Waarom zie ik dan nooit filmpjes over Syrie voorbij komen.. volgens mij zijn daar 1000x zoveel mensen getroffen door de oorlog.. de aandacht van moslims voor Gaza is eenzijdig en hypocriet en Palestijnen zijn goed in het vermarkten van hun leed.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:20 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand teveel bezig is met 'publiciteit' als die een familielid is verloren.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rouw
Is dat niet logisch? Als het een ander land is geworden, zijn er dus landsgrenzen. Dus waarom mensen zomaar binnen laten? Kan je dat werkelijk onderdrukking noemen? Gewoon niet Israël gaan als Palestijn. Men wilde onafhankelijk en nu ineens slachtoffertje spelen dat ze Israël niet binnen mogen. Maar wel met zijn alle Hamas stemmen. Joh, gek hé dat Israël dan kiest voor de veiligheid van haar burgers?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:10 schreef jamesdeen het volgende:
Voor de onderdrukking van de Palestijnen in vnl. Gaza is er best een punt te maken, ze worden door Israel namelijk ernstig beperkt in bijv. hun recht om zich te verplaatsen buiten Gaza.
Jij verdedigd ouders van een 14 jarige jongen die op de voorpagina had gestaan terwijl hij aan het vechten tegen tanks was. Nadat hij op de voorpagina had gestaan hadden ze hem schijnbaar niet opgesloten voor zijn eigen bestwil. Als jij je zoon in levensgevaar laat komen ben je gewoon een ongeschikte ouder. Het feit dat jij die verantwoordelijkheid niet wil geven zodra het gaat om mensen met een kleurtje betekend gewoon dat je een racist bent. Of je haat joden zo erg dat je verblind door haat bent. In dat geval ben je geen racist, maar niet veel beter. Welke van de 2 is het?quote:
Omdat jij selectief het internet bekijkt, genoeg filmpjes over Syrie en andere gebieden die ik vaak genoeg zie. Dat heeft niks met hypocrisie te maken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan nooit filmpjes over Syrie voorbij komen.. volgens mij zijn daar 1000x zoveel mensen getroffen door de oorlog.. de aandacht van moslims voor Gaza is eenzijdig en hypocriet en Palestijnen zijn goed in het vermarkten van hun leed.
Trouwens, ik heb op facebook zowel Israëliërs als Palestijnen, ik probeer filmpjes van beide kanten niet te bekijken want het is allemaal propaganda (edit: en ik houd niet van real-life horror), maar ik heb zo'n gevoel dat jij vooral veel filmpjes bekijkt van één kant.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Omdat jij selectief het internet bekijkt, genoeg filmpjes over Syrie en andere gebieden die ik vaak genoeg zie. Dat heeft niks met hypocrisie te maken.
Moeten ze die jongen 24/7 opsluiten dan, tijdens een oorlog? Als jij een kind hebt kun jij toch niet 24/7 visie erop hebben? Als je het artikel leest, zie je zelfs dat ze hem in elkaar sloegen en huisarrest gaven om hem thuis te laten. Het is mooi dat je de dood van een kind over zo iets kleins goeds probeert te praten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:24 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Jij verdedigd ouders van een 14 jarige jongen die op de voorpagina had gestaan terwijl hij aan het vechten tegen tanks was. Nadat hij op de voorpagina had gestaan hadden ze hem schijnbaar niet opgesloten voor zijn eigen bestwil. Als jij je zoon in levensgevaar laat komen ben je gewoon een ongeschikte ouder. Het feit dat jij die verantwoordelijkheid niet wil geven zodra het gaat om mensen met een kleurtje betekend gewoon dat je een racist bent. Of je haat joden zo erg dat je verblind door haat bent. In dat geval ben je geen racist, maar niet veel beter. Welke van de 2 is het?
Bedankt voor je mededeling.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:26 schreef tfors het volgende:
[..]
Trouwens, ik heb op facebook zowel Israëliërs als Palestijnen, ik probeer filmpjes van beide kanten niet te bekijken want het is allemaal propaganda, maar ik heb zo'n gevoel dat jij vooral veel filmpjes bekijkt van één kant.
Misschien neem ik mijn fb als maatstaf.. zie daar nooit iets over Syrië voorbij komen. Ik zit verder niet op forums waar veel moslims komen dus kan niet 100% oordelen wat hen het meeste bezig houdt.. maar ik vermoed Israel en Palestijnen.. en dat is voornamelijk omdat er haat is tegenover joden. Persoonlijk denk ik dat Assad, ISIS, Hamas, het Iraanse regime allemaal veel grotere kwaden zijn dan de staat Israël.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Omdat jij selectief het internet bekijkt, genoeg filmpjes over Syrie en andere gebieden die ik vaak genoeg zie. Dat heeft niks met hypocrisie te maken.
Je weet ook dat je als mensheid gefaald hebt als je valse beschuldiging gaat geloven zoals men de Nazi's en hun Jodenhaat begon te geloven.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:23 schreef Bredemug het volgende:
Je weet dat je als mensheid gefaald hebt als je de massamoord op kinderen politiek correct probeert goed te praten.
Triest.
Na hem Hezbolla TV te laten kijken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:27 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Moeten ze die jongen 24/7 opsluiten dan, tijdens een oorlog? Als jij een kind hebt kun jij toch niet 24/7 visie erop hebben? Als je het artikel leest, zie je zelfs dat ze hem in elkaar sloegen en huisarrest gaven om hem thuis te laten. Het is mooi dat je de dood van een kind over zo iets kleins goeds probeert te praten.
Dat tweede gedeelte, dat je graag wilt zien, ga ik maar niet op in.
Leuk.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:30 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Na hem Hezbolla TV te laten kijken.
Jodenhaters vinden dat niet relevantquote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:01 schreef jamesdeen het volgende:
Geen enkele professor of politicus heeft opgeroepen tot het uitmoorden/verkrachten van Palestijnen.
Natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:31 schreef Bredemug het volgende:
Als de joden zelf Isreal een schurkenstaat vinden, dan zegt dat al meer dan genoeg.
Ervaring spreekt rijker dan een student die een psychopathische staat als Israël verdedigt. Probeer je in te zien dat dit mensen zijn die door een hel zijn geweest en beter dan iedereen hier weten wat een nachtmerrie is. En volgens hun is Israël de nachtmerrie die ze zoveel jaren geleden ook hadden meegemaakt. Zet dat je niet aan het denken? Of is je beker vol?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Triest!
Ik zei ook niet 'altijd'. Ik zei 'meestal'.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:22 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wie is 'wij'? Jij bent een Aziaat(ga ik vanuit vanwege je naam), geen Nederlander. Op papier heb je een Nederlands paspoort ja, maar etnisch gezien ben je geen Europeaan/Nederlander.
Daarnaast, het Ottomaanse Rijk en Arabische Rijk hebben expansies uitgevoerd met als doel om heel Europa te veroveren, dus nee, wij begonnen de conflicten niet altijd.
Zou het er misschien ook mee te maken kunnen hebben en dat er een volk is waarvan een belangrijk deel zichzelf zo uitverkoren beschouwd dat ze menen dat ze moslims van hun land mogen verjagen en onderdrukken, en dat dit volk dan weer nauwe banden heeft en invloedrijk is in een land dat elders ook dood en verderf zaait onder moslims?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien neem ik mijn fb als maatstaf.. zie daar nooit iets over Syrië voorbij komen. Ik zit verder niet op forums waar veel moslims komen dus kan niet 100% oordelen wat hen het meeste bezig houdt.. maar ik vermoed Israel en Palestijnen.. en dat is voornamelijk omdat er haat is tegenover joden.
Wat zei ik nou net!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:37 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Ervaring spreekt rijker dan een student die een psychopathische staat als Israël verdedigt. Probeer je in te zien dat dit mensen zijn die door een hel zijn geweest en beter dan iedereen hier weten wat een nachtmerrie is. En volgens hun is Israël de nachtmerrie die ze zoveel jaren geleden ook hadden meegemaakt. Zet dat je niet aan het denken? Of is je beker vol?
Deels klopt het denk ik wel.. je kan het misschien vergelijken met een kind dat slachtoffer wordt van kindermishandeling, en als volwassene later zijn eigen kinderen slaat. Ben niet zo zwart-wit maar denk wel dat veel praktijken van de staat Israel moeten worden afgekeurd.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:37 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Ervaring spreekt rijker dan een student die een psychopathische staat als Israël verdedigt. Probeer je in te zien dat dit mensen zijn die door een hel zijn geweest en beter dan iedereen hier weten wat een nachtmerrie is. En volgens hun is Israël de nachtmerrie die ze zoveel jaren geleden ook hadden meegemaakt. Zet dat je niet aan het denken? Of is je beker vol?
'Jodenhaters'. Nou modje, waar ben je dan?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jodenhaters vinden dat niet relevant
Je kan het niet zo zwart-wit stellen denk ik.. in mijn beleving vinden moslims de Islam namelijk ook superieur aan andere religies en bevat Palestina veel voor hen heilige plekken.. Ik zie het gewoon als 2 partijen die evenveel schuld hebben, waarbij Israël het minst verstandig is van de 2.. en het meest gluiperig.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zou het er misschien ook mee te maken kunnen hebben en dat er een volk is waarvan een belangrijk deel zichzelf zo uitverkoren beschouwd dat ze menen dat ze moslims van hun land mogen verjagen en onderdrukken, en dat dit volk dan weer nauwe banden heeft en invloedrijk is in een land dat elders ook dood en verderf zaait onder moslims?
Het is natuurlijk fout om dat aan het jood zijn op te hangen, en zo dus iedereen van dat ras te treffen, maar de bedreiging voor moslims her en der is heel concreet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |