In ieder geval niet voor 2015, aldus de Britse uitgever van GRRM.quote:
Hij kan ASOS niet meer overtreffen.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:32 schreef Norrage het volgende:
Van mij mag ie de tijd nemen, want echt beter is het er de laatste 2 boeken niet op geworden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Genoeg andere spoilers gelezen die wel uitkwamen, maar het zij zo. Op naar het volgende deel.![]()
Oh noes, nog meer D&D invloed op de seriequote:Op zondag 27 juli 2014 14:11 schreef BasvB het volgende:
Hij gaat voor seizoen 5 geen episode schrijven en gaat de set niet bezoeken omdat die zich gaat focusen op twow
Ik vond het ook steeds meer tegenvallen, maar waarschijnlijk was ik op een gegeven moment gewoon ASoIaF-moe.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:32 schreef Norrage het volgende:
Van mij mag ie de tijd nemen, want echt beter is het er de laatste 2 boeken niet op geworden
Je hebt AFFC toch gelezen?quote:Op maandag 28 juli 2014 00:13 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat er serieus mensen zijn die nog geloven dat Sandor NIET dood is/gaat door z'n verwondingen
Ik ben alleen the Hound's helm tegengekomen, hemzelf niet, voor zover ik weetquote:
Voor dat ik ga lezen; als ik op het boek afga, mag ik er toch echt wel van uit gaan dat the Hound dood is.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:38 schreef Nic1 het volgende:
http://asoiaf.westeros.or(...)nd-complete-analysis
Misschien dat ze lady stoneheart en the hound in 1 karakter combinerenquote:Op maandag 28 juli 2014 09:39 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Voor dat ik ga lezen; als ik op het boek afga, mag ik er toch echt wel van uit gaan dat the Hound dood is.
Dat zou echt een character kill zijn voor Sandor dan. Die lijkt juist steeds meer een 'good guy' te worden totdat uiteindelijk zn rust vind in dat klooster. Daar dan een undead lannister killing machine van te makenquote:Op maandag 28 juli 2014 09:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Misschien dat ze lady stoneheart en the hound in 1 karakter combineren
Het laatste boek vond ik wel weer vermakelijk, maar vier had echt een overkill aan Cersei.quote:Op zondag 27 juli 2014 13:32 schreef Norrage het volgende:
Cersei vond ik het enige interessante in heel boek 4quote:Op maandag 28 juli 2014 12:16 schreef Jivis het volgende:
[..]
Het laatste boek vond ik wel weer vermakelijk, maar vier had echt een overkill aan Cersei.
Heb het half jaar weggelegd welquote:
Herkenbaar. Nooit door ADWD heengekomen. Maar ben nu bezig met een gecombineerde re-read van AFFC en ADWD. Heb een e-book gevonden die beide boeken chronologisch combineert. Nu lukt het me een stuk beter. Sowieso een aanrader voor nieuwe lezers. Sommige verbanden tussen de twee boeken zijn stukken duidelijker nu, en daarnaast heb je meer afwisseling tussen de leuke en saaie verhaallijnen.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:15 schreef Norrage het volgende:
Ben nu halverwege boek 5. Zelfs Tyrion weet GRRM te verneuken. Gelukkig hebben we Jon nog. Heb de eerste 3 boeken in 3 weken gelezen ofzo, doe nu al 12 maanden over 4/5...echt zonde. En ik kan/wil niet aan ander boek beginnen voordat ik deze uit heb :/ echt niet doorheen te komen...
Jaime is tof ja. Brienne en Arya vond ik ook wel leuk.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:49 schreef ems. het volgende:
Jaime op pad in boek 4 vond ik juist het leukste gedeelte.
Maar ik kan me sowieso niet echt vinden in het gezeik om boek 4. Nee, er zitten geen red weddings in en Brienne/Arya hebben hier en daar wat saaiere hoofdstukken maar ik genoot er alsnog even veel van als de andere boeken.
Wow, link van die ebook? Dat maakt het lezen een stuk interessanter zo. Ik heb ADWD ook nooit uit kunnen lezenquote:Op maandag 28 juli 2014 13:28 schreef Young_David het volgende:
[..]
Herkenbaar. Nooit door ADWD heengekomen. Maar ben nu bezig met een gecombineerde re-read van AFFC en ADWD. Heb een e-book gevonden die beide boeken chronologisch combineert. Nu lukt het me een stuk beter. Sowieso een aanrader voor nieuwe lezers. Sommige verbanden tussen de twee boeken zijn stukken duidelijker nu, en daarnaast heb je meer afwisseling tussen de leuke en saaie verhaallijnen.
quote:Op maandag 28 juli 2014 14:47 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Wow, link van die ebook? Dat maakt het lezen een stuk interessanter zo. Ik heb ADWD ook nooit uit kunnen lezen
quote:Op maandag 28 juli 2014 14:56 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ik was op 75% en toen dacht ik fuck dit en ging ik de wiki helemaal doorlezen
quote:Op maandag 28 juli 2014 15:00 schreef Snowbells het volgende:
[..]
het spijt me
echt
waar
heb wel een combined versie gevonden
Heb ik ook al meermaals overwogen...de schrijfstijl van GRRM alleen al maakt het saai...quote:Op maandag 28 juli 2014 14:56 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ik was op 75% en toen dacht ik fuck dit en ging ik de wiki helemaal doorlezen
Misschien een stripboekversie een idee?quote:Op maandag 28 juli 2014 15:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heb ik ook al meermaals overwogen...de schrijfstijl van GRRM alleen al maakt het saai...
Het probleem is niet de inhoud, maar de schrijfstijl. Hij schrijft gewoon op kinderboeken niveau, misschien is een stripboek idd een goed ideequote:Op maandag 28 juli 2014 15:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Misschien een stripboekversie een idee?
Dit. Alleen er gebeurt te weinig gewoon om het interessant te houden. Die gecombineerde versie moet dus wel een uitkomst zijn denk ikquote:Op maandag 28 juli 2014 15:31 schreef Jivis het volgende:
Snap dat gezeik op GRRM's schrijfstijl niet zo. Heb me er nooit aan geërgerd.
Precies, is me ook nooit eerder opgevallen. Een Tolkien maakt niet boeiende verhaallijnen nog interessant met zijn taalgebruik (en leuke verhaallijnen weer saai) maar dat lukt GRRM niet. Hij moet het hebben van verhaal, en alles vanaf boek 4 lijkt een beetje uit zijn mouw geschud :/quote:Op maandag 28 juli 2014 15:32 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Dit. Alleen er gebeurt te weinig gewoon om het interessant te houden. Die gecombineerde versie moet dus wel een uitkomst zijn denk ik
Nouja hij heeft boek 4/5 vooral gebruikt om de personages op de goede plekken te krijgen voor boek 6 dénk ikquote:Op maandag 28 juli 2014 15:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Precies, is me ook nooit eerder opgevallen. Een Tolkien maakt niet boeiende verhaallijnen nog interessant met zijn taalgebruik (en leuke verhaallijnen weer saai) maar dat lukt GRRM niet. Hij moet het hebben van verhaal, en alles vanaf boek 4 lijkt een beetje uit zijn mouw geschud :/
Laten we het hopenquote:Op maandag 28 juli 2014 15:37 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Nouja hij heeft boek 4/5 vooral gebruikt om de personages op de goede plekken te krijgen voor boek 6 dénk ik
Oke een soort van cheap ass DLC taktiek dus.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:37 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Nouja hij heeft boek 4/5 vooral gebruikt om de personages op de goede plekken te krijgen voor boek 6 dénk ik
Broeva haro. Ik noem het unlikely dat we hem in 2020 krijgen.quote:Op maandag 28 juli 2014 17:27 schreef Nagil het volgende:
GRRM's publicist noemt een 2015 release van tWoW "very unlikely."
https://twitter.com/JaneJohnsonBakr/status/492050207979634689
Ik vond het een verademing om bij een hoofdstuk van brienne of arya te komenquote:Op maandag 28 juli 2014 13:30 schreef Jivis het volgende:
[..]
Jaime is tof ja. Brienne en Arya vond ik ook wel leuk.
Opzich is het wel interessant om te zien hoe die paranoia van Cersei steeds verder gaat, maar het was allemaal wat te (onnodig) langdradig naar mijn smaak.
Unlikely in de zin van dat je hem eerder of later verwacht?quote:Op maandag 28 juli 2014 18:22 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Broeva haro. Ik noem het unlikely dat we hem in 2020 krijgen.
Elke keer als ik dat ergens lees plink ik weer een traantje der nostalgie wegquote:
quote:Op maandag 28 juli 2014 19:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Elke keer als ik dat ergens lees plink ik weer een traantje der nostalgie weg
Dat is niet eens de slechtse ... maar lichtelijk off-topicquote:Op maandag 28 juli 2014 22:33 schreef MAHL het volgende:
Wtf. Zit ik hier te kijken naar de nieuwe Asterix albums die later gemaakt zijn, zie ik dat er eentje is waarin aliens naar het Gallische dorp komen?!
Niet alleen daar hoor, ook onder de serielezers. Snap er zelf ook niet al teveel van, niets tegen hem, maar toch een redelijk eendimensionaal chicklitesque karakter.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:04 schreef ems. het volgende:
Oberyn is trouwens wel verdomd populair onder het serie-gepeupel. Misschien moeten ze ipv Lady Stoneheart Ser Stoberyn doen. Hueheuehe.
Oh ja, de Greyjoys zaten er ook nog in. Opzich was dat wel interessant, maar het duurde zo lang voor er echt iets gebeurde in die verhaallijn.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:45 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Ik vond het een verademing om bij een hoofdstuk van brienne of arya te komen
Greyjoys en cercei waren pas saai
Asterix (en Lucky Luke ook trouwens) kende zijn hoogtijdagen toen René Goscinny nog scenarist was. Die viel op een gegeven moment dood neer en toen ging het bergafwaarts.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:33 schreef MAHL het volgende:
Wtf. Zit ik hier te kijken naar de nieuwe Asterix albums die later gemaakt zijn, zie ik dat er eentje is waarin aliens naar het Gallische dorp komen?!
Nee joh, dat kan nog wel 2 jaar duren. De NL versie wel drie jaarquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:10 schreef So_Surreal het volgende:
Ik wil niet te veel lezen hier, ben nu bezig in Een dans met draken, deel 2.
Ja ik lees in het Nederlands ja
Nu vroeg ik me af of Winds of winter al uit is, en zo nee, wanneer komt deze uit ?
En is deze er ook al in het Nederlands ?
Aah dan ben ik dus voorlopig klaar over 400 blz'squote:Op maandag 4 augustus 2014 11:22 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee joh, dat kan nog wel 2 jaar duren. De NL versie wel drie jaar
Beginnen met Game of Thrones?quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:22 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Aah dan ben ik dus voorlopig klaar over 400 blz's
quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
hoe zou het in Nederlands gaan heten? De windende scheetjes van winter![]()
?
Uh dat lees ik nu tochquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:23 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Beginnen met Game of Thrones?
De Engelse versiequote:Op maandag 4 augustus 2014 11:27 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Uh dat lees ik nu toch?
Of bedoel je de serie, want die heb ik ook al 3x gezien
Nah het gaat me vooral om het verhaal en de karakters.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:30 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De Engelse versie![]()
Gewoon van voren af aan beginnen.
Nee dat zal wel niet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:43 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Nah het gaat me vooral om het verhaal en de karakters.
Ik neem aan dat dat niet anders is in de Engelse boeken, behalve de namen ?
Die soms wel echt verschrikkelijk vertaald zijn, snap echt niet waarom ze die niet gewoon origineel laten.
Ik ken alleen de NL'se namenquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:39 schreef Young_David het volgende:
Ergens ook wel weer begrijpelijk. Littlefinger slaat nergens op als bijnaam als alles in het Nederlands is. Pinkje klinkt dan weer nergens naar.
Gelukkig zijn de Nederlandse namen niet zo ingeburgerd als bij Harry Potter. Hoor je mensen ineens over Zweinstijn, Zwerkbal, Perkamentus en Hermelien. Heel irritant als je de boeken alleen in het Engels kent.
Dat ga je toch niet vragen!quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:55 schreef So_Surreal het volgende:
Ramsey Bolton: Rammert Bolton
Maar komen er nog grote verrassingen aan in het 2e deel van A dance with dragons (waar ik nu net in begonnen ben) al a de Red Wedding?
[ afbeelding ]
Ja maar dan weet ik hoe snel ik moet lezenquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:04 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat ga je toch niet vragen!![]()
Gewoon doorlezen dan kom je er vanzelf achter.
Dune is ook alleen maar het eerste boek leukquote:
http://www.tvguide.com/Ne(...)-Father-1085113.aspxquote:Asked about the theory that Jon Snow isn't actually Ned Stark's bastard, actor Kit Harrington gave a joke answer, while George R.R. Martin responded, "I'm still writing the books, so if they reveal too much, I kill their character."
Ik had het juist andersom. Ik las het als Damphair maar begon te twijfelen of het niet Damp"f"air was.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:42 schreef JackHerrer het volgende:
De Greyjoys vond ik nadat ik even in had gelezen wie nou precies wie was ook heel tof. Het heeft wel even geduurd dat ik doorhad dat Damphair geen Dam-phair was, maar Damp-hair.
bquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:21 schreef HamburgerHenk het volgende:
[..]
Ik had het juist andersom. Ik las het als Damphair maar begon te twijfelen of het niet Damp"f"air was.
Wie?quote:
Aeron greyjoyquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
b
Ik lees dit en heb überhaupt geen idee wie het is
Die weet ik welquote:
... je hebt dingen uit het boek geskipped omdat je het niet begreep?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:48 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wie?![]()
Ik heb de helft geskipped.
Ik kon het allemaal niet volgen, ik zie het straks in de serie wel.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:15 schreef ems. het volgende:
[..]
... je hebt dingen uit het boek geskipped omdat je het niet begreep?
Alle nieuwe personages bijvoorbeeld, ik weet niet wie wie isquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:23 schreef ems. het volgende:
Wat is er ingewikkeld aan in vergelijking met andere zaken uit het boek? Het is niet alsof ze opeens moeilijkere woorden gebruiken hoor
En de Greyjoys zijn juist het tofste gedeelte uit heel boek 4.
Maar dat wordt toch uitgelegd? Aan het begin van het boek weet je ook niet wie Ned is maar dat wordt snel genoeg duidelijkquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Alle nieuwe personages bijvoorbeeld, ik weet niet wie wie is![]()
Ok, lijkt me niet zo praktisch maar ieder z'n eigen manier van lezen.quote:Nee het kan me echt niet boeien. Ik denk dat ik na boek 5 (daar sla ik de hoofdstukken ook over) alle Greyjoy POV's achterelkaar ga lezen.
Niet half zo baas als Victarion, zoals je weldra zult ontdekkenquote:Theon uitgezonderd uiteraard, die's baas
Ik heb eerst de eerste drie seizoenen gezien, dus ik kwam makkelijker in de boeken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:12 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar dat wordt toch uitgelegd? Aan het begin van het boek weet je ook niet wie Ned is maar dat wordt snel genoeg duidelijk
[..]
Ok, lijkt me niet zo praktisch maar ieder z'n eigen manier van lezen.
[..]
Niet half zo baas als Victarion, zoals je weldra zult ontdekken
Dubbelquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee het kan me echt niet boeien. Ik denk dat ik na boek 5 (daar sla ik de hoofdstukken ook over)
Theon uitgezonderd uiteraard, die's baas
Ik had exact hetzelfde ja. Maar las het welquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee het kan me echt niet boeien. Ik denk dat ik na boek 5 (daar sla ik de hoofdstukken ook over) alle Greyjoy POV's achterelkaar ga lezen.
Theon uitgezonderd uiteraard, die's baas
Zoveel waren het er toch niet? Alleen Aeron, Euron en Victarion?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dan is dat later pas bekend gewordenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:40 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Zoveel waren het er toch niet? Alleen Aeron, Euron en Victarion?
Ja, achteraf is dat makkelijk praten. Maar in het begin heb je echt niet door welke nou de belangrijke karakters zijn. En het waren er echt heel veel, zoveel namen. Sowieso soms het probleem van GoT...Als je (bv dankzij de serie) weet wie er belangrijk zijn, leest dat al veel makkelijker.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:40 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Zoveel waren het er toch niet? Alleen Aeron, Euron en Victarion?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |