In de jeugd verloor hij, ondanks zijn geringe fysiek, nauwelijks duels. Positioneel erg sterk. Helaas komt er op het hoogste niveau ook wat fysiek bij kijken. Ik zie hem een duel tegen Drogba niet winnen.
Aangezien Drogba niet in de Eredivisie speelt maakt het dus niks uit. Een prima Eredivisie waardige verdediger.
Welk niveau (qua club) moet en belangrijker:) kan PSV momenteel nastreven. Ik hoor hier vaker dat een bepaalde speler tekort komt voor het niveau dat PSV nastreeft, en ik vind het persoonlijk erg interessant om te benoemen welk niveau dat is.
Volgens mij is het hoogst haalbare om een mooie opleidingsclub te zijn die af en toe een Europees topseizoen draait. Het niveau van Ajax haalt dat al, maar een mooi voorbeeld is misschien ook Basel.
Wat denken jullie?
Ps. Spelers als Ritzmaier en Hendrix moeten dan ook alle ruimte krijgen.
Op zondag 27 juli 2014 21:22 schreef Ciscus het volgende: Welk niveau (qua club) moet en belangrijker:) kan PSV momenteel nastreven. Ik hoor hier vaker dat een bepaalde speler tekort komt voor het niveau dat PSV nastreeft, en ik vind het persoonlijk erg interessant om te benoemen welk niveau dat is.
Volgens mij is het hoogst haalbare om een mooie opleidingsclub te zijn die af en toe een Europees topseizoen draait. Het niveau van Ajax haalt dat al, maar een mooi voorbeeld is misschien ook Basel.
Wat denken jullie?
Ps. Spelers als Ritzmaier en Hendrix moeten dan ook alle ruimte krijgen.
Feitelijk gezien is het hoogst haalbare een absolute topclub worden.
Je merkte aan die jongen dat hij er mentaal nog niet klaar voor was. Onvoldoende volwassen, onvoldoende volledig leven voor zijn carrière. Niet erg en heel normaal maar dan moet je nog niet de stap van PSV naar de beste ploeg sinds Ajax '95 wagen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL. #NoDAPL
Feitelijk gezien is het hoogst haalbare een absolute topclub worden.
Is dat het hoogst haalbare met een budget van 60 miljoen Euro per jaar? Ik vrees dat dat er niet in zit. Anderzijds zou ik dolgraag nog eens Louis van Gaal aan het werk zien bij Ajax, als iemand het kan dan is hij het. En zelfs hij zou er gek van worden dat hij jaarlijks weer goede spelers zou moeten verkopen en nieuwe spelers zou moeten inpassen.
Je merkte aan die jongen dat hij er mentaal nog niet klaar voor was. Onvoldoende volwassen, onvoldoende volledig leven voor zijn carrière. Niet erg en heel normaal maar dan moet je nog niet de stap van PSV naar de beste ploeg sinds Ajax '95 wagen.
Dat weet ik dan misschien niet, ik dacht wel dat hij er volledig voor ging en dat hij 'volwassen' was. Ik denk dat hij mentaal verder was dan destijds Kluivert of Van Persie eigenlijk. Maar het is alweer even geleden weer 😉
Is dat het hoogst haalbare met een budget van 60 miljoen Euro per jaar? Ik vrees dat dat er niet in zit. Anderzijds zou ik dolgraag nog eens Louis van Gaal aan het werk zien bij Ajax, als iemand het kan dan is hij het. En zelfs hij zou er gek van worden dat hij jaarlijks weer goede spelers zou moeten verkopen en nieuwe spelers zou moeten inpassen.
Van Gaal bij Ajax (of PSV of Fey), dat zou idd geweldig zijn! Waarschijnlijk moet hij wel wat sneller presteren dan destijds bij Ajax, waar hij lekker kon bouwen. (En het overigens ondertussen best aardig deed)
van Persie is een uniek geval: zo extreem veel kwaliteiten al op zo'n jonge leeftijd (pass, schot, dribbel, snelheid) en enorm veel geluk dat hij bij Arsenal in een gespreid bedje terecht kwam met wat goede leermeesters en een geduldige coach die juist graag jonge spelers opstelt. Ik begrijp trouwens wel niet helemaal waarom hij net als Bergkamp vroeger bij het Nederlands elftal niet goed uit de verf komt maar dat is voor hier teveel offtopic.
Van Gaal bij Ajax (of PSV of Fey), dat zou idd geweldig zijn! Waarschijnlijk moet hij wel wat sneller presteren dan destijds bij Ajax, waar hij lekker kon bouwen. (En het overigens ondertussen best aardig deed)
I
Met het risico hier kwade reacties te krijgen maar hij zou van mij ook bij PSV zo aan de slag mogen. Dan moet hij wel de vrije hand krijgen, ook voor het verbeteren van de opleiding.
Met het risico hier kwade reacties te krijgen maar hij zou van mij ook bij PSV zo aan de slag mogen. Dan moet hij wel de vrije hand krijgen, ook voor het verbeteren van de opleiding.
Helemaal mee eens, hij past ook 100% op het beleid van PSV: jonge talenten halen ipv goede spelers waar geen restwaarde op zit na einde contract, jeugdspelers invoegen, technisch en dominant voetballen (zoiets toch?). Jammer dat het zo'n klojo is, maar een betere loopt er niet
Dan moet hij wel de vrije hand krijgen, ook voor het verbeteren van de opleiding.
Dat zou ik niet aan Van Gaal overlaten...
Hier schreef Roypsv het volgende: beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen Hier schreef Maver24 het volgende: En weet je wat het waren. Tyfes negers.
Helemaal mee eens, hij past ook 100% op het beleid van PSV: jonge talenten halen ipv goede spelers waar geen restwaarde op zit na einde contract, jeugdspelers invoegen, technisch en dominant voetballen (zoiets toch?). Jammer dat het zo'n klojo is, maar een betere loopt er niet
Dat klojogehalte valt reuze mee. Naar de media toe kan hij een eikel zijn maar verreweg de meeste spelers waar hij mee heeft gewerkt zijn erg tevreden over die samenwerking en we hebben toch ook nog nooit slechte geluiden gehoord van collega's waar hij mee samenwerkte? Hij heeft eens wat 'vedettes' die naast hun schoenen liepen op hun plaats gezet, big deal, het team ging altijd betere presteren. Hij heeft bij zowel Barcelona/Spanje als München/Duitsland een zeer positieve invloed gehad op het voetbal, hoezeer ene Johan Derksen dat ook graag bagatelliseert. Met het huidige Nederlandse elftal heeft hij ook weer bewezen een wonderdokter te zijn die jongens snel laat rijpen. Laten we eerlijk zijn, met iets meer geluk had Nederland in de finale gestaan en dan had Duitsland evengoed een zware strijd gehad.
Dat klojogehalte valt reuze mee. Naar de media toe kan hij een eikel zijn maar verreweg de meeste spelers waar hij mee heeft gewerkt zijn erg tevreden over die samenwerking en we hebben toch ook nog nooit slechte geluiden gehoord van collega's waar hij mee samenwerkte? Hij heeft eens wat 'vedettes' die naast hun schoenen liepen op hun plaats gezet, big deal, het team ging altijd betere presteren.
Hij heeft wel issues. Het zal mij niet verbazen als zijn vader hem vroeg heeft verlaten en hij onbewust nog steeds knokt voor zijn erkenning (ofzo). Verder helemaal eens.
Hij is degene die het systeem van Cruijff om zeep heeft geholpen en zijn eigen systeem er heeft neergezet bij de KNVB en Ajax. De afgelopen drie jaar is Cruijff bezig geweest de schade te repareren.
Kleine uitleg (in het Engels)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier schreef Roypsv het volgende: beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen Hier schreef Maver24 het volgende: En weet je wat het waren. Tyfes negers.
Hij is degene die het systeem van Cruijff om zeep heeft geholpen en zijn eigen systeem er heeft neergezet bij de KNVB en Ajax. De afgelopen drie jaar is Cruijff bezig geweest de schade te repareren.
Kleine uitleg (in het Engels)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het niet een beetje een schijndilemma: techniek + fouten mogen maken vs. ook gericht zijn op fysiek, tactiek en winnen? Je hebt het uiteindelijk toch allemaal nodig? Natuurlijk moet je die techniek apart oefenen, niemand zal dat tegenspreken. Een week heeft gelukkig voldoende uren dat je hier erg veel op kan oefenen zonder het andere te verwaarlozen. Dus en een methode a la Coerver en daarnaast fysieke training en veel aandacht aan tactiek. En ja, bij jeugdwedstrijden moet je niet uitgefoeterd worden zo gauw je eens probeert een speler uit te spelen en het mislukt, voor fouten maken moet er ruimte zijn. Dat is m.i. sowieso inherent aan aanvallend spelen, dat geldt voor bijv. judo net zo sterk als voor voetbal. Wel achteraf op een rustige manier bekijken hoe je het beter had kunnen doen.
Wat is dit voor zooi. Wil je kaarten aanschaffen om met een groep matties te gaan kan ik alleen in MM (uitvak, helft krijgt PSV terug) boeken....... Krijg ik als antwoord van de chagrijnige mevrouw van PSV kaartverkoop dat alle seizoenskaarthouders gratis naar binnen mogen zonder kaart te hoeven activeren. Dus ik zeg tegen haar dat de kans dus aanwezig is dat stadion alsnog halfvol is. Ja dat kan ja......
WTF is dit. Dat SZK gratis mogen is prima, maar laat hun dan op z'n minst de plaats activeren. Nu stel je veel mensen en vooral vaders met kids teleur die in de vakantie eens naar PSV willen met hun kroost.
Echt weer Zit je straks opgepropt in vak MM terwijl eerste ring half leeg zal zijn.....
Ajax heeft in mijn ogen de sterkste selectie, weinig geleden afgelopen zomer. Dus zoals het er nu voor staat zie ik PSV ook niet boven Ajax eindigen..... Stukje pessimisme na al die klote jaren.
Ajax heeft in mijn ogen de sterkste selectie, weinig geleden afgelopen zomer. Dus zoals het er nu voor staat zie ik PSV ook niet boven Ajax eindigen..... Stukje pessimisme na al die klote jaren.
Eerlijk antwoord, als ze Defour kunnen halen zie ik ze meedoen met Ajax om de titel.
Met Arias, Bruma en Willems hebben we i.i.g. 3 van de 4 basisspelers voor in de verdediging. Verder is Brands op het moment bezig met een verdediger van Riverplate. Die ken ik verder niet, dus dat is lastig oordelen.
Met Arias, Bruma en Willems hebben we i.i.g. 3 van de 4 basisspelers voor in de verdediging. Verder is Brands op het moment bezig met een verdediger van Riverplate. Die ken ik verder niet, dus dat is lastig oordelen.
er mag wel wat voor de breedte achterin bijkomen...... nu mag je hopen dat iedereen fit blijft
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Het contractvoorstel van Bakkali is ingetrokken, PSV is er klaar mee om aan het lijntje gehouden te worden. Dat zegt Elfrink. Prima nieuws, goed signaal.
Op dinsdag 29 juli 2014 20:51 schreef Lemming22 het volgende: Het contractvoorstel van Bakkali is ingetrokken, PSV is er klaar mee om aan het lijntje gehouden te worden. Dat zegt Elfrink. Prima nieuws, goed signaal.
Op dinsdag 29 juli 2014 20:51 schreef Lemming22 het volgende: Het contractvoorstel van Bakkali is ingetrokken, PSV is er klaar mee om aan het lijntje gehouden te worden. Dat zegt Elfrink. Prima nieuws, goed signaal.
Zegt helemaal niks, als Bakkali toch wil blijven dan gaan beiden partijen weer om tafel..
Hij gaat lekker een (half) jaartje lekker ballen in de JL en dan lekker voor (vrijwel) niks weg
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Op dinsdag 29 juli 2014 20:57 schreef rubbereend het volgende: Hij gaat lekker een (half) jaartje lekker ballen in de JL en dan lekker voor (vrijwel) niks weg
Zegt helemaal niks, als Bakkali toch wil blijven dan gaan beiden partijen weer om tafel..
Hopelijk bieden ze hem dan een jeugd-prestatiecontractje aan. Maar ik verwacht dat PSV hem voor een prikkie+doorverkooppercentage van de hand gaat doen deze zomer. In de aanbieding ermee.
Beleid hoor. Als je normaal een contract aanbiedt zit daar een termijn aan vast. Dit contract ligt er al 8 maanden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ze wilden die jongen liever houden, ik snap dat wel. Hoop geouwehoer wat lang duurde maar voor lul gezet zijn? Mwa.
Mee eens. PSV is door Labyad voor lul gezet. Nu niet. Dit duurde wel te lang, maar als PSV nu voet bij stuk houdt en niet terugkrabbelt als Bakkali ineens wel weer wil blijven, dan valt het nu allemaal wel mee.
Ach, na Toivonen en Labyad had PSV nu veel eerder in moeten grijpen joh. Spelers lachen zich dood.
Er is een paar maanden onderhandeld. Dat is niet ongebruikelijk. En wat hadden ze dan moeten doen? PSV is de hele zomer vrij duidelijk geweest en volgt wat ze gezegd hebben. Ik zie niet zo zeer waar dit vergelijkbaar is met Toivonen.
Dus Bakkali gaat gewoon nog een jaar in het tweede aankloten en dan een mooie tekenbonus opstrijken omdat hij transfervrij is.
En Brands is ook een slappe hap, met zijn teksten over dat Bakkali toch bij mag tekenen. Ik moet mijn woorden van gisteren aanpassen, PSV zet zichzelf gewoon voor lul in dit verhaal rondom Bakkali.
Op woensdag 30 juli 2014 11:10 schreef Lemming22 het volgende: Dus Bakkali gaat gewoon nog een jaar in het tweede aankloten en dan een mooie tekenbonus opstrijken omdat hij transfervrij is.
En Brands is ook een slappe hap, met zijn teksten over dat Bakkali toch bij mag tekenen. Ik moet mijn woorden van gisteren aanpassen, PSV zet zichzelf gewoon voor lul in dit verhaal rondom Bakkali.
Tja, een Zanka kan dit niet maken he maar een getalenteerd voetballertje wel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op woensdag 30 juli 2014 11:10 schreef Lemming22 het volgende: Dus Bakkali gaat gewoon nog een jaar in het tweede aankloten en dan een mooie tekenbonus opstrijken omdat hij transfervrij is.
PSV zet zich al jaren voor lul.
PSV wil niet haasten met binnenhalen Defour en Rekik
De wedstrijd in de Europa League morgen (donderdag) tegen St. Pölten heeft wat PSV betreft geen enkele invloed op het transferbeleid van de club. PSV is van plan nog vier nieuwe spelers aan te trekken, maar zal daarbij niet overhaast te werk gaan. De transfers van Steven Defour en Karim Rekik (foto) hebben wat Brands betreft de hoogste prioriteit.
'Het is zeker niet zo dat de Europa League niet onze prioriteit heeft. Integendeel. Daarin willen we zo ver mogelijk komen. Maar deze tegenstander moeten we ook kunnen verslaan met de huidige spelersgroep', zegt technisch manager Marcel Brands. De manager heeft de komst van Defour (FC Porto) nog steeds niet uit zijn hoofd gezet. 'Deze week praten we verder. Het verschil tussen vraag en aanbod is erg groot, maar Steven wil zelf graag naar PSV. We willen onszelf niet onder druk zetten, al is het wel zo dat de start van de competitie snel dichterbij komt. Begin volgende week zal er meer duidelijkheid moeten zijn.'
Brands onderkent dat het vinden van een alternatief voor Defour niet gemakkelijk zal zijn. PSV zag in Nemanja Gudelj een mogelijke versterking. 'Een goede speler, maar voor ons niet te betalen', zegt Brands over de speler van AZ. Gudelj heeft in zijn contract een vaste transfersom laten opnemen van tien miljoen euro.
Rekik heeft bij zijn club Manchester City aangegeven dat hij zelf ook openstaat voor een nieuw verblijf in Eindhoven. 'Gezien de omvang van de selectie bij Manchester City heeft Karim niet de indruk dat hij in Engeland veel aan spelen toe zal komen. Zo gauw City terug is van de trip naar Amerika maken zij de balans op en praten we verder over Rekik. Dat zal nog deze week zijn.'
Op woensdag 30 juli 2014 12:07 schreef Geo4kant het volgende: Ze hebben dus gewoon weinig op het oog vanwege de kut scouts, marcel gaat dus weer bord op schoot scouting doen en miljoenen strooien
Jep. Zo lang PSV de scouting niet op orde maakt en Brands er niet uitwerkt, gaan we jaren treurige subtop tegemoet. De euro's raken blijkbaar ook al op, dus met miljoenen strooien gaat ook al niet meer. En gaan voor de jeugd, ja da's een leuk streven, maar eigenlijk gewoon een noodgreep geweest van een kat in het nauw - een bijna failliet PSV en Brands zonder netwerk. Jeugd opleiden is nooit PSV's sterkte geweest en voordat dat écht zijn vruchten zou kunnen afwerpen, zijn we alweer een jaar of 5 à 6 verder. En staan we in de middenmoot.
Heeft gewoon de Guzman uit de basis weten te spelen, volgensmij werd hij tijdens het WK ook niet meer gewisseld.. Maher op 10. Gini, Hilje erachter en je hebt een goede middenveld..
Heeft gewoon de Guzman uit de basis weten te spelen, volgensmij werd hij tijdens het WK ook niet meer gewisseld.. Maher op 10. Gini, Hilje erachter en je hebt een goede middenveld..
Dat zegt dan veel over De Guzman maar blinder dan Wijnaldum heb je ze bijna niet.
Als je dit vindt, dan is mijn advies om in het openbaar niet teveel over voetbal te praten. Hier kan het wel hoor.
Hij had een goed WK, maar in de Eredivisie gingen van zijn 8 afstand schoten 1 op doel en verder mislukte zijn dribbels vaak. Hij moet niet doen alsof hij een ster is zoals Suarez, Ibra enz waren.
Daarom speelde hij ook niet op 10, hij is een goede werker.
Hij deed verdedigend zijn werk goed maar aanvallend/opbouwend was hij een drama, de vraag is of hij die arbeid bij PSV ook op kan brengen, ik denk van niet.
Hij deed verdedigend zijn werk goed maar aanvallend/opbouwend was hij een drama, de vraag is of hij die arbeid bij PSV ook op kan brengen, ik denk van niet.
PSV gaat ook dit jaar gewoon weer tegen de problemen van vorig jaar op lopen. Verdediging gaat ook dit jaar weer genoeg schutteren.
Proest. Denk dat die jongens beiden de potentie hebben om vaste vleugelspelers te worden bij Oranje maar Depay is op dit moment fysiek én technisch verder en ik twijfel er niet aan dat zijn rendement omhoog gaat wanneer PSV ook wat beter gaat draaien.
Depay is een renpaard die een goed WK had. In de wedstrijden die startte was hij echter onzichtbaar. Hij compenseert in de Eredivisie veel met zijn fysiek. Terwijl je in de top competities alleen maar fysieke spelers tegenkomt. Hij is super voorspelbaar en heeft weinig inzicht. Technisch en voetballend is hij minder dan Boetius, maar dat compenseert hij met fysiek en zijn enorme drive. Verder is hij te egoïstisch voor een buitenspeler
Op woensdag 30 juli 2014 17:41 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende: Depay is een renpaard die een goed WK had. In de wedstrijden die startte was hij echter onzichtbaar. Hij compenseert in de Eredivisie veel met zijn fysiek. Terwijl je in de top competities alleen maar fysieke spelers tegenkomt. Hij is super voorspelbaar en heeft weinig inzicht. Technisch en voetballend is hij minder dan Boetius, maar dat compenseert hij met fysiek en zijn enorme drive. Verder is hij te egoïstisch voor een buitenspeler
Je laatste zin klopt, de rest niet. Waarom het vergelijk met Boetius?
Lijkt me van niet. Porto heeft bijna een nieuwe speler binnengehengeld waardoor er weer ruimte in de selectie + budget dus laten ze Defour voor minder gaan.
Lijkt me van niet. Porto heeft bijna een nieuwe speler binnengehengeld waardoor er weer ruimte in de selectie + budget dus laten ze Defour voor minder gaan.
De constructie rond zijn transfer is namelijk nogal ingewikkeld. Defours transferrechten liggen niet alleen bij Porto, maar ook bij twee investeringsmaatschappijen. Die wilden tot op heden meer geld zien dan de geboden 5 miljoen euro van PSV.
Zal nog steeds wel rond de 5 miljoen hebben gekost denk,
Ik vraag me af wat er waar is van dat 5 miljoen-verhaal. Het komt natuurlijk wel goed uit als je aan het onderhandelen bent. En oh ja, Brands heeft het gezegd...
Maargoed, neemt niet weg dat er wederom veel geld gestoken is in een aanvaller, wederom veel geld in een middenvelder (als het doorgaat), maar het zorgenkindje van meerdere seizoenen komt weer als allerlaatste aan de beurt. Conclusie, Brands kan er niets van. Nog steeds niet.
Ik vraag me af wat er waar is van dat 5 miljoen-verhaal. Het komt natuurlijk wel goed uit als je aan het onderhandelen bent. En oh ja, Brands heeft het gezegd...
Maargoed, neemt niet weg dat er wederom veel geld gestoken is in een aanvaller, wederom veel geld in een middenvelder (als het doorgaat), maar het zorgenkindje van meerdere seizoenen komt weer als allerlaatste aan de beurt. Conclusie, Brands kan er niets van. Nog steeds niet.
Is sowieso vreemd dat bij PSV uitlekt wat het budget is. Is ook niet goed voor de onderhandelingspositie zo
Proest. Denk dat die jongens beiden de potentie hebben om vaste vleugelspelers te worden bij Oranje maar Depay is op dit moment fysiek én technisch verder en ik twijfel er niet aan dat zijn rendement omhoog gaat wanneer PSV ook wat beter gaat draaien.
Alleen jammer dat hij direct in een van de duurste woningen van Eindhoven gaat wonen en in een van de duurste auto's gaat rijden die je zo even kan kopen. Dat kan nooit goed zijn voor zo'n jonge knul. Op het WK had ik de indruk dat hij wat naast zijn schoenen ging lopen, hij presteerde vanaf de derde wedsrijd beduidend minder. De tegenstander zal zich wat beter hebben afgestemd op hem maar toch, je zag weinig gevaar meer van hem. Depay heeft volgens mij iemand nodig die als een strenge vader fungeert, iemand zoals van Gaal. Het kan ook geen kwaad als hij wat goede concurrentie heeft zodat hij snel op de bank belandt als hij wat minder gaat presteren, bij PSV zou hij zelfs nog spelen als hij op 80% van zijn kunnen functioneert, dan is hij altijd nog beter dan zijn concurrent.
Alleen jammer dat hij direct in een van de duurste woningen van Eindhoven gaat wonen en in een van de duurste auto's gaat rijden die je zo even kan kopen. Dat kan nooit goed zijn voor zo'n jonge knul. Op het WK had ik de indruk dat hij wat naast zijn schoenen ging lopen, hij presteerde vanaf de derde wedsrijd beduidend minder. De tegenstander zal zich wat beter hebben afgestemd op hem maar toch, je zag weinig gevaar meer van hem.
Voor mijn part koopt hij een eigen helikopter en bouwt hij een helikopterpad op zijn penthouse. Als hij op het veld maar blijft laten zien wat hij al heeft gedaan. Wat betreft carrièreplanning is hij zeer ambitieus, professioneel en realistisch. Traint enorm hard en gaat door waar anderen ophouden. Dan heb je die luxe wel verdiend lijkt me.
Alleen jammer dat hij direct in een van de duurste woningen van Eindhoven gaat wonen en in een van de duurste auto's gaat rijden die je zo even kan kopen. Dat kan nooit goed zijn voor zo'n jonge knul. Op het WK had ik de indruk dat hij wat naast zijn schoenen ging lopen, hij presteerde vanaf de derde wedsrijd beduidend minder. De tegenstander zal zich wat beter hebben afgestemd op hem maar toch, je zag weinig gevaar meer van hem. Depay heeft volgens mij iemand nodig die als een strenge vader fungeert, iemand zoals van Gaal. Het kan ook geen kwaad als hij wat goede concurrentie heeft zodat hij snel op de bank belandt als hij wat minder gaat presteren, bij PSV zou hij zelfs nog spelen als hij op 80% van zijn kunnen functioneert, dan is hij altijd nog beter dan zijn concurrent.
Even buiten de discussie van zijn kwaliteiten om, maar wat heeft dit waar nou weer mee te maken? Je weet dat 'zulke' gassies dat tegenwoordig allemaal doen. Van Depay kan ik het tenminste nog hebben omdat hij ook daadwerkelijk presteert en eisen aan zichzelf stelt. Die jongen was in zijn jongere jaren helemaal vercrackt, de ergste verhalen zijn nog niet eens naar buiten gekomen in de bladen. Hij is 180 graden gedraaid en om dan af te gaan geven op zijn 'lifestyle' vind ik ronduit triest. Zeker betreft zijn woning. Schitterend appartementje hier op de hoek. De rest woont veelal in de admirant of mignot en de bockplein. Scheelt allemaal niet zo veel kwa prijs hoor. Sterker nog, daar worden ze zelfs vaak gevestigd vanuit PSV.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Voor mijn part koopt hij een eigen helikopter en bouwt hij een helikopterpad op zijn penthouse. Als hij op het veld maar blijft laten zien wat hij al heeft gedaan. Wat betreft carrièreplanning is hij zeer ambitieus, professioneel en realistisch. Traint enorm hard en gaat door waar anderen ophouden. Dan heb je die luxe wel verdiend lijkt me.
De vraag is hoelang je dat volhoudt als je persoonlijkheid minder wordt doordat je jezelf teveel verwent. De toekomst zal het leren. Nu was hij nog ambitieus aangezien hij net komt kijken, gaat hij dat vast kunnen houden nu hij wat teveel als een vedette gaat leven?
Even buiten de discussie van zijn kwaliteiten om, maar wat heeft dit waar nou weer mee te maken?
Alles, hoe je je ontwikkelt hangt mede af van je karakter en dat karakter verandert hierdoor. In tegenstelling tot wat jij suggereert geef ik niet af op ... ik plaats er mijn vraagtekens bij of dat dit de juiste voedingsbodem is om de komende beslissende jaren een optimale ontwikkeling te krijgen. Gezien het talent wat hij door stom toeval heeft gekregen zou het nogal zonde zijn, daarom hoop ik voor hem en voor het Nederlandse voetbal dat hij naar ManU gaat. De concurrenten zullen hem scherp houden en van Gaal is de ideale trainer voor deze jongen.
De vraag is hoelang je dat volhoudt als je persoonlijkheid minder wordt doordat je jezelf teveel verwent. De toekomst zal het leren. Nu was hij nog ambitieus aangezien hij net komt kijken, gaat hij dat vast kunnen houden nu hij wat teveel als een vedette gaat leven?
De tijd zal het inderdaad leren. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed zit tussen de oren van Depay.
Alles, hoe je je ontwikkelt hangt mede af van je karakter en dat karakter verandert hierdoor. In tegenstelling tot wat jij suggereert geef ik niet af op ... ik plaats er mijn vraagtekens bij of dat dit de juiste voedingsbodem is om de komende beslissende jaren een optimale ontwikkeling te krijgen. Gezien het talent wat hij door stom toeval heeft gekregen zou het nogal zonde zijn, daarom hoop ik voor hem en voor het Nederlandse voetbal dat hij naar ManU gaat. De concurrenten zullen hem scherp houden en van Gaal is de ideale trainer voor deze jongen.
Lul niet zo dom. Als je het nou over Willems zou hebben begreep ik je nog. Had de helft van de selectie van afgelopen 7 jaar maar de mentaliteit van Depay.
After-edit: Kijk, ik begrijp je wel. Maar ik heb 't idee dat je Depay's mentaliteit wat laag inschat. Die gast is van ver gekomen, dan kan je 'm niet op zoiets afzeiken. Het zal 'm zeker goed doen onder vGaal te spelen bij ManUtd. Dat soort managers heeft íe inderdaad nodig om zichzelf scherp te houden. Maar wel pas over 1 of 2 jaar, mits PSV zichzelf hervonden heeft.
Maar aan zijn mentaliteit, en inzet heb ik 0 twijfel. Veel spelers kunnen nog wat van 'm leren. Dat hij andere dingen met zijn geld doet dat jij zou doen, soit.
[ Bericht 10% gewijzigd door LosBuenosMuchachos op 30-07-2014 19:16:01 ]
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
hij wilde niet verlengen hadden ze hem vast moeten binden?
Ronaldo zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan, maar die staat ook bekend om zijn trainingsarbeid. Dat Depay voor luxe en swag kiest zegt niet alles.
Depay woont volgens mij in Rotjeknor.
EDIT: Ik lees nu ergens dat hij 2 appartementen heeft ook 1 in in Ehv, doet ie netjes
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk. Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk. BZB - Zeven Sloten
Ronaldo zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan, maar die staat ook bekend om zijn trainingsarbeid. Dat Depay voor luxe en swag kiest zegt niet alles.
Beetje onzin ook, dat zo'n jochie extreem verdient voor zijn leeftijd is nou eenmaal de markt en moet hij dat dan op de bank zetten omdat het beter over komt.
Gewoon beoordelen op zijn prestaties, de rest is onbelangrijk.
In een Portugees blad staat dat de transfer wellicht vanmiddag nog rond gaat komen met Defour, hij is ook niet op de training volgens een vergelijkbaar bericht, spannend .
Als ze nog jong zijn heb je een punt, maar na hun 18e tsja, dan kan je dat ook niet meer beslissen en je ziet bij Depay dat het niet per se averechts hoeft te werken.
Als je veel geld verdient dan mag je het niet uitgeven?
Swag gehalte trouwens doe even normaal joh
Het is wel zo dat die jongens moeten leren dat niet alles vanzelf komt, maar na hun 18e, dan kan je er nog maar weinig tegen beginnen, toch die hele jeugdcultuur bij die Engelse clubs waar ze al ver voor hun 18e rijk worden, dat is vreemd.
Het is wel zo dat die jongens moeten leren dat niet alles vanzelf komt, maar na hun 18e, dan kan je er nog maar weinig tegen beginnen, toch die hele jeugdcultuur bij die Engelse clubs waar ze al ver voor hun 18e rijk worden, dat is vreemd.
Hoe moet je dat leren dan? Volgensmij zegt hij zelf dat hij keihard gewerkt heeft om te komen waar hij nu is. Dit is toch het juiste voorbeeld, hij werkte zijn ballen uit de broek om het salaris te verdienen die hij nu heeft, hard werken loont.
Hoe moet je dat leren dan? Volgensmij zegt hij zelf dat hij keihard gewerkt heeft om te komen waar hij nu is. Dit is toch het juiste voorbeeld, hij werkte zijn ballen uit de broek om het salaris te verdienen die hij nu heeft, hard werken loont.
Op donderdag 31 juli 2014 13:05 schreef Ajacied422 het volgende: Laat Depay lekker doen waar hij zin in heeft. Als hij maar doet wat hij moet doen op 't veld.
Op donderdag 31 juli 2014 13:05 schreef Ajacied422 het volgende: Laat Depay lekker doen waar hij zin in heeft. Als hij maar doet wat hij moet doen op 't veld.
Dat zeiden we vroeger ook over Romario ja
Sommige leren het wel en anderen niet, ze moeten de uitdagingen uit andere zaken halen, doen alsof je geen geld hebt lijkt me ook niet de juiste methode
Sommige leren het wel en anderen niet, ze moeten de uitdagingen uit andere zaken halen, doen alsof je geen geld hebt lijkt me ook niet de juiste methode
Nederlandse jongeren vandaag de dag zijn een stuk meer verwend, verwaand, en arrogant dan jongeren pakweg een halve eeuw geleden in dit land en dat is soms zorgwekkend te noemen.
Nederlandse jongeren vandaag de dag zijn een stuk meer verwend, verwaand, en arrogant dan jongeren pakweg een halve eeuw geleden in dit land en dat is soms zorgwekkend te noemen.
het grappige is dat ze dat een halve eeuw ook zeiden
Haha, onzin, er zijn maar weinig die 50 jaren die zeiden dat jongeren verwend waren, maar nu groeien jongeren op met IPads en elk soort reisje dat je maar kan bedenken, vreemd.
Haha, onzin, er zijn maar weinig die 50 jaren die zeiden dat jongeren verwend waren, maar nu groeien jongeren op met IPads en elk soort reisje dat je maar kan bedenken, vreemd.
Ja want Depay moet maar met een jojo of draaitol ronlopen i.p.v. een ipad
Lukovic dichtbij transfer naar PSV, in Eindhoven voor afronding onderhandelingen
PSV is dichtbij de transfer van Andrija Luković. De 19-jarige Serviër is inmiddels in Eindhoven voor afronding van de onderhandelingen. De aanvallende middenvelder staat onder contract bij Rad. Mede door zijn beslissende doelpunt won Servië onder 19 het EK in 2013.
De middenvelder zelf bevestigde de op handen zijnde overgang. 'Ik ben op dit moment in Eindhoven voor afrondende besprekingen. Ik denk dat we er wel uit gaan komen en dat de transfer snel officieel bekendgemaakt kan worden.De overgang naar PSV zou een beloning zijn voor jaren hard werken.'
Ja want Depay moet maar met een jojo of draaitol ronlopen i.p.v. een ipad
Waarom noemen jullie alleen Depay, dit is een veel breder probleem, Depay heeft door zijn moeilijke jeugd juist de mentaliteit om er nog voor te gaan voor veel jongeren is dit anders.
ja dan zeggen ze over 2 jaar dat dit een speler uit de eigen jeugd is, net als bij Ajax.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende: ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg PieAir Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
Is rond de 1.90m lees ik en kan zowel op het middenveld als op de vleugels uit de voeten. Ben benieuwd. Of een versterking voor Jong PSV of die extra aanvallende speler die PSV nog voor het eerste elftal wilde halen.
Op donderdag 31 juli 2014 14:25 schreef tompsv18 het volgende: Defour heeft trouwens niet meegetraind met FC Porto. Verwachting is dat er vanmiddag meer nieuws naar buiten komt over hem.
Mijn gevoel zegt dat het niet PSV gaat worden i.i.g.
Mijn gevoel zegt dat het niet PSV gaat worden i.i.g.
Ik denk het wel, zijn zaakwaarnemer zegt steeds dat Defour heel graag naar PSV komt. Gister ook weer. Zullen ze wel met bonussen gaan werken om aan de transfersom te voldoen.
Op donderdag 31 juli 2014 14:34 schreef GGMM het volgende: Als hij niet de potentie had op PSV 1 te halen was het ook een vrij debiele aankoop natuurlijk.
je lult uit je nek, ook 50 jaar geleden werd dat van jongeren gezegd
Flauwekul, misschien omdat ze de oorlog niet hadden meegemaakt en de jeugd wat opstandiger werd, maar totaal andere situatie.
geen flauwekul, dat is nu eenmaal inherent aan de welvaartsstijging en het feit dat ouderen altijd wat te zeiken moeten hebben, dus dat zal nog wel even doorgaan.
geen flauwekul, dat is nu eenmaal inherent aan de welvaartsstijging en het feit dat ouderen altijd wat te zeiken moeten hebben, dus dat zal nog wel even doorgaan.
Vijftig jaar geleden was er geen of nauwelijks sprake van welvaartsstijging dus flauwekul.
Integendeel, denken dat je jongeren van vijftig jaar geleden met die van nu kan vergelijken qua verwendheid, dat is dom en als je het daar niet mee eens bent, prima, doe waar je zin in hebt.
je lult uit je nek, ook 50 jaar geleden werd dat van jongeren gezegd
Duizenden jaren geleden ('Grieken') werd het al over de jongeren gezegd. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het nu niet valide is. Al zal de huidige generatie jongeren wellicht minder welvaart gaan krijgen dan de ouders maar ze groeiden wel op met meer welvaart.
Integendeel, denken dat je jongeren van vijftig jaar geleden met die van nu kan vergelijken qua verwendheid, dat is dom en als je het daar niet mee eens bent, prima, doe waar je zin in hebt.
Ik heb zin om jou er van te betichten dat je te koop loopt met je eigen domheid. Bij dezen.
Ik denk het wel, zijn zaakwaarnemer zegt steeds dat Defour heel graag naar PSV komt. Gister ook weer. Zullen ze wel met bonussen gaan werken om aan de transfersom te voldoen.
bonussen om naar 8 miljoen te komen? dat kunnen we niet eens betalen
Is Defour nu wel of niet een groot talent? Ik weet dat hij op het WK weinig klaarmaakte maar ik heb te weinig van de Belgische competitie gezien om zijn kwaliteiten in te schatten (van de Portugese competitie kan ik helemaal niets zien) en van Persie maakte op het WK ook weinig klaar terwijl hij bij een club een weergaloze speler is.
SPOILER
Op donderdag 31 juli 2014 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende: Is Defour nu wel of niet een groot talent? Ik weet dat hij op het WK weinig klaarmaakte maar ik heb te weinig van de Belgische competitie gezien om zijn kwaliteiten in te schatten en van Persie maakte op het WK ook weinig klaar terwijl hij bij een club een weergaloze speler is.
SPOILER
Toen hij in België speelde was hij een groot talent en één van de beste van de competitie daar. Althans, dat vind ik.
Toen hij in België speelde was hij een groot talent en één van de beste van de competitie daar. Althans, dat vind ik.
Ja, maar daar is de tegenstand ook zwak, net als hier trouwens al ligt het niveau van de Nederlandse competitie wel nog iets hoger, maar als je veel geld wil betalen voor een speler dan moet hij naar mijn mening ook internationaal het verschil kunnen maken of nationaal het verschil kunnen maken tussen wel of niet CL halen (dat kan al snel 10 miljoen Euro verschil maken). Kortom, is het bedrag wat PSV wil betalen voor hem gerechtvaardigd voor wat hij de laatste jaren heeft laten zien?
Trouwens, over talenten gesproken, hebben jullie er vertrouwen in dat een van de huidige PSV-trainers het vermogen heeft om jonge talenten het een en ander te leren. Een Nederlandse club zou toch altijd ofwel zo'n trainer moeten hebben (mag een assistent zijn zoals vroeger Rutte) en een routinier moeten hebben die zo'n jongen in het veld begeleidt. Het liefst iemand die in het verleden voor PSV heeft gevoetbald.
Op donderdag 31 juli 2014 17:03 schreef Bram_van_Loon het volgende: Is Defour nu wel of niet een groot talent? Ik weet dat hij op het WK weinig klaarmaakte maar ik heb te weinig van de Belgische competitie gezien om zijn kwaliteiten in te schatten (van de Portugese competitie kan ik helemaal niets zien) en van Persie maakte op het WK ook weinig klaar terwijl hij bij een club een weergaloze speler is.
SPOILER
Was een technisch begaafde middenvelder en speelde ooit bijna voor Ajax. Echter is daar niks meer van over sinds hij naar Portugal is gegaan en kan hij er vrij weinig meer van. Als je daar meer dan 3 miljoen voor gaat betalen dan ben je helemaal van de pot gerukt.
Was een technisch begaafde middenvelder en speelde ooit bijna voor Ajax. Echter is daar niks meer van over sinds hij naar Portugal is gegaan en kan hij er vrij weinig meer van. Als je daar meer dan 3 miljoen voor gaat betalen dan ben je helemaal van de pot gerukt.
Slordig, veel routines ogen nog fragiel, dus vaak balverlies en een te laag baltempo. Ergens wel verwacht, tegen een verdedigend ingestelde tegenstander die meer ritme heeft. PSV wel sterker, maar dat mag ook wel tegen een 2e divisionist uit Oostenrijk.
Typisch saaie kutwedstrijd van PSV.... Ik zou willen zeggen dat dit een uitzondering is, maar het gros van de wedstrijden zijn zo geweest het afgelopen seizoen. Totaal niet in staat om tot een systeematisch kloppend spel te komen. Nu staan ze te klooien tegen een 1e divisionist uit Oostenrijk.
Hopelijk wordt het spel spoedig beter, maar dergelijke groei zie je maar zelden.
Op donderdag 31 juli 2014 20:23 schreef tja77 het volgende: Fijn voor de Jong dat hij in zijn eerste wedstrijd waar het om het echie gaat, meteen scoort.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Op donderdag 31 juli 2014 20:23 schreef Kenju het volgende: Typisch saaie kutwedstrijd van PSV.... Ik zou willen zeggen dat dit een uitzondering is, maar het gros van de wedstrijden zijn zo geweest het afgelopen seizoen. Totaal niet in staat om tot een systeematisch kloppend spel te komen. Nu staan ze te klooien tegen een 1e divisionist uit Oostenrijk.
Hopelijk wordt het spel spoedig beter, maar dergelijke groei zie je maar zelden.
Arias, Depay en Wijnaldum geven je natuurlijk nog wel een kwaliteitsimpuls. Dat moet wat schelen.
Zelfs Barcelona is niet goed genoeg voor dat ventje.
Echt niet te geloven dit... Hij doet het er gewoon om
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
gewoon lekker op de bank gooien bij Jong PSV en lekker gaar laten koken in zijn eigen sop
Het is overduidelijk dat het hier niet om geld draait bij deze jongen
Gewoon PSV pesten en voor nop de deur uitlopen straks
Die zal er al lang uit zijn met een nieuwe club. Gewoon 1 jaartje PSV nog volmaken en dan transfervrij weg.
daarom:
quote:
Op donderdag 31 juli 2014 20:36 schreef rubbereend het volgende: gewoon lekker op de bank gooien bij Jong PSV en lekker gaar laten koken in zijn eigen sop
Arias, Depay en Wijnaldum geven je natuurlijk nog wel een kwaliteitsimpuls. Dat moet wat schelen.
Maar of dat wat gaat doen? Arias, ok. Maar we moeten niet verwachten dat Depay nu het ene na de andere spectaculaire doelpunt zal maken en iedereen voorbij gaat, en dat Wijnaldum opeens de 16 in rent en geweldige assists gaat geven. Wijnaldum gaat niet spelen zoals bij Oranje. Die neemt gewoon zijn oude rol weer in. Net als dat Van Bommel niet speelde zoals in het buitenland. Dat werd gewoon de naar voren rennende aanvallende middenvelder die nutteloos iedere bal naar voren peerde wat voor iets als 'opbouwen' moest door gaan.
Wanneer dat soort spelers bij PSV terug komen willen ze opeens beslissend zijn en van alles doen wat ze hooguit bij momenten kunnen.
Maar of dat wat gaat doen? Arias, ok. Maar we moeten niet verwachten dat Depay nu het ene na de andere spectaculaire doelpunt zal maken en iedereen voorbij gaat, en dat Wijnaldum opeens de 16 in rent en geweldige assists gaat geven. Wijnaldum gaat niet spelen zoals bij Oranje. Die neemt gewoon zijn oude rol weer in. Net als dat Van Bommel niet speelde zoals in het buitenland. Dat werd gewoon de naar voren rennende aanvallende middenvelder die nutteloos iedere bal naar voren peerde wat voor iets als 'opbouwen' moest door gaan.
Wanneer dat soort spelers bij PSV terug komen willen ze opeens beslissend zijn en van alles doen wat ze hooguit bij momenten kunnen.
Dat verwachten we ook niet. We verwachten wel meer van ze dan de rest, dat weer wel.
Vond hem ook prima. Staat tegen twee man te voetballen. Het is sowieso geen speler met een geweldige passeerbeweging. Voor iemand die moet kunnen lopen heeft hij toch een paar goede voorzetten voor gekregen. Minimaal 3 waren gewoon concrete scoringskansen.
Maar ik hoop niet dat dat het vaste spelletje wordt en dat er ook gewoon echte kansen gecreëerd worden.
ik ga mijn post even nalezen en kijken waar ik beweer dat de verlossers eraan komen
Vond hem ook prima. Staat tegen twee man te voetballen. Het is sowieso geen speler met een geweldige passeerbeweging. Voor iemand die moet kunnen lopen heeft hij toch een paar goede voorzetten voor gekregen. Minimaal 3 waren gewoon concrete scoringskansen.
Maar ik hoop niet dat dat het vaste spelletje wordt en dat er ook gewoon echte kansen gecreëerd worden.
Klopt, zijn passeerbewegingen mag ie aan gaan werken, sowieso in drukte heeft ie veel moeite maar zijn voorzetten zijn gevaarlijk, prachtige bal ook op Luuk de Jong. Kan daar wel van genieten.
Jozefzoon viel wel aardig in. Kreeg er nog een mooi cadeautje van de scheids voor.
Bakkali heeft trouwens zijn zaakwaarnemer aan de kant gezet
Dat PSV hier nog tijd en energie in steekt Ze moeten echt even een voorbeeld stellen van die knul zoals Frankie dat met Sulejmani heeft gedaan. Dan maar een talent laten lopen en wat knaken afschrijven, maar PSV is ondertussen niet serieus meer te nemen. Stoere praat, maar zodra die puber een keer laat vallen dat hij wellicht toch wil verlengen staan ze alweer met een contract klaar en willen ze weer verder
Dat PSV hier nog tijd en energie in steekt Ze moeten echt even een voorbeeld stellen van die knul zoals Frankie dat met Sulejmani heeft gedaan. Dan maar een talent laten lopen en wat knaken afschrijven, maar PSV is ondertussen niet serieus meer te nemen. Stoere praat, maar zodra die puber een keer laat vallen dat hij wellicht toch wil verlengen staan ze alweer met een contract klaar en willen ze weer verder
Dat doen ze nu toch ook? Zit niet bij de selectie, mag vertrekken en contractvoorstel is ingetrokken. Als hij nu alsnog bij wil tekenen moet er gewoon opnieuw onderhandeld worden, al denk ik dat ze hem liever kwijt dan rijk zijn, alleen ga je dat natuurlijk niet hardop in de media verkondigen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
Voor 2,5 miljoen kan je denk ik wel een verdediger van halen, hoewel dat niet gaat gebeuren al is het 25 miljoen.
Je kan voor niks wel een verdediger halen. Kijk maar naar Feyenoord. Vraag is wat je er voor krijgt
Op donderdag 31 juli 2014 22:40 schreef Lemming22 het volgende: Ik denk dat PSV John Troost fulltime op Bakkali moet zetten. Dan wil hij vast eindelijk wel weg.
Op donderdag 31 juli 2014 22:59 schreef RijstNatie het volgende: Ik zat in het stadion maar dacht 2x aan een.penalty, maar ipv daarvan trekt tie gwoon 2x geel..... wtf
Meh. Hij ging wel heel opzichtig naar de grond. Kan goed dat hij ergens geraakt werd, maar de val was niet echt natuurlijk Tweede was idd een pingel.
Ik vind het altijd zo'n gezeik, als je op snelheid en tijdens een actie zelfs maar licht geraakt wordt lig je gewoon al snel. Zelfs zónder geraakt te worden kan je al makkelijk vallen als je net eventjes met een paar noppen verkeerd op een polletje terecht komt.
Wmb is het echt de omgekeerde wereld, lichte overtredingen worden in 9 van de 10 gevallen oogluikend toegestaan in het strafschopgebied van verdedigers (beetje vasthouden, duwen trekken) maar als je in de zestien als aanvallende speler op je snufferd gaat zonder dat je een doodschop krijgt houden ze je een gele kaar voor
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."