abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 juli 2014 @ 18:44:53 #151
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142755801
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:36 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik weet dat prima en snap waarom er een burgerslachtoffers vallen door deze beproefde tactiek van Hamas. Een raket die misgaat en zichzelf opblaast in het huis met mensen in de omgeving is heel makkelijk op Israël af te schuiven. Leg wat knuffels en babykleertjes op de rampplek en de beelden gaan de wereld over. Het is allemaal goed voor propagandadoeleinden. Ik trap daar niet meteen in. Neemt ook niet weg dat Israël een andere afweging moet nemen en Hamas niet in de kaart moet spelen.
Ah, dus nu zetten de Palestijnen het allemaal zelf in scene...?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 18:46:47 #152
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142755858
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:41 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Raketten leggen in een VN school en 2 dagen moord en brand schreeuwen dat Israël het lef heeft een VN school te raken. Ik vind het bijzonder.
Je haalt 2 zaken door elkaar: Het eerste was een (lege) school waar wapens in opgeslagen lagen (schijnbaar), het 2de was een gebouw van de VN waar GEEN wapens opgeslagen waren, waar vele Palestijnen zaten om te schuilen voor de bommen, en waar de VN meerdere malen naar Israel heeft gecommuniceerd dat er veel burgers bij hun in het gebouw zaten en om te vragen of ze daar rekening mee zouden houden. Geen reply van Israel. Wel bommen.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 18:47:03 #153
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
  zaterdag 26 juli 2014 @ 18:57:24 #154
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142756088
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:38 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Het is verschrikkelijk ja. Wat voor een ouder ben je als je je kinderen niet terechtwijst als ze zichzelf in levensgevaar brengen. In Nederland roepen we al moord en brand als je je kinderen op een zonnige dag in een auto laat zitten, maar Palestijnen geven we allerlei smoesjes als ze hun ongewapende kinderen laten vechten tegen mensen met machinegeweren. Zijn Palestijnen geen mensen in je hoofd dat je zulk onverantwoordelijk gedrag goedpraat?
Weer een domme overhaaste generalisatie, het houdt ook niet op. Genoeg ouders die het hun kind verbieden om met stenen te gooien, omdat ze anders weer hun kind neerschieten, dat weten ze dondersgoed. Jij denkt serieus dat een moeder/vader zijn eigen kind aanspoort om zo iets te doen? (Aan de andere kant: oh nee, hij gooit een steentje op me, laat ik hem meteen neerschieten! :r :r :r). http://en.wikipedia.org/wiki/Faris_Odeh

Maar alsof kinderen altijd naar hun ouders luisteren (als ze die tenminste nog hebben).

[ Bericht 2% gewijzigd door IsaacCuenca op 26-07-2014 19:10:15 ]
  zaterdag 26 juli 2014 @ 18:58:06 #155
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_142756109
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:44 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dit soort complotten zouden normaal uitgehoond worden en niet serieus genomen, maar omdat het om Palestijnen gaat, dan is alles geoorloofd om israel als de goodguy te laten lijken.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:02:00 #156
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142756203
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:58 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Dit soort complotten zouden normaal uitgehoond worden en niet serieus genomen, maar omdat het om Palestijnen gaat, dan is alles geoorloofd om israel als de goodguy te laten lijken.
Palestijnen zijn over het algemeen moslims en daarom minderwaardigheden en zetten alles in scene om zielig te zijn.
Dat is exact het propaganda wat het westen probeert over te brengen, en dat zie je ook aan de domme reacties hier.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:04:40 #157
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_142756256
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:02 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Palestijnen zijn over het algemeen moslims en daarom minderwaardigheden en zetten alles in scene om zielig te zijn.
Dat is exact het propaganda wat het westen probeert over te brengen, en dat zie je ook aan de domme reacties hier.
Nee, het is alleen moeilijk om respect op te brengen voor tuig van het ergste soort zoals Hamas.
pi_142756380
quote:
De staat Israel in 1948 kun je niet vergelijken met de staat Israel in 2014. De verhoudingen lagen toen heel anders, want men zegt in dit filmpje niet dat tijdens WW2 de Mufti al geweldadige aanvallen had ingezet op de Joden die al in Palestina woonden en dat de arabieren zich hadden voorgenomen om de joodse kolonisten direct uit te moorden en de staat onmogelijk te maken. Je kunt uit de geschiedenis van dat gebied iedere 5 jaar een andere partij pakken die op dat moment verschrikkingen begaat.

Wat de Israeli's toen gedaan hebben is natuurlijk niet goed te praten, maar ze zijn bijgedraaid en hebben zich minder geisoleerd tegenover de rest van de wereld. Pas tijdens de oorlog van '67 ging het weer 'mis' en daar is dit huidige conflict het gevolg van.
pi_142756424
quote:

[..]

Nee.. maar ze zijn extreem goed in drama maken en de filmpjes van al die arme slachtoffers gaan bliksemsnel de hele wereld over..
pi_142756445
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:21 schreef Karrs het volgende:

[..]

Oh, dan is het opeens een ordinaire drogreden. :')
Klopt, jouw stelling dat een hoog geboortecijfer impliceert dat er niet hard genoeg wordt onderdrukt is onzinnig. Integendeel, onderdrukking leidt juist tot factoren die een stimulerende invloed hebben op een groeiend geboortecijfer.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:13:31 #161
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142756491
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee.. maar ze zijn extreem goed in drama maken en de filmpjes van al die arme slachtoffers gaan bliksemsnel de hele wereld over..
Jij zou er geen drama van maken als jij je ouders/kinderen/broers/zussen/vrienden/huis/watdanook zou verliezen door een bombardement?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:13:40 #162
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142756495
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:57 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Weer een domme overhaaste generalisatie, het houdt ook niet op. Genoeg ouders die het hun kind verbieden om met stenen te gooien, omdat ze anders weer hun kind neerschieten, dat weten ze dondersgoed. Jij denkt serieus dat een moeder/vader zijn eigen kind aanspoort om zo iets te doen? (Aan de andere kant: oh nee, hij gooit een steentje op me, laat ik hem meteen neerschieten! :r :r :r). http://en.wikipedia.org/wiki/Faris_Odeh

Maar alsof kinderen altijd naar hun ouders luisteren (als ze die tenminste nog hebben).
Je komt met een wikipedia van een jongen die in herhaling was gevallen. Jij bent gewoon een vuile racist dat je niet dezelfde hoeveelheid verantwoordelijkheid geeft aan mensen met een kleurtje als die je zou geven aan een Nederlander.

[ Bericht % gewijzigd door Specularium op 26-07-2014 22:23:00 ]
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:15:32 #163
16715 Mylene
*schatje*
pi_142756527
quote:

[..]

Je hoeft je niet aangevallen te voelen omdat jij kennelijk wel gevoelig bent voor propaganda. Een indruk die ik krijg, maar ik kan het mis hebben ;).

Ik geloof eigenlijk wel dat de meeste beelden authentiek zijn en het echt leed laat zien van het Israëlische geweld als gevolg van de smerige tactieken van de Hamas. Ik zeg enkel dat beelden ook gebruikt kunnen worden voor propagandadoeleinden. En erger gemaakt kunnen worden.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:15:49 #164
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142756535
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:13 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Je komt met een wikipedia van een jongen die in herhaling was gevallen. Jij bent gewoon een vuile racist dat je niet dezelfde hoeveelheid verantwoordelijkheid geeft aan mensen met een kleurtje als die je zou geven aan een Nederlander.
_O-
Simpel figuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 26-07-2014 22:23:03 ]
pi_142756550
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:13 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Jij zou er geen drama van maken als jij je ouders/kinderen/broers/zussen/vrienden/huis/watdanook zou verliezen door een bombardement?
Ik ben inmiddels een ervaringsdeskundige want heb veel moslima's in mijn facebook en heb al heel wat filmpjes voorbij zien komen.. kan ze niet meer zien. Heb inmiddels de conclusie getrokken dat al het menselijk leed natuurlijk echt is, maar dat de Palestijnen er tevens maar al te graag publicitair mee willen scoren. Dat komt misschien cynisch over van mij, maar die indruk heb ik nu eenmaal.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:16:50 #166
369021 tfors
pi_142756556
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 18:24 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je weet hoe compact en klein het gebied is? Je denkt dat ze even gezellig naar een open veldje trekken om daar fijn wat raketten af te steken?
genoeg open plekken (donkergrijs is stedelijk gebied)
http://en.wikipedia.org/w(...)wer/File:Gz-map2.png
pi_142756604
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels een ervaringsdeskundige want heb veel moslima's in mijn facebook en heb al heel wat filmpjes voorbij zien komen.. kan ze niet meer zien. Heb inmiddels de conclusie getrokken dat al het menselijk leed natuurlijk echt is, maar dat de Palestijnen er tevens maar al te graag publicitair mee willen scoren. Dat komt misschien cynisch over van mij, maar die indruk heb ik nu eenmaal.
Dat is ook juist. Overal hoor je onzin over Palestina, ze proberen de Westerlingen ervan te overtuigen dat we Palestijnen moeten steunen, maar we zullen nooit de Arabische terroristen steunen die het Westen uiteindelijk kapot willen hebben.

Een vijand van een vijand, is een vriend. Niet voor niets zijn de Arabieren en Turken onze(van Europa) grootste vijand geweest in de geschiedenis.
#freefrederike
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:20:11 #168
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142756621
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:16 schreef tfors het volgende:

[..]

genoeg open plekken (donkergrijs is stedelijk gebied) http://en.wikipedia.org/w(...)wer/File:Gz-map2.png
Inmiddels zullen er wel weer genoeg open plekken zijn idd...

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:09 schreef Nintex het volgende:

[..]

De staat Israel in 1948 kun je niet vergelijken met de staat Israel in 2014. De verhoudingen lagen toen heel anders, want men zegt in dit filmpje niet dat tijdens WW2 de Mufti al geweldadige aanvallen had ingezet op de Joden die al in Palestina woonden en dat de arabieren zich hadden voorgenomen om de joodse kolonisten direct uit te moorden en de staat onmogelijk te maken. Je kunt uit de geschiedenis van dat gebied iedere 5 jaar een andere partij pakken die op dat moment verschrikkingen begaat.

Wat de Israeli's toen gedaan hebben is natuurlijk niet goed te praten, maar ze zijn bijgedraaid en hebben zich minder geisoleerd tegenover de rest van de wereld. Pas tijdens de oorlog van '67 ging het weer 'mis' en daar is dit huidige conflict het gevolg van.
Daar heb je gelijk in, en dat had er in gemoeten, maar ook dat had natuurlijk te maken met dat op dat moment de Britten daar het gebied in handen hadden, en men was bang dat die dan aan de Joden zouden worden overgedragen. Duitsland en Italië hadden dus Engeland als vijand, en deze hufter sloot zich daar bij aan, want hij zat met exact dezelfde vijand in zijn maag...

.... maar dat dat een foute man was, is duidelijk.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:20:48 #169
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142756635
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand teveel bezig is met 'publiciteit' als die een familielid is verloren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rouw
pi_142756644
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:20 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand teveel bezig is met 'publiciteit' als die een familielid is verloren.
En ik denk niet dat al die pro-Palestijnen familie zijn verloren. Sterker nog, niet eens 0.1%
#freefrederike
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:21:16 #171
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142756645
quote:
4s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:19 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dat is ook juist. Overal hoor je onzin over Palestina, ze proberen de Westerlingen ervan te overtuigen dat we Palestijnen moeten steunen, maar we zullen nooit de Arabische terroristen steunen die het Westen uiteindelijk kapot willen hebben.

Een vijand van een vijand, is een vriend. Niet voor niets zijn de Arabieren en Turken onze(van Europa) grootste vijand geweest in de geschiedenis.
Meestal begonnen wij die conflicten, toch? Trokken wij niet de hele wereld over om dood en verderf te zaaien en te koloniseren en stelen en verkrachten enzo...?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:21:48 #172
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142756664
quote:
4s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:21 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

[En ik denk niet dat al die pro-Palestijnen familie zijn verloren. Sterker nog, niet eens 0.1%
Hij heeft het toch over de mensen die hun familie zijn verloren? Niet over de mensen die er foto's van maken? En dat weet je niet.
pi_142756695
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:21 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Meestal begonnen wij die conflicten, toch? Trokken wij niet de hele wereld over om dood en verderf te zaaien en te koloniseren en stelen en verkrachten enzo...?
Wie is 'wij'? Jij bent een Aziaat(ga ik vanuit vanwege je naam), geen Nederlander. Op papier heb je een Nederlands paspoort ja, maar etnisch gezien ben je geen Europeaan/Nederlander.

Daarnaast, het Ottomaanse Rijk en Arabische Rijk hebben expansies uitgevoerd met als doel om heel Europa te veroveren, dus nee, wij begonnen de conflicten niet altijd.
#freefrederike
pi_142756708
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:21 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Daar ging het fout.
?
#freefrederike
pi_142756728
Je weet dat je als mensheid gefaald hebt als je de massamoord op kinderen politiek correct probeert goed te praten.

Triest.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_142756729
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:20 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Waarom zie ik dan nooit filmpjes over Syrie voorbij komen.. volgens mij zijn daar 1000x zoveel mensen getroffen door de oorlog.. de aandacht van moslims voor Gaza is eenzijdig en hypocriet en Palestijnen zijn goed in het vermarkten van hun leed.
pi_142756740
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:10 schreef jamesdeen het volgende:
Voor de onderdrukking van de Palestijnen in vnl. Gaza is er best een punt te maken, ze worden door Israel namelijk ernstig beperkt in bijv. hun recht om zich te verplaatsen buiten Gaza.
Is dat niet logisch? Als het een ander land is geworden, zijn er dus landsgrenzen. Dus waarom mensen zomaar binnen laten? Kan je dat werkelijk onderdrukking noemen? Gewoon niet Israël gaan als Palestijn. Men wilde onafhankelijk en nu ineens slachtoffertje spelen dat ze Israël niet binnen mogen. Maar wel met zijn alle Hamas stemmen. Joh, gek hé dat Israël dan kiest voor de veiligheid van haar burgers?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:24:45 #178
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142756750
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:15 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

_O-
Simpel figuur.
Jij verdedigd ouders van een 14 jarige jongen die op de voorpagina had gestaan terwijl hij aan het vechten tegen tanks was. Nadat hij op de voorpagina had gestaan hadden ze hem schijnbaar niet opgesloten voor zijn eigen bestwil. Als jij je zoon in levensgevaar laat komen ben je gewoon een ongeschikte ouder. Het feit dat jij die verantwoordelijkheid niet wil geven zodra het gaat om mensen met een kleurtje betekend gewoon dat je een racist bent. Of je haat joden zo erg dat je verblind door haat bent. In dat geval ben je geen racist, maar niet veel beter. Welke van de 2 is het?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:25:02 #179
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142756753
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:24 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waarom zie ik dan nooit filmpjes over Syrie voorbij komen.. volgens mij zijn daar 1000x zoveel mensen getroffen door de oorlog.. de aandacht van moslims voor Gaza is eenzijdig en hypocriet en Palestijnen zijn goed in het vermarkten van hun leed.
Omdat jij selectief het internet bekijkt, genoeg filmpjes over Syrie en andere gebieden die ik vaak genoeg zie. Dat heeft niks met hypocrisie te maken.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 19:26:58 #180
369021 tfors
pi_142756811
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:25 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Omdat jij selectief het internet bekijkt, genoeg filmpjes over Syrie en andere gebieden die ik vaak genoeg zie. Dat heeft niks met hypocrisie te maken.
Trouwens, ik heb op facebook zowel Israëliërs als Palestijnen, ik probeer filmpjes van beide kanten niet te bekijken want het is allemaal propaganda (edit: en ik houd niet van real-life horror), maar ik heb zo'n gevoel dat jij vooral veel filmpjes bekijkt van één kant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')