Dat denk ik ook, alleen ben ik een nuchtere buitenstaander en zijn de mensen die een einde aan het conflict kunnen maken allesbehalve nuchter.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:55 schreef tfors het volgende:
[..]
Als meer mensen dit zich gaan realiseren is er vrede mogelijk.
Echt waar haal je het vandaan, de aanslagen van 9-11 waren al genoeg rede om binnen te vallen denk je ook niet ? zonder meer weer een bullshit verhaaltje dus.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:28 schreef klawie het volgende:
[..]
De taliban onderdrukt? Hahaha dat zeiden ze om hun invallen hoed te keuren de mensen lopen idd achter tot 100 miss zelfs 50 jaar geleden was het in nederland bv ook normaal dat meisjes thuis bleven en niet naar school gingen dat werd ook door de kerk ondersteund
Toen werd toch ook niemand onderdrukt ? Of wel
Tussen 'strijders' en burger zit een groot verschil hoor al noem je ze anders is het niet gelijk goed wat je hebt gedaan hoor
Moet je daar maar eens goed gaan kijken dan zie je dat het een nog grotere zooitje is geworden sinds ze daar zijn geweest
Oh really ? dan mag je die wel eens gaan onderbouwen, want er klopt echt helemaal niks van.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:38 schreef klawie het volgende:
[..]
Alles waren feiten en al zie jij dat anders tja jou probleem ik heb het al een paar keer herhaalt maar kan het beter tegen de muur zeggen
Geweldig dit in nederland hebben de katholieken en de christenen elkaar niet afgeslacht omdat ze ander dachten dan elkaar??? Jij vindt dat ik de plank mis sla dat is heel wat anders ik ben er idd nog nooit geweest maar omdat ik nauw betrokken ben met een project weet ik echt wel wat er speelt daar dat hoef je mij niet uit te leggenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:58 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Echt waar haal je het vandaan, de aanslagen van 9-11 waren al genoeg rede om binnen te vallen denk je ook niet ? zonder meer weer een bullshit verhaaltje dus.
Dat ik daar moet gaan kijken ? ik ben er meerdere malen geweest, en heb er kenissen en bekenden wonen, ben jij er al eens geweest ?
Wederom vergelijk je twee landen die totaal niet te vergelijken zijn, Afghanistanmet Nederland.
Daar zit wel een wezenlijk verschil in, hier werden anders denkenden in ieder geval niet onthoofd of iets in die strekking.
Wat ik al aanhaalde ik ga graag de discussie met je aan, enkel niet in dit topic.
Wat als een paal boven water staat, is dat jou vergelijkingen de plank volledig misslaan.
[..]
Oh really ? dan mag je die wel eens gaan onderbouwen, want er klopt echt helemaal niks van.
Wat jij herhaalt is jou eigen waarheid, jou mening, dat mag maar dring ze alsjeblieft niet op alsof het de waarheid is, ik ben geen kind van 5 die je alles wijs kunt maken kom op zeg.
https://www.middleeastmon(...)dom-flotilla-to-gazaquote:The Turkish humanitarian relief organisation (IHH) is currently organising a "Freedom Flotilla II" which will carry humanitarian aid to the besieged Gaza Strip, IHH chairman Bulent Yildrim said Thursday.
In statements to Gulf Online, Yildrim said that his organisation has embarked on legal procedures and paperwork required to obtain a permit for the trip. As soon as a final permit is issued, the IHH along with other international organisations will immediately set up the convoy.
The chairman of IHH, a major organiser of the Gaza Freedom Flotilla I, said that Turkish army troops will accompany the ships to protect it from any potential attack, pointing out that his organisation demanded the government to provide protection for them as Turkish citizens.
Maze Keheil, the president of the European Campaign for Lifting the Siege on Gaza, confirmed his campaign's intention to take part in the new flotilla, as it did in first one in 2010.
En weer een lont in een kruitvat, Gaat Erdogan straks artikel 5 bij de NAVO aanroepen, is de NAVO in oorlog met Israel.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
https://www.middleeastmon(...)dom-flotilla-to-gaza
Helden!!!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
https://www.middleeastmon(...)dom-flotilla-to-gaza
Wanneer er een clash tussen de Israel en Turkije is zal het wel de NAVO zijn die zich spoedig er in wil mengen en beide partijen tot bedaren brengen, gezien ze beiden nogal belangrijk zijn voor de NAVO.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:47 schreef Nintex het volgende:
[..]
En weer een lont in een kruitvat, Gaat Erdogan straks artikel 5 bij de NAVO aanroepen, is de NAVO in oorlog met Israel.![]()
Lees hier verder:quote:Het westen trapt in de val van Netanyahu (door Dries Lesage)
za 26/07/2014 - 09:04 In de propagandaoorlog omtrent Gaza lijkt de Israëlische regering-Netanyahu aan de winnende hand. Israël en Gaza worden voorgesteld als buren, waarbij één zo onverdraagzaam is dat hij alsmaar raketten afvuurt, waarop de andere zich logischerwijs verdedigt. Dit was bijvoorbeeld helemaal het discours van de Israëlische studiogast Tomer Eilon in Terzake afgelopen vrijdag. In dezelfde trant vergelijkt de Israëlische overheid Hamas met Al Qaeda, ISIS, Boko Haram en andere jihadistische bewegingen. En dan stelt zich de ‘interessante’ vraag wat je als staat mag doen om dergelijke groepen te bestrijden. Dat is precies waar Netanyahu ons wil hebben.
Aardig artikel, gooit dan zijn eigen glazen in door te zeuren met de eeuwige drogreden 'Ja maar er is meer aandacht voor MH17'. Wanner snappen 'columnisten' nu eens dat de MH17 aanslag en het conflict Israel / Palestina niets met elkaar te maken hebben?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:58 schreef Clashy het volgende:
[..]
Lees hier verder:
http://deredactie.be/cm/v(...)israel-gaza-standard
De auteur heeft de kwestie MH17 en het bloedvergieten in Gaza op een andere manier vergeleken dan jij omschrijft. Hij gaat meer in op het verschil tussen 'de westerse houding' tegenover de rebellen in Oekraïne en hun houding tegenover de bezetter Israël.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:01 schreef Nintex het volgende:
[..]
Aardig artikel, gooit dan zijn eigen glazen in door te zeuren met de eeuwige drogreden 'Ja maar er is meer aandacht voor MH17'. Wanner snappen 'columnisten' nu eens dat de MH17 aanslag en het conflict Israel / Palestina niets met elkaar te maken hebben?
En die vergelijking raakt kant nog wal. Ze zouden dan Israel moeten vergelijken met de huidige Oekrainse staat en Hamas met de seperatisten, maar wacht, dat slaat nergens op. Einde vergelijking. Het Midden Oosten is nu 1 grote clusterfuck en niemand weet meer precies 'waarom', Israel en Hamas dachten 'ons conflictje kan ook wel een impuls/media gebruiken'. Deze keer was het naar verluid toevallig Hamas die als eerste schoot, maar dat had net zo goed Israel kunnen zijn.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:11 schreef Clashy het volgende:
[..]
De auteur heeft de kwestie MH17 en het bloedvergieten in Gaza op een andere manier vergeleken dan jij omschrijft. Hij gaat meer in op het verschil tussen 'de westerse houding' tegenover de rebellen in Oekraïne en hun houding tegenover de bezetter Israël.
Het houdt ons van de straatquote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:21 schreef Specularium het volgende:
Pauze.
Wat persoonlijke gedoe weggehaald.
Eigenlijk zijn jullie best wel lief tegen elkaar,.
ja ze zullen altijd achter blijven lopenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:48 schreef truthortruth het volgende:
En Hamas begint weer met schieten ondanks het bestand..... Wat moet je daar nou mee.
Nog steeds geen pro-Israël demonstratie uit de hand gelopen in de EUquote:Op zondag 27 juli 2014 00:02 schreef znarch het volgende:
- Pro Palestina demonstratie in Parijs loopt uit de hand.
Ok, dit is de laatste off-topic post van mijn kant, omdat ik het niet kan laten om te reageren (tegen beter weten in).quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:33 schreef klawie het volgende:
[..]
Geweldig dit in nederland hebben de katholieken en de christenen elkaar niet afgeslacht omdat ze ander dachten dan elkaar??? Jij vindt dat ik de plank mis sla dat is heel wat anders ik ben er idd nog nooit geweest maar omdat ik nauw betrokken ben met een project weet ik echt wel wat er speelt daar dat hoef je mij niet uit te leggen
Ik heb alles onderbouwd met diverse voorbeelden miss moet je eerst me posts lezen ipv gelijk roepen klopt niet / ik ben geen vijf dus mij kan je niet alles wijs maken
Schokkend. Als dit geen staatsterreur is, dan bestaat terrorisme niet. Systematisch mensen angst proberen in te boezemen en daarbij willens en wetens onschuldige burgers treffen. Hoe is dit anders dan 9/11?quote:
Is dit een serieuze IDF-reclame?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
IDF propaganda is vaak wel mooi...
[ afbeelding ]
Precies, die tunnels zorgen voor het grootste gedeelte van de import en export, die normaal gesproken door Israel gestagneerd wordt, en dan gaan ze nu zo'n leuk stukje onzin propaganda producerenquote:Op zondag 27 juli 2014 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Is dit een serieuze IDF-reclame?
Zijn die mogelijke gebouwen eigenlijk of-of of en-en?
En wat zijn eigenlijk de argumenten van de joodse staat Israel om de normale invoer van die materialen te blokkeren? Waarom zou je je volle neefjes die zaken ontzeggen? Hebben ze bovendien wat te doen, zodat ze geen rotzooi gaan uithalen.
Hoe is dit anders dan de Nazi-propaganda in de jaren 30?quote:Op zondag 27 juli 2014 01:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Schokkend. Als dit geen staatsterreur is, dan bestaat terrorisme niet. Systematisch mensen angst proberen in te boezemen en daarbij willens en wetens onschuldige burgers treffen. Hoe is dit anders dan 9/11?
Niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Schokkend. Als dit geen staatsterreur is, dan bestaat terrorisme niet. Systematisch mensen angst proberen in te boezemen en daarbij willens en wetens onschuldige burgers treffen. Hoe is dit anders dan 9/11?
quote:Op zondag 27 juli 2014 01:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kritiek op de staat Israël staat niet gelijk aan antisemitisme. Niemand trapt meer in die retoriek.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Hoe is dit anders dan de Nazi-propaganda in de jaren 30?
Propaganda is geen kritiekquote:Op zondag 27 juli 2014 01:17 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kritiek op de staat Israël staat niet gelijk aan antisemitisme. Niemand trapt meer in die retoriek.
Kolere zeg, het stikt hier in Nederland van de halfbloeden .. half Nederlands half Indonesisch .. besef jij wel wat jij daar zegt, hoe racistisch die uitspraak is? Een Jood is etnisch gezien ook geen Nederlander immers, of was je dat even vergeten?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:22 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wie is 'wij'? Jij bent een Aziaat(ga ik vanuit vanwege je naam), geen Nederlander. Op papier heb je een Nederlands paspoort ja, maar etnisch gezien ben je geen Europeaan/Nederlander.
Eeuh, volgens mij zijn de pogingen om Europa te veroveren van na de zoveelste kruistocht, ze waren die invallen zat!!quote:Daarnaast, het Ottomaanse Rijk en Arabische Rijk hebben expansies uitgevoerd met als doel om heel Europa te veroveren, dus nee, wij begonnen de conflicten niet altijd.
Iemand met een Nederlands passpoort die hier geboren is, is gewoon een Nederlander, echt fucking bullshit dit.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:25 schreef moussie het volgende:
[..]
Kolere zeg, het stikt hier in Nederland van de halfbloeden .. half Nederlands half Indonesisch .. besef jij wel wat jij daar zegt, hoe racistisch die uitspraak is? Een Jood is etnisch gezien ook geen Nederlander immers, of was je dat even vergeten?
[..]
Eeuh, volgens mij zijn de pogingen om Europa te veroveren van na de zoveelste kruistocht, ze waren die invallen zat!!
Israël poogt Gaza te dwingen tot submissie en handelt volgens de volgende methoden:quote:
Je hebt het in je argumentatie over de Palestijnen hoor.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:27 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Israël poogt Gaza te dwingen tot submissie en handelt volgens de volgende methoden:
- neerhalen van huizen is om mensen te demoraliseren;
- doden van burgers is acceptabel (al dan niet gewenst);
- stelselmatig onderdrukken door beperkingen in de handelsvrijheid op te leggen;
- etc.
Wat is terrorisme? Een aantal definities vanuit Wikipedia:
'Het gedwee maken of demoraliseren van een regering of bevolking door daden van terreur'. Waarbij 'terreur' volgens hetzelfde handwoordenboek gelijkstaat aan 'schrikbewind'.
Check
(het plegen van) gewelddaden (individuele of collectieve aanslagen, gijzelingen, verwoestingen) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken.
Check
Onder terroristisch oogmerk wordt verstaan het oogmerk om de bevolking of een deel der bevolking van een land ernstige vrees aan te jagen, dan wel een overheid of internationale organisatie wederrechtelijk te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel de fundamentele politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen.
Check
Terrorisme is het plegen van of dreigen met op mensenlevens gericht geweld, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen of politieke besluitvorming te beïnvloeden
Check
Volgens mij kan je zo eindeloos doorgaan en elke definitie is wederom een treffer.
Middels de raketaanvallen probeert Israël een politiek (en religieus) doel te bereiken. Bij de raketaanvallen is in ieder geval het doel om gebouwen met de grond gelijk te maken om zo mensen thuisloos te maken en te demoraliseren. Als en dat er burgerslachtoffers bij vallen vindt Israël acceptabel getuige ook het feit dat ze deze methode blijven hanteren.
Israël probeert dus systematisch angst in te boezemen, met gerichte aanvallen op burgers. Staatsterreur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |