Zou je niet zeggen gezien de manier waarop je post.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:52 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik denk dat ik die al heb afgerond toen je vader zn eerste zaadje nog in je moeder moest planten
actie-reactie en verder /carequote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:55 schreef Idanue het volgende:
[..]
Zou je niet zeggen gezien de manier waarop je post.
dat dusquote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:48 schreef empa1010 het volgende:
Nou daar staan ze dan met hun goede gedrag. Je handen jeuken toch als je daar bent. Onvoorstelbaar dat dit weer niet lijkt te vlotten, tenenkrommend. Al met al gaat het ook nergens meer over, lichamen die er nog liggen, tijd verstrijkt. Afschuwelijk in het kwadraat, snap niet dat dit niet anders kan.
Deze ongewapende missie was, dacht ik gelezen te hebben, gestart omdat dit sneller geregeld kon worden, politiek gezien. Geen stemming met brede steun uit de kamer nodig enzo, itt een gewapende missie. Betrokkenen vinden dat juist de KMar geschikt zouden zijn voor en eventuele gewapende missie.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:29 schreef TLC het volgende:
Volgens de NOS is het nog niet zeker of het team met de marechaussees en experts dit weekend nog aan de slag gaat....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
echt WTF, waar moeten ze op wachten dan ? en waarom zijn ze dan uberhaupt gegaan als ze toch uit hun neus gaan vreten ??? ze zijn er toch ??![]()
Het een of het ander niet uit te sluiten. Ze kunnen nu ook al in burger aan de slag.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Mocht de kamer tegen een gewapende missie zijn, dan gaan ze gewoon alsnog in burger aan de slag en was deze vertraging gewoon vanwege politieke/logistieke problemen ter plaatse.
twitter:BBCWillVernon twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 12:55:34#Slovyansk police chief: as of Friday 23 people still missing; 68 died at hands of separatists. Confirmed discovery of mass grave- 14 bodies reageer retweet
Klopt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het een of het ander niet uit te sluiten. Ze kunnen nu ook al in burger aan de slag.
Maar blijkbaar is dat niet mogelijk.
Het mooie is dat de kamer niks te zeggen heeft over militaire inzet, gewapend of niet. Inzet van het leger is een beslissing van de regering. Instemming van de kamer is slechts politiek gewenst, maar geen verplichting. De regering heeft enkel een informatieplicht, dat is de 'artikel 100 brief' waarover al vaker gesproken isquote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Deze ongewapende missie was, dacht ik gelezen te hebben, gestart omdat dit sneller geregeld kon worden, politiek gezien. Geen stemming met brede steun uit de kamer nodig enzo, itt een gewapende missie. Betrokkenen vinden dat juist de KMar geschikt zouden zijn voor en eventuele gewapende missie.
Vandaag dus het nieuws dat de KMar vandaag nog niet naar de site gaan, misschien morgen...
Vandaag ook het nieuws dat de kamer nog niet heeft besloten voor een gewapende missie, misschien morgen...
Hoe groot achten we de kans dat de wapens en uniformen al met de vlucht van gisteren zijn meegegaan, om efficiëntie te bevorderen, zodat alle spullen al ter plekke zijn? Op deze manier kunnen ze meteen beginnen zodra de kamer voor een gewapende missie kiest en hoeven ze niet eerst nog iedereen op te trommelen en alles daarheen te vliegen na het besluit van de kamer.
Mocht de kamer tegen een gewapende missie zijn, dan gaan ze gewoon alsnog in burger aan de slag en was deze vertraging gewoon vanwege politieke/logistieke problemen ter plaatse.
Die rebellen willen volgens mij gewoon eigenlijk nog steeds helemaal niemand hebben daar op die rampplek. Dan is het natuurlijk ook makkelijk om te zeggen dat het er te gevaarlijk is, terwijl dat misschien niet eens altijd het geval is. OVSE heeft wel elke dag toegang, maar de "echte" onderzoekers niet of nauwelijks.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het een of het ander niet uit te sluiten. Ze kunnen nu ook al in burger aan de slag.
Maar blijkbaar is dat niet mogelijk.
En hoe moeten we dit duiden?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:09 schreef DeJori het volgende:
twitter:BBCWillVernon twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 12:55:34#Slovyansk police chief: as of Friday 23 people still missing; 68 died at hands of separatists. Confirmed discovery of mass grave- 14 bodies reageer retweet
Dan is de voorzichtige kritiek van de OVSE-woordvoerder in Nieuwsuur wel raar. Ze vinden het gek dat er nog geen Nederlanders zijn, maar als Nederland via de OVSE onderhandeld en als er van de 134 Maleisiers steeds maar een handjevol op de crashsite mogen, dan moeten ze toch weten dat het heel ingewikkeld ligt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:12 schreef Felixa het volgende:
[..]
Die rebellen willen volgens mij gewoon eigenlijk nog steeds helemaal niemand hebben daar op die rampplek. Dan is het natuurlijk ook makkelijk om te zeggen dat het er te gevaarlijk is, terwijl dat misschien niet eens altijd het geval is. OVSE heeft wel elke dag toegang, maar de "echte" onderzoekers niet of nauwelijks.
Dat het een smerige burgeroorlog is.quote:
Ik postte het voornamelijk omdat er gisteren berichten rondgingen over een zoektocht naar een massagraf in Slaviansk.quote:
Gezegd dat er commando's op stand by staan om in te grijpen, en dat is nu in de Russische media verschenen.quote:
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Gezegd dat er commando's op stand by staan om in te grijpen, en dat is nu in de Russische media verschenen.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Hoe reageert de Russische media er eigenlijk op?
twitter:gjdennekamp twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 07:19:50Russische Life News: Nederland wil speciale troepen inzetten om leider van #Donetsk rebellen #Strelkov op te pakken. reageer retweet
Waarom?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit kan best weleens heel erg vies gaan worden dit.
Klopt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het mooie is dat de kamer niks te zeggen heeft over militaire inzet, gewapend of niet. Inzet van het leger is een beslissing van de regering. Instemming van de kamer is slechts politiek gewenst, maar geen verplichting. De regering heeft enkel een informatieplicht, dat is de 'artikel 100 brief' waarover al vaker gesproken is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:10 schreef Felixa het volgende:
Die Duits-Australische ouders zijn inmiddels op de rampplek (geweest). Ze hebben bloemen gelegd.
Filmpje:
http://www.itv.com/news/u(...)rrive-at-crash-site/
Probeer dat maar 's uit te leggen aan zo'n benevelde, bewapende oproerkraaier.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom?
We gaan er toch alleen maar heen om die mensen sneller te vinden?
Ja, maar dan moet de telegraaf niet zulke dingen gaan roepen en de media in Rusland het niet gaan verdraaien. Dat gaat het er niet makkelijker op maken allemaal...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom?
We gaan er toch alleen maar heen om die mensen sneller te vinden?
In Rusland zijn ze niet achterlijk.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:25 schreef Felixa het volgende:
[..]
Probeer dat maar 's uit te leggen aan zo'n benevelde, bewapende oproerkraaier.
Nee, makkelijker maakt het zeker niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet de telegraaf niet zulke dingen gaan roepen en de media in Rusland het niet gaan verdraaien. Dat gaat het er niet makkelijker op maken allemaal...
Haha, ik verwacht er sowieso weinig van. Loopt allemaal gewoon rustig af straks. Alleen die dingen die af en toe geroepen worden denk ik, shut up!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, makkelijker maakt het zeker niet.
Maar ik heb toch aan alle sensatiezoekers de tip er niet teveel van te verwachten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_100-briefquote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:11 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het mooie is dat de kamer niks te zeggen heeft over militaire inzet, gewapend of niet. Inzet van het leger is een beslissing van de regering. Instemming van de kamer is slechts politiek gewenst, maar geen verplichting. De regering heeft enkel een informatieplicht, dat is de 'artikel 100 brief' waarover al vaker gesproken is
Kan ook niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Volgens mij hebben zij zelf geen lichamen geborgen. Dat was een bergingsteam en wat ingezette mijnwerkers. Toch?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:34 schreef Andromache het volgende:
Ik begrijp niet dat de rebellen niet nu ook op eigen houtje de resterende lichamen bergen, met vertraging lukt het hen ook bij de 227 kisten tot nu toe.
Ja ik ken een oorlog waar dit niet zo wasquote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:28 schreef Re het volgende:
telegraaf wil oorlog voor zijn lezers lijkt me, staan ze ook eens aan de goede kant
Ik denk dat je je verkijkt op het aantal complete lichamen op vindbare plaatsen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:34 schreef Andromache het volgende:
Ik begrijp niet dat de rebellen niet nu ook op eigen houtje de resterende lichamen bergen, met vertraging lukt het hen ook bij de 227 kisten tot nu toe.
Dat was het al toen er een burgervliegtuig uit de lucht werd geschoten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:40 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Ja ik ken een oorlog waar dit niet zo was. In deze tijden moet je niet naar het 'volk' luisteren waar de emotie regeert.
Dat is gewoon hun werk. Idioot.quote:Ik ben trots op mijn mensen die zonder kikken hun gezin achterlaten op de camping en staan voor hun taak."
Maar de rebellen lijken dat geregeld te hebben, met de lokale gemeenschap. Dat sommige resten slecht herkenbaar en vindbaar zijn, ok, maar we lezen ook berichten over lijkengeur, en gevonden lichaamsdelen. Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om er een zak om heen te doen en ergens te koelen en weg te voeren? Er staan ergens nog nagenoeg lege koelwagons...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:38 schreef Felixa het volgende:
[..]
Volgens mij hebben zij zelf geen lichamen geborgen. Dat was een bergingsteam en wat ingezette mijnwerkers. Toch?
Lijkt mij ook. Letterlijk inpakken en wegwezen. Ik snap ook niet dat ze de gevonden delen niet meteen meenemen. Foto's maken en daarna inpakken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:48 schreef Andromache het volgende:
[..]
Maar de rebellen lijken dat geregeld te hebben, met de lokale gemeenschap. Dat sommige resten slecht herkenbaar en vindbaar zijn, ok, maar we lezen ook berichten over lijkengeur, en gevonden lichaamsdelen. Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om er een zak om heen te doen en ergens te koelen en weg te voeren? Er staan ergens nog nagenoeg lege koelwagons...
Weer naar ome vladimir? Lijkt niet te helpen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:37 schreef Re het volgende:
't is ook een enorme spagaat waar we inzitten, de onmenselijke vertragingstactieken vs het veiligstellen van de restanten van slachtoffers en de schuldvraag... ik zou het niet weten wat er nu gedaan moet worden
Blendequote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:31 schreef marcodej het volgende:
Goed stuk over de week van Timmermans in VK vandaag:
https://blendle.nl/?#item/bnl-vkn-20140726-3402753
Blendle
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |