zo..daar noem je wat op!!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ben dan geen 40+'er, maar fuck ik hou van de jaren '80-muziek
Dit nummer stond toevallig op nummer 3 van de Top 40 in de week dat ik werd geboren in "88quote:
een goed teken!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dit nummer stond toevallig op nummer 3 van de Top 40 in de week dat ik werd geboren in "88
Op woensdagmiddag nam ik altijd vrij van m'n uitkering om naar De Wilde Wereld of Nozems a go go te luisteren.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:26 schreef Mo_Muffin het volgende:
Altijd weer die bekende bandjes, alsof er in de jaren 80 geen andere goede (betere zelfs) bands waren.
Maar ja, die kent geen hond, dus bij deze!
quote:Op zondag 3 augustus 2014 15:09 schreef Mo_Muffin het volgende:
Is zeker erg zinvol geweest ik was ook zo een freak, altijd op zoek naar nieuwe muziek...
In de Galgenwaard ? Mooi was ook in Dortmund met ladingen Nederlanders in bussen vervoerd.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:28 schreef WRH het volgende:
80'er jaren waren toch ook wel echt de periode van Prince. Paar mooie concerten bezocht.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:31 schreef WRH het volgende:
Dortmund was ik, was geweldig.
heb jarenlang een casettebandje gehad met die medley van nummers. (het publiek dat "condition of the heart"even afzingt kan ik nog steeds kippevel van krijgen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vacantie
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
Hoezo is dat vreemdquote:Het vreemde aan de muziek uit de jaren 80 is dat iedereen de meest bekende nummers kent.
Volgens mij heeft Can I play with madness nooit op 3 gestaan. Ik dacht dat 5 of 6 de hoogste notering was..quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Dit nummer stond toevallig op nummer 3 van de Top 40 in de week dat ik werd geboren in "88
En ik ben een groot Iron Maiden fan geworden en gebleven
quote:
Oow, dat is mij altijd verteld. Heb het nooit echt onderzocht ofzoquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Can I play with madness nooit op 3 gestaan. Ik dacht dat 5 of 6 de hoogste notering was..
Anyway, detail
Dan zal het de Engelse lijst wel zijn geweestquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:40 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
Volgens top40.nl heeft ie in nederland op 14 gestaan als hoogste notering. In Engeland haalde ze wel de derde plek. (erg lekker nummer trouwens)
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:55 schreef Treehut362 het volgende:
Wiseblood is an electronic noise-rock band formed by Clint Ruin (aka J. G. Thirlwell) and Roli Mosimann.
Die waren altijd veel populairder in Nederland dan in hun eigen land. Ik heb ze meerdere keren live zien spelen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:26 schreef Mo_Muffin het volgende:
Altijd weer die bekende bandjes, alsof er in de jaren 80 geen andere goede (betere zelfs) bands waren.
Borland verhuisde niet voor niet naar Nederland.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die waren altijd veel populairder in Nederland dan in hun eigen land. Ik heb ze meerdere keren live zien spelen.
Je hebt in elk geval goed je best gedaan om zo weinig mogelijk commerciële muziek te noemen... sterker ze er zo bewust mogelijk uit te laten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:26 schreef Mo_Muffin het volgende:
Ik kap maar eens, sorry mensen, maar voor wie de onbekendere bands uit de jaren 80 kan waarderen...have fun and enjoy.
Dat is geen jaren '80 maar mid jaren '90quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 16:27 schreef Pedroso het volgende:
Je ziet alles en toch ook weer niets. Wel lekker nummer trouwens.
Zie nu dat ie idd in 1993 is uitgebracht. Voor mijn gevoel wat het een hitje in de 80'er jaren, zal de leeftijd zijnquote:Op maandag 11 augustus 2014 20:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is geen jaren '80 maar mid jaren '90
quote:Op woensdag 27 augustus 2014 20:39 schreef FANN het volgende:
Vond en vind ik nog steeds leuk, shoot me![]()
Tong moest pissen.quote:Op donderdag 18 september 2014 20:21 schreef Pedroso het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk 2 jaren 80 topics ?
40+ / Het ultieme jaren 80 muziektopic waar we vrolijk verder gaan
Ach, wat is missen...quote:
ben ik niet met je eensquote:Op vrijdag 19 september 2014 08:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ach, wat is missen...
Maar dit is een betere versie:
Dat mag, maar na de eerste vier albums van The Cure waren ze naar mijn mening niet meer zo interessant...quote:
Macrameeën...quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waar ging dit topic ook alweer over?
Imca Marina ?quote:Op vrijdag 19 september 2014 10:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
Waar ging dit topic ook alweer over?
Deze ook wel, wel een beetje fout maar verder...quote:Op zaterdag 20 september 2014 22:31 schreef RoxyMusic1969 het volgende:
Vond dit ook altijd een heerlijk (obscure) 80's track.
Erg melodieuze synth...
Bart Chabot schreef er ooit een mooi artikel over. Dat ze als Trevor Horn band faalden omdat ze niet op nummer één kwamen in de hitparade.quote:Op zaterdag 20 september 2014 22:41 schreef RoxyMusic1969 het volgende:
[..]
Hahaha. Inderdaad erg fout. Heb vandaag nog de 12" in mijn handen gehad ...
Heerlijk.quote:
Gruwelijk. Net zoals Vienna. Kan en kon er niet naar luisteren.quote:Op zaterdag 20 september 2014 22:59 schreef Pedroso het volgende:
Ook altijd een zwak gehad voor de echte 80's sound zoals A Flock of Seagulls en Visage.
Toen ik Nitzer Ebb voor het eerst op de radio hoorde heb ik nog naar de VPRO gebeld om te vragen welke band dat was.quote:
Vond er toen ook niet veel aan maar ben het later gaan waarderen. Zal wel iets te maken hebben met herinneringen aan die tijd.quote:Op zondag 21 september 2014 14:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gruwelijk. Net zoals Vienna. Kan en kon er niet naar luisteren.
Hmmm. Interessant. 1980 was ook wel aardig (veel Queen / Bowie / Police)..quote:Op zondag 21 september 2014 14:34 schreef Dagonet het volgende:
1984 was volgens Rolling Stone het beste jaar uit de popmuziek en ze hebben een lijst samengesteld met de 100 beste nummers uit dat jaar:
http://www.rollingstone.c(...)eatest-year-20140917
Kijk, hebben we zowaar een gemeensschappelijkheid ontdekt ouwe frituurfanquote:
quote:Op dinsdag 30 september 2014 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk, hebben we zowaar een gemeensschappelijkheid ontdekt ouwe frituurfan![]()
Allereerst complimenten op de gebruikersnaam..quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:20 schreef RoxyMusic1969 het volgende:
[..]
Hmmm. Interessant. 1980 was ook wel aardig (veel Queen / Bowie / Police)..
Maar deze was wel prima ja (oa).
Thanks.... !quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 18:24 schreef DIGIT_ het volgende:
Allereerst complimenten op de gebruikersnaam..
Roxy Music - Avalon
quote:
Die neukte met Mick Jagger.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:06 schreef RoxyMusic1969 het volgende:
Bowie mag toch ook niet ontbreken ?
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:35 schreef Zorro het volgende:
Een jaren 80 muziektopic zonder Jeanny. Waar moet dat heen.
The Nits treden gewoon nog op!quote:
dat ze een jonger publiek wil, is inderdaad wel te merken aan de muziek van radio 2.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 19:26 schreef Jester65 het volgende:
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6299-back-2-the-80s.html
Back 2 the 80's op Radio 2. Helaas zijn de week van de jaren '60 en '70 komen te vervallen, waarschijnlijk in een poging een jonger publiek te bereiken.
Maar dan wel de underground en alternatieve muziek. De hitparade was vreselijk met Stock Aitkan en Watterman, en andere drumcomputersmuziek.quote:
Wat is er mis met drumcomputers?quote:Op zondag 1 maart 2015 14:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Maar dan wel de underground en alternatieve muziek. De hitparade was vreselijk met Stock Aitkan en Watterman, en andere drumcomputersmuziek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |