abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juli 2014 @ 12:17:03 #126
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142774423
quote:
19s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:13 schreef Sodapoppin het volgende:

[..]

tering wat onnozel om op zulke dingen zelfs al te gaan bezuinigen :') het zal wel aan mij liggen maar lijkt mij verstandiger om ook tanks te hebben in een bataljon :{ Wat stelt het nederlandse leger dan nou nog voor ? :')
Niet om hier een hele discussie aan te gaan over de zin en onzin van tanks, want dat zul je naar DEF moeten, maar voor buitenlandse missies hebben wij niet per se tanks nodig, aangezien die altijd multilateraal gaan en andere landen nog wel beschikking hebben over tanks (en manier om ze te vervoeren, zie eerdere post). Als verdediging is een ander verhaal, maar als de Russen door Polen en Duitsland komen laten ze zich door ons ook echt niet tegenhouden hoor.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zondag 27 juli 2014 @ 12:19:17 #127
361691 DeJori
pi_142774471
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Valt me op dat veel mensen blijkbaar willen dat we worden meegezogen in een conflict. Wat hebben we daar dan aan?
Volgens mij willen mensen voornamelijk dat er gedegen onderzoek kan plaatsvinden naar de oorzaak van de ramp en dat de lichamen geborgen worden. Dat gaat niet zo gemakkelijk en dus wordt er hier hardop nagedacht over manieren om dat te bewerkstelligen, waaronder het sturen van militaire ondersteuning. Niet pleit hier volgens mij voor het ingrijpen in het conflict zelf.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142774482
Waarom zou Oekraine niet drie weken een wapenstilstand willen in dat gebied?
pi_142774492
djmoskou twitterde op zondag 27-07-2014 om 12:07:11 NL team vandaag niet naar rampgebied ivm veiligheidsproblemen reageer retweet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 27 juli 2014 @ 12:20:34 #130
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_142774509
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:19 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vermoed omdat het er op lijkt dat ze nu aan de winnende hand zijn
  zondag 27 juli 2014 @ 12:20:41 #131
405125 Waterdrinker
Decepterend
pi_142774510
quote:
'Separatisten: politiemissie wordt Derde Wereldoorlog'

Pro-Russische separatisten waarschuwen dat de komst van een VN-politiemissie naar de plek van het gecrashte vliegtuig in Oekraïne verstrekkende gevolgen zal hebben. 'Dat wordt de Derde Wereldoorlog,' verklaarde een van hen vandaag volgens RTL Nieuws-correspondent Jeroen Akkermans.

De gewapende rebel deed zijn verklaring niet voor de camera maar pas nadat die was uitgezet, zegt Akkermans in zijn verslag vanuit het rampgebied. 'Als die internationale troepenmacht daadwerkelijk komt dan breekt hier de pleuris uit. Dat wordt Wereldoorlog Drie,' zo tekende de RTL-correspondent op uit de mond van de separatist.

VN-missie
Nederland, Australië en Oekraïne zijn druk bezig met het voorbereiden van een resolutie voor een VN-politiemissie naar de crashplek van het Malaysia Airlines-toestel. Die resolutie zou nog deze week moeten worden voorgelegd aan de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties. Minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans en zijn Australische ambtsgenoot Julie Bishop spraken vandaag in Kiev met de Oekraïnse regering over het onderzoek op de rampplek.

Volgens de Nederlandse bewindsman is er nog een lange weg te gaan maar moet al het mogelijke gedaan worden om te zorgen dat er geen stoffelijke resten achterblijven in het 25 vierkante kilometer grote gebied.

Overdracht onderzoek
De formele overdracht aan Nederland van het onderzoek op de crashplek is vanmiddag om vier uur getekend in Kiev.

Volgens Julie Bishop heeft Australië al experts klaarstaan voor de politiemissie. Daarmee doelt ze op de ongeveer 50 politiemensen die zijn of worden overgeheveld naar Londen, informatie die eerder vandaag werd bekendgemaakt door de Australische premier Tony Abbott.
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)e-Wereldoorlog.dhtml
-O-

edit; oh oud nieuws
pi_142774511
Is het de wetenschapper die daar nog ligt? Misschien een kind? Walgelijk dat er geen toegang is.
  zondag 27 juli 2014 @ 12:20:54 #133
361691 DeJori
pi_142774517
quote:
Politici populair door ramp

Minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans, premier Mark Rutte en de Nederlandse regering in het algemeen, scoren extreem hoog in een peiling van Maurice de Hond.

Hiervoor ondervroeg De Hond 2.500 mensen over onderwerpen met betrekking tot de vliegramp in het oosten van Oekraïne.

Wel 88 procent van de ondervraagden is positief over minister Timmermans. Maandag hield Timmermans een emotionele toespraak over de vliegramp bij de VN in New York. Daarvoor kreeg hij wereldwijd lof, meldt het ANP. Bij SP- en PVV-stemmers is Timmermans iets minder populair: zo'n 70 procent van de stemmers vindt hem oké.

Rutte krijgt van 74 procent van de ondervraagden waardering, de Nederlandse regering als geheel kan de goedkeuring van 82 procent van de mensen wegdragen.

De dag van Nationale rouw werd door 61 procent van de mensen als positief ervaren. Zo'n 22 procent was "vrij positief".

Oorlog

De meeste mensen vrezen geen oorlog: 56 procent denkt dat de situatie tussen het Westen en Rusland niet zal escaleren. Een derde vreest juist het tegenovergestelde.

Wel is de meerderheid van de ondervragen voor sancties tegen Rusland. Daarvoor denkt 59 procent aan het minimaliseren van de handelsbetrekkingen. Daarnaast vindt 48 procent dat het WK voetbal in 2018 niet in Rusland zou moeten worden gehouden.

http://www.powned.tv/nieu(...)ulair_door_ramp.html
  zondag 27 juli 2014 @ 12:21:08 #134
361691 DeJori
pi_142774523
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:19 schreef Loekie1 het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:06 schreef DeJori het volgende:

[..]

Nja, staakt-het-vuren klinkt vaak mooi op papier, maar het zijn in de praktijk vaak verkapte bevoorradingstijden. Ik snap wat je bedoelt en het is irritant dat er steeds doorgevochten wordt, maar het is een oorlogsgebied en ik kan het me wel voorstellen.
Wapenstilstand is altijd nadelig voor de winnende partij i.v.m. met bevoorrading en hergroepering.
  zondag 27 juli 2014 @ 12:21:50 #135
38114 beantherio
pi_142774539
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:20 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

-O-
Dat "nieuwtje" is inmiddels alweer 3 dagen oud
  zondag 27 juli 2014 @ 12:23:45 #136
405125 Waterdrinker
Decepterend
pi_142774589
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:21 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat "nieuwtje" is inmiddels alweer 3 dagen oud
Oh inderdaad, excuses.
pi_142774644
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:21 schreef DeJori het volgende:

[..]

[..]

Wapenstilstand is altijd nadelig voor de winnende partij i.v.m. met bevoorrading en hergroepering.
Dat is dan jammer, hadden ze het luchtruim maar niet open moeten stellen voor passagiersvliegtuigen. Timmermans moet wapenstilstand eisen en anders geen subsidie meer.
pi_142774713
quote:
9s.gif Op zondag 27 juli 2014 03:40 schreef beantherio het volgende:
Ik krijg het gezicht van Tessa van der Sande maar niet uit mijn hoofd. Ongelooflijk dat zo'n stralend gezicht er nu niet meer is.

[ afbeelding ]
Ah ja het leven van een aantrekkelijk persoon is veel meer waard dan van iemand die niet zo aantrekkelijk is.
pi_142774739
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:19 schreef DeJori het volgende:

[..]

Volgens mij willen mensen voornamelijk dat er gedegen onderzoek kan plaatsvinden naar de oorzaak van de ramp en dat de lichamen geborgen worden. Dat gaat niet zo gemakkelijk en dus wordt er hier hardop nagedacht over manieren om dat te bewerkstelligen, waaronder het sturen van militaire ondersteuning. Niet pleit hier volgens mij voor het ingrijpen in het conflict zelf.
Men roept om inzet van tanks en commando's (om die andere tanks daar te lijf te gaan). Lijkt best op ingrijpen dan.
  zondag 27 juli 2014 @ 12:34:40 #140
361691 DeJori
pi_142774844
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Men roept om inzet van tanks en commando's (om die andere tanks daar te lijf te gaan). Lijkt best op ingrijpen dan.
Men is een groot woord, voor één user, die bovendien niet op de hoogte was dat onze tanks verkocht zijn.
  zondag 27 juli 2014 @ 12:35:47 #141
38114 beantherio
pi_142774870
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:28 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ah ja het leven van een aantrekkelijk persoon is veel meer waard dan van iemand die niet zo aantrekkelijk is.
Dat zeg ik niet. Het was ook meer dan een "knap koppie" want als ik het verhaal van haar ex-vriend mag geloven was ze oprecht bezig te proberen de wereld te verbeteren. Ze deed vrijwilligerswerk, bezocht vluchtelingenkampen en kreeg haar droombaan toen ze bij Amnesty in dienst trad. Niet alleen een mooi hoofd maar ook iemand met plannen en idealen. Die hele combinatie maakt het zo moeilijk te vatten en zo moeilijk te accepteren.
pi_142774927
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:34 schreef DeJori het volgende:

[..]

Men is een groot woord, voor één user, die bovendien niet op de hoogte was dat onze tanks verkocht zijn.
Ik had het meer over de roep om ingrijpen in het algemeen en niet alleen op FOK!
  zondag 27 juli 2014 @ 12:40:16 #143
361691 DeJori
pi_142774979
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:37 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik had het meer over de roep om ingrijpen in het algemeen en niet alleen op FOK!
Beschouw het voorgaande dan als niet gepost, ik dacht dat je het had over die tank-discussie.
Ik heb het idee dat een groot gedeelte van Nederland het conflict in Oekraïne zwaar onderschat. Ze hebben het idee dat we te maken hebben met een stel recalcitrante dorpelingen, terwijl het een full-blown burgeroorlog is...
pi_142774996
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:40 schreef DeJori het volgende:

[..]

Beschouw het voorgaande dan als niet gepost, ik dacht dat je het had over die tank-discussie.
Ik heb het idee dat een groot gedeelte van Nederland het conflict in Oekraïne zwaar onderschat. Ze hebben het idee dat we te maken hebben met een stel recalcitrante dorpelingen, terwijl het een full-blown burgeroorlog is...
Precies... en daarin wil je niet worden meegezogen.
  zondag 27 juli 2014 @ 12:41:52 #145
361691 DeJori
pi_142775015
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Precies... en daarin wil je niet worden meegezogen.
Tweet related:

djmoskou twitterde op zondag 27-07-2014 om 11:57:11 Ik begrijp de haast van de NL regering, maar misschien is er toch wat te weinig in overweging genomen dat er hier een oorlog gaande is reageer retweet
pi_142775050
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:41 schreef DeJori het volgende:

[..]

Tweet related:

djmoskou twitterde op zondag 27-07-2014 om 11:57:11 Ik begrijp de haast van de NL regering, maar misschien is er toch wat te weinig in overweging genomen dat er hier een oorlog gaande is reageer retweet
En daar weer aan gerelateerd:

PierreCrom twitterde op zondag 27-07-2014 om 12:29:25 Mission to #MH17 site cancelled for today. Dutch military police now in meeting in Donetsk. Heavy armed Pro Russian soldiers outside hotel reageer retweet
  zondag 27 juli 2014 @ 12:43:46 #147
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_142775064
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:08 schreef Idanue het volgende:

[..]

Welke tanks? :D
NL heeft geen tanks meer.
De combat vehicle 90 en de pantserhouwitser tellen niet als tanks? In mijn ogen wel nl en volgens defensie hebben we ze nog. :@

Laat wel duidelijk zijn dat ik geen voorstander ben/zou zijn van de inzet hiervan, of we ze nu zelf hebben of van de buren moesten lenen. Van mij hadden ze al lang verkocht mogen worden. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 27 juli 2014 @ 12:45:27 #148
361691 DeJori
pi_142775108
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En daar weer aan gerelateerd:

PierreCrom twitterde op zondag 27-07-2014 om 12:29:25 Mission to #MH17 site cancelled for today. Dutch military police now in meeting in Donetsk. Heavy armed Pro Russian soldiers outside hotel reageer retweet
Daarom is de inzet van ongewapende marechaussee nog niet zo'n heel gek idee. Die weten beter hoe ze met zo'n bespreking om moeten gaan dan een wetenschapper, ook al hebben ze geen geweer op hun nek hangen.
pi_142775124
De Nederlandse onderzoekers kunnen niet afreizen naar de rampplek. Het is te gevaarlijk, zegt de Europese organisatie OVSE. De gevechten zijn weer opgelaaid, merkt ook onze verslaggever Jaap van Deurzen.

"De separatisten hebben hun controlepost hier op de rampplek onbeheerd achtergelaten", zegt Van Deurzen, die midden in het rampgebied staat. "De pannen staan nog op het vuur."

Volgens Van Deurzen zitten de onderzoekers nog in het hotel in Donetsk. "Dat horen we via een Duitse tv-ploeg die een producer in dat hotel hebben zitten. Ze zijn in de auto gestapt om af te reizen en direct weer teruggegaan naar het hotel."

De separatisten en het Oekraïense leger zouden slaags zijn geraakt tussen Donetsk en het rampgebied. Van Deurzen heeft tanks zien langskomen van het Oekraïnse leger. In de verte hoort hij inslagen van mortiergranaten.

RTL Nieuws
  zondag 27 juli 2014 @ 12:46:57 #150
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_142775136
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 12:00 schreef Felixa het volgende:
djmoskou twitterde op zondag 27-07-2014 om 11:26:03 NL onderzoekers en marechaussee nog in Donetsk. Er zouden tanks zijn gesignaleerd in gebied op weg naar rampgebied reageer retweet
:{

Dit gaat echt een gebed zonder end worden zo.
Tijd om special forces in te zetten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')