond the realm of speculation: The cockpit shows traces of shelling! You can see the entry and exit holes. The edge of a portion of the holes is bent inwards. These are the smaller holes, round and clean, showing the entry points most likeley that of a 30 millimeter caliber projectile. The edge of the other, the larger and slightly frayed exit holes showing shreds of metal pointing produced by the same caliber projectiles. Moreover, it is evident that at these exit holes of the outer layer of the double aluminum reinforced structure are shredded or bent – outwardly! Furthermore, minor cuts can be seen, all bent outward, which indicate that shrapnel had forcefull exited through the outer skin from the inside of the cockpit. The open rivets are are also bent outward.
In sifting through the available images one thing stands out: All wreckage of the sections behind the cockpit are largely intact, except for the fact that only fragments of the aircraft remained . Only the cockpit part shows these peculiar marks of destruction. This leaves the examiner with an important clue. This aircraft was not hit by a missile in the central portion. The destruction is limited to the cockpit area. Now you have to factor in that this part is constructed of specially reinforced material. This is on account of the nose of any aircraft having to withstand the impact of a large bird at high speeds. You can see in the photo, that in this area significantly stronger aluminum alloys were being installed than in the remainder of the outer skin of the fuselage. One remembers the crash of Pan Am over Lockerbie. It was a large segment of the cockpit that due to the special architecture survived the crash in one piece. In the case of flight MH 017 it becomes abdundantly clear that there also an explosion took place inside the aircraft.
Tank destroying Munitionsmix
So what could have happened? Russia recently published radar recordings, that confirm at least one Ukrainian SU 25 in close proximity to MH 017. This corresponds with the statement of the now missing Spanish controller ‘Carlos’ that has seen two Ukrainian fighter aircraft in the immediate vicinity of MH 017. If we now consider the armament of a typical SU 25 we learn this: It is equipped with a double-barreled 30-mm gun, type GSh-302 / AO-17A, equipped with: a 250 round magazine of anti-tank incendiary shells and splinter-explosive shells (dum-dum), arranged in alternating order. The cockpit of the MH 017 has evidently been fired at from both sides: the entry and exit holes are found on the same fragment of it’s cockpit segment!
Now just consider what happens when a series of anti-tank incendiary shells and splinter-explosive shells hit the cockpit. These are after all designed to destroy a modern tank. The anti-tank incendiary shells partially traversed the cockpit and exited on the other side in a slightly deformed shape. (Aviation forensic experts could possibly find them on the ground presumably controlled by the Kiev Ukrainian military; the translator). After all, their impact is designed to penetrate the solid armor of a tank. Also, the splinter-explosive shells will, due to their numerous impacts too cause massive explosions inside the cockpit, since they are designed to do this. Given the rapid firing sequence of the GSh-302 cannon, it will cause a rapid succession of explosions within the cockpit area in a very short time. Remeber each of these is sufficient to destroy a tank.
What “mistake” was actually being committed – and by whom?
Because the interior of a commercial aircraft is a hermetically sealed pressurized chamber, the explosions will, in split second, increase the pressure inside the cabin to extreme levels or breaking point. An aircraft is not equipped for this, it will burst like a balloon. This explains a coherent scenario. The largely intact fragments of the rear sections broke in mid air at the weaker points of contstruction most likely under extreme internal air pressure. The images of the widely scattered field of debris and the brutally damaged segment of cockpit fit like hand in glove. Furthermore, a wing segment shows traces of a grazing shot, which in direct extension leads to the cockpit. Interestingly, I found that both the high-resolution photo of the fragment of bullet riddled cockpit as well as the segment of grazed wing have in the meantime disappeared from Google Images. One can find virtually no more pictures of the wreckage, except the well known smoking ruins.
If you listen to the voices from Washington now who speak of a “potentially tragic error / accident”, all that remains is the question of what might have been the nature of this “mistake” perpetrated here. I am not given to hover long in the realm of speculation, but would like to invite others to consider the following : The MH 017 looked similar in it’s tricolor design to that that of the Russian President’s plane. The plane with Presdient Putin on board was at the same time ”near” Malaysia MH 017. In aviation circles “close” would be considered to be anywhere between 150 to 200 miles. Also, in this context we might consider the deposition of Ms. Tymoshenko, who wanted to shoot Presdient Putin with a Kalashnikov.
But that this remains pure speculation. The shelling of the cockpit of air Malaysia MH 017, however, is definitely not.
Op de video is het niet duidelijk, bekijk de originele foto in mijn bericht. Duidelijk een D.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Alleen al op 1.53 zegt hij dat er 'RC' staat, maar er staat duidelijk 'RD', hoogstens een kleine beschadiging in het midden van de bolling van de D.
Een C heeft geen hoekjes links boven en onder... Lijkt mij een simpel gevalletje weerspiegeling/schade.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:01 schreef xenoss het volgende:
Op de video is het niet duidelijk, bekijk de originele foto in mijn bericht.
Verder:
Is Yaron Mofaz de zoon van Shaul Mofoz?
Oud-minister van Defensie van Israel?
Ik zie een D.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een C heeft geen hoekjes links boven en onder... Lijkt mij een simpel gevalletje weerspiegeling/schade.
vliegtuig spotters!quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:05 schreef xenoss het volgende:
[..]
Ik zie een D.
En waarom zou Reuters in vredesnaam een foto hebben van zomaar een toestel op Schiphol? Precies dát toestel dat láter wereldnieuws zou worden, maar waar toen niks niks mee aan de hand was?
Nou, dan zien we toch hetzelfde?quote:
Omdat het kan.quote:En waarom zou Reuters in vredesnaam een foto hebben van zomaar een toestel op Schiphol? Precies dát toestel dat láter wereldnieuws zou worden, maar waar toen niks niks mee aan de hand was?
Dan klopt het toch?quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:05 schreef xenoss het volgende:
[..]
Ik zie een D.
En waarom zou Reuters in vredesnaam een foto hebben van zomaar een toestel op Schiphol? Precies dát toestel dat láter wereldnieuws zou worden, maar waar toen niks niks mee aan de hand was?
Zeg dat. Die staan hele dagen te fotograferen en te filmen langs de diverse startbanen. Dus foto en filmmateriaal genoeg van alle vliegtuigen.quote:
Vliegtuigspotters staan normaal ergens bij de landings-opstijgbaan.quote:
Onzin. Genoeg mensen die tijdens hun reizen ook vanaf de luchthaven/gates zelf foto's maken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:13 schreef xenoss het volgende:
[..]
Vliegtuigspotters staan normaal ergens bij de landings-opstijgbaan.
Niet bij de gate.
Hoe kan een spotter een foto maken vanuit dié positie?
Want mensen met een interesse in het fotograferen van vliegtuigen vliegen zelf nooit mee? Zoals ik al schreef, ik heb zelf wel eens zulke foto's gemaakt, en ik ben niet eens zo'n spotter.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:13 schreef xenoss het volgende:
[..]
Vliegtuigspotters staan normaal ergens bij de landings-opstijgbaan.
Niet bij de gate.
Hoe kan een spotter een foto maken vanuit dié positie?
Het is simpelweg onmogelijk dat het toestel zonder cockpit (waar evens de transponder zich bevind) 21 kilometer door vliegt en vervolgens een onmogelijke bocht maakt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 05:17 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ze zijn op verschillende schaal, maar als je de lichtgroene grenzen vergelijkt dan ligt de main crash site inderdaad waar de rode streep is getrokken.
Moet je nog checken of de twee gele markers (op de bovenste foto) inderdaad overeenkomen met de coordinaten van de laatste posities, maar het lijkt aannemelijk gezien de reactie op twitter waar men bevestiging vroeg dat de laatste wel een echte coordinaat en geen extrapolatie was.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ofwel kloppen de twee punten, zijn dit inderdaad de laatst ontvangen coordinaten, ofwel niet. Dat kan je met google earth of wat dan ook nachecken, en dan weet je of het klopt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:39 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het is simpelweg onmogelijk dat het toestel zonder cockpit (waar evens de transponder zich bevind) 21 kilometer door vliegt en vervolgens een onmogelijke bocht maakt.
De map in de OP geeft in grove lijnen het traject weer van de delen van het vliegtuig, de beelden van de militaire radar die door de russen is vrijgegeven laat ook geen route zien zoals in dat plaatje is getekend.
Bovendien is het spoor van brokstukken richting Hrabove naar mijn mening voldoende om dat plaatje waarop men die bochten getekend heeft naar het rijk der fabelen te verwijzen.
Dat is het hem nu juist, de transponder geeft dan geen signaal meer door en het ligt 2,2 kilometer verder dan waar het toestel door een raket? geraakt is.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ofwel kloppen de twee punten, zijn dit inderdaad de laatst ontvangen coordinaten, ofwel niet. Dat kan je met google earth of wat dan ook nachecken, en dan weet je of het klopt.
Ik begrijp je redenering niet goed: hoezo 21 kilometer doorvliegen zonder cockpit? Denk je dat de transponder nog coordinaten doorgaf nadat het vliegtuig geraakt was??
Bij het tweede punt was ie nog aan het vliegen, daarna is ie geraakt en neergestort. Dat ie bij het neerstorten een bocht maakte en de cockpit beland is op een plek waar ie eerder was overgevlogen mag bizar kijken. Maar ofwel is het zo, ofwel hebben ze die coordinaten verkeerd geplaatst, dus ik zou zeggen check dat laatste, dan heb je zekerheid.
Die hypothese heeft men handig ontweken door een straw man argument te gebruiken: "Rusland claimt dat de Su-25 het toestel neerschoot", wij bewijzen dat het niet kan, dus is de eventuele aanwezigheid van een Su-25 niet relevant en hoeven we geen beelden vrij te geven.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat het interessant maakt is dat dit een maand van te voren werd voorspeld als manier om een beschieting uit te lokken op een niet militaire vlucht
[..]
Het toestel wordt op 10 km hoogte geraakt, de schade verandert het aerodynamisch profiel dus gaat ie beginnen afwijken, de controlelijnen zijn beschadigd dus je weet niet wat de flaps, rudder etc doen op dat moment. Hij kan draaien en nog een tijd lang "stabiel" glijden tot iets anders het begeeft en het door z'n air speed in stukken breekt...quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is het hem nu juist, de transponder geeft dan geen signaal meer door en het ligt 2,2 kilometer verder dan waar het toestel door een raket? geraakt is.
Het valt niet recht naar beneden dus die 2,2 kilometer kunnen heel goed kloppen, daarom lijken me die coördinaten niet te kloppen, natuurlijk kloppen die als je ze invoert in G.E maar het spoor van brokstukken laat zien dat het toestel daar onmogelijk geweest kan zijn.
Hoe FL24 aan die coördinaties komt is mij een raadsel.
De afstand tussen de cockpit en het gebied waar het middendeel terecht gekomen is (hrabove) is 6,5 kilometer.
De cockpit is er af gebroken, het achterste deel ligt verderop en heeft een spoor van kleine brokstukken en lichamen achter gelaten.
Het plaatsje waar de cockpit ligt, daar is ook tenminste een slachtoffer door het dak van een huis gevallen, en kleinere brokstukken zoals bijvoorbeeld dat stuk van de romp viel 2,5 kilometer eerder al voor een huis in Petropavlivka.
De fotograaf, volgens Reuters Yaron Mofaz, vloog zelf in elk geval niet mee met de MH17, stond niet op de passagierslijst.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Want mensen met een interesse in het fotograferen van vliegtuigen vliegen zelf nooit mee? Zoals ik al schreef, ik heb zelf wel eens zulke foto's gemaakt, en ik ben niet eens zo'n spotter.
Raar wel, heb de flight tracker er gelijk bij gepakt toen en kreeg een link van iemand op NWS en zie nu veel meer vliegtuigen dan ik toen zag plus zie plaatje wat ik gepost heb pagina of 2 terug komt niet overeen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:44 schreef bedachtzaam het volgende:
Dit plaatje is op de 17e nadat het toestel was neergestort op deze site gepost, dat doet toch afvragen hoe betrouwbaar Fl24 is als realtime flighttracker.
Die site verwijst naar reddit.com, hier staat de post van slezyr. (beetje naar beneden scrollen)
[ afbeelding ]
Misschien vloog hij simpelweg met een ander vliegtuig? Er is ook zoiets als ergens te veel achter zoekenquote:Op woensdag 30 juli 2014 16:48 schreef xenoss het volgende:
[..]
De fotograaf, volgens Reuters Yaron Mofaz, vloog zelf in elk geval niet mee met de MH17, stond niet op de passagierslijst.
De foto lijkt te zijn gemaakt vanuit de boardinghal, daar kom je pas binnen met een ticket. Hoe kwam die fotograaf daar terecht? Shoot me, maar dat de fotograaf een Israelier is maakt het voor mij wel extra verdacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |