De auteur heeft de kwestie MH17 en het bloedvergieten in Gaza op een andere manier vergeleken dan jij omschrijft. Hij gaat meer in op het verschil tussen 'de westerse houding' tegenover de rebellen in Oekraïne en hun houding tegenover de bezetter Israël.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:01 schreef Nintex het volgende:
[..]
Aardig artikel, gooit dan zijn eigen glazen in door te zeuren met de eeuwige drogreden 'Ja maar er is meer aandacht voor MH17'. Wanner snappen 'columnisten' nu eens dat de MH17 aanslag en het conflict Israel / Palestina niets met elkaar te maken hebben?
En die vergelijking raakt kant nog wal. Ze zouden dan Israel moeten vergelijken met de huidige Oekrainse staat en Hamas met de seperatisten, maar wacht, dat slaat nergens op. Einde vergelijking. Het Midden Oosten is nu 1 grote clusterfuck en niemand weet meer precies 'waarom', Israel en Hamas dachten 'ons conflictje kan ook wel een impuls/media gebruiken'. Deze keer was het naar verluid toevallig Hamas die als eerste schoot, maar dat had net zo goed Israel kunnen zijn.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:11 schreef Clashy het volgende:
[..]
De auteur heeft de kwestie MH17 en het bloedvergieten in Gaza op een andere manier vergeleken dan jij omschrijft. Hij gaat meer in op het verschil tussen 'de westerse houding' tegenover de rebellen in Oekraïne en hun houding tegenover de bezetter Israël.
Het houdt ons van de straatquote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:21 schreef Specularium het volgende:
Pauze.
Wat persoonlijke gedoe weggehaald.
Eigenlijk zijn jullie best wel lief tegen elkaar,.
ja ze zullen altijd achter blijven lopenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:48 schreef truthortruth het volgende:
En Hamas begint weer met schieten ondanks het bestand..... Wat moet je daar nou mee.
Nog steeds geen pro-Israël demonstratie uit de hand gelopen in de EUquote:Op zondag 27 juli 2014 00:02 schreef znarch het volgende:
- Pro Palestina demonstratie in Parijs loopt uit de hand.
Ok, dit is de laatste off-topic post van mijn kant, omdat ik het niet kan laten om te reageren (tegen beter weten in).quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:33 schreef klawie het volgende:
[..]
Geweldig dit in nederland hebben de katholieken en de christenen elkaar niet afgeslacht omdat ze ander dachten dan elkaar??? Jij vindt dat ik de plank mis sla dat is heel wat anders ik ben er idd nog nooit geweest maar omdat ik nauw betrokken ben met een project weet ik echt wel wat er speelt daar dat hoef je mij niet uit te leggen
Ik heb alles onderbouwd met diverse voorbeelden miss moet je eerst me posts lezen ipv gelijk roepen klopt niet / ik ben geen vijf dus mij kan je niet alles wijs maken
Schokkend. Als dit geen staatsterreur is, dan bestaat terrorisme niet. Systematisch mensen angst proberen in te boezemen en daarbij willens en wetens onschuldige burgers treffen. Hoe is dit anders dan 9/11?quote:
Is dit een serieuze IDF-reclame?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
IDF propaganda is vaak wel mooi...
[ afbeelding ]
Precies, die tunnels zorgen voor het grootste gedeelte van de import en export, die normaal gesproken door Israel gestagneerd wordt, en dan gaan ze nu zo'n leuk stukje onzin propaganda producerenquote:Op zondag 27 juli 2014 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Is dit een serieuze IDF-reclame?
Zijn die mogelijke gebouwen eigenlijk of-of of en-en?
En wat zijn eigenlijk de argumenten van de joodse staat Israel om de normale invoer van die materialen te blokkeren? Waarom zou je je volle neefjes die zaken ontzeggen? Hebben ze bovendien wat te doen, zodat ze geen rotzooi gaan uithalen.
Hoe is dit anders dan de Nazi-propaganda in de jaren 30?quote:Op zondag 27 juli 2014 01:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Schokkend. Als dit geen staatsterreur is, dan bestaat terrorisme niet. Systematisch mensen angst proberen in te boezemen en daarbij willens en wetens onschuldige burgers treffen. Hoe is dit anders dan 9/11?
Niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Schokkend. Als dit geen staatsterreur is, dan bestaat terrorisme niet. Systematisch mensen angst proberen in te boezemen en daarbij willens en wetens onschuldige burgers treffen. Hoe is dit anders dan 9/11?
quote:Op zondag 27 juli 2014 01:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kritiek op de staat Israël staat niet gelijk aan antisemitisme. Niemand trapt meer in die retoriek.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Hoe is dit anders dan de Nazi-propaganda in de jaren 30?
Propaganda is geen kritiekquote:Op zondag 27 juli 2014 01:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kritiek op de staat Israël staat niet gelijk aan antisemitisme. Niemand trapt meer in die retoriek.
Kolere zeg, het stikt hier in Nederland van de halfbloeden .. half Nederlands half Indonesisch .. besef jij wel wat jij daar zegt, hoe racistisch die uitspraak is? Een Jood is etnisch gezien ook geen Nederlander immers, of was je dat even vergeten?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:22 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wie is 'wij'? Jij bent een Aziaat(ga ik vanuit vanwege je naam), geen Nederlander. Op papier heb je een Nederlands paspoort ja, maar etnisch gezien ben je geen Europeaan/Nederlander.
Eeuh, volgens mij zijn de pogingen om Europa te veroveren van na de zoveelste kruistocht, ze waren die invallen zat!!quote:Daarnaast, het Ottomaanse Rijk en Arabische Rijk hebben expansies uitgevoerd met als doel om heel Europa te veroveren, dus nee, wij begonnen de conflicten niet altijd.
Iemand met een Nederlands passpoort die hier geboren is, is gewoon een Nederlander, echt fucking bullshit dit.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Kolere zeg, het stikt hier in Nederland van de halfbloeden .. half Nederlands half Indonesisch .. besef jij wel wat jij daar zegt, hoe racistisch die uitspraak is? Een Jood is etnisch gezien ook geen Nederlander immers, of was je dat even vergeten?
[..]
Eeuh, volgens mij zijn de pogingen om Europa te veroveren van na de zoveelste kruistocht, ze waren die invallen zat!!
Israël poogt Gaza te dwingen tot submissie en handelt volgens de volgende methoden:quote:
Je hebt het in je argumentatie over de Palestijnen hoor.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Israël poogt Gaza te dwingen tot submissie en handelt volgens de volgende methoden:
- neerhalen van huizen is om mensen te demoraliseren;
- doden van burgers is acceptabel (al dan niet gewenst);
- stelselmatig onderdrukken door beperkingen in de handelsvrijheid op te leggen;
- etc.
Wat is terrorisme? Een aantal definities vanuit Wikipedia:
'Het gedwee maken of demoraliseren van een regering of bevolking door daden van terreur'. Waarbij 'terreur' volgens hetzelfde handwoordenboek gelijkstaat aan 'schrikbewind'.
Check
(het plegen van) gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken.
Check
Onder terroristisch oogmerk wordt verstaan het oogmerk om de bevolking of een deel der bevolking van een land ernstige vrees aan te jagen, dan wel een overheid of internationale organisatie wederrechtelijk te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel de fundamentele politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen.
Check
Terrorisme is het plegen van of dreigen met op mensenlevens gericht geweld, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen of politieke besluitvorming te beïnvloeden
Check
Volgens mij kan je zo eindeloos doorgaan en elke definitie is wederom een treffer.
Middels de raketaanvallen probeert Israël een politiek (en religieus) doel te bereiken. Bij de raketaanvallen is in ieder geval het doel om gebouwen met de grond gelijk te maken om zo mensen thuisloos te maken en te demoraliseren. Als en dat er burgerslachtoffers bij vallen vindt Israël acceptabel getuige ook het feit dat ze deze methode blijven hanteren.
Israël probeert dus systematisch angst in te boezemen, met gerichte aanvallen op burgers. Staatsterreur.
Ah, hij heeft een punt.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Kolere zeg, het stikt hier in Nederland van de halfbloeden .. half Nederlands half Indonesisch .. besef jij wel wat jij daar zegt, hoe racistisch die uitspraak is? Een Jood is etnisch gezien ook geen Nederlander immers, of was je dat even vergeten?
[..]
Eeuh, volgens mij zijn de pogingen om Europa te veroveren van na de zoveelste kruistocht, ze waren die invallen zat!!
Dat was weer een antwoord op de expansie van het Islamitisch Rijk. Lekker vicieuze cirkel.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:25 schreef moussie het volgende:
Nee. Hij heeft het duidelijk over Israel.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je hebt het in je argumentatie over de Palestijnen hoor.
Als ze eerlijk waren geweest en niet gelogen, bedrogen, gestolen, verkracht en gemoord hadden misschien wel.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:34 schreef Speculant. het volgende:
Als ze nu eens niet die opsplitsing habben gedaan bij Abraham's vrouwen en kinderen(of zoals er staat geschreven; god het een beetje anders had geregeld) zou het dan allemaal anders zijn verlopen?
Waarschijnlijk niet
Nee, hij heeft het inhoudelijk echt heel duidelijk over de Palestijnen.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee. Hij heeft het duidelijk over Israel.
En niemand trapt inmiddels meer in de stroman 'kritiek op Israël staat gelijk aan antisemitisme'.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kritiek op de staat Israël staat niet gelijk aan antisemitisme. Niemand trapt meer in die retoriek.
Nee, Moussie. Echt, nee.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:25 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
Iron Dome onderschept raketten die zijn bedoeld om de burgerbevolking te treffen.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:39 schreef Reki het volgende:
Nou lekker zeg.. als al je zuurverdiende belastingcentjes naar een barbaarse terreurstaat gaan.
Zoals Palestina bakken vol EU-subsidiegelden ontvangt. Ja daar baal ik ook van.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:39 schreef Reki het volgende:
Nou lekker zeg.. als al je zuurverdiende belastingcentjes naar een barbaarse terreurstaat gaan.
Jamaar dan zou het aantal doden "eerlijk" zijnquote:Op zondag 27 juli 2014 01:43 schreef Karrs het volgende:
[..]
Iron Dome onderschept raketten die zijn bedoeld om de burgerbevolking te treffen.
Hoe kun je dat nobele doel nou zo afvallen?
Ben ik een Jood dan? En wat racistisch, ben jij soms een idioot? Altijd de racisme-kaart trekken, ik ga er niet eens op in.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:25 schreef moussie het volgende:
Dus de balkanlanden bezetten en een verdere expansie naar West-Europa plannen, was zeker allemaal heldhaftig, want wat waren die Ottomanen toch zo zielig!quote:Op zondag 27 juli 2014 01:25 schreef moussie het volgende:
Je zou zeggen dat de USA ook nog in de eigen staat belangen heeft, blijkbaar nietquote:Op zondag 27 juli 2014 01:39 schreef Reki het volgende:
Barbaarse terreurstaten zijn de Arabische staten.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:39 schreef Reki het volgende:
Met gezond verstand onmogelijk.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:43 schreef Karrs het volgende:
[..]
Iron Dome onderschept raketten die zijn bedoeld om de burgerbevolking te treffen.
Jij niet alleen!quote:Op zondag 27 juli 2014 01:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zoals Palestina bakken vol EU-subsidiegelden ontvangt. Ja daar baal ik ook van.
gecorrigeerd.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:50 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Barbaarse terreurstaten zijn de Arabische staten en Israël.
Liever Zionisten in deze wereld, die nog iets gemeen hebben met de Europeanen, dan die vieze Arabieren die zichzelf niet douchen en alleen maar anderen willen vermoorden omdat hun geloof hen leert om ongelukkig te zijn.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:55 schreef Triggershot het volgende:
Plaats alle zionisten en jihadisten in een kamer, slotje er op, wereld meteen stuk veiliger.
Je loopt achter, Europa heeft het nationalistisch imperialisme achter zich gelaten, voor een groot deel dan, nu Israel nog. Het zijn de zionisten die met het holocaust kaartje boehoe doen en dan huilen bij de groep die ze wilden uitroeien, maar goed.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Liever Zionisten in deze wereld, die nog iets gemeen hebben met de Europeanen, dan die vieze Arabieren die zichzelf niet douchen en alleen maar anderen willen vermoorden omdat hun geloof hen leert om ongelukkig te zijn.
quote:Op zondag 27 juli 2014 01:56 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Liever Zionisten in deze wereld, die nog iets gemeen hebben met de Europeanen, dan die vieze Arabieren die zichzelf niet douchen en alleen maar anderen willen vermoorden omdat hun geloof hen leert om ongelukkig te zijn.
Iron dome is idd het enige positieve van de Isreali Defense Force. Jammer dat het niet zo effectief is en miljoenen kost... En waarom mogen de Palestijnen zichzelf niet verdedigen van Israël?quote:Op zondag 27 juli 2014 01:43 schreef Karrs het volgende:
[..]
Tja beetje vreemd dat ze Israël steunen met de bombardementen op Gaza en als het allemaal voorbij is miljoenen erin pompen voor "wederopbouw" Hetzelfde met de VS.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zoals Palestina bakken vol EU-subsidiegelden ontvangt. Ja daar baal ik ook van.
Waarom zou Israel imperialisme achter zich laten als Arabieren terrorisme niet achter zich laten? Je kan kwaadheid niet bestrijden met goedheid. Als Israel goede dingen wil doen, zullen de Arabische terroristen alsnog aanslagen plegen. Dus beter die tunnels slopen en de Arabieren aanpakken!quote:Op zondag 27 juli 2014 01:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je loopt achter, Europa heeft het nationalistisch imperialisme achter zich gelaten, voor een groot deel dan, nu Israel nog. Het zijn de zionisten die met het holocaust kaartje boehoe doen en dan huilen bij de groep die ze wilden uitroeien, maar goed.
True.quote:Op zondag 27 juli 2014 02:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nope, gewoon de mindset van de gemiddelde zionist. Niets nieuws
Lees mijn reactie nog eens:quote:Op zondag 27 juli 2014 02:00 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Waarom zou Israel imperialisme achter zich laten als Arabieren terrorisme niet achter zich laten? Je kan kwaadheid niet bestrijden met goedheid. Als Israel goede dingen wil doen, zullen de Arabische terroristen alsnog aanslagen plegen. Dus beter die tunnels slopen en de Arabieren aanpakken!
jij schande voor het joodse intellect.quote:Plaats alle zionisten en jihadisten in een kamer, slotje er op, wereld meteen stuk veiliger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |